60% تخفیف تمدید تخفیف کلیه دوره های مکتب تی وی برای شما به مدت محدود ...
ویرایش اطلاعات در سامانه سجام چگونه انجام می‌شود؟

ویرایش اطلاعات در سامانه سجام چگونه انجام می‌شود؟

تاریخ انتشار : اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۲ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۴, ۱۴۰۲ نویسنده : زهرا غلامحسینی زمان مورد نیاز مطالعه : 7 دقیقه تعداد بازدید : 329 بازدید

سامانه سجام بورس یکی از مهمترین و پرکاربردترین سامانه‌های در بورس اوراق بهادار است که برای ثبت و مدیریت اطلاعات شرکت‌های موجود در بورس و همچنین تحلیل و بررسی اطلاعات بازار سرمایه به کار می‌رود. با توجه به اهمیت بالای سامانه سجام بورس و نقش آن در تصمیم‌گیری‌های سرمایه‌گذاران، ویرایش و مدیریت صحیح اطلاعات در این سامانه بسیار حیاتی است. در این مقاله قصد داریم به بررسی سامانه سجام ویرایش اطلاعات بپردازیم. در ابتدا به اهمیت ویرایش سامانه سجام خواهیم پرداخت. سپس به بررسی نحوه ویرایش اطلاعات بانکی در سجام و ویرایش شماره تلفن سجام می‌پردازیم. در نهایت، به بررسی راهکارهایی برای بهبود ویرایش اطلاعات در سامانه سجام بورس می‌پردازیم.

آموزش رایگان بورس

آموزش رایگان بورس

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره آموزش بورس را به صورت رایگان دریافت نمایید.





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

۱. ویرایش اطلاعات در سامانه سجام چگونه انجام می‌شود؟

سجام یک بانک اطلاعاتی است که تمام اطلاعات هویتی سهامداران بورسی را در خود نگه می‌دارد و باعث ایجاد تسهیلات زیادی در روند کار سرمایه‌گذاری سهامداران شده است. قبل از هر کاری و شروع سرمایه‌گذاری، افراد باید در سایت سجام ثبت‌نام کنند و اقدام به گرفتن کد بورسی نمایند. این سامانه تمام اطلاعات هویتی افراد را در سامانه بورسی ثبت می‌کند. لذا، وارد کردن اطلاعات با دقت زیاد و کاملا درست در این سامانه بسیار اهمیت دارد. بعضی از افراد اطلاعات اشتباهی را در زمان ثبت نام سجام وارد می‌کنند، اما باید بدانند که امکان ویرایش و تغییر اطلاعات سجام وجود دارد.

چرا ویرایش و تغییر اطلاعات در سامانه سجام مهم است؟

بسیاری از افراد ممکن است به این سوال فکر کنند. اما این سامانه به عنوان یک بانک یکپارچه عمل می کند و تمام اطلاعات هویتی افراد را در خود نگه می دارد. درست وارد نشدن اطلاعات، مشکلات زیادی در بازار سرمایه گذاری ایجاد می کند و عواقب جبران ناپذیری را در بر می گیرد. به هر حال، ویرایش اطلاعات هویتی سجام ممکن است برای افراد لازم باشد. ممکن است هنگام ثبت نام اطلاعاتی اشتباه وارد شده باشد، همچنین ممکن است اطلاعات فرد پس از مدتی تغییر کند. تصور کنید شماره حساب بانکی شما تغییر کرده باشد و حساب قبلی که در سجام ثبت کرده اید دیگر اعتبار ندارد، در این صورت چه کار باید انجام دهید؟ اولین مرحله ای که باید در چنین مواردی انجام دهید، ویرایش اطلاعات در سجام است.

۲. نحوه ویرایش اطلاعات در سامانه سجام

در صورتی که متقاضی در هنگام ثبت نام در سامانه سجام، به دلایل مختلفی از جمله بی دقتی، اشتباه و یا تغییر در اطلاعات، اطلاعات نادرست و یا ناقصی را وارد کرده باشد، می‌تواند با استفاده از قابلیت ویرایش اطلاعات در سامانه سجام، اطلاعات خود را تصحیح و به‌روزرسانی کند.

برای اصلاح اطلاعات سجام، مراحل زیر را باید انجام داد:

  1. اولین مرحله برای ویرایش اطلاعات سامانه سجام، جستجوی عبارت سامانه سجام یا ورود به نشانی sejam.ir در مرورگر اینترنت است. سپس باید وارد صفحه اصلی سامانه شوید.
  2. بعد از ورود به صفحه اصلی از بین گزینه ها ، روی گزینه ثبت نام در سامانه سجام کلیک نمایید.

editing information

 

3.سپس، چند عبارت در یک کادر برای شما نمایش داده شده است که شما باید آن ها را به دقت و کامل مطالعه کنید و گزینه “متوجه شدم” را فعال کنید.

Sajjam

4.در این بخش، گام های لازم برای ثبت نام در سامانه سجام به صورت خطی ذکر شده است. پس از مطالعه این گام ها، شما نیاز خواهید داشت تا گزینه ویرایش اطلاعات قبلی را انتخاب کنید.

Sajjam

5.پس از وارد کردن شماره همراه و کد امنیتی، برای دریافت کد تایید باید گزینه مربوطه را فعال کنید. پس از ارسال، یک کد تایید پنج رقمی به شماره تلفن همراه شما ارسال می‌شود. سپس باید کد دریافتی را وارد کرده و با تکمیل فیلدهای کد ملی و کد امنیتی، گزینه تایید را انتخاب کنید.

 

Sajjam

6.در این مرحله، پس از ورود به حساب کاربری خود، یک صفحه با تمام اطلاعاتی که از قبل وارد شده است، مانند شماره تلفن همراه، شماره حساب بانکی، آدرس و غیره نمایش داده می‌شود و در هر قسمت، امکان ویرایش اطلاعات جداگانه وجود دارد. برای ویرایش هر قسمت، کافی است روی گزینه “ویرایش” کلیک کرده و مراحل ویرایش را تا انتها ادامه دهید.

ویرایش سایر اطلاعات در سامانه سجام بدون نیاز به پرداخت هزینه امکان پذیر است، اما برای ویرایش شماره تلفن همراه، باید هزینه پنج هزار تومانی پرداخت شود.

نحوه ویرایش اطلاعات حساب بانکی در سامانه سجام چگونه است؟

اطلاعات حساب بانکی شما اگر به هر دلیلی تغییر کرده است و قصد تغییر شماره حساب سجام و سایر اطلاعات را دارید، کافی است مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. واردسایت سامانه سجام به آدرس sejam.ir شوید.
  2. وارد صفحه اصلی سامانه سجام شوید و از بین گزینه‌ها، گزینه ویرایش اطلاعات را انتخاب کنید.
  3. در این مرحله باید شماره موبایل خود را بدون وارد کردن ۰ وارد کنید.
  4. بعد از وارد کردن شماره موبایل و تصویر امنیتی، یک کد بر روی تلفن همراه دریافت خواهید کرد. این کد ۵ رقمی را همراه با کد ملی خود و کد امنیتی وارد کنید. تایید را بزنید تا وارد مرحله بعد شوید.
  5. صفحه‌ای برای شما نمایش داده می‌شود که تمامی اطلاعاتی را که قبلا وارد کرده‌اید می‌توانید مشاهده نمایید. در قسمت اطلاعات حساب بانکی، گزینه ویرایش و ثبت اطلاعات حساب بانکی را انتخاب کنید و سپس نسبت به ویرایش اطلاعات بانکی در سجام اقدام نمایید.

 

پکیج جامع آموزش بورس

پکیج جامع آموزش بورس

stock exchange یا bourse، بورسی است که در آن کارگذاران سهام و معامله گران می توانند اوراق بهادار مانند سهام، اوراق قرضه و سایر ابزارهای مالی را خرید و فروش کنند. بورس به دو دسته طبقه بندی می شود: بورس کالا و بورس اوراق بهادار. در این پکیج جامع آموزش بورس ، بازار بورس و اصطلاحات آن معرفی شده و نحوه سرمایه گذاری ...

%70 تخفیف
5.000.000 تومان
1.500.000 تومان
بررسی و خرید دوره

تغییر شماره تلفن همراه در سامانه سجام

تغییر شماره موبایل در سامانه سجام یکی از مواردی است که افراد زیادی به آن برمی‌خورندو در صورت تغییراطلاعات ارتباطی نیاز به ویرایش اطلاعات خود در سامانه سجام را ممکن است داشته باشند. برای ثبت نام در سامانه سجام می بایست شماره تلفن همراه با شماره ملی فرد مطابقت داشته باشد و کاربران برای ویرایش شماره تلفن همراه مبلغ 5000هزار تومان به صورت اینترنتی می بایست در درگاه پرداختی سامانه سجام پرداخت نمایند.کاربران می توانند جهت تغییر شماره تلفن همراه به نشانی www.sejam.ir مراجعه و پس از ویرایش اطلاعات قبلی در نهایت اطلاعات جدید را تایید نمایند.

 

نکته: هنگامی که شماره تلفن همراه وارد شده شما در سامانه ، تحت مالکیت شما نباشد، حتی اگر هزینه ثبت نام در سجام را پرداخت کرده باشید؛ باید مجددا شماره تلفن همراه جدیدی که تحت مالکیت خود فرد است را وارد کرد. این تغییر شماره همراه هزینه ای در پی دارد. بنابراین، سعی کنید قبل از وارد کردن شماره تلفن همراه از مالکیت ودرستی  آن مطمئن شوید.

۳. نتیجه گیری

ثبت اطلاعات هویتی در سامانه سجام برای همه افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند، الزامی است. اما متأسفانه در برخی موارد، افراد پس از ثبت اطلاعات، با مشکلات و اشتباهاتی روبرو می‌شوند. این مشکلات شامل اشتباه در نوشتار و اطلاعات فردی، اشتباه در ارسال مدارک و تصاویر، یا حتی فراموشی رمز عبور می‌شود.

با این حال، برای رفع این مشکلات، سایت سجام ویرایش اطلاعات را در پنل کاربری فراهم کرده است. با استفاده از این قابلیت به روز رسانی اطلاعات سجام، کاربران می‌توانند اشتباهات خود را اصلاح کرده و اطلاعات خود را به‌روزرسانی کنند.

البته لازم به ذکر است که هزینه‌ای برای ویرایش اطلاعات در سامانه سجام وجود دارد که به صورت کارمزد پرداخت می‌شود. بنابراین، بهتر است پیش از نهایی کردن اطلاعات هویتی، آن‌ها را به دقت بررسی کرده و هرگونه اشتباه یا نقص را برطرف کرده و سپس آن‌ها را ثبت کنید.

در نتیجه، ویرایش سامانه سجام بسیار حائز اهمیت و حیاتی است، زیرا اطلاعات درست و صحیح در این سامانه می‌تواند تأثیر بسزایی در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی و سرمایه‌گذاران داشته باشد. بهبود ویرایش اطلاعات در سامانه سجام، می‌تواند منجر به بهبود شفافیت و قابلیت اعتماد در بازار سرمایه شود که این موضوع باعث رشد و پویایی این بازار خواهد شد.

از آن جایی که تمام اطلاع‌رسانی‌های سجام از طریق ارسال پیامک به شماره همراه صورت می‌گیرد، بنابراین ثبت صحیح اطلاعات و ویرایش آن در صورت نیاز، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران بازار سرمایه است. اگرچه این موضوع اهمیت زیادی دارد ولی با توجه به امکاناتی که در سامانه برای ویرایش اطلاعات سجام فراهم شده است، هیچ جای نگرانی نیست و همه افراد به راحتی می‌توانند به ویرایش اطلاعات هویتی، ارتباطی و بانکی خود بپردازند.

 

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها