60% تخفیف تمدید تخفیف کلیه دوره های مکتب تی وی برای شما به مدت محدود ...
بهترین ارزهای دیجیتال حوزه بازی (Game)

بهترین ارزهای دیجیتال حوزه بازی (Game)

تاریخ انتشار : خرداد ۵, ۱۴۰۲ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۴, ۱۴۰۲ نویسنده : زهرا غلامحسینی زمان مورد نیاز مطالعه : 14 دقیقه تعداد بازدید : 232 بازدید

برخی کاربران فعالیت اصلی ارزهای دیجیتال را پس از حوزه دیفای و توکن‌های غیرمتمرکز معتقدند، در صنعت بازی‌های مبتنی بر بلاکچین است.بازی‌های مبتنی بر بلاکچین دارای مزایای بی‌شماری هستند. از جمله این مزایا می‌توان به امکان تبادل دارایی‌های درون بازی بدون نیاز به واسطه اشاره کرد. همچنین، توسعه‌دهندگان می‌توانند با استفاده از بلاکچین، کاربران جدیدی را جذب کرده و از طریق فروش آیتم‌های درون بازی درآمدزایی کنند. به همین دلیل، تعداد بازی‌های مبتنی بر بلاکچین در حال ورود به بازار افزایش می‌یابد. به علاوه، بر اساس گفته لارک دیویس، یک بلاگر معروف در زمینه ارزهای دیجیتال، پیش‌بینی می‌شود که در آینده استودیوهای بازی سازی بزرگی در این حوزه ایجاد شود و بازی‌های بزرگی وارد این بازار شوند.

بنابراین، استفاده از اصطلاح “Crypto Gaming” در این صنعت به دلیل محبوبیت بالا است. در حال حاضر، بسیاری از ارزهای دیجیتال در صنعت بازی فعالیت می‌کنند، و در این مقاله به معرفی ارزهای دیجیتال برتر حوزه بازی (Game) می‌پردازیم.

آموزش رایگان ارز دیجیتال

آموزش رایگان ارز دیجیتال در نیم ساعت

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره آموزش ارز دیجیتال را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

1-بهترین ارزهای دیجیتال حوزه بازی (Game)

بهترین ارزهای دیجیتال حوزه بازی (Game)

۱-ارز دیجیتال ApeCoin

یکی دیگر از ارزهای دیجیتال در حوزه بازی که در زمان نگارش این مقاله شرایط خوبی در بازار داشت، اپی کوین (EpiKoin) است. اپی کوین در حال حاضر در رتبه ۴۶ از بهترین ارزهای دیجیتال جهان قرار دارد، که این موضوع می‌تواند نشانگر کیفیت آن باشد. البته باید توجه داشت که ارزهای دیجیتال در حوزه گیمینگ معمولاً به سرعت به رتبه های بالا می‌رسند، این امر به دلیل محبوبیت بسیار بالای آنها است. اپی کوین نیز از این مورد مستثنی نیست و در یک بازه زمانی کوتاه به شرایط فعلی دست یافته است. این رمزارز البته در حوزه‌های دیگر مانند NFT ها نیز تعریف شده و یک رمزارز چندکاربردی محسوب می‌شود که باعث افزایش محبوبیت آن شده است. دائو و وب ۳ نیز امکانات و کاربردهایی است که برای پلتفرم اپی کوین تعریف شده‌اند.

رسیدن به ارزش بازار ۳.۴ میلیارد دلار و حجم معاملات ۴۷۰ میلیون دلار نشان می‌دهد که اپی کوین راه بسیار خوبی را پیش گرفته است و می‌تواند گزینه مناسبی برای نوسان گیری و سرمایه‌گذاری میان‌مدت باشد. قیمت فعلی این رمزارز بیش از ۱۲ دلار است که برای یک ارز دیجیتال با ۲۷۷ میلیون سکه در گردش، عدد قابل توجهی به نظر می‌رسد. این ارز دیجیتال هنوز به میزانی که بتواند در بازار شناخته شود، معروف نشده است و کمتر کسی با آن آشنا است . اپی کوین در سال ۲۰۲۲ وارد بازار شده و نسبت به قیمت ابتدایی خود همچنان در شرایط پایینی قرار دارد. با بررسی و ارزیابی نکات مربوط به تحلیل فاندامنتال این رمزارز، بهتر است آن را بیشتر برای نوسان گیری استفاده کنید. برای روش‌های دیگر درآمدزایی، مناسبتر است به رمزارزهایی با شرایط بهتر روی آورید.

۲-ارز دیجیتال Decentraland (MANA)

با توجه به اینکه شما ارز دیجیتال مانا را به عنوان اولین و بهترین ارز دیجیتال در حوزه بازی تعریف می‌کنید، می‌توانیم به بررسی مفصل‌تری از این رمزارز بپردازیم. ارز دیجیتال مانا بر پایه شبکه بلاکچین اتریوم (Ethereum) پیاده‌سازی شده است و به ازای زمینهای دیجیتال درون پلتفرم، یک توکن بومی با نام LAND دارد. توکن LAND برای خرید، فروش و پرداخت درون برنامه پلتفرم مانا استفاده می‌شود.

مانا امکانات بسیار زیادی دارد و به عنوان گزینه اول و بهترین رمزارز در حوزه بازی شناخته شده است. با توجه به پیاده‌سازی بر پایه بلاکچین، امنیت قابل توجهی دارد و از قابلیت‌های بلاکچین در خود بهره می‌برد. همچنین، مانا می‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری بلندمدت در بازار ارزهای دیجیتال باشد. برای خرید و فروش زمین‌ها درون پلتفرم مانا، می‌توانید از خود این رمزارز یا اتر (Ether) استفاده کنید. همچنین، مانا قابلیت اتصال به صرافی‌های معتبر ارزهای دیجیتال در سراسر جهان را دارد تا بتوانید به صورت آنلاین آن را خرید و فروش کنید. از طرفی، می‌توانید از پلتفرم‌های رمزارزی برای انجام بازی‌های کامپیوتری استفاده کنید.

با این حال، توجه داشته باشید که رمزارزها همواره با مخاطرات و نوسانات بازار همراه هستند و قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، به طور دقیق تحقیقات و تجزیه و تحلیل‌های خود را انجام دهید. همچنین، در صورت استفاده از پلتفرم‌ها و صرافی‌ها، حتماً از صرافی‌های قابل اعتماد و امن استفاده کنید.

۳-ارز دیجیتال Axs Infinity

ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی یکی دیگر از ارزهای دیجیتال حوزه گیمینگ است که در بازار بسیار محبوبیت کسب کرده است. این رمزارز، الهام گرفته از بازی پوکمون، و به دلیل محبوبیت بازی و جذابیت پلتفرم اکسی اینفینیتی، مورد توجه قرار گرفته است.

یکی از جنبه‌های جالب اکسی اینفینیتی این است که با بازی کردن و دستیابی به موفقیت‌ها در بازی، می‌توانید توکن اکسی را به دست آورید. این فرایند می‌تواند به شما فرصت سرمایه‌گذاری مناسب را در این رمزارز بدهد. درواقع، شما با بازی کردن در پلتفرم اکسی اینفینیتی، توکن اکسی را به عنوان جایزه دریافت می‌کنید. این روش، به شما امکان سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال را می‌دهد، اگرچه برای سرمایه‌گذاری بلندمدت، توصیه‌ای نیست. همچنین، می‌توانید از این رمزارز برای نوسان گیری در بازار استفاده کنید.

بازیکنان بسیار زیادی وجود دارند که ساعت‌ها را در پلتفرم اکسی اینفینیتی سپری می‌کنند و به دنبال کسب درآمدهای ثابت ماهانه هستند. این نشان می‌دهد که این رمزارز در بازار بسیار پرطرفدار است. با این حال، توجه داشته باشید که سرمایه‌گذاری در این رمزارز برای مدت طولانی توصیه نمی‌شود، اما می‌توانید از آن برای نوسان گیری در بازار استفاده کنید. با توجه به موفقیت و جذابیت پلتفرم اکسی اینفینیتی و همچنین محبوبیت بازی، در آینده نزدیک اکسی اینفینیتی ممکن است به عنوان یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال در بازار شناخته شود.

۴-ارز دیجیتال Sandbox (SAND)

The Sandbox یک پلتفرم دنیای مجازی بر پایه بلاکچین است که توسط شرکت Pixowl در سال 2011 راه‌اندازی شده است. این پلتفرم به کاربران امکان می‌دهد دارایی‌های دیجیتال خود را در قالب یک بازی ایجاد، ساخت، خرید و فروش کنند. ترکیبی از قابلیت‌های سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAO) و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) باعث ایجاد یک پلتفرم غیرمتمرکز برای جامعه بازی پررونق شده است.

ماموریت اصلی پلتفرم Sandbox، معرفی و استفاده موفقیت‌آمیز تکنولوژی بلاکچین در صنعت بازی است. این پلتفرم بر تسهیل یک مدل خلاقانه “بازی برای کسب درآمد” تمرکز دارد، که به کاربران این امکان را می‌دهد همزمان خالق و گیمر باشند. با معرفی توکن SAND که تراکنش‌ها را در پلتفرم تسهیل می‌کند، Sandbox از قدرت بلاکچین استفاده می‌کند.

در کل، Sandbox یک پلتفرم نوآورانه است که ترکیبی از دنیای مجازی، بلاکچین و توکن‌های NFT را به کاربران ارائه می‌دهد. این امکان را به آنها می‌دهد تا در دنیای خودشان، خلاقیت خود را به کار بگیرند و در عین حال از آن به عنوان یک بازی برای کسب درآمد استفاده کنند.

۵-ارز دیجیتال RNDR

RenderToken (RNDR) یک شبکه توزیع شده رندر GPU است که بر اساس بلاکچین اتریوم ایجاد شده است. هدف اصلی این پروژه اتصال هنرمندان و استودیوهایی است که به قدرت محاسباتی GPU برای رندرینگ نیاز دارند، با ارائه دهندگان ماینینگ که تمایل به اجاره قدرت محاسباتی GPU خود دارند. RenderToken توسط شرکت OTOY, Inc. که توسط جول اورباخ تأسیس شده است، در سال 2009 راه‌اندازی شد و در سال 2017 فعالیت خود را آغاز کرد. در اکتبر همان سال، RNDR اولین فروش عمومی توکن خود را برگزار کرد و در دوره فروش خصوصی از ژانویه 2018 تا مه 2018، مجموعاً 117,843,239 توکن RNDR با قیمت 0.25 دلار برای هر توکن فروخته شد.

RenderToken چگونه کار می‌کند؟

RenderToken یک توکن ERC-20 است که هنرمندان در شبکه از آن برای تبادل قدرت محاسباتی GPU با ارائه‌دهندگان GPU (اپراتورهای گره) استفاده می‌کنند. RenderToken از ترکیبی از سیستم اثبات کار دستی و خودکار، به‌ویژه اثبات رندر، استفاده می‌کند تا تأیید کند که تمام آثار هنری قبل از پرداخت و انتشار با موفقیت ارائه شده‌اند. با استفاده از ویژگی‌های امنیتی بلاکچین اتریوم، دارایی‌های اختصاصی پس از آپلود هش می‌شوند و به‌صورت قطعه‌بندی برای رندر به گره‌ها ارسال می‌شوند. تمام پرداخت‌های RNDR در حین رندر در حساب امانت نگهداشت می‌شوند و پس از تأیید دستی توسط هنرمند سفارش ‌دهنده، در اختیار اپراتورهای گره قرار می‌گیرند. به‌منظور جلوگیری از عوامل مخرب در دو طرف تراکنش، تمام دارایی‌های ارائه‌شده در شبکه با استفاده از واترمارک محافظت می‌شوند تا زمانی که پرداخت با موفقیت انجام شود. پس از آن زمان، رندرهای بدون واترمارک قابل دانلود هستند و تمام پرداخت‌ها تا زمانی که به‌طور دستی تأیید شوند که درست ارائه شده‌اند، در امان نگهداشت می‌شوند.

۶-ارز دیجیتال وکس WAXP

وکس (WAX) یک رمز ارز دیجیتال است که در حوزه بازی‌های رایانه‌ای استفاده می‌شود، اما به طور معمول کاربردهای دیگری نیز دارد. این رمز ارز در زمینه‌های مختلفی از جمله دیفای (DeFi)، مدیا، توکن‌های غیرقابل قابل معامله (NFT)، قراردادهای هوشمند و پرداخت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل، علاقه‌مندان به حوزه‌های مختلف ارزهای دیجیتال با این رمز ارز آشنا هستند. شما می‌توانید وکس را از بهترین صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز خریداری کنید. این شرایط باعث شده است که وکس در بین ارزهای دیجیتال حوزه بازی محبوبیت زیادی داشته باشد.

وکس یکی از اندک رمز ارزهای دیجیتال حوزه بازی است که به عنوان یک کوین شناخته می‌شود و برخلاف بسیاری از رمز ارزها، دارای بلاکچین اختصاصی خود است. در حال حاضر، وکس در رتبه ۱۱۷ بهترین ارزهای دیجیتال جهان قرار دارد، اما پیش از این نیز رتبه‌های بالاتری را تجربه کرده است. ارزش بازار فعلی وکس حدود ۷۲۱ میلیون دلار است و حجم معاملات روزانه آن نیز به نزدیکی ۶۰ میلیون دلار رسیده است.

از آنجا که تعداد سکه‌های وکس در گردش بسیار بالاست، ارزش آن نسبتاً پایین است. در حال حاضر، تقریباً ۲ میلیارد سکه وکس در گردش وجود دارد و این مقدار ممکن است به ۳.۸۴ میلیارد سکه برسد. این میزان برای یک رمز ارز با بلاکچین اختصاصی به نسبت زیاد به نظر می‌رسد. با این حال، تیم توسعه‌دهنده سعی کرده است تا این رمز ارز را به عنوان یک گزینه خوب برای پرداخت‌های درون برنامه‌ای نیز معرفی کند.

۷- ارز دیجتال ایلوویوم ILV

ایلوویوم (Elrond) یک رمزارز دیجیتال است که در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و علاقه‌مندان به NFT مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رمزارز به دلیل ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد خود، از طرفداران و محبوبیت بالایی برخوردار است و در بازار با روند رو به رشدی همراه است. ایلوویوم دارای تعداد محدودی سکه در گردش است که باعث شده است قیمت آن بسیار بالا باشد و سرمایه‌گذاری بر روی آن برای همه امکان‌پذیر نباشد. این رمزارز در حوزه بازی‌های رایانه‌ای یک گزینه بسیار خاص و منحصر به فرد است و توانایی‌های ویژه‌ای را ارائه می‌دهد.

باید توجه داشت که ایلوویوم کاربردهای دیگری نیز به جز حوزه بازی دارد و کاربران آن تنها محدود به علاقمندان به بازی‌های کامپیوتری نیستند. این رمزارز در حوزه NFT نیز استفاده می‌شود و شما می‌توانید از طریق پلتفرم ایلوویوم در بازار NFT فعالیت کنید. این امر امکان استفاده از ایلوویوم برای نوسان‌گیری را نیز برای افراد حرفه‌ای در بازار ارزهای دیجیتال فراهم می‌کند. با ورود به پلتفرم ایلوویوم، شما می‌توانید در بازی‌های مختلف شرکت کنید و توکن ایلوویوم را به عنوان جایزه دریافت کرده و در کیف‌پول خود در این پلتفرم ذخیره کنید. همچنین، می‌توانید در یک بازی داستانی جذاب و دوست‌داشتنی شرکت کنید و به مراحل بالاتر پیش روید. این پلتفرم امکان بازی‌کردن بدون خستگی را فراهم می‌کند و شما می‌توانید ساعت‌ها بازی‌های داستانی آن را دنبال کرده و پیشرفت کنید. همچنین، اگر علاقه‌مند به کسب درآمد هم دارید، می‌توانید در این پلتفرم فعالیت کنید.

پکیج آموزش ارز دیجیتال

پکیج آموزش ارز دیجیتال

در پکیج آموزش ارز دیجیتال قدم به قدم همراه با پشتیبان اختصاصی خود به ۱.مقدمات و اصطلاحات ارز دیجیتال ۲.نحوه تحلیل فاندامنتال، کیف پول ها و صرافی ها ۳.الگوهای نموداری و پرایس اکشن و اندیکاتورها و استراتژی‌های معاملاتی مسلط ...

%50 تخفیف
5.000.000 تومان
2.500.000 تومان
بررسی و خرید دوره

۸-ارز دیجیتال برا BORA

بازی “برا” (BRA) نیز یک رمزارز دیجیتال در حوزه بازی‌های رایانه‌ای است، اما تاکنون شرایط بهتری نسبت به برخی از رمزارزهای دیگر حوزه بازی داشته است. ارزش بازار برا هنوز به یک میلیارد دلار نرسیده و در حدود ۸۵۰ میلیون دلار است. همچنین، حجم معاملات آن نیز حدود ۹۰ میلیون دلار است. با این حال، باید توجه داشت که در مقایسه با گزینه‌های قبلی، برا شرایط خوبی دارد اما هنوز در رده ۱۰۱ رمزارزها قرار دارد و نمی‌توان به عنوان یکی از گزینه‌های برجسته تعریفش کرد.

به طور کلی، رمزارزهای حوزه گیمینگ معمولاً به سرعت به این شرایط می‌رسند. برا نیز تاکنون در مسیر خود به سرعت پیشرفت کرده و با توجه به تعداد سکه‌های ۱.۲۵ میلیارد دلاری که با قیمت ۱ دلار در دسترس است، به طور قابل توجهی به ارزش بازار ۱ میلیارد دلار نزدیک شده است. ممکن است در آینده نزدیک ارزش بازار آن به بیش از ۱ میلیارد دلار افزایش یابد. البته، در گذشته قیمت برا به ۱.۵ دلار نیز رسیده است.

برا از رمزارزهای قدیمی در حوزه گیمینگ است و از سال ۲۰۱۹ در این بازار حضور دارد. با این حال، به دلیل کاربردها و قابلیت‌های محدود، رشد قابل توجهی را نتوانسته است. اما اخیراً می‌توانید رشد خوبی را در پلتفرم برا مشاهده کنید. در کل، برا برای سرمایه‌گذاری بلند مدت مناسب نیست، اما برای نوسان‌گیری یا سرمایه‌گذاری متوسط‌مدت می‌تواند شرایط مناسبی داشته باشد.

۹-ارز دیجیتال استپن GMT

یکی دیگر از رمزارزهای حوزه گیمینگ که باید به آن اشاره کنیم، استپن (STEEP). استپن شرایط متوسطی در میان رمزارزهای حوزه بازی دارد و اگرچه در رده ۱۰ ارز دیجیتال برتر این حوزه قرار دارد، اما به طور کلی در بازار شرایط ایده‌آلی ندارد. با این حال، ارزش بازار آن به نزدیکی ۱.۵ میلیارد دلار رسیدن نشان از توجه و تمایل به این رمزارز دارد. یک نکته جالب در مورد استپن، حجم معاملات بسیار بالای آن در طول ۲۴ ساعت است. در حال حاضر، حجم معاملات روزانه استپن بیشتر از ارزش بازار خود و حدود ۲ میلیارد دلار است، که نشان از شرایط غیرمعمول در این رمزارز است.

استپن در اوایل سال ۲۰۲۲ وارد بازار شد و طول عمر طولانی در بازار نداشته است. ارزش استپن توانسته تاکنون به حداکثر قیمت ۳ دلار برسد. با این حال، این موارد نشان از ویژگی‌های برجسته استپن نیست و نباید به عنوان یک گزینه برتر برای سرمایه‌گذاری بیش از حد حساب شود. با این حال، برای نوسان‌گیری، با توجه به حجم معاملات بسیار بالا، می‌تواند شرایط مناسبی داشته باشد.

۱۰-ارز دیجتال انجین کوین ENJ

گزینه دیگری که در میان ارزهای دیجیتال حوزه بازی باید به آن اشاره کنیم، انجین کوین (Engine Coin) است. انجین کوین شرایط مناسبی برای سرمایه‌گذاری در طولانی مدت و میان مدت به همراه دارد و حتی می‌توان از آن برای نوسان‌گیری به دلیل محبوبیت بالا استفاده کرد. انجین کوین از ارزهای دیجیتال حوزه گیمینگ است که به صورت ویژه توسعه یافته و با بقیه ارزها تفاوت‌های زیادی دارد. یکی از نقاط قوت انجین کوین، قابلیت انجام بازی‌های متنوع و حتی توسعه بازی‌ها در این پلتفرم است که کاربر را محدود به حضور در یک بازی نمی‌کند.

در تمام بازی‌های تعریف شده در پلتفرم انجین کوین، کاربران می‌توانند رمز ارز انجین را کسب کرده و در کیف پول خود ذخیره کنند. این رمز ارز را می‌توان به عنوان یکی از کاربردپذیرترین رمز ارزهای حوزه بازی تلقی کرد. به همین دلیل، در حال حاضر با محبوبیت قابل توجهی روبه‌رو است و بسیاری از علاقمندان به این نوع از رمز ارزها نگاه ویژه‌ای به آن دارند. علاوه بر این، انجین کوین در حوزه‌های دیگر نیز تعریف شده است و می‌توان از آن برای کاربردهای متنوع دیگری استفاده کرد.

2-نتیجه گیری

بازی‌ها به عنوان یک صنعت دارای آینده‌ای درخشان محسوب می‌شوند و بلاکچین توانسته است محدودیت‌های موجود در بازی‌های ویدئویی را برطرف کند و برای گیمرها فرصت کسب درآمد فراهم کند. به همین دلیل، ممکن است شرکت‌های بزرگ بازی‌ها نیز نیاز داشته باشند به بلاکچین روی آورده و بازار خود را حفظ کنند؛ زیرا بسیاری از گیمرها ترجیح می‌دهند در کنار لذت بردن، درآمدی نیز برای خود ایجاد کنند.

در مقاله مذکور، 10 ارز دیجیتال برتر حوزه بازی معرفی شده است. البته باید به یاد داشت که تعداد ارزهای دیجیتال بسیار زیاد است و امکان بررسی همه آن‌ها در دسته‌بندی‌های مختلف وجود ندارد؛ به همین دلیل، در این مقاله بهترین‌ها را به شما معرفی کرده‌ایم. با این حال، اگر قصد فعالیت در پلتفرم یا سرمایه‌گذاری در یکی از این ارزها را دارید، حتماً باید آن‌ها را به دقت بررسی کنید و در زمان مناسب وارد معامله شوید.

دریافت اطلاعات جامع در مورد پلتفرم‌ها، نوع تحلیل‌ها و هرآنچه که برای موفقیت در بازار مالی نیاز دارید، می‌تواند از طریق شرکت در یک دوره آموزشی در حوزه ارزهای دیجیتال انجام شود. لذا، پیش از اینکه سرمایه و زمان خود را در معرض خطر قرار دهید، بهتر است در یک دوره آموزشی معتبر شرکت کنید.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها