60% تخفیف تمدید تخفیف کلیه دوره های مکتب تی وی برای شما به مدت محدود ...
کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟ معرفی کامل کریپتو ولت (Wallet)

تاریخ انتشار : اسفند ۲۱, ۱۴۰۱ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۸, ۱۴۰۲ نویسنده : ریحانه مسافر زمان مورد نیاز مطالعه : 7 دقیقه تعداد بازدید : 197 بازدید

شاید از خود بپرسید برای نگهداری ارز های دیجیتالی از جمله بیت کویین به چه چیزی نیاز داریم ؟باید بگوییم که شما به یک کیف پول ارز دیجیتالی یا Wallet نیاز دارید.ضمن آن که روش نگهداری هر ارز دیجیتال متفاوت است و باید امنیت آن را نیز در نظر بگیریم. این مقاله در مورد معرفی انواع کیف پول ارز دیجیتال پرداختیم که  می‌تواند بسیار مفید باشد، زیر اکثر سرمایه گذاران اطلاع دقیقی از آن ندارند و در انتخاب دچار مشکل می شوند پس برای  رفع این مشکل تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

انواع کیف پول ارز دیجیتال

آموزش رایگان ارز دیجیتال

آموزش رایگان ارز دیجیتال در نیم ساعت

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره آموزش ارز دیجیتال را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

کیف پول ارز دیجیتال یا ولت چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر شما قصد کار کردن در این حوزه را دارید اولین و ضروری ترین اقدامی که باید انجام دهید داشتن یک کیف پول برای نگهداری ارز ها است. این کیف پول ها ارز ها را در خود ذخیره سازی می کند و اگر بخواهید ارزی را دریافت و ارزی را به کسی بفرستید باید از این کیف پول استفاده کنید. هر کیف پول کلید عمومی و کلید خصوصی برای تراکنش ها دارد. مزایای این کلید ها ارسال توکن های غیر مثلی است. این کیف پول ها به سه دسته تقسیم می شوند. سخت افزاری ، نرم افزاری و کاغذی است. اغلب این کیف پول ها از رمزگذاری و امضای اطلاعات را نیز پشتیبانی می کند.

کیف پول ارز دیجیتال

انواع کیف پول ارز دیجیتال

انواع مختلفی از این کیف پول ها وجود دارد که بسته به نیاز خود باید آن را انتخاب کنید. در کیف پول های حفاظتی کلید خصوصی در اختیار سرویس دهنده هم قرار دارد و سرویس دهنده هم می تواند از آن استفاده کند.

اما در کیف پول های غیر حفاظتی ، کیف پول اختصاصی فقط برای خودتان است و سرویس دهنده هم به آن دسترسی ندارد و کلید خصوصی  در اختیار خودتان است و در نظر داشته باشید که امنیت خوبی هم دارد.

کیف پول نرم افزاری

این نوع کیف پول به صورت انلاین عمل می کند. بر روی رایانه و تلفن  همراه شما نصب شده و می توانید از آن استفاده کنید. رابط کاربری آسانی دارد و زیادی پیچیده نیست که همه نتوانند از آن استفاده کنند. و در نظر داشته باشید که توسعه دهنده این خدمات زیاد است و قبل از استفاده از این خدمات حتما تحقیقی کافی در مورد این ها داشته باشید که بتوانید بهترین انتخاب را انجام بدید.

انواع کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول دسکتاپ

این نوع کیف پول محیط کاربری ساده ایی دارد. برای کسانی که تازه کار هستند مناسب است. این کیف پول روی رایانه شخصی خود نصب می کنید. و فقط از سیستم عامل هایی که روی رایانه قابل نصب است می توانید استفاده کنید برخی از این توسعه دهنده ها گفته اند که این نرم افزار بر روی گوشی ها هم قابل استفاده است این کیف پول امنیت خوبی دارد و تنها معایب این کیف پول این است که اگر هکر از راه دور به رایانه شما متصل باشد به راحتی می تواند از کیف پول شما استفاده کند. دسترسی این کیف پول خوب است و می تواند نیاز شما را بر طرف کند.

انواع کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول های تلفن همراه

شباهت بسیار زیادی به کیف پول دسکتاپی دارند. می توانید با نصب اپ بر روی گوشی خود به راحتی ارز هایتان را ذخیره کرده و از امکانات این اپ ها بهرمند شوید. دسترسی آسان به معنای این که شما همیشه گوشی در دست دارید. شما با استفاده از این اپ از فروشگاه هایی که از رمز ارز پشتیبانی می کند به صورتی که در محل پرداخت خود را به صورت انی انجام می دهد مثل تمامی اپ ها پرداخت و معایب این کیف پول این است که چون به صورت انلاین کار می کند. از امنیت بالایی برخودار نیست و هکر ها می توانند به آن نفوذ کنند. و از طرفی دیگر اگر تلفن شما دزدیده و یا گم شود. کیف پول شما به خطر می افتد. چون اگر دست کسی باشد می تواند به آن نفوذ کند و طرف مقابل می تواند از آن استفاده کند.

انواع کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول های تحت وب

این نوع کیف پول را سایت هایی ارائه می دهند که شما می توانید با ثبت نام در این سایت ها  از آن استفاده کنید. خوبی این کیف پول ها این است که شما با هر وسیله ایی که به وب متصل شود می توانید از این کیف پول استفاده کنید. کاربری ساده و دسترسی بالایی دارد و صرافی ها از این کیف پول استفاده می کنند. این نوع کیف پول سطح امنیت بسیار پایینی دارد و سرویس دهنده هم به کلید خصوصی  دسترسی دارند از طرفی دیگر اگر سرور های سرویس دهنده هک شود شما کیف پول خود را از دست خواهید داد. و خیال شما از بابت کیف پولتان راحت نیست.

انواع کیف پول ارز دیجیتال

پکیج آموزش ارز دیجیتال

پکیج آموزش ارز دیجیتال

در پکیج آموزش ارز دیجیتال قدم به قدم همراه با پشتیبان اختصاصی خود به ۱.مقدمات و اصطلاحات ارز دیجیتال ۲.نحوه تحلیل فاندامنتال، کیف پول ها و صرافی ها ۳.الگوهای نموداری و پرایس اکشن و اندیکاتورها و استراتژی‌های معاملاتی مسلط ...

%50 تخفیف
5.000.000 تومان
2.500.000 تومان
بررسی و خرید دوره

کیف پول کاغذی   

بی ارزش ترین کیف پول بین همه ی کیف پول ها است. در این کاغذ کد های کوین ها روی کاغذ چاپ شده و کلید ها به هیچ سروری وصل نیست. این فرایند انتقال از طریق نرم افزار های پشتیبانی از این کیف پول صورت می گیرد. و برای انتقال وجه کافی است که شما کد را وارد نرم افزار کنید و یا QR کد  چاپ شده روی کاغذ را با گوشی اسکن کنید. از مزیت های این کیف پول این است که کسی نمی تواند آن را هک و از دور به آن دسترسی داشته باشد ولی معایب زیادی هم دارد مثلا وقتی گم شود به طور کامل ارز خود را از دست می دهید. و عواملی هم مانند دزدین و یا پاره شدن این کیف پول وجود دارد که این کیف پول را بی نقص نمی کند. این کیف پول رابط کاربری بسیار دشواری دارد و برای افراد مبتدی اصلا مناسب نیست. امروزه دیگر کسی از این نوع کیف پول استفاده نمی کند و می توان گفت که به طور کامل منسوخ شده است.

کیف پول سخت افزاری 

این کیف پول بسیار پر کاربرد است و افرادی که در این حوزه به صورت حرفه ایی کار می کنند. از این نوع کیف پول استفاده می کند. این کیف پول اطلاعات را به صورت افلاین در خود ذخیره می کند. برای ذخیره سازی ارز ها نیاز به اینترنت نیست. این دستگاه ها تنها در مواقع که به انتقال وجه نیاز است باید به اینترنت متصل باشند. این دستگاه مخصوص همین کار ساخته شده است و هیچ کم و کسری ندارد. این کیف پول از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. شکل فیزیکی آن شبیه به فلش طراحی شده است بسیار فضای کمی را اشغال می کند. باید در نظر داشته باشید که استفاده از این کیف پول رایگان نیست و نیازمند خرید یک اشتراک است. مزایای این کیف پول این است که  امنیت بسیار بالایی دارد ، افلاین بودن ذخیره اطلاعات در این کیف پول و معایب این کیف پول این است که هزینه بسیار بالایی دارد.

انواع کیف پول ارز دیجیتال

سخن پایانی

از مهم ترین تصمیم گیری های شما در نگهداری از ارز های دیجیتال انتخاب یک کیف پول مطمعن است.هرچند میتوان گفت که  کیف پول های سخت افزاری گزینه‌های گران قیمتی به نظر برسند، اما در حال حاضر آن‌ها را می‌توان کامل‌ترین گزینه برای ذخیره ارزهای دیجیتالی دانست، زیرا ترکیبی از امنیتی و امکانات را در اختیار کاربرانشان می‌گذارند.

بهترین تصمیم گیرنده خود شما خواهید بود و باید کیف پول ارز دیجیتالی را انتخاب کنید که باعث شود انتهای شب بدون هیچ نگرانی و با خیال راحت سرتان را روی بالشت بگذارید. در این مقاله سعی کردیم به معرفی انواع کیف پول بپردازیم تا شمارا در انتخاب بهترین آن کمک کرده باشیم نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها