60% تخفیف تمدید تخفیف کلیه دوره های مکتب تی وی برای شما به مدت محدود ...
ایلان ماسک کیست؟

ایلان ماسک کیست؟مالک جدید توییتر را بشناسید

تاریخ انتشار : خرداد ۱, ۱۴۰۲ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۴, ۱۴۰۲ نویسنده : زهرا غلامحسینی زمان مورد نیاز مطالعه : 16 دقیقه تعداد بازدید : 166 بازدید

ایلان ماسک، یکی از تاثیرگذاران برجسته در حوزه ارزهای دیجیتال و صاحب جدید پلتفرم توییتر است که به خود جایگاه ویژه‌ای در جامعه کسب کرده است. او یکی از آن افرادی است که در هر دوره‌ای به دنیا می‌آیند و به‌صورت منحصربه‌فردی فکر می‌کنند. این افراد پرچم‌داران و رهبران تغییرات بزرگ در جهان هستند، زیرا نه‌تنها دیدگاهی متفاوت و نوآورانه به دنیا دارند، بلکه توانسته‌اند افکار خود را به عمل درآورده و مردم را در پیشروی خود همراه کنند. در صورتی که می‌خواهید با هویت و شرایط زندگی ایلان ماسک بیشتر آشنا شوید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

1-زندگی نامه ایلان ماسک مالک جدید توییتر

ایلان ماسک مالک جدید توییتر

ایلان ماسک، با نام کامل “Elon Reeve Musk”، در سال ۱۹۷۱ به دنیا آمد. پدر و مادر او از دو کشور مختلف بودند؛ پدرش اهل آفریقای جنوبی و مادرش یک کانادایی بود که در آفریقا بزرگ شده بود. پدربزرگ مادری ایلان نیز یک ماجراجوی آمریکایی-کانادایی بود و خانواده را با یک هواپیمای تک‌موتوره به استرالیا و سپس آفریقای جنوبی آورده بود.

ماسک در شهر پرتوریا در آفریقای جنوبی به دنیا آمد و کودکی و نوجوانی خود را در این شهر گذراند. او فرزند بزرگ خانواده بود و یک خواهر و برادر کوچک‌تر از خودش داشت. پدر ایلان در حوزه مهندسی الکترومکانیک فعالیت می‌کرد و علاوه بر آن به عنوان خلبان، ملوان، مشاور املاک و در یک دوره زمانی حتی معدن‌داری نیز مشغول به فعالیت بود.

علاقه ایلان به مهندسی تا حدی به دلیل پدرش بوده است. همچنین مادرش به عنوان یک متخصص تغذیه و مدل فعالیت می‌کرد. خانواده ماسک در دوران کودکی و نوجوانی او ثروتمند بودند.

در دوران کودکی، ایلان ماسک بسیار ساکت بود و به ندرت واکنشی نشان می‌داد. به گونه‌ای که برخی پزشکان حدس می‌زدند او ناشنوا است. اما مادرش با توجه به رفتار او به این نتیجه رسید که فرزندش در دنیای خودش و با نگاهی متفاوتی به دنیا زندگی می‌کند. زندگی خانوادگی آنها پایداری طولانی نداشت و پدر و مادر ایلان تقریباً ۹ سال بعد از ازدواجشان جدا شدند. مادر ایلان به کانادا بازگشت، اما او تصمیم گرفت در کنار پدرش بماند.

با این حال، به زودی ایلان پشیمانی از این تصمیم را احساس کرد. او متوجه شد که زندگی با پدرش همچنان چالش‌برانگیز است. ایلان بعدها اعتراف کرد که سختی‌های بسیاری که در اثر زندگی با پدرش تجربه کرده بود، او را تحت تأثیر قرار داده و او را ترغیب کرده تا به فردی بسیار کوشا تبدیل شود و از این طریق، راهی برای فرار از زندگی قبلی پیدا کند.

برای ایلان ماسک، تکنولوژی مانند یک راه فرار از واقعیت به نظر می‌رسید. او در سن ده سالگی با برنامه‌نویسی آشنا شد و هنگامی که دوازده سالش بود، یک بازی ویدیویی را ساخت و در سال ۱۹۸۴ آن را به مجله “پی‌سی” (PC) برای چند صد دلار فروخت. در سن هفده سالگی، ایلان به کانادا مهاجرت کرد و به زودی تابعیت کانادا را به دست آورد.

آموزش رایگان ارز دیجیتال

آموزش رایگان ارز دیجیتال در نیم ساعت

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره آموزش ارز دیجیتال را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

تحصیلات ایلان ماسک

پس از مهاجرت به کانادا، ایلان ماسک در دانشگاه کوئینز تحصیلات خود را آغاز کرد و در آنجا با جاستین ویلسون آشنا شد. بلافاصله بعد از آن، ماسک و ویلسون ازدواج کردند و پنج فرزند پسر (دوقلو و سه‌قلو) دارند. اما خانواده ماسک به مدت طولانی در کانادا نماند.

بعد از دو سال تحصیل در دانشگاه کوئینز، ایلان ماسک به ایالات متحده مهاجرت کرد و در دانشگاه پنسیلوانیا تحصیلات خود را ادامه داد. او در رشته‌های فیزیک و اقتصاد تحصیل کرده و مدارک کارشناسی هر دو را دریافت کرد. تحصیل در این رشته‌ها به شدت بر تفکر و فعالیت‌های آینده ایلان ماسک تأثیر گذاشت.

بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه پنسیلوانیا، ماسک به دانشگاه استنفورد رفت تا در مقطع دکترای فیزیک انرژی تحصیل کند. اما ورود او به استنفورد همزمان با رونق اینترنت و حباب دات‌کام بود و او تنها پس از دو روز حضور در دانشگاه، آنجا را ترک کرد. در سال ۱۹۹۵، ایلان ماسک شرکت “زیپ2” را تأسیس کرد و از آن زمان به فعالیت‌های مرتبط با تکنولوژی پرداخت.

علاوه بر موفقیت‌های کسب‌وکاری، ایلان ماسک در زندگی شخصی پدر هفت فرزند است و علاقه زیادی به سگ شیبا اینو دارد.

تجربه کارآموزی در دره سیلیکون ولی

یک سال قبل از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، ایلان ماسک به عنوان کارآموز در دو استارت‌آپ فعال در سیلیکون ولی شروع به کار کرد. اولین استارتاپ به نام “Pinnacle Research Institute” بود که یک مؤسسه تحقیقاتی در زمینه خازن‌های الکترولیتی برای ذخیره انرژی بود. دومین استارتاپ به نام “Rocket Science Games” بود که در زمینه توسعه بازی‌های ویدئویی فعالیت می‌کرد.

کوچ بزرگ به آمریکا

در سال 1995، ایلان ماسک پذیرش دکترای خود در رشته “علوم مواد” از دانشگاه استنفورد کالیفرنیا را دریافت کرد. این موضوع باعث شد که او کانادا را ترک کند و به آمریکا برود. در آن زمان، اینترنت در حال طی شدن روزهای پرتحرکی بود. ایلان تصمیم گرفت در کنار تحصیلاتش در شرکت “Netscape” کار کند تا از این پیشرفت بزرگ بهره‌برداری کند، اما هرگز موفق به کسب این فرصت نشد. در نهایت، او تصمیم گرفت تحصیلات دکترا را به یاد بگذارد و خودش یک استارتاپ اینترنتی راه‌اندازی کند.

راه‌اندازی شرکت Zip2 با کمک سرمایه‌گذاران فرشته!

در سال 1995، ایلان ماسک همراه با دو دوستش به نام‌های “کیمبال” و “گرگ کوری” شرکت برنامه‌نویسی وب “Zip2” را تأسیس کردند. آنها توانستند سرمایه موردنیاز خود را از “سرمایه‌گذاران فرشته” جمع‌آوری کنند.

سرمایه‌گذاران فرشته افرادی هستند که دارای ثروت قابل توجهی هستند و با سرمایه‌شان استارتاپ‌های جوان را حمایت می‌کنند. آنها پس از سرمایه‌گذاری، دخالت فعالی در مدیریت کسب و کار نوپا ندارند، اما بخشی از مالکیت شرکت را دریافت می‌کنند. ایلان و دوستانش کار خود را در یک دفتر اجاره‌ای با یک کامپیوتر آغاز کردند.

در آن زمان، ایلان ناگواری مالی داشت و نمی‌توانست خودش را برای اجاره آپارتمان تأمین کند. بنابراین، او مجبور بود بر روی کاناپه دفتر کار خود بخوابد و در یکی از شعبه‌های انجمن مسیحی مردان جوان (YMCA) حمام بگیرد.

ایلان در روزها به بررسی سایت می‌پرداخت و شب‌ها به کدنویسی آن می‌پرداخت. او بدون وقفه و به مدت طولانی این کار را انجام می‌داد. پس از مدتی، توانست توجه رسانه‌های معتبری مانند “نیویورک تایمز” و “شیکاگو تریبون” را به خود جلب کند و قرارداد‌هایی با آنها ببندد. این موفقیت و گسترش شرکت، او را ترغیب کرد تا به دنبال مدیرعاملی در شرکتی که خودش تأسیس کرده بود بگردد، اما نتوانست به آن دست یابد. در نهایت، شرکت کامپیوتری “Compaq” شرکت “Zip2” را با قیمت 307 میلیون دلار خریداری کرد و به دلیل سهم 7 درصدی که ایلان در آن داشت، او حدود 22 میلیون دلار به دست آورد.

X.com و شرکت Confinity

بعد از فروش “Zip2″، ایلان همچنان به دنبال فعالیت در زمینه اینترنت بود. زمانی که شنید چند نفر از دوستان و همکارانش قصد دارند شرکتی جدید به نام “X.COM” را راه‌اندازی کنند، فرصت را به دست گرفت و به آن‌ها پیوست. “X.COM” یک شرکت خدمات مالی آنلاین و پرداخت الکترونیکی بود که به عنوان اولین بانک آنلاین با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شد.

ایلان در این شرکت هم تلاش کرد تا به سمت مدیرعاملی برسد، اما هیئت مدیره به دلیل بی‌تجربگی او، اجازه ندادند که در این جایگاه قرار بگیرد. به همین دلیل، تا قبل از ادغام “X.COM” با شرکت “Confinity” و همراهی با “بیل هریس”، ایلان به عنوان مدیرعامل در آن شرکت فعالیت می‌کرد.

Confinity چه بود؟ و چرا ماسک به آن علاقه داشت؟

حالا بیایید داستان را از این نقطه متوقف کنیم و به شرکت “Confinity” نگاهی بیندازیم. این شرکت توسط سه نفر به نام‌های “پیتر تیل”، “لوک نوسک” و “مکس لوچین” راه‌اندازی شده بود و در زمینه سیستم‌های پرداخت ایمن فعالیت می‌کرد. محصول اصلی آن‌ها با نام “پی پال” بود که در سال 1999 اولین نسخه رسمی از آن معرفی شد.

تقریباً یک سال بعد، “Confinity” با “X.COM” ادغام شد. ایلان ماسک از ابتدا به مدل تجاری “Confinity” اعتماد زیادی نداشت، اما امید زیادی درباره آینده پی پال داشت. به هر حال، “بیل هریس” که با ایلان ماسک در کرسی مدیرعاملی این شرکت همکاری می‌کرد، اعتقاد زیادی به آینده نقل و انتقال پول از طریق اینترنت نداشت و به همین دلیل تصمیم گرفت شرکت را ترک کند.

بعد از این اتفاق، ایلان تصمیم گرفت پی پال را به‌عنوان تنها درگاه و سیستم پرداخت الکترونیکی شرکت نگه دارد و آن را توسعه دهد. به طور سریع، ایلان به عنوان مدیرعامل این شرکت انتخاب شد، اما به دلیل عدم وجود یک برنامه تجاری یکپارچه، هیئت مدیره تصمیم گرفت “پیتر تیل” را به‌جای ایلان به عنوان مدیرعامل شرکت انتخاب کند. “پیتر تیل” نام شرکت را به “PeyPal” تغییر داد. مدتی بعد، سهام شرکت عمومی شدند و در نهایت شرکت پی‌پال توسط “eBay” خریداری شد.

2-ایلان ماسک و اسپیس ایکس

در این بخش از زندگی نامه ایلان ماسک، به شرکت رویایی او می‌رسیم. در سال 2001، ایلان ماسک فعالیت جدی خود را در زمینه هوافضا آغاز کرد. او با همکاری یک شرکت متخصص در تحقیقات مربوط به مریخ همکاری کرد. در همان سال، او با چند نفر از اعضای این شرکت به مسکو سفر کرد تا بتواند موشک‌هایی برای حمل گیاهان گلخانه‌ای به مریخ خریداری کند. آن‌ها با شرکت‌های مختلفی مانند “NPO Lavochkin” و “Kosmotras” ملاقات کردند، اما ماجرا متفاوت از آنچه آن‌ها تصور می‌کردند پیش آمد.

با توجه به اینکه روس‌ها اهمیت زیادی به این شرکت کوچک و مهندس بی‌تجربه آن و همراهانش نمی‌دادند، ماسک و همراهانش مجبور شدند با دست خالی به آمریکا بازگردند. اما سال بعد، آن‌ها دوباره شانس خود را برای خرید نوع دیگری از موشک‌های فضاپیما امتحان کردند. روس‌ها این بار جدی‌تر با آن‌ها رفتار کردند، اما پیشنهادی به مبلغ بزرگی برای فروش یک موشک دادند. ماسک نیز این بار با دست خالی به آمریکا بازگشت، اما با یک ایده تازه در ذهن.

او پیشنهاد داد که به‌جای درخواست و التماس از روس‌ها، خودشان در آمریکا موشک‌های فضاپیما بسازند. ایلان به اندازه‌ای جدی در این ایده بود که حتی 100 میلیون دلار از ثروت شخصی خود را برای اجرای این طرح مختص کرد

با شروع فعالیت ساخت موشک‌ها، شرکت SpaceX توانست موشک اول خود را پرتاب کند، اما متأسفانه نتوانست به مدار زمین برسد. با این حال، NASA از تلاش‌های این شرکت خصوصی برای رقابت با روس‌ها بسیار راضی بود و به همین دلیل، با وجود پرتاب ناموفق اولین موشک فضاپیمای SpaceX، یک قرارداد تجاری برای حمل و نقل مداری با این شرکت امضا کرد. ایلان ماسک دو بار دیگر تلاش کرد تا موشکی را به فضا بفرستد، اما هر دو بار با شکست مواجه شد.

او تنها یکبار دیگر فرصت داشت تا اشکالات را برطرف کند و آخرین موشکی را که قادر به پرتاب به فضا بود، بسازد. در طول این دوره، ایلان تحت فشار روحی قرار داشت و شب‌ها کابوس می‌بیند و با فریاد از خواب بیدار می‌شود. حتی به مشکلات جسمی نیز دچار شده بود. بودجه‌اش دیگر قادر به تحمل یک شکست و تلاش مجدد نبود، اما با پرتاب موفقیت‌آمیز موشک “Falcon 1” در سال 2008، تمام این سختی‌ها و مشکلات به یک جشن شیرین تبدیل شد.

بعد از این موفقیت، NASA قراردادی دیگر با SpaceX برای 12 پرواز موشک “Falcon 9” و ارسال فضاپیما به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) امضا کرد. تا به امروز، SpaceX چندین پرتاب موشک موفق داشته و توانست به خوبی در قرارداد خود با NASA عمل کند. همچنین، پروژه‌های خلاقانه ماسک برای سکونت انسان در فضا نیز بسیار مورد توجه بودند. در سال 2020، SpaceX با موفقیت اولین سفینه خدمه‌دار خود به نام «Demo-2» را به فضا فرستاد.

اسپیس ایکس و اینترنت ماهواره‌ای

یکی از نقش‌های برجسته در زندگینامه ایلان ماسک و شرکت SpaceX، ارسال ماهواره‌ها به مدار زمین برای راه‌اندازی اینترنت ماهواره‌ای است. این تلاش در سال 2015 آغاز شد و در سال 2018 اولین نمونه‌های ماهواره برای آزمایش این پروژه به مدار زمین ارسال شدند. با شروع این تلاش برای ایجاد اینترنت ماهواره‌ای در جهان، انتقادات مختلفی نیز مطرح شد.

بعضی از افراد معتقدند که با ایجاد شبکه ماهواره‌ای، دیگر نمی‌توان به فعالیت‌های اخترشناسی به همان اندازه‌ای که در گذشته بود، پرداخت. آن‌ها معتقدند که حضور ماهواره‌های SpaceX در مدار زمین، باعث محدود شدن دید و کاهش امکانات اخترشناسی می‌شود. همچنین، برخی انتقادات دیگر از این پروژه نشات می‌گیرد و می‌گویند که حضور بیشتر ماهواره‌ها در فضا، خطراتی را به همراه دارد. در برابر این انتقادات، ایلان ماسک به این شکل پاسخ داده است: “ماهواره‌های اینترنت تأثیری بر فضا ندارند و خطر کوچکی برای آن ایجاد نمی‌کنند؛ زیرا فضا به اندازه‌ای بزرگ است که حضور ماهواره‌های اینترنت کوچک در آن تأثیر چندانی ندارد.”

پکیج آموزش ارز دیجیتال

پکیج آموزش ارز دیجیتال

در پکیج آموزش ارز دیجیتال قدم به قدم همراه با پشتیبان اختصاصی خود به ۱.مقدمات و اصطلاحات ارز دیجیتال ۲.نحوه تحلیل فاندامنتال، کیف پول ها و صرافی ها ۳.الگوهای نموداری و پرایس اکشن و اندیکاتورها و استراتژی‌های معاملاتی مسلط ...

%50 تخفیف
5.000.000 تومان
2.500.000 تومان
بررسی و خرید دوره

3-تسلا

شرکت “Tesla” در سال 2003 توسط مارتین ابرهارد و مارک تارپنینگ راه‌اندازی شد. آن‌ها در ابتدا با استفاده از منابع مالی شخصی خود، این شرکت را تأسیس کردند و به مدتی با هزینه‌های شخصی خود آن را راه‌اندازی و پیش بردند. با گسترش فعالیت‌ها و رشد تولید، توجه ایلان ماسک به این شرکت جلب شد.

ایلان ماسک تقریباً شش میلیون دلار سرمایه‌گذاری در این شرکت کرد و به این ترتیب جایگاه مدیرعاملی آن را به دست آورد. اگرچه ایلان به‌طور روزانه در این شرکت حضور فیزیکی نداشت، اما به‌طور فعال در زمینه طراحی محصول نظارت داشت. در ادامه، ایلان ماسک با ابرهارد به توافق رسید تا نام خود را به‌عنوان یکی از بنیان‌گذاران شرکت تسلا به‌صورت قانونی درج کنند.

سولار سیتی

ایلان ماسک ایده اولیه و سرمایه مالی برای راه‌اندازی شرکت “SolarCity” را در اختیار دو عموزاده‌اش قرار داد. در طی چند سال، “SolarCity” به یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان سیستم‌های انرژی خورشیدی در آمریکا تبدیل شد. در سال 2016، ایلان ماسک “SolarCity” را برای شرکت “Tesla” خریداری کرد تا با ادغام آن با بخشی از شرکت خود به نام “Tesla Energy” راه‌اندازی کند.

با این حال، خرید “SolarCity” توسط ایلان ماسک منجر به مشکلات حقوقی شد. زمانی که ایلان برای خرید آن اقدام کرد، “SolarCity” با مشکلات مالی روبرو بود. سهامداران “Tesla” نیز از این موضوع راضی نبودند و ایلان ماسک را متهم کردند که با هزینه سهامداران به‌دنبال منافع شخصی خود است. جالب است که در نهایت ایلان ماسک به‌عنوان تنها متهم در این ماجرا شناخته شد.

ساخت تونل به سبک ایلان ماسک

ادامه زندگینامه ایلان ماسک به شرکت “The Boring Company” می‌رسد. این شرکت به‌طور ویژه در زمینه حفاری و تونل‌سازی فعالیت می‌کند و دنبال عملی‌سازی یک ایده جالب و جنجالی بود. ایلان ماسک می‌خواست با استفاده از حفاری و تونل‌سازی، مدت زمان سفر بین شهرها را تا 90 درصد کاهش دهد.

وی برنامه داشت تا تونل‌های بزرگی را بین شهرها حفر کند که درون آن‌ها واگن‌هایی سورتمه‌ای وجود داشته باشند. این واگن‌ها با استفاده از انرژی برق به حرکت درمی‌آمدند و قادر بودند مسیری که در حالت عادی 45 دقیقه طول می‌کشید را در 5 دقیقه طی کنند. با این حال، به دلایل مختلفی ایلان ماسک نتوانست این ایده را به عمل بیاورد.

ترکیب هوش مصنوعی با مغز انسان

شرکت “Neuralink” یکی دیگر از شرکت‌هایی است که توسط ایلان ماسک تأسیس شده است. هدف اصلی این شرکت ایجاد پیوندی بین مغز انسان و هوش مصنوعی می‌باشد. ایلان ماسک اعتقاد دارد که این اقدام نه تنها قابلیت انسان برای کنترل هوش مصنوعی، ابزارها و ماشین‌ها را افزایش می‌دهد، بلکه می‌تواند بسیاری از ناتوانی‌های جسمی مانند ناشنوایی، نابینایی و فلج حرکتی را به راحتی برطرف کند.

با این حال، برخی از پزشکان و متخصصان انتقاداتی را درباره این پروژه مطرح کرده‌اند. آنها معتقدند که نیاز به صبر و بررسی‌های دقیق تر برای بررسی اثربخشی و ایمنی این فناوری وجود دارد. باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا ایلان ماسک می‌تواند با گسترش و توسعه هدفمند محصولات Neuralink و ارائه پاسخ‌های عملی به این انتقادات، اعتبار خود را اثبات کند یا خیر.

4-خرید توییتربه قیمت ۴۴ میلیارد دلار

خرید توییتر

ایلان ماسک به عنوان یک پرنده آزاد به آزادی پرواز خود رسید. این عبارت یکی از جملات جالبی بود که ایلان ماسک پس از خرید توییتر اظهار کرد. اکنون در این روزها که خبر خرید توییتر توسط ایلان ماسک باعث توجه بسیاری شده است، شاهد فعالیت دوباره حساب کاربری دونالد ترامپ در توییتر نیز هستیم! در واقع، بر اساس یک نظرسنجی که ایلان ماسک در توییتر انجام داد، کاربران رای مثبتی به فعالیت مجدد اکانت ترامپ در توییتر دادند. اما این خبر تنها خبر عجیب پس از مالکیت توییتر نبود. به نظر می‌رسد ایلان ماسک تصمیم به اخراج بخشی از کارمندان توییتر گرفته است و قصد دارد تغییرات نوآورانه‌ای در ساختار این شرکت ایجاد کند.

5-بیماری ایلان ماسک

ایلان ماسک در یک برنامه زنده تلویزیونی و در یک حرکت غافلگیرکننده اعلام کرد که به سندرم آسپرگر مبتلا است. این اظهارنظر باعث شد تا شایعه‌ها و اخبار مختلفی درباره او پخش شود. برخی معتقد بودند که این اعلامیه تنها یک نمایش بود تا ایلان ماسک بتواند توجه بیشتری به خود جلب کند.

با این حال، برخی اعتقاد داشتند که این اظهارنظر حقیقی بوده و برای این موضوع شواهدی از رفتارهای عجیب ایلان در طول زمان ذکر کردند؛ برای مثال، نظرات عجیب او در مورد ویروس کرونا، اهدای دستگاه تنظیم‌کننده خواب به جای دستگاه تنفسی، ساخت زیردریایی ویژه برای نجات کودکان در یک غار و بازگرداندن کارمندانش به تسلا در حالی که هنوز ویروس کرونا در حال گسترش بود. در این مقابل، برخی ویژگی‌های ایلان ماسک با ویژگی‌های افراد مبتلا به آسپرگر در تضاد است.

به عنوان مثال، افراد مبتلا به این اختلال نمی‌توانند به خوبی و به صورت طبیعی با دیگران ارتباط برقرار کنند و در صحبت کردن دچار مشکل می‌شوند و الگوهای رفتاری تکراری دارند. با نگاهی به زندگی ایلان ماسک، می‌توان گفت که او تا حد زیادی با افراد مبتلا به آسپرگر اشتراک چندان زیادی ندارد.

ترس بزرگ‌ ایلان ماسک!

ایلان ماسک از لری پیج، یکی از مؤسسان گوگل، ترس دارد. او نگران است که لری پیج با اهداف خوبی که برای پیشبرد هوش مصنوعی و ربات‌ها دارد، می‌تواند باعث نابودی نسل بشر شود. ایلان معتقد است که اگر هوش مصنوعی به طوری که ناتوان در کنترل آن باشیم توسعه یابد، قادر خواهد بود هر چیزی را که در مسیرش قرار دارد، بدون هیچ احساسی نابود کند؛ زیرا تنها به هدف خود تمرکز دارد.

این موضوع مانند ساخت پلی است که در آن ما اهمیتی به خراب کردن لانه پرندگان، حیوانات و حتی مورچه‌ها نمی‌دهیم. همانطور که هوش مصنوعی برای رسیدن به هدفی که برای خودش تعیین کرده است، اهمیتی به جان انسان‌ها نمی‌دهد.

6-سایت رسمی ایلان ماسک چیست؟

ایلان ماسک فعلاً وبسایت رسمی برای خود ندارد و به جای آن، کاربران می‌توانند با مراجعه به وبسایت‌های شرکت‌هایی مانند تسلا و اسپیس ایکس به برنامه‌ها و پروژه‌های او دسترسی داشته باشند. با این حال، ایلان ماسک در شبکه‌های اجتماعی، به ویژه توییتر، بسیار فعال است و از طریق آن با کاربران در ارتباط است.

7-نتیجه گیری

با مطالعه زندگینامه ایلان ماسک، به یک نکته جالب می‌رسیم. در طول تاریخ، افراد بسیار باهوش‌تر از ایلان ماسک وجود داشته‌اند و البته هنوز هم وجود دارند، اما هیچ‌کدام از آن‌ها نتوانسته‌اند مانند او به عمل بپردازند. شاید آنچه که همه به آن نیاز داریم، نه تنها هوش است، بلکه شجاعت برای عمل و ادامه‌دهی تا انتها است.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها