70% تخفیف تمدید جشنواره نوروز 1403 برای شروعی تازه
بازار کار ui ux

بازار کار ui ux ، درآمد متخصصان طراحی UI UX

تاریخ انتشار : مرداد ۱۱, ۱۴۰۱ تاریخ به روز رسانی : مرداد ۱۴, ۱۴۰۲ نویسنده : مهرآفاق نارویی زمان مورد نیاز مطالعه : دقیقه تعداد بازدید : 1.8هزار بازدید

بازار کار ui ux دستخوش تغییرات زیادی شده است امروزه بسیاری از برنامه نویسان در این زمینه موفق به کسب درآمدهای بالایی شده اند آیا شما هم علاقه مند به آموزش Uiهستید ومی خواهید به عنوان طراح رابط کاربری یا ux کار کنید؟ اگر پاسخ شما مثبت است حتما به بازار کار ui ux در ایران و جهان فکر کرده اید. در دوره دیجیتال مارکتینگ برای مبتدیان سعی می کنیم وب سایت طراحی کنیم، به مشکلات بازار کار ui و طراحی وب سایت از صفر تا صد می پردازیم و راه های کسب درآمد از وب سایت را آموزش می دهیم.

با توجه به کسب و کار جدیدو حقوق طراح ui ux در ایران، شاید لازم نباشد نگران این باشید که آیا این شغل آینده خوبی دارد یا خیر؟ آیا می توانید یک حساب بلند مدت در آن باز کنید یا خیر؟

همچنین، ممکن است قصد مهاجرت به خارج از کشور را داشته باشید و بخواهید در مورد بازار کار طراحی رابط کاربری در خارج از کشور اطلاعات کسب کنید. در ادامه مقاله، موضوع حقوق طراحان ui ux و به طور کلی بازار کار ui ux مورد بررسی قرارخواهیم داد.

شروع طراحی رابط کاربری با نرم افزار Adobe Xd

شروع طراحی رابط کاربری با نرم افزار Adobe Xd

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره شروع طراحی رابط کاربری با نرم افزار Adobe Xd را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه در کیف پول خود دریافت نمایید.





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

میزان درآمد و حقوق طراح UI UX،کسب درآمد به عنوان یک طراح UX UI 

بازار کار ui ux

با رشد مداوم اینترنت، راه های بیشتری برای کسب درآمد وجود دارد. در واقع می توان گفت که به کمک اینترنت بسیاری از مشاغل از راه دور یا آزاد با رشد مواجه شده اند. (البته امروزه بیماری کووید-19 این روش کسب درآمد را به یک ضرورت تبدیل کرده است) مشاغل آنلاین و فریلنسرها به شما این امکان را می دهند که در زمینه های مختلف از جمله تولید محتوا، فروش آنلاین و یا حتی به عنوان طراح رابط کاربری کسب درآمد کنید. به همین دلیل، تصمیم گرفتیم در مورد حقوق یک طراح UX، بازار کار تجربه کاربری و نحوه کسب درآمد طراحی رابط کاربری بحث کنیم.

اولین روش برای کسب درآمد طراح رابط کاربری، آموزش این حرفه است

کسب درآمد به عنوان یک طراح UX UI

این احتمال وجود دارد که وقتی چندین سال متوالی به عنوان یک طراح UX کار می کنید، تجربه و مهارت های مورد نیازبرای دسترسی به ترفندها و نکات لازم برای کار در این زمینه را به دست آورده اید. بنابراین می توانید با آموزش این حرفه به دیگران به راحتی درآمد کسب کنید. علاوه بر این، می توانید با تهیه دوره های آموزشی، فروش دوره ها و کتاب های خود در وب سایت شخصی خود یا وب سایت های فعال در این زمینه، درآمد غیرفعالی کسب کنید.

چرا طراحان UX و UI به عنوان طراحان تقاضای بالایی دارند؟

یک طراح UX UI مسئول درک مشکلات مشتری، تهیه فرضیه های قابل آزمایش واهداف تجاری کسب و کارها، طراحی راه حل ها و سپس بررسی آن راه حل ها با مشتریان است. UX و رابط کاربری دو حوزه طراحی وب و اپلیکیشن هستند که بر نحوه دسترسی به اجزای بصری برند و محتوای کاربر محور تأثیر می گذارند. بنابراین حقوق طراحان UI UX بسیار خوب است و با توجه به بازار کار طراحی رابط کاربری افزایش می یابد.

از آنجایی که طراحی و برنامه ریزی نقش برجسته ای در زندگی ما داشته است، بازار تقاضای آنها در سال های اخیر رشد زیادی داشته است. البته درآمد شرکت های بزرگ و مطرحی مانند گوگل، مایکروسافت و اپل از حوزه طراحی از دیگر عواملی است که تقاضا برای همکاری با طراحان رابط کاربری UX را افزایش داد. در واقع می توان گفت این شرایط برای فردی که به تازگی به عنوان طراح UI UX شروع به کار کرده و یا می خواهد در این زمینه شغلی فعالیت کند، یک خبر عالی و انگیزشی است. امروزه بسیاری از شرکت های موفق برای همکاری به طراحان و کارشناسان حرفه ای نیاز دارند.

آموزش Adobe XD و مباحث Ui Ux از صفر تا صد

آموزش Adobe XD و مباحث Ui Ux از صفر تا صد

نرم افزار ادوبی ایکس دی پلتفرمی محبوب از شرکت ادوبی است که  در پیاده سازی طراحی های ui  ux نقش کلیدی دارد. از قابلیت های مهم این نرم افزار در کنار ویژگی های منحصر به فرد آن در طراحی، میتوان به اشتراک گذاری پروتوتایپ تکمیل شده با همکاران و کارفرما و همچنین هماهنگی با سایر نرم افزار های شرک ادوبی مانند ...

%70 تخفیف
795.000 تومان
238.500 تومان
بررسی و خرید دوره

بازار کار ui ux

بازار کار ui ux

در عصر جدید و پیشرفت تکنولوژی، رقابت با دیگران سخت شده و زمانه ای می گذرد که سایت ها به تعداد معدودی محدود می شدند و همه باید نیازهای خود را با آن سایت ها برطرف می کردند. امروزه شعار «کیفیت ما، مزیت ما» دیگر قابل اجرا نیست، زیرا کیفیت باید رکن اصلی کار و خدمات شما باشد تا مشتری هدف به سمت شما بیاید و اصلا لطف مضاعف محسوب نمی شود.

با این تفاسیر به نظر می رسد مدیران در ایران نیز به اهمیت بازار کار ui ux پی برده اند و تقاضا برای جذب کارشناسان ux نسبت به گذشته بسیار افزایش یافته است. البته بازار کار تجربه کاربری هنوز با مشاغل مرتبط مانند برنامه نویسی قابل مقایسه نیست، اما انتظار داریم با گذشت زمان شاهد کاربردهای بیشتری برای این کار باشیم. مجدداً، ما به شما پیشنهاد می کنیم که سایت های شغلی قابل اعتمادی مانند Jobinja را بررسی کنید تا دریابید که برنامه های کاربردی برای این موقعیت چیست.

بازار کار طراحی رابط کاربری در ایران

در ایران بسیاری از شرکت ها از شما می خواهند که هم در زمینه UI و هم در ux تخصص داشته باشید و دستمزد طراحان ui و ux بسیار بالاتر است. در این میان، شرکت هایی هستند که ui و ux برای آنها آنقدر مهم است که هر کدام از این شعبه ها جذابیت خاص خود را دارند.

همچنین در نظر داشته باشید که شرکت های بزرگ و معتبر معمولا این دو مقوله را در قالب کار گروهی تبلیغ می کنند و یک نفر به تنهایی نمی تواند از پس تمامی نیازهای آنها برآید. در هر صورت، چه بخواهید در زمینه UI کار کنید و چه بخواهید به عنوان متخصص ux کار کنید، برای موفقیت در بازار کار ui باید آن صنعت دیگر را بشناسید.

علاوه براین، در حال حاضر بازار کار طراحی رابط کاربری به یکی از مشاغل نسبتا پردرآمد دنیا تبدیل شده است و تمام دنیا اهمیت این دو مقوله را درک کرده اند. در خارج از ایران، بازار کار ui ux رونق گرفته و شاید خیلی بیشتر از ایران رشد کرده است.

طبق یک مطالعه آماری که چندین سال پیش انجام شد، مشخص شد که موقعیت شغلی طراحان ux در هند و اروپای شرقی بسیار راحت است و برخلاف این کشورها، سوئیس مکان مناسبی برای سرمایه گذاری در این کار نیست.

همچنین مشخص شد که بازار کار تجربه کاربری،درآمد طراح رابط کاربری و ux در آمریکا بسیار بیشتر از اروپا است و طرح های هلندی و سوئدی نسبتاً مقرون به صرفه هستند.

به طور کلی درآمد افراد شاغل در این حرفه در کشورهای دیگر رو به افزایش است و در سال 2019 جزو پرتقاضاترین مشاغل بوده است. طراحی UI هم همینطور است و بازار کار طراحی رابط کاربری بسیار خوبی در خارج از کشور دارد.

بر اساس آمار وزارت کار، فرصت های شغلی در زمینه توسعه وب (مانند برنامه نویسان وب، طراحان وب و مدیران وب) همواره با پیشرفت مواجه است. به طور مثال، زمینه های شغلی ذکر شده تا پایان سال 2020 حدود 13 درصد افزایش یافته است. بر اساس گزارش SimplyHired، شهر نیویورک حدود 17967 طراح UI UX دارد که آن را به شهر شماره یک در جهان با بیشترین طراحان UI UX تبدیل می کند. پس از آن سانفرانسیسکو با 14057 طراح فعال مقام دوم و سیاتل با 5540 طراح در جایگاه سوم قرار گرفتند.

درآمد و حقوق طراح UI UX

حقوق طراح ui ux

خب رسیدیم به بحث جالب و شیرین پول! نکته مهمی که باید بدانید این است که نباید انتظار دریافت دستمزد بالا در ابتدای کار خود را بدون سابقه و سبد سرمایه گذاری جذاب داشته باشید. حقوق ارائه شده در آگهی های مورد نیاز طراح ui/ux در ایران و شهر تهران برای فردی با سابقه کمتر از سه سال بین 1500000 تا 8000000 می باشد که با توجه به میزان مهارت و موقعیت هایی که خواهید داشت متغیر است. . داده شده. با افزایش تجربه و تجربه ای که کسب خواهید کرد، مطمئنا افزایش حقوق قابل قبولی خواهید داشت و به سطوح مالی بالایی دست خواهید یافت.

طبق راهنمای دستمزد Dashburst، سه شهر برتر برای طراحان رابط کاربری UX، نیویورک، سانفرانسیسکو و سیاتل هستند. همانطور که در زیر می بینید، حقوق طراحان UI UX در نیویورک و سانفرانسیسکو به شش رقم افزایش می یابد. اما اگر یک طراح رابط کاربری UX هستید که توانایی کدنویسی را دارید، می توانید این میزان درآمد را تا حدود 5 درصد افزایش دهید. بر اساس تجزیه و تحلیل انجام شده توسط Dashburst، میانگین حقوق طراح ui ux از حدود 62000 دلار در ماه تا حدود 117000 دلار متغیر است.

پایان کلام

در پایان امیدواریم از نکات بالا نهایت استفاده را ببرید تا به عنوان یک طراح UI UX ایده کسب درآمد داشته باشید. فراموش نکنید، می توانید برای کسب درآمد از موارد ذکر شده ایده بگیرید و حتی روش های جدید و مبتکرانه ای را برای کسب درآمد یا افزایش درآمد خود به عنوان طراح UI UX اتخاذ کنید. همانطور که در بالا ذکر شد، امروزه بازار کار برای طراحان UI UX تقاضای زیادی دارد و همچنین حقوق طراح ui ux بالا است و برای افرادی که سعی در تصمیم گیری در مورد آینده شغلی خود دارند، اخبار دلگرم کننده و انگیزشی وجود دارد.

حقوق ارائه شده در آگهی های مورد نیاز طراح ui/ux در ایران و شهر تهران برای فردی با سابقه کمتر از سه سال بین 1500000 تا 8000000 می باشد که با توجه به میزان مهارت و موقعیت هایی که خواهید داشت متغیر است.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها