60% تخفیف تمدید تخفیف کلیه دوره های مکتب تی وی برای شما به مدت محدود ...
کسب درامد از فتوشاپ

کسب درآمد از فتوشاپ

تاریخ انتشار : مرداد ۸, ۱۴۰۱ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۸, ۱۴۰۲ نویسنده : مهرآفاق نارویی زمان مورد نیاز مطالعه : 15 دقیقه تعداد بازدید : 1.1هزار بازدید

فتوشاپ یکی از بی نظیرهای  صنعت نرم افزار و نرم افزارهای گرافیکی دنیا نیز محسوب می شود.که سالیان فراوانی است که گزینه ی اول برای انتخاب گرافیست ها و طراحان و علاقه مندان به آموزش فتوشاپ بوده است. درواقع هر ورژن جدیدی ازفتوشاپ که به بازار می‌آید، شامل قابلیت‌های کاربردی زیادی است. نرم‌افزار فتوشاپ در همه کسب ‌وکارها کاربرد دارد.

فتوشاپ قابلیت های زیادی در صنعت آنلاین دارد. با توجه به اینکه عناصر بصری معمولاً بهتر از کلمات قابل انتقال هستند می‌توان ادعا نمود که کسب درآمد از فتوشاپ بسیار رایج شده است، حال این سوال پیش می آید که چگونه از فتوشاپ کسب درآمد کنیم ؟ همانطور که میدانید ویرایش تصویر یا  ایجاد تصاویر دیجیتال، کار در منزل با فتوشاپ و کسب درآمد با photoshop  با خیلی مورد استفاده قرار گرفته است. درواقع پیش نیاز کار با نرم افزار و راه های کسب درآمد با فتوشاپ داشتن تکنیک‌ها و مهارت هایی است که برای یادگیری آن‌ها نیازاست عزم خود را جزم بکنید. به علاوه فقط یادگیری تکنیک نیست، بلکه باید خلاقیت هم به خرج بدهید. به این ترتیب در این مقاله تعدادی از راهکارهای کسب درآمد از فتوشاپ را برای شما معرفی می‌کنیم، و به بررسی مهم ‌ترین راه های کسب درآمد از فتوشاپ می بپردازیم.

 کسب درآمد از فتوشاپ

آموزش سریع فتوشاپ

آموزش رایگان فتوشاپ در نیم ساعت

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره رایگان فتوشاپ در نیم ساعت را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.  





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

چگونه از فتوشاپ کسب درآمد کنیم،راهکارهای کسب درآمد از فتوشاپ

با توجه به اینکه کار و درآمد زایی از طریق نرم افزار فتوشاپ، جزء مشاغل ساده و پر درآمد است در صورت داشتن مهارت، شما را به درآمدهای بالا خواهد ‌رساند.  در حال حاضر که زیبایی و کیفیت در اولویت هر چیز قرار دارند؛ حرفه فتوشاپ توانسته است به درستی  از عهده این دو معیارمهم بر بیاید و نتایج قابل قبول اموزش کسب درآمد از فتوشاپ را ارائه نماید. این حرفه به یکی از روش های کسب درآمد از فتوشاپ تبدیل شده است که طرفداران زیادی نیز دارد.

بنابراین در اینجا به مواردی از راهکارهای کسب درآمد با فتوشاپ وانجام کارهای گرافیکی و طراحی با فتوشاپ خواهیم پرداخت.

مهم ‌ترین راه های کسب درآمد از فتوشاپ

۱- فتوشاپ در حوزه های دیجیتال مارکتینگ، وب واپلیکیشن:

درحال حاضراکثر کسب و کار ها به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌روند و یکی از اصلی ترین و اساسی ترین ابزارهای این روند، فتوشاپ است. کاربردهای فتوشاپ بسیار بالا و متنوع است از طراحی وبسایت، شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن هایی که همه روزه از آن ها استفاده می‌کنیم، را نیز میتوان نام برد. به همین جهت با داشتن کمی خلاقیت می توان در این عرصه کسب درآمد دلاری از فتوشاپ نیز داشته باشیم.

۱- طراحی وبسایت و قالب های آن: بسیاری از وبسایت هایی که همه روزه از آن ها استفاده می‌کنیم ابتدا در فتوشاپ طراحی شده اند. اکثر قالب های آماده سایت سازهایی مثل وردپرس نیز ابتدا در فتوشاپ طراحی و سپس به کد تبدیل شده اند. برای تبدیل فایل های فتوشاپ به کد افزونه های فراوانی وجود دارد.

۲- طراحی رابط کاربری اپلیکیشن ها: بطور کلی می توان گفت هیچ تلفن همراه هوشمندی وجود ندارد که نرم افزارهای کاربردی مثل دیوار، دیجی کالا، آپ، انواع همراه بانک ها و چندین برنامه دیگر روی آن ها نصب نباشد. تمام این برنامه ها بخش های مختلفی مانند منو، صفحه اصلی و سربرگ های متفاوت دارند و جالب است بدانید محیط این اپلیکیشن ها در فتوشاپ طراحی می‌شوند.درواقع میتوان بیان کرد که این شغل یکی از پردرآمدترین حوزه های فتوشاپ می باشد.

۳- بازاریابی و تولید محتوا در شبکه های اجتماعی: امروزه شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، توئیتر، فیسبوک و… به منبع قابل توجهی برای کسب درآمد از دنیای دیجیتال تبدیل شده اند و فرصت بسیار مناسبی برای بازاریابی کسب و کارها بوجود آورده است،همچنین طراحی قالب، تولید محتوا و طراحی این پست ها همه توسط فتوشاپ انجام می‌شود، علاوه براین حوزه بازاریابی محتوایی در شبکه های اجتماعی به سرعت در حال رشد است و قطعا یکی از اصلی ترین کاربردهای فتوشاپ در آینده نه‌چندان دور همین موضوع خواهد بود.

۴- تولید محتوا در وبسایت ها: این قسمت را با مورد شماره یک اشتباه نگیرید. در طراحی وبسایت ها اساس و پایه اصلی سایت طراحی می‌شود ولی سایتی که بدون محتوا باشد برای هیچکس جذاب نیست! وبسایت ها از محتواهای تصویری مختلفی استفاده می ‌کنند، همچنین طراحی عکس های مقالات ، طراحی جلد وطراحی آیکون ها با استفاده ازفتوشاپ انجام می‌شود.

۵- طراحی اینفوگرافیک ها: اینفوگرافیک کاربرد بی نظیری در حوزه آموزش و رسانه پیدا کرده است. قابلیت انتقال مفاهیم یا اخبار در مدت زمان کم و ساده و قابل درک بودن ، برای مخاطب باعث شده است که درمقایسه با آموزشگاه های اینترنتی، سایت های خبری، پایگاه های پزشکی و حتی صدا و سیما، بسیار قابل قبول تر باشد . طراحی و اجرای اینفوگرافیک در برنامه فتوشاپ بسیار آسان تر و حرفه ای تر از برنامه های مشابه است و یکی از جالب ترین کاربرد های فتوشاپ محسوب می‌شود که قطعا آینده روشنی هم دارد.

۶- طراحی لوگو: طراحی لوگوی مشخص و اختصاصی جز اولین نیازهای هر کسب و کاری است که به شرکت و برند خود هویت ببخشند وباعث می‌شود محصولات و خدمات‌شان در ذهن مشتریان ماندگار بشود. لوگو، طرح و شکل خاص گرافیکی است که می توانید با الهام گرفتن از اشکال هندسی و یا قالب های آزاد با مهارت و خلاقیت در فتوشاپ بوجود بیاورید. به خاطرداشته باشید طراحی لوگو یکی از موثر‌ترین راه‌های تبلیغاتی محسوب می شود، طراحان لوگو از ذهن خلاق و ایده پردازی بهره مند هستند که می توانند به واسطه آن به درآمدزایی خوبی دست یابند.

راه های کسب درآمد از فتوشاپ

۲- فتوشاپ در حوزه چاپ و تبلیغات:

یکی ازبا ارزش ترین حوزه‌های کاری فتوشاپ، که در این حیطه بسیار پر درآمد است و همچنین تقاضای بالایی برای آن وجود دارد، طراحی کارهای تبلیغاتی برای شرکت و برند‌های مختلف است که شامل طراحی کارت ویزیت، طراحی بنر و پوستر، تراکت‌های تبلیغاتی، طراحی لوگو و بروشور است که شرکت‌ها و برند‌ها برای مطرح شدن، جذب مشتری و تبلیغات بیشتر انجام می دهند.

۱- طراحی بنر ها و بیلبورد های تبلیغاتی: دردنیای امروز، در بسیاری از حوزه‌ها، مشاغل مشابه، باهم در رقابت هستند و برای معرفی خود و بازاریابی، فعالیت های مختلفی انجام می‌دهند. یکی از این کار‌ها طراحی پوستر یا بنر می باشد که درواقع  یک راه خوبی برای معرفی خدمات و محصولات شرکت‌ها و کارخانجات و اطلاع رسانی و جذب مشتری هم است. طراحی بنرهای تبلیغاتی، طراحی بنرهای تلگرام و اینستاگرام، طراحی پست‌ها و استوری‌های اینستاگرام و … از کارهایی است که می‌توانید انجام دهید و درآمد بدست آورید، علاوه براین میتوان گفت طراحی از کارهای پرطرفدار است و درخواست‌های زیادی هم دارد.

۲- طراحی ست اداری و سربرگ: یک راه مناسب دیگر برای کسب کسب درآمد از فتوشاپ و وارد عرصه بازار کار فتوشاپ شدن، طراحی منحصر به فرد سربرگ‌های اداری است، شرکت ها برای برقراری ارتباط از طریق نامه های اداری و رسمی نیازمند سربرگ هستند. سربرگ قسمت بالایی نامه ها و برگه های اداری است معمولا در سازمان ها و ادارات یکی از اجزا ست اداری و سربرگ ها است، درواقع ست اداری به مواردی گفته می شود که دارای طرح و رنگ یکپارچه ای هستند. ست‌های اداری شامل سربرگ، کارت ویزیت، انواع پاکت نامه، کاغذ یادداشت، دفترچه یادداشت، فرم‌های پرکاربرد، اوراق مالی و اداری، کارت پرسنلی، لیبل‌ها و…می‌شود که در برای کسب اعتماد و ارتباط با مشتریان بسیار تاثیرگذار می باشد و اینکه شما با استفاده از فتوشاپ می‌توانید به صورت تخصصی برای شرکت‌ها و برندها ست اداری و سربرگ طراحی کنید.

۳-طراحی کارت ویزیت و قالب رزومه: کارت ویزیت برای یک فرد در کسب و کار  بسیار مورد نیاز و حائز اهمیت است به دلیل اینکه فرد ممکن است در طول روز با چندین نفر مکالمه داشته باشد و یا اصلا در نمایشگاهی بزرگ حضور یابد. درچنین مواقعی نوشتن آدرس و شماره تلفن روی کاغذ و دادن آن به افراد مهم کاری جذاب و منطقی نمیتواند باشد،بهتر است که افراد برای برندسازی منحصربه فرد و مخصوص خود کارت ویزیتی اختصاصی برای کسب و کار خود طراحی نمایند تا متفاوت و خاص باشند.افراد متخصص که از سابقه کاری و پرستیژ شغلی بالایی برخوردار هستند مایل هستند تا قالب رزومه مخصوص خود را نیز داشته باشند.

۴-بنر های اماکن تجاری: بطور کلی شامل طراحی  پوستر و بنر مجتمع های تجاری ،پاساژ ها، و مغازه ها است که بطورکلی با استفاده از فتوشاپ انجام می‌شوند. استند های تبلیغاتی که در مغازه های لوکس تر نیز وجود دارند هم توسط فتوشاپ طراحی و اجرا می ‌شوند. در واقع طراحی بنر یکی از مهم ‌ترین راه های کسب درآمد از فتوشاپ محسوب می شود.

کسب درآمد با photoshop

آموزش فتوشاپ

آموزش نرم افزار فتوشاپ از مقدماتی تا پیشرفته

نرم افزار فتوشاپ از محبوب ترین نرم افزارهای شرکت ادوبی و ویرایشگری حرفه ای در آموزش ادیت عکس و همینطور آموزش نقاشی دیجیتال به حساب می آید. این نرم افزار در طراحی های گرافیکی و طراحی سایت، همچنین در نقاشی دیجیتال کاربرد دارد. در واقع امروزه بسیاری از امور گرافیکی به آموزش نرم افزار فتوشاپ و این نرم ...

%60 تخفیف
691.600 تومان
276.640 تومان
بررسی و خرید دوره

۳- فتوشاپ در حوزه مطبوعات و نشر:

اختراع چاپ توسط گوتنبرگ سبب شد، بشر علاوه بر ارتباط مستقیم، به ارتباط نوشتاری نیز دسترسی یابد و با شروع این مرحله، انسان به دوره کتابت یا عصر گوتنبرگ وارد شد. بطور کلی میتوان بین کرد که صنعت چاپ در پیشرفت زندگی آدمی و نیازمندی های فرهنگی او همچون نقش بهداشت و هواست که حیات انسانی بشر را گسترده و عمق بخشدیده و در بهبود کیفیت زندگی و حرکت های علمی و آگاهی او تاثیری قطعی و محرز داشته است.

۱- صفحه آرایی و طراحی صفحه اول روزنامه ها و مطبوعات: برای صفحه آرایی در این عرصه افراد حوزه دو گروه هستند، افرادی که  صفحه آرایی را به کمک ایندیزاین انجام می دهند، که میتوان بیان کرد هم خانواده فتوشاپ می باشد و افرادی که این کار را توسط فتوشاپ انجام می‌دهند که نسبتا شمار زیادی را شامل می شوند ولی طراحی صفحه اول روزنامه ها و به خصوص مجلات کاری بسیار با اهمیت است که بطورکلی با فتوشاپ انجام می‌شود زیرا یک طراحی بد باعث می شود فروش آن نشریه بسیار ناامیدکننده شود. به همین جهت بسیاری از شرکت های نشر، هزینه های فراوانی برای طراحی این بخش می‌کنند. طراحی صفحه اول مطبوعات هنری است که عمدتا ابتدا از همفکری با نویسندگان و سردبیر برای انتخاب تیتر ها آغاز و با طراحی توسط فتوشاپ پایان می‌یابد.

۲- طراحی جلد کتاب: از فعالیت‌های دیگری  که می‌توان در صنعت فتوشاپ به آن اشاره کرد، طراحی جلد کتاب است، طراحی جلد از دیگر مشاغل مرتبط با فتوشاپ است که بازار کار فتوشاپ را پررونق تر می‌کند. بنابراین شما به عنوان یک گرافیست دارای ذوق و خلاقیت به راحتی می‌توانید با فتوشاپ، جلدهای کتاب جذابی را طراحی کنید و با بسیاری از انتشاراتی‌ها در این زمینه همکاری داشته‌ باشید. درواقع یک جلد مناسب، جالب و متناسب با موضوع کتاب در جذب مشتری می‌تواند بسیارتاثیرگذار باشد.

راهکارهای کسب درآمد با فوتوشاپ

۴- فتوشاپ در حوزه بازی، سرگرمی و انیمیشن:

فتوشاپ در عرصه و صنعت مرتبط با ساخت بازی، سرگرمی و انیمیشن بسیار رو به رشد است و باعث کسب درآمد دلاری از فتوشاپ شده است. همانطور که می دانید هر کدام از این حوزه ها نیازمند تخصصی مجزا در زمینه خود است اما در هرکدام از این حوزه ها که کارمی‌کنید یادگیری فتوشاپ کار را برای شما آسان تر و کیفیت آن را افزایش می دهد.

۱- فتوشاپ در صنعت بازی سازی: محبوبیت بالای بازی های موبایلی و درآمدزایی بالای بعضی از آن ها باعث  افزایش آمار استدیو های بازی سازی  شده است .هر استدیو نیازمند یک طراح مسلط به فتوشاپ است. تقریبا هرکجا که در صنعت بازی ربط به پیکسل یا رنگ آمیزی دارد فتوشاپ هم مورد استفاده قرار میگیرد. به طور مثال از طراحی کاراکتر ها و پس زمینه ها تا آیکون ها را می توان توسط فتوشاپ اجرا نمود.

۲- فتوشاپ در صنعت سرگرمی: حوزه و عرصه سرگرمی وسعت زیادی دارد، از فلش کارت های آموزشی کودکان گرفته تا بورد گیم ها همه با فتوشاپ طراحی می شوند. حتی اگر گسترده تر فکر کنیم ایجاد پوسترها و جلد های فیلم های سینمایی و فیلم های توزیع خانگی با فتوشاپ ساخته می شوند. و در نهایت فعالیت در این حوزه نیز باعث کسب درآمد از فتوشاپ خواهد شد.

راه های کسب درامد با فتوشاپ

۵ -فتوشاپ در حوزه عکاسی:

بطور کلی صنعت عکاسی را می‌توان به سه بخش عمده عکاسی آتلیه ای، عکاسی خیابانی و عکاسی صنعتی تقسیم کرد.

۱- عکاسی آتلیه ای: فتوشاپ در صنعت عکاسی بسیار پر کاربرد است و بیشترین استفاده را دارد.اصولا عکاسی آتلیه ای برای عکس های پرسنلی، عکاسی کودکان و عکاسی عروسی استفاده می شود و همان‌طور که می‌دانید نرم‌افزار فتوشاپ یک برنامه قدرتمند در ادیت عکس و تصاویر است که شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت نرم افزار فتوشاپ برای کار در آتلیه‌های عکاسی استفاده کنید که یکی از کارهای پر طرفدار در بین کاربران این نرم‌افزار در بازار کار فتوشاپ است.

۲-عکاسی خیابانی: اگر در اینستاگرام فعالیت داشته باشید همواره عکس ها و تصاویری به چشمتان می‌خورد که بیشتر اوقات جوانان هستند و محیط عکاسی آن ها خارج از آتلیه است. این نوع عکاسی راعکاسی خیابانی می نامند، و مدتی است که بسیار رایج شده است . این نوع عکس ها ادیت های فانتزی تری نسبت به عکس های آتلیه ای دارد و برای روتوش آن خیلی به فتوشاپ نیاز دارید.

۳-عکاسی صنعتی: عکاسی صنعتی بیشتر برای ثبت تصاویر محصولات یا دستگاه های شرکتی به کار می رود. زیرا گاهی عکاسی در محیط کارخانه انجام می شود شرایط نور و رنگ مناسبی مهیا نیست و نیاز به روتوش با فتوشاپ بسیار احساس می‌شود.

۳- صنعت انیمیشن و موشن گرافیک: درواقع این دو حوزه تخصص های خاصی را نیاز دارند اما اگر انیماتور باشید یا ساخت موشن گرافیک انجام بدهید ولی فتوشاپ بلد نباشید، همیشه دچار دردسر و مشکل خواهید شد!

مهم ‌ترین راه های کسب درآمد از فتوشاپ

۶– حوزه آموزش فتوشاپ:

آموزش یکی از با اهمیت ترین راه‌های کسب درآمد توسط هرگونه مهارتی است. اگر گمان می‌کنید که دانش و مهارتتان در زمینه فتوشاپ به قدری است که می‌توانید آن را در اختیار دیگران بگذارید، پس فرصت را از دست ندهید و دست به کار شوید.  و از طریق آموزش، به کسب درآمد با photoshop  بپردازید.  شما با آموزش دانسته‌های خود به آن‌ها، هم دانش خود را همواره به روز رسانی می کنید و هم اطلاعاتتان را با بقیه به اشتراک می گذارید و همزمان درآمدی هم برای خود کسب می کنید. یکی از پلتفرم‌های آموزشی که در حال حاضر خیلی پرکاربرد و رایج شده است، یوتوب YouTube است. کاربران در این پلتفرم مهارت‌های خود را به دیگران آموزش می‌دهند و از این طریق کسب درآمد نیزمی‌کنند.اگر شما در حرفه تان مهارت کافی را دارید می توانید با این آموزش در شبکه های اجتماعی و یوتیوب، معرفی برنامه های کاربردی در این حرفه و یا برگزاری دوره های آموزشی فتوشاپ، از مهارتتان به درآمدزایی برسید.

مهم ‌ترین راه های کسب درآمد از فتوشاپ

سخن آخر

همانطور که میدانید، فتوشاپ نرم افزار  بسیار پرکاربردی است که توانسته در میان محیط و فضای کسب ‌و ‌کار مردم  جا باز کند و نقش مهمی و موثری در کسب درآمد افراد داشته‌ باشد، و قطعا  در یک مقاله نمی‌گنجد تا همه این کاربردها را نام برد.بازار کار فتوشاپ بسیار گسترده است و قابلیت‌ها و توانای های  متنوع این نرم افزار به شما این امکان را می‌دهد که پس از یادگیری اصول کار ،بدون صرف هزینه‌های زیاد و حتی با داشتن یک کامپیوتر خانگی به کسب درآمد از فتوشاپ، دست یابید. پس اگر گمان میکنید به کارها و فعالیت های گرافیکی علاقه ‌مندید و امکان یادگیری این نرم‌افزار هم برای شما فراهم است، فرصت را از دست ندهید تا بتوانید با فعالیت در این حوزه، به درآمد مطلوب و دلخواهتان را کسب نمایید. بنظر میرسد در پایان این مقاله توانسته باشیم به جواب این سوال که چگونه از فتوشاپ کسب درآمد کنیم کنیم ، رسیده باشیم.

فتوشاپ در صنعت مرتبط با ساخت بازی، سرگرمی و انیمیشن رو به رشد است و باعث کسب درآمد دلاری از فتوشاپ شده است. در هرکدام از این حوزه ها که کارمی‌کنید یادگیری فتوشاپ کار را برای شما آسان تر و کیفیت آن را افزایش می دهد.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها