60% تخفیف تمدید تخفیف کلیه دوره های مکتب تی وی برای شما به مدت محدود ...
متاورس چیست؟

جهان متاورس چیست؟

تاریخ انتشار : اسفند ۲۲, ۱۴۰۱ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۸, ۱۴۰۲ نویسنده : ریحانه مسافر زمان مورد نیاز مطالعه : 6 دقیقه تعداد بازدید : 203 بازدید

باید بدانید که این روز ها برای خیلی از افراد این سوال شده است که متاورس چیست، یا اصن کاربرد آن چیست. اگر از قبل در زمینه های ارز دیجیتال تحقیق های گسترده انجام داده باشید می دانید که با گذر زمان شاهد روز به روز پیشرفته تر شدن جهان دیجیتال هستیم، و هر چقدر هم که جلو تر می رویم شاهد قدرت مند شدن و به اصلاحی می توان گفت ترسناک تر شدن آنها هستیم. و در همین راستا با قدرت گرفتن جهان های دیجیتال شاهد این هستیم که چقدر زندگی انسان ها تحت تاثیر این ها هست و با کوچکترین اتفاقی در این زمینه میتوان گفت زندگی انسان ها دچار دگرگونی های بسیاری خواهد شد. هر روز شاهد رونمایی یا خبر تولید پروژه های از همین قبیل هستیم، که هر کدام سعی در راستای بهبود بخشیدن چیزی یا عملی را دارند ولی بزارید شما را با یکی از همین پروژه ها آشنا کنیم. متاورس یک پروژه نو ظهور است که هدف آن ایجاد پلی برای پیوند بین دنیای های مجازی یا دیجیتال است. در واقع میشه گفت نوعی واقعیت مجازی است.در ادامه اگر دوس دارید درک بهتری از این موضوع داشته پس تا آخر با ما همراه باشید.

متاورس چیست؟

آموزش رایگان ارز دیجیتال

آموزش رایگان ارز دیجیتال در نیم ساعت

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره آموزش ارز دیجیتال را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

تاریخچه متاورس؟

تحت این شرایط های که الان هست می توان گفت انسان هنوز از حتی با نسخه بتا یا اولیه فناوری متاورس خیلی دور است و را درازی را در پیش دارد. اما این معنی سالیان سال مورد بحث و حرف قرار می گرفت بد نیست بدانید که این موضوع به اینجا ختم نمی شود، در مورد آن بازی های رایانه ای ، کتاب ، یا رمان ، و حتی فیلم هم ساخته و نوشته شده است. ولی بهتر است کمی عقب گرد کنیم تا ببینیم ریشه کلمه متاورس به کجا ختم می شود، در حقیقت تاریخ خلق این کلمه بر می گردد به دهه 90 میلادی، در موقعی که نیل استفنسون [neal stephnson] کتابی را با عنوان اسنو کرش [snow crash] منتشر کرد.

خالق این اثر سعی کرد که برای اولین بار معانی و مفاهیم مانند متاورس و اواتار را شبیه به یک خط داستان پیش بینی کرده بود. مفهوم های که سال های بعد تحت همین عنوان راه های خود را به دنیای دیجیتال باز کرده است. اما باید بدانید این پایان این ماجرا نیست. مدت ها بعد نویسنده ی کتاب [ready player one] ارنست کلاین داستانی را به عنوان زندگی انسان در سال های دور 2044 روایت می کند. و تمام داستان روایت شده در این کتاب این است که انسان میتوانید در کنار زندگی سخت خود زندگی دیجیتال خود را داشته باشند. شاید جالب باشد که بدانید جریان های تغییرنام فیس بوک به متا دلیل محکمی برای این بود که به دنیا بفهمانند که برنامه های زیادی برای آن دارند.

تاریخچه متاورس

متاورس چیست؟

کلمه متاورس : تشکیل شده از دو کلمه متا [ meta ] و ورس [ verse ] تشکیل شده است. کلمه متا به معنی برتر و ورس که از کلمه [universe] گرفته شده است به معنی جهانی است و این ترتیب عبارت متاورس را می توان جهان برتر یا برتر از جهان تلقی کرد.متاورس عملکردی مانند یک شبکه مجازی دارد که آن کاربران توانایی برخورد و تعامل کنند. به عبارتی دیگر، در جهان متاورس کابران چه به صورت انلاین چه آفلاین در نقش افرینی هستند.این شبکه یا بهتره بگیم جهان مجازی جنبه های از هر کدام شبکه های اجتماعی بازی های ویدیویی و فناری واقعت مجازی [ vr ] و واقعیت افزوده را [ ar ] و در نهایت بلاک چین را با یک دیگر ادغام کرده است. و بنا به همین دلایل میتوان آن را به دنیایی شاخه واقعیت های مجازی هست نسبت داد.

با بیشتر شدن سلطه بلاک چین در جهان دیجیتال، پای متاورس به بازی بلاک چین باز شد. بازی های که در آن افراد توانایی خرید آیتم های بازی را در قالب ارز های دیجیتال دارد، و این را هم در نظر داشته باشید هر کدام از بازی ها عملکردی متفاوتی در بلاک چین دارد.

متاورس چیست؟

واقعیت مجازی vr در متاورس چیست؟

واقعیت مجازی [ virtual reality ] اختصار به آن [ VR ] می گویند یک جهان مجازی یا دیجیتالی که افراد با ورود به آن استفاده از عینک های واقعیت مجازی با اشیا و کلیه وقایع موجود درآن تعامل داشته باشند. به این صورت که کاربر با زدن ای عینک وارد دنیایی مجازی شده و در این دنیا می تواند تجربیات گوناگونی داشته باشند.

واقعیت افزوده ar در متاورس چیست؟

شاید بدانید واقعیت افزوده یا [ Augmented Reality ] که به آن هم [ AR ] هم می گویند، در کنار واقعیت افزوده یا [VR] ابزار تحقق متاورس محسوب می شود. به عبارتی دیگر عبارت واقعیت افزوده، همانطور که از اسمش پیداست ماهیت اضافه کنندگی دارد. یعنی یک شی یا کاراکتر دیجیتالی را به فضا می کند. 

شما شاید فیلم های گارفیلد ، دامبود ، سونیک خارپشت را دیده باشید و از این دسته فیلم ها باید بدانید که درآن ها شخصیت های که غیر واقعی هستند مانند حیوانات یا حتی خود شخصیت ها کارتونی به بازی پرداخته اند بیشتر به مفهوم واقعیت افزوده پی می برید.اما باید این نکته را باید در نظر داشته باشید که مفهوم لایو اکشن با واقعیت افزوده تفاوت های بسیاری دارد.

واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در متاورس

نقش ارزهایی دیجیتالی و توکن های غیر مثلی nft در متاورس چیست؟

شاید همانطور قبل تر به آن پرداختیم، متاورس جایی است که اختیار همه چیز درآن در اختیار خودمان است. نکته ای که باید مد نظر قرار دهید این است که دنیای متاورس با ارز های دیجیتال وابستگی دارد. در جهان متاورس هم همانند دنیای واقعی شما می توانید، در طول روز معاملاتی که دنیای واقعی انجام می دهید را در همان جا هم میتوانید انجام دهید. شما می توانید معاملات و تبادلات خود را با ارز های دیجیتال انجام دهید.شاید باید بدانید که به جز ارز های دیجیتال اصلاحی که خصوصا این روز ها بیشتر اسم آن را میشنویم یا با ان برخورد می کنیم. این توکن ها یکی از جدید ترین پدیده فناوری بلاک چین بوده که به سرعت در حال گسترش است. نقش اصلی و ویژگی های اصلی این توکن ها در دنیای متاورس این است به اعطای مالکیت کامل شخصیت ها آیتم جمع آوری شده در زمین مجازی به افراد می توان اشاره کرد.

توکن های غیر مثلی در متاورس

پکیج آموزش ارز دیجیتال

پکیج آموزش ارز دیجیتال

در پکیج آموزش ارز دیجیتال قدم به قدم همراه با پشتیبان اختصاصی خود به ۱.مقدمات و اصطلاحات ارز دیجیتال ۲.نحوه تحلیل فاندامنتال، کیف پول ها و صرافی ها ۳.الگوهای نموداری و پرایس اکشن و اندیکاتورها و استراتژی‌های معاملاتی مسلط ...

%50 تخفیف
5.000.000 تومان
2.500.000 تومان
بررسی و خرید دوره

ویژگی های متاورس چیه؟

  • حضور 
  • همکاری 
  • استاندارد سازی 
  • دنیای بی انتها 
  • همزمانی 
  • سرعت 
  • پایداری 
  • هزینه 

جمع بندی

در این مقاله به این سوال که متاورس چیست پاسخ دادیم. در مورد این جهان نوظهور یاحتی میشه گفت ترسناک را معرفی کردیم، ولی چیزی که از الان مشخص است این است که آینده متاورس بسیار روشن است، اما شاید شما از اون دسته افراد باشید که افسوس می خورید که چرا 10 سال قبل بیت کویین نخریده بودم. اما این را هم باید بگیم آیند متاورس معلوم از کی چراغ راهش روشن شود. پس خواهش مندیم بدون هیچ اطلاعات قبلی اقدام به خرید متاورس یا سرمایه گذاری بر روی آن را نداشته باشید.شما آینده متاورس را چگونه پیش بینی می کنید نظرات خود را با ما به اشتراک بزارید.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها