60% تخفیف تمدید تخفیف کلیه دوره های مکتب تی وی برای شما به مدت محدود ...
آلت کوین چیست؟

آلت کوین چیست؟انواع آن را بهتر بشناسیم

تاریخ انتشار : اسفند ۲۵, ۱۴۰۱ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۸, ۱۴۰۲ نویسنده : ریحانه مسافر زمان مورد نیاز مطالعه : 7 دقیقه تعداد بازدید : 181 بازدید

اولین ارز دیجیتالی که در سال 2009 وارد بازار این حوزه شد بیت کوین بود که به دلیل بحران مالی و بدبینی مردم به بانک ها جایگاه خوبی به دست آورد. اما این تازه شروع ماجرا بود، به مرور زمان به تعداد ارز های دیجیتال افزوده شد که به آن ها آلت کوین میگویند به معنی جایگزینی برای بیتکوین. در واقع پروتکل های آن ها با هم متفاوت است. مهم ترین آلت‌کوین‌ها، لایت کوین و ریپل هستند. در ادامه این مقاله شما را بیشتر با این مفهوم و مطالب پیرامون آن آشنا خواهیم کرد.

آلت کوین چیست؟

آموزش رایگان ارز دیجیتال

آموزش رایگان ارز دیجیتال در نیم ساعت

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره آموزش ارز دیجیتال را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

آلت کوین چیست؟

به طور ساده بگوییم بعد از بیت کوین هر ارز دیجیتالی که در بازار وجود دارد را آلت کوین می نامند. Alternative coin به معنای کوین جایگزین است که ارز های دیجیتالی زیادی بعد از bitcoin در این زمینه رشد کرد و ایده شرکت های سازنده این بود که بتوانند از BTC بهتر باشند و از این کوین محبوب پیشی بگیرند ولی تا الان هیچ کوینی محبوب و بهتر از بیت کوین نبوده البته باید گفت که انسان همواره دنبال این بود که بتواند پول را به صورت دیجیتال در بیاورد و پروژه هایی هم قبل بیت کوین بوده نه نتیجه مطلوبی نداشته و از رد شده است. این ارز ها برای اینکه بتوانند بهتر از پول عمل کنند و مزیت هایی هم بری انسان  نظیر امن بودن ، انتقال سریع ، دسترسی مطلوب را داشته باشد. تقریبا بعد از BTC هزاران کوین جدی در دسته بندی آلت کوین به وجود آمده است که همه آن ها موفق نبوده و خیلی آن ها از رده بندی خارج شده اند.

آلت کوین چیست؟

آشنایی بهتر با Altcoin 

در حال حاضر ارز های زیادی مشغول به کار هستند به جز bitcoin همه آن ها alt coin است. همان طور که گفته شد. انسان همواره در تلاش بوده که بتواند پول را هم به صورت دیجیتال در بیاورد که پروژه هایی هم قبل BTC بوده که شکست خورده که یکی از پر کابردترین و محبوب ترین ارز بین کاربران بیت کوین بوده و در بازار سهم چشمگیری دارد که کاربران زیادی را جذب خود کرده است و درحال حاضر بهترین کوین موجود در بازار است. ارز های موجود همه بعد از بیت کوین بوده و نتوانسته اند از آن پیشی بگیریند در واقع هدف این ارز های موجود در بازار که کاربرد های مختلفی هم دارند این بوده که با بهبود عملکرد خود در حوزه خود بتوانند بهترین و اولین کوین در بازار شوند و سرعت و دقت تراکنش ، از bitcoin پیشی بگیرند. این امر تا الان محقق نیافته است. ولی کوین های موفقی هم بوده اند. که بین هزاران کوین جایگاه خوبی را دارند. و می توان گفت که نصف این ارز ها با شکست بزرگی مواجه شدند و یکسری ارز ها هم در وسط هستند که کاربران راضی نگه داشته است. همه این رمز ارز ها یک سری ویژگی BTC را دارند و از همان الگوریتم استفاده شده در بیت کوین پیروی می کنند. اما فرق این ها در سرعت و دقت تراکنش ، روش های توزیع توکن است. و باید در نظر گرفت که از چندین هزار رمز ارز فقط 200 هزار از این ها استاندارد ERC20 اتریوم را دارند که موفق بوده اند اما نه به اندازه بیت کوین.

چند نوع Altcoin وجود دارد؟

تقریبا چندین هزار آلت کوین وجود دارد که از انواع مختلف با کاربرد های متفاوتی هستند. که در ادامه کامل به شما توضیح خواهیم داد.

استیبل کوین

این نوع کوین نوسانات زیادی در بازار ندارند و به دیگر کالا ها یا پول اتصال پیدا می کنند. و تقریبا یک قیمت است. به عنوان مثال تتر یک استیبل کوین است که به دلار متصل شده و مثل دلار قیمت آن تقریبا ثابت است. این کوین مناسب پرداخت های روزانه ، وام و انواع کار های ارزی مختلف که بخواهید پرداخت کنید. اما کارکنان نمی توانند حقوق خود را به صورت ارز دیجیتال بگیرند یا استیبل کوین چون هر لحظه ممکن است که نرخ این ارز کاهش پیدا کند و ضرر زیادی برای کارکنان داشته باشد. کاربرد های فراوانی دارد. این ارز رشد قابل توجهی دارد. و می توان گفت که اختراع خوبی توسط بشر است.

انواع آلت کوین

توکن کاربردی

این کوین ها برای گرفتن یک سرویس خاص انجام می شود در بستر بلاک چین است و می توان گفت که استاندارد ERC20 اتریوم است. برای خرج کردن در یک سیستم خاص مثل بلاک چین است. برای مثال یکی از این کوین ها sia ، که غیر متمرکز و یک آلت کوین است. 

انواع آلت کوین

ارز های قابل استخراج 

این ارز ها مبتنی بر استخراج است و از الگوریتم گواه اثبات کار پیروی می کند. این ارز ها کاربران بسیار زیادی دارند و بین مردم مشهور هستند. معمولا این ارز ها برای کسب درآمد و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع کوین ها مثل بیت کوین است و با حل مسائل پیچیده برای تکمیل بلاک و پاداشی برای این کار به آن ها تعلق می گیرد.

توکن های اوراق بهادار

بیشتر سرمایه گذاران از آن استفاده می کنند. و بیشتر این توکن ها را برای سرمایه گذاری انتخاب می کنند. خریداران باید علم کافی در مورد این توکن را داشته باشند. این توکن قوانین و مقررات سفت و سختی دارد و هر کسی نمی تواند خرید و انتقال آن را انجام دهد. و خریداران وقتی ارزش این اوراق بالا برود سود بستگی به اوراق برای آن ها دارد.

انواع آلت کوین

توکن های غیر مثلی (nft) 

توکن های غیر مثلی یک دارایی در بلاک چین است که رمز نگاری شده می باشد و دارای مجموعه ایی از داده ها در خودشان است. چنین توکن هایی در قرار داد های هوشمند ذخیره می شود. کاربران نمی توانند این نوع توکن را کپی و تقسیم کنند و هر فرد توکن اختصاصی خود را دارد و هر وقت که خواست می تواند آن را فروشد یا انتقال دهد. کاربران این نوع توکن ها بیشتر کار های هنری ، کلکسیونی ، موسیقی و ویدیویی انجام می دهند.

میم کوین

میم کوین از شوخی و ماجرا های جتماعی ایجاد می شود. فناوری و قدرت بسیاری پشت آن ها نیست. کاربران را دوست دارند. می تواند در معاملات از آن استفاده کرد و یکی از محبوب ترین کوین ها Dogecoin است. و این کوین ها سرمایه گذاران زیادی به سمت خودش می کشد.

توکن های حاکمیتی

این توکن ها حاکمیتی و حقوق خاصی برای نگه دارندگان خود دارد. در این نوع توکن افراد در نظر سنجی که پروتکلی برای یک شرکت است در آن نظرات خود را می گذارند. و بر اینده آن تاثیر دارند این توکن ها قابلیت منحصر به فرد دارند و بر پایه بلاک چین است و این کوین در طبقه جداگانه ایی از کوین ها است.

انواع آلت کوین

پکیج آموزش ارز دیجیتال

پکیج آموزش ارز دیجیتال

در پکیج آموزش ارز دیجیتال قدم به قدم همراه با پشتیبان اختصاصی خود به ۱.مقدمات و اصطلاحات ارز دیجیتال ۲.نحوه تحلیل فاندامنتال، کیف پول ها و صرافی ها ۳.الگوهای نموداری و پرایس اکشن و اندیکاتورها و استراتژی‌های معاملاتی مسلط ...

%50 تخفیف
5.000.000 تومان
2.500.000 تومان
بررسی و خرید دوره

مزایا و معایب آلت کوین‌ها

آلت‌کوین‌ها برای جبران کمبود های بیت کوین به وجود امدند. و کاربرد های زیادی دارند  به عنوان مثال اتریوم قدرت بقای بیشتری در آینده دارد.از مهم ترین مزایای آلت کوین ها این است که سرمایه گذاران انتخاب بیشتری برای سرمایه گذاری دارند.  و یکی از دلایل قدرت آلت‌کوین‌ها، نرخ بازگشت سود خیلی خوب آن‌ها بوده است. و معایب آن ها حجم کم در بازار،نوسان زیاد،فعالیت کم در آن و از همه مهم تر به وجود آمدن مشکل نقدینگی است.

آینده آلت کوین‌ها

پروژه های زیادی از آلت کوین وجود دارد ولی حقیقت این است که زیاد دوامی ندارند.در اینده بسیار نزدیک  Altcoin ها احتمالا با هم ادغام میشوند و فقط پروژه های قوی باقی می مانند.

قیمت آلت کوین و ارتباط آن با بیت‌کوین

چون بیت کوین پادشاه ارز دیجیتال است  و لیدر بازار شناخته می شود  و قتی قیمت نزولی داشته باشد آلت کوین ها هم ریزشی می شوند البته این رابطه همیشه پابرجا نیست اما اکثر مواقع به همین شکل است.

سخن پایانی

بعضی از آلت کوین‌ها  سود آوری زیادی به ارمغان اورده اند به شرطی که قبل از خرید و فروش به دقت روی آن‌ها تحقیق انجام شده باشد.چون دنیای کریپتو فناوری جدیدی است پس نمیتوان بدون دانش و اطلاعات پای به آن گذاشت.از آنجا که صنعت کریپتو فناوری جدیدی است که باید با احتیاط در آن گام برداشت.. نظر شما چیست؟ آینده آلت‌کوین‌ها را چگونه می‌بینید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها