60% تخفیف تمدید تخفیف کلیه دوره های مکتب تی وی برای شما به مدت محدود ...
مخترع ترون

مخترع ترون جاستین سان کیست؟

تاریخ انتشار : خرداد ۱, ۱۴۰۲ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۴, ۱۴۰۲ نویسنده : زهرا غلامحسینی زمان مورد نیاز مطالعه : 14 دقیقه تعداد بازدید : 226 بازدید
مخترع ترون جاستین سان(Justin Sun)؛ شخصیتی باهوش و یکی از شخصیت‌های پرحاشیه و مطرح در دنیای ارزهای دیجیتال است. در این مقاله قصد داریم به بیوگرافی او به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته و تأثیرگذار در صنعت کریپتوکارنسی بپردازیم. جاستین سان با توییت‌ها، سخنرانی‌ها و تصمیماتش، همیشه برانگیزه و هیجان را در جامعه کریپتوکارنسی به ارمغان آورده است. او از هوش مدیریتی و استعداد کارآفرینی برجسته‌ای برخوردار است. همراه ما باشید تا با رمز و رازهای زندگی این نخبه جوان سنگاپوری آشنا شویم و بفهمیم که چه عواملی موجب تمایز و موفقیت او شده‌اند.

1-جاستین سان مخترع ترون کیست؟

جاستین سان (Justin Sun) یا یوچن (YuChen)، که در تاریخ 30 جولای 1990 به دنیا آمد، یک کارآفرین جوان در حوزه فناوری و فضای بلاکچین اهل چین است. وی از سال 2007 تا 2011 در دانشگاه پکن تحصیل کرد و در رشته تاریخ لیسانس خود را دریافت کرد. همچنین در سال 2009 تا 2010 در رشته علوم و هنرهای لیبرال در دانشگاه هنگ کنگ چین تحصیل کرد و سپس از سال 2011 تا 2013 در دانشگاه پنسیلوانیا در زمینه اقتصاد سیاسی تحصیلات خود را ادامه داد و مدرک کارشناسی ارشد را دریافت کرد.

جاستین سان مخترع ترون کیست

جاستین سان همواره تمایل زیادی به داشتن شهرت و اعتبار داشته است و همواره سعی می‌کند توجه بیشتری به خود جلب کند. او به عنوان یک دانش‌آموز خوب و شیفته ایده‌های لیبرال شناخته می‌شود و هرگز از ایستادگی در برابر قدرت بزرگتر عقب نمی‌افتد.

در پروفایل اولیه سان در مجله GQ که در چین منتشر شد، وی به دوران مدرسه خود یاد می‌کند و می‌گوید که اغلب به عنوان “رهبر افکار مدرسه” شناخته می‌شد و اغلب مخالف جریان اصلی بود. سان به طور جدی سیاست‌های مدرسه را انتقاد می‌کرد و همچنین یک نویسنده توانا بود که مقالاتی پر از انتقاد شدید به دولت چین داشت.

در سال 2017، مجله فوربز وی را در لیست سی نفره‌ی افراد موفق زیر 30 سال قرار داد.

آموزش رایگان ارز دیجیتال

آموزش رایگان ارز دیجیتال در نیم ساعت

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره آموزش ارز دیجیتال را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

2-تحصیلات جاستین سان

یکی از جنبه‌های مهم در بیوگرافی جاستین سان، تحصیلات او است. پس از اتمام مقطع کارشناسی در رشته تاریخ از دانشگاه پکینگ (Peking University)، او مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مطالعات آسیای شرقی از دانشگاه پنسیلوانیا (University of Pennsylvania) دریافت کرد.

علاوه بر این، او فارغ‌التحصیل دانشگاه هوپان (Hupan University) است، که یک دانشگاه معتبر در چین برای کارآفرینان است. دانشگاه هوپان توسط جک ما (Jack Ma)، بنیانگذار علی بابا (Alibaba Group) در سال ۲۰۱۵ تأسیس شده است. برای ورود به این دانشگاه، فرد باید صاحب کسب‌وکاری با حداقل سه سال سابقه و حداقل ۳۰ کارمند باشد. همچنین، کسب‌وکار باید سالیانه حداقل چهار میلیون دلار گردش مالی داشته باشد. بنابراین، ورود جاستین سان به دانشگاه هوپان به عنوان یک کارآفرین برجسته، نشانگر یک موفقیت بزرگ است.

3-اولین موفقیت جاستین سان در کسب و کارش

قبل از تأسیس ترون، جاستین سان به مدت دو سال به عنوان نماینده ارشد و مشاور در شرکت ریپل (Ripple) فعالیت می‌کرد. او همچنین بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی شبکه اجتماعی PEIWO است. این شبکه اجتماعی به رغم ردصلاحیت از سوی دولت، توانست توجه زیادی از مردم را به خود جلب کند.

در سال ۲۰۱۷، جاستین سان سیستم عامل ارز رمزنگاری شده‌ای را معرفی کرد که فقط در چین تا ۶۳ میلیون یورو درآمد تولید کرد. وی همچنین مدیرعامل شرکت  BitTorrent  است که آن را در سال ۲۰۱۹ خریداری کرده و همچنین صاحب  Poloniex، یک صرافی ارز رمزنگاری نسبتاً شناخته شده است.

جاستین سان یک کارآفرین خلاق در حوزه فناوری است و بنیانگذار پلتفرم ارز رمزنگاری شده TRON و مدیر عامل فعلی شرکت Rainberry  است. در سال ۲۰۱۱، او در لیست رقبای هفته در آسیا در مجله چینی Yazhou  Zhoukan  قرار گرفت. در سال ۲۰۱۴ به عنوان رهبر جوانان جهانی در گردهمایی سالانه داووس در سوئیس شناخته شد و در سال ۲۰۱۵ تلویزیون CNTV چین او را به عنوان یکی از کارآفرینان برجسته معرفی کرد.

4-دستاوردهای جاستین سان

اولین کسب و کار موفق جاستین سان، راه‌اندازی اپلیکیشن Peiwo در سال ۲۰۱۳ بود. این اپلیکیشن که به معنی “با من تماس بگیر” است، یک بستر مناسب برای به اشتراک گذاری محتوا، پخش ویدئوهای زنده و برقراری ارتباط با سایر کاربران فراهم می‌کند.

Peiwo شباهت‌های زیادی با شبکه اجتماعی دارد، اما می‌تواند ویدئوهای ضبط شده به مدت ۱۰ ثانیه را تجزیه و تحلیل کند و سپس کاربران را بر اساس علایقشان به گروه‌های مرتبط متصل کند. این اپلیکیشن هر ماه بیش از یک میلیون کاربر فعال دارد و تعداد حساب‌های کاربری در آن به بیش از ۱۲ میلیون حساب رسیده است. جاستین سان همچنان به عنوان رئیس هیئت مدیره این شرکت فعالیت می‌کند.

5-ارتباط جک ما و جاستین سان

جک ما، مدیر عامل Alibaba، درخواست کرد که جاستین سان که در آن زمان 26 سال داشت، در دانشگاه هوپان تحصیل کند. جاستین از شخص جک ما درس‌هایی گرفت و از آن زمان این دو دوست خوبی شدند.

با توجه به شایعات، وقتی جاستین سان با مشکلاتی در ارتباط با دولت چین روبرو شد، جک ما با استفاده از تأثیر و نفوذ خود در دستگاه دولتی، به حل برخی از مشکلاتی که در راه او بود پرداخت. همچنین، در آوریل 2019، جاستین سان با اهدای تقریباً 1.2 میلیون یورو به دانشگاه هوپان، هزینه تحصیل خود را به خوبی جبران کرد.

قبل از آنکه جاستین به عنوان یک شخصیت مرموز در دنیای ارزهای رمزنگاری شده معروف شود، او در رسانه‌ها شناخته شده بود.

روش تبدیل شدن جاستین سان به یک ثروتمند به این صورت بود که با سرمایه‌گذاری اولیه در بیتکوین، به یک میلیونر کاغذی تبدیل شد و سپس در سال 2013، به شرکت Ripple Labs، یک شرکت آمریکایی که پروتکل پرداخت ریپل را توسعه داده بود، پیوست. همچنین، در همان سال، او Peiwo را تأسیس کرد که یک برنامه دوست‌یابی اجتماعی بر پایه صدا است.

پکیج آموزش ارز دیجیتال

پکیج آموزش ارز دیجیتال

در پکیج آموزش ارز دیجیتال قدم به قدم همراه با پشتیبان اختصاصی خود به ۱.مقدمات و اصطلاحات ارز دیجیتال ۲.نحوه تحلیل فاندامنتال، کیف پول ها و صرافی ها ۳.الگوهای نموداری و پرایس اکشن و اندیکاتورها و استراتژی‌های معاملاتی مسلط ...

%50 تخفیف
5.000.000 تومان
2.500.000 تومان
بررسی و خرید دوره

6-آغاز راه ترون با جاستین سان

TronFi دارای ویژگی‌های مثبت و رقابتی قابل توجهی است. یکی از مزایای آن این است که هزینه‌های کمتری نسبت به اتریوم دارد که این امر موجب شده است که برخی سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی از ورود به این فضا منع شوند.

علاوه بر این، TronFi برای سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی چینی قابل دسترسی است؛ زیرا توسط توسعه‌دهندگان چینی طراحی شده است و برای مخاطبان چینی به زبان چینی است. کانال بازاریابی آن نیز در WeChat، که یک اپلیکیشن ساخته چین است، وجود دارد به جای استفاده از تلگرام یا دیگر برنامه‌های جهانی.

جاستین سان به عنوان یک بازاریاب واقعی، همواره توانسته است توجه مردم را به خود و شرکت‌های خود جلب کند. او در دسامبر 2019 اعلام کرد که 1 میلیون دلار به سازمان گرتا تونبرگ کمک خواهد کرد، زیرا او نگرانی‌های مشترکی درباره گرم شدن کره زمین دارد. این اقدام او در توییتر به نوعی تحسین شده و از سوی دنبال‌کنندگانش تحسیر نشده است.

حقیقت این است که استخراج ارز رمزنگاری شده برای آن نیاز به مصرف انرژی بالا دارد. با توجه به اینکه انرژی در چین به قیمت مناسبی در دسترس است، حدود 50٪ از استخراج‌کنندگان این ارزها در این کشور مستقر هستند.

باور بر این است که استخراج ارز رمزنگاری شده منجر به آلودگی هوا در چین می‌شود؛ به همین دلیل، جاستین سان مورد انتقاد قسمتی از مردم قرار می‌گیرد.

در سال 2019، به جاستین سان اتهام جعلی داشتن دنبال‌کنندگان در توییتر وارد شد و یک موضوع دیگر که ممکن است مورد انتقاد قرار گیرد، این است که او هنوز به طور کامل هزینه خرید شرکت بیت‌تورنت را پرداخت نکرده است.

7-جاستین سان و ویژگی هایش

برای مطالعه زندگینامه یک فرد و درک موفقیت و تغییراتی که در زندگی او رخ داده است، بررسی ویژگی‌های اساسی او بسیار مهم است. در مورد جاستین سان نیز، برخی از ویژگی‌هایی که با کمک آن‌ها توانست در حوزه کریپتوکارنسی و تکنولوژی به یک فرد مهم تبدیل شود را می‌توان ذکر کرد. همچنین ثروت جاستین سان همواره یکی از مسائل جالب توجه بوده است.

جاستین سان با ویژگی‌هایی همچون کارآفرینی، خلاقیت، پشتکار، بصیرت و شجاعت توانسته است در صنعت کریپتوکارنسی و تکنولوژی موفقیت‌های قابل توجهی داشته باشد. او با ایده‌های نوآورانه و پیشرو، توانسته است به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته در این حوزه شناخته شود.

ثروت جاستین سان نیز موضوع جالبی است که به ویژگی‌های مهمی نظیر خطرپذیری، هوشمندی در سرمایه‌گذاری، تحلیل دقیق بازار و انعطاف‌پذیری در مواجهه با ریسک‌ها برمی‌گردد. همچنین، قدرت استفاده از فرصت‌های مناسب و ایجاد شبکه‌های قوی در صنعت، نقش بسیار مهمی در رشد ثروت او داشته است.

به طور کلی، جاستین سان با ترکیبی از استعدادهای کسب‌وکاری، دانش فنی، شجاعت در برخورد با چالش‌ها، خلاقیت و نوآوری، توانسته است در دنیای کریپتوکارنسی و تکنولوژی به یک فرد برجسته و موفق تبدیل شود.

دیدار با وارن بافت

جاستین سان در تابستان سال 2019، با پرداخت 4 میلیون یورو برای صرف ناهار با وارن بافت، سرمایه‌گذار افسانه‌ای و مدیرعامل Berkshire Hathaway، به شهرت جهانی دست یافت. او ادعا کرد که هدفش این بود که وارن بافت را به عنوان اولین سرمایه‌گذار، برای سرمایه‌گذاری در حوزه ارزهای رمزنگاری شده تشویق کند.

مخترع ترون جاستین سان کیست؟

منتقدان این جوان کارآفرین ادعا کردند که او از هر ابزاری برای بازاریابی استفاده کرده است. با توجه به اینکه این داستان بسیار پرطرفدار و مورد توجه قرار گرفت، به او به عنوان یک موفقیت قلمداد می‌شود. نقش رسانه‌ها و جریان خبری ایجاد شده نیز قابل چشم‌پوشی نیست.

حواشی استیمیت (Steemit)

در سال ۲۰۲۰، بنیاد ترون قراردادی برای خریداری شبکه اجتماعی Steemit به اجرا درآورد. Steemit یک شبکه اجتماعی بر پایه فناوری بلاکچین بود که این اقدام باعث نارضایتی و مخالفت گسترده برخی از اعضای اصلی Steemit شد. آنها این معامله را به عنوان یک فریب و تقلب معرفی کردند و ادعا کردند که این تصمیم باعث سقوط و زوال Steemit خواهد شد. این انتقادات و جنجال‌ها در نهایت منجر به انشعاب Steem شد که به شکل یک شبیه‌ساز پلتفرم به نام HIVE ادامه یافت. این اقدام اغلب با اصطلاح “فورک” شناخته می‌شود. در نتیجه این تقسیم، توکن‌های مرتبط با بنیاد ترون مسدود شدند و بنیاد ترون پس از گذشت مدتی این ضرر را به اعضای اصلی Steemit جبران کرد و توکن‌های مربوطه را ضبط کرد.

حواشی خالق ترون

جاستین سان مشهور به استاد مصاحبه‌های جنجالی است و بیوگرافی او نشان می‌دهد که همواره مصاحبه‌هایش توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده‌اند. یکی از مصاحبه‌های جنجالی او، اظهاراتی درباره ترون داشت که آن را یک “شت کوین” خواند. او از کاربران خواست تا این شت کوین را خریداری کنند. برخی این مصاحبه را شوخی تلقی کردند و بیشتر طرفداران او بودند. اما تعدادی دیگر معتقدند که او واقعاً ارزش ترون را به شکل علنی در پاسخ به این مصاحبه اعلام کرده است و به نوعی به بی ارزشی آن اذعان کرده است.

یکی دیگر از اقدامات جنجالی او، شرکت در یک مزایده در توییتر بود. زمانی که موسس توییتر اولین توییت خود را به عنوان یک NFT در حراجی ارائه کرد، سریعاً او در این حراجی مجازی شرکت کرد و با پیشنهاد دو میلیون دلار، توجه بسیاری را به خود جلب کرد. با این حال، در نهایت نتوانست این NFT را بخرد.

وی در توییتی دیگر نیز اظهار داشت که در هفته‌های آینده اقدامات مهمی در حوزه ترون انجام خواهد شد. این اظهارات باعث شد تا اخبار مرتبط با بنیادی‌ترین موضوعات ترون در دنیای ارزهای دیجیتال منتشر شود و جنبش خبری گسترده‌ای را به راه اندازد.

بیوگرافی جاستین سان نشان می‌دهد که پس از کناره گیری و استعفای او از شرکت ترون، اظهارات و عملکردش باعث افزایش گمانه زنی‌ها درباره او شد.

در ابتدا همه گمان می‌کردند که او در نهایت یک شبکه‌ی ارزدیجیتال جدید را مدیریت خواهد کرد. اما او در کمال تعجب برای کار به عنوان سفیر کشور گرنادا در سازمان تجارت جهانی اقدام کرد. سان همچنین شرکت بیت تورنت را خریداری کرد. او در سال ۲۰۱۵ به عنوان یکی از سی شخصیت تاثیرگذار کمتر از سی سال در قاره آسیا شناخته شد. همچنین در لیست ۳۰ شخصیت تاثیرگذار کمتر از سی سال کشور چین در بازه‌ی ۲۰۱۵ تا ۲۰۴۸ قرار دارد.  ثروت جاستین سان ۲۰۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

8-عدم اعتماد دولت چین به سان !

جاستین سان به دلیل فعالیت‌های خود در حوزه ارزهای رمزپایه و شبکه بلاک چین، به دلیل قرار گرفتن تحت نظر دولت چین روز به روز بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. دولت چین که قبلاً طرفدار ارزهای رمزپایه بود و آن‌ها را به عنوان فرصتی برای توسعه مشاغل در نظر می‌گرفت، به دو دلیل تغییر شیوه کرده است.

دلیل اول تغییر نگرش دولت چین به استخراج ارزهای رمزپایه مرتبط است. استخراج این ارزها نیاز به انرژی ارزان دارد و در چین به معنای استفاده از ذغال سنگ آلوده است که هنوز هم بخش قابل توجهی از تامین انرژی کشور را تشکیل می‌دهد. برای کاهش اثر کربنی، دولت پکن قوانین سختگیرانه‌ای بر صنعت استخراج ارزهای رمزپایه اعمال کرده است.

دلیل دوم تغییر نگرش دولت چین به ارزهای رمزپایه مرتبط با جنبه مخفی‌کاری این ارزها است. با توجه به عدم وجود بانک مرکزی در این شبکه‌ها، رمزگذاری در برخی موارد با فعالیت‌های مجرمانه ارتباط دارد. علاوه بر این، پرداخت بین دو کیف پول رمزارزی به صورت اسم به اسم انجام نمی‌شود و بیشتر به صورت از یک کیف پول به کیف پول دیگر انجام می‌شود. ثبت نام با نام واقعی در این شبکه‌ها ضروری نیست و این باعث می‌شود که ارتباطات ناشناس باشد.

در طول رونق اقتصادی چین در دهه‌های اخیر، تعداد زیادی میلیاردر خودساخته در این کشور به وجود آمده است. این به معنای این است که افراد ثروتمند با استفاده از رمزنگاری مالی، تلاش می‌کنند تا پول خود را به واحدهای مالیاتی بزرگتر منتقل کنند. به همین دلیل، از زمان رئیس جمهور شی جین پینگ، دولت چین تلاش می‌کند تا ثروتمندانی را که از پرداخت مالیات خود در امان می‌مانند، شکار کند.

پس از انتشار خبرهای مربوط به قرار ملاقات جاستین سان با وارن بافت، شایعاتی مطرح شد که او یکی از افرادی است که به جرم فرار مالیاتی مورد محکومیت قرار گرفته است. اما جاستین سان به عنوان مدیرعامل ترون، این ادعا را چندین بار رد کرده است.

درگیرشدن با بنیانگذار اتریوم (Ethereum)

اتریوم (Ethereum) نیز همانند بیت‌کوین، یکی از ارزهای رمزنگاری شده محبوب است که برای خرید و فروش در بازار ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود.

Vitalik Buterin، بنیان‌گذار اتریوم، در چندین موقعیت با جاستین سان در شبکه اجتماعی توییتر درگیر شد. در آوریل 2018، سان یک نمودار منتشر کرد که ادعا می‌کرد ترون (TRON) در مقابل اتریوم یک پروتکل برتر است.

Buterin از طریق توییتر، جاستین سان را به عدم دقت در نشان دادن قابلیت‌های سیستم عامل ترون متهم کرد و به ادعاهای قبلی از سوی دیگران درباره دزدی ادبی علیه وی و TRON اشاره کرد. در ماه سپتامبر، در حین ارائه سخنانی پیرامون رشد بالقوه بازار صنعت بلاکچین، Buterin به روش‌های نادرست جذب افراد به سیستم ارزهای رمزنگاری انتقاد کرد.

9-میزان ثروت خالق ترون

جاستین سان، خالق ترون و صاحب یکی از بزرگترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است. ثروت او ناشی از این کیف پول است که در آن حدود ۱.۳ میلیارد دلار رمزارز وجود دارد. به‌طور کلی، سرمایه جاستین سان با توجه به دارایی‌هایش در کیف پول عمومی و سرمایه‌گذاری‌های خصوصی، به سه میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

او به دلیل ثروت و شهرت خود در دنیای رمزارزها و بلاکچین مشهور است. با این حال، نظر جامعه رمزارز نسبت به جاستین سان عمدتاً منفی است. واقعیت این است که جاستین سان و ترون، همواره مورد توجه و بحث قرار می‌گیرند. برخی از اتهاماتی که به او وارد شده‌اند، بدون پایه قرار ندارند. اتهامی که صحت آن ثابت شد، فروش ۳۰۰ میلیون دلار توکن ترون توسط جاستین سان است که باعث کاهش قیمت TRX تا ۳۰ درصد شد. با این حال، ترون همچنان یکی از رمزارزهای ارزشمند در بازار ارز دیجیتال به حساب می‌آید و بسیاری از افراد آن را به عنوان یک گزینه سرمایه‌گذاری مناسب می‌دانند.

10نتیجه گیری

جاستین سان یک جوان نخبه و کارآفرین است که با تصمیم‌های هوشمندانه و عملکرد خود، موفقیت‌های چشمگیری را به دست آورده است. او همچنین با تصمیمات جنجالی خود نیز مورد توجه و بحث قرار می‌گیرد. با این حال، برخی از اهداف و تصمیمات او هنوز مشخص نیستند و این امر برای برخی مبهم می‌باشد.

یکی از تصمیمات جنجالی جاستین سان، ورود او به سازمان تجارت جهانی است. هدف و دلیل ورود او به این سازمان هنوز معلوم نیست و این موضوع تبعات و اندازه واقعی نیز همچنان مورد بحث قرار دارد. برخی از مشاوران معتقدند که او به دنبال اهداف بلندپروازانه‌ای مانند ایلان ماسک است و حضور در سازمان تجارت جهانی نیز به همین دلیل است.

هرچند موضوعاتی درباره جاستین سان وجود دارند که مورد توجه قرار نگرفته‌اند. به عنوان مثال، تجربه و تحصیلات او در زمینه تکنولوژی و بلاکچین، رویکردهای منحصربه‌فرد او به کسب و کار و نوآوری، و نحوه تاثیرگذاری او در صنعت رمزارزها از جمله مواردی هستند که می‌توان به آنها اشاره کرد.جاستین سان با استعداد و باهوشی که دارد، به عنوان یک کارآفرین و تحول‌آفرین در دنیای رمزارزها شناخته می‌شود.

 

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها