60% تخفیف تمدید تخفیف کلیه دوره های مکتب تی وی برای شما به مدت محدود ...
سود و درامد سرمایه گذاری در بورس

سود و درآمد سرمایه گذاری در بورس چقدر است؟

تاریخ انتشار : اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۲ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۴, ۱۴۰۲ نویسنده : زهرا غلامحسینی زمان مورد نیاز مطالعه : 12 دقیقه تعداد بازدید : 151 بازدید

۱.سود و درآمد سرمایه گذاری در بورس

بسیاری از افرادی که تازه وارد بازار بورس و سرمایه‌گذاری شده‌اند، شاید به دنبال پاسخ به سوالاتی باشند که در ذهنشان شکل گرفته است؛ برای مثال، سود و درآمد سرمایه گذاری در بورس چقدر است؟ آیا سرمایه‌گذاری در بورس ارزش دارد یا بهتر است پول خود را در بانک قرار دهند؟ برای پاسخ به این سوالات، بهتر است که افرادی که آشنایی کافی با بورس ندارند، به مزایا و معایب سرمایه‌گذاری در این بازار توجه کنند. همچنین، برای پیدا کردن پاسخ به سوالاتی مانند سود سرمایه‌گذاری در بورس چقدر است؟ درآمد بورس چقدر است؟ میزان سود ماهیانه بورس چقدر است؟، مطالعه‌ی این مطلب به شما کمک خواهد کرد تا بهترین تصمیم را در این زمینه بگیرید.

 

سود و درآمد سرمایه گذاری در بورس چقدر است؟

۲.سود سرمایه گذاری در بورس مانند سود بانک تضمین شده نیست!

یکی از موارد مهمی که قبل از ورود به بازار سهام باید بدانید، این است که در بورس هیچ سود قطعی و از قبل تضمین شده‌ای وجود ندارد، مانند بانک. یعنی هیچ‌گاه نمی‌توانید به طور قطع گفت که با خرید سهم شرکت X حتماً تا هفته آینده ۱۰٪ سود خواهید کرد. در واقع، سود کردن در بازار سهام، برای شما به معنای پیش‌بینی رفتارهای آینده سایر بازاریان است و نتیجه آن تابع عرضه و تقاضا در بازار است. با توجه به اینکه شما نمی‌توانید به طور قطع درباره تصمیمات دیگر بازاریان در آینده صحبت کنید، هر گاه از سود بورس صحبت شود، باید به این نکته توجه داشت که این سود کردن نتیجه پیش‌بینی‌های شما درباره رفتار آینده سایر بازاریان است و به همین دلیل، برای رسیدن به پیش‌بینی‌های دقیق‌تر، تجربه و مهارت بیشتری نیاز است.

به علاوه، بورس ممکن است تحت تأثیر رویدادهای خارج از کنترل شرکت‌های موجود در آن باشد، مانند تغییر سیاست‌های دولت، تحریم‌های بین‌المللی، بحران های طبیعی، افشای اخبار ناگوار و غیره. در این صورت، قیمت سهام شرکت‌ها و در نتیجه سود سرمایه گذاری نیز ممکن است به شدت تحت تأثیر قرار گیرد.

از طرفی، در مقایسه با سپرده‌های بانکی، سود سرمایه گذاری در بورس بیشتر است، اما به دلیل عدم تضمین سود، خطرات بسیاری همراه با آن هستند. بنابراین، قبل از ورود به بازار سرمایه باید با موضوع آشنایی کامل داشته باشید و از راهنمایی مشاوران حرفه‌ای استفاده کنید. همچنین، برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاری، می‌توانید به دنبال سهام شرکت‌های بزرگ و مطمئن باشید و موقعیت خود را به دقت بررسی کنید.

آموزش رایگان بورس

آموزش رایگان بورس

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره آموزش بورس را به صورت رایگان دریافت نمایید.





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

۳.حداکثر و حداقل سود در بورس

با توجه به قوانین فعلی بورس، سرمایه شما در بورس هر روز می‌تواند حداکثر ۵ درصد افزایش یا کاهش نسبت به سرمایه روز قبلی شما داشته باشد. به عبارت دیگر، سرمایه شما در بورس می‌تواند در هر روز حداکثر ۵ درصد رشد یا کاهش پیدا کند (بدون در نظر گرفتن کارمزد خرید و فروش سهام). به عنوان مثال، اگر شما ۱۰ میلیون تومان در بورس سرمایه گذاری کنید، در یک روز می‌توانید تا ۵۰۰ هزار تومان سود یا ضرر کنید. در صورتی که این روند به مدت ۵ روز ادامه پیدا کند، سود شما بیشتر از ۲۵ درصد (۵ روز هر روز ۵ درصد) و در حالت منفی کمتر از ۲۵ درصد (۵ روز هر روز ۵ درصد) خواهد بود. بنابراین، نوسانات سرمایه در بورس در محدوده حداقل و حداکثر ۵ درصد نسبت به سرمایه قبلی شما محدود می‌شود.

میزان سود در بورس نسبت به میزان زیان بیشتر است

در بازار سرمایه، رشد یا کاهش قیمت سهام می‌تواند به صورت روزانه و در طول مدت زمانی دلخواه اتفاق بیافتد. اگر یک سهم را در حال رشد بخرید، اگر روز اول ۵٪ رشد کند، شما ۵۰۰ هزار تومان سود خواهید کرد. در این حالت، این پول به سرمایه اولیه شما اضافه خواهد شد و بالاخره ممکن است به یک مقدار قابل توجهی برسد. اگر روز دوم نیز این سهم ۵٪ رشد کند، سود واقعی شما بیشتر از ۵٪ خواهد بود و هرچه این روند ادامه پیدا کند، سود شما بیشتر خواهد شد.

به همین ترتیب، اگر سهم شما در روز اول ۵٪ کاهش قیمت داشته باشد، شما ۵۰۰ هزار تومان ضرر خواهید کرد. اگر روز دوم همین روند منفی ادامه داشته باشد، ضرر واقعی شما کمتر از ۵٪ خواهد بود و هرچه این روند ادامه پیدا کند، ضرر شما کمتر خواهد شد.

در نتیجه، اگر شما در یک بازه زمانی مشخص، به مدت مثلاً ۱۰ روز هر روز ۵٪ سود کنید، سود واقعی شما بیشتر از ۵۰٪ خواهد بود و اگر در ۱۰ روز هر روز ۵٪ ضرر کنید، ضرر واقعی شما کمتر از ۵۰٪ خواهد بود.

۴.میانگین درآمد ماهیانه از بورس برای یک فرد چقدر است؟

بسیاری از افراد به دنبال جواب سوال این هستند که درآمد ماهیانه حاصل از بازار بورس چقدر است و درواقع این موضوع به تخصص و سرمایه شما در این بازار وابسته است. همچنین باید توجه داشت که با توجه به طول مدت کوتاه ماهیانه و شرایط متغیر بازار بورس، درامد شما بسیار متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال در یک ماه خوب بازار بورس می‌توانید بیش از ۲۰٪ سود کسب کنید، در حالی که در ماهی دیگر سود کمتری خواهید داشت.

در حالی که بهتر است به بازار بورس با نگاهی بلندمدت نگاه کرده و میانگین درامد را محاسبه کنیم. به عنوان مثال، یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای می‌تواند در یک بازه زمانی پنج ساله، ماهانه بین ۵ تا ۱۰٪ سود کسب کند که در واقع درآمد بسیار خوبی است. با فرضی که یک فرد با ۱۰۰ میلیون تومان در بازار بورس سرمایه‌گذاری کند، او می‌تواند درآمد ماهیانه بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان کسب کند. البته باید در نظر گرفت که ممکن است در برخی ماه‌ها درامد صفر و در برخی دیگر ماه‌ها نیز بیش از ۲۰ میلیون تومان باشد.

۵.سود روزانه بورس چقدر است؟

شاید از اطرافیانتان شنیده باشید که با سرمایه‌گذاری در بورس می‌توان روزانه سود کسب کرد. اما این چگونه امکان‌پذیر است و چقدر سود روزانه بورس است؟ در اینجا باید یک نکته مهم را به یاد داشته باشید، هیچ میزان ثابت و تضمینی برای سود روزانه بورس وجود ندارد و همه سودی که بدست می‌آورید به رفتار معاملاتی و میزان سرمایه‌گذاریتان بستگی دارد.

در ابتدای کار، شاید سود روزانه بورس را مشاهده نکنید، اما با پشتکار و دانش می‌توانید با خرید و فروش مناسب، سود کسب کنید. بنابراین، اگر به دنبال رقم ثابتی برای سود روزانه بورس هستید، باید به شما بگوییم که در بازار بورس چنین چیزی وجود ندارد و با این دید وارد این بازار نشوید. چرا که هیچ حداقل سودی بعنوان سود بورس وجود ندارد.

پکیج جامع آموزش بورس

پکیج جامع آموزش بورس

stock exchange یا bourse، بورسی است که در آن کارگذاران سهام و معامله گران می توانند اوراق بهادار مانند سهام، اوراق قرضه و سایر ابزارهای مالی را خرید و فروش کنند. بورس به دو دسته طبقه بندی می شود: بورس کالا و بورس اوراق بهادار. در این پکیج جامع آموزش بورس ، بازار بورس و اصطلاحات آن معرفی شده و نحوه سرمایه گذاری ...

%70 تخفیف
5.000.000 تومان
1.500.000 تومان
بررسی و خرید دوره

۶.سود ماهانه بورس چقدر است؟

اگر به نتیجه‌ای رسیده‌اید که سود قطعی بعنوان سود روزانه بورس وجود ندارد، شاید به دنبال کسب سود بعنوان سود ماهانه بورس باشید. این طبیعی است که وارد بازار پرهیاهوی بورس شده‌اید تا سود کسب کنید، اما قبل از شروع کار باید به این نکته توجه کنید که مبلغی که وارد بازار بورس می‌کنید و سهامی که خریداری می‌کنید بر روی سود شما تأثیرگذار است. روند حرکتی یک سهام از پیش مشخص نیست و احتمال اینکه یک سهام هر روز سود ۵ درصدی داشته باشد کم است. همینطور احتمال ضرر روزانه آن نیز به همین مقدار نادر است.

افرادی که در این کار خبره هستند، با تخمین بالا و پایین شدن‌های سهام می‌توانند به شما کمک کنند تا در خرید سهام انتخاب بهتری داشته باشید. اما اگر تازه‌وارد هستید و از کسی کمک نگرفته‌اید، احتمال اینکه سهامی را به صورت رندومی خریداری کنید بیشتر است. به همین دلیل، بهترین راهکار برای تازه‌واردان، مشورت با افرادی است که این بازار را تحلیل می‌کنند تا بتوانند در خرید سهام به شما کمک کنند. این روش می‌تواند احتمال کسب سود ماهیانه بورس را بالاتر ببرد.

اما این اشتباه را نکنید که پول خود را به شخص ثالث بدهید تا برایتان سرمایه‌گذاری کند و به شعار اینکه سودی بعنوان سود روزانه یا ماهانه دریافت کنید، مبلغ کلانی از شما بگیرد. برای سرمایه‌گذاری در بورس، باید از شرکت‌های کارگزاری بورس اطلاعات کافی را بدست اورید.

در کنار مشورت گرفتن و انتخاب شرکت کارگزاری معتبر، می‌توانید با دانش و تحلیل خودتان نیز به کسب سود ماهانه در بازار بورس برسید. برای این کار باید با روند حرکتی سهام‌های مختلف آشنا شوید و با تحلیل نمودار قیمت آن‌ها، بازدهی و ریسک آن‌ها را بررسی کنید. همینطور می‌توانید با دنبال کردن اخبار و رویدادهای مختلف، درک بهتری از بازار بورس و حرکت‌های سهام‌ها پیدا کنید.

همچنین باید به این نکته توجه داشت که سود ماهانه بورس نیز همانند سود روزانه، قطعی نیست. بورس بازاری پویاست که تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند اقتصاد، سیاست، جنگ و صلح و… قرار دارد و این عوامل می‌توانند روند حرکتی سهام‌ها را تحت تاثیر قرار دهند. بنابراین، پیشنهاد ما این است که در بورس سرمایه‌گذاری کنید، اما با رویکردی صبور و متعادل و همراه با دانش و تحلیل‌های دقیق به سرمایه‌گذاری بپردازید تا در پیشرفت خود در بازار بورس، به سود ماهانه دست یابید.

۷.مزایا و معایب استفاده از بورس به عنوان شغل اول و منبع درآمد

بسیاری از افراد به دنبال کسب درآمد ثابت از بورس هستند، اما این فکر اشتباهی است. چرا که سود سرمایه‌گذاری در بورس هیچ‌گاه قطعی و ثابت نیست و تحت تأثیر عوامل بی‌شماری، از جمله تحولات سیاسی، اجتماعی و جغرافیایی، قرار دارد. برای اینکه در بورس موفق باشید، باید به تحولات بازار و نوسانات آن آگاهی داشته باشید و تجربه کافی را کسب کرده باشید.

حضور در بورس باید به‌صورت کلان و با چشم‌اندازی بلندمدت باشد، زیرا درآمد سرمایه‌گذاری در بورس، به‌صورت مداوم در حال نوسان است و رقم آن به تخصص، مبلغ سرمایه‌گذاری و مهارت شما بستگی دارد.

هیچ کس با عقل سلیمی، برای دریافت مبالغ اندکی سود در یک ماه، در بورس سرمایه‌گذاری نمی‌کند. بنابراین، علاقه به کسب درآمد ثابت و سود ماهیانه از بورس، فکر صحیحی برای شرکت در این بازار نیست.

در نهایت، برای موفقیت در بورس، باید با تحولات بازار آشنا بوده و بازار را به‌صورت کلان و با چشم‌اندازی بلندمدت مورد بررسی قرار داد.

۸.راهکارهای عملی برای افزایش سود در سرمایه‌گذاری بورسی

 

افزایش سود سرمایه‌گذاری در بورس

۱.کسب آموزش و اطلاعات: یکی از مهمترین راهکارهای افزایش سود سرمایه‌گذاری در بورس، کسب آموزش و اطلاعات است. برای ورود به بازار سرمایه، باید با سازوکار بورس آشنا شد و سپس با توجه به اینکه در بورس دارایی‌های مالی گوناگونی وجود دارند، نحوه معاملات هر یک از این دارایی‌ها را بدانید. از جمله دارایی‌های مالی در بورس، سهام، حق تقدم سهام، اوراق مشتقه (مانند قراردادهای اختیار معامله و آتی) و اوراق مشارکت می‌باشند. با این حال، برای کسب سود در بورس، آموزش و کسب تجربه نیز بسیار حائز اهمیت است. بنابراین، نخستین گام برای سودآوری در بورس، کسب آموزش و اطلاعات به منظور آشنایی با معاملات بورسی خواهد بود.
۲.تعیین افق زمانی سرمایه گذاری: تعیین افق زمانی سرمایه‌گذاری، مرحله بعدی در سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه است. استراتژی‌های معاملاتی بهترین‌طور با توجه به بازه زمانی سرمایه‌گذاری تدوین می‌شود. اگر افراد به دنبال سرمایه‌گذاری در بازه زمانی کوتاه هستند، باید آماده پذیرش ریسک‌های بالایی باشند و برای برنده شدن در بازار، باید بازار را به‌صورت مداوم مرور کنند. اما اگر افراد به دنبال سرمایه‌گذاری در بازه متوسط هستند، باید به دنبال شناسایی سهام با ارزش ذاتی بالاتر باشند و پیش از رسیدن به بازه زمانی مشخص شده، به‌هیچ‌وجه از معاملات خود خارج نشوند.
اگر شما برای سرمایه‌گذاری در بورس افق زمانی بلندمدت را در نظر دارید، بهتر است سهام با ریسک بالاتر و ارزش بیشتر را انتخاب کنید. سرمایه‌گذاری در بورس به مدت طولانی، به عنوان بهترین راه‌کار محسوب می‌شود، زیرا معامله در بازار سرمایه به دلیل نیاز به مهارت‌های بالا و ریسک بالا، باعث ایجاد نگرانی و استرس در شما می‌شود. همچنین، عملکرد بازار سرمایه در سال‌های گذشته نشان داده است که در بلندمدت، بازدهی آن به نسبت دیگر بازارها بسیار بیشتر است. حتی در زمان‌هایی که با رکود و بحران مواجه می‌شویم، با گذشت زمان، این کاهش جبران شده و قیمت‌ها به صورت صعودی به خود می‌گیرند.

۳.تجزیه‌ و تحلیل سهام: در تحلیل سهام، یکی از روش های مهم برای پیش‌بینی قیمت و روند سهام در آینده، استفاده از تحلیل هاست. دو نوع تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال به صورت کلی در بازارهای مالی مورد استفاده قرار می گیرند. در تحلیل بنیادی، صورت‌های مالی یک شرکت مورد بررسی قرار گرفته و با متغیرهای اقتصادی و نسبت‌های به دست آمده، سهام با ارزش شناسایی می شود. در تحلیل تکنیکال، با در نظر گرفتن قیمت های گذشته یک سهم و با استفاده از ابزارهای تکنیکال، به تحلیل سهم در زمان کوتاه تری پرداخته شده و قیمت و روند سهم در آینده پیش‌بینی می شود. هر فرد بر اساس اهداف و انتظاراتی که در سرمایه گذاری خود دارد، از یکی از این دو روش برای تحلیل و شناسایی سهام مناسب استفاده می کند.

۴.متنوع سازی سبد سرمایه گذاری: متنوع‌سازی سبد سرمایه‌گذاری، یکی از راهکارهای مهم در بورس است. برای پرتفوی سرمایه‌گذاری خود، بهتر است تنوعی در دارایی‌های انتخابی رعایت کنید. همانطور که شنیده‌اید، هرگز تمام تخم‌مرغ‌هایتان را در یک سبد قرار ندهید! سبد سرمایه‌گذاری شما باید شامل اوراق بهادار و سهام منتخب از صنایع متفاوت و متنوع بورس باشد. این کار به شما این امکان را می‌دهد که با نظارت بر کل بازار، همزمان با کاهش خطر سرمایه‌گذاری، سبد سرمایه‌گذاری خود را بدون محدودیت دارایی‌های خاص متنوع کنید. در زمان خسارت، ریسک سبد سرمایه‌گذاری شما به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد و در زمان سود، می‌توانید بهترین سود را از سهام‌های منتخب مختلف بورس به دست آورید.

۹.نتیجه گیری

بورس محیطی است که در آن هیچ سود قطعی و تضمین شده‌ای وجود ندارد. برای ورود به بازار بورس باید این مهم را در نظر داشت که هیچ‌گاه نمی‌توان به طور قطع گفت که با خرید سهم شرکتی، در آینده‌ای نزدیک یا دور به طور مثال ۱۰ درصد سود بدست خواهید آورد. اما این معنای ندارد که این میزان سود در بازار بورس وجود ندارد، بلکه تنها بر اساس عوامل زیادی از جمله سطح تجربه و مهارت شما در سرمایه‌گذاری، قابل تعیین است. برای کسب سود در بازار بورس، باید از ابتدا و به صورت اصولی به سرمایه‌گذاری پرداخت و به اصول آن پایبند باشید. با توجه به آمار بازدهی ۲۰ ساله بازار بورس ایران، می‌توان اطمینان داشت که هیچ بازاری بهتر از بازار بورس به عنوان یک منبع سودآور برای سرمایه‌گذاران نخواهد بود.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها