60% تخفیف تمدید تخفیف کلیه دوره های مکتب تی وی برای شما به مدت محدود ...
ارز دیجیتال ریف

بررسی و تحلیل ارز دیجیتال ریف (Reef)

تاریخ انتشار : اسفند ۲۴, ۱۴۰۱ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۸, ۱۴۰۲ نویسنده : ریحانه مسافر زمان مورد نیاز مطالعه : 7 دقیقه تعداد بازدید : 198 بازدید

ارز دیجیتال ریف توکن بومی پروتکل ریف فایننس است. این توکن علاوه بر موارد استفاده‌اش در پرداخت کارمزد، یک توکن حاکمیتی نیز می‌باشد. به این صورت که کاربران می‌توانند به نسبت سکه‌هایی که دارند در آینده این پروتکل و تصمیمات آن دخیل باشند. به بیانی دیگر کاربران می‌توانند در انتشار فناوری جدید، تغییر پارامترهای سیستم و… رأی دهند و دربخش‌های مدیریتی، مشارکت کنند

دراین مطلب به معرفی ، بررسی و و تاثیر ارز ریف  بر بازار ارزهای  دیجیتال میپردازیم. 

ارز دیجیتال ریف

آموزش رایگان ارز دیجیتال

آموزش رایگان ارز دیجیتال در نیم ساعت

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره آموزش ارز دیجیتال را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

معرفی ارز ریف 

ریف مخفف Reliable Extensible Efficient Fast به معنی قابل اعتماد، توسعه پذیر، سریع و کارآمد است. این صفات در واقع بیان ‌گر آرمان‌های پروژه ریف در تحقق بخشیدن به پلتفرمی‌ برای دسترسی آسان‌تر به اکوسیستم‌های دیفای (DeFi)، من جمله تسهیل خرید و فروش غیر متمرکز رمز ارزهاست. البته Reef نام نوعی مرجان دریایی نیز هست که در همکاری با هم نوعان یک اکوسیستم و کلی واحد را به عنوان یک کلونی می‌سازند.

ریف به عنوان یک بلاک چین لایه اولی توسط دنکو منچسکی Denko Mancheski) ) در سال 2019 معرفی شد. این زنجیره امکان ادغام پروتکل‌های دیفای را به وجود آورده تا کاربران تجربه کامل ‌تر و همه جانبه‌ای از امور مالی غیر متمرکز داشته باشند. جامعه اصلی مخاطبان Reef را می‌توان کاربران تازه وارد دیفای در نظر گرفت که با محصولات و اپلیکیشن‌های مختلف این اکوسیستم اشباع شده‌اند و در انتخاب و پذیرش هر یک با مشکل روبرو هستند. بعلاوه کاربری که به طور همزمان در چند پلتفرم خرید و فروش رمز ارزها یا پلتفرم‌های وام دهی و ییلد فارمینگ به طور همزمان شرکت می‌کند نیز می‌تواند از ریف Reef)) به عنوان بک رابط کاربری برای مدیریت همه امور مالی خود استفاده کند. 

ریف فایننس Reef Finance))  بر بستر بلاک چین پولکادات Polkadot)) ساخته شده است. در حالی که اتریوم بستری پیشرو برای میزبانی اپلیکیشن‌های غیر متمرکز و پلتفرم‌های دیفای است، کارمزدهای بسیار گزاف آن موجب بی رغبتی برخی مخاطبین و توسعه دهندگان برای اجرای اپلیکیشن‌های خود روی این بلاک چین محبوب می‌شود.

 از سوی دیگر اما پولکادات با امکان راه اندازی پاراچین‌ها، بسیار تعامل پذیر و مقیاس پذیرتر عمل کرده و هزینه شبکه آن به مراتب از اتریوم کمتر است؛ با نظر به همین مزیت‌ها، ریف شبکه Polkadot را برای مهمانی انتخاب کرده است.

نکته جالب در مورد ریف این است که به هر دو نوع پلتفرم خرید و فروش ارز‌های دیجیتال، هم متمرکز CEX) ) و هم غیر متمرکز DEX)) ، متصل می‌شود. این مهم تجمیع نقدینگی را از منابع مختلف ممکن ساخته و لغزش در تراکنش‌های خرید و فروش بسیار کم می‌شود. 

بعلاوه هوش مصنوعی ریف می‌تواند در ییلد فارمینگ و به دست آوردن سود و بازدهی بیشتر به کاربران کمک کند. 

توکن Reef دارایی اختصاصی این پلتفرم است و علاوه بر اینکه به عنوان یک دارایی با ارزش در بازار ارزهای دیجیتال خرید و فروش می‌شود، کاربرد درون پلتفرمی‌ هم دارد. رمز ارز ریف را باید یک توکن حاکمیتی و همچنین مورد نیاز برای پرداخت کارمزدها و پاداش‌ها در اکوسیستم Reef دانست. زنجیره ریف با نوعی الگوریتم اثبات سهام SoP)) اداره  می‌شود، لذا توکن ‌های ریف برای استیکینگ نیز کاربرد دارند. 

ارز دیجیتال ریف

تاریخچه ریف 

در سال ۲۰۱۹، دنکو مانچسکی که سابقه زیادی در حوزه فین‌تک و ارزهای دیجیتال دارد، پروژه ریف فایننس را آغاز کرد. این پروژه در سپتامبر‌۲۰۲۰ روی بلاک چین پولکادات و لانچ‌پول بایننس (Binance Launchpool) قرار گرفت و پس‌از‌آن روی زنجیره هوشمند بایننس نیز دسترس‌پذیر بود. بد نیست بدانید که اولین تأمین سرمایه این پروژه با جمع‌آوری سرمایه‌ای ۳.۹‌میلیون‌دلاری همراه بود. پس‌از‌آن، پروژه ریف فایننس با چندین پروژه مبتنی‌بر اتریوم و پولکادات نیز ادغام شد تا محیطی کاربرپسند برای تعامل‌پذیری بین پروتکل‌های دیفای ایجاد کند. 

گفتنی است دنکو مانچسکی که اهل کشور مقدونیه‌ است، پیش‌تر به ‌عنوان مدیر ارشد فناوری در شرکت بین‌المللی  (ادل) فعالیت میکرد.  این شرکت شتاب‌دهنده‌ای برای استارتاپ ‌های بلاک چین و ارزهای دیجیتال است. به‌گفته مانچسکی، ریف با هدف اصلی تسهیل معاملات و اجتناب از پیچیدگی‌های دفتر سفارش‌ها در پلتفرم‌های معاملاتی بنیان گذاشته شد تا معامله‌گران کم‌تجربه هم فرصتی برای سرمایه‌گذاری و کسب سود در پروژه‌های مختلف دیفای و گیمینگ و توکن‌های غیرمثلی به‌ دست آورند

ارز دیجیتال ریف

توکن ریف را از کجا خریداری کنیم؟

توکن ریف را میتوانیم از صرافی های رمزارزی شناخته شده ای مانند بایننس، پولونیکس، یونی سواپ ، هوبی گلوبال و… خریداری کرد. ازمیان این صرافی ها بیشترین اف تی ایکس حجم معاملات ارز دیجیتال ریف فایننس توسط بایننس پردازش میشود. 

از سوی دیگر کیف پول های ایمن و معتبری همچون تراست والت ، و بایننس چین والت و متامسک پشتیبانی میکنند

صرافی های پشتیبانی کننده از ارز دیجیتال ریف : 

  • صرافی Binance
  • صرافی Houbi Global 
  • صرافی Uniswap 
  • صرافی KUcoin 
  • صرافی Wazir X 
  • صرافی CoinEX 

تأمین نقدینگی از صرافی‌های متمرکز، از طریق خدمات کارگزاری آنها قابل دسترسی است، در حالی که تأمین نقدینگی از صرافی‌های غیرمتمرکز، از طریق دفترهای سفارش آنلاین و بازارسازهای خودکار (AMM) این پلتفرم‌ها امکان‌پذیر می‌شود.

به این ترتیب، با استفاده از پروتکل ریف، کاربران به بیشترین نقدینگی و کمترین لغزش و اسپرد (Spread) ممکن دسترسی خواهند داشت. این امر باعث می‌شود انجام تراکنش‌ها در ریف، مقرون به صرفه و همچنین آسان و متنوع باشد..

علاوه بر این، قابلیت تجمیع نقدینگی ریف از کاربران این پروتکل در برابر مشکلاتی مانند فرانت رانینگ (Front-running) و دستکاری در بازار محافظت می‌کند. فرانت رانینگ معمولاً زمانی انجام می‌شود که یک ربات که به داده‌های تراکنش‌های در حال انتظار دسترسی دارد، یک سفارش بالاتر قرار می‌دهد تا بتواند به صورت آربیتراژ از این تراکنش‌های در حال انتظار، سود دریافت کند

ارز دیجیتال ریف

کارکرد شبکه ریف

در سازوکار اجماع اثبات سهام نامزدشده‌، تأمین زیرساخت و امنیت شبکه با تولید و نهایی‌کردن بلاک‌ها برعهده اعتبارسنج‌هایی است که باید ۲۴ساعته در‌دسترس و فعال و پاسخ‌گو باشند. همچنین برای حصول اطمینان از صحت عملکرد اعتبارسنج‌ها، این نودها باید توکن‌های REEF خود را به‌عنوان ضامن در شبکه سهام‌گذاری کنند تا در‌صورت تخطی، دارایی آن‌ها به‌عنوان (اسلشینگ) یا جریمه از حسابشان کسر شود. 

این سازوکار برای بازدارندگی رفتارهای مخرب و جلوگیری از تهدید امنیت شبکه طراحی شده است.

در سازوکار یاد‌شده، معرفی‌کننده‌ها نیز با سهام‌گذاری توکن‌های خود می‌توانند وظیفه معرفی تعداد مشخصی اعتبارسنج به شبکه را برعهده بگیرند. نامزدکننده‌ها بخشی از پاداش بلاکی را دریافت می‌کنند که به اعتبارسنج‌های انتخاب‌شده آن‌ها تعلق می‌گیرد. این نکته نیز مهم است که در‌صورت بروز مشکل یا رفتار مخرب در شبکه، نامزدکننده‌ها هم به‌اندازه اعتبارسنج‌های معرفی‌شده مسئول هستند و با جریمه اسلشینگ مواجه می‌شوند..

پکیج آموزش ارز دیجیتال

پکیج آموزش ارز دیجیتال

در پکیج آموزش ارز دیجیتال قدم به قدم همراه با پشتیبان اختصاصی خود به ۱.مقدمات و اصطلاحات ارز دیجیتال ۲.نحوه تحلیل فاندامنتال، کیف پول ها و صرافی ها ۳.الگوهای نموداری و پرایس اکشن و اندیکاتورها و استراتژی‌های معاملاتی مسلط ...

%50 تخفیف
5.000.000 تومان
2.500.000 تومان
بررسی و خرید دوره

ابزار موجود در اکوسیستم ریف

ریف اکوسیستمی از ابزارها و خدمات مختلفی است که پای توسعه‌ دهندگان و کاربران بسیاری را به این پلتفرم باز کرده است. محیط توسعه ادغام‌ شده با  EVM برای بارگذاری و پیاده‌سازی قراردادهای هوشمند، مرورگرهای بلاک چین برای ردیابی مشکلات قراردادها، ابزار توسعه اپلیکیشن‌ها و کیف پول‌های ویژه این شبکه، تنها برخی از سرویس‌های ریف به‌شمار می‌روند. در‌ادامه، به تعدادی از ابزارهایی اشاره می‌کنیم که در اکوسیستم ریف در‌دسترس توسعه‌دهندگان و کاربران قرار گرفته‌اند:

کیف پول ریف‌اپ (Reef App): این کیف پول دیجیتال مبتنی‌بر وب شامل صرافی‌ غیرمتمرکز و ابزاری برای ایجاد توکن روی شبکه ریف می‌شود. امکان مبادله و ارسال و سهام‌گذاری در کیف پول ریف مهیاست و کاربران می‌توانند از افزونه مرورگر آن نیز استفاده کنند.

ریف اکستنشن (Reef Extension): این افزونه مرورگر کروم و فایرفاکس اپلیکیشنی مشابه با متامسک (Metamask) است که برای تعامل با زنجیره ریف طراحی شده و با کیف پول سخت‌افزاری لجر (Ledger) نیز سازگار است.

کلِوِر (Klever): این اپلیکیشن نیز کیف پول موبایلی دیگری برای پشتیبانی از شبکه ریف است که پلی برای انتقال نقدینگی به زنجیره بایننس نیز برقرار می‌کند

کارکرد شبکه ریف

سخن پایانی 

هدف ارز ریف مقابله با محدودیت‌های پیچیدگی محیط دیفای و پراکندگی در آن‌ها است. صرف‌نظر از تخصص یا تجربه کاربر، شبکه ریف حداکثر رضایت را به افرادی که در شبکه دیفای فعالیت می‌کنند به همراه دارد. این ارز با همکاری کردن با سایر پروژه‌ها، تنها یک پلتفرم واحد را برای فعالیت شما ارائه می‌دهد. از طریق این پلتفرم ارز ریف می‌توانید با نوآوری‌های جدید دیفای در بلاک‌چین‌های مختلف آشنا شوید. دارایی‌های دیجیتال را انجام دهید و یا حتی به فعالیت‌هایی نظیر استیک کردن، ییلد فارمینگ و … بپردازید..

دراین مقاله ابعاد مختلف ارزدیجیتال ریف را مورد بررسی قرار دادیم و امیدواریم اگر قصد خرید و یا معامله ای مرتبط با این ارز دارید این مطالب برایتان مفید واقع شده باشد همچنین میتوانید  نظرات خود را برای ما در بخش دیدگاه به اشتراک بگذارید .

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها