60% تخفیف تمدید تخفیف کلیه دوره های مکتب تی وی برای شما به مدت محدود ...
وارن بافت کیست

وارن بافت سومین فرد ثروتمند جهان

تاریخ انتشار : خرداد ۱, ۱۴۰۲ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۴, ۱۴۰۲ نویسنده : زهرا غلامحسینی زمان مورد نیاز مطالعه : 18 دقیقه تعداد بازدید : 148 بازدید

وارن بافت، نامی که در دنیای سرمایه‌گذاری و مدیریت شرکت‌ها به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته و الهام‌بخش شناخته می‌شود. او نمادی از توانایی در کسب و افزایش ثروت، با استفاده از استراتژی‌های سرمایه‌گذاری خاص و دیدگاه‌های مالی منحصر به فرد است. زندگی نامه وارن بافت، از آغاز تاکنون، مسیری پر از انگیزه و تجربیاتی است که می‌تواند به عنوان الگوی موفقیت در دنیای تجارت و سرمایه‌گذاری مورد مطالعه قرار گیرد. در این مقاله، به معرفی وارن بافت، مراحل مهم در مسیر به دست آوردن ثروت و اصول سرمایه‌گذاری منحصر به فرد او، و نیز تأثیر و ارزش‌هایی که در زندگی حرفه‌ای و اجتماعی‌اش حمل می‌کند، پرداخته خواهد شد.

آموزش رایگان ارز دیجیتال

آموزش رایگان ارز دیجیتال در نیم ساعت

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره آموزش ارز دیجیتال را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

۱-وارن بافت کیست؟

وارن بافت (Warren Buffett)، سرمایه‌گذار، کارآفرین و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی است که به عنوان یکی از موفق‌ترین و تأثیرگذارترین سرمایه‌گذاران جهان شناخته می‌شود. او در تاریخ 30 اوت 1930 در اوماها، نبراسکا، آمریکا متولد شد. بافت بیشتر به خاطر استراتژی‌های سرمایه‌گذاری منحصر به فرد و سبک زندگی مقتصدانه‌اش شناخته می‌شود.

او بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت Berkshire Hathaway است که یکی از بزرگترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری و مالی در جهان است. استراتژی سرمایه‌گذاری اصلی وارن بافت سومین فرد ثروتمند جهان، بر پایه تحلیل ارزش افزوده بلندمدت است، به این معنا که او به دنبال سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی با پتانسیل رشد بلندمدت و ارزش افزوده است.

وارن بافت به عنوان یکی از افرادی که ثروت خود را از صفر به میلیاردها دلار ساخته است، به تفکر مالی و اقتصادی منحصر به فرد خودش معروف است. او همچنین به عنوان یک فیلانتروپیست فعال شناخته می‌شود و تعهدی به اهدای بزرگی از ثروت خود به خیریه‌ها دارد.

ثروت وارن بافت در کنار سبک زندگی ساده و تواضعی که دارد، نیز یکی از ویژگی‌های مشهور اوست. او ترجیح می‌دهد در خانه‌ای متواضع زندگی کند و از امور روزمره خود با توجه به اصول سادگی پیش ببرد.

دو قانون مهمی که وارن بافت همواره رعایت می‌کند اول این است که پول سهامداران را نسوزاند و دوم اینکه قانون اول را فراموش نکند.

وارن بافت

۲-زندگی نامه وارن بافت

وارن ادوارد بافت، سرمایه‌گذار، کارآفرین و فیلانتروپیست آمریکایی، در تاریخ 30 اوت 1930 در شهر اوماها، نبراسکا، آمریکا متولد شد. او از جوانی به تجارت و سرمایه‌گذاری علاقه‌مند بود و با استفاده از دانش و استراتژی‌های خود، به عنوان یکی از موفق‌ترین و معروف‌ترین سرمایه‌گذاران جهان شناخته می‌شود.

وارن بافت در سن ۱۱ سالگی اولین تجربه سرمایه‌گذاری خود را در بازار سهام داشت و این تجربه مهم به شکلی باعث شد که علاقه‌اش به دنیای مالی و سرمایه‌گذاری تقویت شود. پس از اتمام دوران دبیرستان، وارن به دانشگاه کلمبیا پذیرفته شد، اما پس از ۲ سال تصمیم گرفت به دانشگاه کالج کرنل منتقل شود تا به مطالعهٔ عمیق‌تر در زمینه سرمایه‌گذاری و اقتصاد بپردازد.

در سال ۱۹۵۶، وارن بافت به همراه دوست خود، چارلی مانگر، شرکت Berkshire Hathaway را خریداری کردند. این شرکت در ابتدا یک شرکت نساجی بود، اما تحولاتی که وارن بافت و مانگر در سیاق زمان ایجاد کردند، آن را به یکی از بزرگترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری و مالی در جهان تبدیل کرد. او با ترکیب استراتژی‌های خلاقانه سرمایه‌گذاری و تحلیل دقیق ارزش شرکت‌ها، توانست سرمایهٔ خود را به صورت چشمگیری افزایش دهد.

ثروت وارن بافت در نوامبر سال 2017 برآورد شده حدود 78 میلیارد دلار بوده است، که با افزایش 4.91 میلیارد دلار نسبت به سال قبل، او در جایگاه سوم پس از جف بزوس و بیل گیتس در فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد. در سال‌های 2008 و 2014 به عنوان ثروتمندترین مرد جهان معرفی شد.

وارن بافت در ماه ژوئن سال 2006 تصمیم گرفت 83٪ از دارایی خود را به بنیاد بیل و ملیندا گیتس اهدا کند. میزان اهدای مالی وی تقریباً 30 میلیارد دلار بود که این اقدام به عنوان یکی از بزرگترین اهدایی‌ها در تاریخ آمریکا شناخته شد و به اندازهٔ دو برابر بنیاد بیل و ملیندا گیتس را افزایش داد.

اصول سرمایه‌گذاری وارن بافت بر پایه تحلیل ارزش افزوده بلندمدت است، به این معنا که او به دنبال سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی با پتانسیل رشد بلندمدت و ارزش افزوده است. وی همچنین به اهمیت تحلیل دقیق و اطلاعات کافی دربارهٔ شرکت‌ها و بازارها تأکید داشت.

وارن بافت همچنین به عنوان یک فیلانتروپیست فعال شناخته می‌شود. او تعهد کرده است که تقریباً ۸۵ درصد از ثروت خود را به خیریه اهدا خواهد کرد، که این تصمیم نشان از ارزش‌های انسانی، بخشش و انگیزه‌ای برای کمک به جامعه است.

سبک زندگی ساده و مقتصدانه وارن بافت نیز یکی از ویژگی‌های بارز اوست. او ترجیح می‌دهد در خانه‌ای متواضع زندگی کند و از امور روزمره خود با توجه به اصول سادگی و تواضع پیش ببرد.

وارن بافت به عنوان یکی از افراد موفق و الهام‌بخش در زمینه‌های مالی، سرمایه‌گذاری و فیلانتروپی شناخته می‌شود. او با استراتژی‌های خلاقانه‌اش و تأکید بر ارزش‌های انسانی، نمونه‌ای الگوساز برای دیگران به شمار می‌آید.

در ادامه به خلاصه زندگی وارن بافت و اینکه وارن بافت چگونه ثروتمند شد؟ میپردازیم.

دوران کودکی

وارن بافت، پدرش هاوارد بافت که تاجر و سیاستمداری بود، دومین فرزند از سه فرزند و تنها پسر خانواده بود. او از کودکی استعداد شگفت‌انگیزی در زمینه پول و تجارت نشان داد. سوابق و توانایی‌هایش در محاسبه دقیق اعداد در ذهنش، هنوز هم همکاران تجاری‌اش را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در سن شش سالگی، وارن شش جعبه کوکاکولا را با قیمت 25 سنت از فروشگاه پدربزرگش خرید و هر بطری را به ازای یک سکه پنج سنتی فروخت، در حالی که بچه‌های هم سن و سال او در حال بازی در چمن و بولینگ بودند. وارن تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان رزهیل در اوماها آغاز کرد.

مهاجرت به واشنگتن دی سی

در سال ۱۹۴۲، پدر وارن در انتخابات کنگره آمریکا انتخاب شد و به همین منظور، خانواده به همراه وارن به واشنگتن دی‌سی نقل مکان کردند. وارن دوران راهنمایی خود را در مدرسه آلیس دیل گذراند. در سال ۱۹۴۷، در سن ۱۷ سالگی، وارن از دبیرستان وودرو ویلسون در واشنگتن دی‌سی فارغ‌التحصیل شد. در طول دوران دانش‌آموزی، او ۵۰۰ دلار را به فروش روزنامه اختصاص داد، که این مقدار در حال حاضر معادل ده‌ها هزار دلار است.

 تجربه‌های سرمایه‌گذاری در دوران کودکی و نوجوانی

در دوران کودکی و نوجوانی، وارن با رفتن به درب خانه‌ها و فروش آدامس، نوشابه کوکا کولا و مجلات هفتگی، شروع به کار کرد و برای مدتی نیز در مغازه پدربزرگش مشغول بود. در سن ۱۱ سالگی، سه سهم شرکت “سیتی‌سرویس” (Citiservice) را به قیمت هر سهم ۳۸ دلار، برای خود و خواهر بزرگش خرید. اما در مدت کوتاهی پس از خرید سهام، قیمت هر سهم به ۲۷ دلار کاهش یافت. وارن از این وضعیت ترسیده بود، اما هیچ اقدامی نکرد تا اینکه قیمت هر سهم به ۴۰ دلار رسید. در آن لحظه، وارن خیلی سریع آن سهام را فروخت، اما بعداً پشیمان شد، زیرا قیمت سهام “سیتی‌سرویس” پس از مدت کوتاهی به ۲۰۰ دلار رسید. این تجربه به وارن یک درس بزرگ در مورد سرمایه‌گذاری آموخت؛ اینکه صبر و شکیبایی یکی از اصول مهم سرمایه‌گذاری است.

مسیر تحصیلی و حرفه‌ای

وارن بافت تمایل زیادی داشت تا به دانشکده علوم اداری و بازرگانی دانشگاه پنسیلوانیا برود، اما به دلایلی دو سال به دانشگاه نرفت و به عقیده خود بیشتر از استادها می‌دانست. وقتی پدرش در مبارزات مجلس شکست خورد، وارن به خانه‌شان در اوماها بازگشت و برای ادامه تحصیل به دانشگاه نبراسکا رفت. با وجود کار تمام وقت، تنها در مدت سه سال موفق شد دوره لیسانس را در این دانشگاه به پایان برساند و فارغ التحصیل شود.

در سال ۱۹۵۱، وارن می‌خواست وارد دانشکده علوم اداری و بازرگانی شود، اما به دلیل سن کم، دانشگاه او را پذیرش نکرد و او مجبور شد برای دوره فوق لیسانس در رشته اقتصاد، به دانشگاه کلمبیا رفت. او از دو استاد شناخته شده در تحلیل اوراق بهادار، بنجامین (بن) گراهام و دیوید داد استفاده کرد. بن گراهام در طول دهه ۱۹۲۰ به دلیل داشتن تفکرات نو در زمینه بازار سهام، به عنوان یک سرمایه‌گذار و تحلیل‌گر بزرگ شناخته می‌شد. او به دلیل تمایلش به سهام‌های ارزان، بیشتر به دنبال آنها بود. وارن در طول تحصیلاتش در کلمبیا، تنها دانشجویی بود که در کلاس درس بن گراهام نمره A+ دریافت کرد.

تدریس در دانشگاه

در آن سال‌ها، وارن بافت محدود به سرمایه‌گذاری در ایستگاه Texaco و چند مشاور املاک بود که هیچ‌کدام برایش موفقیتی به همراه نداشتند. به منظور کسب درآمد، او در دانشگاه اوماها تدریس را آغاز کرد. قبل از شروع تدریس، برای غلبه بر ترس حرف زدن در جمع و در مکان‌های عمومی، یک دوره آموزش با دیل کارنگی را پیش گرفت. وارن در دانشگاه به دانشجویانی که میانگین سن آن‌ها دو برابر سن خودش بود، اصول سرمایه‌گذاری را آموزش می‌داد.

همکاری وارن و بن گراهام

در سال 1954، بن گراهام، استاد دانشگاه و سرمایه‌گذار معروف، وارن را به عنوان همکار خود با حقوق سالیانه 12000 دلار دعوت کرد. وارن سرانجام پس از مدتی انتظار، به آنچه میخواست رسید. او و همسرش در حومه شهر نیویورک یک خانه را اجاره کردند. در طول روزها، وارن به تحلیل گزارش‌ها و تحقیق در زمینه‌های موفقیت در سرمایه‌گذاری مشغول بود. در این دوران، تفاوت‌هایی بین رویکرد گراهام و وارن آشکار شد. وارن علاقه‌مند بود بفهمد چگونه یک شرکت در مقابل رقبا برتری پیدا می‌کند و اهمیتی به عوامل مدیریتی و رهبری شرکت می‌داد. اما بن گراهام تمرکز خود را بیشتر بر اعداد و ارقام قرار می‌داد و کمتر به مدیریت و رهبری توجه می‌کرد. در بازه زمانی 1950 تا 1956، وارن توانست سرمایه شخصی خود را از 9,800 دلار به 140,000 دلار افزایش دهد.

موسسه‌ی سرمایه گذاری بافت

در سال 1956، با تجربه‌ای مناسب و با استفاده از تجارب ارزشمند گراهام، وارن با تمام سرمایه خود به اوماها بازگشت و مؤسسه‌ی سرمایه‌گذاری بافت را تأسیس کرد. او در اوایل ماه مه سال 1956 با خواهرش دوریس و عمه آلیس به ارزش 105,000 دلار شریک شد. وارن 100,000 دلار را در شرکت Buffet Association Ltd سرمایه‌گذاری کرد. تا پایان سال، سرمایه او به 300,000 دلار افزایش یافت و او یک خانه گچکاری شده با 5 اتاق خواب را با قیمت 31,500 دلار در خیابان فارنام خرید که او آن را “حماقت بافت” نامید. در همان سال، پیتر، سومین فرزند وارن، به دنیا آمد. وارن جلسات خود را با شرکایش در آن خانه برگزار می‌کرد. زندگی او در آن زمان شکلی دیگر گرفت. او سه فرزند، یک همسر زیبا و تجارت بسیار موفقی داشت. در سال 1957، او مالک سه شرکت شد و در سال 1958، مؤسسه‌ی سرمایه‌گذاری بافت به مالکیت 7 شرکت دست یافت. در سال 1962، وارن به یک میلیونر تبدیل شد زیرا سرمایه شرکت او به 7 میلیون دلار رسید و از این مبلغ، یک میلیون دلار به بافت خود می‌رسید.

تأسیس شرکت Berkshire Hathaway

در این قسمت از بیوگرافی وارن بافت به این موضوع میپردازیم که او چگونه شرکت Berkshire Hathaway را تاسیس کرد. وارن تمامی شرکت‌ها را در یک شرکت منسوجات به نام برکشایر هاتاوی تلفیق کرد. در ژانویه 1966، سرمایه شرکت بافت به ارزش 7,178,500 دلار بود که بیش از 1,250,000 دلار از آن به وارن تعلق داشت. در سال 1966، شرکای بافت سهام برکشایر هاتاوی را با ارزش هر سهم 14.86 دلار خریداری کردند. وارن در اواخر سال 1966، پذیرش سهامداران جدید را در شرکت ممنوع کرد.

در سال 1967، وارن یک فروشگاه خرده‌فروشی خصوصی در بالتیمور برای Berkshire Hathaway خریداری کرد و مسئولیت ریاست هیئت مدیره آن را بر عهده گرفت. برکشایر در سال 1967، به ازای هر سهم، 10 سنت سود پرداخت کرد. وارن در سال 1970 برای اولین بار به عنوان رئیس برکشایر هاتاوی منصوب شد و نامه‌ای به سهامداران ارسال کرد. ارزش دارایی خالص وارن در این مدت زمان افزایش یافت.

در بازه زمانی 1965 تا 1975، ارزش هر سهم برکشایر از 20 دلار به 95 دلار رسید. در این دوره، وارن که 29 درصد از سهام برکشایر را در اختیار داشت، موفق شد 14 درصد دیگر از سهام شرکت را خریداری کند و سهام وی و همسرش که 3 درصد سهام را داشتند، به 46 درصد رسید.

بافت، شرکت Berkshire Hathaway را توسعه داد و در صنایع مختلف سرمایه‌گذاری کرد. در سال 1979، با دارایی 140 میلیون دلار، سهام شرکت ABC را خرید. قیمت هر سهم در آن زمان 290 دلار بود. بعد از مدتی، برکشایر شروع به فروش سهام در شرکت ABC با قیمت هر سهم 775 دلار کرد و آن را با 310.1 دلار به پایان رساند. ثروت خالص بافت به 620 میلیون دلار رسید و وی برای اولین بار، به عنوان یکی از 400 ثروتمند دنیا در مجله فوربس معرفی شد.

خرید شرکت Sees Candies و واشنگتن پست

در دهه 1970، وارن بافت فرصتی را برای خرید شرکتی به نام Sees Candies به ارزش 25 میلیون دلار پیدا کرد. این خرید، بزرگترین سرمایه‌گذاری او در آن زمان بود. همچنین در سال 1973، او سهام شرکت Washington Post را خریداری کرد و این اقدام سبب شد کاترین گراهام به عنوان سرپرست روزنامه و نشریات شرکت و عضو هیئت مدیره شود. در سال 1979، وارن بافت تلاش کرد تا سهام شرکت ABC را بدست آورد.
وارن بافت در خرید و سرمایه‌گذاری‌های خود به زمان توجه می‌کند و از سرمایه‌گذاری در کسب و کارهایی که ارزش مشخصی ندارند خودداری می‌کند. او منتظر کسادی و اصلاح بازار می‌ماند تا کالاها و سهام شرکت‌های مطمئن را با قیمت مناسب (کم) خریداری کند، زیرا کسادی و رکود بازار سهام فرصت‌های خرید را فراهم می‌کند. همچنین، وقتی احتکار در بازار وجود دارد، او محافظه‌کار عمل می‌کند و هنگامی که دیگران نگرانی مالی خود هستند، وی پرتکاپو می‌شود. این استراتژی دوگانه و متناقض باعث شده تا شرکت بافت به پیشرفت جهانی برسد و خسارت مهم قابل توجهی را از دست ندهد. البته، برخی انتقادات نیز وجود دارد که او در طول این دوره فرصت‌های خوبی را از دست داده است.
وارن بافت باور دارد که سرمایه‌گذار باید در خرید سهام به گونه‌ای به آن شرکت توجه کند که گویا می‌خواهد تمامی شرکت را بخرد. او بیان می‌کند که در سال2006، تنها 18 درصد از درآمدش را صرف پرداخت مالیات کرده است در حالیکه کارمندان او با وجود درآمد کمتر 32 درصد، مالیات پرداخت کردند. بافت همیشه سیستم و روند خود را تحسین می‌کند که سبب شده تا او به نسبت کمتر از یک منشی مالیات پرداخت کند. وارن بافت بر این باور است که دلار آمریکا، در یک دوره‌ی طولانی مدت بی‌ارزش می‌شود. او عقیده دارد که روند رو به افزایش رکود و کمبود معامله در آمریکا ، هشداری است به این معنا که دارایی‌ها و دلار آمریکا بی ارزش می‌شود، در نتیجه‌ی این عمل بخش بزرگی از دارایی‌های ایالات متحده در دستان خارجی‌ها قرار می‌گیرد. این موضوع او را وادار کرد تا برای نخستین بار در سال 2002 وارد بازار پول خارجی شود.

 

ثروت وارن بافت

با خرید و فروش برخی از سهام برکشایر هاتاوی، وارن بافت در سال 1990 به یک بیلیونر تبدیل شد. در سال 2006، درآمد سالیانهٔ او حدود ۱۰۰٬۰۰۰ دلار بود که در مقایسه با استاندارد درآمد یک مدیر عامل مشابه ناچیز به نظر می‌رسید. نام وی در سال 2007 به عنوان یکی از 100 فرد پرنفوذ جهان در مجله تایمز منتشر شد. او جزو ثروتمندترین افراد جهان بود و در سال 2009 دومین و در سال 2010 سومین فرد ثروتمند جهان معرفی شد. وی با لقب “باهوش اوماها” و “دانشمند اوماها” شناخته می‌شود. با وجود ثروت زیاد، وارن بافت به خاطر زندگی ساده و رفتار فروتنانه‌اش شهرت دارد. او همچنان در خانه‌ای در مرکز داندی در نبراسکا زندگی می‌کند که در سال 1985 با قیمت ۳۱٬۵۰۰ دلار خریداری کرده است. همچنین او خانه‌ای گران‌تر در لاگونا بیچ، کالیفرنیا دارد که در سال 2004 خریداری کرده است. ارزش خانهٔ او در نبراسکا در سال 2008 تخمین زده شده است و حدود ۷۰۰٬۰۰۰ دلار است. ارزش هر سهم شرکت سرمایه‌گذاری وی با نام “برکشایر هاتاوی”، که فعالیت در حوزه بیمه، نوشابه‌سازی، شیرینی‌پزی، مبل‌سازی، رستوران و فرش‌بافی را شامل می‌شود، حدود ۸۳٬۰۰۰ دلار است. وارن بافت، مانند گراهام، به این موضوع اعتقاد دارد که پیش‌بینی آینده امکان‌پذیر نیست و حتی قیمت سهام را نیز بررسی نمی‌کند، زیرا به اعتقاد وی قیمت سهم، شاخص گول زننده‌ای است و معیار خوبی برای انتخاب سهم مناسب نیست.

پکیج آموزش ارز دیجیتال

پکیج آموزش ارز دیجیتال

در پکیج آموزش ارز دیجیتال قدم به قدم همراه با پشتیبان اختصاصی خود به ۱.مقدمات و اصطلاحات ارز دیجیتال ۲.نحوه تحلیل فاندامنتال، کیف پول ها و صرافی ها ۳.الگوهای نموداری و پرایس اکشن و اندیکاتورها و استراتژی‌های معاملاتی مسلط ...

%50 تخفیف
5.000.000 تومان
2.500.000 تومان
بررسی و خرید دوره

۳-وارن بافت چگونه ثروتمند شد؟

همانطور که در بیوگرافی وارن بافت بیان شد، وارن بافت، یک شخصیت بسیار موفق و ثروتمند در دنیای سرمایه‌گذاری است. او در حال حاضر به عنوان سومین فرد ثروتمند دنیا شناخته می‌شود. اما راز موفقیت و ثروت وارن بافت نه در جادو و قدرت‌های ماوراء‌الطبیعی قرار دارد، بلکه در هوش و خرد او است. وارن بافت با استفاده از عقلانیت، تحلیل دقیق و برنامه‌ریزی موفقیت زیادی را کسب کرده است. وارن بافت ثروت خود را از طریق استراتژی‌های سرمایه‌گذاری منحصر به فرد و دیدگاه‌های مالی برجسته‌ای که دارد، کسب کرد. او به تجمیع سرمایه از طریق سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها و سهام‌ها پرداخته و به دنبال سودآوری بلندمدت است. در ادامه اصولی را بیان میکنیم که نشان میدهد وارن بافت چگونه ثروتمند شد؟

  1. استراتژی سرمایه‌گذاری: وارن بافت به استراتژی “ارزش افزوده بلندمدت” پایبند است. این به این معناست که وی به دنبال سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها با پتانسیل رشد بلندمدت و ارزش افزوده برای سهامداران است. او تمرکز خود را بر شرکت‌هایی می‌گذارد که در طول زمان قابلیت رشد دارند و ارزش سهام آنها به طور مستمر افزایش می‌یابد.
  2. تحلیل دقیق: بافت از تحلیل دقیق و کشف ارزش واقعی شرکت‌ها قبل از سرمایه‌گذاری استفاده می‌کند. وی از اصول مالی و اقتصادی برای انتخاب سهام‌هایی استفاده می‌کند که به نظر وی ارزش اصلی دارند و قیمت آنها از ارزش واقعی پایین‌تر است.
  3. سرمایه‌گذاری در صنعت‌های مختلف: وارن بافت از سیاست تنوع سرمایه‌گذاری بهره می‌برد. او به جای تمرکز روی یک صنعت خاص، در صنعت‌های مختلف سرمایه‌گذاری می‌کند. این تنوع به وی کمک می‌کند که ریسک‌های مختلف را توزیع کرده و به سرمایه‌گذاری پایدارتر دست یابد.
  4. استفاده از فرصت‌های بزرگ: وارن بافت در طول دوره‌های رکود و افت بازار، از فرصت‌های بزرگ برای سرمایه‌گذاری بازرگانی‌اش بهره برده است. او معتقد است که در اوقات نزول بازار، بهترین زمان برای خرید سهام به قیمت مناسب است.
  5. سرمایه‌گذاری در میانه‌مدت: بافت به جای تلاش برای پیش‌بینی نوسانات کوتاه‌مدت بازار، روی سرمایه‌گذاری در میانه‌مدت و بلندمدت تاکید دارد. او از اصول “خرید و نگه‌داری” (Buy and Hold) استفاده می‌کند و به تدریج از رشد طبیعی سرمایه‌گذاری‌ها بهره‌برداری می‌کند.
  6. مدیریت شرکت‌ها: وی به عنوان مدیر اجرایی شرکت Berkshire Hathaway بازاری برای تجمیع و مدیریت شرکت‌ها ایجاد کرده است. این شرکت به تجمیع شرکت‌های مختلف از صنایع مختلف می‌پردازد و وارن بافت با مدیریت‌های خوب و بهبود عملکرد این شرکت‌ها، سودآوری را افزایش می‌دهد.
  7. فیلانتروپی و اهدای ثروت: وارن بافت در سال ۲۰۰۶ اعلام کرد که تقریباً ۸۵ درصد از ثروت خود را به خیریه اهدا خواهد کرد. این تعهد نشان از تعهد و ارزش‌های انسانی او در زمینه بخشش و کمک به جامعه است.

وارن بافت چگونه ثروتمند شد

بافت به لقب‌هایی مانند جادوگر، غیب‌گو و حکیم شناخته می‌شود، اما این لقب‌ها بیشتر برای نمایش اثر بخشی و توانایی‌های وی در حوزه سرمایه‌گذاری به کار می‌روند. وارن بافت با ارتباط نزدیک با عالم مالی و تحلیل‌گران معروف مانند بنجامین گراهام، دانش خود را بالا برده و به طور مداوم در فرآیند یادگیری و بهبود خود سرمایه‌گذاری کرده است.

او فعالیت‌های بشردوستانه زیادی داشته و تجربیات و دانش خود را با دیگران به اشتراک گذاشته است. بافت نویسنده‌ی بسیاری از کتاب‌های مربوط به سرمایه‌گذاری و موفقیت است و برای سرمایه‌گذاران تازه‌کار، راهنمایی‌های ارزشمندی را ارائه کرده است.

از زمان تأسیس شرکت سرمایه‌گذاری بافت تاکنون، بسیاری از کتاب‌ها درباره‌ی وارن بافت منتشر شده‌اند. این نشان می‌دهد که علاقه‌مندان به کشف راز ثروت و موفقیت وی هستند.

 

۴-سخنان وارن بافت در مورد سرمایه گذاری

  • قانون اول سرمایه گذاری این است که (پول) را از دست ندهید. قانون دوم سرمایه گذاری این است که قانون اول را فراموش نکنید. و این تمام قوانینی است که وجود دارد.
  • امروز یک نفر زیر سایه نشسته است، زیرا یک نفر خیلی وقت پیش درختی کاشته است.
  • قیمت چیزی است که می پردازید. ارزش چیزی است که به دست می آورید.
  • یک قانون ساده به خرید من حکم می‌کند: وقتی دیگران حریص هستند بترس و وقتی دیگران می‌ترسند حریص باش.
  • اگر حاضر نیستید سهامی را به مدت 10 سال نگه دارید، حتی به نگه داشتن آن برای 10 دقیقه فکر نکنید.
  • کلید سرمایه گذاری ارزیابی این نیست که صنعت چقدر بر شرکت تأثیر می گذارد یا چقدر رشد خواهد کرد، بلکه تعیین مزیت رقابتی هر شرکت معین و مهمتر از همه، دوام آن مزیت است.
  • مهمترین کاری که باید انجام دهید اگر خود را در یک چاله دیدید این است که از حفاری دست بردارید.
  • خرید یک شرکت عالی با قیمت منصفانه بسیار بهتر از یک شرکت منصفانه با قیمت عالی است.
  • مهمترین ویژگی برای یک سرمایه گذار خلق و خوی است نه عقل.
  • ریسک به این دلیل است که شما نمی دانید چه کاری انجام می دهید.
  • هرگز در کسب و کاری که نمی توانید آن را درک کنید سرمایه گذاری نکنید.
  • مهمترین سرمایه گذاری که می توانید انجام دهید روی خودتان است.

 

۵-نتیجه گیری

راه ایجاد ثروت این است که یک شرکت بزرگ را شناسایی کنید و موقعیتی در آن به مدت طولانی بسازید، به جای اینکه فقط در مبادله و تجارت سهام مشغول شوید. بازار سهام می‌تواند شما را مانند وارن بافت ثروتمند کند ولی برای این کار نیاز به زمان، پول، صبر و شکیبایی دارید. سرمایه‌گذاری در بازار سهام قدرتمندترین و بهترین گزینه برای دوران بازنشستگی است. با این حال، مهم است که به تنها به یک سهام چندکاره برای بازنشستگی سرمایه‌گذاری نکنید. بهتر است پرتفوی متنوعی از سهام‌ها را داشته باشید تا ریسک را تنوع‌بخشی کنید. بنابراین، سرمایه‌گذاری در بازار سهام می‌تواند راهی برای خلق ثروت و دستیابی به بازنشستگی مطمئن‌تر باشد. در این مقاله به شرح خلاصه زندگی وارن بافت یکی از ثروتمندترین افراد دنیا را پرداخته و سخنانی از وی درباره سرمایه گذاری را بیان کردیم.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها