60% تخفیف تمدید تخفیف کلیه دوره های مکتب تی وی برای شما به مدت محدود ...
صرافی تریدر جو

صرافی تریدر جو trader joe چیست؟

تاریخ انتشار : تیر ۷, ۱۴۰۲ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۴, ۱۴۰۲ نویسنده : ریحانه مسافر زمان مورد نیاز مطالعه : 12 دقیقه تعداد بازدید : 158 بازدید

1. صرافی تریدر جو چیست؟

تریدر جو (Trader Joe) یک صرافی غیرمتمرکز است که بر پایه شبکه آوالانچ (Avalanche) عمل می‌کند. این پلتفرم به عنوان یک بازارساز خودکار (AMM) عمل می‌کند و امکان مبادله و تبادل کوین AVAX و توکن‌های موجود در شبکه آوالانچ را به کاربران فراهم می‌کند.

تریدر جو به عنوان یک صرافی دیفای، قابلیت مبادله اتوماتیک را با استفاده از قراردادهای هوشمند در شبکه آوالانچ فراهم می‌کند. با استفاده از تکنولوژی AMM، کاربران می‌توانند توکن‌های خود را با استفاده از پروتکل های ارزشی ثابت مانند DAI یا BUSD مبادله کنند.

تریدر جو در سال ۲۰۲۱ توسط یک تیم توسعه دهنده ناشناس تأسیس شد و همچنان هویت اعضای تیم آن مشخص نیست. این صرافی ارز دیجیتال خدمات متنوعی را فراهم می‌کند که عبارتند از وام و استقراض، استخرهای نقدینگی، خرید و فروش NFT، استیکینگ (Staking)، و لانچ پد (Launchpad).

 

صرافی تریدر جو چیست؟

 

توکن JOE

توکن JOE یا JOE Token، توکن معرفی شده توسط صرافی غیرمتمرکز Trader Joe است. این توکن بر روی بلاکچین Avalanche (آوالانچ) ساخته شده است. توکن JOE به عنوان توکن مدیریتی و حق رای در تریدر جو استفاده می‌شود.

دارندگان توکن JOE قادرند در تصمیمات مربوط به تغییرات پروتکل و سیاست‌های تریدر جو رأی دهند. این توکن برای مشارکت در حاکمیت پلتفرم استفاده می‌شود و به دارندگانش امکان تصمیم‌گیری در موضوعات مختلف را می‌دهد.

تعداد کل توکن JOE محدود به ۵۰۰ میلیون عدد است. از این تعداد، ۵۰ درصد توکن‌ها به تامین‌کنندگان نقدینگی اختصاص داده شده است، ۲۰ درصد به خزانه تریدر جو و ۲۰ درصد به تیم توسعه‌دهنده پلتفرم می‌رسد. ۱۰ درصد توکن JOE نیز برای سرمایه‌گذاران آینده پروژه اختصاص دارد.

مشارکت در توکن JOE می‌تواند به دارندگان آن امکان فعالیت در حاکمیت تریدر جو را بدهد و آنها می‌توانند در تصمیمات مهم و تغییرات پروتکل پلتفرم نقش داشته باشند.

آموزش رایگان ارز دیجیتال

آموزش رایگان ارز دیجیتال در نیم ساعت

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره آموزش ارز دیجیتال را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

 

2. امکانات صرافی تریدر جو

صرافی Trader Joe امکانات متنوعی را به کاربران ارائه می‌دهد. در ادامه، به توضیح هرکدام از این امکانات می‌پردازیم:

  1. ترید (Trade): این امکان به شما اجازه می‌دهد تا کوین آواکس و توکن‌های شبکه Avalanche را با یکدیگر مبادله کنید. شما می‌توانید به راحتی توکن‌های مختلف را خرید و فروش کنید.
  2. استخر (Pool): در بخش استخرها، شما می‌توانید نقدینگی خود را در اختیار صرافی قرار داده و در مبادلات شبکه شرکت کنید. با تأمین نقدینگی، شما دریافت کارمزد تراکنش‌ها به عنوان پاداش خواهید کرد.
  3. فارم (Farm): در بخش فارمینگ، شما می‌توانید با استیک کردن LP Tokenها (توکن‌های لیکویدیتی پیر)، توکن JOE (توکن محلی صرافی) را کسب کنید. با استیک کردن توکن‌ها، شما در اختیار توکن JOE جدید قرار می‌گیرید.
  4. لندینگ (Lending): این قسمت به شما امکان می‌دهد تا در حوزه وام‌دهی و وام‌گیری ارزهای دیجیتال فعالیت کنید. شما می‌توانید ارزهای خود را به عنوان وام بدهید و در عوض سود کسب کنید یا ارزهای دیگر را به عنوان وام دریافت کنید.
  5. استیک (Stake): در بخش استیک، شما می‌توانید توکن JOE را وارد سیستم کنید و به عنوان جایزه توکن XJOE دریافت کنید. با استیک کردن توکن JOE، شما سود خود را افزایش خواهید داد.
  6. زپ (Zap): این بخش به شما امکان می‌دهد تا توکن یا کوین خود را به LP Token تبدیل کنید. این عملیات ساده‌ترین راه برای تأمین نقدینگی در استخرها است و باعث می‌شود بتوانید با تنها یک کوین یا توکن، جفت ارزهای مختلف را در استخر قرار دهید.

امکانات صرافی Trader Joe به شما اجازه می‌دهد در معاملات، استخرها، فارمینگ، وام‌دهی و وام‌گیری، استیکینگ، و تبدیل توکن‌ها به راحتی فعالیت کنید. این امکانات متنوع به شما این امکان را می‌دهند که به شکل موثرتری در محیط مالی دیجیتال شرکت کنید و از سودآوری بیشتری بهره‌مند شوید.

 

پکیج آموزش ارز دیجیتال

پکیج آموزش ارز دیجیتال

در پکیج آموزش ارز دیجیتال قدم به قدم همراه با پشتیبان اختصاصی خود به ۱.مقدمات و اصطلاحات ارز دیجیتال ۲.نحوه تحلیل فاندامنتال، کیف پول ها و صرافی ها ۳.الگوهای نموداری و پرایس اکشن و اندیکاتورها و استراتژی‌های معاملاتی مسلط ...

%50 تخفیف
5.000.000 تومان
2.500.000 تومان
بررسی و خرید دوره

3. کار با صرافی تریدر جو trader joe

در این قسمت قصد داریم به آموزش کامل کار با صرافی تریدر جو trader joe پرداخته و نحوه استفاده از امکانات این صرافی غیرمتمرکز را بیان کنیم. برای کار با صرافی تریدر جو trader joe ابتدا باید به یکی از کیف پول های پشتیبانی شده توسط پلتفرم تریدر جو متصل شوید. در این آموزش ما کیف پول متامسک را انتخاب میکنیم.

قبل از اتصال کیف پول به پلتفرم تریدر جو، باید شبکه آوالانچ را به کیف پول متامسک متصل کنید. به این منظور ابتدا کیف پول متامسک را نصب کنید. سپس بر روی گزینه نشان داده شده در شکل زیر، کلیک کنید و دکمه Add Network را بزنید.

صرافی تریدر جو

 

در این مرحله پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده مطابق تصویر زیر، بر روی گزینه Save کلیک نمایید.

صرافی تریدر جو

 

در نهایت شما پیغامی برای شما ظاهر میشود که نشان میدهد شبکه آوالانچ با موفقیت به کیف پول اضافه شده است.

توجه داشته باشد پس از افزودن شبکه آوالانچ به کیف پول، باید رمز ارز آواکس را از صرافی خریده و به کیف پول خود انتقال دهید. پس از خرید ارز دیجیتال و ذخیره آن در کیف پول میتوان به راحتی از صرافی ترید جو استفاده کرده و در آن به ترید پرداخت.

 

اتصال کیف پول به صرافی تریدر جو Trader Joe

برای اتصال کیف پول به صرافی تریدر جو ابتدا باید از طریق آدرس https://traderjoexyz.com وارد صرافی غیرمتمرکز trader joe شده و از بالای صفحه بر روی گزینه Connect to a wallet کلیک کرده کیف پول موردنظر (متامسک) را انتخاب کنید.

صرافی تریدر جو

 

حال کمی صبر کنید تا اتصال شما برقرار شود. سپس اعلان هایی از طرف کیف پول برای شما ارسال میشود که در ابتدا گزینه Next را انتخاب کرده سپس و بر روی گزینه Connect کلیک کنید. در این مرحله کیف پول به پلتفرم تریدر جو متصل می شود.

 

ترید در صرافی غیرمتمرکز trader joe

برای ترید و خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی trader joe می توانید بر روی گزینه Trade در بالای صفحه کلیک کنید. حال رمز ارزهایی که قصد دارید آنها را سواپ یا مبادله کنید، و همچنین مقدار موردنظر برای تبادل را انتخاب نمایید. در نهایت بر روی گزینه Confirm Swap کلیک کنید.

صرافی تریدر جو

 

در این مرحله پس از تایید تراکنش، تراکنش را در کیف پول خود تایید نمایید. سپس در پلتفرم تریدر جو پیامی را مشاهده خواهید کرد که نشان میدهد پس از چند ثانیه، تراکنش شما تکمیل خواهد شد.

 

تامین نقدینگی در صرافی غیرمتمرکز تریدر جو

برای تامین نقدینگی در صرافی تریدر جو شما باید یک جفت ارز را تامین نموده و در مقابل به شما توکن نقدینگی (LP Token) ارائه می شود. برای تامین نقدینگی در پلتفرم تریدر جو ابتدا بر روی گزینه Pool در بالای صفحه کلیک کنید. سپس استخرهای نقدینگی مختلف و همچنین اطلاعات مربوط به آن از جمله مقدار کل نقدینگی، حجم معاملات ۲۴ ساعته، مقدار کارمزد دریافت شده در ۲۴ ساعت گذشته و درصد سود سالیانه یا APR را مشاهده میکنید.

حال استخر مورد نظر را انتخاب کرده و مقدار مورد نظر و همچنین یک مقدار معادل از هر دو رمز ارز را در استخر قرار دهید. با وارد نمودن مقدار توکن اول، مقدار توکن دوم به صورت خودکار توسط پلتفرم نمایش داده می شود. (در اینجا ما استخر WETH.e/AVAX را انتخاب میکنیم)

پلتفرم تریدر جو

 

سپس پس از وارد کردن مقدار مورد نظر، آن را Approve نمایید و در ادامه تراکنش را در کیف پول تایید کنید.

برای خارج کردت توکن های نقدینگی یا LP Token می توانید بر روی گزینه Remove در بخش Pool کلیک کرده، سپس مقدار نقدینگی مورد نظر برای خارج کردن را وارد نموده و در انتها بر روی گزینه Remove کلیک کنید.

 

ییلد فارمینگ در صرافی تریدر جو Trader Joe

در فارم های صرافی تریدر جو کاربران می توانند با استیک کردن توکن های نقدینگی، توکن JOE دریافت کنند. برای این کار لازم است ابتدا به تامین نقدینگی بپردازید.

شما می توانید پاداش های حاصل از فارمینگرا در هر زمان که خواستید، برداشت کنید. این پاداش ها  متناسب با میزان سرمایه ارائه شده در پلتفرم محاسبه خواهد شد. به این منظور کافیست ابتدا وارد تب Farm شده و فارم مورد نظر خود را انتخاب نمایید. (در اینجا ما فارم AVAX-UST را انتخاب کردیم)

در اینجا شما می توانید توکن های LP را استیک کنید. همچنین با کلیک بر روی گزینه Unstake می توانید آنها را از فارم خارج کنید.

پلتفرم تریدر جو

 

پس از استیک کردن توکن های LP، با کلیک بر روی گزینه Harvest می توانید تراکنش را تایید کرده و پاداش دریافتی را برداشت کنید.

 

استیکینگ در صرافی غیرمتمرکز trader joe

شما می توانید با استیکینگ توکن های JOE ، توکن XJOE دریافت نمایید. همچنین با گذشت زمان و نگهداری توکن های XJOE ، مقدار رمز ارز JOE بیشتری کسب کنید.

برای سپرده گذاری یا استیکینگ توکن های JOE، ابتدا باید وارد تب Stake از بالای صفحه شده سپس مقدار توکنی که می خواهید آن را استیک کنید، وارد نموده و گزینه Deposite را بزنید. پس از انجام تراکنش و تایید آن، توکن های XJOE در کیف پول نمایش داده می شوند.

صرافی تریدر جو چیست؟

 

در تصویر بالا در قسمت View Stats می توانید درصد سود سالیانه یا APR و از گزینه Your Staking Stats میزان سود حاصل از استیکینگ را مشاهده کنید.

 

وام دهی و وام گیری در پلتفرم تریدر جو

در این قسمت از آموزش کار با صرافی تریدر جو، نحوه وام دهی و وام گیری در این صرافی غیرمتمرکز را شرح می دهیم.

Banker Joe یک پلتفرم وام‌دهی است که مبتنی بر پروتکل Compound می‌باشد. با انتخاب گزینه Lend در این پلتفرم، شما می‌توانید از سیستم وام‌دهی استفاده کنید. برای مثال، با واریز رمزارز آواکس، شما می‌توانید JAVAX دریافت کنید. در این صورت، شما با بازگرداندن JAVAX به پلتفرم، رمزارز اصلی خود (آواکس) را به همراه مقدار آواکس اضافی دریافت خواهید کرد.

همچنین، شما می‌توانید وام دریافت کنید. برای این منظور، شما باید مقداری را به عنوان وثیقه (collateral) ارائه دهید و در مقابل آن وام دریافت کنید. همچنین، گیرنده وام باید مقداری را به عنوان بهره سالانه (annual interest) برای هر توکن پرداخت کند.

 

وثیقه گذاری در بنکر جو Banker Joe

همان طور که گفته شد برای وام گیری در صرافی trader joe باید مقداری دارایی را به عنوان وثیقه در پلتفرم قرار داد. پس از واریز توکن، وارد بخش My Portfolio شوید. در این بخش شما می توانید دارایی های خود را مشاهده نمایید. ارزش وثیقه شما در قسمت Collateral Value نشان داده شده است. با فعال کردن گزینه Collateral می توانید وثیقه خود را ارائه داده و با غیر فعال کردن آن وثیقه را خارج کنید.

صرافی تریدر جو

 

حال مقدار مورد نظر برای ارائه وثیقه را مشخص نموده و پیغام ظاهر شده را تایید نمایید و بر روی گزینه Confirm کلیک کنید.

 

وام دهی در پلتفرم تریدر جو

برای واریز دارایی های خود به منظور وام دهی در پلتفرم تریدر جو، ابتدا باید گزینه Lend را انتخاب کنید. در سمت چپ صفحه، دارایی هایی که می توانید به عنوان وام تامین کنید، و در سمت راست، دارایی هایی را که می توانید وام بگیرید و همچنین اطلاعات مربوط به این دارایی ها را مشاهده می کنید.

صرافی تریدر جو چیست؟

 

حال توکنی که قصد دارید وام دهید را انتخاب کرده و مقدار مورد نظر برای وام دهی را واریز کرده و روی گزینه Deposite کلیک کنید. سپس تراکنش را تایید نمایید. (ما در اینجا AVAX را انتخاب کردیم)

صرافی تریدر جو

 

شما می توانید در صورتی که قصد دارید دارایی خود از سیستم وام دهی خارج کنید، از گزینه Redeem استفاده نمایید.

 

وام گیری در پلتفرم تریدر جو

برای وام گیری در صرافی غیرمتمرکز تریدر جو می توانید وارد تب Lend شده و از سمت راست، رمز ارز موردنظر برای وام گیری را انتخاب کنید. در این قسمت اطلاعات مربوط به رمزارز مانند درصد سود سالیانه یا APY و کل نقدینگی را مشاهده می کنید.

سپس مقدار مورد نظر برای رمز ارز را وارد کرده و بر روی گزینه Borrow کلیک کنید. پس از تایید تراکنش می توانید وام خود را دریافت کنید.

صرافی تریدر جو

 

اگر قصد بازپرداخت وام خود را داشتید، رمز ارز مورد نظر برای برداشت انتخاب کرده و بر روی گزینه Repay کلیک نمایید. سپس مقدار مورد نظر را وارد و تراکنش را تایید نمایید.

 

زپ کردن Zapping در صرافی غیرمتمرکز تریدر جو

یکی دیگر از امکانات صرافی تریدر جو زپینگ است. زپ (Zapping) یک مفهوم جدید در دیفای است که به شما امکان می‌دهد تنها با یک تراکنش، یک توکن یا کوین را در پروتکل‌های گوناگون دیفای جایگذاری کنید. این امکان به شما اجازه می‌دهد به صورت لحظه‌ای در پلتفرم‌های مختلف مانند فارمینگ (Farming)، استیکینگ (Staking) و تامین نقدینگی (Liquidity Providing) استفاده کنید.

در عملیات زپ کردن، شما می‌توانید یک رمز ارز را واریز کنید و در مقابل LP Token مورد نظر خود دریافت کنید. در شرایط عادی، برای دریافت توکن‌های LP و یا تامین نقدینگی، شما باید هر دو رمز ارز را در اختیار داشته باشید و آنها را به عنوان نقدینگی ارائه دهید. این به معنی انجام تراکنش‌های جداگانه است. اما با زپینگ، این عملیات ساده می‌شود و تنها با یک تراکنش می‌توانید همه این کارها را به راحتی انجام دهید.

با استفاده از زپینگ، شما می‌توانید به طور همزمان و با یک تراکنش ساده، توکن یا کوین خود را در پروتکل‌های مختلف دیفای جایگذاری کنید، بدون نیاز به انجام تراکنش‌های جداگانه و پرداخت کارمزد بیشتر. این امکان به شما اجازه می‌دهد به طور کارآمدتر و سریعتر از خدمات دیفای بهره‌برداری کنید.

برای استفاده از زپینگ در پلتفرم تریدر جو، ابتدا وارد تب Zap شده و دارایی مورد نظر و مقدار آن را انتخاب نمایید. سپس در فیلد دوم LP Token مورد نظر  را انتخاب کرده و توکن را Approve نمایید و در نهایت بر روی گزینه Zap کلیک نمایید.

صرافی تریدر جو چیست؟

 

در پلتفرم بنکر جو شما می توانید بررسی کنید که آیا وام شما در خط لیکوئید شدن هست یا خیر. برای این کار می توانید از تب Lend و قسمت مشخص شده در شکل زیر استفاده کنید. در این شکل هر چه میزان درصد نمایش داده شده در کنار Borrow Limit کمتر باشد، ریسک کمتری دارد و این مقدار نباید به 100 برسد.

صرافی تریدر جو چیست؟

 

4. نتیجه گیری

صرافی trader joe یک صرافی دیفای (DeFi) است که بر پایه شبکه آوالانچ (Avalanche) عمل می‌کند. این صرافی امکانات متنوعی را برای کاربران خود فراهم می‌کند. این صرافی دارای امکاناتی از قبیل ترید، فارم، زپینگ، استیک و… است که در این مقاله به بررسی آنها و نحوه کار با صرافی تریدر جو پرداختیم.

با استفاده از این امکانات، کاربران می‌توانند در دنیای دیفای بازارهای مالی را کشف کرده و درآمدزایی کنند. صرافی تریدر جو از قابلیت‌های پیشرفته دیفای بهره‌برداری می‌کند و امنیت و شفافیت بالایی را برای کاربران خود فراهم می‌کند.

با استفاده از تکنولوژی بلاکچین و قراردادهای هوشمند، تریدر جو امنیت و شفافیت بالا را تضمین می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد در بازارهای مالی دیجیتال فعالیت کنند. با استفاده از امکاناتی مانند تامین نقدینگی، فارمینگ و زپینگ، کاربران می‌توانند درآمد ثابتی را از فعالیت در صرافی کسب کنند. بنابراین، تریدر جو یک پلتفرم جامع و قدرتمند است که امکانات مختلفی را برای تجارت و سرمایه‌گذاری در دنیای رمزارزها فراهم می‌کند.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها