60% تخفیف تمدید تخفیف کلیه دوره های مکتب تی وی برای شما به مدت محدود ...
ارزهای دیجیتال حوزه وام دهی

آشنایی با 10 ارز دیجیتال پرکاربرد در حوزه وام دهی

تاریخ انتشار : آبان ۱۷, ۱۴۰۲ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۴, ۱۴۰۲ نویسنده : حامد حسینی اصل زمان مورد نیاز مطالعه : 30 دقیقه تعداد بازدید : 160 بازدید

مقدمه

در این روزها، وام‌ دهی به نحوی جزوی از زندگی ما شده که دیگر نمی‌توانیم از آن جدا شویم. این وضعیت برای ایرانیان و همچنین افرادی در سراسر جهان که به دنبال وام هستند، صادق است. بسیاری از افراد برای دریافت وام، به بانک‌ها مراجعه کرده و مراحل طولانی و پیچیده‌ای را برای ارائه مدارک، سفته و ضامن طی می‌کنند. در نهایت، ممکن است ماه‌ها بعد از درخواست، وام مورد نظر خود را دریافت کنند. اما در اینجا، وام‌ دهی به شکل کریپتویی و وام دهی ارز دیجیتال به میان می‌آید و فرآیند دریافت وام را آسان‌تر می‌کند. وام کریپتویی توسط بهترین پلفترم های وام دهی ارز دیجیتال ارائه می‌شود، اما سوال اینجاست که بهترین پلتفرم وام ارز دیجیتال کدام است؟

در حال حاضر، بسیاری از ارزهای دیجیتال حوزه وام دهی فعالیت می‌کنند و در این مقاله، به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. اگر می‌خواهید قدم بعدی خود را در دنیای مدرن بگذارید و به سمت آینده امور مالی حرکت کنید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

آموزش رایگان ارز دیجیتال

آموزش رایگان ارز دیجیتال در نیم ساعت

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره آموزش ارز دیجیتال را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

وام کریپتو

تعداد زیادی از مردم اشتباها فکر می‌کنند که ارزهای دیجیتال معادل سهام هستند و تنها به این مسئله محدود می‌شوند، اما واقعیت این است که بسیاری از جنبه‌های دیگری وجود دارد که باید در مورد ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک‌چین آگاه باشیم.

یکی از روش‌های معمول سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، خرید و نگهداری آن‌ها تا زمانی که ارزش دارایی افزایش پیدا کند، است. اما آیا این تنها روش ممکن برای کسب درآمد از بازار کریپتو است؟ پاسخ منفی است. اگر به صورت ژرف‌تر جستجو کنید، افراد زیادی را خواهید دید که درباره وام‌دهی ارزهای دیجیتال و کسب سود از این طریق صحبت می‌کنند.

بله، شما می‌توانید نرخ بهره بالایی را در مقابل سرمایه گذاری‌هایتان در ارزهای دیجیتال مختلف به دست آورید. وام گرفتن در ارز دیجیتال و وام دهی ارز دیجیتال بخش جدیدی از صنعت سرمایه‌گذاری و وام‌دهی است که در سال‌های اخیر به سرعت در حال رشد است.

هدف اصلی این نوع سرمایه‌گذاری این است که افراد دارای ارزهای دیجیتال، با وام‌دهی به این ارزها، سود (که ممکن است بین 4٪ تا 17٪ بازگشت سرمایه سالانه داشته باشد) کسب کنند. وام‌دهی معمولاً از طریق پلتفرم‌های وام‌دهی کریپتو برای ارزهای دیجیتال (مانند وام دهی بیت‌کوین) و همچنین برای استیبل‌کوین‌ها (مانند وام دهی تتر) امکان‌پذیر است. پلتفرم‌های وام‌دهی توسط دو طرف مختلف استفاده می‌شوند:

  1. وام‌گیرندگان که نیاز به پول فیزیکی (مانند دلار یا یورو) دارند و از طریق این پلتفرم‌ها بهره وام را پرداخت می‌کنند.
  2. وام‌دهندگان (یا سرمایه‌گذاران) که مقداری از ارز دیجیتال دارند و تمایل دارند از آن بهره‌مندی نسبی ایجاد کنند.

ارزهای دیجیتال حوزه وام دهی

پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال چگونه کار میکند؟

اشتیاق به خرید ارز های دیجیتال به عنوان یک استراتژی سرمایه‌گذاری برای دستیابی به هدف قیمت دلخواه یا دریافت وام، مورد توجه زیادی قرار گرفته است. هر فردی که دارای ارزهای دیجیتال باشد، قادر است دارایی‌های خود را به دیگر کاربران از طریق شبکه‌های واسطه قرض دهد. نرخ سودی که به وام‌دهنده پرداخت می‌شود معمولاً در محدوده 3 تا 15 درصد قرار دارد. بازدهی درصد سالیانه (APY) بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود، و اگر تقاضا زیاد و عرضه کم باشد، APY بالاتر است و برعکس. به طور کلی، درصد سود سالیانه به میزان عرضه و تقاضا وابسته است.

همچنین، مدت زمان موجودی‌گذاری می‌تواند تأثیرگذار بر بازدهی سالیانه درصدی باشد. هر چه مدت زمان بازپرداخت وام بیشتر باشد، APY نیز بالاتر خواهد بود. در مقابل سیستم بانکی سنتی، وام‌دهنده در ارزهای دیجیتال نگران نمی‌شود که وام به کدام فردی داده می‌شود، زیرا زمانی که وام‌گیرنده شرایط لازم را برآورده کند، وام به او اختصاص می‌یابد. این شرایط توسط پلتفرم‌های وام‌دهی تعیین می‌شوند.

در سیستم سنتی، نسبت وام به ارزش (LTV) عموماً 50 درصد است، به این معنا که وام‌گیرنده می‌تواند تا 50 درصد از کل مقدار وثیقه خود را به عنوان وام دریافت کند. به عنوان مثال، اگر 10,000 دلار به عنوان وثیقه در ارزهای دیجیتال قرار دهید، وام شما 5,000 دلار خواهد بود. به مجاز پرداخت کامل وام، مبلغ 10,000 دلار وثیقه خود را باز خواهید گرفت.

برای کاربران، مهم است تا قبل از تصمیم‌گیری به‌عنوان وام‌دهنده یا وام‌گیرنده، تحقیقات جامعی انجام دهند زیرا فضای DeFi (تمرکز بر مالی دیجیتال) همواره در حال تغییر است. APY برای ارزهای دیجیتال ممکن است بین پلتفرم‌ها متفاوت باشد. همچنین، شرایط وام‌دهی، کارمزدها، و نسبت وام به ارزش ممکن است در پلتفرم‌های مختلف متغیر باشد. امروزه، بیشتر پلتفرم‌های وام‌دهی کریپتو به شما ابزارها و راهکارهایی ارائه می‌دهند تا به راحتی گزینه‌های وام مختلف را مقایسه کنید.

 

چگونه بهترین پلتفرم وام‌ ارز دیجیتال را انتخاب کنیم؟

در هنگام انتخاب بهترین پلتفرم وام ارز دیجیتال، باید به نکات کلیدی مهمی توجه نمایید تا امنیت مالی شما تضمین گردد. همان‌طور که اطلاع دارید، هر نوع سرمایه‌گذاری ممکن است با خطراتی همراه باشد؛ بنابراین اتخاذ تصمیمات آگاهانه در هنگام انتخاب پلتفرم‌های وام‌دهی رمزارزی امری ضروری است. در این بخش به برخی از عوامل اساسی که باید در انتخاب بهترین پلتفرم وام رمزارزی توجه کنید، اشاره خواهیم کرد.

نحوه انتخاب بهترین پلتفرم وام‌دهی ارز دیجیتال

  • ارزیابی امنیت پلتفرم: امنیت یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین عوامل در انتخاب پلتفرم وام‌دهی کریپتویی است. هر پلتفرم وام ارز دیجیتال باید توانایی امنیت وجوه کاربران را داشته باشد و با استفاده از تدابیر امنیتی قوی، از مشتریان محافظت کند. هر چه پلتفرم امنیتی بهتری داشته باشد، احتمال نفوذ و هک مجرمان به آن کاهش پیدا می‌کند و وجوهی که مشتریان به عنوان وثیقه ارائه داده‌اند، در امنیت کامل باقی خواهند ماند.
  • نرخ بهره: نرخ بهره یکی از عوامل کلیدی در انتخاب پلتفرم وام است. باید یک پلتفرم را انتخاب کنید که نرخ بهره مناسبی برای دارایی‌های رمزارزی شما ارائه دهد.
  • میزان وثیقه: هر پلتفرم ممکن است مقدار مختلفی برای وام‌های خود در نظر بگیرد. حتی برخی از پلتفرم‌های خارجی وام‌های بدون نیاز به وثیقه نیز ارائه می‌دهند. در انتخاب بهترین پلتفرم وام ارز دیجیتال، باید یک گزینه را انتخاب کنید که شما بتوانید وثیقه مورد نیاز را فراهم کنید. البته باید دقت کنید که جوانب دیگر نیز را مورد ارزیابی قرار دهید و با مقایسه پلتفرم‌ها به بهترین انتخاب برسید.
  • مدت زمان ارائه وام: برخلاف وام‌هایی که بانک‌ها ارائه می‌دهند و ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا پول به دست شما برسد، پلتفرم‌های وام‌دهی ارز دیجیتال معمولاً سعی دارند وام‌ها را در کمترین زمان ممکن ارائه دهند. بنابراین بهتر است یک پلتفرم انتخاب کنید که وام‌ها را به صورت سریع و آسان پرداخت کند.
  • ارزیابی نسبت وام به ارزش (LTV): نسبت وام به ارزش (LTV) یک معیار مالی است که توسط پلتفرم‌های وام‌دهی کریپتو برای اندازه‌گیری ریسک مرتبط با وام‌ها استفاده می‌شود. این معیار ارزش دارایی‌های کریپتویی که شخص وام گرفته را به عنوان وثیقه ارائه کرده است، با مبلغ وام مقایسه می‌کند. نسبت‌های LTV بالا نشان می‌دهد که وام‌های پرریسک به نرخ بهره بالاتری ارائه می‌شوند، در حالی که نسبت‌های LTV پایین نشان‌دهنده وام‌های کم‌خطر با نرخ بهره کمتری هستند.
  • تجربه رابط کاربری: تجربه رابط کاربری پلتفرم وام‌دهی ارزهای دیجیتال بسیار مهم است تا افراد بتوانند به راحتی از خدمات ارائه شده استفاده کنند. پیچیدگی‌های غیرضروری ممکن است سرمایه‌گذاران را از استفاده از پلتفرم‌ها منصرف کند، بنابراین پلتفرم بهترین تجربه کاربری را ارائه دهد.

 

مزایا و معایب بهترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال

همراه با گسترش فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال، پلتفرم‌ های دریافت وام با ارز دیجیتال نیز به صورت فزاینده در حال ظهور هستند. این پلتفرم‌ها به کاربران این امکان را می‌دهند که با استفاده از ارزهای دیجیتال خود، وام بگیرند یا به دیگران وام دهند. هرچند این پلتفرم‌ ها با مزایای قابل توجهی همراه هستند، اما معایبی نیز وجود دارند که در ادامه به بررسی مزایا و معایب بهترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال خواهیم پرداخت.

مزایا:

وام ارزهای دیجیتال نسبت به حساب‌های سرمایه‌گذاری سنتی به مزایایی چون نرخ بازدهی بالاتر و دریافت وام با ارز دیجیتال بدون محدودیت زمانی دارند. وام ارزهای دیجیتال به‌عنوان یک نوع وام جدید، به مزایای خاصی دست پیدا کرده‌اند که در میان آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. حفاظت از حریم خصوصی: با استفاده از رمزنگاری، اطلاعات شخصی و مالی شما به خوبی محافظت می‌شود و امکان دسترسی غیرمجاز به این اطلاعات تا حد زیادی کاهش می‌یابد.
  2. امنیت بالا: رمزنگاری اطلاعات به معنای محدود کردن دسترسی غیرمجاز به اطلاعات شخصی شما توسط تراکنش‌های بلاکچین است، که از جمله اقدامات امنیتی قوی محسوب می‌شود.
  3. هزینه کمتر: وام ارزهای دیجیتال هزینه‌های کمتری نسبت به وام‌های سنتی دارند. این مسئولیت بانک‌ها و واسطه‌های مالی بیشتری را از بین می‌برد.
  4. سرعت بالا: فرآیند درخواست و دریافت وام با ارز دیجیتال ساده و سریع است و به طور معمول در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود. این امر اغلب نیازمند وثیقه و کارت شناسایی است.
  5. دسترسی عامه: وام ارزهای دیجیتال به تمامی افراد با هر سطح درآمد و اعتباری بدون نیاز به سابقه اعتباری یا تاریخچه کار در دسترس است.
  6. شفافیت: فرآیند وام ارزهای دیجیتال شفاف است و جزئیات مربوط به شرایط وام، نرخ بهره و موعد پرداخت به شما ارائه می‌شود.
  7. انعطاف‌پذیری: شما می‌توانید نرخ بهره (APR) خود را با توجه به دارایی‌های خود به دلخواه تنظیم کنید. بسیاری از پلتفرم‌های وام‌دهی کریپتو به وام گیرنده این امکان را می‌دهند که APR را بر اساس مدت وام، نسبت وام به ارزش (LTV)، نوع ارز دیجیتال و مقدار وثیقه خود تنظیم کنند.

معایب:

مانند هر نوع وام دیگری، وام ارزهای دیجیتال هم با ریسک‌ها و معایبی همراه است که در ادامه به بررسی آن‌ها پرداخته‌ایم:

  1. عدم پشتوانه: وام ارزهای دیجیتال بدون پشتوانه از سوی بانک یا مؤسسه مالی عرضه می‌شود. بنابراین، در صورت عدم توانایی افراد در پرداخت وام، پس از گذشت مدت زمان معین، فرآیند قانونی برای بازپرداخت وام آغاز می‌شود. این ریسک بیشتر بر عهده وام‌دهنده و افرادی است که وام را دریافت می‌کنند.
  2. عدم تنوع: با توجه به اینکه وام ارزهای دیجیتال هنوز در مراحل ابتدایی خود هستند، تنوع کمتری در مورد شرایط و نرخ بهره وجود دارد. این به معنای این است که انتخاب‌های محدودی برای وام‌گیرندگان وجود دارد.
  3. عدم تضمین اعتبار: وام ارزهای دیجیتال به افراد با سابقه اعتباری ضعیف نیز ارائه می‌شود. این امر ممکن است به عدم بازپرداخت وام و از دست دادن دارایی وام‌گیرنده منجر شود.
  4. ریسک فنی: با توجه به ماهیت فنی وام ارزهای دیجیتال، ریسک هک و دزدی اطلاعات وجود دارد. ممکن است افراد بدنه‌های مخرب یا هکرها تلاش کنند تا به اطلاعات شخصی و مالی وام‌گیرندگان دسترسی پیدا کنند، که ممکن است به سوءاستفاده از این اطلاعات منجر شود.
  5. تماس‌های مارجین: تماس‌های مارجین زمانی رخ می‌دهد که ارزش دارایی‌های رمزارزی شما از یک حد مشخصی بیشتر نزول کند و به افزایش وثیقه نیاز باشد. در این شرایط، وام‌دهنده ممکن است بخواهد بخشی از دارایی‌های رمزارزی شما را به فروش بگذارد تا وثیقه مورد نیاز را تامین کند. این مسئله می‌تواند به تغییرات غیرمنتظره در دارایی‌های رمزارزی وام‌گیرنده منجر شود.

در ادامه ما به معرفی انواع وام‌ های ارز دیجیتال و ارزهای دیجیتال معتبر برای وام خواهیم پرداخت.

پکیج آموزش ارز دیجیتال

پکیج آموزش ارز دیجیتال

در پکیج آموزش ارز دیجیتال قدم به قدم همراه با پشتیبان اختصاصی خود به ۱.مقدمات و اصطلاحات ارز دیجیتال ۲.نحوه تحلیل فاندامنتال، کیف پول ها و صرافی ها ۳.الگوهای نموداری و پرایس اکشن و اندیکاتورها و استراتژی‌های معاملاتی مسلط ...

%50 تخفیف
5.000.000 تومان
2.500.000 تومان
بررسی و خرید دوره

معرفی ارزهای دیجیتال حوزه وام دهی

همانگونه که گفتیم، پلتفرم‌های مختلفی وجود دارند که در وام دهی ارز دیجیتال فعالیت میکنند. ما در ادامه ۱۰ مورد از بهترین پلتفرم‌ های وام‌ دهی ارز دیجیتال را به شما معرفی می‌کنیم که به کمک آن‌ها می‌توانید وام خود را بدون ضامن و به صورت آنی دریافت کنید.

 1_سایت وام دهی ارز دیجیتال نکسو (NEXO)

پلتفرم Nexo، که در سال 2018 راه‌اندازی شده است، به عنوان یکی از بهترین پلتفرم وام ارز دیجیتال متمرکز و دریافت وام با ارز دیجیتال است. این پروتکل به‌عنوان یکی از ارائه‌دهندگان قدیمی‌ خدمات وام گرفتن در ارز دیجیتال شناخته می‌شود. کاربران می‌توانند با فعالیت‌ها و واریز ارزهای دیجیتال در این شبکه، وام‌های ارزهای فیات یا استیبل کوین دریافت کنند. علاوه بر این، کاربران این امکان را دارند که بیش از ارزش وثیقه خود وام بگیرند. این پلتفرم با ویژگی‌هایی همچون شفافیت و امکانات بازپرداخت انعطاف‌پذیر به یک گزینه مناسب برای کاربران تبدیل شده است.

پلتفرم Nexo از سیستم لویالتی برای محاسبه نرخ بهره استفاده می‌کند. لویالتی سیستم‌هایی هستند که برای ارتقا شبکه یا پلتفرم ایجاد می‌شوند و توسط توسعه‌دهندگان طراحی می‌شوند. به عنوان مثال، اگر شما مقداری بیت‌کوین به ارزش ۱۰,۰۰۰ دلار به عنوان وثیقه در شبکه Nexo قرار داده باشید، نرخ بهره شما به میزانی بیشتر از ۲,۰۰۰ دلار خواهد بود. کاربران می‌توانند با قفل کردن دارایی‌هایی نظیر استیبل‌کوین‌ها و رمزارز Nexo به میزان ۱۲ تا ۱۵ درصد بهره دریافت کنند. این نرخ بهره‌برداری از وجوهی که کاربر در حساب خود دارد و امتیاز حساب وی وابسته به آن است. اگرچه نوسانات قیمت رمزارز NEXO تنظیم نرخ بهره را ممکن می‌کند، اما ممکن است نظارت بر آن را دشوارتر کند.

پلتفرم Nexo به کاربران اجازه می‌دهد که در طول مدت وام دهی ارز دیجیتال، به هر زمانی به حساب وثیقه خود دارایی اضافه کنند. Nexo دارایی‌های خود را در کیف‌پول BitGo نگهداری می‌کند و از یک مکانیزم گواهی اثبات ذخیره‌سازی بی‌درنگ استفاده می‌کند. این الگوریتم از یک حسابرسی مستقل برای تأیید وجود پشتوانه کافی برای تمام دارایی‌های سپرده شده استفاده می‌کند. این ویژگی‌ها باعث ایجاد اعتماد و امکان دریافت وام با ارز دیجیتال میان کاربران می‌شوند.

مزایا و معایب نکسو به شرح زیر می‌باشند:

مزایای نکسو:

  • پشتیبانی از بیش از 30 رمزارز: Nexo یکی از ارزهای دیجیتال حوزه وام دهی که بیش از 30 رمزارز مختلف را پشتیبانی میکند. این ویژگی به کاربران انعطاف بیشتری در انتخاب ارزهای دیجیتال برای وام دهی ارز دیجیتال و دریافت وام با ارز دیجیتال می‌دهد.
  • افزایش بهره براساس مدت قفل و وفاداری: Nexo به کاربران این امکان را می‌دهد که بهره‌های خود را با توجه به مدتی که دارایی‌های خود را در قفل نگه داشته‌اند و همچنین سطح وفاداری خود به پلتفرم افزایش دهند. این بهره‌دهی اضافی ترغیب به نگه‌داشتن دارایی‌ها و بهره‌برداری طولانی‌مدت از وام‌دهی می‌کند.
  • دوره قفل دلخواه: کاربران می‌توانند مدت زمانی که می‌خواهند دارایی‌های خود را در قفل نگه دارند، به طور دلخواه تنظیم کنند. این ویژگی امکان مدیریت انعطاف‌پذیر تری برای وثیقه‌گذاری را فراهم می‌کند.
  • دارایی‌های بیمه شده با لجر: Nexo با همکاری با شرکت بیمه لجر (Ledger) ارزش دارایی‌های خود را بیمه می‌کند. این اقدام باعث افزایش اطمینان و امنیت کاربران در مورد اموال دیجیتال آن‌ها می‌شود.
  • پرداخت بازده روزانه: Nexo به کاربران این امکان را می‌دهد که بهره خود را به صورت روزانه دریافت کنند، که برای کسب درآمد و مانیتورینگ بهره‌دهی خود بسیار مفید است.
  • بدون کارمزد بر سپرده یا برداشت‌ها: Nexo هیچ کارمزدی برای سپرده‌گذاری دارایی‌های خود یا برداشت آن‌ها از حساب کاربران اعمال نمی‌کند، که به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون هزینه اضافی بهره‌دهی کنند.

معایب نکسو:

  • برای کسب سود به توکن NEXO نیاز است: برای بهره‌برداری از بیشترین سود از وام‌دهی در Nexo، نیاز به داشتن توکن NEXO دارید. این ممکن است برای برخی کاربران تازه‌کار در دنیای رمزارز مبهم باشد.
  • تا حدی برای مبتدیان سردرگم‌کننده است: برخی از ویژگی‌ها و اصطلاحات مرتبط با Nexo ممکن است برای کاربران مبتدی در عرصه رمزارز مبهم باشد و نیاز به یادگیری داشته باشند. این می‌تواند سبب سردرگمی و عدم اطمینان شود.

بهترین پلفترم های وام دهی ارز دیجیتال

2_سایت وام دهی ارز دیجیتال آوه (Aave)

آوه (Aave) به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال حوزه وام دهی و استقراض ارزهای دیجیتال به شکل کامل در زمینه اعطای وام‌ها و پذیرش وام‌ها فعالیت می‌کند. این پلتفرم معروف به امکان اعطای وام با نرخ بهره متغیر و بدون نیاز به وثیقه است.

پروتکل Aave یک پروتکل نقدینگی غیرمتمرکزی است و از رمزارز بومی خود به نام AAVE استفاده می‌کند. این پروتکل وام‌دهی در سال 2017 تأسیس شد و از آن زمان موفق به جلب توجه در بازار وام‌دهی کریپتو شده است. نرخ بهره این پلتفرم معمولاً متغیر بوده و به تقاضای بازار و شرایط مختلف وام‌دهی بستگی دارد. به‌طور کلی، نرخ بهره وام‌های آوه معمولاً در محدوده 0 تا 3 درصد قرار دارد.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد پلتفرم آوه این است که کاربران می‌توانند سود دارایی‌های واریزی خود را دریافت کنند و این سود به تأخیر انداخته نمی‌شود. به این ترتیب، کاربران می‌توانند از سودهای دارایی‌های خود بهره‌برداری کنند.

آوه به جز وام‌های معمولی ارزهای دیجیتال، وام‌های فلش بدون نیاز به وثیقه نیز ارائه می‌دهد. این وام‌های فلش از طریق پروتکل‌های DeFi (مالیات‌های غیرمتمرکز) اعطا می‌شوند و بدون نیاز به وثیقه ارائه می‌شوند. این ویژگی می‌تواند امکان دسترسی به وام‌ها را برای کاربران فراهم کند.

مزایا و معایب آوه به شرح زیر می‌باشند:

مزایا آوه:

  • وام‌های CoinRabbit با نرخ APY تا 18٪ برای USDT و BUSDT.
  • ارائه وام‌های فلش بدون نیاز به وثیقه که امکان دسترسی به وام‌ها را تسهیل می‌کند.
  • ارائه نرخ بالای Loan-to-Value (LTV) که به افراد امکان قرض‌دادن مبالغ بیشتر بر اساس وثیقه را می‌دهد.
  • عدم نیاز به احراز هویت برای کاربران که از لحاظ حفظ حریم خصوصی مهم است.

معایب آوه:

  • عدم تناسب با سرمایه‌گذاران مبتدی؛ احتمالاً به دلیل پیچیدگی معاملات و ریسک‌های مرتبط با معاملات ارزهای دیجیتال.
  • عدم انجام درست برنامه‌های سرمایه‌گذاری به دلیل نوسان نرخ‌های بالا که می‌تواند بر روی سوددهی تأثیر بگذارد.
  • پشتیبانی از ارزهای دیجیتال و کوین‌های مبتنی بر اتریوم و محدودیت در ارائه خدمات به ارزهای دیجیتال دیگر.

بهترین پلتفرم وام ارز دیجیتال

3_سایت وام دهی ارز دیجیتال کامپوند (Compound)

Compound یک پروتکل DeFi بر روی شبکه اتریوم ساخته شده است که به کاربران این امکان را می‌دهد که ارزهای دیجیتال را برای کسب سود سپرده‌گذاری کنند یا از آن‌ها به عنوان وثیقه در ز استخرهای نقدینگی Compound استفاده کنند. Compound از دارایی‌های اصلی مبتنی بر اتریوم، از جمله بیت‌کوین پیچیده (WBTC)، اتر (ETH)، کامپوند (COMP)، لینک (LINK)، یونی‌سواپ (Uniswap) و … پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند از این دارایی‌ها وام بگیرند.

کاربر در این پلتفرم می‌تواند دارایی‌های خود مثل اتریوم را به عنوان وثیقه در شبکه قرار دهد و در ازای آن رمزارزی مانند دای (DAI) دریافت کند. در این صورت، کاربر برای بازپرداخت وام خود از ارز دای استفاده می‌کند و اغلب پس از پایان دوره وام، می‌تواند دارایی‌های اصلی خود را آزاد کند.

پلتفرم وام گیری ارز دیجیتال Compound نیز از ارزهای دیجیتال مختلفی حمایت می‌کند و این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند تا با انتخاب ارز دلخواه وام خود را دریافت کند.

مزایا و معایب کامپوند به شرح زیر می‌باشند:

مزایای کامپوند:

  • پلتفرم‌های معتبر DeFi: کامپوند یکی از پلتفرم‌های مشهور در دنیای مالی دیجیتال (DeFi) است که توانسته است جایگاه قوی‌ای را در این عرصه کسب کند.
  • عدم نیاز به حداقل سپرده: یکی از ویژگی‌های جالب کامپوند این است که برای شروع کار با آن، شما نیاز به قرار دادن حداقل سپرده‌ای ندارید. این به افراد امکان می‌دهد بدون محدودیت‌های مالی کوچک یا بزرگ در این پلتفرم فعالیت کنند.
  • پتانسیل بالا برای کسب سود: کامپوند به کاربران این امکان را می‌دهد تا ارزهای دیجیتال خود را در اختیار پروتکل قرار داده و از آن به عنوان وام‌دهی به دیگران استفاده کنند. این به شما اجازه می‌دهد تا سود کسب شده از نرخ بهره را به‌صورت مداوم به حساب خود افزایش دهید.
  • عدم نیاز به احراز هویت: برای استفاده از کامپوند و انجام معاملات در آن، شما نیاز به احراز هویت ندارید. این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا به طور ناشناسی در این پلتفرم فعالیت کنید.

معایب کامپوند:

  • منحنی یادگیری فشرده: استفاده از کامپوند ممکن است برای مبتدی‌ها یا افرادی که تازه وارد دنیای DeFi شده‌اند، چالش‌برانگیز باشد. این پلتفرم از دیدگاه فنی و مفاهیم متعددی برخوردار است که نیاز به مطالعه و یادگیری دارد.
  • گزینه‌های محدود توکن: تعداد توکن‌هایی که می‌توانید در کامپوند بهره‌برداری کنید، محدود است. این ممکن است برای کاربرانی که از توکن‌های خاصی استفاده می‌کنند، مشکل‌ساز باشد و ممکن است توکن‌های مورد نیاز شما در کامپوند موجود نباشند.

ارزهای دیجیتال معتبر برای وام

4_سایت وام دهی ارز دیجیتال آکرو (Aqru)

آکرو یکی از ارزهای دیجیتال معتبر برای وام بلغاری است که همچنین در انگلستان و ویلز به ثبت رسیده است. این وب‌سایت به کاربران این امکان را می‌دهد که در بازار رمزارز سرمایه‌گذاری کرده، ارزهای مختلف را معامله کرده و حتی رمزارزهای خود را وام دهند. یکی از ویژگی‌های مهم این پلتفرم، امنیت بالای آن است، زیرا از سیستم بیمه سپرده‌گذاری چند لایه‌ای برای حفاظت از دارایی‌های کاربران در برابر حملات هکری استفاده می‌کند. آکرو همچنین از زیرساخت‌های کیف پولی که توسط فایربلاکس (Fireblocks) ارائه شده‌است، برای ارتقاء امنیت در سطح بانکی استفاده می‌کند.

با آکرو، کاربران می‌توانند حساب باز کنند و سرمایه‌گذاری در رمزارزها انجام دهند. این پلتفرم به کاربران این امکان را می‌دهد که تا 10 درصد بازده سالانه دریافت کنند، و سود روزانه را دریافت می‌کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد سود خود را بلافاصله پس از ملحق شدن به پلتفرم ببینند. با این حال، باید به یاد داشت که بیشتر محصولات رمزارزی بازده سالانه کمتری دارند، معمولاً در محدوده 2 تا 3 درصد.

برای شروع، کاربران می‌توانند با استفاده از کارت اعتباری، رمزارزها یا انتقال بانکی وجه سپرده گذاری کنند، و مهم‌تر اینکه این عملیات به آن‌ها کارمزدی تحت عنوان هزینه واریز و برداشت اعمال نمی‌کند. سپس کاربران شروع به کسب سود از رمزارزهای خود می‌کنند و برای هر کوین درصد بازده سالانه تا 3 درصد را دریافت می‌کنند. همچنین، کاربران از امکان برداشت سریع و بدون کارمزد در طی 24 ساعت بعد از درخواست خود نیز بهره‌مند می‌شوند.

مزایا و معایب آکرو به شرح زیر می‌باشند:

مزایا:

  • امکان دریافت تا ۱۰ درصد سود در مورد مطالبات واقعی
  • عدم وجود کارمزد برای عملیات واریز و برداشت
  • وجود بدون دوره قفل در بسیاری از محصولات
  • پرداخت روزانه نرخ بهره

معایب:

  • افزایش نرخ بهره سالانه در برخی از محصولات
  • وجود مشکلات گاه‌به‌گاه در برداشت وجوه

ارزهای دیجیتال حوزه وام دهی

5_سایت وام دهی ارز دیجیتال یوهودلر (YouHodler)

یوهودلر به عنوان یکی از بهترین پلتفرم وام ارز دیجیتال و یک پلتفرم چندمنظوره رمزارزی است که امکان معامله و نگهداری رمزارزها، ارز دیجیتال و همچنین وام‌ دهی ارز دیجیتال و وام‌ گیری ارز دیجیتال را به کاربران ارائه می‌دهد. با این پلتفرم، شما می‌توانید از 30 رمزارز مختلف بهره‌مند شوید و تا 100 دلار سپرده گذاری کنید. سودها هفتگی پرداخت می‌شوند و شما می‌توانید به کمک طرح وفاداری بیشتر وجوه را اضافه کنید. یوهودلر بدون دوره قفل و متعهدیت خاصی ارائه می‌شود، این به شما امکان می‌دهد انعطاف بیشتری در مدیریت وام‌ها و وام‌دهی‌ها داشته باشید.

این پلتفرم نرخ‌های سود بین 7 تا 15 درصد را ارائه می‌دهد و به دلیل انعطاف‌پذیری و نرخ‌های مطلوب خود، یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های ییلدفارمینگ دیفای به حساب می‌آید. اگر به دنبال یک پلتفرم چندمنظوره و انعطاف‌پذیر برای مدیریت رمزارزها و درآمدزایی از آن‌ها هستید، یوهودلر یک گزینه مورد نظر می‌باشد.

مزایا و معایب یوهودلر به شرح زیر می‌باشند:

مزایا:

  • تنظیمات حقوقی: یوهودلر در کشورهای سوئیس و اتحادیه اروپا تنظیم شده است و به معنای ارائه خدمات طبق قوانین و مقررات مربوط به این حوزه می‌باشد.
  • نرخ بهره: این پلتفرم APY با میزان بالایی از 7٪ تا 15٪ ارائه می‌دهد که به سرمایه‌گذاران امکان کسب سود معقولی را می‌دهد.
  • گزینه‌های وام انعطاف‌پذیر: یوهودلر انواع وام‌های انعطاف‌پذیر را ارائه می‌دهد تا به نیازهای مختلف سرمایه‌گذاران پاسخ دهد.
  • بدون دوره قفل: این پلتفرم امکان دسترسی به اموال سرمایه‌گذار در هر زمانی را فراهم می‌کند و بدون نیاز به دوره قفل اجباری عمل می‌کند.
  • امنیت بالا: یوهودلر از سیستم‌های امنیتی پیشرفته و تکنولوژی‌های مدرن برای حفاظت از اموال سرمایه‌گذاران استفاده می‌کند.

معایب:

  • حداقل واریز: برای شروع فعالیت در این پلتفرم، نیاز به واریز حداقل 100 دلار دارید، که ممکن است برای برخی از سرمایه‌گذاران باشد.
  • نرخ بهره بالا: هرچند که نرخ APY برای کسب سود بالا است، اما ممکن است برای برخی سرمایه‌گذاران به نظر برسد که نرخ بهره بالا همراه با ریسک‌های مرتبط بیش از حد است.

معرفی انواع وام‌ های ارز دیجیتال

6_سایت وام دهی ارز دیجیتال کریپتو دات کام (Crypto.com)

کریپتو دات کام یکی از معتبرترین صرافی‌ها در جهان است و جزو بهترین اپلیکیشن‌های ترید قرار دارد. این پلتفرم همچنین یکی از ارزهای دیجیتال معتبر برای وام که تحت مقررات است که به شما امکان می‌دهد تا سود سالانه تا 12.5٪ را به دست آورید. شما می‌توانید بیش از 22 رمزارز مختلف، از جمله بیت‌کوین، اتریوم، تتر، یو‌اس‌دی کوین (USDC)، آوالانچ، کاردانو، کازموس، پولکادات، سولانا و پالیگان را وام دهید.

کریپتو دات کام دارای یک ماشین حساب مفید است که به شما نشان می‌دهد که بر اساس توکن مورد نظر و مقدار استیکینگ، چقدر سود سالانه به دست خواهید آورد. به عنوان مثال، اگر شما قصد دارید 5000 دلار USDT را به مدت کمتر از سه ماه سپرده گذاری کنید و دارای کمتر از 4000 دلار قفل CRO یا بهینه‌سازی نرخ تبدیل باشید، می‌توانید سود سالانه 3.60٪ را بدست آورید. این ماشین حساب به شما نشان می‌دهد که با پرداخت 3.46٪ هفتگی، درآمد سالانه خود را به 180 دلار افزایش دهید.

اگر از اعضای خصوصی کریپتو دات کام باشید، نرخ بهره‌برداری شما ممکن است تا 2٪ افزایش یابد. با داشتن کارت‌های خصوصی Frosted Rose Gold، Icy White یا Obsidian، شما به عنوان یکی از اعضای خصوصی این پلتفرم شناخته می‌شوید.

مزایا و معایب کریپتو دات کام به شرح زیر می‌باشند:

مزایا:

  • پلتفرم مشهور و قابل اعتماد: Crypto.com یکی از معتبرترین صرافی‌ها در جهان است و به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن‌های ترید شناخته می‌شود.
  • بیش از 22 رمزارز برای وام دادن: شما می‌توانید از بیش از 22 رمزارز مختلف برای وام دادن استفاده کنید، از جمله بیت‌کوین، اتریوم، تتر، یو‌اس‌دی کوین (USDC) و سایر رمزارزها.
  • درصد بازده سالانه تا 12.5٪: Crypto.com به شما امکان می‌دهد تا با سرمایه‌گذاری خود در وام‌دهی رمزارزی، سود سالانه تا 12.5٪ را به دست آورید.
  • دوره قفل شدن سفارشی: شما می‌توانید دوره قفل شدن مورد نظر خود را انتخاب کرده و از انعطاف‌پذیری در مدت زمان قرض‌گیری خود بهره‌برداری کنید.
  • حداقل مقدار سپرده‌گذاری پایین است: Crypto.com به شما اجازه می‌دهد تا با حداقل مقدار سپرده‌گذاری، در دنیای وام‌ دهی ارز دیجیتال فعالیت کنید.

معایب:

  • دوره قفل شدن انعطاف‌پذیر، درصد بازده سالانه کمی را ارائه می‌دهد: برخی از افراد ممکن است انتظار داشته باشند که Crypto.com دوره‌های قفل شدن بیشتری و بازدهی سالانه بیشتری را ارائه دهد، اما این پلتفرم از نظر انعطاف‌پذیری و بازدهی درصدی بوده و نهایتاً به توجیهات مخصوص خود عمل می‌کند.

وام ارزهای دیجیتال

 7_سایت وام دهی ارز دیجیتال کوین لون (CoinLoan)

کوین‌ لون یک صرافی رمزارزی و پلتفرم وام دهی ارز دیجیتال با مجوز مالی اروپا است که نه تنها در اروپا بلکه در انگلستان و ویلز نیز به ثبت رسیده است. این سایت به کاربران امکان می‌دهد که در رمزارزها سرمایه‌گذاری کرده و کوین‌ها را مبادله نمایند و همچنین رمزارزهای خود را وام دهند. کوین‌لون به عنوان یک پلتفرم مالی امن شناخته می‌شود زیرا از سیستم بیمه سپرده‌گذاری چند لایه‌ای برای حفاظت از اموال کاربران در برابر حملات هکرها بهره می‌برد.

حداقل مقدار سپرده‌گذاری در کوین‌لون 100 دلار می‌باشد که برای برخی افراد ممکن است بالا باشد. در این پلتفرم، شما می‌توانید بازده سالانه تا 8.2٪ برای حساب‌های ثابت خود و تا 6.2٪ برای حساب‌های انعطافی خود بدون نیاز به دوره قفل‌شدن دریافت نمایید.

اگر با قفل کردن دارایی‌های خود مشکلی ندارید، می‌توانید از نرخ‌های بالاتر نیز بهره‌برداری کنید. کوین‌لون به شما امکان می‌دهد که یکی از دوره‌های قفل‌شدن را به دلخواه خود انتخاب کنید؛ این دوره‌ها به مدت 1، 3، 6، 9 و 12 ماه قابل انتخاب هستند. البته باید توجه داشت که اگر قصد استفاده از توکن داخلی پلتفرم به نام CLT را ندارید، نرخ‌های بهره‌برداری کمی کاهش خواهند یافت. این مسئله در صنعت مرسوم است.

کوین‌لون امکان سپرده‌گذاری بیش از 22 رمزارز از جمله BTC، ETH، LTC، BCH، SOL و DOT را برای کاربران فراهم می‌کند. علاوه بر این خدمات، این پلتفرم برای کسب وکارها نیز موارد اضافی مانند پشتیبانی 24 ساعته در هفت روز هفته و … ارائه می‌دهد.

مزایا و معایب کوین لون به شرح زیر می‌باشند:

مزایا:

  • بازدهی بالا: شما می‌توانید تا 6.2٪ APY در حساب‌های انعطاف‌پذیر و تا 8.2٪ در حساب‌های ثابت خود به دست آورید.
  • تنوع: بیش از ۲۲ ارز دیجیتال مختلف را می‌توانید در این پلتفرم مدیریت و معامله کنید.
  • بدون کارمزد: شما هیچ کارمزدی برای واریز، برداشت یا معاملات نخواهید پرداخت.
  • امنیت بالا: دارایی‌های شما در این پلتفرم با استفاده از تکنولوژی‌های امنیتی حفاظت می‌شوند.
  • انعطاف‌پذیری: حساب‌های انعطاف‌پذیر بدون دوره قفل به شما امکان می‌دهند دارایی‌های خود را بدون محدودیت زمانی برداشت کنید.

معایب:

  • حداقل سرمایه‌گذاری: حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری برای شروع در این پلتفرم ۱۰۰ دلار است.

دریافت وام با ارز دیجیتال

 

8_سایت وام دهی ارز دیجیتال بایننس (Binance)

وقتی به مبادلات ارزهای دیجیتال فکر می‌کنیم، نام بایننس به سرعت به یکی از نام‌های آشنا و معتبر در این حوزه تبدیل می‌شود. این پلتفرم شهرت خود را به عنوان یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان کسب کرده است. علاوه بر خدمات معاملاتی، بایننس ارائه‌دهنده محصولات وام دهی ارز دیجیتال متنوعی نیز می‌باشد.

بایننس به شما این امکان را می‌دهد که بیش از 180 رمزارز مختلف را وام دهید و از درصدهای بازده سالانه قابل توجهی بهره‌مند شوید. این پلتفرم به ویژه برای توکن‌های کمتر شناخته شده و رمزارزهای مرتبط با تثبیت ارز ارائه نرخ‌های خوبی دارد. همچنین بایننس دارای کوین‌های خود است، از جمله کوین Binance (BNB) که به عنوان یکی از 10 رمزارز برتر جهان شناخته می‌شود.

پلتفرم بایننس محصولات وام‌دهی متعددی را ارائه می‌دهد که به شما انعطاف بالایی در انتخاب میان گزینه‌ها می‌دهد. بین محصولات محبوب آن می‌توان به “Simple Earn” و “Auto-Invest” اشاره کرد. “Auto-Invest” به شما این امکان را می‌دهد که سرمایه‌گذاری‌های خود را به صورت خودکار مدیریت کرده و درآمد روزانه کسب کنید.

از آنجایی که بایننس تنوع زیادی از رمزارزها را برای وام دهی ارز دیجیتال ارائه می‌دهد، شما می‌توانید به راحتی به دنبال گزینه‌ای که به نیاز‌های شما بیشترین تطابق را دارد بگردید. همچنین می‌توانید به اپلیکیشن بایننس اعتماد کنید تا به شما جدیدترین و محبوب‌ترین محصولات برای دریافت وام با ارز دیجیتال را پیشنهاد دهد.

مزایا و معایب بایننس به شرح زیر می‌باشند:

مزایا:

  • یکی از صرافی‌های برجسته در دنیا: بایننس به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین صرافی‌های رمزارزی در جهان شناخته می‌شود.
  • بیش از 180 رمزارز: بایننس به شما امکان معامله و وام دادن بیش از 180 رمزارز مختلف را می‌دهد، از جمله رمزارزهای معروف و کمتر شناخته شده.
  • درصد بازده سالانه بسیار رقابتی: با وام دهی ارز دیجیتال در بایننس، می‌توانید به سودآوری بازده‌های سالانه بسیار رقابتی دست یابید.
  • حداقل سپرده‌گذاری پایین: بایننس امکان حضور حداقل سرمایه‌گذاری پایین را فراهم می‌کند، که به افراد با سرمایه‌گذاری محدود اجازه ورود به بازار رمزارزها را می‌دهد.
  • دوره‌های قفل شدن انعطاف‌پذیر یا ثابت: بایننس انواع دوره‌های قفل‌شدن برای وام ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد، از جمله دوره‌های انعطاف‌پذیر و ثابت. این انعطاف در انتخاب شما برای سرمایه‌گذاری مفید است.

معایب:

  • پشتیبانی ضعیف از مشتری: برخی کاربران از پشتیبانی بایننس ناراضی هستند و این می‌تواند مشکلاتی را در ارتباط با پلتفرم ایجاد کند.
  • زمان طولانی مدت تأیید حساب: برخی از کاربران اعلام کرده‌اند که زمان لازم برای تأیید حساب در بایننس ممکن است طولانی باشد، که ممکن است برای افرادی که به سرعت به معاملات نیاز دارند، مشکل‌ساز باشد.

بهترین پلتفرم وام ارز دیجیتال

9_سایت وام دهی ارز دیجیتال میکر (Maker)

MakerDAO یک سازمان غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم است که اجازه می‌دهد بدون نیاز به واسطه‌های مالی سنتی به وام‌دهی و وام‌گیری رمزارزها بپردازید. این پلتفرم از طریق قرارداد‌های هوشمند، فرآیند وام‌دهی را مدیریت می‌کند. در اینجا دو توکن اصلی به نام‌های DAI و MKR وجود دارد که نقش‌های مختلفی در سیستم دارند.

DAI یک استیبل‌کوین است که توسط کاربران با وثیقه گذاری اتر (ETH) در قرارداد‌های هوشمند MakerDAO تولید می‌شود. از آنجا که مقدار ETH و وقتی که در قرارداد قفل می‌شود از مقدار DAI تولیدی متناسب با آن کاهش می‌یابد، DAI به عنوان یک استیبل‌کوین و معاملاتی در بازار رمزارز استفاده می‌شود.

توکن MKR نقش مدیریتی در سیستم دارد و مسئول اجرای مقررات و تصمیم‌گیری‌های مرتبط با وام‌دهی و سیاست‌های سیستم است. اگر وام‌ها به صورت غیرقانونی استفاده شوند و وثیقه‌ها کافی نباشند، توکن MKR مورد استفاده برای تعدیل و تعویض وام‌ها است.

وقتی کاربران وام می‌گیرند و مقدار وثیقه وام‌ها کاهش می‌یابد (به عنوان مثال به دلیل کاهش قیمت اتریوم)، وام ممکن است تهدید به لیکوئید شدن شود. در این صورت، وام لیکوئید می‌شود و وثیقه اتریوم واگذار می‌شود تا برای بازپرداخت DAI وام‌دهی شده به علاوه کارمزد‌های مربوطه استفاده شود. این اقدام به جلوگیری از وام‌دهی بیش از حد و حفظ استحکام سیستم کمک می‌کند.

مزایا و معایب میکر به شرح زیر می‌باشند:

مزایا:

  • سیستم غیرمتمرکز: MakerDAO یک سازمان غیرمتمرکز است که بر اساس قرارداد‌های هوشمند اتریوم کار می‌کند. این به معنای عدم وابستگی به واسطه‌های مالی سنتی و بانک‌هاست، که امکان دسترسی به خدمات وام‌دهی را برای افراد در سراسر جهان فراهم می‌کند.
  • استفاده از وام‌دهی بدون نیاز به اسکور: MakerDAO وام‌دهی بر اساس وثیقه دیجیتال (معمولاً اتریوم) انجام می‌دهد، بدین ترتیب نیازی به اسکور اعتباری ندارید.
  • استفاده از توکن‌های دای: توکن DAI به عنوان یک استیبل‌کوین در بازار رمزارز معاملاتی است و می‌تواند به عنوان واحد پول معاملاتی در دنیای رمزارزها مورد استفاده قرار گیرد.

معایب:

  • ریسک لیکوئیدیشن: اگر قیمت وثیقه (معمولاً اتریوم) کاهش یابد، وام‌ها ممکن است به لیکوئید شدن تهدید کنند. در این صورت، وثیقه به نفع تسویه وام‌ها و پرداخت DAI وام‌دهی شده به علاوه کارمزد از دست می‌رود.
  • پیچیدگی: مفهوم‌ها و عملکردهای MakerDAO برای برخی از افراد ممکن است پیچیده باشد و نیاز به مطالعه دقیق و درک کامل داشته باشد.
  • قیمت پایداری DAI: حفظ قیمت پایداری توکن DAI چالش‌هایی دارد و اگر این موضوع مدیریت نشود، ممکن است منجر به مشکلات در سیستم شود.

سایت وام دهی ارز دیجیتال

10_سایت وام دهی ارز دیجیتال ونوس (Venus)

ونوس یک پلتفرم دیجیتال برای مبادله دارایی‌های دیجیتال غیرمتمرکز است که به لحاظ عملکرد و ساختار منحصربه‌فرد خود توانسته برخی خصوصیات ویژه را نیز به بازار وام کریپتو یا بازار امانده گذاری و وام دهی بیفزاید. این پلتفرم بر پایه زنجیره هوشمند بایننس ساخته شده است و به عنوان گوشه دنج بازار برای پلتفرم ونوس شناخته می‌شود.

ونوس هدف اصلی اعطای نقدینگی بالا به انواع ارزهاست و تلاش دارد تا برای افراد و تاجران در بازارهای مختلف فرصت‌های متنوعی ایجاد کند. این پلتفرم همچنین همکاری با صرافی‌های معتبر مثل بایننس را تسهیل می‌کند و امکان دارد که توکن‌های ونوس (XVS) را در کیف‌پول‌های مختلف نیز نگهداری کنید.

مزایا و معایب ونوس به شرح زیر می‌باشند:

مزایا:

  • سرعت و کارآیی: ونوس تراکنش‌های لحظه‌ای با سرعت بالا را فراهم می‌کند و به کاربران امکان وام گیری و وام دادن بسیار سریع را می‌دهد.
  • کارمزد پایین: ونوس از کارمزد کم برای تراکنش‌ها استفاده می‌کند که به کاربران کمک می‌کند تا هزینه‌های کمتری داشته باشند.
  • غیرمتمرکز: ونوس به صورت غیرمتمرکز عمل می‌کند و کاربران می‌توانند به طور مستقیم با دارایی‌های خود معامله کنند بدون نیاز به واسطه‌گری.
  • متنوع بودن دارایی‌ها: ونوس انواع دارایی‌های دیجیتال را برای وام دهی و وام گیری ارائه می‌دهد، از جمله ارزهای معتبر مانند بیت‌کوین و اتریوم.

معایب:

  • مخاطرات قرارداد هوشمند: همچنین باید توجه داشت که استفاده از قرارداد‌های هوشمند در این پلتفرم ممکن است مخاطراتی داشته باشد و در صورت عدم دقت، دارایی‌های کاربران در معرض خطر قرار بگیرد.
  • عدم تنظیمات پیشرفته: ونوس به کاربران امکان انجام تنظیمات پیشرفته برای مدیریت ریسک‌های وام‌دهی و وام‌گیری نمی‌دهد.
  • وابستگی به زنجیره بایننس: ونوس بر پایه زنجیره هوشمند بایننس بنا شده است، بنابراین اگر این زنجیره با مشکلاتی روبرو شود، ونوس نیز ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد.
  • ریسک لیکوئیدیشن: در ونوس، اگر قیمت دارایی وثیقه‌گذاری شده به حدی کاهش پیدا کند که وثیقه کافی نباشد، وام‌ها ممکن است لیکوئید شوند و وثیقه‌گذاری خود را از دست بدهند.
  • معاملات خصوصیتی: ونوس به عنوان یک پلتفرم متمرکز، ممکن است برخی از اطلاعات و عملیات کاربران را آشکار کند.

ارزهای دیجیتال حوزه وام دهی

جمع بندی

در این مطلب بهترین پلفترم های وام دهی ارز دیجیتال برای فعالیت در عرصه Lending and Borrowing (وام دهی ارز دیجیتال و وام گیری ارز دیجیتال) مورد بررسی قرار گرفته‌اند و ویژگی‌های منحصربه‌فرد هر یک از این ارزها تشریح شده است. اگر شما تصمیم به سرمایه‌گذاری بلندمدت در دنیای کریپتو دارید یا دارایی‌های دیجیتالی را به مدت طولانی نگه داشته‌اید، می‌توانید از آنها بهره‌برداری کنید و درآمد کسب کنید به جای نگهداری آنها در کیف پول مجازی خود.

برای افرادی که نیاز به وام دارند، وام دهی در دنیای کریپتو گزینه مناسبی است؛ چرا که برای دریافت وام، نیازی به فروش دارایی‌های خود نیست و می‌توانند با نگهداری دارایی‌های خود از فرصت‌های بازار بهره‌برداری کنند.

برای افراد تازه‌وارد به دنیای کریپتو یا کسانی که کمتر با بازار ارزهای دیجیتال آشنا هستند، توصیه می‌شود که بر اساس نرخ سود مشارکت به پلتفرم‌های وام دهی متمرکز (Centralized) و یا غیرمتمرکز (Decentralized) اعتماد کنند. انتخاب پلتفرم مناسب بر اساس نیازها و اهداف شخصی خود می‌تواند به کاربران کمک کند تا بهترین تجربه وام دهی و وام گیری خود را داشته باشند.

توصیه می‌شود که به دقت و با توجه به شرایط فعلی بازار و ریسک‌های مرتبط با وام‌دهی در دنیای کریپتو تصمیم‌گیری کنید. همچنین ممکن است بهتر باشد نسبت به پلتفرم‌های با نرخ سود ثابت و پایدار علاقه داشته باشید تا بتوانید برای آینده برنامه‌ریزی دقیق‌تری انجام دهید.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها