60% تخفیف تمدید تخفیف کلیه دوره های مکتب تی وی برای شما به مدت محدود ...
کپی تریدینگ چیست؟

بررسی مفهوم کپی تریدینگ و مزایا و معایب آن

تاریخ انتشار : اسفند ۲۱, ۱۴۰۱ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۸, ۱۴۰۲ نویسنده : ریحانه مسافر زمان مورد نیاز مطالعه : 6 دقیقه تعداد بازدید : 191 بازدید

به نظر شما آیا راهی برای ورود تازه کاران به دنیای ارز ها و رمزارز ها وجود دارد؟ ایا راهی برای افرادی که هیچ دانش و اطلاعات کافی در مورد دنیای ارز ها ندارد و حتی وقت اینم هم ندارد که به آموزش اختصاص دهد، می توانند از بهترین فرصت ها استفاده کند یا بهره ببرد؟ جواب بله است!

در واقع ایده اصلی کپی تریدینگ بسیار سادست از فناوری برای کپی کردن معاملات فارکس سایر سرمایه گذارانی که می خواهیم آن ها را دنبال کنیم بهره ببریم.

پلتفرم کپی تریدینگ {copy trading} ابزاری است که به شما این قابلیت را می دهد که به صورت خودکار رفتار و حرکت های که توسط تریدر های دیگر انجام میشود، کپی و آن را اجرا کنید. و در این مقاله به این می پردازیم که پلتفرم کپی تریدینگ چیست و برای کار با آن به چه چیز های نیاز دارید، و در ادامه اگر شما هم در ارتباط با این روش سرمایه گذاری کنجکاو هستید پس تا انتها این مقاله با ما همراه باشید

کپی تریدینگ چیست؟

آموزش رایگان ارز دیجیتال

آموزش رایگان ارز دیجیتال در نیم ساعت

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره آموزش ارز دیجیتال را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

کپی تریدینگ چیست؟

کلمه یا عبارت کپی تریدینگ کمابیش معنی و مفهومش را در اسمش یدک می کشد، شما در copy trading یک تریدر حرفه و کار کشته را انتخاب کرد و آن شخص رو به عنوان کسی که مانند نقشه راه شما عمل می کند.در نظر بگیرید

 شما شخص مورد نظر خود را انتخاب می کنید و تمام استراتژی های و سرمایه رفتار های آن را مو به مو انجام می دهید، برای مثال تریدر شما 100 bnb را خریداری می کند و شما هم به اعتبار او 100 bnb را می خرید.

یا آن شخص 5 درصد از پرتفولیوی خودش را برای سرمایه گذاری در دارایی های مصنوعی اختصاص می دهد، شما هم به دنبال او نیز همین کارا ها را عینا تکرار می کنید.

کپی تریدینگ و انواع آن 

استراتژی های copy trading را می توان به دو بخش یا دو دسته خودکار {automatic} و دستی {manual} تقسیم بندی کرد. حتی شما خودتان می توانید با گرفتن سیگنال از فرد تریدر حرفه ای یا مطمعن خودتان با استفاده از پلتفرم های کپی تریدینگ آن را انجام دهید.

پلتفرم کپی تریدینگ copy trading به شما امکان کپی کردن یا تقلید کردن می دهند مثل سرمایه گذاری خودکار می دهند. امکان معامله به شکل خودکار یا یا اتوپایلوت {autopilot} انجام می شود. به وسیله ربات ترید یا تریدر های کارکشته خارجی انجام می شود، و به مراتب نیاز نیست شما کاری اضاافه انجام دهید. با تمام این شریط شما در هر مرحله از سرمایه گذاری که خودتان بخواهید آن را متوقف کنید.

انواع کپی تریدینگ

بررسی نحوه کار کرد copy trading

در واقع کپی تریدینگ بیش از این که مربوط به اطلاعات و استراتژی های تریدر شما مربوط باشد، به رفتار های تریدر شما مربوط است. همانطور که قبل تر به آن پرداختیم، در روش کپی تریدینگ شما رفتار های تریدر خود را دنبال و آن را دنبال می کنید، برای مثال شما در یکی از پلتفرم های copy trading یک تریدر را انتخاب می کنید. سبد های سرمایه گذاری یا پوتفولیوی او برای حساب شما کپی می شود، و هر پوزیشنی که تریدر شما آن را انجام دهد از حساب اون به حساب شما انتقال یافته و اجرا میشود. کپی تریدر می تواند تصمیم بگیرد که مقدار از دارایی های خود در معامله استراتژی معامله گر سرمایه گذاری کند، و بیشتر پلتفرم اجازه نمی دهند که بیش از 20 درصد پرتفولیوی خود را به این روش سرمایه گذاری کنید.

به عنوان مثال شما 2000 هزار دلار سرمایه دارید، می خواهیدروش کار یک تریدر را تقلید کنید بهتر است که بیش از 10 درصد سرمایه خود را مورد استفاده قرار ندهید. البته هر پلتفرم روش کار متفاوتی دارد.

کپی تریدینگ چیست؟

مزایا copy trading چیست؟

اگر شما ذر بازار فارکس تازه کار باشید حتما متوجه شده اید که برای حرفه ای ترید کردن نیاز به ماه های زیادی تمرین دارید 

کپی تریدینگ یک روش بسیار پر کاربرد برای تازه واردان است تمام بخش های سخت معامله، از تحقیق تا احتمالات و سود و ضرر را تردیر انجام می دهد و شما فقط کافی است هر کاری میکند را شما انجام دهید، بسیاری از پلتفرم های کپی تریدینگ نسخه دمو {demo} دارند و از آن جایی که قرار نیست هزینه بپردازید، روش بسیار مناسبی برای تست آزمون و خطاست.

بنابراین هم دارایی خود ریسک نکنید هم با چند ابزار معملاتی آشنا شوید.

از آن جایی که تریدر و کپی تریدر هر با هم در یک گروه هستند، تریدر هم دارایی های خود را به خطر می اندازد پس تا حدودی شما از استراتژی معامله گر خود مطمعن هستید.

چند مورد از مزایای کپی تردینگ به زبان ساده 

  • صرفه جویی در زمان 
  • برای تازه واردان بهترین گزینه بودن 
  • بدون دانش وارد بازار معامله شوید 
  • از دانش تریدر های حرفه ای استفاده می کنید

معایب کپی تریدینگ چیست؟

یکی از بزرگ یا میشه گفت بزرگ ترین معایب نرم افزار کپی تریدینگ ریسک آن است، وقتی که قیمت یک دارایی در بازار تغیر میکند، شما با ریسک بازار مواجه می شوید و این هم بسیار واضح است که ریسک افت ارزش داریی پس خرید آن هم وجود دارد.

یکی دیگر از ایراد های بعدی تریدینگ این است که شما کنترل مدیریت پرتفولیوی خود را به یک فرد ناشناس می سپارید، در ضمن این هم نباید فراموش شود که شما باید بابت آن هزینه پردازید. و بسیاری از تریدر ها برای حجم معاملات مبلغ های متفاوتی به عنوان کمیسیون دریافت می کنند.

ولی باز هم با تمام این شرایط شما بر میزان ریسک خود تسلط دارید.

کپی تریدینگ چیست؟

پکیج آموزش ارز دیجیتال

پکیج آموزش ارز دیجیتال

در پکیج آموزش ارز دیجیتال قدم به قدم همراه با پشتیبان اختصاصی خود به ۱.مقدمات و اصطلاحات ارز دیجیتال ۲.نحوه تحلیل فاندامنتال، کیف پول ها و صرافی ها ۳.الگوهای نموداری و پرایس اکشن و اندیکاتورها و استراتژی‌های معاملاتی مسلط ...

%50 تخفیف
5.000.000 تومان
2.500.000 تومان
بررسی و خرید دوره

مقایسه سوشال تریدینگ و کپی تریدینگ؟

سوشال تریدینگ و کپی تردینگ شباهت هایی با هم دارند 

سوشال تریدینگ یا ترید اجتماعی {social trading} و کپی تریدینگ تا حدودی به یک دیگر شباهت دارند، در سوشال تریدینگ معامله گر ها تفکرات و ایده های سرمایه گذاری را جمع اوری میکنند. معامله گران در این شبکه ها ایده و افکار خود را با یک دیگر به اشتراک می گذارند و دست به توسعه استراتژی های جدید می زنند اما در کپی تریدینگ کاربر دقیقا پوزیشن تریدر را تکرار می کند.

 چه پلتفرم های امکان کپی تریدینگ را فراهم می کنند؟

پلتفرم های مختلفی ممکن است امکان کپی تردینگ را از طریق ربات ها یا تریدر یا هر دو فراهم سازند، سه پلتفرم کوین متیکس و تری کاماز و شریپی از جمله پلتفرم های کپی تریدینگ هستند. 

جمع بندی

کپی تریدینگ یکی از اصلاحات قدیمی بازار های مالی سنتی مانند فارکس سهام هستند. در کپی تریدینگ کاربران از تجربه ترید های حرفه در الگو های خرید فروش خود استفاده می کنند.برای مثال در copy trading یک معامله گر تازه وارد یه معامله گر حرفه ای را انتخاب کرده است و تمام اقدامات او را انجام می دهد .چون که میداند شخصی که انتخابش کرده است برای تمام ترید هایش تحلیل های بسیار دارد تا به سود دست یابد و امکان ضرر کردن را تا پایین ترین حد ممکن کم کند. 

در این مقاله پس از پرداختن به اینکه کپی تریدینگ چیست و انواع آن را و مزایا و معایب را با هم مورد بررسی قرار دادیم. نظر شما درباره کپی تریدینگ چیست آیا شما تجربه کار با پلتفرم های بهتر را دارید 

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها