60% تخفیف تمدید تخفیف کلیه دوره های مکتب تی وی برای شما به مدت محدود ...
دریافت کد بورسی برای افراد زیر ۱۸ سال چگونه است؟

دریافت کد بورسی برای افراد زیر ۱۸ سال چگونه است؟

تاریخ انتشار : اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۲ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۴, ۱۴۰۲ نویسنده : زهرا غلامحسینی زمان مورد نیاز مطالعه : 5 دقیقه تعداد بازدید : 421 بازدید

۱.دریافت کد بورسی برای افراد زیر ۱۸ سال چگونه است؟

کودکان زیر 18 سال نیز می‌توانند کد بورسی دریافت کنند و در بازار سرمایه فعالیت کنند. در حال حاضر، برخی کارگزاران بورس امکان دریافت کد بورسی برای افراد زیر 18 سال را به صورت آنلاین و با چند کلیک فراهم کرده‌اند.

برای دریافت کد بورسی برای کودکان زیر 18 سال، ابتدا باید به همراه والدین یا سرپرست خود به یکی از کارگزاران بورس مراجعه کرده و ثبت‌نام کنید. سپس با تکمیل فرم‌های مورد نیاز و تأیید هویت، کد بورسی شما صادر خواهد شد و شما می‌توانید در بازار سرمایه فعالیت کنید.

اگر شما یا کسی که مسئولیت قانونی کودک زیر 18 سال را دارد، در تجارت سهام و سایر اوراق بهادار جدید است و نمی‌دانید چطور به این کار بپردازید، بهتر است قبل از هرگونه تصمیم‌گیری، با یک کارشناس مالی مشورت کنید.

دریافت کد بورسی برای افراد زیر ۱۸ سال

یکی از بهترین راه‌های سرمایه گذاری برای کودکان به صورت بلند مدت، سرمایه‌گذاری در بازار بورس است. بر اساس قوانین بازار سرمایه، تمام ایرانیان پس از تولد و دریافت اطلاعات هویتی، می‌توانند کد بورسی دریافت کنند. ورود به بورس شرایط سختی ندارد، اما کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال باید توسط سرپرست یا قیم خود، نسبت به ثبت‌نام و احراز هویت، در سامانه سجام اقدام کنند.

بر اساس مصوبه دولت، کودکان زیر ۱۸ سال و کسانی که مدرک زیر دیپلم دارند، هنگام ثبت‌نام در سجام، در کنار شناسنامه خود، مدارک شناسایی پدر یا قیم خود را نیز باید ارائه کنند. در ثبت‌نام سجام برای افراد زیر ۱۸ سال، نسخه کپی از تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی پدر همراه با کپی مدارک شناسایی فرزند، باید در زمان ثبت‌نام به همراه داشته باشید. کودکان زیر ۱۸ سال، ابتدا در سامانه سجام و کارگزاری مورد نظر ثبت‌نام می‌شوند و پدر یا ولی قانونی، جهت احراز هویت با مدارک شناسنامه و کارت ملی به همراه مدارک فرزند، به دفاتر پیشخوان یا محل کارگزاری مراجعه خواهد کرد.

در نظر داشته باشید که در زمان کار با سجام برای کودکان و دریافت کد بورسی برای زیر 18 سال، شماره حسابی که برای ثبت‌نام کودک استفاده می‌کنید، باید به نام خود کودک باشد، اما شماره تلفن همراه یا آدرس ایمیل می‌تواند متعلق به والدین باشد.

آموزش رایگان بورس

آموزش رایگان بورس

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره آموزش بورس را به صورت رایگان دریافت نمایید.





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

ثبت نام سجام برای کودکان از چه سنی انجام می شود؟

تمام کودکان و نوجوانان می توانند از زمان تولد و دریافت اطلاعات هویتی توسط والدین خود در سامانه سجام ثبت نام شوند و کد بورسی دریافت کنند.دریافت کد سجام برای کودکان نیز همانند ثبت نام بورس سجام برای شما و دیگر بزرگسالان است و فقط در فرآیند احراز هویت کمی متفاوت است.

مدارک لازم برای دریافت کد بورسی افراد زیر 18 سال

برای گرفتن کد بورسی برای افراد زیر 18 سال، علاوه بر مدارکی که بزرگسالان برای دریافت کد بورسی ارائه می‌دهند، باید مدارک تکمیلی زیر را نیز ارائه دهید:

  1. اصل شناسنامه فرد زیر 18 سال
  2. اصل شناسنامه سرپرست قانونی
  3. اصل کارت ملی فرد زیر 18 سال
  4. شماره حساب بانکی به نام فرد زیر 18 سال

 

حالت های مختلف سرپرستی اشخاص زیر ۱۸ سال برای احراز هویت

در صورتی که شخصی زیر ۱۸ سال باشد، برای احراز هویت و گرفتن نمایندگی قانونی، چهار حالت مختلف وجود دارد. این حالات شامل ولایت پدری و جد پدری در صورت فوت یا غیبت پدر، نمایندگی قانونی، وصیت و قومیت هستند. برای هر یک از این حالات، مدارک مربوطه لازم است و باید در سامانه سجام بارگذاری شوند.

پکیج جامع آموزش بورس

پکیج جامع آموزش بورس

stock exchange یا bourse، بورسی است که در آن کارگذاران سهام و معامله گران می توانند اوراق بهادار مانند سهام، اوراق قرضه و سایر ابزارهای مالی را خرید و فروش کنند. بورس به دو دسته طبقه بندی می شود: بورس کالا و بورس اوراق بهادار. در این پکیج جامع آموزش بورس ، بازار بورس و اصطلاحات آن معرفی شده و نحوه سرمایه گذاری ...

%70 تخفیف
5.000.000 تومان
1.500.000 تومان
بررسی و خرید دوره

نحوه گرفتن کد بورسی برای کودکان و افراد زیر ۱۸ سال

برای دریافت کد بورسی برای افراد زیر 18 سال، مراحل زیر را می‌توان دنبال کرد:

1-ثبت نام در سجام

گام اول برای شرکت کودکان در بازار سرمایه، ثبت نام در سامانه سجام است که به آدرس sejam.ir در دسترس است. برای ثبت نام، اطلاعات شخصی کودک، شماره حساب بانکی و شماره همراه وارد شده باید به نام خود کودک باشد. افراد زیر 18 سال نیز می‌توانند در سامانه ثبت نام کنند و با نظارت والدین، در بازار سرمایه فعالیت داشته باشند. برای ثبت نام، کلیه اطلاعات هویتی، اطلاعات ارتباطی و اطلاعات بانکی باید در دسترس باشد. پس از ثبت نام، کد پیگیری 10 رقمی سجام به شماره همراه ثبت شده ارسال می‌شود.

2-احراز هویت

بعد از ثبت نام در سامانه سجام، یک کد پیگیری 10 رقمی به شماره همراهی که در سامانه ثبت کرده‌اید، ارسال می‌شود.

برای احراز هویت کودکان زیر 18 سال، پدر یا قیم کودک با حضور در یکی از دفاتر پیشخوان مرتبط با کارگزاری‌ها و شعب، با داشتن کد پیگیری باید مدارک هویتی خود و کودک را ارائه دهند.

اگر پدر موجود نبود، می‌توان از پدربزرگ یا قیم کودک برای احراز هویت استفاده کرد.

حضور کودک برای احراز هویت الزامی نیست، اما مدارک هویتی او باید ارائه شود.

3- ثبت نام در کارگزاری

برای انجام معاملات در بازار بورس، به یک کارگزاری نیاز داریم که به عنوان رابط ما با سازمان بورس عمل می‌کند. در حال حاضر، بیش از 100 کارگزاری فعال در بازار بورس وجود دارد. برای انتخاب بهترین کارگزاری، باید ویژگی‌ها و آپشن‌های آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنیم. البته که بررسی همه کارگزاری‌ها کار سختی است، اما با مراجعه به صفحه کارگزاری‌ها در سایت نظارت، می‌توانیم به راحتی کارگزاری‌های مورد نظر خود را با یکدیگر مقایسه کنیم و بهترین کارگزاری را برای خود انتخاب کنیم.

۲.سخن اخر

یادآوری می‌شود که قبل از ثبت نام بورس برای کودکان، لازم است ابتدا اطلاعات کودک در سامانه سجام ثبت شود و احراز هویت انجام شود. اما حضور کودک برای انجام این مراحل الزامی نیست.

همچنین، برای آشنایی فرزندان با دنیای بورس و سرمایه گذاری، می‌توانید از کتاب‌ها، مطالب و ویدئوهای آموزشی مناسب استفاده کنید و آن‌ها را به آرامی با اصطلاحات و مفاهیم مرتبط با سرمایه گذاری آشنا کنید.

اگر سوال، ابهام و یا تجربه‌ای در این زمینه دارید، می‌توانید در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید و تیم نظارت همواره پاسخگوی سوالات شما عزیزان خواهد بود.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها