60% تخفیف تمدید تخفیف کلیه دوره های مکتب تی وی برای شما به مدت محدود ...
مزرعه استخراج ارز دیجیتال

مزارع استخراج ارز دیجیتال در دنیا

تاریخ انتشار : خرداد ۲, ۱۴۰۲ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۴, ۱۴۰۲ نویسنده : زهرا غلامحسینی زمان مورد نیاز مطالعه : 7 دقیقه تعداد بازدید : 193 بازدید

از زمان ظهور ارزهای دیجیتال، فعالیت ماینینگ به یک صنعت چندمیلیاردی تبدیل شده است و در سراسر جهان چندین مزرعه استخراج ارز دیجیتال وجود دارد. در این مقاله، پنج مزرعه بزرگ ماینینگ در جهان را معرفی خواهیم کرد.

اگرچه برخی از ارزهای دیجیتال سعی در انتقال به روش‌های دیگری جز استخراج دارند، اما ماینینگ همچنان بخش قابل توجهی از صنعت ارزهای دیجیتال و تکنولوژی بلاکچین است و سخت‌افزارهای قدرتمندی در سراسر جهان برای بهره‌برداری از این فرصت و کسب درآمد ایجاد می‌شوند.

احداث یک مزرعه ماینینگ ممکن است به نظر جذاب و سودآور بیاید، اما کار آن به سادگی صورت نمی‌گیرد. صاحبان سخت‌افزارهای استخراج باید در زمان ایجاد ریگ، اندازه مزرعه، هزینه تجهیزات، هزینه عملیات استخراج و مصرف برق را در نظر بگیرند. تجهیزات ماینینگ هزینه‌بر هستند و هزینه برق مصرفی آن‌ها نیز بالاست. همچنین، خنک‌سازی مناسب این تجهیزات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا آن‌ها نباید بیش از حد گرم شوند.

این کار به هیچ وجه آسان نیست، اما اگر به درستی انجام شود، نتایج قابل قبولی خواهد داشت. در این مقاله، به بررسی پنج بزرگترین مزرعه استخراج، مکان قرارگیری و قابلیت آن‌ها پرداخته خواهد شد.

آموزش رایگان ارز دیجیتال

آموزش رایگان ارز دیجیتال در نیم ساعت

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره آموزش ارز دیجیتال را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

1- 5 مزرعه استخراج ارز دیجیتال

5 مزرعه استخراج ارز دیجیتال

واشنگتن، امریکا

مزرعه GigaWatt در سال 2012 راه اندازی شد و در واشنگتن، ایالات متحده قرار دارد. نرخ هش آن ۳.۱ PH است. صاحب این مزرعه، دیو کارلسون، که یک متخصص نرم افزار و کارآفرین با 10 سال سابقه کار بود، پس از مواجهه با مشکلات مالی در شغل قبلی خود در یک شرکت تبلیغاتی، تصمیم گرفت به فعالیت در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال بپردازد. او شرکت MegaBigPower را در سال 2012 تأسیس کرد که بعدها به GigaWatt تغییر نام یافت و در عرض یک سال به یک تجارت چند میلیون دلاری تبدیل شد.

اکنون این مزرعه در یک انبار صنعتی قرار دارد، اما مکان دقیق آن همانند سایر مزارع ماینینگ، مخفی نگه داشته می‌شود تا توجه مقامات عمومی را جلب نکند.

با گسترش شرکت، هزینه‌های عملیاتی ماهانه این مزرعه از جمله حقوق کارمندان (15 نفر) به بیش از 1 میلیون دلار ارزش گذاشته می‌شود. دیو کارلسون بیان می‌کند که درآمد حاصل از نرخ هش ۳.۱ PH کاملاً این هزینه‌ها را تامین می‌کند. علاوه بر این، او موفق به جذب سرمایه‌های اضافی شده است و تجهیزات استخراج مبتنی بر تراشه‌های Bitfury را برای فروش به علاقه‌مندان به بیت کوین عرضه کرده است.

تجارت دیو کارلسون به نظر می‌رسد خوب پیش رفته باشد. از جمله عوامل موفقیت وی، علاقه او به فرار از فقر و همچنین داشتن شانس بهره‌برداری ا

ز قیمت پایین برق در ایالت واشنگتن است. این ایالت، با ۰.۰۹۵۶ دلار در هر کیلووات ساعت برای افراد و ۰.۰۸۴۲ دلار در هر کیلووات ساعت برای مشاغل، ارزانترین انرژی را در کشور ارائه می‌دهد.

ریکیاویک، ایسلند

مزرعه استخراج Genesis Mining در سال 2014 راه اندازی شده است و مقر آن در ایسلند قرار دارد. در ابتدا، مزارع آن در بوسنی و چین بوده اما در حال حاضر متمرکز به ایسلند و کانادا شده است. آب و هوای سرد و قیمت ارزان برق در این کشورها، ایسلند و کانادا، مورد توجه Genesis Mining برای استخراج ارزهای رمزپایه قرار می‌دهد.

تصور می‌شود که مزارع استخراج Genesis Mining بزرگترین مصرف کننده برق در ایسلند هستند. با این حال، میزان مصرف برق و سرمایه‌گذاری معمولاً توسط مزارع استخراج بزرگ مخفی می‌شود و بنابراین موقعیت دقیق مزارع Genesis Mining نیز آشکار نمی‌شود. همانند دیو کارلسون و سایر صاحبان مزارع استخراج، Genesis Mining موقعیت دقیق جغرافیایی مزارع خود را براساس سیاست امنیتی خود محفوظ می‌دارد.

دالیان، چین

مزرعه استخراج دالیان (Dalian Mining Farm) در سال 2016 در شهر دالیان در چین راه اندازی شده است. این مزرعه استخراج ماهانه حدود 750 بیت کوین و هزینه برق ماهانه بالغ بر 1 میلیون و 170 هزار دلار دارد. نرخ هش آن نیز 360,000 تراهش است.

چین به دلیل داشتن تعداد زیادی کارخانه تولید کارت‌های ویدیویی و استخراج کنندگان ASIC شناخته شده است. این کشور برای استخراج ارزهای رمزپایه از مزیت خرید تجهیزات با قیمت پایین برخوردار است. همچنین تحویل تجهیزات در چین ارزانتر یا حتی رایگان است.

چین در کنار کشورهای دیگری مانند ونزوئلا، تایوان و اوکراین از جمله کشورهایی است که قیمت برق پایینی را دارند. دلیل اصلی این امر، تصمیم دولت چین برای تشویق تولید صنعتی ارزهای رمزنگاری شده و کاهش قیمت مصرف برق برای صاحبان مزارع استخراج رسمی است.

چین جمعیت بزرگی دارد و این باعث افزایش رقابت در بازار کار می‌شود. در این کشور، شهرهای صنعتی وجود دارند و کارگران در آن‌ها زندگی می‌کنند بدون آنکه به سایر مناطق سفر کنند.

این وضعیت در مزارع استخراج نیز صادق است، جایی که مدیران سیستم با حقوق نسبتاً کم در خوابگاه‌های نزدیک مزرعه زندگی می‌کنند و از تولید بی‌وقفه ارزهای رمزپایه اطمینان حاصل می‌کنند.

همه این عوامل باعث شده است که مناطقی مانند استان لیائونینگ در چین بتوانند بزرگترین

مزارع استخراجی را در خود جای دهند. شهر کوچک دالیان در استان لیائونینگ مرکز استخراج معادن در چین و حتی شاید در سراسر جهان است.

مزرعه استخراج دالیان یک ساختمان سه طبقه با سیستم تهویه مناسب است. در حال حاضر، مزرعه دالیان حدود سه درصد از کل هش‌ریت شبکه بیت کوین را تشکیل می‌دهد. استان سیچوان نیز یک مزرعه صنعتی را در نزدیکی نیروگاه برق آبی راه‌اندازی کرده است و ظرفیت آن از سال 2016 به تقریباً ۳ برابر افزایش یافته و به 12 پتاهش می‌رسد. استان‌های دیگر چین نیز مزارع استخراج بزرگ خود را در سراسر کشور دارند.

لینتال، سوئیس

مزرعه استخراج معدن لینتال (Linthal Mining Farm) در سوئیس در سال 2016 راه اندازی شده است. این مزرعه در دهکده کوچک لینتال در شرق سوئیس قرار دارد. صاحب مزرعه، گیدو رودلفی، قبلاً یک مزرعه استخراج در زوریخ را اداره می‌کرد، اما به دلیل هزینه‌های عملیاتی بالا، تصمیم گرفت به لینتال منتقل شود.

این مزرعه استخراج در یک ساختمان سابق کارخانه قرار دارد و بزرگترین مزرعه استخراج معادن در سوئیس به حساب می‌آید. هرچند موضوع پردازنده‌های خنک کننده هنوز چالش‌های خود را دارد، اما رودلفی تاکید دارد که سود مالی برای او مهم نیست.

او با اعتقاد به اینکه جهان به دلایل سیاسی بیشتر به بیت کوین نیاز دارد، مزرعه استخراج رمزنگاری شده را مقایسه می‌کند با اینترنت دهه ۱۹۹۰ که در آن زمان بسیاری از افراد با شک و تردید به آن نگاه می‌کردند.

مسکو، روسیه

مزارع استخراج معدن در روسیه، به ویژه نزدیک مسکو، جزء مناطق بزرگ استخراج معادن در این کشور قرار دارند. این مزارع، که محل دقیق آنها اعلام نشده است، به یکی از بزرگترین مزارع استخراج معدن در روسیه تبدیل شده‌اند. مزرعه استخراج مسکو قادر است حدود 600 بیت کوین را در ماه استخراج کند.

برای این منظور، از 3000 دستگاه ASIC-miner با نام Antminer S9 استفاده می‌شود. این تجهیزات برای ایجاد حدود 38 پتاهش در ثانیه نیاز دارند. برای خنک‌سازی این تجهیزات، از سیستم تهویه مدرن ایسلند استفاده می‌شود. هزینه برق مورد استفاده این مزرعه به گفته Slavorum.org هر ماه بیش از 120,000 دلار است.

پکیج آموزش ارز دیجیتال

پکیج آموزش ارز دیجیتال

در پکیج آموزش ارز دیجیتال قدم به قدم همراه با پشتیبان اختصاصی خود به ۱.مقدمات و اصطلاحات ارز دیجیتال ۲.نحوه تحلیل فاندامنتال، کیف پول ها و صرافی ها ۳.الگوهای نموداری و پرایس اکشن و اندیکاتورها و استراتژی‌های معاملاتی مسلط ...

%50 تخفیف
5.000.000 تومان
2.500.000 تومان
بررسی و خرید دوره

2-نتیجه گیری

مزارع استخراج ارزهای رمزنگاری در چند سال اخیر به شدت رشد کرده‌اند. در سال 2014، این مزارع به خصوص محبوبیت زیادی داشتند. امروزه، مزارع استخراج با استفاده از زیرساخت‌های تکنولوژیکی بزرگی و با حضور کارمندان منظم و حرفه‌ای مانند GigaWatt، Genesis Mining و Coinmint فعالیت می‌کنند. این مزارع به جای کارخانه‌های قبلی، زیرساخت‌های مناسبی را برای استخراج ارزهای رمزنگاری فراهم می‌کنند.

با افزایش پیچیدگی شبکه و کاهش قیمت ارزهای رمزنگاری، برخی از ماینرها در حال خروج از این صنعت هستند. اما بازیکنانی که قادر به ایجاد زیرساخت‌های گسترده هستند، توانایی دارند تا تعادل مناسبی بین بهره‌وری و هزینه را ایجاد کنند. این به آن معنی است که با استقرار زیرساخت‌های قوی و مناسب، همچنان امکان استخراج ارزهای رمزنگاری با هزینه کمتر و بهره‌وری بالا وجود خواهد داشت.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها