60% تخفیف تمدید تخفیف کلیه دوره های مکتب تی وی برای شما به مدت محدود ...
ساتوشی چیست؟

ساتوشی چیست؟هر آنچه باید بدانید

تاریخ انتشار : اسفند ۲۳, ۱۴۰۱ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۸, ۱۴۰۲ نویسنده : ریحانه مسافر زمان مورد نیاز مطالعه : 7 دقیقه تعداد بازدید : 165 بازدید

مهم ترین پول های دنیا هم از واحد های کوچکتر تشکیل شده اند که حساب و کتاب آن را راحت تر می کند مثل دلار، سنت را دارد که یک صدم دلار است. برای بیت کوین هم این قضیه صادق است که یک واحد بسیار کوچک وجود دارد، به اسم ساتوشی که در معاملات روزمره استفاده می شود.. در این مقاله به سوالاتی نظیر هر بیت کوین چند ساتوشی می شود و هر ساتوشی معادل چند تومان است پاسخ می‌دهیم پس با ما همراه باشید.

ساتوشی

آموزش رایگان ارز دیجیتال

آموزش رایگان ارز دیجیتال در نیم ساعت

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره آموزش ارز دیجیتال را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

ساتوشی چیست؟

هر ارز یک واحد شمارش  دارد.  واحد بیت کوین در معاملات خرد ساتوشی است. برای درک بهتر ساتوشی SAT کوچک ترین واحد در Bitcoin  است و در بستر بلاک چین و کیف پول ها ذخیره سازی می شود و می توان گفت هر ساتوشی معادل یک صد میلیونم BTC است. هر ساتوشی برابر با 0000001/0 بیت کوین است. اگر بخواهیم آن را حساب کنیم معادل با یک در ده به توان منفی هشت Bitcoin است. در معاملات خرده که در بازار بیت کوین انجام می شود که واحد آن ساتوشی است اگر واحدی نداشته عملا بیت کوین کاربردی در معاملات کوچک ندارد. بیت کوین دارای ارزشی بسیار بالایی است در حال حاضر یک بیت کوین برابر با 50 هزار دلار می باشد و ارزش یک واحد بیت کوین بالاتر از یک کیلو طلای 24 عیار است. برای همین باید از واحد های کوچک تری لازم است که بتوانیم بیت کوین را خرج کنیم فرض کنید. که شما به مغازه ایی رفته اید و خریدی را انجام داده اید و قصد پرداخت آن را بیت کوین دارید و خرید های شما 1000 دلار شده است شما نمی توانید یک واحد 50 هزار دلاری بپردازید. برای همین از واحد های کوچکتری کمک می گیرند. و هرروزه قیمت این ارز رو به افزایش است.

ساتوشی

قیمت ساتوشی چقدر است؟ (دلار و تومان)

اگر بفهمیم که قیمت هر ساتوشی چقدر است باید قیمت دقیق بیت کوین را داشته باشیم و همواره قیمت این ارز نوسان زیادی دارد و این را باید به دلار تبدیل کرد تا بتوانیم قیمت هر ساتوشی را به دلار محاسبه کنیم. در حال حاضر قیمت هر واحد بیت کوین برابر با 50 هزار دلار است از طرفی دیگر هر واحد بیت کوین برابر با 100 میلیون ساتوشی است . اگر 50 هزار را تقسیم بر 100 میلیون کنیم عددی حدود 0005/0 بدست می اید. که هر ساتوشی با قیمت 50 هزار دلار برابر با 0005/0 می باشد اگر تبدیل به دلار که نوسان قیمت دارد را انجام دهیم. تقریبا هر ساتوشی 0005/0 دلار است و 05/0 سنت می باشد. و اگر بخواهیم بدانیم که هر ساتوشی معادل چقدر به تومان است باید همین دلار را به تومان تبدیل کنیم اهمیت این ارقام در معاملات کوچک بسیار مهم است برای این که آن ها درهر معامله باید هر ساتوشی را محاسبه و قیمت هر ساتوشی را به دلار بدست بیارند.که قیمت این ارز ها هم لحظه ایی تغییر دارد. بنابراین آن ها بسیار باید دقیق عمل کنند. یک اشتباه در محاسبه ممکن است این افراد ضرر زیادی داشته باشند.

خالق ساتوشی کیست؟

نام این اثر بر گرفته از همان خلق کننده بیت کوین بوده که اسم آن <<ساتوشی ناکاموتو>> نام دارد. هویت این فرد مشخص نیست و می توان گفت که این نام یک  فرد شاید نباشد و پای یک تیم حرفه ایی در میان باشد. در ابتدای پیدا شدن بیت کوین چون ارزش بسیاری نداشت به واحد های کوچکتری تقسیم نمی شد. اما تا الان این ارز رشد بسیار زیادی داشته و ارزشمند ترین کوین در بازار است. نقصی بسیار زیادی ندارد این کوین و می توان گفت که تقریبا کامل و بی نظیر است. در 15 نوامبر سال 2015 کاربری با نام << ریباک >> بر کوچک کردن برای بیت کوین را منتشر و تاکید بر آن داشت که این موضوع در آن زمان بسیار جدی نبود. ولی در سال 2011 مقدار 100 میلیون ساتوشی برای هر بیت کوین قرار گرفت و تایید شد.

چند تا از واحد های دیگر بیت کوین

بیت کوین در بلاک چین همان واحد اصلی خود ساتوشی را دارد ولی واحد های دیگری هم هستند. توجه داشته باشید که این واحد ها بیشتر در بیان مقادیر استفاده می شود. و مقدار و واحد اصلی SAT است. این واحد ها برای کاربران می تواند بسیار خوب باشد که هر چقدر توانایی دارند بتوانند از این ارز تهیه کنند. برای مثال و درک بهتر شما یک 100 دلاری را در نظر بگیرید. و قطعا 50 و 25 دلاری هم وجود دارد. در واقعه این واحد ها هم برای همین است که کاربران از هر لحاظ راحت باشند. از وقتی که بیت کوین وارد بازار شده تا الان پیشرفت چشمگیری داشته و توانسته است کاربران این حوزه را راضی نگه دارد به طوری که سمت ارز دیگری نروند. 

بجز بیت کوین بقیه ارز های داخل بازار آلت کوین است.

سانتی بیت کوین : معادل 01/0 بیت کوین و 000/000/1 ساتوشی است.

میلی بیت کوین : معادل 001/0 بیت کوین و 000/100 ساتوشی است.

میکرو بیت کوین : معادل 000001/0 بیت کوین و 100 ساتوشی است.

ساتوشی چیست؟

پکیج آموزش ارز دیجیتال

پکیج آموزش ارز دیجیتال

در پکیج آموزش ارز دیجیتال قدم به قدم همراه با پشتیبان اختصاصی خود به ۱.مقدمات و اصطلاحات ارز دیجیتال ۲.نحوه تحلیل فاندامنتال، کیف پول ها و صرافی ها ۳.الگوهای نموداری و پرایس اکشن و اندیکاتورها و استراتژی‌های معاملاتی مسلط ...

%50 تخفیف
5.000.000 تومان
2.500.000 تومان
بررسی و خرید دوره

هدف ازکوچک تر کردن واحد بیت کوین چه بود؟

بیت کوین در سال 2009 به نام ارز دیجیتال وارد بازار شد این ارز در واقعه بهترین ارز دیجیتالی است که می توان تهیه کرد. این ارز ها کاربرد های بسیار زیادی دارند و به طوری طراحی شده اند که تقریبا امنیت بالا و سرعت و دقت تراکنش را دارد. از سال ظهور این رمز ارز تا الان رشد قابل توجهی داشته و سرمایه گذاران زیادی را به خود جذب کرده است و بین کاربران بسیار مشهور بوده. بخاطر این که قیمت هر واحد از این رمز ارز بسیار بالا رفته باید ان را به واحد های کوچک تری تقسیم کنند. تا در معاملات روزانه و کوچک هم بتوانیم از آن استفاده کنیم و با کوچک کردن این رمز ارز به واحد های مختلف کاربران می توانند خرید و فروش های خود را در کمترین مقدار هم انجام دهند و نگرانی بابت این کار نداشته باشند. هر واحد از این ارز دیجیتال حدود 50 هزار دلار است که این ارز الان هم در حال نوسان می باشد و می تواند قیمت بالاتری داشته باشد برای همین  شما نمی توانستید برای هر چیز کمی مانند 1000 دلار یک واحد بیت کوین بپردازید و این کار باعث ضرر شما می شود. تا اینکه این رمز ارز به واحد های کوچکتری تبدیل شد به نام ساتوشی و واحد های مختلفی هم دارد که می تواند کاربران با تبدیل آن به دلار و تومن استفاده کنند و این کار باعث تا کاربران زیادی جذب این کوین شود. و با این کوین معاملات زیادی انجام می شود.

چند نکته در مورد ساتوشی

در انتهای مقاله بهتر است به صورت جمع بندی چند نکته در مورد ساتوشی بیان کنیم 

همه میدانیم بیت کوین به عنوان پادشاه ارز های دیجیتال  ارزش بسیار بالایی دارد. این ارزش بسیار بالا موجب محدود شدن معاملات آن می شود عملا باعث می شود که تعداد معاملات این ارز بسیار محدود شود. زیرا تعداد معامله گران و سرمایه گذاران  که در این سیستم معامله کنند بسیار کم است..

از سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ توسعه دهندگان پیشنهاد تبدیل بیت کوین به واحد های کوچکتر را دادند. و آن به 100 میلیون ساتوشی تقسیم شد. 

در نهایت می توان اینگونه گفت که تبدیل بیت کوین به صد میلیون واحد کوچکتر راه افزایش قیمت بیت کوین را برای سال های آتی باز کرده است.همین مسئله باعث شده است که بسیاری به ساتوشی به چشم یک سرمایه گذاری بلند مدت نگاه کنند.

اما توجه داشته باشید این بازار غیر قابل پیش بینی است و هر اتفاقی ممکن است بیفتد. بنابراین با توجه به تمامی چیزهایی که گفتیم و با توجه به احتمالاتی که بیان کردیم همواره این احتمال وجود دارد که بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال روزی با شکست مواجه شود. نظر شما چیست؟

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها