60% تخفیف تمدید تخفیف کلیه دوره های مکتب تی وی برای شما به مدت محدود ...
استخراج ارز دیجیتال با هارد دیسک

استخراج ارز دیجیتال با هارد دیسک (HDD)

تاریخ انتشار : آبان ۱۸, ۱۴۰۲ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۴, ۱۴۰۲ نویسنده : ریحانه مسافر زمان مورد نیاز مطالعه : 17 دقیقه تعداد بازدید : 178 بازدید

دنیای ارزهای دیجیتال به سرعت در حال تغییر و تحول است و با پیدایش فناوری‌های جدید، رویکردها به استخراج ارزهای دیجیتال نیز دچار تغییرات چشمگیری شده‌اند. یکی از روش‌های نوآورانه و جدید برای استخراج ارزهای دیجیتال، استفاده از هارد دیسک‌های رایانه‌های شخصی و سیستم‌های ذخیره‌سازی است. این روش کم‌هزینه و کارآمد، امکان استخراج ارزها را برای افراد عادی فراهم می‌کند و به آن‌ها فرصتی برای شرکت در فرآیند استخراج و بهره‌برداری از ارزهای دیجیتال به صورت غیرمتمرکز می‌دهد.

استفاده از هارد دیسک‌ها برای استخراج ارزهای دیجیتال، نه تنها مزایایی از جمله صرفه‌جویی در مصرف انرژی و دسترسی آسان به تجهیزات دارد، بلکه از دید دیگر به فرصت‌های جدیدی در دنیای ارزهای دیجیتال می‌افتد. این مقاله به بررسی روش استخراج ارز با هارد دیسک و تأثیرات آن بر جامعه ارزهای دیجیتال می‌پردازد.

در این مقاله، به آموزش استخراج ارز دیجیتال با هارد دیسک (HDD) و بررسی مزیت‌ها و معایب استفاده از روش ماینینگ با هارد دیسک خواهیم پرداخت. همچنین نکاتی در انتخاب بهترین هارد دیسک برای استخراج ارزهای دیجیتال را ارائه خواهیم داد.

آموزش رایگان ارز دیجیتال

آموزش رایگان ارز دیجیتال در نیم ساعت

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره آموزش ارز دیجیتال را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

1. استخراج ارز دیجیتال با هارد دیسک

استخراج ارز دیجیتال با هارد دیسک (HDD Mining) یکی از روش‌های نوآورانه در دنیای ماینینگ است که از توانایی هارد دیسک‌ها به عنوان منبع اصلی برای انجام محاسبات و استخراج بلاک‌ها در بلاک‌چین‌ها بهره می‌برد. این روش با الگوریتم اثبات ظرفیت (Proof of Capacity) انجام می‌شود و متفاوت از روش‌های ماینینگ معمولی مانند GPU Mining و ASIC Mining است. در استخراج با هارد دیسک (HDD) برخلاف استخراج معمول که از روش‌های مبتنی بر واحدهای پردازشی گرافیکی (مانند کارت‌های گرافیک یا GPU Mining) استفاده می‌کند، ماینرها از مجموعه‌ای از درایوهای هارد دیسک برای تولید بلاک‌های جدید در دفتر کل توزیع‌شده (Ledger) استفاده می‌کنند.

در الگوریتم اثبات ظرفیت به جای استفاده از توان پردازشی بالا برای حل مسائل ریاضی، از فضای خالی هارد دیسک برای انجام محاسبات استفاده می‌کند. علاوه بر الگوریتم اثبات ظرفیت، برای استخراج یا ماینینگ ارز دیجیتال از الگوریتم اجماع گواه اثبات کار (PoW) که نياز به تجهيزات خاص و گران قيمت دارد و الگوریتم اثبات سهام نیز استفاده می شود.

قبل از اینکه به بررسی روش اثبات ظرفیت برای استخراج ارز با هارد دیسک بپردازیم، تابع هش و هش کردن را معرفی میکنیم. هش کردن یک عملیات ریاضی است که در آن، یک عملگر ریاضی به نام تابع هش، داده‌ها و اطلاعات ورودی را دریافت و به خروجی‌های رمزنگاری شده تبدیل می‌کند. تابع هش به عنوان نتیجه‌ای از این فرآیند به عنوان هش شناخته می‌شود و عمل رمزنگاری داده‌های ورودی و اعلام خروجی رمزی از آن به عنوان هش کردن شناخته می‌شود. خروجی این تابع معمولاً به صورت یک رشته متنی با طول ثابت ارائه می‌شود. انواع مختلفی از توابع هش وجود دارند که به شکل‌های متنوعی ورودی‌ها را رمزنگاری می‌کنند.

اهمیت توابع هش در واقعیت این است که توانایی تبدیل ورودی به اندازه‌ای ثابت از آنها به خروجی را دارند، بدون توجه به اندازه و محتوای دقیق ورودی. این خصوصیت از توابع هش آنها را در مواردی که داده‌ها بسیار بزرگ یا متنوع هستند، بسیار مفید می‌کند. همچنین، توابع هش با توجه به ورودی‌ها، خروجی‌های متفاوت ایجاد می‌کنند که به عنوان هش‌های یکتا شناخته می‌شوند و از نظر امنیتی حائز اهمیت هستند. این به معنای این است که با دیدن خروجی هش، نمی‌توان به راحتی به اطلاعات دقیق ورودی دست یافت. همچنین، در مورد استفاده از توابع هش در روش اثبات ظرفیت برای استخراج ارزهای دیجیتال با هارد دیسک، این توابع نقش مهمی ایفا می‌کنند و به توانایی ایجاد پاسخ‌های احتمالی به معادله‌های بلاک‌ها کمک می‌کنند. این ترکیب از رمزنگاری و توابع هش مسئول افزایش امنیت شبکه‌های بلاک‌چین است.

استخراج ارز دیجیتال با هارد دیسک

 

2. آموزش استخراج ارز دیجیتال با هارد دیسک (HDD)

برای استخراج ارزهای دیجیتال با هارد دیسک با استفاده از الگوریتم اثبات ظرفیت (Proof of Capacity)، به جای تغییر پیاپی اعداد در سربرگ بلاک، هارد دیسک به فرآیند پردازش و ثبت کردن یا پلاتینگ (Plotting) و ذخیره پاسخ‌های احتمالی به معادله‌های بلاک‌ها میپردازد. ثبت کردن یا پلاتینگ (Plotting) عملیات پردازش و ذخیره پاسخ‌های احتمالی معادله بلاک‌ها روی کامپیوتر، حتی پیش از آغاز استخراج است. در این روش، هارد دیسک پاسخ‌های محتمل به معادله‌های بلاک‌ها را ذخیره میکند. در حقیقت، اگر پاسخ‌های ذخیره شده در هارد دیسک با پاسخ صحیح معادله بلاک مطابقت داشته باشند، ماینر موفق به استخراج بلاک می‌شود و به عنوان برنده اعلام می‌شود.

هر چه هارد دیسک دارای ظرفیت بیشتری باشد، افزایش شانس برنده شدن در مسابقه استخراج بلاک دارد. چرا که هرچه بیشتر فضای خالی هارد دیسک شما به عنوان پلاتینگ برای ذخیره پاسخ‌های احتمالی باشد، احتمال تولید پاسخ صحیح به معادله بلاک نیز افزایش می‌یابد. این از نظر عملی به ایجاد رقابت بین ماینرها برای بهره‌وری بیشتر از فضای هارد دیسک منجر می‌شود و تشویق به افزایش ظرفیت هارد دیسک می‌شود.

 

فرایند استخراج با هارد دیسک (HDD)

روند استخراج به وسیله هارد دیسک (HDD) به شرح زیر است:

  1. پلاتینگ (Plotting): در این مرحله از استخراج ارز با هارد دیسک ابتدا استخراج‌کنندگان از هارد دیسک‌های خود برای تولید بلاک‌های داده استفاده می‌کنند. این فرآیند ابتدایی به نام پلاتینگ شناخته می‌شود و تنها یک‌بار انجام می‌شود. پلاتینگ به معنای ایجاد نمایه‌ها و فضای خالی برای ذخیره پاسخ‌های احتمالی به معادله‌های بلاک‌ها است. این مرحله نیازمند زمان بیشتری نسبت به استخراج با GPU یا واحد پردازش گرافیکی می‌باشد.
  2. تخصیص پاداش ماینینگ: در مرحله بعدی از ماینینگ با هارد دیسک، ماینرها باید تصمیم بگیرند که چه کسی برای تولید بلاک‌های داده جدید پاداش دریافت خواهد کرد. اگر پاداش به خود ماینر اختصاص داده شده باشد، می‌توانند آن را در کیف پول خود ذخیره کنند.
  3. ماینینگ یا استخراج ارز دیجیتال: پس از تکمیل فرآیند پلاتینگ و تخصیص پاداش ماینینگ، مرحله استخراج واقعی آغاز می‌شود. در این مرحله، نرم‌افزار استخراج شما ویژگی‌های سخت‌افزاری شما را ارزیابی کرده و زمان مورد نیاز برای تولید بلاک داده فعلی را تعیین می‌کند. پس از انجام محاسبات، هارد دیسک شما آماده به کار می‌ماند تا زمان تولید بلاک بعدی فرا رسد. در این مرحله، ماینر به دنبال پیدا کردن پاسخ صحیح به معادله بلاک با استفاده از طرح‌های ایجاد شده در مرحله پلاتینگ می‌باشد.

این روند به ادامه تولید بلاک‌های جدید و افزایش امنیت شبکه‌های بلاک‌چین کمک می‌کند.

پکیج آموزش ارز دیجیتال

پکیج آموزش ارز دیجیتال

در پکیج آموزش ارز دیجیتال قدم به قدم همراه با پشتیبان اختصاصی خود به ۱.مقدمات و اصطلاحات ارز دیجیتال ۲.نحوه تحلیل فاندامنتال، کیف پول ها و صرافی ها ۳.الگوهای نموداری و پرایس اکشن و اندیکاتورها و استراتژی‌های معاملاتی مسلط ...

%50 تخفیف
5.000.000 تومان
2.500.000 تومان
بررسی و خرید دوره

2. الگوریتم های قابل استفاده در روش ماینینگ با هارد دیسک (HDD)

استخراج به وسیله هارد دیسک (HDD) به نسبت مصرف انرژی کمتری نسبت به ماینینگ با کارت‌های گرافیک دارد و می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای افرادی با محدودیت‌های مالی و تجهیزات سخت‌افزاری نسبت به متداول‌ترین روش‌های استخراج باشد. استفاده از هارد دیسک برای استخراج ارزهای دیجیتال با الگوریتم‌های متفاوتی امکان‌پذیر است. الگوریتم‌های PoC (اثبات ظرفیت) و PoS (اثبات ذخیره‌سازی) مبتنی بر هارد دیسک برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند.

پلتفرم Burst از الگوریتم PoC استفاده می‌کند و به فضای ذخیره سازی زیادی از هارد دیسک نیاز دارد. علاوه بر Burst، ارزهای دیجیتال دیگری نیز با استفاده از هارد دیسک‌ها و الگوریتم‌های متنوع PoC یا PoS ایجاد شده‌اند. این روش‌ها به ماینرها امکان می‌دهند از فضای ذخیره‌سازی هارد دیسک برای اثبات توانایی‌شان در فرآیند استخراج استفاده کنند.

الگوریتم اثبات ظرفیت (Proof of Capicity)

الگوریتم اثبات ظرفیت یا به اختصار PoC، یکی از الگوریتم‌های مورد استفاده در فرآیند استخراج ارزهای دیجیتال است و به کاربران امکان می‌دهد فضای حافظه هارد دیسک خود را به عنوان منبع استخراج استفاده کنند. در واقع، کاربران باید بلاک‌های داده را بر روی هارد دیسک خود ایجاد کنند و برای دریافت پاداش‌های استخراج، از تعداد هش‌های موجود در فضای هارد دیسک خود استفاده کنند.

این الگوریتم به معنای بهره‌برداری از فضای خالی در هارد دیسک است و به جای مصرف انرژی بالا و توان پردازشی، تمرکز بر روی تخصیص فضای ذخیره‌سازی به نمایندگی از سرمایه می‌باشد. هرچقدر که فضای هارد دیسک بیشتری در اختیار کاربر باشد و بیشتر از آن برای ایجاد بلاک‌های داده استفاده شود، احتمال دریافت پاداش بیشتر می‌شود.

از طرف دیگر، در این الگوریتم، دفتر توزیع شده با استفاده از هش‌کردن بلاک‌های داده روی هارد دیسک‌های ماینرها ایجاد می‌کند.

الگوریتم اثبات ذخیره سازی (Proof of Storage)

الگوریتم اثبات ذخیره‌سازی (Proof of Storage یا Proof of Space)، که به اختصار PoS نیز شناخته می‌شود، یک الگوریتم مبتنی بر استفاده از فضای ذخیره‌سازی (مثل هارد دیسک) برای استخراج ارزهای دیجیتال است. در این الگوریتم، ماینرها برای دریافت پاداش استخراج، باید فضای ذخیره‌سازی خود را به عنوان سرمایه‌گذاری معرفی کنند.

PoS به عنوان یک روش جذبی برای ایجاد زیرساخت ابری برای ذخیره‌سازی داده معمولاً استفاده می‌شود. به این ترتیب، سیستم‌های ذخیره‌سازی مبتنی بر ابر فضای هارد دیسک کاربر را اجاره می‌دهند و آن را به کاربران دیگری که به ذخیره‌سازی نیاز دارند ارائه می‌دهند. این سیستم‌ها به دارندگان فضای دیسک اجازه می‌دهند که در مقابل پرداختی ماهانه، پاداش استخراج ارز رمزنگاری شده را دریافت کنند.

PoS معمولاً با PoC یا سایر الگوریتم‌های مبتنی بر فضای ذخیره‌سازی متفاوت است و رویکرد متفاوتی به مشکلات امنیتی و اجرایی دارد. این الگوریتم‌ها برای افزایش مشارکت کاربران و ایجاد امنیت در فرآیند استخراج استفاده می‌شوند و می‌توانند مزایا و معایب خاص خود را داشته باشند.

 

3. مزایا و معایب استخراج به وسیله هارد دیسک (HDD)

مزایا و معایب استخراج ارز دیجیتال با هارد دیسک (HDD) به شرح زیر است:

مزایا:

  1. عدم نیاز به مادربوردهای گران‌قیمت: برای استخراج به وسیله هارد دیسک (HDD) نیازی به مادربوردهای گران‌قیمت با تعداد زیادی رابط برای اتصال کارت‌های گرافیک ندارید.
  2. مصرف کمتر برق: استخراج یا ماینینگ با هارد دیسک نسبت به استفاده از GPU یا ASIC ها انرژی کمتری مصرف می‌کند، که منجر به صرفه‌جویی در هزینه برق می‌شود.
  3. عدم نیاز به خنک‌کننده: برای استخراج با هارد دیسک (HDD) نیازی به سیستم‌های خنک‌کننده و تهویه هوای گرم نیست.
  4. سهولت استفاده: استخراج به وسیله هارد دیسک (HDD) بسیار آسان‌تر از تنظیم و نگهداری تجهیزات پیچیده‌تری مانند GPU یا ASIC است. این روش به افراد تازه‌کار نیز مناسب است.
  5. غیرمتمرکز بودن: استفاده از هارد دیسک‌ها به شدت غیرمتمرکز است و افراد حتی می‌توانند از تجهیزات خود مانند کامپیوترها یا تلفن‌های همراه اندروید برای استخراج استفاده کنند.
  6. قابلیت به‌روزرسانی: برای استخراج با هارد دیسک (HDD) نیازی به به‌روزرسانی مداوم تجهیزات نیست و می‌توان از هارد دیسک‌های قدیمی نیز برای استخراج استفاده کرد.
  7. بدون نیاز به مجوز: در مقایسه با برخی از شیوه‌های استخراج دیگر، ماینینگ با هارد دیسک بدون نیاز به مجوز خاصی انجام می‌شود.
  8. قابلیت فرمت‌کردن هارد دیسک: پس از هر بار استخراج با هارد دیسک (HDD)، هارد دیسک‌ها قابلیت فرمت‌کردن دارند، بنابراین می‌توانید از آن‌ها برای کاربردهای دیگر نیز استفاده کنید.

معایب:

  1. محدودیت در انتخاب ارزهای دیجیتال: تعداد محدودی از ارزهای دیجیتال می‌توانند با استفاده از هارد دیسک استخراج شوند و امکان استخراج بسیاری از ارزها وجود ندارد.
  2. قیمت هارد دیسک‌ها: به دلیل افزایش محبوبیت استخراج ارز با هارد دیسک، قیمت هارد دیسک‌ها افزایش یافته است.
  3. محدودیت در استفاده از داده‌های پلات‌شده: داده‌های پلات‌شده در هارد دیسک‌ها فقط برای استخراج ارز دیجیتال قابل استفاده بوده و به کاربردهای دیگری از آن‌ها نمی‌توان استفاده کرد.
  4. کاهش عمر مفید هارد درایوها: بار زیاد روی هارد درایوها می‌تواند به کاهش عمر مفید آن‌ها و خرابی زودتر آن‌ها منتهی شود. استفاده مداوم از هارد‌ها باید با دقت صورت گیرد تا سرعت خرابی آن‌ها کاهش یابد.

 

4. بهترین هارد دیسک برای استخراج ارزهای دیجیتال

هارد دیسک‌ها دارای دو نوع اصلی، یعنی HDD و SSD هستند، و هرکدام ویژگی‌ها و مزایا و معایب خود را دارند.

  1. HDD (Hard Disk Drive):
    • قابلیت اطمینان: HDD‌ها به دلیل قدمت و استفاده از تکنولوژی معمولی به عنوان یک استاندارد قدیمی در ذخیره‌سازی اطلاعات شناخته می‌شوند.
    • قیمت ارزان‌تر: HDD‌ها معمولاً ارزان‌تر از SSD‌ها هستند و می‌توانید فضای ذخیره‌سازی بیشتری را برای همین قیمت بیابید.
    • مناسب برای ذخیره‌سازی داده‌ها: اگر به دنبال یک دستگاه برای ذخیره‌سازی داده‌ها و اطلاعات خود هستید (بدون نیاز به سرعت بالا)، HDD‌ها گزینه مناسبی هستند.
  2. SSD (Solid State Drive):
    • سرعت بالا: SSD‌ها دارای سرعت بسیار بالا در انتقال اطلاعات هستند. این سرعت بسیار مهم است، به ویژه برای اجرای سیستم‌عامل، نرم‌افزارهای پرسرعت و بازی‌های رایانه‌ای.
    • عدم وجود قطعات متحرک: بدون قطعات متحرک، SSD‌ها در مقابل شوک‌ها و ضربات مقاوم‌تر هستند و احتمال خرابی کمتری دارند.
    • کارایی بالا: اگر به دنبال یک دستگاه برای بهبود کارایی و سرعت کامپیوتر خود هستید، SSD‌ها بهترین انتخاب هستند.

SSD‌ها از حالت‌های سلول‌های حافظه برای ذخیره اطلاعات استفاده می‌کنند و محدودیت‌های بازنویسی دارند و در نهایت، برای اطلاعاتی که بیش از حد بازنویسی شوند، هارد دیسک به حالت “فقط خواندن” وارد می‌شود و اطلاعات جدید را نمی‌پذیرد. این یکی از معایب معمول SSD‌ها است، اما اکثر مصرف‌کنندگان به دلیل سرعت و کارایی بالا آن‌ها را انتخاب می‌کنند.

برای انتخاب بهترین هارد دیسک برای استخراج ارزهای دیجیتال، باید به موارد زیر توجه کنید:

  1. مقدار حافظه داخلی درایو: مقدار حافظه داخلی درایو می‌تواند تأثیر زیادی بر روی سودآوری استخراج داشته باشد. هرچقدر حافظه بیشتری داشته باشید، می‌توانید اطلاعات بیشتری را ذخیره کنید و در نتیجه از عملکرد بهتری برخوردار شوید. انتخاب هارد دیسک با حافظه داخلی بیشتر می‌تواند به شما این امکان را بدهد که بیشترین مقدار ارز رمزنگاری شده را استخراج کنید.
  2. سرعت چرخش Spindle: سرعت چرخش Spindle می‌تواند تأثیر بزرگی بر روی سرعت انتقال اطلاعات از هارد دیسک به رابط داشته باشد. هاردهای دارای سرعت چرخش بالا می‌توانند اطلاعات را با سرعت بیشتری منتقل کنند. برای استخراج ارزهای دیجیتال که نیاز به انتقال داده‌های بزرگ دارید، انتخاب هارد دیسک با سرعت چرخش بالا می‌تواند مفید باشد. در مدل های معمولی سرعت چرخش تقریبا برابر با ۷ هزار دور در دقیقه است، ولی در مدل های خاصی از هارد دیسک سری Western Digital Raptor سرعت اسپیندل ۱۰۰۰۰ و حتی ۱۵۰۰۰ دور در دقیقه است که این هارد دیسک ها به عملکرد بالا معروفند.
  3. مقدار بافر در کنترل کننده: مقدار بافر در کنترل کننده هارد دیسک نقش مهمی در عملکرد سیستم ایفا می‌کند. بافر کنترل کننده می‌تواند اطلاعات را بدون نیاز به دسترسی به حافظه داخلی کنترل کند. این اصطلاحاً به عنوان حافظه RAM هارد دیسک معروف است. انتخاب هارد دیسک با بافر بزرگتر می‌تواند به سیستم شما این امکان را دهد که داده‌های بزرگ‌تر را با سرعت بهتری پردازش کند.

 

در جدول زیر 5 مورد از بهترین هارد دیسک ها برای استخراج ارز دیجیتال آماده است:

مدل مقدار حافظه داخلی سرعت چرخش ظرفیت بافر
هارد دیسک توشیبا (Toshiba HDWD130EZSTA) 3 ترابایت ۷۲۰۰ دور در دقیقه ۶۴ مگابایتی
هارد دیسک سیگیت (Seagate ST8000 AS0002) 8 ترابایت ۷۲۰۰ دور در دقیقه ۲۵۶ مگابایتی
هارد دیسک داخلی سیگیت (Seagate ST10000 VN0004) 10 ترابایت ۷۲۰۰ دور در دقیقه ۲۵۶ مگابایتی
هارد دیسک داخلی وسترن دیجیتال (Western Digital WD Red) 6 ترابایت ۷۲۰۰ دور در دقیقه ۶۴ مگابایتی
هارد دیسک وسترن دیجیتال (Western Digital Ultrastar DC HC320) 8 ترابایت ۷۲۰۰ دور در دقیقه ۲۵۶ مگابایتی

 

5. چه ارزهایی به وسیله هارد استخراج می شوند؟

استخراج ارزهای دیجیتال با استفاده از هارد دیسک و الگوریتم‌های اثبات ظرفیت یا اثبات ذخیره‌سازی یک مفهوم نسبتاً جدید است و تعداد محدودی از ارزها از این الگوریتم‌ها برای استخراج استفاده می‌کنند. در این قسمت محبوب ترین ارزها برای ماینینگ با هارد دیسک را معرفی میکنبم.

ارز دیجیتال چیا (Chia)

رمزارز چیا (Chia) یک رمزارز دیجیتال است که از الگوریتم اثبات زمان برای استخراج استفاده می‌کند. تاریخچه این رمزارز به سال 2019 برمی‌گردد و در همین سال به بازار رمزارزها معرفی شد. یکی از اهداف اصلی چیا این است که به عنوان پاداشی برای افرادی که استخراج (ماین) انجام می‌دهند، مورد استفاده قرار گیرد. یکی از بنیان‌گذاران این رمزارز برام کوهن است، که علاوه بر چیا، نقش مهمی در تأسیس شبکه بیت‌تورنت داشته است.

چیا از الگوریتم اثبات زمان استفاده می‌کند، که به کاربران این امکان را می‌دهد تا فضای خالی در هارد دیسک‌های خود را به عنوان فضای ذخیره‌سازی (Space) برای استخراج استفاده کنند. این الگوریتم تفاوت اصلی‌اش با الگوریتم‌های معمول استخراج مانند PoW (اثبات کار) و PoS (اثبات سهام) را نشان می‌دهد. از آنجا که چیا به فضا (Space) و زمان (Time) متکی است و نیاز به تجهیزات پیشرفته و مصرف برق بالا ندارد، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. این امر می‌تواند به کاهش هزینه‌های مرتبط با استخراج رمزارز و حفظ محیط زیست منجر شود.

استخراج به وسیله هارد دیسک (HDD)

 

ارز دیجیتال Burst

رمزارز Burst نخستین و اصلی‌ترین رمزارزی است که می‌توان آن را با استفاده از هارد دیسک استخراج کرد. این پلتفرم از الگوریتم اثبات ظرفیت (PoC – Proof of Capacity) بهره می‌برد و نیازمند یک مجموعه از هارد دیسک‌های با ظرفیت بالا است. یکی از ویژگی‌های برجسته Burst این است که شما نیازی به دستگاه‌های قدرتمند دیگری مانند واحد پردازش گرافیک (GPU) ندارید تا اقدام به استخراج این رمزارز کنید. ماینرها می‌توانند از درایوهای هارد دیسک پیشرفته با ظرفیت 10 ترابایت و بیشتر برای بهبود کارایی استفاده کنند. هر چه از تعداد بیشتری از این هارد دیسک‌ها استفاده کنید، پاداش دریافتی شما نیز بیشتر خواهد بود.

به علاوه، Burst از تکنولوژی Tangle بهره می‌برد که یک روش نوآورانه برای انتقال سریع اطلاعات در شبکه است و در شبکه آیوتا نیز مورد استفاده قرار دارد. از ویژگی‌های دیگر مثبت Burst می‌توان به قابلیت معاملات اتمیک (Atomic Cross Chain trading) اشاره کرد که به کاربران امکان معامله بین رمزارزهای مختلف را بدون نیاز به طرف قرارداد سوم می‌دهد.

همچنین، Burst از شبکه لایتنینگ نیز پشتیبانی می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد کانال‌های پرداخت خود را باز کنند و تمام تراکنش‌هایی که از این کانال‌ها استفاده می‌کنند، بدون کارمزد انجام خواهد شد. این ویژگی‌ها Burst را یک رمزارز جذاب و مناسب برای افرادی می‌کند که می‌خواهند به استخراج با هارد دیسک (HDD) بپردازند.

ارز دیجیتال استورج (Storj)

Storj یک سیستم ذخیره‌سازی پرونده‌های غیرمتمرکز است که به شما اجازه می‌دهد پرونده‌های خود را به صورت رمزگذاری شده ذخیره کنید. ایده اصلی این پلتفرم این است که بین کاربرانی که فضای HDD خود را به اشتراک می‌گذارند و به دنبال کسب درآمد هستند و با کسانی که به فضای حافظه اضافی نیاز دارند، ارتباط برقرار کند. کاربران Storj می‌توانند بخشی از فضای حافظه HDD خود را ارائه دهند و نودهای شبکه Storj را میزبانی کنند. به عبارت دیگر، این کاربران اساساً ارائه‌دهندگان خدمات ذخیره‌سازی در شبکه Storj هستند.

کاربران که فضای HDD خود را برای ذخیره‌سازی پرونده‌های غیرمتمرکز به اشتراک می‌گذارند، در مقابل ارائه این خدمات پاداش در واحد کوین‌های Storj دریافت می‌کنند. به عبارت دیگر، آنها به عنوان ماینرهای Storj شناخته می‌شوند و از ارز Storj به عنوان پاداش برای ارائه فضای دیسک به استفاده کنندگان شبکه بهره‌مند می‌شوند. این سیستم مدلی متقارن از اشتراک‌گذاری فضای دیسک و استفاده‌کنندگان آن فراهم می‌آورد و امکان ذخیره‌سازی پرونده‌های رمزگذاری شده و غیرمتمرکز را فراهم می‌کند.

ارز دیجیتال فایل کوین (Filecoin)

Filecoin، مانند استورج، یک شبکه ذخیره‌سازی غیرمتمرکز است که در آن ماینرها با انجام فعالیت‌هایی در شبکه و ارائه فضای هارد دیسک خود برای ذخیره یا بازیابی داده‌ها، پاداشی به نام فایل کوین دریافت می‌کنند. شانس دریافت این پاداش و میزان کارمزد تراکنش‌ها به مقدار ظرفیت فضایی که توسط ماینر در شبکه ارائه می‌دهد، بستگی دارد. به علاوه، فایل کوین به طور مستقیم از اثبات ظرفیت به عنوان الگوریتم اجماع خود استفاده نمی‌کند، اما روند آن کاملاً با اثبات ظرفیت مشابه است.

در واقعیت، نودهای اجرایی توسط ماینرها با نگهداری از داده‌های مورد نیاز بلاک چین و داده‌های ذخیره‌سازی‌شده، شبکه را فعال نگه می‌دارند. با این حال، آن‌ها برای افزایش امنیت شبکه باید مقداری از کوین‌های خود را به عنوان امانت در نودهای خود قفل کنند، و اگر نتوانند داده‌های ذخیره‌سازی‌شده را اثبات کنند، این کوین‌ها توسط شبکه ضبط خواهند شد. در این بلاک چین، برای جلوگیری از تداخل نام‌ها، هر فایل دارای یک اثر انگشت دیجیتال منحصر به فرد خود است.

استخراج ارز با هارد دیسک

 

ارز دیجیتال سیا کوین (Sia)

Sia یک پلتفرم غیر متمرکز است که فضای ذخیره‌سازی ابری را ارائه می‌دهد و با خدمات ذخیره‌سازی ابری متمرکز نظیر Dropbox، Apple، Amazon و Microsoft رقابت می‌کند. از طریق Sia، کاربران می‌توانند فضای آزاد HDD خود را تامین کنند، در حالی که افرادی که از این فضا استفاده می‌کنند، پرونده‌های خود را با رمزگذاری در سیستم ذخیره کرده‌اند. زنجیره بلوکی محتوای ذخیره شده را تایید می‌کند و قراردادهای هوشمند الگوریتم اثبات ذخیره‌سازی، اعتبار تراکنش‌ها را تضمین می‌کنند.

 

جمع بندی

استخراج ارز دیجیتال با هارد دیسک یک روش نوآورانه برای کسب درآمد و اشتراک فضای ذخیره‌سازی آنلاین است. در این روش، افراد از هارد دیسک‌های خود برای ایجاد فضای ذخیره‌سازی در شبکه‌های ابری استفاده می‌کنند و در مقابل ارزهای دیجیتال به عنوان پاداش دریافت می‌کنند. این فرآیند توسط الگوریتم‌های اثبات ظرفیت یا اثبات ذخیره‌سازی مدیریت می‌شود. از مزیت‌های استخراج ارز با هارد دیسک می توان به کاهش مصرف برق، مشارکت غیرمتمرکز، استفاده از تجهیزات موجود، پایین بودن هزینه‌ها و… اشاره کرد.

استفاده از هارد دیسک برای استخراج ارز دیجیتال نه تنها به کاهش مصرف انرژی و اثرات زیست‌محیطی کمک می‌کند بلکه افراد را قادر می‌سازد در فرآیند استخراج شرکت کنند و به نوآوری در دنیای ارزهای دیجیتال کمک می‌کند. این تکنولوژی به طور غیرمتمرکز اشتراک گذاری فضای ذخیره‌سازی و مشارکت در شبکه‌های ارزهای دیجیتال را تسهیل می‌کند و به آینده استخراج با هارد دیسک (HDD) اشاره می‌کند.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها