60% تخفیف تمدید تخفیف کلیه دوره های مکتب تی وی برای شما به مدت محدود ...
بهترین زمان معامله در بورس

بهترین زمان معامله در بورس چه زمانی است؟

تاریخ انتشار : اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۲ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۴, ۱۴۰۲ نویسنده : زهرا غلامحسینی زمان مورد نیاز مطالعه : 9 دقیقه تعداد بازدید : 184 بازدید

اشخاصی که به بازارهای مالی علاقه‌مند هستند، اغلب سوالی دارند که آیا برای خرید و فروش سهام، قوانین خاصی وجود دارد؟ در پاسخ باید گفت که هر بازار مالی قوانین خود را دارد و برای معامله در آن، باید دستورالعمل‌های مشخص را رعایت کرد. برای بازار بورس نیز این امر صادق است. هر چند، بهترین زمان معامله در بورس برای هر سهم به تجزیه و تحلیل بازار، تحقیقات شخصی و نوع سهم بستگی دارد. با بررسی رفتار بازار، می‌توان فهمید که در اولین و آخرین ساعات زمان معامله، حجم و نوسان بیشتری نسبت به سایر ساعت‌ها وجود دارد. یک معامله‌گر با تجربه می‌تواند از این نوسانات در جهت افزایش سود خود بهره ببرد و الگوی خاص رفتار قیمت در سهام را تشخیص دهد. در ادامه، ما نحوه کشف این الگو رفتاری در بازار بورس را برای شما شفاف می‌کنیم.

بهترین زمان انجام معاملات بورس

۱-اهمیت دانستن بهترین زمان انجام معاملات بورس

تشخیص بهترین زمان برای خرید و فروش سهام در بازار بورس برای تمام سرمایه‌گذاران بسیار مهم است. این کار برای این است که یک سرمایه‌گذار موفق باید سهم خود را با کمترین هزینه خریداری کرده و در بالاترین قیمت ممکن به فروش برساند. بنابراین، اگر یک معامله‌گر بخواهد در کار خود موفق باشد، باید زمان‌های طلایی را برای خرید و فروش سهام شناسایی کند و در این زمان‌ها اقدام به معامله کند.

با این حال، نکته‌ای که باید در نظر داشت، این است که ساعات طلایی برای معامله در هر کشوری متفاوت است و با توجه به ساعات فعالیت بازار در آن کشور تغییر می‌کند. در این مقاله، بهترین زمان‌ها برای معامله در بازار بورس ایران را برای شما توضیح خواهیم داد.

آموزش رایگان بورس

آموزش رایگان بورس

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره آموزش بورس را به صورت رایگان دریافت نمایید.





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

۲-ساعات طلایی در بازار بورس ایران

در صورتی که جزو سرمایه‌گذاران بازار بورس باشید، با ساعات معاملاتی بازار آشنا هستید. اما در صورتی که به تازگی در این حوزه فعالیت دارید، باید بدانید که ساعات معاملاتی در بازار بورس و فرابورس از ساعت 8:30 صبح تا 12:30 بعد از ظهر است.

در ساعت 8:30 تا 9 صبح هیچ معامله‌ای انجام نمی‌شود؛ زیرا این ساعت به سفارش‌گیری اختصاص دارد. کاربران در این ساعت سفارشات خرید یا فروش خود را در سامانه معاملاتی وارد می‌کنند. اما از ساعت 9 تا 12:30 ظهر، معاملات اصلی در تالار و بازارهای مختلف آغاز می‌شود.

۳-بهترین زمان خرید سهام در بورس

بهترین زمان برای خرید سهم، در دو حالت زیر است:

  1. زمانی که قیمت سهم از حمایت برگشته باشد
  2. زمانی که مقاومت شکسته شود.

با استفاده از فنون بازارخوانی، می‌توانید زمان مناسب برای خرید سهام را تعیین کنید.

در مورد شکستن مقاومت، زمانی که قیمت سهم در بالای قیمت مقاومت بسته شود، شکست مقاومت را می‌توان مشاهده کرد.

بنابراین، اگر در زمان مناسب خرید سهام اقدام کنید، احتمال بیشتری برای سودآوری و کاهش ریسک خود دارید. همچنین، باید به این نکته توجه داشت که اگر قیمت در بالای سطح مقاومت تثبیت شود، یکی از شروط شکست استاندارد قیمت رعایت شده است.

۴-بهترین ساعات معاملات در بورس در طول روز

با توجه به اینکه حجم معاملات در بازار بورس در ساعات مختلف روز متفاوت است، برخی ساعات با حجم زیادی از معاملات روبرو هستند و برخی دیگر با حجم کمتری از معاملات.

بیشترین حجم معاملات را معمولاً در ساعت 9 تا 9:15 صبح شاهد هستیم و در طول روز، ساعت 12:15 تا 12:30 نیز به عنوان یکی از ساعات مهم شناخته می‌شود. در این ساعات، فشار فروش اینترنتی در پایان معاملات کاهش می‌یابد و قیمت سهام به شکل مناسبی تنظیم می‌شود.

بنابراین، بهترین زمان برای خرید یک سهم، ساعت 12:15 تا 12:30 است. در این ساعت، سهام با قیمت مناسب‌تری در دسترس هستند و شما می‌توانید بهترین فرصت خرید را داشته باشید.

پکیج جامع آموزش بورس

پکیج جامع آموزش بورس

stock exchange یا bourse، بورسی است که در آن کارگذاران سهام و معامله گران می توانند اوراق بهادار مانند سهام، اوراق قرضه و سایر ابزارهای مالی را خرید و فروش کنند. بورس به دو دسته طبقه بندی می شود: بورس کالا و بورس اوراق بهادار. در این پکیج جامع آموزش بورس ، بازار بورس و اصطلاحات آن معرفی شده و نحوه سرمایه گذاری ...

%70 تخفیف
5.000.000 تومان
1.500.000 تومان
بررسی و خرید دوره

۵-بهترین زمان برای فروش سهام در بورس

برای پیدا کردن بهترین ساعات معاملات در بورس، نیاز به مهارت در بازارخوانی دارید. اما به طور کلی، فروش سهام معمولاً در یکی از دو حالت زیر رخ می‌دهد:

  1. زمانی که سهام به قیمت تارگت خود نزدیک می‌شود، یعنی زمانی که سهام به قیمتی می‌رسند که شما قبلاً برای آن‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اید که بفروشید.
  2. زمانی که حد ضرر فعال می‌شود، یعنی زمانی که قیمت سهام به حدی پایین می‌رود که شما تصمیم می‌گیرید بهتر است آن‌ها را بفروشید تا از ضرر بیشتری جلوگیری کنید.

ساعات طلایی برای فروش سهام

آیا می‌دانید چه زمانی برای فروش سهام بهترین است؟ به طور کلی، ساعات ابتدایی بازار یعنی ساعت 9 تا 9:15 به عنوان ساعات طلایی برای فروش سهام شناخته می‌شوند.

در صورتی که سهام شما به تارگت قیمتی رسیده باشد، ممکن است قیمت سهام به صورت صعودی ادامه پیدا کند و در این حالت، تقاضا برای خرید سهام زیاد می‌شود و فروش سهم در درصدهای مثبت با پرسود صورت می‌گیرد. بهترین زمان برای این فروش، 15 دقیقه اول بازار است.

اما در مواردی که حد ضرر شما فعال شده باشد، باید به‌سرعت اقدام به فروش سهام کنید. در چنین شرایطی، ممکن است صف فروش بلند شده باشد و برخی سرمایه‌گذاران نتوانند از سهم خود خارج شوند. به همین دلیل، توصیه می‌شود که هرچه سریع‌تر برای فروش سهام خود اقدام کنید.

۶-شناسایی بهترین زمان‌ها برای معامله سهام

شناسایی سهام مناسب برای خرید یکی از فعالیت های جذاب سرمایه گذاران است. اگرچه خرید سهام ممکن است سود آور باشد، اما باید قیمت سهام خریداری شده افزایش یابد. برای شناسایی بهترین زمان معامله در بورس و خرید سهام، پنج نکته مهم را در نظر بگیرید. این نکات به شما کمک می کنند تا با بهترین زمان معامله سرمایه خود را افزایش دهید و به سود خوبی دست یابید.

1. زمانی که سهام به فروش می‌رسد

هنگام خرید، مصرف کنندگان همیشه منتظر تخفیف هستند، مانند جمعه سیاه، دوشنبه سایبری و فصل کریسمس که نمونه‌های بارزی از تخفیفات قیمت پایین محصولات در بازار هستند. این موقعیت باعث افزایش تقاضا برای محصولات می‌شود و معمولا فروش محصولات هم با قیمت بالاتر انجام می‌شود.

اما سرمایه‌گذاران در این زمان‌ها ترغیب به فروش سهام خود نمی‌شوند و از فروش سهام با قیمت پایین خودداری می‌کنند. این نباید باعث ناامیدی شما از سرمایه‌گذاری در بورس شود. برای خرید سهام در زمان مناسب، باید گزارش‌های تحلیلگران را به طور مداوم مطالعه کنید و به نظر آنها توجه کنید.

برای این کار، بهتر است به وب سایت‌های مالی مراجعه کرده و اعداد و ارقام مربوط به این موضوع را بررسی کنید. اگر بهترین زمان برای خرید و فروش را ندانید، احتمالاً به سود قابل توجهی نخواهید رسید. لذا بهتر است برای معاملات خود، زمان مناسب را بررسی و به انتخاب درستی دقت کنید.

 

۲.هنگامی که سهام ارزش خود را از دست می‌دهند

برای تعیین یک محدوده قیمتی مشخص برای سهام، نیاز به اطلاعات زیادی دارید. بهترین روش برای ارزش‌گذاری سهام، پیش‌بینی چشم‌انداز آینده شرکت است، بررسی اینکه شرکت در آینده به رشد و سود خوبی خواهد رسید یا نه.

یکی از بهترین روش‌ها برای ارزیابی، تحلیل جریان نقدی تخفیف‌دار است. در این روش، جریان‌های نقدی پیش‌بینی شده در آینده شرکت در نظر گرفته می‌شوند و سپس با استفاده از یک عامل خطر معقول، کاهش داده می‌شوند. در نهایت، با جمع این جریانات نقدی، به قیمت سهام در آینده می‌رسید. اگر قیمت فعلی سهام زیر این مقدار باشد، احتمالاً بهترین زمان برای خرید سهام است.

هنگامی که سهام بی ارزش می‌شوند، روش‌های دیگری نیز برای ارزیابی شرایط سهام و شرکت مربوطه وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • بررسی رشد سود سهام شرکت نسبت به رقبای آن
  • مقایسه چند برابر قیمت سهام با سود سهام
  • مقایسه قیمت به فروش و قیمت به گردش پول

تمامی این روش‌ها به سرمایه‌گذار کمک می‌کنند تا بهترین زمان برای معامله در بورس را تشخیص دهند و در سنجش قیمت سهام نسبت به رقبای آن راحتتر عمل کنند.

3. برنامه خود را پیش ببرید

اگرچه توصیه‌های تحلیلگران و خبرنامه‌های مالی می‌توانند نقطه شروع خوبی برای سرمایه‌گذاری باشند، اما سرمایه‌گذاران بزرگ در مورد سهام مورد علاقه خود تحقیقات و بررسی‌های دقیقی انجام می‌دهند.

این تحقیقات شامل موارد متعددی می‌شود مانند خواندن گزارش‌های سالانه شرکت، مطالعه اخبار جدیدی که درباره آن شرکت منتشر شده است، و بررسی نمایشگاه‌های اخیری که شرکت در آنها حضور داشته است.

تمام این اطلاعات در وب سایت شرکت‌های بزرگ در دسترس است و به برنامه‌ریزی شما کمک می‌کند. پس به خواندن این اطلاعات و تحقیقات دقیق در مورد شرکت‌های مورد علاقه‌تان اهمیت بدهید.

4.چه زمانی سهام را با صبر نگه دارید

وقتی تمامی تحقیقات لازم را انجام داده و هدف قیمتی سهام را به درستی تعیین کرده‌اید، در صورت کاهش ارزش سهام، باید صبور باشید و نباید به شتاب فروش سهام اقدام کنید.

سرمایه‌گذاری در بازار سهام نیاز به صبر دارد. برخی از تحلیلگران، قیمت سهام را در مدت یک یا سه ماه آینده پیش‌بینی می‌کنند، اما واقعیت این است که برای رسیدن به ارزش واقعی سهام، زمان مورد نیاز است.

در برخی موارد، ممکن است دو سال طول بکشد تا ارزش سهام به محدوده هدف قیمتی نزدیک شود، یا حتی برای رسیدن به این هدف، افزایش ارزش سهام سه الی پنج سال زمان لازم باشد. در این شرایط، بهتر است صبور باشید و اگر به رشد سهام خود اطمینان دارید، از فروش سهام خود عجله نکنید.

۷-برای داشتن معاملات سودآور چه کنیم؟

بهترین زمان معامله در بورس

 بهترین راهکارهای زیر را می‌توانید رعایت کنید:

  • پیگیری اخبار اقتصادی و تحلیل تاثیر آن‌ها بر بازار سهام
  • استفاده از تحلیل تکنیکال و پیش‌بینی جابجایی کندل‌ها برای تشخیص بهتر نقاط ورود و خروج
  • مانیتور کردن صف‌های خرید و فروش و شناسایی روند حرکت قیمت سهم
  • تعیین حد سود و زیان مناسب و اجرای دقیق آن در صورت نیاز
  • آگاهی کامل از هیجانات بازار و توانایی پیش‌بینی آن‌ها
  • شناسایی بهترین ساعت خرید و فروش سهام با توجه به تحلیل‌های مذکور و حفظ سودهای به دست آمده.

با رعایت این موارد، می‌توانید بهترین نتیجه را از معاملات خود بگیرید و سود قابل توجهی به دست آورید.

۸-نتیجه گیری

اگر چه مواردی که در این مقاله بیان شد، برای خرید موفق لازم است، اما کافی نیست. در انتخاب بهترین زمان انجام معاملات بورس، باید با منطق فکر کرد. خرید در زمان مناسب، نتایج سودآورتری را به همراه دارد.

باید در نظر داشت که یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای، بهترین زمان را برای معامله می‌شناسد و در آن زمان، تمامی معاملات خود را انجام می‌دهد. همچنین او از ساعت‌های طلایی در بورس استفاده می‌کند تا بیشترین سود را کسب کند.

با توجه به نکات گفته شده، می‌توان گفت بهترین ساعت خرید یک سهم در نیم ساعت پایانی بازار (ساعت 12 الی 12:30) و بهترین زمان فروش سهم، در ابتدا بازار (ساعت 9 الی 9:15) می‌باشد.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها