60% تخفیف تمدید تخفیف کلیه دوره های مکتب تی وی برای شما به مدت محدود ...
کار با سمبل ها در ایلوستریتور

کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین

تاریخ انتشار : اردیبهشت ۴, ۱۳۹۹ تاریخ به روز رسانی : مرداد ۲۴, ۱۴۰۲ نویسنده : پشتیبانی مکتب تی وی زمان مورد نیاز مطالعه : دقیقه تعداد بازدید : 7.17هزار بازدید

در این مقاله از سری مقالات آموزش ایلوستریتور و آموزش ایندیزاین قصد داریم در مورد کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین صبحت کنیم. در بخش اول کار با سیمبل ها در ایلوستریتور را خواهید دید و در قسمت دوم مقاله درج کاراکترهای خاص در نرم افزار ادوبی ایندیزاین را مرور خواهیم کرد.

ساخت و ویرایش سمبل ایلوستریتور

در اولین قسمت از کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین به کار با سمبل ها در ایلوستریتور می پردازیم. ابتدا پنل سمبل ها را باز کنید. در صورتی که پنل symbols را در قسمت پنل ها در سمت راست محیط نرم افزار نداشته باشید میتوانید از طریق منوی window روی پنل symbols کلیک کنید تا فعال شود.

باز کردن پانل سمبل ها در منوی window پانل symbols در آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین

آموزش سریع ایلوستریتور

دوره رایگان ایلوستریتور در نیم ساعت

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره رایگان ایلوستریتور در نیم ساعت را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.  





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

در این پنل به طور پیش فرض شش نا از شکل های اماده در ایلوستریتور برای ادیت عکس در دسترس شما قرار دارد برای دستیابی به سایر سمبلهای از پیش آماده میتوانید روی دکمه symbol libraries کلیک کنید و به گروه های مختلف symbol طبق آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین دسترسی پیدا کنید.

دکمه symbol libraries برای باز کردن سمبل های از پیش آماده در آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین

در این مرحله از کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین، سمبل برای ادیت عکس مورد نظر را میتوانید انتخاب کنید و آن را با drag کردن به داخل سند منتقل کنید.

روش دیگر قرار دادن سمبل برای ادیت عکس ها داخل سند، این است که میتوانید با دو بار کلیک کردن بر روی سمبل برای ادیت عکس مورد نظر آن را به داخل پنل اصلی انتقال دهید.

در پانل اصلی با انتخاب سمبل مورد نظر از طریق دکمه place symbol instance در پایین پنل میتوانید شکل های اماده در ایلوستریتور هستند و مورد نظر تان می باشند آن را در سند جای گذاری کنید.

قرار دادن سمبل به داخل سند در آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین

هم چنین طبق کار با آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین، از طریق منوی پانل هم میتوانیم به این گزینه دسترسی داشته باشیم.

دسترسی به دکمه place symbol instance درمنوی پانل در آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین

کپی کردن سمبل برای ادیت عکس در آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین

میتوانید دیگر موضوعات و اشکال تنظیماتی را روی آنها انجام دهید و آنها را ویراش کنید. در صورتی که بخواهبم از symbol کپی بگیریم میتوانیم آن را انتخاب کنیم و روی دکمه new symbol آن را drag کنیم و یا آن را انتخاب کنیم و روی این دکمه کلیک کنیم. با کلیک بر روی دکمه new symbol کادری برای ما باز میشود.

ایحاد سمبل جدید با کیلیک روی دکمه new symbol در آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین

در قسمت اول نام نمادهای گرافیکی symbol در در illustrator را تایپ میکنیم قسمت بعد نوع سمبل را میتوانیم مشخص کنیم مشاهده میکنید که دو نوع movie clip و graphic هست که تفاوت آنها در نرم افزارهایی مثل  adobe flash مهم است.

طبق کار با آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین، روش دیگر برای کپی از سمبل آن است که سمبل را در پانل انتخاب کنیم و از داخل منو فرمان duplicate symbol را انتخاب کنیم. اگر سمبلی را نخواسته باشید میتوانید با کلیک کردن آن بر روی گزینه delete symbol در پایین پانل کلیک کنید تا حذف شود.

گزینه delete symbol برای حذف سمبل در آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین

دوره نرم افزار ایلوستریتور از صفر تا صد

دوره نرم افزار ایلوستریتور از صفر تا صد

برنامه ایلوستریتور که تقریبا می توان از آن به دلیل وکتور بودن به عنوان محبوب ترین برنامه طراحی گرافیک نام برد، امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از این برنامه به منظور طراحی لوگو ، کارت ویزیت، اینفو گرافیک آموزش نقاشی دیجیتال و دیگر طراحی های گرافیکی می توان استفاده کرد. خلق تصاویر در ...

%60 تخفیف
926.800 تومان
370.720 تومان
بررسی و خرید دوره

حذف کردن سمبل

این زیر بخش از مقاله آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاینبه آموزش حذف سمبل ها می پردازد. در صورتی که بخواهیم شکل های اماده در ایلوستریتور که کپی شده است و ویرایشاتی را روی آن انجام دادیم حذف کنیم میتوانیم آن را انتخاب کنیم بر روی دکمه delete symbol کلیک چپ کنیم .

پاک کردن سمبل ویرایش شده با دکمه delete symbol در آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین

در کادر باز شده اگر گزینه expand instances را بزنید باعث میشود که سمبل ها از داخل سند حذف نشوند اما سمبل اصلی از داخل پانل سمبل حذف میشود. گزینه delete instances باعث میشود که هم instance های شما از روی سند حذف شود و هم symbol اصلی از داخل پانل حذف شود.

آیکون break link to symbol باعث میشود که ارتباط بین سمبل برای ادیت عکس انتخاب شده در سند با نماد آن در پانل symbol قطع شود، سمبلی که ارتباط آن با پانل symbol از بین رفته توسط ابزار direct selection ویرایش میشود اما بعد از قطع ارتباط دیگر ویژگی های یک سمبل را ندارد.به ادامه مقاله آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین توجه کنید.

قطع ارتباط بین سمبل و پانل سمبل با آیکون break link to symbol در آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین

ابزار symbol sprayer 

در این بخش از مقاله کار با آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین، به ابزار Symbol Sprayer می پردازیم. برای کار با این ابزار ابتدا باید از پانل symbol سمبل برای ادیت عکس مورد نظر را انتخاب کنیم بعد از نوار ابزار symbol sprayer tool را انتخاب میکنیم.

 انتخاب ابزار symbol sprayer tool در نوار ابزار در آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین

در مرحله بعدی از مقاله آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین جایی از سند را کلیک میکنیم و میکشیم.

انتخاب سند و کشیدن آن در آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین

چنانچه طبق کار با آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین بخواهید سمبل جدید در کادر قبلی اسپری نشود میتوانید با نگه داشتن کلید ctrl در جایی از سند کلیک کنید تا سمبل در کادر جدید اسپری شود.

اسپری شدن سمبل در کادر جدید در آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین

در صورتی که بخواهید سمبل جدید را جایگزین سمبل های اسپری شده کنید میتوانید سمبل برای ادیت عکس جدید را انتخاب کنید و کادر سمبل اسپری شده را در حالت انتخاب قرار دهید و از داخل منو بر روی فرمان replace symbol کلیک کنید. به ادامه مقاله آموزش ساخت و ویرایش سمبل ایلوستریتور توجه کنید.

جایگرین سمبل جدید با سمبل اسپری شده با فرمان replace symbol در آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین

در صورتی که بخواهید مقداری از سمبل های اسپری شده را حذف کنید میتوانید هنگام اسپری کردن با ابزار کلید alt را نگه دارید و روی سمبل ها کلیک کنید.

حذف کردن سمبل های اسپری شده در آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین

طبق آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین هخواهید دید با دو بار کلیک بر روی ابزار میتوانید به تنظیمات ابزار دسترسی داشته باشید.

تنظیمات ابزار سمبل ها در آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین

در فیلد diameter میتوانید قطر ابزارهای symbolism خودتان را تغییر دهید. با گزینه intensity میتوانید شدت عملکرد ابزار را کنترل کنید و در فیلد symbel set density هم میتوانید میزان فاصله سنبل ها را نسبت به هم کنترل کنید.

هشت دکمه ای که در کادر ملاحظه میکنید که در حال حاضر symbol sprayer در آن فعال است مشخص میکند که قصد تعیین کدام یک از ابزارهای symbolism را دارید.

هر کدام از آنها را که انتخاب کنید مقادیر مختلفی را بر اساس نوع پراکندگی یا اندازه آن و یا چرخش و یا رنگ سمبل ها را با دو گزینه که در اینجا قرار گرفته کنترل کنید گزینه average مقدار میانگین در اختیارتان قرار میدهد و گزینه user defined  گزینه ای است که توسط خودتان میتواند انتخاب شود. در ادامه مقاله آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین با ابزارهای بیشتری آشنا خواهید شد.

ابزار symbol shifter 

از این ابزار برای تغییر موقعیت سمبل برای ادیت عکس های یک مجموعه استفاده میشود.

ابزار symbol shifter  برای تغییر موقعیت سمبل ها در آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین

در کار با آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین اگر بخواهیم برخی سمبل برای ادیت عکس ها را جا به جا کنیم با انتخاب ابزار symbol shifter و هم چنین در حالی که سمبل های ما انتخاب است روی یکی از سمبل ها کلیک میکنیم و دکمه موس را نگه میداریم سپس بدون رها کردن کلید موس مکان نما را روی یکی از این نمادها میبریم و آرام به سمت دلخواه میکشیم.

 جا به جا کردن سمبل ها با symbol shifter در آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین

اگر هنگام کار با این نرم افزار کلید shift را نگه دارید و روی سمبل مورد نظرتان کلیک کنید میتوانید آن سمبل را روی سمبل های هم گروهی خودش قرار دهید هم چنین برای قرار دادن سمبل ها زیر یکدیگر هم میتوانید از کلیدهای  shift و alt کمک بگیرید.

کلید shift برای قرار دادن سمبل ها روی سمبل های هم گروهش در آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین

ابزار symbol scruncher در کار با سمبل ها در ایلوستریتور

با استفاده از این ابزار میتوانیم سمبل های یک مجموعه ار از یکدیگر دور و یا به هم نزدیک کنیم پس از فعال کردن ابزار باید روی یکی از سمبل ها کلیک کنیم و کلید موس را نگه داریم و سپس سمبل برای ادیت عکس را به هم نزدیک کنیم.

دور کردن سمبل های یک مجموعه با ابزار symbol scruncher  در آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین

اگر بخواهیم سمبل ها را از هم دور کنیم باید با نگه داشتن کلید سمت چپ موس کلید alt را هم نگه داریم.

دور کردن سمبا ها با با نگه داشتن کلید سمت چپ موس کلید alt در آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین

ابزار symbol sizer 

این ابزار به کاربر اجازه میدهد که اندازه سمبلهای یک مجموعه را تغییر دهد.

تغییر اندازه مجموعه ی سمبل ها با ابزار symbol sizer  در نوار ابزار در آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین

سپس با این ابزار برای اینکه بتوانیم اندازه برخی از سمبل ها را کوچک و یا بزرگ کنیم ابتدا روی یکی از سمبل ها کلیک میکنیم و سپس با نگه داشتن کلید سمت چپ موس بر روی مرکز ثقل سمبل ها آنها را بزرگ میکنیم.

تغییر اندازه برخی از سمبل ها در آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین

هم چنین اگر هنگام استفاده از این ابزار کلید alt را نگه دارید میتوانید اندازه سمبل مورد نظر خودتان را کوچک کنید.

کوچک تر کردن اندازه سمبل ها با نگه داشتن کلید alt در آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین

همچنین مطابق آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین اگر هنگام استفاده از این ابزار کلید shift را نگه دارید و روی سمبل مورد نظر کلیک کنید باعث حذف شدن سمبل مورد نظر میشود، و اگر کلیدهای shift و alt را باهم نگه داریم از سمبل های انتخابی که در محدوده ابزار قرار گرفته است نمونه سازی یا کپی برداری میشود اما این نمونه ساری کاملا تصادفی است.

کپی بردار یاز سمبل ها با نگه داشتن shift و alt در آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین

نکته ای که در تنظیمات این ابزار وجود دارد این است که اگر برای این ابزار در بخش method گزینه random را انتخاب کنیم. مشاهده میکنید که وقتی کلیک مکنیم به صورت random بعضی ها کوچک و بعضی ها بزرگتر میشوند.

انتخاب گزینه random د ربخش method در تنظیمات سمبل در آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین

ابزارهای  symbol spinner و symbol stainer 

با استفاده از ابزار symbol spinner میتوانید سمبلهای قرار گرفته در یک مجموعه را بچرخانید.

چرخاندن سمبل ها با ابزار symbol spinner درنوار ابزار در آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین

بعد از فعال کردن این ابزار باید روی مرکز ثقل سمبل هایی که قصد چرخاندن آنها را داریم کلیک کنیم تا فلش های آبی رنگی نمایش داده شوند سپس با کشیدن و چرخش این فلش ها میتوانیم سمبل مورد نظر را بچرخانیم.در ادامه مقاله کار با آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین همراه ما باشید.

فلش های آبی رنگ در مرکز ثقل سمبل ها برای چرخاندن آنها در آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین

با استفاده از ابزار symbol stainer میتوانید بر غلظت رنگ سمبل انتخابی خودتان تاثیر بگذارید. به این ترتیب که ابتدا با انتخاب ابزار میتوانید رنگ خودتان را در کادر fill تنظیم کنید و سپس با یک کلیک چپ بر روی سمبل انتخابی رنگ مورد نظر را به سمبل برای ادیت عکس ،طبق کار با آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین ، اختصاص دهید.

تاثیر روی غلظت رنگ سمبل با ابزار symbol stainer در آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین

هر چه تعدا کلیک شما بر روی سمبل بیشتر باشد غلظت رنگ منتقل شده به آن سمبل برای ادیت عکس بیشتر خواهد بود چنانچه بر روی سمبل رنگی کلیک کنید و کلید alt را نگه دارید غلظت رنگ کمتر خواهد شد.

ابزارهای  symbol screener و  symbol styler در کار با سمبل ها در ایلوستریتور

با استفاده از ابزار symbol sceerner میتوانید میزان شفافیت سمبل های یک مجموعه را طبق کار با آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین، کنترل کنید.

ابزار symbol sceerner در نوار ابزار برای کنترل شفافیت سمبل ها در آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین

بعد از فعال کردن ابزار و با توجه به قطر ابزار مکان نما را به مرکز ثقل سمبل مورد نظر نزدیک میکنیم و کلیک میکنیم به این ترتیب که هر چه به مرکز ثقل سمبل نزدیکتر باشید میزان شفافیت بیشتر خواهد بود.

میزان شفافیت با نزدیک تر کردن مرکز ثقل سمبل در آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین

بدین ترتیب اگر روی سمبل با این ابزار کلیک کنید و کلید alt را نگه دارید مشاهده خواهید کرد که از شفافیت آن کم میشود و به حالت اول باز میگردد.

با استفاده از ابزار symbol styler میتوانید رنگ سمبل های یک مجموعه را به رنگ یکی از سبک های گرافیکی که در پانل graphic style وجود دارد نزدیک کنید. میتوانید از منوی window پانل graphic style را فعال کنید بایستی یکی از سبک های موجود در این پانل را انتخاب کنیم و سپش با این ابزار بر روی سمبل های مورد نظر کلیک میکنیم.

تغییر رنگ سمبل ها در آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین

چنانچه بخواهید استایلهای اعمال شده را از سمبل های خودتان حذف کنید میتوانید با نگه داشتن کلید alt و یک کلیک روی سمبل آن استایل را حذف کنید. تا این  جا با کاربردهای سیمبل در ایلوستریتور آشنا شدید. به بخش دوم از مقاله آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین که در مورد وارد کردن کاراکترهای متنی خاص در ایندیزاین می باشد توجه کنید.

درج کاراکترهای خاص در نرم افزار ادوبی ایندیزاین

استفاده از علائم و نشان‌ها خطوط فاصله و شکست فاصله مجازی در نوشتار به‌خصوص زبان فارسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به همین دلیل در این مقاله به درج کاراکترهای خاص در برنامه ایندیزاین می پردازیم.

برای مثال طبق قاعده و دستور نگارش زبان فارسی باید علامت جمع (ها) افعال دوکلمه‌ای و یا دوبخشی که هر دو بخش بامعنی و مستقل هستند به‌صورت جدا از هم ولی بدون فاصله نوشته شوند درحالی‌که مکرر پیش می‌آید که یک کلمه در انتهای خط قرارگرفته و( های) جمع آن به خط بعدی می‌رود.

مثال بعدی باقی ماندن (می)و یا (نمی) در آخر خط و رفتن بخش دوم فعل به سطر بعدی نرم‌افزار In Design با ارائه کاراکتر Non-joinerو کاراکترهایی نظیر Non Break Space که Space شمارا در ترکیب افعال و کلمات دوبخشی و همچنین تنظیم فواصل قسمت یک نوشتار یاری می‌کند.

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید در بین کلمات داخل کادر یک‌فاصله و Space معمولی وجود دارد به همین دلیل زمانی که کلماتی مثل شده‌اید به انتهای خط رسیده (شده) در سطر بالا و (اید) در سطح بعدی قرارگرفته برای حل این مشکل باید از فاصله مجازی استفاده کنیم.

در ادامه مقاله درج کاراکترهای خاص در نرم افزار ادوبی ایندیزاین خوهیم دید که:

برای  درج کاراکترهای خاص در برنامه ایندیزاین در آموزش ایندیزاین ابتدا بر روی کادر متنی دو بار کلیک می‌کنیم سپس فاصله را انتخاب می‌کنیم با کلیک و درگ با انتخاب فاصله روی Type رفته و از زیر منوی Insert Special Character بخش Other فرمان Non-joiner را انتخاب می‌کنیم.

از زیر منوی Insert Special Character بخش Other فرمان Non-joiner را در آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین انتخاب می‌کنیم

می‌توانیم همین کار را برای کلمه شده‌اید انجام دهیم اما الآن نمی‌توانیم راحت فاصله بین شده و اید را انتخاب کنیم لازم است کمی کادر متنی را بزرگ کنیم تا کلمه شده‌اید.

فعال کردن ابزار type در برنامه ایندیزاین

در یک خط قرار بگیرد حالا می‌توانیم با دو بار کلیک ابزارType را فعال کرده و با کلیک و درگ فاصله را انتخاب کنیم مجدد به منوی Type می‌رویم و از زیر منوی Insert Special Characterبخش Other فرمان Non-joiner را انتخاب کنیم. حالا می‌توانیم کادر متنی را به‌اندازه قبلی برگردانیم مشاهده می‌کنید که با کوچک شدن کادر کل کلمه شده‌اید به سطر بعدی منتقل می‌شود.

بنابراین درج کاراکترهای خاص در نرم افزار ادوبی ایندیزاین مشکل کلمات دوبخشی راحل می‌کند به دلیل کاربرد بیش‌ازاندازه فاصله مجازی و مسیر پرپیچ وخم دسترسی به آن توصیه می‌کنیم یک کلید میانبر برای آن تعریف کنید تا در حین تایپ بتوانید به‌راحتی از این Symbol درجاهای لازم استفاده کنید.

گاهی اوقات مثلاً با پایان پذیرفتن یک‌فصل می‌خواهیم ادامه متن را به کادر متنی ریسمان شده در ابتدای فصل بعدی بفرستیم برای این کار به‌جای اینکه از Enter های متوالی استفاده کنید و یا تعداد و اندازه کادرها را کم‌وزیاد کنید بهتر است که از کاراکتر جداسازی یا break استفاده کنید.

آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین

آموزش ایندیزاین

دوره نرم افزار ایندیزاین از صفر تا صد

ایندیزاین نرم افزار حرفه ای و محبوب از شرکت ادوبی است که در روند چاپ و تولید سند های متنی و گرافیکی کاربرد دارداز این رو افراد زیادی به سمت آموزش ایندیزاین جذب می شوند. ایندیزاین با شاخص های صفحه آرایی خود یک استاندارد جهانی در صنعت چاپ و طراحی به شمار می رود. این برنامه با کنترل خطاهای احتمالی مانع ...

%60 تخفیف
485.800 تومان
194.320 تومان
بررسی و خرید دوره

انواع جداسازی در برنامه ایندیزاین:

در In Design چندین نوع جداسازی داریم جداسازی از یک خط به خط بعد از یک ستون به ستون دیگر یا Calm Break از یک کادرمتنی به کادر دیگر یاFrame Break و به همین ترتیب برای واردکردن یک Break به‌این‌ترتیب عمل می‌کنید.

فرض کنید در این متن می‌خواهیم در قسمتی از متن یک جداسازی و یا Break تعریف کنیم تا بقیه متن به صفحه بعدی منتقل شود پس از دو بار کلیک بر روی کادر متنی مکان‌نما شروع به چشمک زدن می‌کند دقیقاً مکان‌نما را درجایی قرار می‌دهیم که می‌خواهیم Break اتفاق بیفتد.

سپس به منوی Type می‌رویم و از زیر منوی Insert Break CharacterگزینهPage Break را انتخاب می‌کنیم چون درواقع می‌خواهیم از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل شود با زدن فرمان Page Break مشاهده می‌کنید که ادامه متن از فریم قبلی و یا صفحه قبلی حذف شد و به صفحه بعد یا فریم بعد منتقل شد.

فرامین Em Space،En Space و یا Hair Space در آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین

البته بسته به نیاز هرکدام از این کاراکترهای، فاصله‌گذاری را استفاده کنیم با زدن Hair Space مشاهده می‌کنید که کمی فاصله بیشتر شد و بقیه متن به سطر بعد منتقل شد. با زدن کلیدهای Ctrl+Z فرمان را لغو می‌کنیم مجدداً به منوی Type می‌رویم و از زیر منوی Insert White Spaceگزینه Em Space را انتخاب می‌کنیم این بار فاصله خیلی بیشتر می‌شود با زدن Ctrl+Z فرمان را لغو می‌کنیم.

از منوی Type زیر منوی Insert White Space گزینه En Space را انتخاب می‌کنیم مشاهده می‌کنید که فاصله نسبت به‌فرمان Em Space کمتر شد. بنابراین در مقاله درج کاراکترهای خاص در برنامه ایندیزاین بسته به نیاز خودتان و بسته به نوع قلمی که دارید استفاده می‌کنید می‌توانید هرکدام از این کاراکترهای فاصله‌گذاری را استفاده کنید.

یکی دیگر از بخش‌هایی از آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین که ممکن است ما به‌دفعات در هنگام صفحه‌آرایی به آن نیاز پیدا کنیم Glyphs هستند.

منظور از Symbol ها و یا Glyphs ها علائم خاصی مثل حروف و اعداد یونانی علائم ریاضی، نشان‌های تجاری، علائم فونتی و همچنین صورت‌های مختلف نوشتاری یک کاراکتر و یا حروف متصل‌به‌هم هستند که برای فضا دهی بهتر کاراکترها و زیبایی و تنوع بیشتر حروف در اختیار کاربر قرار داده‌شده است.

استفاده از پنل Glyphs در افزودن symbol در ایلاستریتور

پنل Glyphs را می‌توانید همان Symbol نرم‌افزار Word بدانید با این تفاوت که برخی امکانات نرم‌افزار Word مثل امکان تعریف کلید میانبر برای یکSymbol خاص در In Design وجود ندارد برای درج یک Glyphs ابتدا روی کادر متنی دو بار کلیک می‌کنیم.

سپس مکان‌نما را درجایی که می‌خواهیم یک Glyphs درج کنیم قرار می‌دهیم پس‌ازاینکه مکان قرارگیری Glyphs را مشخص کردیم به منوی Type می‌رویم و پنل Glyphs را فراخوانی می‌کنیم.

منوی Type می‌رویم و پنل Glyphs را در آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین فراخوانی می‌کنیم

می‌توانید روی فلش کناری کادر Show کلیک کنید و گروه Symbol های موردنظر خود را طبق آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین انتخاب کنید. مثلاً Numbers در صورت انتخاب گزینهEntire Font تمامی Symbol های موجود برای فونت کاراکتر شما نمایش داده می‌شود. فونتی که ما در کادر پایین صفحه استفاده کردیم فونتB Titr است می‌توانید فونت را در این کادر تغییر دهید.

در گزینهEntire Font تمامی Symbol های موجود در آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین

مثلاً ما نیاز به symbol در ایلاستریتور کپی‌رایت داریم بنابراین فونتSymbol را انتخاب می‌کنیم پس از انتخاب فونت Symbol شما Symbolهای مختلف این قسمت را مشاهده می‌کنید می‌توانیم بر روی علامت کپی‌رایت دو بار کلیک کنیم مشاهده می‌کنید که Recently Used این Symbol درج می‌شود.

همچنین اگر که روی کادر متنی صفحه هم یک نگاهی بکنید می‌بینید که Symbol کپی‌رایت داخل آن درج‌شده اگر که قصد اضافه کردن Symbol دیگری را ندارید می‌توانید کادر Glyphs را بندید.

Recently Used این Symbol طبق آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین درج می‌شود

در مقاله آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین میتوانید به پنلGlyphs از طریق منوی Window هم می‌توانید دسترسی داشته باشید کافی است که وارد منوی Type&Tables شوید و پنل Glyphs را فراخوانی کنید. همچنین از کلیدهای ترکیبی Alt+Shift+f11 برای فعال کردن آن می‌توانید استفاده کنید.

وارد منوی Type&Tables شوید و پنل Glyphs را در آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین فراخوانی کنید

مفتخریم که تا انتهای مقاله آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین همراه ما بودید. در ابتدا با ایلوستریتور using symbols in  و سپس با سمبل در ایندیزاین (symbol در ایلاستریتور) آشنا شدید.

در نرم افزار ایلاستریتور پنل سمبل ها در نوار سمت راست قابل مشاهده است. اگر برای شما دیده نمی شود از منو window روی گزینه symbols کلیک کنید تا فعال شود.برای دستیابی به سایر سمبلهای از پیش آماده میتوانید روی دکمه symbol libraries کلیک کنید و به گروه های مختلف symbol طبق آموزش کار با سمبل ها در ایلوستریتور و ایندیزاین دسترسی پیدا کنید. در مقاله در مورد ابزار های آموزش ساخت و ویرایش سمبل ایلوستریتور بیشتر بحث شده است.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها