60% تخفیف تمدید تخفیف کلیه دوره های مکتب تی وی برای شما به مدت محدود ...
فارسی نوشتن در فیگما

فارسی نوشتن در فیگما

تاریخ انتشار : مرداد ۲۱, ۱۴۰۰ تاریخ به روز رسانی : مرداد ۹, ۱۴۰۲ نویسنده : پشتیبانی مکتب تی وی زمان مورد نیاز مطالعه : دقیقه تعداد بازدید : 6.34هزار بازدید

در این مقاله‌ ازمبحث آموزش فیگما ، به فارسی نوشتن در فیگما و همینطور نصب فونت ها در سیستم عامل های مختلف می‌پردازیم.نرم‌افزار فیگما یکی از بهترین اپلیکیشن ها برای طراحی رابط کاربری زیبا و ساخت پروتوتایپ است.

محیط فیگما ساده است ولی کاربردهای فراوانی دارد و همین امر باعث راحتی یادگیری و استفاده از آن می‌شود.

همان‌طور که میدانید به دو روش اپلیکیشن تحت وب فیگما و همین‌طور نرم‌افزار سیستم‌عامل می‌توان از این نرم‌افزار استفاده کرد.

ما به شما طریقه‌ی نصب فونت‌ها را در هر دو روش و همین‌طور نحوه‌ی تایپ راست‌چین در فیگما به منظور تایپ فارسی در فیگما را در این مقاله به‌صورت گام‌به‌گام و تصویری آموزش خواهیم داد.

فارسی نوشتن در فیگما

شروع طراحی رابط کاربری با نرم افزار Adobe Xd

شروع طراحی رابط کاربری با نرم افزار Adobe Xd

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره شروع طراحی رابط کاربری با نرم افزار Adobe Xd را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه در کیف پول خود دریافت نمایید.





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

در ادامه مقاله فارسی نوشتن در فیگما و همینطور نصب فونت فارسی در فیگما داریم  :

نصب فونت‌های فارسی در ویندوزهای قدیمی‌تر

برای نصب فونت‌های فارسی در فیگما، اگر از ویندوز نسخه‌های قدیمی استفاده می‌کنید، شما باید فونت‌های فارسی مدنظرتان را دانلود کنید.

پس از دانلود فونت‌ها، آن‌ها را کپی کنید. در فولدر فونت‌های سیستم‌عامل خود فونت‌های فارسی را برای فارسی نوشتن در فیگما جایگذاری کنید.

نصب فونت ها

در سمت سرچ ویندوز خودتان کلمه‌ی run را جستجو کنید. پس از باز شدن پنجره‌ی run، در قسمت open کلمه‌ی fonts را سرچ کنید. پنجره‌ی فونت‌های سیستم‌عامل شما برایتان نشان داده می‌شود. فونت‌هایی که دانلود و کپی کردید را در این قسمت جایگذاری و نصب کنید.

در نرم‌افزار فیگما، وارد قسمت فونت‌ها شوید و اسم فونت مدنظر خودتان را سرچ و استفاده کنید.

جایگذاری فونت ها

نصب فونت‌های فارسی در ویندوزهای نسخه‌ی جدید

برای فارسی نویسی در فیگما باید ابتدا فونت‌های فارسی را در ویندوز خودتان نصب کنید. در ویندوزهای نسخه‌ی جدید باید پس از دانلود فونت‌های دلخواهتان بر روی آن‌ها کلیک راست کنید و install را انتخاب کنید.

فونت‌های بر روی سیستم شما نصب می‌شوند و می‌توانید به‌راحتی برای فارسی نویسی در figma از آن‌ها استفاده کنید.

نصب فونت ها در ویندوز جدید

نکته: برای نصب فونت‌ها در سیستم‌عامل مکینتاش هم میتوانید از همین روش کپی کردن فونت ها در فولدر فونت های سیستم عامل استفاده کنید.

آموزش نرم افزار فیگما پروژه محور

آموزش نرم افزار فیگما پروژه محور

فیگما مانند نرم افزاهای Adobe xd و اسکچ برنامه ای برای کمک به طراحان رابط کاربری و آموزش Ui به حساب می آید. این نرم افزار نیز توانایی این را دارد که پروژه های سنگین و  پرکار را بین چند نفر به اشتراک بگذارد تا به روند سرعت اتمام کار کمک کند. علاوه بر آن نرم افزار فیگما بر روی هر سیستم عامل یا مروگری قابلیت ...

%60 تخفیف
823.200 تومان
329.280 تومان
بررسی و خرید دوره

فارسی نوشتن در فیگما در نسخه‌ی تحت وب

برای تایپ حروف فارسی در نرم‌افزار فیگما تحت وب، سایت فیگما را بازکنید. در قسمت دانلود فیگما یک گزینه‌ی font installers وجود دارد. بسته به نوع سیستم‌عامل خودتان گزینه‌ی macOS installer یا windows installer را انتخاب کنید.

پس از نصب، این نرم‌افزار در پس‌زمینه‌ی ویندوز شما قابل رویت و در حال اجرا است. حال اگر وارد اکانت کاربری خود در سایت فیگما شوید و قسمت فونت‌ها را بازکنید، خواهید دید که فونت‌های موجود در سیستم‌عامل شما به نرم‌افزار فیگما منتقل‌شده‌اند.

فارسی نوشتن در فیگما در نسخه ی تحت وب

تایپ فارسی

پلاگین RTS PLZ یک پلاگین برای راست‌چین نوشتن و فارسی نویسی در figma است. این افزونه را دانلود و نصب کنید.گرینه ی TEXT را انتخاب کنید و یک کلمه یا جمله‌ی مدنظرتان را در فیگما بنویسید.

در قسمت فونت‌های موجود در نوارابزار سمت راست نرم‌افزار، فونت موردنظر خودتان را انتخاب کنید. بر روی نوشته کلیک راست کرده و از قسمت plugins، پلاگین RTS PLZ را انتخاب کنید. خواهید دید که متن شما به‌صورت درست و راست‌چین نمایش داده خواهد شد.

راست چین نویسی در فیگا

بهترین افزونه برای نوشتن RTL (عربی، فارسی، عبری و …) یا متن دو طرفه در Figma بر اساس نظر کاربران و همین طور بازخورد آنها میباشد.
که در این پلاگین متن را معکوس می کند تا به درستی به کاربران نشان داده شود و اگر روزی Figma پشتیبانی RTL را اضافه کند، متن اصلی را برای بازیابی آن نگه می دارد و کاربر امکان استفاده از آن را دارد.

می‌توانید از پلاگین RTL PLZ Handoff برای تهیه لایه‌های متنی با متون اصلی برای تحویل طرح به توسعه‌دهندگان استفاده کنید.

امیدواریم از مقاله فارسی نوشتن در فیگما و همینطور نصب فونت ها در سیستم عامل های مختلف استفاده کرده باشید و برای شما مفید واقع شده باشد.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها