60% تخفیف تمدید تخفیف کلیه دوره های مکتب تی وی برای شما به مدت محدود ...
ریسک‌های بیت کوین و ارزهای دیجیتال

مشکلات و ریسک‌های بیت کوین و ارزهای دیجیتال

تاریخ انتشار : اسفند ۲۳, ۱۴۰۱ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۸, ۱۴۰۲ نویسنده : ریحانه مسافر زمان مورد نیاز مطالعه : 7 دقیقه تعداد بازدید : 156 بازدید

چالش های بیت کوین و آلت کوین ها را نمیتوان نادیده گرفت . در حالت کلی هر فناوری ای در ابتدای راه خودش چالش هایی دارد که اعتماد مردم به آن کاهش می یابد. بخشی از چالش های این فناوری از کندی تراکنش‌ها و کارمزدهای بالا گرفته تا کلاهبرداری ها مشکلات و ریسک‌های بیت کوین و ارزهای دیجیتال هستند  که باعث می شوند مردم در ورود به این حوزه باعث تردید شوند .در این مقاله ، 5 چالش  بسیار مهم بر سر راه پذیرش همگانی بیت کوین و ارزهای دیجیتال  و راه حل های برخی از آن ها صحبت میکنیم که حتی ممکن است برای بقای ارز های دیجیتال هم خطر ناک باشند پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید. 

ریسک های سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

آموزش رایگان ارز دیجیتال

آموزش رایگان ارز دیجیتال در نیم ساعت

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره آموزش ارز دیجیتال را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

۱. مقیاس‌پذیری (تراکنش‌های آهسته و گران)

این مشکل در بیت کوین ها و اتریوم  بسیار شایع است و از بزرگترین مشکلات به حساب می آید و در مقیاس های جهانی برای بیت کوین و اتریوم و حتی سایز رمز ارز ها آینده ی چندان خوبی را متصور نیست. شاید دلیل این قضیه را بخواهید بدانید،باید گفت که هر چه تعداد کاربران افزایشی باشد و باعث ازدحام در شبکه شوند سرعت پردازش ها پایین می آید و حتی باعث می شود کارمزد تراکنش ها هم افزایش یابد. البته متخصصان برای حل این مشکل شبانه روز در تلاش هستند ولی حقیقت این است تا الان راه حل قطعی برای حل آن که کاربران را راضی کند به وجود نیامده است.

البته یک سری راه ها هست که به صورت موقت بموثر واقع شده است یکی از این روش ها شبکه لایتنینگ (Lightning Network) است. شبکه لایتنینگ یک راهکار لایه دوم است و برای تحمل وزن داده‌های تراکنش‌ها به وجود آمده است. این شبکه علاوه بر بیت کوین سایر ارز های دیجیتال از جمله لایت کوین هارا هم در بر می گیرد..

نمی شود در این مقاله به طور کامل از شبکه لایتینگ صحبت کنیم و پیشنهاد میکنیم مقاله ی شبکه لایتینگ،قاتل مقیاس پذیری را از دست ندهید. اما خلاصه وار خدمت شما بگوییم که لایتنینگ می تواند بستری را فراهم کند که در آن بین دو یا نفر تراکنش نا محدود و بدون کارمزد به وجود آید. شبکه لایتنینگ  همچنین باعث می شود کارمزد پرداخت نشود و همچنین ازدحام ترافیک سایت را هم کاهش می دهد 

ریسک های سرمایه گذاری

۲. پذیرش از طرف کسب و کار ها

پذیرش از سوی کسب و کار ها یکی دیگر از مشکلاتی است  که بر سر راه این حوزه قرار دارد که مقبولیت ارز دیجیتال برای پرداخت شدن جای اسکناس هنوز افزایش نیافته است.  خیلی ها دوست دارند که ارز های دیجیتالی موجود خود را خرج کنند ولی حقیقت این است که حتی فروشگاه ها هم گزینه پرداخت توسط این ارز ها را تعریف نکرده اند و در اختیار دیگران قرار نداده اند. 

 به عنوان مثال شرکت مسترکارت اخیراً یک نظرسنجی بین‌المللی را در مورد این قضیه قرار داده و نتایج حاصل شده نشان می دهد  که ۴۰ درصد از شرکت‌کنندگان، موافق پرداخت هزینه ها به وسیله ارز های دیجیتال هستند.

اخیرا کشور السالوادور قرار بود که بیت کوین را پول رسمی این کشور اعلام کند و صاحبان کسب و کار هارا ملزم به پیروی از این قضیه کند ولی تا کنون موفق نشده است زیرا مردم فعلا به سیستم دیجیتال اعتماد ندارند و همین امر کار را مشکل کرده است .با این وجود این  تصمیم السالوادور می‌تواند تجربه جالبی برای همه دنیا باشد و به جهانیان نشان دهد که آیا بیت کوین واقعاً می‌تواند به‌عنوان ابزاری برای پرداخت در سطح ملی و به‌عنوان جایگزینی برای ارزهای رایج ملی استفاده شود یا خیر.

ریسک های سرمایه گذاری

۳. نوسانات قیمت

 یکی دیگر از این چالش ها که همیشه برای سیستم های مالی وجود دارد نوسان قیمت هاست که برای ارز های دیجیتالی هم صادق است که مانع بسیار مهمی  است که باعث کاهش پذیرش عمومی می شود. شاید برای با تجربه های این حوزه نوسانات طبیعی باشد ولی برای یک تازه وارد که ممکن است در یک روز 20 درصد افت قیمت را تجربه کند پذیرش آن بسیار دشوار است.اما این نکته را مد نظر داشته باشید هرچه کاربران یک ارز دیجیتال افزایش پیدا کند به طبع نوسانات آن هم کم می شود. مانند بیت کوین که کارشناسان معتقدند اگر کاربران بیشماری داشته باشد و گردش مالی آن افزایش یابد و نقدینگی بالا رود دیگر نمی شود قیمت آن را دستکاری کرد در نتیجه نوسانات آن کاهش می یابد.

ریسک های سرمایه گذاری

۴. نیاز به آموزش بیشتر در حوزه ارز های دیجیتال

بیشتر جمعیت دنیا نمی دانند که آیا می شود ارز دیجیتال را خرج کرد؟ یا چگونه باید این کار را انجام دهند؟ بیت کوین نوع جدیدی از پول با ارزش به حساب می آید اما خیلیا حتی نمی دانند چطور بیت کوین به دست می آید و انتقال می آید یا حتی خرج می شود. این باعث می شود نیاز به آموزش بیشتر در اسن حوزه روز به روز بیشتر احساس شود.

حقیقت این است که با توجه به گسترش روز افزون ارز های دیجیتال و به طبع پدیدار شدن مفاهیم جدید بیت کوین که باید هر کسی که میخواهد به این حوزه وارد شود اطلاع کافی از آن را داشته باشد. برای مثال، لازمه درک صحیح ماهیت و عملکرد بیت کوین، آگاهی نسبی از مفاهیم مربوط به بلاک چین است. سوال اینجاست میشود چیزی از بلاک چین ندانیم و بتوانیم درکی از بیت کوین داشته باشیم؟ قطعا خیر.

بلاک چین باعث ایجاد ویژگی های بیت کوین میشود مثلا تراکنش های آن شفاف است پس حتما باید بلاکچین را بشناسید تا بتوانید بیت کوین را درک کنید . برای اینکه بلاک چین را بهتر بشناسید بهتر است مقاله ی بلاک چین چیست؟ توضیح (blockchain) به زبان ساده را از دست ندهید.

پکیج آموزش ارز دیجیتال

پکیج آموزش ارز دیجیتال

در پکیج آموزش ارز دیجیتال قدم به قدم همراه با پشتیبان اختصاصی خود به ۱.مقدمات و اصطلاحات ارز دیجیتال ۲.نحوه تحلیل فاندامنتال، کیف پول ها و صرافی ها ۳.الگوهای نموداری و پرایس اکشن و اندیکاتورها و استراتژی‌های معاملاتی مسلط ...

%50 تخفیف
5.000.000 تومان
2.500.000 تومان
بررسی و خرید دوره

۵. کلاهبرداری و اعضای «سَمّی» جامعه بیت کوین

کلاه برداری مهم ترین مشکلی هستش که در حوزه ارز های دیجیتال وجود دارد.هرچند این حوزه مستقیم با پرداخت پول در ارتباط است و از طرفی دیگر  آزادبودن پرداخت‌ها با ارزهای دیجیتال، افزایش حریم خصوصی تراکنش‌ها و سهولت انتقال ارزش با توکن‌ها باعث شده است که بهشتی از پول  برای کلاهبرداران به وجود بیاید.

همین باعث می شود افراد زیادی پول خود را از دست بدهند و اعتماد به این حوزه بسیار کاهش یاید و آن را کلاهبرداری تلقی کنند.این چالش با چالش نیاز به آموزش بیشتر در ارتباط تنگاتنگی است به صورتی که با قانون گذاری مناسب و فراهم آوردن بستر آموزش این کلاهبرداری ها به حداقل می رسد و تفکر اینکه کل حوزه دیجیتال کلاهبرداری است تا حدودی از بین می رود. از دیگر مشکلات بیت کوین ها مواضع هیجان‌زده برخی از کاربران این شبکه است.هرچند افراد زیادی معتقدند برای اینکه وارد این حوزه شوید باید ادم هیجانی و دیوانه ای باشید اما نباید به صورتی باشد که کاربران دیگر را فراری دهد.

ریسک های سرمایه گذاری

سخن پایانی

مشکلات زیادی وجود دارند که مانع از گسترش بیت کوین ها می شوند  اما باید بدانید که مشکلی نیست که حل نشود و حتی به شکلی نیستند که مانع از عملکرد بیت کوین ها شوند شاید بتوان گفت که در بین 5 مانعی که در این مقاله مطرح شد، تنها «مقیاس‌پذیری» مشکل خود شبکه بیت کوین و ارزهای دیجیتال است و بقیه مشکلات طبق شرایطی که در آن قرار دارند ایجاد شده است و باید برای آن فکر اساسی شود. نظر شما چیست؟‌ به نظر شما بزرگ‌ترین مانع بر سر راه پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها