60% تخفیف تمدید تخفیف کلیه دوره های مکتب تی وی برای شما به مدت محدود ...
لایت کوین چیست؟

لایت کوین چیست+ مزایا و معایب

تاریخ انتشار : اسفند ۲۳, ۱۴۰۱ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۸, ۱۴۰۲ نویسنده : ریحانه مسافر زمان مورد نیاز مطالعه : 6 دقیقه تعداد بازدید : 181 بازدید

همان طور که میدانید ارز دیجیتال یا رمزارز، نوعی پول رمز نگاری شده می باشد که جدیدا بین خیلی از افراد مبادله می شود. همین آپشن رمز نگاری باعث تفاوت آن باارز های کاغذی (فیات ) می شود. احتمالا در بین ارزهای دیجیتال اسم  ارز دیجیتال لایت کوین   Litecoin    را شنیده اید و دوست دارید بیشتر با آن آشنا شوید. در ان مقاله قصد داریم شما را با این ارز دیجیتالی  و مفهوم آن آشنا کنیم و مزایا و معایب آن را بشناسیم پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

لایت کوین چیست؟

آموزش رایگان ارز دیجیتال

آموزش رایگان ارز دیجیتال در نیم ساعت

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره آموزش ارز دیجیتال را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

لایت کوین چیست؟

لایت کوین یکی از قدیمی ترین کوین ها بعد بیت کوین بوده است. خالق این کوین چارلی لی در سال 2011 که کارمند سابق گوگل هم بود وارد بازار کرد. هدف از کار او این بود بیت کوین چند مشکل نظیر مدت زمان تراکنش ها ، هزینه ها ، استخر های متمرکز ماینینگ دارد. او خواست تا با این ارز این مشکلات را برطرف کند. چارلی این کوین ها جوری طراحی کرده است که برای استفاده های روزمره مناسب تر از بیت کوین باشد. یکی از هدف های اصلی این کوین کاهش زمان تایید هر بلاک بود که در بیت کوین 10 دقیقه می باشد اما در لاین کوین این رقم به 2.5 دقیقه کاهش یافته است که کاربران می توانند تراکنش های بیشتری را تایید کنند. و هر روز 14.400 لایت کوین استخراج می شود. این کوین مبتنی بر شبکه ی بلاک چین است. این کوین شباهت زیادی با BTC دارد. لایت کوین امکان سریع تر تراکنش ها را برای کاربران فراهم می کند. اتقال این کوین به صورت متن باز است و پلتفرم آن به صورت غیر متمرکز می باشد. این کوین بین کاربران بسیار محبوب است و هر روزه در حال رشد می باشد و این کوین جزو پنج کوین برتر قرار دارد. تعداد کل این کوین 84 میلیون است که از این رقم 79 درصد آن در چرخه بازار است. پاداش استخراج هر بلاک در شبکه لایت کوین 12.5 LTC است. و هر چهار سال یک بار این عدد نصف می شود چون ارزش این کوین بالا می رود. کوچ ترین واحد این کوین لایتوشی نام دارد و هر 0.00000001 لایتوشی معادل یک لایت کوین است.

لایت کوین چیست؟

چه فناوری در شبکه لایت کوین است ؟

در بالا گفته شد که لایت کوین با بیت کوین شباهت زیادی دارد برای این که نحوه کار کرد سیستم بیت کوین برای استخراج مکانیسم گواه اثبات کار است برای هر دو کوین همین است اما تفائوت آن در الگوریتم است که بیت کوین SHA-256 کار می کند. اما لایت کوین از الگوریتم اسکریپت Scrypt پیروی می کند. این الگوریتم برای استخراج می توان از کامپیوتر های معمولی هم استفاده کرد و در استخر استخراج شرکت نمود و به اندازه قردت سیستم خود پاداش دریافت کرد. کامپیوتر های استخراج بیت کوین نیاز به ASIC دارند اما در لایت کوین چنین چیزی وجود ندارد. و با قدرت کمتری هعم می توان استخراج را شروع کرد. ساخت یک بلاک در لایت کوین تقریبا حدود چهار برابر سریع تر از زمان تشکیل بلاک در شبکه بیت کوین است. در این شبکه به جز ماینر ها افراد دیگری نیرز مشغول به کار هستند که نود نام دارند که به دوسته کلی تقسیم می شوند. فول نود ها کسانی هستند که با کامپیوتر به شبکه متصل هستند. و لایت نود ها که با موبایل برای امنیت بیشتر این شبکه تراکنش های انجام شده را مجدد بررسی می کند. فول نود ها مثل سرور عمل می کنند. و وظیفه ی اصلی این نود اجماع بین نود و تایید تراکنش می باشد. این نود ها یک کپی از بلاک چین در خود ذخیره می کنند برای اینکه بسیار ایمن می شوند و امکان ارسال آنی تراکنش های خصوصی را به کاربران می دهد. اما لایت نود ها به محض در یافت اطلاعات ضروری با بلاک چین ارتباط می گیرند. در این نسخه از نود ، هیچ اطلاعاتی از بلاک چین در خود ذخیره ندارند و فقط به وضعیت فعلی تمرکز می کنند نظیر آخرین بلاک کدام است ، تراکنش ها را انتقال می دهند.

شبکه لایت کوین

نحوه استخراج لایت کوین به چه صورت است؟

این کوین برای استخراج از الگوریتم اثبات کار پیروی می کند قابلیت استخراج را دارد. برای ایمن کار باید دستگاه هایی تهیه شود که از Script پشتیبانی کند. در بازار دستگاه های زیادی وجود دارد که از این الگوریتم پشتیبانی می کنند. سختی کار شبکه لایت کوین بالا رفته و بهتر است که کاربران  برای استخراج بهتر از دستگاه های ماینر asic استفاده کنند. که هش ریت بالاتری نسبت به بقیه دستگاه ها دارند. چون این ارز یکی از محبوب ترین ارز هاست برای استخراج با دستگاه های که هش ریت پایین تری نسبت با ماینر دارند ، برای این کار به دو صورت قابل انجام است. 1-پیوستن به استخر استخراج  2- استخراج ابری

برای خیلی از کاربران فراهم کردن ماینر بسیار سخت است چون این دستگاه ها با قدرت پردازش بالا انژی برق زیادی مصرف می کنند. برای همین نیاز به تجهیزات استخراج می باشد که اکثر افراد نمی توانند آن را تهیه کنند و با کامپیوتر های معمولی یا دستگاه های کم که توانایی حل بلاک را به صورت انفرادی ندارند. در روش پیوستن بع استخر استخراج دستکاه ها قدرت خود را به اشتراک می گذارند و در حل بلاک سهیم می شوند. و به اندازه قدرت خود پاداش خود را از استخر دریافت می کنند البته برای پیوستن به استخر استخراج یک مقدار هزینه باید پرداخت کرد. اما در روش استخراج ابری شما با پرداخت هزینه و فراهم کردن ریگ استخراج که برای استخراج طراحی شده می توانید استخراج خود را انجام دهید. این روش برای افراد تازه وارد بسیار مناسب است چون هزینه ایی پرداخت نمی کنید. برای اینکه نیازی به هزینه تجهیزات و برق ندارد.

پکیج آموزش ارز دیجیتال

پکیج آموزش ارز دیجیتال

در پکیج آموزش ارز دیجیتال قدم به قدم همراه با پشتیبان اختصاصی خود به ۱.مقدمات و اصطلاحات ارز دیجیتال ۲.نحوه تحلیل فاندامنتال، کیف پول ها و صرافی ها ۳.الگوهای نموداری و پرایس اکشن و اندیکاتورها و استراتژی‌های معاملاتی مسلط ...

%50 تخفیف
5.000.000 تومان
2.500.000 تومان
بررسی و خرید دوره

مزایا و معایب لایت کوین

از مزایای آن 

  • مثل تمامی ارز ها اتقال بین الملی برای این ارز هم وجود دارد. نایزی به روش های انتقال سنتی نیست.
  • به وجود آوردن این کیف پول و پذیرش از طریق این ارز دیجیتال بسیار ساده تر است.
  • کنترل تراکنش در حجم بالا را دارد. و امنیت آن خوب است. تایید این تراکنش ها خیلی سریع انجام می شود. و کارمزد کمتری نسبت به بقیه ارز ها دارد.
  • این ارز دیجیتال غیر متمرکز بوده و در سر تا سر جهان قابل دسترسی است.

معایب این ارز:

  • انژی بالایی برای مایین کردن صرف می شود.
  • ارزش گذاری این ارز در اینده بسیار دشوار است به برای اینکه این ارز نوپا به همین دلیل شاید کاربران به یه ارز دیگر رو بیاورند.
  • در سرمایه گذاری برای این ارز نیاز به دانش فنی دارید. تا بتوانید امنیت کوین های خود را حفظ کنید.

مزایا و معایب لایت کوین

سخن پایانی 

لایت کوین با توجه به شباهت هایی که با بیت کوین دارد ارزش و اهمیت بالایی را داراست  و با توجه به اهداف و برنامه هایی که دارد می توان آینده خوبی را برای آن پیش بینی کرد. پس با کسب آگاهی کامل از فرآیند و کارکرد آن‌ها، اقدام به خرید این‌گونه ارزها کنید. امیدوارم این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد خوشحال می شویم نظرات و پیشنهادات خود را در مورد لایت کوین با ما در میان بگذارید

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها