60% تخفیف تمدید تخفیف کلیه دوره های مکتب تی وی برای شما به مدت محدود ...
کریپتو جکینگ چیست؟

کریپتو جکینگ چیست؟ و روش های مقابله با آن

تاریخ انتشار : اسفند ۲۴, ۱۴۰۱ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۸, ۱۴۰۲ نویسنده : ریحانه مسافر زمان مورد نیاز مطالعه : 8 دقیقه تعداد بازدید : 161 بازدید

در این مطلب قصد داریم راجب کریپتو جکینگ و روش های مقابله با آن صحبت کنیم . کریپتو جکینگ یکی از روش های کلاه برداری در حوزه ارز دیجیتال است . همان طور که می دانید در دوره ای هستیم که تکنولوژی در زمینه فناوری دیجیتال پیشرفت چشم گیری کرده و به همان اندازه دزدی ، سرقت ، کلاه برداری ، حمله سایبری در این حوزه نیز افزایش داشته است .

امروزه بیشتر مردم فعالیت های مالی خود نظیر خرید و فروش را در پلتفرم های آنلاین انجام می دهند و با روی کار آمدن ارز های دیجیتال فعالیت مردم در این حوزه بیشتر شد و بین مردم طرفدار پیدا کرد . پس از شناخته شدن ارز های دیجیتال و استفاده مردم از آن به تدریج حمله سایبری به آن افزایش یافت .

کریپتو جکینگ چیست؟

آموزش رایگان ارز دیجیتال

آموزش رایگان ارز دیجیتال در نیم ساعت

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره آموزش ارز دیجیتال را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

کریپتو جکینگ چیست؟ و تاریخچه آن

کریپتو جکینگ یعنی هکر کنترل سیستم کاربر را به دست می گیرد و از طریق آن بدون اجازه آن فرد ، کار ماین کردن ارز های دیجیتال را انجام می دهد . همچنین هکر می تواند بعد از این که کنترل سیستم را به صورت کامل به دست آورد از طریق پردازش سیستم ، رمز ارز استخراج کند . این روش بین هکرها محبوب است به این دلیل که در زمان کم سود خوبی دریافت می کنند و بعضی از کاربران به دلیل اطلاعات پایین متوجه این کار نمی شوند .

بعد از استفاده از رمز ارز و طرفدار پیدا کردن آن ، حمله سایبری به رمز ارزها افزایش یافت . معمولا در بیشتر حمله های سایبری به دنبال به دست آوردن اطلاعات سیستم هستند اما در این حمله اینطوری نیست و هدف هکرها این هست که از توان پردازش سیستم استفاده کنند و با کمک توان پردازشی سیستم می توانند رمز ارز هایی مانند بیت کوین و اتریوم استخراج کنند .

اولین بار در سال 2017 کریپتو جکینگ به وجود آمد هدف از ایجاد آن این بود که افرادی وب سایت داشتند با یک کد به طور غیر فعال درآمد داشته باشند که این روش جایگزینی به جای نمایش تبلیغات در وب سایت بود .

بعد از این روش هکرها متوجه شدند با این کد می توان از اسکریپت های استخراج رمزنگاری شده استفاده غیر مجاز انجام بدهند .هکرها با کمک منابع محاسباتی بازدید کنندگان سایت توانستند ارز دیجیتال استخراج کنند . بعد از آن تحقیقات راجب سرقت رمز ارزها شروع شد .

کریپتو جوکر

به کسانی که از روش کریپتو جکینگ استفاده می کنند ، کریپتو جکر گفته می شود که با روش های مختلف غیر قانونی رمز ارز استخراج می کنند .

این افراد با هک کردن از طریق نفوذ به API  و پروکسی پردازش کننده های ارز دیجیتال اقدام به استخراج رمز ارز با سیستم فرد هک شده می کنند .

نحوه اجرای کریپتوجکینگ

برای فعالیت در حوزه رمز ارزها شامل تراکنش و استخراج نیازمند انرژی و زمان زیادی هست همچنین بعضی وقت ها لازم است هزینه های زیادی هم افراد استخراج کننده باید انجام بدهند . اما بعضی از افراد برای سرعت بخشیدن به کارشان و انجام تراکنش بیشتر اقدام به کار های غیر قانونی نظیر کریپتو جکینگ می نمایند .

روش های انجام کریپتو جکینگ

سرمایه گذاریی دولت ها در حوزه رمز ارزها و مخفی بودن کریپتو جکرها ، همچنین زیرساخت های ابری و نامشخص ارزهای دیجیتال عاملی شد تا هکرها برای نفوذ به تراکنش ماینرها علاقه پیدا کنند و از روش های مختلفی به پروکسی افراد دسترسی پیدا بکنند .

  1. اجرای بدافزار راحت ترین روش کریپتو جکینگ ، که بسیاری از هکرها برای رسیدن به اطلاعات پروکسی افراد از آن استفاده می کنند ، شیوه پخش بدافزار و فیشینگ است .
  2. عملیات هایی که در وب سایت ها و لینک ورودی کاربرانی که قربانی می شوند ، می گذارد . بعد کاربر بدون توجه به کد اضافه و هشدار مرورگر به خاطر وجود کد و پراکسی خطرناک اقدام به استخراج رمز ارز می کند .

به صورت راحت تر بخواهیم بگوییم هکرها با استفاده از کدنویسی مختلف صفحه هایی تقلبی شبیه صفحه اصلی رمز ارزها درست می کنند و در اختیار افراد مختلف می گذارند . بعد ورود کاربران به این سایت های جعلی و وارد کردن اطلاعات کاربری خود ، گرفتار هکرها می شوند و هکر بدون اجازه رمز ارز کاربر را مورد سرقت قرار می دهد . این صفحه های جعلی در بیشتر موارد توسط موتور جستجوگر و کاربران مشخص   می شوند و به لیست سیاه افزوده می گردند .

چگونگی تشخیص هک شدن توسط کریپتو جوکرها

با گسترش بازار رمز ارزها و روند رو به بالای ارزش این مدل ارز های دیجیتالی مانند بیت کوین به تدریج حمله های سایبری و امنیتی به آن بیشتر شد . برای این که تشخیص بدهید مورد حمله توسط کریپتو جوکر ها قرار گرفته اید یا خیر چند روش وجود دارد که به آن ها اشاره می کنیم .

  1. کند شدن سرعت و کارکرد سیستم :   یکی از مواردی که نشانه هک شدن سیستم شما است ، کار کردن سیستم به صورت کند و با سرعت پایین هست . اگر شما در حوزه پردازش و استخراج رمز ارزها کار می کنید با مشاهده عملکرد پایین سیستم می توانید به قسمت IT مشکل را اعلام کنید .
  2. افزایش دمای سیستم :  به دلیل این که هکرها از سیستم فرد قربانی استفاده بیش از حد انجام می دهند ، این سیستم دچار افزایش دما می شود .
  3. افزایش مصرف CPU یا پردازنده :   CPU و کارت گرافیک جزو ار کان اصلی سیستم هستند و وظیفه دارند اطلاعت موجود در دستگاه را کنترل و برسی نمایند . برای این که متوجه شوید CPU و کارت گرافیک چقدر مصرف و پردازش می کنند نرم افزار های مختلفی وجود دارد که این کار را انجام می دهند . همچنین برنامه تسک منیجر ویندوز نیز این کار را می کند . در صورتی که استفاده معمولی و کم از سیستم می کنید ولی مصرف پردازنده بالا هست ، احتمالا به سیستم شما از طریق یک بدافزار یا یک سایت جعلی نفوذ کردند و برای استخراج رمز ارز استفاده می کنند .
  4. استفاده از برنامه های ناشناس و بدافزارها :  بدافزارها این توانایی را دارند تا از اطلاعات شما کپی گرفته و با کد گذاشتن روی فایل ها کار را برای هکرها راحت تر بکنند . در صورت استفاده از بدافزارها به غیر از ضرر هایی که در بخش امنیتی به فرد قربانی وارد می کند ، می تواند خسارت سنگینی نیز به سخت افزار وارد نماید .
پکیج آموزش ارز دیجیتال

پکیج آموزش ارز دیجیتال

در پکیج آموزش ارز دیجیتال قدم به قدم همراه با پشتیبان اختصاصی خود به ۱.مقدمات و اصطلاحات ارز دیجیتال ۲.نحوه تحلیل فاندامنتال، کیف پول ها و صرافی ها ۳.الگوهای نموداری و پرایس اکشن و اندیکاتورها و استراتژی‌های معاملاتی مسلط ...

%50 تخفیف
5.000.000 تومان
2.500.000 تومان
بررسی و خرید دوره

آموزش پیشگیری از حمله کریپتو جکینگ

افرادی که در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت می کنند یکی از مسائلی که باید به آن توجه بکنند این است که در برابر حمله کریپتو جکینگ ، دستگاه های خود را ایمن سازی و مراقبت نمایند هر چند این کار کمی سخت است اما با رعایت مواردی می شود از این حمله ها جلوگیری نمود .

به روز کردن آموزش گروه فناوری اطلاعات 

تیم فناوری اطلاعات مسئولیت دارد از سیستم و رایانه مرکزی در برابر حمله های سایبری محافظت کند و باید همواره آموزش های به روز را دریافت کند تا از سرقت توسط کریپتو جوکرها جلوگیری کنند .

معرفی کریپتو جکینگ به به کارمندان 

باید روش های مختلف حمله های سایبری و هک را به کارمندان معرفی کرد . همچنین بهتر است عوامل پیشگیری از حمله کریپتو جوکرها را به کارمندان یاد داد .

استفاده نکردن از افزونه های غیر معتبر برای استخراج ارزهای دیجیتال 

افزونه های مختلفی وجود دارند که معتبر هستند مانند آنتی ماینرها و ماینر بلاک کریپتو جکینگ که این  افزونه ها می توانند از نفوذ کدهای اسکریپت موقع استخراج ارز های دیجیتال جلوگیری کرده و با شناسایی این کدها و مسیر نفوذشان ، به طور کامل آن ها را مسدود می کنند .

یکی از روش هایی برای جلوگیری از حمله های کریپتو جگینگ موثر است مسدود کردن تبلیغات اینترنتی هست . هکرها می توانند از طریق تبلیغات و ارسال ایمیل تبلیغاتی کد های مخرب را در آن ها جاسازی کنند .

در روش بعدی بهتر است کد های جا اسکریپت را در مرورگر غیرفعال کنید .

استفاده از آنتی ویروس 

استفاده از آنتی ویروس برای جلوگیری از حمله کریپتو جوکرها موثر است . آنتی ویروس می تواند با ایجاد دیوار دفاعی ، مشکلات امنیتی موجود در سیستم را شناسایی کند و به این طریق از نفوذ هکر جلوگیری کند .

سخن آخر 

با روند رو به رشد بازار ارزهای دیجیتال به تدریج حمله ای سایبری آن و کاربران این حوزه افزایش یافت . در این حمله ها افراد هکر با استفاده از ویروسی که طراحی کردند مانند کد نویسی و بدافزار ، سیستم کاربر را هک می کنند و با عمل فیشینگ کار استخراج رمز ارز را انجام می دهند .

با این حمله سیستم فرد قربانی با مشکلاتی نظیر کندی سرعت ، افزایش مصرف پردازنده و افزایش دما رو به رو می شود . در بعضی موارد هم ممکن است خسارت زیادی به سخت افزار وارد کند . ولی با این حال اطلاعات سیستم را سرقت نمی کنند و در بیشتر موارد دنبال توان پردازشی سیستم برای استخراج رمز ارز هستند . کارشناس های امنیتی در حوزه ارزهای دیجیتال در این خصوص ، استفاده از آنتی ویروس و سیستم پیشرفته IPS را برای در امان ماندن از حمله های سایبری و استخراج رمز ارز پیشنهاد می دهند .

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها