60% تخفیف تمدید تخفیف کلیه دوره های مکتب تی وی برای شما به مدت محدود ...
صرافی وان اینچ ۱inch چیست؟

صرافی وان اینچ ۱inch چیست؟

تاریخ انتشار : خرداد ۳۰, ۱۴۰۲ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۴, ۱۴۰۲ نویسنده : ریحانه مسافر زمان مورد نیاز مطالعه : 15 دقیقه تعداد بازدید : 197 بازدید

۱. صرافی وان اینچ چیست؟

صرافی وان اینچ ۱inch یک پلتفرم صرافی غیرمتمرکز است که بر اساس فناوری بلاکچین عمل می‌کند. این پلتفرم در سال 2019 توسط Sergej Kunz و Anton Bukov تأسیس شد. هدف اصلی 1inch ارائه بهترین قیمت‌ها و مسیرهای مبادله برای کاربران است.

1inch عملکرد خود را بر اساس الگوریتم های هوشمندی که آن‌ها توسعه داده‌اند، انجام می‌دهد. این الگوریتم ها با بررسی تمامی صرافی های غیرمتمرکز موجود و تحلیل قیمت ها و عمق بازار در هر صرافی، بهترین مسیر و بهترین نرخ ممکن برای مبادله را برای کاربران انتخاب می‌کنند. این به کاربران امکان می‌دهد تا با کمترین هزینه و بیشترین سرعت دارایی‌های خود را مبادله کنند.

به عنوان یک صرافی غیرمتمرکز، 1inch نیازی به ایجاد حساب کاربری ندارد و معاملات را بدون نیاز به KYC (شناسایی مشتری) انجام می‌دهد. این به کاربران اجازه می‌دهد به صورت آنونیم و بدون ارائه اطلاعات شخصی خود، از خدمات 1inch استفاده کنند.

صرافی وان اینچ ۱inch قابلیت اتصال به چندین پروتکل نقدینگی مختلف را دارد، از جمله یونی‌سواپ (Uniswap)، سوشی‌سواپ (SushiSwap)، بالانسر (Balancer)، کورو (Curve) و بسیاری دیگر. این قابلیت امکان می‌دهد تا بهترین نقطه و بهترین نرخ مبادله برای کاربران را پیدا کند و به طور خودکار سفارشات را در صرافی‌های مختلف اجرا کند.

وان اینچ (1inch) همچنین بر اساس پروتکل هوشمندی که به نام 1inch Liquidity Protocol شناخته می‌شود، توکن خود به نام 1INCH را ارائه می‌دهد. این توکن از طریق فعالیت در پلتفرم و استفاده از خدمات 1inch به کاربران پاداش داده می‌شود و همچنین در برخی از عملیات های مورد استفاده دیگر نیز قابل استفاده است.

 

صرافی وان اینچ

 

تاریخچه صرافی غیر متمرکز وان اینچ

در مارس ۲۰۱۹، سرگی کونز (Sergej Kunz) و آنتون بوکوف (Anton Bukov)، دو توسعه‌دهنده روسی، به طور رسمی صرافی 1inch را تأسیس کردند. قبل از اینکه آنها به توسعه 1inch بپردازند، سرگی کونز در کانال YouTube خود به بررسی امنیت قراردادهای هوشمند اتریوم می‌پرداخت.

کونز و بوکوف در رویدادهایی که برای برنامه‌نویسان رایانه و توسعه نرم‌افزار به صورت بین‌المللی برگزار می شود، شرکت کردند و بازخوردهای مثبتی دریافت کردند. این بازخوردها باعث شد تا 1inch حمایت مالی از پروژه‌های دیگری مانند Set Protocol، MarkerDAO و Kyber Network جذب کند. در ادامه، کونز و بوکوف در طول یک رویداد، نقدینگی را با موفقیت از صرافی‌های غیرمتمرکزی مانند Kyber، Bancor و Uniswap جمع‌آوری کردند و نسخه نمونه اولیه (Minimum Viable Product) صرافی 1inch را ایجاد کردند.

از آن زمان به بعد، 1inch به عنوان یک صرافی غیرمتمرکز با امکان جمع‌آوری انواع صرافی‌های غیرمتمرکز و ارائه بهترین نرخ و مسیرهای مبادله به کاربران، به رشد و توسعه خود ادامه داده است. این پلتفرم محبوبیت قابل توجهی در بین جامعه ارزهای دیجیتال کسب کرده است.

آموزش رایگان ارز دیجیتال

آموزش رایگان ارز دیجیتال در نیم ساعت

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره آموزش ارز دیجیتال را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

۲. توکن 1INCH

توکن 1INCH یک رمزارز دیجیتال است که بر اساس استاندارد ERC-20 روی شبکه اتریوم ایجاد شده است. این توکن به عنوان نقش حاکمیتی در صرافی و پروتکل نقدینگی 1inch عمل می‌کند. دارندگان توکن 1INCH امکان مشارکت در تصمیم‌گیری در مورد پارامترهای مختلف مربوط به پروتکل را دارند، از جمله تأثیر قیمت، کارمزد تراکنش‌ها، و پاداش‌های حاکمیتی.

توکن وان اینچ با ایجاد سیستم حاکمیتی DAO (Decentralized Autonomous Organization)، امکان رای‌دهی و شرکت در فرآیند تصمیم‌گیری را برای دارندگان خود فراهم می‌کند. این سیستم به دارندگان توکن امکان مشارکت در تصمیم‌گیری‌های مربوط به تغییرات و بهبودهای پروتکل و صرافی را می‌دهد.

کل عرضه توکن 1INCH برابر با 1,500,000,000 واحد است. از این تعداد، 30% به انجمن‌های مختلف تخصیص یافته و برای یک دوره ۴ ساله استفاده می‌شود. مابقی توکن‌ها به تدریج بین تیم، سرمایه‌گذاران و سایر اشخاص توزیع می‌شود. همچنین، 14.5% از توکن‌های 1INCH برای توسعه پلتفرم استفاده خواهد شد.

توکن وان اینچ پس از ایجاد بر روی شبکه اتریوم، نیز نسخه BEP20 را برای عملکرد در بایننس اسمارت چین از طریق Binance Bridge در دسترس قرار داد. این امکان به دارندگان توکن 1INCH اجازه می‌دهد تا بین شبکه‌های مختلف توکن را تبادل کنند و از اکوسیستم‌های متنوع استفاده کنند.

 

نحوه استیک کردن توکن وان اینچ

برای استیک کردن توکن‌های 1INCH، ابتدا به صرافی 1INCH رفته و سپس کیف پول خود را به سیستم عامل متصل کنید. به این منظور روی گزینه اتصال کیف پول کلیک کنید. بعد از اتصال کیف پول، به تب DAO در پلتفرم رفته و سپس وارد قسمت governance شوید. مقدار 1INCH مورد نظر خود برای استیک کردن را وارد کنید و سپس برای آزادسازی توکن از گزینه “unlock” یا “infinity unlock” استفاده کنید.

اگر قصد ندارید برای این تراکنش دوباره گس بپردازید، از گزینه infinity unlock استفاده کنید. اما یکی از مشکلاتی که در همین مرحله وجود دارد این است برای هربار unlock کردن توکن جدید باید کارمزد جدید پرداخت کنید.

کسانی که توکن وان اینچ را استیک کنند پاداش حاکمیتی کسب می‌کنند. این پاداش متشکل از کارمزد تراکنش و کارمزد تأثیر قیمت است.

توکن گس CHI

توکن CHI Gastoken یک ارز دیجیتال است که توسط صرافی غیر متمرکز 1inch ارائه می‌شود و برای کاهش کارمزد‌های گس معاملات در صرافی استفاده می‌شود. با نگهداری از رمز ارز CHI، کاربران می‌توانند به صورت فعال هزینه‌های گس معاملات خود را کاهش دهند.

استفاده از CHI Gastoken به کاربران اجازه می‌دهد تا مقداری از کارمزدهای گس معاملات را که در حالت عادی در صرافی باید پرداخت کنند، بهبود بخشیده و در نتیجه هزینه کمتری بپردازند. با خرید CHI Gastoken، کاربران در واقع گس‌های خود را پوشش می‌دهند و این رمزارز به عنوان یک محافظ برای آن‌ها عمل می‌کند.

از طرف دیگر، نگهداری CHI Gastoken در مدت زمان طولانی نیز می‌تواند سودآور باشد. زیرا قیمت CHI Gastoken ممکن است به طور قابل توجهی افزایش یابد و این به معنی ارزش‌آفرینی برای دارندگان آن است.

به طور کلی، استفاده از CHI Gastoken به کاربران امکان می‌دهد که هزینه‌های گس معاملات را کاهش داده و در عین حال از ارزش‌آفرینی آن بهره‌برداری کنند. این توکن برای تریدرها و آربیتراژرها نیز جذابیت بالایی دارد.

 

 

۳. مزایا و معایب صرافی وان اینچ ۱inch

صرافی 1inch در واقع یک صرافی غیرمتمرکز است که به کاربران خود امکانات و مزایای زیادی را ارائه می‌دهد. برخی از اصلی‌ترین مزایا و ویژگی‌های صرافی 1inch عبارتند از:

  • امنیت: صرافی 1inch از لحاظ امنیتی بسیار قوی بوده و تاکنون هیچگونه نقض امنیتی یا هکی گزارش نشده است. این امر اعتماد کاربران را به صرافی افزایش می‌دهد.
  • رابط کاربری ساده: رابط کاربری 1inch بسیار ساده و شفاف است و به کاربران امکان معامله را به راحتی و بدون مشکل فراهم می‌کند.
  • بدون هزینه اضافی: برای استفاده از خدمات صرافی 1inch نیازی به پرداخت هزینه اضافی نیست. کاربران فقط می‌بایست هزینه شبکه را پرداخت کنند که بسیار معقول است.
  • نقدینگی بالا: به عنوان یک مجموعه صرافی‌های غیرمتمرکز، 1inch نقدینگی بالایی را برای معاملات ارزهای دیجیتال فراهم می‌کند. این به کاربران امکان معامله سریع و با حجم بالا را می‌دهد.
  • توکن CHI: صرافی 1inch از توکن گس CHI استفاده می‌کند که به کاربران امکان کاهش کارمزد تراکنش‌ها را می‌دهد. با استفاده از توکن CHI، کاربران می‌توانند هزینه‌های تراکنش خود را به حداقل برسانند.
  • AMM Mooniswap: صرافی 1inch از AMM Mooniswap استفاده می‌کند که به کاربران این امکان را می‌دهد تا از لغزش جلوگیری کنند و در نتیجه کنترل قیمت ورودی را در دست بگیرند.

صرافی غیر متمرکز وان اینچ 1inch همانند هر سرویس دیگری، ممکن است برخی معایب را داشته باشد. در ادامه به برخی از معایب ممکن این پلتفرم اشاره می‌کنیم:

  • نامناسب برای معامله‌گران غیر حرفه‌ای: 1inch به عنوان یک صرافی غیر متمرکز و بازاریابی خاص، برای معامله‌گرانی که تازه وارد بازار ارزهای دیجیتال هستند و تجربه کمی دارند، قابلیت استفاده آسان را ندارد. رابط کاربری آن ممکن است برای برخی افراد مبتدی مبهم یا چالش‌برانگیز به نظر برسد.
  • عدم وجود روش‌های سپرده‌گذاری فیات: 1inch یک صرافی متمرکز بر ارزهای دیجیتال است و عمدتاً به تبادل ارزهای دیجیتال متمرکز است. به همین دلیل، روش‌های سپرده‌گذاری فیات مانند انتقال بانکی یا کارت اعتباری در این پلتفرم وجود ندارند. این ممکن است برخی از معامله‌گرانی که قصد تبادل ارزهای دیجیتال با استفاده از پول فیات را دارند، ناامید کند.
  • زمان‌بر و هزینه‌بر برای بازکردن قفل تراکنش‌ها: در صرافی 1inch، هر تراکنش به صورت جداگانه قفل می‌شود و نیاز به بازکردن قفل دارد. این فرایند زمان‌بر و هزینه‌بر است. در مقایسه با برخی صرافی‌های دیگر که از حساب‌های کاربری استفاده می‌کنند و تراکنش‌ها را به صورت پیوسته انجام می‌دهند، این ممکن است برخی معامله‌گران را ناخوشایند کند.

 

پکیج آموزش ارز دیجیتال

پکیج آموزش ارز دیجیتال

در پکیج آموزش ارز دیجیتال قدم به قدم همراه با پشتیبان اختصاصی خود به ۱.مقدمات و اصطلاحات ارز دیجیتال ۲.نحوه تحلیل فاندامنتال، کیف پول ها و صرافی ها ۳.الگوهای نموداری و پرایس اکشن و اندیکاتورها و استراتژی‌های معاملاتی مسلط ...

%50 تخفیف
5.000.000 تومان
2.500.000 تومان
بررسی و خرید دوره

۴. آموزش سواپ در صرافی 1inch و نحوه کار با این صرافی

یکی از مهمترین مزایا و ویژگی های صرافی وان اینچ، رابط کاربری ساده و کاربر پسند آن است. خرید و فروش و ثبت نام در صرافی ۱Inch برای افراد مبتدی بسیار آسان است. اولین قدم برای سواپ در صرافی 1inch، اتصال به کیف پول ۱inch است که در ادامه نحوه اتصال به کیف پول را شرح میدهیم.

اتصال به کیف پول ۱inch

صرافی غیرمتمرکز وان اینچ از کیف پول های مختلف پشتیبانی میکند که در ادامه لیستی از این کیف پول ها را معرفی میکنیم:

  • متامسک
  • تراست ولت
  • لجر
  • Torus
  • FortMatic
  • WalletLink
  • Portis
  • Authereum
  • UniLogin
  • WalletConnect
  • Bitski
  • MEW

برای اتصال به کیف پول ۱inch ابتدا وارد سایت 1inch.exchange شده و بر روی گزینه Connect Wallet در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. شرایط را پذیرفته و سپس کیف پول مورد نظرتان را انتخاب کنید (به عنوان مثال متامسک). در صورتی که 1inch هنوز متامسک را شناسایی نکرده باشد، به عنوان کیف پول Web3 نیز نمایش داده می شود.

صرافی وان اینچ

 

پس از اتصال کیف پول، آدرس اتریوم در بالای صفحه نمایش داده می‌شود. با کلیک بر روی آدرس، می‌توانید سوابق تراکنش‌های خود را بررسی کرده، آدرس را کپی کنید یا اتصال کیف پول را قطع کنید.

 

مبادله توکن در صرافی غیر متمرکز وان اینچ

در این مرحله ابتدا توکنی را که می‌خواهید مبادله کنید انتخاب کرده و مقدار آن را وارد کنید. سپس کوینی را که می‌خواهید با آن توکن مبادله کنید، انتخاب کنید. در اینجا ما اتریوم را با AAVE مبادله می‌کنیم. به یاد داشته باشید اگر قبلاً توکن مورد نظر برای مبادله را unlock نکرده‌اید، برای انجام مبادله ابتدا باید آن  را unlock کنید .

 

صرافی وان اینچ

 

با کلیک بر روی لوگو تنظیمات می‌توانید کارمزد گس سفارشی را تعیین کنید و برای پرداخت کارمزدهای پایین تر از توکن CHI استفاده کنید. اگر نمی‌خواهید معامله شما به دلیل تغییرات قیمت از بین رود، می‌توانید نرخ کارمزد را افزایش دهید. برای اجرای مبادله، بر روی دکمه swap token کلیک کرده و معامله را در متامسک تأیید کنید.

 

۵. پروتکل‌های ویژه صرافی وان اینچ ۱inch

صرافی غیر متمرکز 1inch به‌واسطه مشخصه‌ها و امکانات ویژه خود، مزیت رقابتی بسیار زیادی در مقایسه با سایر صرافی‌ها دارد. این ویژگی و مشخصه ها شامل پروتکل و امکانات زیر است:

پروتکل نقدینگی (Liquidity Protocol)

1inch قابلیت جمع‌آوری نقدینگی از صرافی‌های غیرمتمرکز را دارد و کاربران می‌توانند دارایی‌های خود را در استخرهای نقدینگی وان اینچ قرار دهند. این استخرهای نقدینگی به کاربران امکان تبادل توکن‌ها را با استفاده از نقدینگی فراهم می‌کنند.

اما در مورد پروتکل نقدینگی خود 1inch که در مرکزیت صرافی وان اینچ و Mooniswap AMM قرار دارد، به دلیل ویژگی‌های خاص و محدودیت‌هایی که وان اینچ در جذب نقدینگی دیگر AMM‌ها دارد، نتوانسته است سایر LPهای AMM را جذب کند. این محدودیت‌ها می‌توانند شامل عواملی مانند کمبود جوایز انگیزشی، کمبود تحرک در بازار و ناکافی بودن قدرت جذب نقدینگی از سایر پروتکل‌ها باشند.

از آنجا که 1inch یک پروژه فعال در حوزه صرافی‌های غیرمتمرکز است، توسعه و بهبود پروتکل نقدینگی آن ممکن است در آینده انجام شود و امکان جذب نقدینگی از سایر LPهای AMM نیز فراهم شود. همچنین، کاربران همچنان می‌توانند از امکانات جمع‌آوری نقدینگی از صرافی‌های غیرمتمرکز استفاده کنند تا نقدینگی بیشتری را به 1inch جذب کنند.

پروتکل تجمیع (Aggregation Protocol)

در مارس ۲۰۲۱، 1inch پروتکل تجمیع V3 خود را معرفی کرد و قراردادهای هوشمند خود را ارتقا داد. این به‌روزرسانی به جمع‌کننده‌های 1inch کمک کرده است تا سریع‌تر و کارآمدتر عمل کنند. با استفاده از V3، 1inch توانایی اتصال به صرافی‌های غیرمتمرکز بیشتری را دارد و معامله‌گران به راحتی می‌توانند از طریق صرافی‌های معتبر در جهان به نقدینگی دسترسی پیدا کنند.

در ورژن سوم صرافی 1inch امکان دسترسی به بیشترین DEXهای روی شبکه‌های اتریوم و بایننس اسمارت چین وجود دارد. با استفاده از 1inch، کاربران می‌توانند به سادگی به بزرگترین صرافی‌های غیرمتمرکز روی هر دو شبکه دسترسی پیدا کنند.

 

پروتکل سفارش محدود (Limit Order Protocol)

پروتکل سفارش محدود (Limit Order Protocol) یکی از ویژگی‌های برجسته صرافی 1inch است. این پروتکل به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا از ابزارهای پیشرفته معاملاتی مانند سفارشات محدود استفاده کنند.

با استفاده از پروتکل سفارش محدود وان اینچ، معامله‌گران می‌توانند انواع سفارش‌های مختلف را ایجاد کنند، از جمله سفارش‌های استاپ لاس (stop-loss)، تریلینگ استاپ (trailing-stop) و حراج (auction)، به منظور کنترل بهتر معاملات خود.

یکی از مزیت‌های این پروتکل این است که برای استفاده از آن کارمزدی دریافت نمی‌شود. این به معنای عدم وجود هزینه اجرا برای قراردادهای هوشمند سفارش محدود می‌باشد و معامله‌گران می‌توانند بدون هزینه اضافی از این امکانات استفاده کنند.

یکپارچگی چندزنجیره‌ای (Multi-chain integration)

به دلیل بالابودن کارمزد تراکنش‌ها در شبکه اتریوم، بسیاری از معامله‌گران و کاربران دیفای از استفاده کامل از این شبکه دلزده شده‌اند. به منظور حل این مشکل، برخی از پلتفرم‌ها و صرافی‌های مبتنی بر دیفای مانند 1inch اقدام به ادغام چندزنجیره‌ای (Multi-chain Integration) کرده‌اند.

صرافی 1inch توانسته است با اضافه کردن بلاک‌چین‌های دیگر مانند Binance Smart Chain (BSC)، Gnosis Chain، Avalanche، و Polygon، بهترین ویژگی‌های هر زنجیره را به ارمغان بیاورد. این ادغام چندزنجیره‌ای به کاربران امکان می‌دهد تا از بلاک‌چینی که هزینه تراکنش‌ها کمتری دارد و سرعت بیشتری را ارائه می‌دهد، استفاده کنند.

کارمزدهای معاملاتی پایین‌تر وان اینچ

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد صرافی 1inch این است که هیچ کارمزدی برای انجام معاملات دریافت نمی‌شود. این به معنای این است که معامله‌گران می‌توانند بدون پرداخت هیچ کارمزدی، معاملات خود را در این صرافی انجام دهند. این ویژگی مزیت بزرگی است، زیرا بسیاری از صرافی‌های دیگر برای هر معامله کارمزدی دریافت می‌کنند که می‌تواند برای معامله‌گران معضلی باشد.

 

 

۶. استخر نقدینگی صرافی غیر متمرکز 1inch

پروتکل نقدینگی ۱inch یک مجموعه از توکن‌های مسدود شده در یک قرارداد هوشمند است. این توکن‌ها عمدتاً برای مبادلات غیرمتمرکز یا پروتکل‌های وام‌دهی استفاده می‌شوند و کاربران می‌توانند با داشتن نقدینگی، در سواپ توکن‌ها شرکت کنند یا وام بگیرند.

کاربرانی که در صرافی 1inch سهام‌گذاری کرده‌اند و توکن‌های خود را در استخر نقدینگی ریخته‌اند، به تناسب سهمی که در استخر دارند، سهمی از کارمزد تراکنش‌های استخر را دریافت می‌کنند. به عبارت دیگر، درآمد حاصل از کارمزد تراکنش‌هایی که در استخر نقدینگی انجام می‌شود، بین سهام‌داران استخر تقسیم می‌شود.

پروتکل نقدینگی 1inch شامل استخرهای مختلفی است که کاربران می‌توانند به آنها نقدینگی اضافه کنند. با اضافه کردن کارمزد به این استخرها، می‌توانید درآمد کارمزد را دریافت کنید. برای مثال، با اضافه کردن نقدینگی به استخر 1inch-DAI یا 1inch-USDC، می‌توانید کارمزد را دریافت کنید.

می‌توانید نقدینگی خود را به استخرهای نقدینگی مربوطه اضافه کنید تا به تناسب سهمی که از توکن‌های استخر دارید، سهمی از کارمزد تراکنش‌ها را دریافت کنید. اما لازم به ذکر است که برای دریافت توکن 1INCH، باید از استخرهای فارمینگ مانند 1INCH-DAI، 1INCH-USDC و 1INCH/ETH استفاده کنید.

 

نحوه اضافه کردن نقدینگی به استخر نقدینگی وان اینچ

برای اضافه کردن نقدینگی به استخر نقدینگی وان اینچ، ابتدا باید کیف پول خود را به پلتفرم متصل کرده و سپس در زیر تب DAO روی گزینه Pools کلیک کنید. شما می‌توانید اطلاعات مربوط به استخرهای نقدینگی مختلف را با نرخ سود سالیانه آن در بخش “استخرها” مشاهده کنید. روی استخر مورد نظرتان کلیک کنید و سپس دکمه ”Provide Liquidity” را بزنید.

استخر نقدینگی وان اینچ

 

شما باید مقدار یکسانی از هر توکن را در استخر سپرده‌گذاری کنید. در ۱inchبه راحتی می توانید این کار را انجام داده و به سادگی مقداری که می‌خواهید برای نقدینگی وارد کنید را ثبت کرده تا توکن‌های نقدینگی آن صادر شود. شما می توانید با استفاده از گزینه های unlock یا infinity unlock به قرارداد هوشمند اجازه دهید تا توکن‌های شما راخرج کند.

استخر نقدینگی وان اینچ

 

نحوه بدست آوردن توکن وان اینچ با توکن‌های نقدینگی (استیکینگ توکن‌های LP)

پس از تأمین نقدینگی به یکی از جفت‌های موجود در پورتال فارمینگ نقدینگی، می‌توانید توکن‌های نقدینگی خود را استیک کنید تا توکن 1INCH را کسب کنید. بر روی farming در زیر تب DAO در پلتفرم کلیک کنید. شما می‌توانید تمام استخرهای فارمینگ ۱inch موجود را مشاهده کرده و با استفاده از گزینه deposit توکن‌های نقدینگی خود را استیک کنید.

استخر نقدینگی وان اینچ

 

پس از کلیک بر روی گزینه deposit، مبلغ مورد نظر خود برای استیک کردن را وارد کنید و تراکنش را انجام دهید. در اینجا می‌توانید درآمد تقریبی روزانه، ماهانه و سالانه 1INCH خود را مشاهده کنید.

استخر نقدینگی وان اینچ

 

۷. نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی این موضوع پرداختیم که صرافی وان اینچ چیست؟ و چه مزایا و معایبی دارد؟ همچنین نحوه سواپ در صرافی 1inch و کار با این صرافی را شرح دادیم. در ادامه پروتکل های وان اینچ از جمله پروتکل نقدینگی ۱inch، پروتکل تجمیع وان اینچ و… را معرفی کردیم.

صرافی 1inch یک صرافی غیر متمرکز و مبتنی بر بلاکچین است که به معامله‌گران امکان دسترسی به بهترین قیمت و لیکوئیدیتی بیشتر را فراهم می‌کند. این صرافی از تکنولوژی هوشمند قراردادهای هوشمند استفاده می‌کند و از پروتکل‌های مختلفی مانند پروتکل نقدینگی و پروتکل تجمیع استفاده می‌کند.

با استفاده از پروتکل نقدینگی، معامله‌گران می‌توانند دارایی‌های خود را در استخرهای نقدینگی وان اینچ سپرده‌گذاری کنند و بهره‌برداری از درآمدزایی این استخرها را تجربه کنند. همچنین، با استفاده از پروتکل تجمیع، معامله‌گران می‌توانند با بهره‌برداری از بهترین قیمت و کمترین کارمزد، معاملات خود را انجام دهند.

بلاک‌چین اصلی صرافی غیر متمرکز 1inch اتریوم است، اما این صرافی همچنین با بلاک‌چین‌های دیگری مانند بایننس اسمارت چین، ژنوسیس چین، آوالانچ و پالیگان هم ادغام شده است. این ادغام چندزنجیره‌ای به معامله‌گران امکان دسترسی به مزایای هر بلاک‌چین را می‌دهد و کارمزدهای تراکنش‌ها را کاهش می‌دهد.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها