60% تخفیف تمدید تخفیف کلیه دوره های مکتب تی وی برای شما به مدت محدود ...
فوتیج چیست؟

فوتیج چیست؟ و چه کاربردی هایی دارد؟

تاریخ انتشار : مرداد ۲۳, ۱۴۰۱ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۸, ۱۴۰۲ نویسنده : مهرآفاق نارویی زمان مورد نیاز مطالعه : 9 دقیقه تعداد بازدید : 2.25هزار بازدید

فوتیج چیست؟ و کاربرد footage چیست؟ در این مقاله قصد داریم هر آنچه را که باید در مورد فوتیج یا استوک فوتیج بدانید را توضیح دهیم. این مقاله برای کسانی که به ساخت فیلم و ویدئو مشغول هستند بسیار کاربردی خواهد بود.

برای یافتن مفهوم footage چیست ؟ باید توجه داشته باشید که تصاویر استفاده شده برای ایجاد یک ویدیو با فیلم ویرایش شده نهایی متفاوت است. مرحله تولید یا تصویربرداری ویدئو، به خصوص منابع ویدئویی خام، مورد استفاده برای پروژه، مقدار زیادی از فضای ذخیره سازی شما را اشغال می کند.ویراستاران معمولاً هنگام انجام پروژه های سنگین و بزرگ از سرورها یا چندین هارد اکسترنال استفاده می کنند.

یکی از بهترین روش ها برای افزایش جذابیت ویدئو های شما استفاده از فوتیج هاست. در گذشته که از فیلم های 35 میلی متری برای ضبط ویدئو ها استفاده می شد. ویراستاران با استفاده از قرقره ها ، فیلم های خام را توسط دستگاه های مخصوص برش داده و به هم میچسباندند . این یکی از ابتدایی ترین روش های تدوین و ویرایش فیلم به محسوب می شود.

فوتیج چیست؟

 

آموزش سریع فتوشاپ

آموزش رایگان فتوشاپ در نیم ساعت

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره رایگان فتوشاپ در نیم ساعت را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.  





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

فوتیج چیست؟

فوتیج چیست؟

در صنعت فیلمسازی و مراحل تولید فیلم و ویدئو ، فیلم خام، فیلم بدون تغییر ویرایش، معمولاً روی دوربین‌های فیلمبرداری ضبط می‌شود و در پروژه‌های ویدیویی، تدوین فیلم، تولید فیلم، تولید موزیک ویدیو و هر محصول ویدیویی این نوع فیلم خام مورد استفاده قرار می گیرد. این کلمه در زمینه عکاسی و تدوین کاربرد دارد. پس از ضبط فیلم در دوربین، آنها برای ویرایش توسط نرم افزار ویرایش فیلم، آماده می شوند، کاملا خام هستند، می توانیم رنگ را اصلاح کنیم، برش دهیم و هر نیاز دیگری را که نیاز داریم اعمال کنیم.

footage چیست ؟معرفی فوتیج و انواع فوتیج


در بحث معرفی فوتیج ،فوتیج به هر کلیپ ویدیویی اطلاق می شود که ممکن است توسط دوربین فیلمبرداری گرفته شده باشد. با ایجاد جلوه های ویژه در موشن گرافیک یا نرم افزارهای سه بعدی مانند Cinema Ford یا After Effects ایجاد می شود. درواقع علاقه مندان به آموزش افتر افکت میتوانند از قابلیت این برنامه در این مبحث استفاده نمایند. با این حال، ما از این فیلم برای ساختن موزیک ویدیوها یا فیلم های خود استفاده می کنیم. و به عنوان اولین متریال برای تولید کلیپ استفاده می شود.

کاربرد فوتیج ها

کاربرد فوتیج ها

یکی از مواردی که در برنامه های مختلف بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، فوتیج است. این کاربرد footage به شما کمک می‌کند تا پروژه‌های خود را جذاب‌تر و حرفه‌ای‌تر از قبل طراحی کنید و یا با تغییر ویژگی‌های خاص فایل خود، جلوه‌های خاص و جذابی به آن اضافه کنید. اما این قسمت چیست و چه کاربردی دارد و چه تفاوتی با پروژه های آماده دارد؟

موردی از کاربرد فوتیج ها، بطور مثال حتما تا به حال بلایا یا حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله، طوفان یا مسائلی از این دست را در اخبار دیده اید، آیا ممکن است اگر به دنبال تولید محتوای ویدیویی هستید به این نوع فایل ها نیاز داشته باشید؟ بله، باید بدانید که در واقع فایل‌های خام مانند عکس برای رفع چنین نیازهایی ساخته می‌شوند و می‌توانند کار شما را در تولید فایل آسان‌تر کنند. توجه داشته باشید که برای ایجاد یک فایل ویدئویی به یک پس زمینه بسیار حرفه ای نیاز دارید که Photography می تواند در اختیار شما قرار دهد.

معمولا بسته به ساختارفوتیج ها، کاربرد فوتیج ها متنوع تر در نظر گرفته خواهد شد. برخی از این دسته بندی ها عبارتند از:

ساخت کلیپ های ویدئویی
جلوه های ویژه
فیلم های آموزشی
کلیپ و فیلم عروسی
تیزرهای تبلیغاتی
تصاویر حرکتی
ویدیوهای مذهبی
و…

همانطور که قبلاً گفتیم، از فوتیج می توان برای جذاب تر و زیباتر ساختن ویدیوها استفاده کرد که تأثیر بیشتری به ویدیوهای شما می بخشد. بنابراین با این تفاسیر می توان نتیجه گرفت که فوتیج ها کمک زیادی به ما خواهند کرد.

آموزش فتوشاپ

آموزش نرم افزار فتوشاپ از مقدماتی تا پیشرفته

نرم افزار فتوشاپ از محبوب ترین نرم افزارهای شرکت ادوبی و ویرایشگری حرفه ای در آموزش ادیت عکس و همینطور آموزش نقاشی دیجیتال به حساب می آید. این نرم افزار در طراحی های گرافیکی و طراحی سایت، همچنین در نقاشی دیجیتال کاربرد دارد. در واقع امروزه بسیاری از امور گرافیکی به آموزش نرم افزار فتوشاپ و این نرم ...

%60 تخفیف
691.600 تومان
276.640 تومان
بررسی و خرید دوره

انواع فوتیج

انواع فوتیج

به طور کلی، ویراستاران و طراحان گرافیک از فایل‌ها و لایه‌های خام در طرح‌های مختلف ویدئویی و ویرایشی برای بهبود کیفیت پروژه‌های خود در برنامه‌هایی مانند Premiere Pro، After Effects، Photoshop و غیره استفاده می‌کنند. این امر در افزایش سرعت، جذابیت پروژه، راندمان بالاتر و کار حرفه ای تر تأثیر مثبت دارد.

این فایل ها به صورت خام، بدون پس زمینه (شفاف) و لایه باز استفاده می شوند و باعث می شوند جلوه های ویژه ای به پروژه ها اضافه کنند. همچنین انواع مختلفی از این فایل ها، عکس ها و پروژه های آماده برای انواع نرم افزارهای مورد استفاده وجود دارد.در ادامه به معرفی انواع فوتیج خواهیم پرداخت.

1_استوک فوتیج

2_موشن گرافیک فوتیج

3_آلفا فوتیج

4_کروماکی فوتیج

5_فوتیج Overlay

استوک فوتیج یا فوتیج آماده چیست ؟

استوک فوتیج

استوک فوتیج به معنای Footage طبیعی است.این نوع فایل ها توسط افراد مختلف با دوربین های معمولی یا حرفه ای طراحی شده و هدف آنها استفاده از این فایل ها می باشد. به عنوان مثال، اگر در حال ساخت فیلمی در محیط شهری هستید، به یک قطعه کامل از منظره شهری نیاز دارید که بتوان با استفاده از این نوع فوتیج روی فیلم شما اعمال کرد.

همچنین استوک فوتیج که به آن فوتیج آماده نیز می‌گویند، قطعه‌ای از محتوای ویدیویی، کلیپ یا عکس‌ها (معمولاً کوتاه‌تر از یک دقیقه، اما استثنائاتی نیز وجود دارد) است که در یک تولید ویدیوی بزرگ‌تر و به‌ویژه یک محصول تولیدی درج می‌شود. گرفته است.

این کلیپ ها را می توان از پروژه های دیگر یا عکس های آرشیو گرفت. اما اخیراً افراد بیشتری با هدف فروش حقوق به سازندگان دیگر برای استفاده در تولیدات بزرگتر اقدام به ایجاد تصاویر می کنند.

این فیلمبرداران کلیپ‌ها را با دید کلی‌تر می‌گیرند، عکس‌هایی که می‌توانند با مفاهیم و سبک‌های مختلف مطابقت داشته باشند، و سپس مجوزهایی را برای استفاده از کلیپ‌ها در پروژه‌های بزرگ‌تر ارائه می‌دهند. که استوک فوتیج نامیده می شود.

موشن گرافیک فوتیج

انواع فوتیج

اصولاً اگر به استوک فوتیج دقت کنید می بینید که این فیلم ها از محیط های واقعی گرفته شده اند و واقعی هستند اما در کنار این فوتیج ها مدلی به نام فوتیج موشن گرافیک نیز وجود دارد که با کمک نرم افزارهای گرافیکی طراحی شده است. . برای مثال می توانید از نرم افزارهایی مانند After Effects و Cinema Ford برای ساخت این فایل ها استفاده کنید. این شات ها در اصل برای ایجاد جلوه های ویژه جذاب بر روی یک فایل ویدئویی طراحی شده اند و برخی از آنها بسیار حرفه ای و واقعی هستند، به عنوان مثال می توان از نماهای جذاب این دسته مانند پورتال ها، افکت های آتش و … استفاده کرد.

آلفا فوتیج

یکی دیگر از انواع فوتیج آلفا فوتیج است، این فایل ها دو قسمتی هستند و می توانید قسمت پس زمینه را از آن ها حذف کرده و آبجکت های ویدیویی خود را به آن اضافه کنید. مدل های مختلفی از این نوع فوتیج وجود دارد که شامل افکت های مختلف انفجار و آتش سوزی، طوفان، باران، رشد گیاهان و … می باشد که می تواند زیبایی فایل های ویدئویی را به زیبایی تغییر دهد.

کروماکی فوتیج

یکی دیگر از رایج ترین و در عین حال پرطرفدارترین فوتیج های که در ویدیوها استفاده می شود، فوتیج های کروماکی هستند. در این نوع فوتیج ها، سوژه مورد نظر در مقابل صفحه سبز رنگ (chromakey) قرار می گیرد که پس از ضبط فیلم به راحتی می توان از آن در نرم افزارهای ویرایش فیلم استفاده کرد و پس از حذف صفحه سبز رنگ، از این ویدئو در ویرایش فیلم استفاده کرد. . یکی از دلایل اصلی که سازندگان ویدیو ترجیح می دهند از این نوع فوتیج ها استفاده کنند، سهولت استفاده از این فوتیج ها و همچنین دسترسی سریع و آسان به آن ها در پلتفرم های مختلف نمایش ویدیو مانند یوتیوب است. با جستجوی موضوع مورد نیاز خود به همراه کلمه صفحه سبز به راحتی می توانید فوتیج کروماکی مورد نیاز خود را بیابید.

فوتیج Overlay

برخی از فوتیج ها، در واقع همان فوتیج ها آلفا هستند ولی دارای پس زمینه های بسیار مشکل ساز هستند، اما هدف از طراحی این مدل فایل عمدتا ایجاد افکت های نوری است. شما می توانید این نوع فوتیج ها را در انواع فلرها مشاهده کنید که با تنظیمات ساده ای مانند Blend Mode که در اکثر نرم افزارهای گرافیکی موجود است می توانید با توجه به نیاز خود آنها را تغییر دهید. بیشتر این افکت ها برای ایجاد نورهای مصنوعی در یک فایل ویدیویی استفاده می شود که می تواند جذابیت ویدیو را تا حد زیادی افزایش دهد و زیبایی کار شما را دو چندان کند.

فوتیج ها بیشتر در چه برنامه های استفاده میشود؟

کاربرد فوتیج ها

فوتیج ها را می توان در اکثر برنامه های گرافیکی استفاده کرد، اما فایل هایی از این نوع عمدتا برای برنامه هایی مانند Adobe Premiere یا Adobe After Effects تولید می شوند. البته اگر به صورت حرفه ای روی تولید فیلم کار می کنید، برنامه هایی مانند سینما فورد نیز وجود دارد که به شما امکان استفاده یا ایجاد افکت های مختلف و استفاده از آن ها را در پروژه های دیگرتان می دهد. ساخته شده است. به زبان ساده، هر نوع نرم افزاری که نیاز به گرافیک یا جلوه های ویژه داشته باشد، می تواند از این نوع فوتیج استفاده کند. این فایل ها بدون نیاز به پلاگین هستند و شما را به یک برنامه راحت تر روی سیستم خود تبدیل می کنند و نیازی به خرید افزونه های خاص و گران قیمت در این برنامه ها نیست.

در این مقاله به معرفی فوتیج و مفهوم footage چیست و کاربرد فوتیج ها و انواع فوتیج و همچنین استفاده از تکنیک کروما پرداختیم. همانطور که می توانید حدس بزنید، ویراستاران و فیلمسازان از زمان های قدیم از فوتیج ها برای ساختن ویدئوهای خود استفاده می کردند تا بهترین و حرفه ای ترین خلاقیت های خود را خلق کنند. از اولین فیلم ها تا فیلم های امروزی هالیوود که توانستند از طریق فوتیج کلیپ به نتایج دلخواه برسند و حتی جوایز سینمایی مهمی را در زمینه های مختلف از جمله تدوین و صدابرداری از آن خود کنند. بنابراین با خیال راحت از فوتیج ها استفاده کنید.

استوک فوتیج که به آن فوتیج آماده نیز می‌گویند، قطعه‌ای از محتوای ویدیویی، کلیپ یا عکس‌ها (معمولاً کوتاه‌تر از یک دقیقه، اما استثنائاتی نیز وجود دارد) است که در یک تولید ویدیوی بزرگ‌تر و به‌ویژه یک محصول تولیدی درج می‌شود. گرفته است.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها