60% تخفیف تمدید تخفیف کلیه دوره های مکتب تی وی برای شما به مدت محدود ...
ایجاد سایه روی چهره در فتوشاپ

ایجاد سایه روی چهره در فتوشاپ

تاریخ انتشار : بهمن ۲, ۱۳۹۹ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۴, ۱۴۰۲ نویسنده : حسین بافنده زمان مورد نیاز مطالعه : 5 دقیقه تعداد بازدید : 1.35هزار بازدید

 

در این قسمت از آموزش فتوشاپ به طور دقیق و به زبانی ساده به شما  آموزش ایجاد سایه روی چهره در فتوشاپ را میدهد که شامل تیره و روشن کردن تصویر،استفاده از سایه های حجمی و… است. شما میتوانید برای زیبا تر کردن عکس خود و بالاتر بردن ارزش هنری عکس خود از آن استفاده کنید.

ایجاد سایه روی چهره در فتوشاپ

تیره تر کردن عکس

در ایتدا بر روی لایه GBlur 20 می‌رویم و با فشردن کلید Ctrl +Shift +N و یا CMD +Shift +N در Mac، لایه‌ای جدید را ایجاد می‌کنیم و نام آن را Highlights می‌گذاریم و بر روی OK کلیک می‌کنیم.

ایجاد لایه highlights در  ایجاد سایه روی چهره در فتوشاپ

بعد با فشردن کلید B ابزار Brush را فعال می‌کنیم و طبق مقاله  ایجاد سایه روی چهره در فتوشاپ بر روی نماد قلم‌مو در بالای صفحه در سمت چپ کلیک راست می‌کنیم و دستور Reset Tool را انتخاب می‌کنیم.

سطح Opacity را روی ۱۰۰% تنظیم کنید.

انتخاب ابزار brush و گزینه reset tool و همچنین تغییر مقدار opacity در  ایجاد سایه روی چهره در فتوشاپ

حالا برای تنظیم اندازه مکان‌نما می‌توانیم بر روی کلیدهای براکت [or] کلیک کنیم.براکت سمت راست باعث افزایش اندازه مکان‌نما و براکت چپ باعث کاهش اندازه مکان‌نما می‌شود.

آموزش سریع فتوشاپ

آموزش رایگان فتوشاپ در نیم ساعت

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره رایگان فتوشاپ در نیم ساعت را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.  





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

روشن تر کردن چشمها

توجه داشته باشید برای روشن‌تر شدن حالت چشمان دو چهره می‌توانیم طبق مقاله ایجاد سایه روی چهره در فتوشاپ،ابتدا با تعیین اندازه مکان‌نما به‌اندازه چشم بر روی چشمان چهره سمت راست کلیک کنیم. این در حالی است که مقدار Opacity بر روی ۱۰۰% تنظیم‌شده است.

سفید کردن چشم ها در  ایجاد سایه روی چهره در فتوشاپ

ولی برای روشن‌تر کردن چشمان چهره سمت چپ مقدار Opacity را به ۵۰% می‌رسانیم زیرا رنگ چشمان چهره سمت چپ در حالت عادی نیز روشن هستند. پس از کلیک کردن بر روی چشم‌ها،  طبق مقاله ایجاد سایه روی چهره در فتوشاپ آن‌ها حالتی سفید به خود می‌گیرد.سپس حالت آن را از Normal به Overlay تغییر می‌دهیم.

تغییر حالت ترکیب لایه ها در  ایجاد سایه روی چهره در فتوشاپ

خب ما می‌بینیم به دلیل دقیق نبودن اندازه قلم‌مو ممکن است این تغییر بر روی اطراف چشم و حتی مژه‌ها نیز تأثیر گذاشته باشد بنابراین ما با فشردن کلید E ابزار پاک‌کن را فعال می‌کنیم.

استفاده از پاک کن

اکنون می‌توانیم اندازه آن را با کلیدهای براکت تنظیم کنیم این در حالی است که ما می‌توانیم اندازه آن را با کلیک راست کردن بر روی تصویر و تغییر Size به ۵۰% تنظیم کنیم. با این ابزار می‌توانیم بر روی قسمت‌هایی که اطراف چشم را در برگرفته و روشن کرده است را از بین ببریم.

تعیین سایز قلم در  ایجاد سایه روی چهره در فتوشاپ

 

آموزش روتوش

آموزش روتوش عکس در فتوشاپ به صورت جامع

آتلیه ها و شرکت های تبلیغاتی معمولا به روتوش کار و فردی متخصص در این زمینه از گذشته تا به امروز نیاز داشته اند. هرچند امروزه حتی برا ی منتشر کردن عکس در فضای مجازی هم هر شخص از روتوش تا حدی کمک می گیرد. هدف از یادگیری روتوش در آموزش ادیت عکس و در مبحث آموزش فتوشاپ رفع نقوص و زیبایی بخشیدن به تصویر است. ...

%60 تخفیف
659.400 تومان
263.760 تومان
بررسی و خرید دوره

استفاده از سایه های حجمی

مقدار Opacity در پانل لایه‌ها را به ۵۰% کاهش می‌دهیم. اکنون طبق مقاله ایجاد سایه روی چهره در فتوشاپ با فشردن Ctrl +Shift +N قصد داریم لایه‌ای جدید ایجاد کنیم و نام آن را Sculpt می‌گذاریم و بر روی OK کلیک می‌کنیم لایه جدید را برای اضافه کردن برخی از سایه‌های حجمی ایجاد می‌کنیم.

ایجاد لایه جدید برای سایه پوست در  ایجاد سایه روی چهره در فتوشاپ

برای شروع ابزار قلم‌مو را دوباره انتخاب می‌کنم و می‌دانیم که این ابزار دارای کلید میانبر صفحه‌کلید B است. ابتدا مقدار Opacity را در بالای صفحه به ۱۰۰% می‌رسانیم سپس بر روی قسمتی از صورت این دخترها که می‌خواهیم روشن‌تر باشد با قلم‌مو می‌کشیم.

خب ما می‌بینیم که این قسمت کاملاً سفید می‌شود برای تیره‌تر کردن قسمت دیگر صورت طبق مقاله ایجاد سایه روی چهره در فتوشاپ ما کلید میانبر X را فشار می‌دهیم تا رنگ قلم‌مو به سیاه تغییر کند. سپس بر روی قسمتی که می‌خواهیم سایه ایجاد شود قلم‌مو را می‌کشیم این عمل باعث می‌شود که چهره‌های آن به دو قسمت سیاه‌وسفید تبدیل شود. اکنون حالت را از Normal به Soft Light تغییر می‌دهیم.

انتخاب حالت ترکیب soft light در  ایجاد سایه روی چهره در فتوشاپ

با اعمال این تغییر متوجه می‌شویم که این تغییرات خیلی شدید و غیرطبیعی به نظر می‌رسند برای رفع این مشکل مقدار Opacity در پانل لایه‌ها را به ۱۰% کاهش می‌دهیم

تغییر مقدار opacity به 10 تا رنگها طبیعی تر باشند در  ایجاد سایه روی چهره در فتوشاپ

ما می‌توانیم از این ابزار برای تیره‌تر کردن برخی از قسمت‌های دیگر صورت سمت راست تصویر مثل خط لبخند، چانه، زیر و پشت چشم استفاده کنیم که این تغییرات در ریز عکس موجود در پانل لایه‌ها قابل‌مشاهده هستند.

ایجاد تغییرات ریز در بعضی نقاط دلخواه صورت در  ایجاد سایه روی چهره در فتوشاپ

اکنون دوباره کلید X را فشار می‌دهیم تا رنگ قلم به حالت قبلی خود تبدیل شود با ظریف‌تر کردن اندازه قلم می‌توانیم وسط موهای دو فرد با قلم‌مو بکشیم این حرکت باعث تفکیک بهتر کاربرد آن‌ها می‌شود. با فشردن دوباره X قلم‌مو دوباره تیره می‌شود که برای تیره کردن قسمت‌هایی از صورت سمت چپ تصویر می‌توانیم استفاده کنیم.

پس از اعمال این تغییرات بر روی آیکون Adjustment در کنار پانل لایه‌ها قرار دارد کلیک می‌کنیم سپس با گرفتن کلید Alt و یا Option در Mac بر روی اولین آیکون در ردیف اول کلیک می‌کنیم.

انتخاب پانل adjusment و ابزار brightness/contrast در  ایجاد سایه روی چهره در فتوشاپ

نام این لایه را Cheek می‌گذاریم و بر روی OK کلیک می‌کنیم خب ما نمی‌خواهیم در پانل تنظیمات تغییراتی را ایجاد کنیم بنابراین آن را بدون اعمال تغییر پنهان می‌کنیم.

ما می‌توانیم تصویر را با تغییر حالت Normal به Multiply تیره کنیم.

تغییر حالت تصویر به multiply در  ایجاد سایه روی چهره در فتوشاپ

ایجاد ماسک سیاه

تصویر به‌صورت قابل‌توجهی  طبق مقاله ایجاد سایه روی چهره در فتوشاپ تیره می‌شود. در ادامه ما بر روی آیکون در پایین پانل لایه‌ها با گرفتن کلید Alt کلیک می‌کنیم این عمل باعث ایجاد ماسک سیاه در پانل لایه‌ها می‌شود و تغییرات شمارا پنهان می‌کند.

تیره شدن تصویر با انتخاب multiply و آیکون layer mask در  ایجاد سایه روی چهره در فتوشاپ

 

آموزش فتوشاپ

آموزش نرم افزار فتوشاپ از مقدماتی تا پیشرفته

نرم افزار فتوشاپ از محبوب ترین نرم افزارهای شرکت ادوبی و ویرایشگری حرفه ای در آموزش ادیت عکس و همینطور آموزش نقاشی دیجیتال به حساب می آید. این نرم افزار در طراحی های گرافیکی و طراحی سایت، همچنین در نقاشی دیجیتال کاربرد دارد. در واقع امروزه بسیاری از امور گرافیکی به آموزش نرم افزار فتوشاپ و این نرم ...

%60 تخفیف
691.600 تومان
276.640 تومان
بررسی و خرید دوره

اصلاح بخش های محو شده

اکنون می‌توانیم قسمت‌هایی که می‌خواهیم را مانند کنار صورت شخص سمت چپ را تیره‌تر کنیم ابتدا بر روی این قسمت با قلم‌مو می‌کشیم سپس با فشردن کلید X رنگ آن را به سفید تغییر می‌دهیم و با فشردن Shift +Click می‌توانیم بخش‌هایی که محو شدن مانند قسمتی از مو را اصلاح کنیم.بعد از مشخص شدن بخش‌های مختلف مقدار Opacity را در پانل لایه‌ها به ۳۰% کاهش می‌دهیم. اکنون  طبق مقاله ایجاد سایه روی چهره در فتوشاپ برای بهتر دیدن این تغییرات می‌توانیم بر روی Ctrl +F و یا CMD +F در Mac کلیک کنیم تا به حالت تمام صفحه تبدیل شود. متوجه می‌شویم که با اعمال سایه‌ها در فتوشاپ توانسته‌ایم به تصویر خود حالت برجسته‌ای بدهیم.

تصویر نهایی در کاربرد پلاگین Dehaze در فتوشاپ

بسیار مفتخریم که تا پابان مقاله ایجاد سایه روی چهره در فتوشاپ با ما همراه بودید.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها