آموزش navigation یونیتی
مرداد ۳۰, ۱۴۰۰ پشتیبانی مکتب تی وی 3.51k بازدید

آموزش navigation یونیتی

سیستم navigation در یونیتی این امکان را فراهم می‌کند تا به‌آسانی مسیریابی قدرتمندی را برای شخصیت‌های بازی‌های خود در نظر بگیرید. در این مقاله آموزش یونیتی به‌طور دقیق‌تر بر روی آموزش navigation یونیتی و آموزش مسیریابی و ناوبری در unity تمرکز کرده‌ایم. اصول اولیه navigation و نحوه ایجاد navmesh را بررسی خواهیم کرد.

آموزش navigation یونیتی

اصول اولیه در آموزش navigation یونیتی

در یونیتی می‌توانیم از سیستم navigation داخلی، به‌منظور حرکت هوشمندانه و دقیق شخصیت‌های بازی، کمک بگیریم. علاوه بر آن این سیستم به ما اجازه می‌دهد شخصیت‌های بازیکن و غیر بازیکن را به‌طور یکسان در محیط‌های سه‌بعدی خود و در کمترین زمان حرکت بدهیم. navigation به‌صورت سنتی در اطراف جسم‌های سه‌بعدی در یک صحنه به دلیل پیچیدگی مدل‌ها، کند و ناکارآمد است؛ به همین خاطر از Navmesh در یونیتی استفاده می‌شود. navigation می‌تواند با استفاده از لینک‌های خارج شبکه برای کنترل حرکت در میان موانع navmesh افزایش یابد.

کاربرد و اسکریپت نویسی | آموزش مسیریابی و ناوبری در unity

در این بخش از آموزش navigation یونیتی به بررسی مراحل اسکریپت برای مسیریابی در unity خواهیم پرداخت.

1. برای استفاده از این قابلیت در یونیتی در ابتدا از طریق navigation ،window را بازکنید.
2. اکنون جسم‌هایی که فاقد حرکت و انیمیشن هستند را انتخاب کنید و در بالای صفحه Inspector گزینه Static را پیدا و انتخاب کنید.
3. از طریق پنجره navigation و سپس Agent Radius ،Bake را تنظیم کنید.
4. نوبت به ساخت اسکریپت و نام‌گذاری آن است.
5. کتابخانه مرتبط با navigation را با دستور using UnityEngine.AI فراخوانی کنید؛ و همچنین یک متغیر با نام دلخواه و از نوع NavMeshAgent تعریف کنید.
6. در تابع استارت کد زیر را وارد کنید.

نام متغیر = this.GetComponent ();

طبق آموزش navigation یونیتی به‌جای نام متغیر می‌توانید enemy به معنای دشمن یا player به معنای بازیکن قرار دهید.

7. در ابتدا تابع آپدیت نیز دستور زیر را بنویسید.

نام متغیر.destination = player.transform.position;

همچنین می‌توانید متغیر دیگری از نوع Transform بسازید و از تابع SetDestination به شکل زیر کمک بگیرید.

enemy.SetDestination (player.transform.position);

Navmesh در یونیتی چه کاربردی دارد؟

navmesh یک شبکه 3D ساده است که از هندسه عنصرهای پیچیده‌تر در یک صحنه نشات گرفته است. همان‌طور که گفته شد navmesh اساسی‌تر و کاربری بسیار آسان‌تر از navigation و مسیریابی دارد. فرآیند ایجاد navmesh که اصطلاحاً به آن baking می‌گویند، از طریق navigation view در Unity editor (ویرایشگر یونیتی) قابل دستابی است. درواقع بعد از ایجاد navmesh، مؤلفه عامل navmesh به هر شیء بازی اجازه می‌دهد تا مسیری را در اطراف صحنه پیداکرده و مطابق آن حرکت کنند. به‌سادگی مؤلفه را به کار ببرید و به آن با استفاده از اسکریپت نویسی AVI عامل navmesh بگویید که کجا برود.

اسکریپت برای مسیریابی در unity

شما می‌توانید برای استفاده از کد و اسکریپت برای مسیریابی در unity را از این لینک به سایت رسمی نرم‌افزار unity بروید و از آنجا کدها را بردارید و در پروژه‌هایتان استفاده کنید.

در پایان مقاله آموزش مسیریابی و ناوبری در unity از همراهی شما مفتخریم.

در این مقاله به آموزش مسیریابی و ناوبری در unity پرداختیم. همچنین اصول اولیه navigation و نحوه ایجاد navmesh را بررسی کردیم و مراحل اسکریپت برای مسیریابی در unity را بیان کردیم.

امتیاز دادن به این مقاله
دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

پشتیبانی مکتب تی وی

پشتیبانی ما در هر ساعتی پاسخ گوی شما میباشد

  • شما میتوانید با یکی از همکاران ما در پشتیبانی در تماس بوده و به این ترتیب در زمینه ای که علاقه مند باشید به صورت کامل راهنمایی شوید.
  • شما میتوانید از طریق صفحه سوالات متداول سایت به نشانی https://maktabtv.com/faq مراجعه نمایید.
SocialSocial
0
    0
    لیست خرید شما
    سبد خرید شما خالی استبازگشت به فروشگاه