60% تخفیف تمدید تخفیف کلیه دوره های مکتب تی وی برای شما به مدت محدود ...
آموزش navigation یونیتی

آموزش navigation یونیتی

تاریخ انتشار : مرداد ۳۰, ۱۴۰۰ تاریخ به روز رسانی : مرداد ۹, ۱۴۰۲ نویسنده : پشتیبانی مکتب تی وی زمان مورد نیاز مطالعه : دقیقه تعداد بازدید : 4.26هزار بازدید

سیستم navigation در یونیتی این امکان را فراهم می‌کند تا به‌آسانی مسیریابی قدرتمندی را برای شخصیت‌های بازی‌های خود در نظر بگیرید. در این مقاله آموزش یونیتی به‌طور دقیق‌تر بر روی آموزش navigation یونیتی و آموزش مسیریابی و ناوبری در unity تمرکز کرده‌ایم. اصول اولیه navigation و نحوه ایجاد navmesh را بررسی خواهیم کرد.

آموزش navigation یونیتی

دوره رایگان اصول اولیه طراحی موشن گرافیک

دوره رایگان اصول اولیه طراحی موشن گرافیک

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره اصول اولیه طراحی موشن گرافیک را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

اصول اولیه در آموزش navigation یونیتی

در یونیتی می‌توانیم از سیستم navigation داخلی، به‌منظور حرکت هوشمندانه و دقیق شخصیت‌های بازی، کمک بگیریم. علاوه بر آن این سیستم به ما اجازه می‌دهد شخصیت‌های بازیکن و غیر بازیکن را به‌طور یکسان در محیط‌های سه‌بعدی خود و در کمترین زمان حرکت بدهیم. navigation به‌صورت سنتی در اطراف جسم‌های سه‌بعدی در یک صحنه به دلیل پیچیدگی مدل‌ها، کند و ناکارآمد است؛ به همین خاطر از Navmesh در یونیتی استفاده می‌شود. navigation می‌تواند با استفاده از لینک‌های خارج شبکه برای کنترل حرکت در میان موانع navmesh افزایش یابد.

کاربرد و اسکریپت نویسی | آموزش مسیریابی و ناوبری در unity

در این بخش از آموزش navigation یونیتی به بررسی مراحل اسکریپت برای مسیریابی در unity خواهیم پرداخت.

1. برای استفاده از این قابلیت در یونیتی در ابتدا از طریق navigation ،window را بازکنید.
2. اکنون جسم‌هایی که فاقد حرکت و انیمیشن هستند را انتخاب کنید و در بالای صفحه Inspector گزینه Static را پیدا و انتخاب کنید.
3. از طریق پنجره navigation و سپس Agent Radius ،Bake را تنظیم کنید.
4. نوبت به ساخت اسکریپت و نام‌گذاری آن است.
5. کتابخانه مرتبط با navigation را با دستور using UnityEngine.AI فراخوانی کنید؛ و همچنین یک متغیر با نام دلخواه و از نوع NavMeshAgent تعریف کنید.
6. در تابع استارت کد زیر را وارد کنید.

نام متغیر = this.GetComponent ();

طبق آموزش navigation یونیتی به‌جای نام متغیر می‌توانید enemy به معنای دشمن یا player به معنای بازیکن قرار دهید.

7. در ابتدا تابع آپدیت نیز دستور زیر را بنویسید.

نام متغیر.destination = player.transform.position;

همچنین می‌توانید متغیر دیگری از نوع Transform بسازید و از تابع SetDestination به شکل زیر کمک بگیرید.

enemy.SetDestination (player.transform.position);

آموزش یونیتی

آموزش نرم افزار یونیتی از صفر تا صد

یونیتی یک موتور بازی سازی قدرتمند است که به علت آسان بودن کار با آن و قدرت رندر بالا محبوبیت پیدا کرده است. از دیگر ویژگی های این نرم افزار می توان به قابلیت شخصی سازی محیط برنامه و توانایی ساخت همزمان بازی های دو و سه بعدی اشاره کرد. این نرم افزار قابلیت پشتیبانی زبان های معروف برنامه نویسی مثل c# را ...

%60 تخفیف
282.800 تومان
113.120 تومان
بررسی و خرید دوره

Navmesh در یونیتی چه کاربردی دارد؟

navmesh یک شبکه 3D ساده است که از هندسه عنصرهای پیچیده‌تر در یک صحنه نشات گرفته است. همان‌طور که گفته شد navmesh اساسی‌تر و کاربری بسیار آسان‌تر از navigation و مسیریابی دارد. فرآیند ایجاد navmesh که اصطلاحاً به آن baking می‌گویند، از طریق navigation view در Unity editor (ویرایشگر یونیتی) قابل دستابی است. درواقع بعد از ایجاد navmesh، مؤلفه عامل navmesh به هر شیء بازی اجازه می‌دهد تا مسیری را در اطراف صحنه پیداکرده و مطابق آن حرکت کنند. به‌سادگی مؤلفه را به کار ببرید و به آن با استفاده از اسکریپت نویسی AVI عامل navmesh بگویید که کجا برود.

اسکریپت برای مسیریابی در unity

شما می‌توانید برای استفاده از کد و اسکریپت برای مسیریابی در unity را از این لینک به سایت رسمی نرم‌افزار unity بروید و از آنجا کدها را بردارید و در پروژه‌هایتان استفاده کنید.

در پایان مقاله آموزش مسیریابی و ناوبری در unity از همراهی شما مفتخریم.

در این مقاله به آموزش مسیریابی و ناوبری در unity پرداختیم. همچنین اصول اولیه navigation و نحوه ایجاد navmesh را بررسی کردیم و مراحل اسکریپت برای مسیریابی در unity را بیان کردیم.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها