60% تخفیف تمدید تخفیف کلیه دوره های مکتب تی وی برای شما به مدت محدود ...
سایت کوین مارکت کپ coinmarketcap

معرفی سایت کوین مارکت کپ CoinMarketCap

تاریخ انتشار : مهر ۲۴, ۱۴۰۲ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۴, ۱۴۰۲ نویسنده : ریحانه مسافر زمان مورد نیاز مطالعه : 9 دقیقه تعداد بازدید : 235 بازدید

در دهه‌ی گذشته، با ظهور و انتشار روزافزون ارزهای دیجیتال و کریپتوکارنسی‌ها، بازار مالی جهانی یک تغییر جذاب و انقلابی را تجربه کرده است. ارزهای دیجیتال از تأثیراتی بزرگ بر بازارهای مالی و مسائل مرتبط با آن‌ها برخوردارند. در این محیط پویا و پرخطر، دسترسی به اطلاعات و داده‌های دقیق از ارزهای دیجیتال و صرافی‌ها اساسی برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران است.

در این مقاله، می‌خواهیم به معرفی سایت کوین مارکت کپ CoinMarketCap بپردازیم. CoinMarketCap به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین منابع در حوزه کریپتوکارنسی‌ها شناخته می‌شود که اطلاعات مفهومی و معتبری از ارزهای دیجیتال و صرافی‌ها ارائه می‌دهد. این سایت به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران امکان دسترسی به اطلاعات با اعتبار و ابزارهای موردنیاز برای تحلیل بازار و اتخاذ تصمیمات درست را می‌دهد.

در ادامه مقاله، ما به آموزش کار با سایت کوین مارکت کپ پرداخته و نحوه ثبت نام در کوین مارکت کپ را یان میکنیم. این مقاله به شما کمک می‌کند تا بیشتر با این منبع معتبر آشنا شوید و از امکانات آن بهره ببرید تا تصمیمات موفق‌تری در معاملات خود بگیرید.

آموزش رایگان ارز دیجیتال

آموزش رایگان ارز دیجیتال در نیم ساعت

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره آموزش ارز دیجیتال را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

1. معرفی سایت کوین مارکت کپ CoinMarketCap

سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) یکی از پرطرفدارترین و معتبرترین منابع آنلاین در حوزه ارزهای دیجیتال (کریپتوکارنسی) است. این وب سایت در سال 2013 توسط Brandon Chez تأسیس  شد و پس از آن به سرعت به عنوان یک مرجع اصلی برای نظارت بر بازار کریپتوکارنسی‌ها شناخته شد. در سال 2020، صرافی بایننس این سایت را خریداری کرد، که به بهبود و گسترش امکانات آن کمک کرد.

کوین مارکت کپ به فراهم آوردن اطلاعات بی‌طرفانه، دقیق، کارآمد و باکیفیت در مورد ارزهای دیجیتال به معامله‌گران و علاقمندان در بازار کریپتوکارنسی می‌پردازد. این وب سایت مجموعه‌ای گسترده از اطلاعات و ابزارها را ارائه می‌دهد که به کاربران کمک می‌کند تصمیم‌گیری‌های بهتری در مورد سرمایه‌گذاری و معاملات خود بگیرند. در سایت coinmarketcap نمودارها و تغییرات رمزارزهای مختلف قابل مشاهده است.

وب سایت کوین مارکت کپ به عنوان یک منبع معتبر اطلاعات بازار ارزهای دیجیتال شناخته شده و از آن به عنوان منبع اصلی و معتبر برای نظارت بر نرخ‌های تبادل و داده‌های بازار استفاده می‌شود. حتی دولت ایالات متحده نیز از اطلاعات موجود در این سایت برای تحقیقات و تهیه گزارش‌های خود در زمینه کریپتوکارنسی استفاده کرده است.

سایت کوین مارکت کپ به لحاظ نقش و اهمیت خود در جهان کریپتوکارنسی به عنوان یک منبع اصلی و قابل اعتماد برای تمامی افرادی که در این بازار فعالیت می‌کنند، شناخته می‌شود و به تأمین اطلاعات و شفافیت در بازار کمک بزرگی می‌کند.

سایت کوین مارکت کپ چیست؟

 

ویژگی های سایت کوین مارکت کپ چیست؟

قبل از آموزش کار با وبسایت coinmarketcap ویژگی های این سایت را بیان میکنیم. ویژگی‌های سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)، به عنوان یک منبع برجسته در حوزه ارزهای دیجیتال (کریپتوکارنسی)، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • ارائه آخرین اطلاعات قیمت برای بیش از 17000 رمزارز
  • پرتفوی رایگان با قابلیت شخصی‌سازی
  • امکان پیگیری عملکرد ارزها با استفاده از Watchlist
  • ارائه اپلیکیشن های موبایلی برای سیستم عامل های iOS و اندروید
  • رتبه‌بندی صرافی‌ها
  • بررسی بازار NFTها
  • ارائه تقویم رویدادها، خبرنامه و لغت نامه
  • رتبه‌بندی زنجیره‌های بلاک چینی
پکیج آموزش ارز دیجیتال

پکیج آموزش ارز دیجیتال

در پکیج آموزش ارز دیجیتال قدم به قدم همراه با پشتیبان اختصاصی خود به ۱.مقدمات و اصطلاحات ارز دیجیتال ۲.نحوه تحلیل فاندامنتال، کیف پول ها و صرافی ها ۳.الگوهای نموداری و پرایس اکشن و اندیکاتورها و استراتژی‌های معاملاتی مسلط ...

%50 تخفیف
5.000.000 تومان
2.500.000 تومان
بررسی و خرید دوره

2. آموزش کامل سایت کوین مارکت کپ

در این قسمت به آموزش سایت کوین مارکت کپ پرداخته و نحوه دانلود کوین مارکت کپ برای موبایل را بررسی میکنیم. همچنین نحوه ثبت نام در کوین مارکت کپ و کار با آن را بیان میکنیم.

قبل از اینکه به آموزش کار با سایت کوین مارکت کپ بپردازیم، نحوه دانلود اپلیکیشن موبایل آن را شرح میدهیم. برای این کار می توانید پس از ورود به سایت کوین مارکت کپ به آدرس coinmarketcap.com/mobile نسبت به دانلود کوین مارکت کپ برای موبایل اقدام نمایید یا از طریق فروشگاه های اپ استور و گوگل پلی اپلیکیشن کوین مارکت کپ را دانلود کنید.

 

ثبت نام در سایت کوین مارکت کپ

جهت ثبت نام در کوین مارکت کپ پس از ورود به سایت کوین مارکت کپ در قسمت بالایی بر روی گزینه sign up کلیک کنید. در صفحه نمایش داده شده آدرس ایمیل و رمز عبور دلخواه را وارد کنید و بر روی گزینه create an account کلیک کنید. حال ایمیل ارسال شده را تایید کنید تا فرایند ثبت نام در سایت کوین مارکت کپ با موفقیت به اتمام برسد.

 

امکانات سایت coinmarketcap

در این بخش از اموزش سایت کوین مارکت کپ CoinMarketCap به بررسی امکانات موجود در این سایت میپردازیم.

تب رمزارزها (Cryptocurencies)

با انتخاب تب Cryptocurencies در وب سایت کوین مارکت کپ مشاهده میکنید که این بخش به دسته تقسیم میشود: رمز ارزها و NFT که هر کدام از آنها از چند گزینه مختلف تشکیل شده است.

وب سایت کوین مارکت کپ

Rankings

در این بخش رمزارزهای موجود دربازار رتبه بندی شده است. این رتبه بندی بر اساس قیمت، حجم معامله، مارکت کپ و موارد دیگر است. در اینجا با انتخاب رمزارز مورد نظر به صفحه overview هدایت می شوید. در این قسمت می توانید آخرین نرخ معامله شده رمزارز مورد نظر را مشاهده کنید. همچنین درصد تغییرات این رمزارز با رنگ های سبز و قرمز نشان داده شده است.

Markets

در بخش Markets شما می توانید صرافی هایی که خرید و فروش رمزارز موردنظر شما را انجام میدهند مشاهده کنید. در این صفحه جفت ارزهای پشتیبانی شده توسط هر کدام از این صرافی ها و قیمت و سایر اطلاعات مربوط به آنها قابل مشاهده است.

Historical Data

در این سربرگ در وب سایت کوین مارکت کپ داده های اخیر مربوط به رمزارز انتخابی نمایش داده شده است. شما می توانید از این بخش برای انجام تحلیل فاندامنتال استفاده کنید.

wallets

در قسمت wallets لیست کیف پول هایی که از رمزارز موردنظر شما پشتیبانی میکنند نمایش داده شده است.

Recently Added

در سربرگ Recently Added نیز رمزارزهایی که اخیرا به بازار ارز دیجیتال اضافه شده است نشان داده شده است.

Legal tender countries

این قسمت کشورهایی را نشان میدهد که خرید و فروش ارز دیجیتال در آنها قانونی است.

global chart

در سربرگ global chart سه نمودار برای کاربران در دسترس است. در نمودار اول تمامی ارزهای دیجیتال موجود در بازار نمایش داده شده است. نمودار دوم مشابه نمودار اول است با این تفاوت که تمامی رمزارزها به غیر از بیت کوین را نمایش می‌دهد. نمودار سوم نیز میزان تسلط ده رمزارز برتر روی بازار را نمایش میدهد.

NFT
در قسمت NFT در تب Cryptocurencies نیز NFTهای موجود در بازار بر اساس حجم فروش آنها در هفت روز گذشته نشان داده شده است.

تب صرافی ها (exchanges)

تب exchanges دارای سه بخش است که در این قسمت آموزش کار با وبسایت coinmarketcap به بررسی آنها می پردازیم.

اموزش سایت کوین مارکت کپ

Spot

در این بخش تمامی صرافی های متمرکز موجود در سراسر دنیا بر اساس حجم معاملات و امتیاز کاربران رتبه بندی شده اند.

derivatives

در بخش derivatives لیست خدمات مشتقه برخی از صرافی ها نمایش داده شده است.

DEX

در این قسمت نیز در این بخش نیز تمامی صرافی های غیرمتمرکز آمده است.

 

تب portfolio

یکی دیگر از امکانات سایت coinmarketcap قسمت پرتفوی است. با انتخاب این بخش و سپس کلیک بر روی گزینه create portfolio و انتخاب نام دلخواه شما می توانید پرتفوی خود را ایجاد کنید. پس از ایجاد پرتفوی از بخش Add new می توانید کوین ها و توکن های موردنظر را به پرتفوی خود اضافه کنید. پس از انتخاب توکن موردنظر، در صفحه بازشده سه تب Buy، Sell و Transfer موجود است.

در تب Buy شما می توانید توکن موردنظر خود را انتخاب کرده و در کادر quantity قیمت موردنظر و در قسمت price per coin قیمت واحد بیت کوین را انتخاب کنید. در اینجا می توانید تاریخ خریداری کوین موردنظر و مقدار کارمزد پرداخته شده را وارد نمایید.

در تب Sell نیز با واردکردن اطلاعات موردنیاز در کادرهای مربوطه اطلاعات و جزئیات مربوط به آخرین تراکنش فروش را ثبت کنید.

در تب Transfer برای شما این امکان فراهم شد تا اطلاعات آخرین واریز و برداشت کوین مورد نظر و تاریخ و کارمزد تراکنش را وارد کنید.

 

تب Watchlist

در تب Watchlist شما می توانید با ایجاد یک Watchlist تغییرات رمزارزهایی موردنظر خود را پیگیری کنید. در اینجا با کلیک بر روی گزینه add coin می توانید لیست ارزهای دیجیتال را مشاهده کرده و رمزارز موردنظر خود را انتخاب کنید.

در بخش رمزارزها در صفحه اصلی سایت coinmarketcap شما می توانید با انتخاب ستاره کوچکی که در کنار نام هر رمزارز آمده است، آن را به بخش Watchlist یا دیده بان اضافه کنید.

 

تب products

در تب products در قسمت calendars دو گزینه موجود است. در قسمت ICO Calendar شما می توانید انواع پروژه‌های ico را مشاهده کنید. قسمت Events Calendar آخرین تغییرات پروژه‌های مختلف قابل مشاهده است.

در قسمت products در این تب شما می توانید با انتخاب گزینه Converter رمزارزهای مورد نظر خود را به هر واحد دیگری تبدیل کنید. همچنین با کلیک بر روی گزینه Blockchain Explorer می توانید کد هش تراکنش‌های انجام شده در شبکه بلاکچین را جستجو کنید.

معرفی سایت کوین مارکت کپ

 

3. سایت های مشابه کوین مارکت کپ

در این قسمت از آموزش سایت کوین مارکت کپ به بررسی سایت های مشابه کوین مارکت کپ میپردازیم. یکی از رقبای مهم این کوین مارکت کپ، وب سایت CoinGecko است. این سایت داده‌های بیش از 9000 کوین و توکن را ردیابی می‌کند. یکی از مزایای مهم سایت CoinGecko مستقل بودن آن است.

وب سایت LiveCoinWatch یکی دیگر از رقبای وب سایت کوین مارکت کپ است که در سال 2017 معرفی شد.این وب سایت داده های بیش از 2000 دارای دیجیتال را ارائه میدهد. طراحی بی عیب و نقص سایت LiveCoinWatch یکی از مهمترین مزایای آن است. در این وب سایت یک پت زنده برای کاربران ارائه شده که می توانند درمورد معاملات و عملکرد پورتفوی خود با سایر افراد صحبت کنند.

از دیگر سایت های مشابه کوین مارکت کپ می توان به سایت های CryptoCompare ، CoinCodex و CoinCap اشاره کرد.

 

جمع بندی

سایت کوین مارکت کپ CoinMarketCap به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین منابع در حوزه ارزهای دیجیتال (کریپتوکارنسی) شناخته می‌شود. این سایت به کاربران امکان دسترسی به اطلاعات جامع و به‌روز ارزهای دیجیتال، نظارت بر بازار، مدیریت سرمایه‌گذاری، یادگیری در مورد تمام جنبه‌های کریپتوکارنسی، و اتخاذ تصمیمات مطلوب در معاملات و سرمایه‌گذاری‌ها را می‌دهد. ویژگی‌های بارز کوین مارکت کپ عبارتند از ارائه اطلاعات قیمتی دقیق و به‌روز، امکان ایجاد پورتفوی شخصی، لیست صرافی‌ها، ویژگی واچ لیست جهت رصد رمزارزهای موردنظر، نمایش رمزارزهای دارای بیشترین رشد و ریزش، تبدیلگر قیمت، رتبه‌بندی زنجیره‌های بلاک چینی، اپلیکیشن موبایل و بسیاری ویژگی‌های دیگر. سایت کوین مارکت کپ به کاربران اطلاعات بی‌طرفانه و ابزارهای مفیدی را برای مشارکت در بازار ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد و به عنوان منبعی برجسته جهت نظارت بر بازار و تصمیم‌گیری‌های مالی مرتبط با ارزهای دیجیتال توسط معامله‌گران و سرمایه‌گذاران شناخته می‌شود. در این مقاله ما به آموزش کامل سایت کوین مارکت کپ و ویژگی ها و امکانات این سایت پرداختیم. همچنین سایت های مشابه کوین مارکت کپ را معرفی کردیم.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها