60% تخفیف تمدید تخفیف کلیه دوره های مکتب تی وی برای شما به مدت محدود ...
پاداش بلاک چیست؟

بررسی کامل پاداش بلاک (block reward)

تاریخ انتشار : اسفند ۲۳, ۱۴۰۱ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۸, ۱۴۰۲ نویسنده : ریحانه مسافر زمان مورد نیاز مطالعه : 6 دقیقه تعداد بازدید : 161 بازدید

واحد هایی از ارز های دیجیتال  را که ماینر ها از بلاکچین به دست می آورند را پاداش بلاک یا Block Reward  گویند. در واقع همان دستمزد ماینر هاست که باعث افزایش انگیزه برای آن هاست که تراکنش های ارز دیجیتال را پردازش کنند.

 درحقیقت دستمزد آن ها  یک کارمزدی را به واسطه این تراکنش ها و همچنین آپدیت کردن بلاکچین واحد های کوچکی از اسن ارز ها به آن ها تعلق می گیرد. حال اینکه کلا پاداش بلاک چیست و به چه کاری می آید در ادامه مورد بررسی قرار می گیرد پس با ما همراه باشید. 

پاداش بلاک چیست؟

آموزش رایگان ارز دیجیتال

آموزش رایگان ارز دیجیتال در نیم ساعت

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره آموزش ارز دیجیتال را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

پاداش بلاک (block reward) چیست؟

در واقعه این زحمات ماینر هایی است که در بلاک چین مشغول به مایین کردن هستند این فعالیت ها محاسبات پیچیده ایی هستند که ماینر ها با قدرت پردازش بسیار بالا از عهده آن ها بر می آیند. دستگاه های ماین نظارت دارند بر تراکنش های بلاک چین  و بخاطر همین است که هیچ هکری نمی تواند آن را هک کند و بصورت پیشرفته عمل می کند. حالا بلاک چین برای این ماین پاداش هایی نظیر رمز ارز در نظر گرفته است. ماینر ها وظیفه تایید این تراکنش ها را دارند و بررسی می کنند که این تراکنش ها درست است و پاداش block reward به آن ها تعلق می گیرد. 

تفاوت بین کارمزد و پاداش بلاک 

ماینر ها در حالت معمول از دو طریق می توانند کسب درامد داشته باشند. یکی که از طریق استخراج که موفق به تولید یک بلاک جدید می شود. در این حالت که ماینر ها در حالت پردازش هستند و از طریق این پردازش ها کارمزد را دریافت می کند. در پاداش بلاک وظیفه ماینر ها بر صحت تراکنش ها می باشد. مثلا اگر شما ارزی را خریداری کنید یا انتقال دهید صحت انجام این کار توسط ماینر ها انجام می شود و کارمز این تراکنش به عنوان پاداش بلاک به ماینر تعلق می گیرد البته باید در نظر گرفت که هر چقدر کاربران خواستار انجام سریع این تراکنش باشد کارمز این کار بیشتر است که  باز هم متعلق به ماینر ها است میزان این پاداش به طور معمول برابر است و توسط پروتکل هایی از قبل مشخص شده محاسبه می شود. این پروتکل  ها هر چهار سال میزان پاداش را نصف می کند. این پاداش در سال 2022 حدود 6.25 کوین جدید تولید شده است.

پاداش بلاک چیست؟

بلاک چیست؟

بخش اصلی بلاک چین همان بلاک است. هر بلاک در خود اطلاعاتی دارد این اطلاعات شامل تراکنش های صورت گرفته در بستر بلاک چین که می تواند زمان انجام تراکنش ادرس گیرنده و فرستنده ، هش اختصاصی خود است. این  اطلاعات به صورت کامل روی بلاک ها باقی می ماند این اطلاعات به صورت دائمی ذخیره سازی می شود و به هیچ عنوان قابل حذف و تغییر نمی باشد. این هم یکی از ویژگی های بلاک ها می باشد.

چرا پاداش بلاک اهمیت دارد ؟

برای اینکه ماینر ها را ترغیب به استخراج رمز ارز کند. باید بدانید که هر چقدر استخراج کنندگان این حوضه بیشتر می شود. سختی استخراج بالا می رود. به طوری که بیشتر کاربران درروز استخراج کمتری انجام می دهند.

و شاید هم دیگر استخراج نکنند. چون سود کمتری در روز نصیب آن ها می شود. این پاداش کمک می کند که استخراج کنندگان نا امید از استخراج نشوند. از طرفی دیگر ماینر ها امنیت شبکه را تامین می کنند. قدرت تمامی این ماینر ها باهم یه قدرت غیر قابل پیش بینی است. بخاطر همین امنیت این شبکه خیلی قدرت مند است. و نفوذ به آن به طور معمول غیر ممکن است و می تواند جلوی هر هکری را بگیرد و اگر تعداد  استخراج کنندگان کم شود امنیت شبکه هم رو به کاهش است.  تنها معایب این کار استفاده بیش از حد انرژی برق است برای اینکه بتوانید استخراج و یا پاداش بگیرید به سیستم های قدرتمندی نیاز است این سیستم ها هم برق زیادی مصرف می کنند در برخی از کشور ها مایین کردن ممنوع است بخاطر اینکه کشور ها منابع برقی محدودی دارند.

پاداش بلاک چیست؟

پکیج آموزش ارز دیجیتال

پکیج آموزش ارز دیجیتال

در پکیج آموزش ارز دیجیتال قدم به قدم همراه با پشتیبان اختصاصی خود به ۱.مقدمات و اصطلاحات ارز دیجیتال ۲.نحوه تحلیل فاندامنتال، کیف پول ها و صرافی ها ۳.الگوهای نموداری و پرایس اکشن و اندیکاتورها و استراتژی‌های معاملاتی مسلط ...

%50 تخفیف
5.000.000 تومان
2.500.000 تومان
بررسی و خرید دوره

چگونه این پاداش بدست می آید؟

همانطور که گفته شد در بالا این پاداش از سود تراکنش ها بدست می اید. در واقع تراکنش که انجام می شود. یک بلوک برای آن تراکنش در بلاک چین ایجاد می شود. این بلوک در اختیار همه ی ماینر ها است که بتوانند آن را مایین کنند. وقتی که تراکنش تایید می شود و عملیات موفق امیز است پاداش بلاک ساخته می شود. و ماینر هایی که در این امر سهیم بوده اند. پاداش بلاک (block reward) را دریافت می کند. این پاداش بستگی به شرایط شبکه و کارمزد تراکنش ها متفاوت است. این کارمزد بستگی به میزان ارزی که می خواهید انتقال دهید و سرعت انتقال آن متفاوت است برای درک بهتر ماینر ها امنیت بین این تراکنش ها را فراهم می کنند. و یک پاداش هم بعد از تایید این تراکنش به آن ها تعلق می گیرد.

پاداش بلاک چیست؟

پاداش های همیشگی که می توان از استخر استخراج به دست اورد

اگر شما بتوانید معادله را حل کنید پاداش را نیز دریافت خواهید کرد. ولی 90 درصد دستگاه های مایین در بازار این امکان را ندارند که به تنهایی بتوانند معادله پیچیده ایی را حل کنند و اگر هم بتوانند آن را حل کند چندیدن سال طول می کشد. خیلی از افراد سرمایه گذاری زیادی در این راه انجام داده اند و دستگاه های زیادی  با قدرت پردازش بالا دارند که می تواند بسیار راحت این معادلات را حل کنند. استخر های استخراج یک شبکه مجازی می باشد که در آن افراد قدرت ماینر های خود را بین هم دیگر به اشتراک می گذارند. تا قدرت پردازش بسیار بالایی داشته باشند و معادلات را با سرعت حل کنند و پاداش بیشتر و استخراج بهتری را در روز داشته باشند. استخر های استخراج برای افرادی که دستگاه های کمتری دارند و تازه کار می باشند گزینه ی مناسبی  است. برای این کار شما می توانید دستگاه های خود را به استخر متصل کرده و استخر به ازاری قدرتی که به استخر داده اید به شما پاداش می دهد.  برای درک بهتر بسیاری از افراد در مناطق گوناگون وجود دارند که قدرت پردازش آن ها کم است همگی متصل به استخر استخراج می شوند و قدرت استخر استخراج های معروف بسیار بالا است که می تواند خیلی خوب بلاک ها حل کرده و پاداش های شما به صورت انی پرداخت کنند.

پاداش های اتریومی 

به طور متوسط زمان استخراج در بلاک چین اتریوم ، 13 ثانیه است. البته به تعداد مانیر های در حال پردازش هم بستگی دارد برای مثال تعداد بلاک هایی استخراج شده در روز یکسان است و می توان در روز 6000 بلاک را حل کرد ، حالا اگر قدرت پردازش بالایی داشته باشین این عدد بیشتر است. و پاداش آن را دریافت کرد. بلاک 2 توکن اتریوم است.  

سخن پایانی

ما سعی کردیم در این مقاله سعی کردیم شما را به طور کامل با مفهوم پاداش بلاک Block Reward در دنیای ارز های دیجیتال آشنا کنیم  همانطور خواندید ، پاداشهای بلاک از جهات مختلف دارای اهمیت فراوانی هستند و انگیزه ماینرها برای پردازش تراکنشات ارز دیجیتال به شمار میروند. امیدواریم که این مطالب در جهت اشنایی هرچه بیشتر شما با ارز های دیجیتال کمک کرده باشد .خوشحال میشویم نظرات و پیشنهادات خود را در این خصوص با ما در میان بگذارید.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها