60% تخفیف تمدید تخفیف کلیه دوره های مکتب تی وی برای شما به مدت محدود ...
استخر نقدینگی

راه های درآمد از استخر نقدینگی را بشناسید

تاریخ انتشار : اسفند ۲۳, ۱۴۰۱ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۸, ۱۴۰۲ نویسنده : ریحانه مسافر زمان مورد نیاز مطالعه : 6 دقیقه تعداد بازدید : 174 بازدید

استخر نقدینگی یا به اصلاح { liquidity pool } از معدود جمله های کارآمد و رایج در بازار در دنیای ارز های دیجیتال است، استخر نقدینگی از جمله قسمت های بسیار مهم یا بهتر بگیم پایه و اساس سیستم های مالی غیر متمرکز یا دیفای است. با وجود تمام اینها این از آن بخش های اساسی در حوزه سازندگان بازار خودکار amm، پروتکل وام دهی، تولید محصول، دارایی های دیجیتال و بیمه های درون زنجیره ای حساب می شود.استاندارد های که های جدیدی که توسط استخر نقدینگی برای یک معامله کارآمد ارائه می شود، و در همین حین هم به سرمایه گذاران هم اجازه داشتن سود یا سود کردن را می دهد که از دارایی هایی خود سود کسب کنند.در حال حاضر استخر نقدینگی حوضه دیفایی مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است، و افراد بسیاری علاقه مند پیوستن به این حوضه هستند.در ادامه اگر شما هم علاقه مند به دانستن و درک بهتر این موضوع هستید پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید

استخر نقدینگی

آموزش رایگان ارز دیجیتال

آموزش رایگان ارز دیجیتال در نیم ساعت

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره آموزش ارز دیجیتال را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

استخر نقدینگی و روش کار آن چیست؟

در زمان حال دو نوع صرافی که غیرمتمرکز هستند برو روی اتریوم وجود دارد، نوع اول : صرافی همتا به همتا بود که دارای دفتر سفارش { orderbook } است، اما نوع دوم این صرافی که غیرمتمرکز نام دارد، صرافی های استخر نقدینگی هستند که میتوان به یونی سواپ اشاره داشت. 

صرافی های که روش کار آن ها همتا به همتا است، معاملات بر پایه یک درخواست و پیشنهاد صورت می گیرد در این نوع صرافی ها خریدار و فروشنده با هم برای قیمت توافق می کنند، و کسانی که میخوانند یک دارایی خاص رو معامله کنند می توانند یک { limited order } یا سفارش خاص ایجاد کنند و اگر افرادی پیشنهاد را برسی و قبول کنند اقدام به اجرای سفارش می کنند. و این سیستم در مکان های که در آن نقدینگی بالایی وجود دارد بسیار مورد استفاده کاربرد قرار می گیرد و به خوبی جواب می دهد اما برا معاملاتی که نقدینگی بسیار پایینی دارد. بسیار دشوار و سخت بوده است. 

تمام داریایی های که در این سیستم موجود هستند، گرفتار طوفان های نوسانات غیر عادی و بسیار عجیب می شوند، به همین دلایل این گونه معاملات به دلایل نوسانات بسیار که دارند زیاد مورد استفاده عموم قرار نمی گیرند.

و در همین حین استخر نقدینگی سعی در برطرف کردن همین مشکل دارد، و با از بین بردن وابستگی توکن به حجم ترید نقدینگی دائم را برای توکن ها ایجاد می کند.

استخر نقدینگی

کاربرد های استخر نقدینگی چیست ؟

توکنیزاسیون و ضرب دارایی های مصنوعی { synthetic assets } در بلاک چین وابسته به استخر های نقدینگی است. آن را به یک اورکل مورد اطمینان متصل کنید و یک توکن مصنوعی برای خود خواهید داشت، که به تمام دارایی های که میخواهید متصل است و این فرایند بسیار پیچده تر از این حرفا است اما ایده آن به به همین سادگی است بیمه روی شبکه یک دیگر از بخش های در حال گسترش دیفای است. و این یک بیمه در برابر ریسک قرار داد های هوشمند است.بدون نقدینگی، معامله گران تا زمانی که طرف مقابل معامله پیشنهاد مطلوب ندهد، باید در صف خرید یا فروش منتظر بماند تا سفارشات انجام شود که تا آن زمانممکن قیمت خوده دارایی تغیر کند.

مزایا و معایب استخر نقدینگی

مزایا و معایب؟

مزایا 

  • به همه کس این اجازه را می دهد تا باز دهی آی پی وای APY را برای مجودی ارز های دیجیتال خود فراهم کند و نقدینگی بیشتری ایجاد کند.
  • تحت کمک صرافی ها معاملات را بر اساس قیمت در لحظه بازار برای معامله گر آسان تر می کند.
  • از قرار داد های هوشمند با متنی باز و قابل مشاهده برای عموم استفاده می کند که به بهبود شفافیت در مورد ممیزی های امنیتی کمک می کند.

معایب 

  • ارائه دهندگان نقدینگی ممکن است با نوسان قیمت در طول مدت قفل کردن وجوه در یک استخر، ارزش واقعی سرمایه خود را از دست بدهند.
  • مجموعه ای از سرمایه ها معمولا توسط یک فرد یا گروه کوچکی کنترل می شوند که تمرکز زدایی واقعی نیست 
  • بسیاری از استخر های نقدینگی به دلیل قرداد های هوشمند ناامن بودن و از نقص های امنیتی بزرگی رنج برده اند که منجر به زیان های هنگفتی برای ارائه دهندگان نقدینگی شده است.

معایب استفاده از استخر لیکوئیدی چیست؟

علاوه بر اینکه استفاده از استخر های نقدینگی در صنعت ارز های دیجیتال دارایی مزایایی است، معایبی نیز هم دارد.

استخر نقدینگی

تحت چه شرایطی شما سود می کنید؟

کسب سود به قیمت دارایی در موقع فراهم کردن و برداشت استخر و حجم معاملات بستگی دارد فعالیت ترید می تواند قیمت و کمیت دارایی ها را در استخر تغیر دهد. سرمایه گذاران در نهایت نسب مختلفی از دارایی ها در مقایسه با آنچه که ابتدا واریز کردهاند، برداشت خواهند کرد. در اینجاست یک حرک حتی کوچک بازار می تواند به سود یا ضرر شما تمام شود.

شاید باید بدانید ک باید ارش یکسانی از هر دو دارایی را در استخر نقدینگی فراهم کنید، تغیر های بزرگ قیمت بین کاشت و برداشت محصول می تواند منجر به ضرر شود. بنابر این سودی سرمایه گذاران کسب می کنند به مراتب متفاوت است. 

کسب درامد از طریق ارز های دیجیتال در ازای تامین نقدینگی استخراج نامیده می شود

پکیج آموزش ارز دیجیتال

پکیج آموزش ارز دیجیتال

در پکیج آموزش ارز دیجیتال قدم به قدم همراه با پشتیبان اختصاصی خود به ۱.مقدمات و اصطلاحات ارز دیجیتال ۲.نحوه تحلیل فاندامنتال، کیف پول ها و صرافی ها ۳.الگوهای نموداری و پرایس اکشن و اندیکاتورها و استراتژی‌های معاملاتی مسلط ...

%50 تخفیف
5.000.000 تومان
2.500.000 تومان
بررسی و خرید دوره

سوالات متداول

  1. آیا صرافی غیر متمرکز امن هستند؟ 

به مراتب شاید یک برای تست کردن امنیت یک قرار داد هوشمند، نگاه کردن و دقت به ارزش وجوه قفل شده در قرار است. اگر مقدار قابل توجهی دارایی در یک قرارداد هوشمند ذخیره شده باشد قرداد باید کاملا امن باشد این اطلاعات ذخیره شده کاملا ایمن و غیر قابل دزدی و هک می باشند.

  1.  استخر های نقدینگی چگونه کسب در آمد می شوند؟

ارئه دهندگان نقدینگی از تراکنش های روی پلتفرم دیفای که نقدینگی را در آن ارائه می کنند، کارمزد تراکنش ها به طور مناسب بین تمام ارائه دهندگان نقدینگی در استخر توزیع می شود.

  1.  کاربرد استخر نقدینگی چیست؟

در واقع تنها وظیفه استخر نقدینگی، تامین دارایی مورد نیاز برای صرافی های غیر متمرکز است.

  1.  چند تا از معروف ترین استخر های نقدینگی که بر روی فناوری بلاک چین فعالیت می کنند و قرار داد هوشمند ارائه میکنند کدام هستند؟

کاردانو ، پولکادات ، بایننس کوین و اتریوم از معروف ترین استخر های نقدینگی هستند که روی بلاک چین فعالیت و قرار داد هوشمند ارائه می کنند.

جمع بندی

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید استخر نقدینگی میتواند موقعیت بسیار خوبی برای سرمایه گذاران باشد و آن دسته از افرادی که در این نوع استخر ها فعالیت میکنند باید ابزار های مورد نیاز برای برسی تغیرات قیمت های را داشته باشند و نسبت به تغییرات واکنش هم نیز نشان بدهند. کار با استخر های نقدینگی نیاز به تخصص و مهارت های بسیاری دارد و در نهایت باید گفت که استخر نقدینگی مناسب افرادی است ریسک پذیر هستند.به نظر شما شما چه روش های دیگر است که می تواند سود آور باشد.اگ روشی را دانستید همراه با نظرات و انتقادات خود در قسمت نظرات را با ما به اشتراک بزارید.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها