70% تخفیف تمدید جشنواره نوروز 1403 برای شروعی تازه
معنای موشن گرافیک

معنای موشن گرافیک چیست؟

تاریخ انتشار : فروردین ۳۱, ۱۴۰۰ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۴, ۱۴۰۲ نویسنده : پشتیبانی مکتب تی وی زمان مورد نیاز مطالعه : 25 دقیقه تعداد بازدید : 5.88هزار بازدید

موشن گرافیک چیست؟

معنای موشن گرافیک چیست؟ آيا موشن گرافیک همان انیمیشن است؟ چرا به موشن گرافیک نیاز است؟ چرا استقبال از آموزش موشن گرافیک برای یادگیری این مهارت افزایش یافته است؟

موشن گرافیک را می توان تقریباً در هرجا مانند تبلیغات، فیلم ها، تلویزیون و موارد دیگر مشاهده کرد. موشن گرافیک به عنوان یک حالت قابل دسترسی و جامع توسط برندهایی  استفاده می شود که می خواهند مخاطبان دیجیتالی خود را جذب کنند و با آنها درگیر شوند. موشن گرافیک می تواند اصطلاحی پیچیده برای درک باشد. دانستن اینکه موشن گرافیک چیست وچه چیزی را پوشش می دهد اغلب کمی گیج کنند به نظر می رسد. اما در ادامه در مورد اینها صحبت خواهیم کرد.

معنای موشن گرافیک

در واقع، موشن گرافیک فرایندی است که دانش طراحی و عوامل فضا، زمان و بعد را برای عناصر گرافیکی به کار می برد تا بتواند آن را به محیط های جدید بکشاند. بطوری کلی به ویدیوهایی که پیام و محتوا را به‌صورت متحرک منتقل می‌کنند Motion گفته می شود. معنی کلمه موشن گرافیک که از ریشه‌ی انگلیسی دارد، کلمه Motion به معنای پویاست و هرچیز که دارای حرکت است را موشن می نامند و گرافیک هم به فارسی به معنای ترسیم و رسم کردن می‌باشد.

معنای موشن گرافیک

اساساً ، موشن گرافیک آنچه را که به طور طبیعی تعیین می کند می گیرد و از طریق ترکیبی از انیمیشن و طراحی گرافیک، یک فیلم دیجیتال تولید می کند. با استفاده از موشن گرافیک می توانید یک فیلم متحرک یا صحنه دار را بهبود بخشید و جلوه هایی مانند پس زمینه های متحرک را به پروژه های خود اضافه کنید. با افزایش بازاریابی محتوای ویدئویی، موشن گرافیک از قلمرو فیلم و تلویزیون به کانال های رسانه های دیجیتالی پربازدید راه یافته است.

در حالی که موشن گرافیک را می توان توسط هرکسی با خلاقیت و دسترسی به ابزار حرفه ای تجارت ارائه کرد، اما این روش محدود به چند ایده خاص و مختصر نیست. برای ایجاد موشن گرافیک زیبا و واقع گرایانه به سطح تخصص، اشتیاق و دانش اصول انیمیشن و طراحی گرافیک در حرکت نیاز دارد.

دوره رایگان اصول اولیه طراحی موشن گرافیک

دوره رایگان اصول اولیه طراحی موشن گرافیک

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره اصول اولیه طراحی موشن گرافیک را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

چرا به موشن گرافیک نیاز دارید؟

برای درک اینکه چرا به موشن گرافیک نیاز دارید، ابتدا باید بفهمید دقیقاً چه چیزی برای برقراری ارتباط نیاز دارید. برای تعامل با مشتریان، نام تجاری شما به یک داستان جذاب احتیاج دارد تا بتواند محصولات و خدمات شما را به مشتریان به خوبی منتقل کند. موشن گرافیک به شما امکان می دهد برند خود را به روشی به مخاطبان نشان دهید که تاثیر گذاری آن در ذهن مخاطب بیشتر از آگهی های مکتوب باشد.

محتوای ویدئویی دیگر یک ابزار بازاریابی نیست، بلکه یک الزام برای همه مشاغل است، تخمین زده می شود که 43٪ از مردم مایل به دیدن محتوای ویدیویی هستند.

تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک در چیست؟

موشن گرافیک و انیمیشن اغلب در یک نقش ظاهر می شوند، و حتی گاهی اوقات به جای یکدیگر استفاده می شوند، و حتی اگر سالیان سال با این موارد آشنا باشید بازهم تعریف تفاوت بین این دو می تواند دشوار باشد. اما اگر بطور مختصر بخواهیم توضیح دهیم می توان گفت. موشن گرافیک با طرح های گرافیکی آغاز می شود. این قطعات از عناصر طراحی مانند تایپوگرافی، ترکیب و اشکال تشکیل شده است که از یک جسم استاتیک به یک جسم در حال حرکت تبدیل می شوند.

تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک در چیست؟

انیمیشن بسیار گسترده تر است. اگرچه می تواند گرافیک حرکتی را در بر بگیرد، شامل بسیاری از سبک ها، تکنیک ها و اهداف دیگر است. در حالی که موشن گرافیک از قلمرو طراحی متولد شده و مشغولیت اصلی عملکرد و کارایی عملکرد انتقال پیام های خاص را حفظ کرده است. انیمیشن بیشتر مناسب کارهای هنری و سرگرمی است. گرچه این تمایزها بیشتر و بیشتر باعث ایجاد ابهام می شوند.

واضح ترین تمایز بین این دو عمل این است که موشن گرافیک، در مقابل انیمیشن، به جای شخصیت ها یا داستان ها، توسط شکل ها و فرم های انتزاعی متحرک هدایت می شود. اما این بدان معنا نیست که آنها دو نقطه مقابل هم هستند. موشن گرافیک صدا و متن را با انیمیشن ترکیب می کند و داستانی جذاب ایجاد می کند.

نرم افزارهای موشن گرافیک چیست؟

در دنیای امروز باتوجه به رشد سریع تکنولوژی آن هم درحالی که هر روز با بروزرسانی ها و پیدایش نرم افزارهای جدید مواجه هستیم شناخت نرم افزارهای ساخت موشن گرافیک بسیار مهم است.

در ادامه این مقاله چند مورد از نرم افزار ساخت موشن گرافیک حرفه ای که بسیار مورد توجه واقع شده است را به همراه ویژگی هایشان مورد بررسی قرار خواهیم داد.  اینها برنامه ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک نیز هستند.

انواع-نرم-افزارهای-موشن-گرافیک

نرم افزارهای موشن گرافیک

شما احتمالاً جمله “به نظر می رسد مانند فتوشاپ است” را شنیده اید، که حاکی از تغییر تصویر حال به هر طریقی است. نرم افزار‌های زیر نرم افزارهای مورد نیاز موشن گرافیک هستند. نرم افزار های بسیار زیاد دیگری برای موشن گرافیک وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید.

1.Adobe Photoshop

اولین برنامه موشن گرافیک ساز فتوشاپ است. تقریباً به اندازه نرم افزارهای خلاقانه همه کاره است. برای یک طراح موشن گرافیک، دانش مهم در مورد فتوشاپ و ویژگی های آن دارای اهمیت است.

خبر خوب این است که استفاده از فتوشاپ بسیار آسان است.

مشخصات:

  • ویرایش بافت های عکس
  • پانل های طراحی متنوع
  • اتصال تصاویر متفاوت
  • ایجاد فایل Gif
  • طرح بندی انیمیشن ها
  • روتوسکوپ

2. نرم افزار ایلوستریتور ILLUSTRATOR

Adobe Illustrator شبیه فتوشاپ است اما عملکرد آن کاملاً متفاوت است. در حالی که فتوشاپ درباره ویرایش یک بیت مپ (مبتنی بر پیکسل) است، Illustrator یک نرم افزار ویرایش برداری است.

اگر با اصطلاح ویرایش برداری آشنا نیستید، یک تصویر برداری به سادگی فایلی است که می تواند به صورت نامحدود و بدون پیکسل ویرایش شود. این مهم هنگام طراحی آرم ها، اشیا designer طراح و پس زمینه های برداری برای استفاده در گردش کار Motion Graphics بسیار مهم است.

مشخصات:

  • طرح های عالی پیکسلی
  • قابلیت ضربه محکم و ناگهانی در پیکسل ها
  • الگوها و ایستگاه از پیش تنظیم شده طراحی داخلی
  • ابزار استخراج CSS
  • هماهنگ سازی رنگ
  • گزینه تغییر رایگان
  • چشم انداز بهبود نقشه ها
  • نمادهای پویا
  • راهنماهای هوشمند

همانند فتوشاپ، پرونده های Illustrator به راحتی برای انیمیشن به After Effects وارد می شوند. اگر تصمیم گرفتید که می خواهید ظاهر آرم خود را تغییر دهید، می توانید فایل را در Illustrator ذخیره کنید و به صورت خودکار در AE به روز شده تحویل بگیرید.

3. نرم افزار افترافکت AFTER EFFECTS

مهمترین نرم افزار برای کنترل به عنوان یک موشن گرافیست، Adobe After Effects می باشد. افترافکت یک نرم افزار موشن گرافیک سه بعدی و دو ونیم بعدی است. این بدان معناست که تقریباً می توانید هر موشن مورد نظر خود را ایجاد کنید.

به شرطی که شامل مدل سازی سه بعدی نباشد (به استثنای موارد استثنا). به طور کلی پس از طراحی تابلوها و عناصر طراحی در Photoshop و Illustrator، نرم افزار اصلی مورد استفاده برای متحرک سازی نرم افزار افترافکت است.

مشخصات:

  • لوگو را نشان میدهد
  • عنوان متحرک
  • ترکیب سه بعدی
  • ردیابی ترافیک
  • قابلیت تغییر اشیا
  • اثرات شبیه سازی
  • ایجاد الگو
  • طراحی ارائه

هنگامی که متحرک سازی پروژه خود را در After Effects به پایان رساندید، می توانید یک ویدیوی تمام شده را صادر کرده و به نرم افزار ویرایش فیلم ارسال کنید تا به بقیه پروژه اضافه شود.

آموزش موشن گرافیک

آموزش موشن گرافیک در افتر افکت

موشن گرافیک به اشکال و عناصری که به صورت متحرک شده در می آیند گفته میشود و این روزها با توجه به فراهم آمدن امکان نمایش موشن گرافیک در شبکه های اجتماعی و اینترنت میزان استقابل از آن به شدن بالا رفته است. متخصصین موشن گرافیک اغلب نرم افزار افتر افکت را انتخاب مینمایند چرا که فایل های آماده که در پروژه ...

%70 تخفیف
824.000 تومان
247.200 تومان
بررسی و خرید دوره

4. نرم افزار پریمیر PREMIERE PRO

پریمیر پرو، مانند همه نرم افزارهای دیگر تا این مرحله، در Creative Cloud گنجانده شده است. از برنامه هایی مانند Final Cut Pro ، Sony Vegas و Avid Media Composer می توانید برای ایجاد یک فیلم کامل بعد از پایان استفاده از After Effects استفاده کنید.

با این حال ، Adobe در ادغام افتر افکت و پریمیر با یکدیگر گام های بلندی برداشته است  و باعث می شود پریمیر برای طراحان حرکت و ویراستاران ویدیو بسیار حیاتی باشد.

مشخصات:

  • انجام پروژه های همزمان
  • ویرایش VR
  • ویرایش صدای VR
  • جلوه دادن به محتوا
  • عنوان فیلم و گرافیک
  • برچسب های مناسب
  • پشتیبانی از Lumetri

نرم افزار های گفته شده بهترین نرم افزار موشن گرافیک و نرم افزار موشن گرافیک دو بعدی هستند. برای دانلود برنامه موشن گرافیک برای ویندوز میتوانید به سایت‌های مختلفی که برای دانلود نرم افزار وجود دارد بروید.

نرم افزار موشن گرافیک برای موبایل

خب در ادامه این مقاله به شما چند نرم افزار های لازم برای موشن گرافیک برای موبایل را معرفی میکنیم . این برنامه ها هم برای نرم افزار موشن گرافیک برای اندروید و هم نرم افزار موشن گرافیک برای ایفون کاربرد دارند.

Adobe Creative Cloud Express: Design

Adobe Creative Cloud Express: Design یک برنامه قوی برای خلق موشن گرافیک های زیباست. این برنامه هم برای سیستم عامل اندروید، سیستم عامل ایفون، و ویندوز در دسترس است.

در این برنامه صد‌ها قالب آماده برای استفاده وجود دارد که می‌توانید از هر کدام از آن ها استفاده کنید و حتی آن ها را شخصی سازی کنید. همچنین می‌توانید به آن صدا هم اضافه کنید.این برنامه متاسفانه پولی است و نسخه ی رایگان آن دو هفته بیشتر نیست.

نرم افزار موشن گرافیک برای موبایل

Flipa clip

این نرم افزار قدرت این را دارد که ایده های شما را در عرض چند دقیقه و بسیار سریع تبدیل به موشن گرافیک کند. شما در این برنامه باید فریم به فریم پروژه خود را بسازید و حتی می‌توانید در ان نقاشی هم بکشید.شما همچنین به تک تک لایه هایی که در پروژه خود ساخته اید دسترسی دارید تا اگر زمانی خواستید تغییری در یکی از لایه های خود بدهید، براحتی بتوانید به آن ها دسترسی پیدا کنید.

نرم افزار موشن گرافیک برای موبایل

Pics Art

نرم افزاری است که تقریبا همه می‌شناسند و با آن آشنایی کمی دارند. در نسخه های جدید این برنامه شما می‌توانید روی عکس هایتان موشن گرافیک کار کنید. این برنامه رایگان است و میتوانید از تمامی امکانات از افکت‌ها، ترنزیشن‌ها تا جدید ترین موزیک های معروف اینستاگرام استفاده کنید.

معنای موشن گرافیک چیست؟

Alight Motion

این نرم افزار اولین نرم افزاری است که به عنوان برنامه موشن گرافیک تخصصی در موبایل شناخته میشود. در این برنامه شما می‌توانید از وکتورها، تغییر فریم‌های افکت‌ها و وکتورها، اصلاح رنگ و امکان خروجی گرفتن به صورت گیف و MP4 استفاده کنید و زیبایی خاصی به پروژه خود ببخشید.

نرم افزار موشن گرافیک برای موبایل

Stopmotion Studio

این برنامه همانطور که از اسمش پیداست میتوانید استاپ موشن بسازید. این برنامه هم برای سیستم عامل‌های اندروید و آیفون و هم کامپیوتر دردسترس است.

نرم افزار موشن گرافیک برای موبایل

Animation Desk

این برنامه برای ساخت موشن گرافیک به صورت فریم به فریم است. شما میتوانید در این برنامه بدون گرفتن خروجی فایل خود را منتشر کنید. این برنامه هم برای سیستم عامل اندروید و هم سیستم عامل آیفون وجود دارد ولی عملکرد بهتر و امکانات بیشتری در اختیار کاربران گوشی‌های آپل قرار داده است.

نرم افزار موشن گرافیک برای موبایل

نرم افزار ساخت موشن گرافیک آنلاین

حال اگر شما سیستم قوی برای ساخت موشن گرافیک و کارهای گرافیکی ندارید ما ۵ سایت برای شما آماده کردیم که شما می‌توانید از آن برای ساخت موشن گرافیک انلاین استفاده کنید.

Crello

این سایت یکی از سایت‌هایی است که میتوانید از آن به عنوان نرم افزار ساخت موشن گرافیک آنلاین استفاده کنید. این سایت بیش از ۸۰۰۰ قالب آماده برای استفاده دارد که متاسفانه بیشتر آن‌ها رایگان نیستند و برای استفاده شما باید اشتراک سایت را خریداری کنید.ولی نسخه رایگان کارراه انداز است و نیاز شما را برطرف میکند. در این سایت شما از چهار فرمت اینستاگرام، فیسبوک، مربعی و فول اچ دی باید استفاده کنید و بعد از اتمام کار خروجی بگیرید.

متاسفانه این سایت ایران را تحریم کرده و شما نیاز دارید از ابزار دور زدن تحریم استفاده کنید.

Moovly

این سایت یک سایت مبتنی بر فضای ابری است و هیچ نیازی برای دانلود نیست، فقط نیاز به یک اینترنت خوب است تا بتوانید از امکانات آن استفاده کنید. این سایت آرشیوی بیش از یک میلیون قالب، تمپلیت، و افکت‌های متفاوت دارد که همگی رایگان هستند و میتوانید از آن به راحتی استفاده کنید.

Renderforest

وب سایت Renderforest یکی دیگر از سایت های بسیار خوب و عالی برای موشن گرافیک، با بیش از هزار تمپلیت رایگان، مانند متن های متحرک، ایکن‌ها، تصاویر متحرک و قابلیت شخصی سازی در این سایت وجود دارد که شما می‌توانید از آن ها استفاده کنید و ایده‌های خود را در آن پیاده کنید.

Biteable

یکی دیگر از سایت‌های ساخت موشن گرافیک که میتوانید به عنوان نرم افزار ساخت موشن گرافیک آنلاین استفاده کنید، سایت Biteable است، با تنوع بالای قالب‌های آماده و تمپلیت‌های جذاب برای شما که بتوانید از آن برای ساخت پروژه مد نظر خود استفاده کنید و یک ویدیوی حرفه‌ای بسازید.

PowToon

اخرین سایت در این لیست است. این سایت یکی از بهترین سایت‌ها برای ساخت موشن گرافیک با قابلیت‌های بسیار بالا و رایگان است که به شما امکان ساخت یک ویدیو موشن گرافیک عالی را می‌دهد.تنها مشکل آن این است که در برنامه رایگان آن شما امکان دانلود از آن را ندارید و فقط باید آن را در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام آپلود کنید. بعد از می‌توانید آن را با نرم افزار های مربوطه دانلود کنید.

انواع موشن گرافیک

اگر شما به دنبال کسب درآمد اینترنتی هستید و نمیدانید از کجا شروع کنید، آموزش موشن گرافیک شروع خوبی است. چراکه برای پیر و جوان بسیار جذاب می باشد، شما می توانید آنها را در هر کجا ایجاد کنید و از امکانات بی پایان آنها استفاده کنید. موشن گرافیک انواع و

ازجمله کاربردهای موشن گرافیک میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد آگاهی از یک موضوع
  • توضیح یک مفهوم جدید
  • معرفی محصولات و یا خدمات
  • آموزش
  • هدایت مخاطبان به سمت بازاریابی و تبلیغات
  • ایجاد تعامل در شبکه های اجتماعی

در ادامه این مقاله شما را با انواع موشن گرافیک و کاربردهای موشن گرافیک آشنا خواهیم کرد. در این مقاله به ۱۰ مورد از انواع مختلف موشن گرافیک اشاره خواهیم کرد.

انواع موشن گرافیک

1. Explainer videos (فیلم های توضیحی)

اولین مورد از انواع سبک موشن گرافیک فیلم های توضیحی هستند. این فیلم ها دامنه وسیعی را شامل می شوند و می توان گفت متداول ترین کاربرد موشن گرافیک ایجاد این فیلم ها است.

فیلم های توضیحی یک فرایند پیچیده است. برای ایجاد روند توضیح از یک انیمیشن جداگانه و تکه تکه استفاده می شود که در صورت ترکیب، یک تصویر بزرگ ایجاد می کند. این روش باعث می شود افراد از نظر احساسی از آن استفاده کنند. ارتباط برقرار کنید زیرا نماینده مارک تجاری در تاریخ هستید. به نوعی

2. Instructional videos  (فیلم های آموزشی)

این مورد را می توان در دسته فیلم های توضیحی گنجانید. اما من می خواهم این بخش را جدا کنم تا روشهای مختلف استفاده از تصاویر برای تمرکز بر روی مفهوم (نوع) یا تمرکز بر روی محصول را ارائه دهم.

یک روش خوب برای نه تنها بیان یک داستان در مورد محصول خود بلکه به شما می گوید که چگونه از آن محصول استفاده کنید. چه محصول فیزیکی باشد و چه دیجیتال. در هر دو حالت، تصاویر می توانند شک و تردید در مورد مفید بودن آن را برطرف کنند.

وقتی محصولی را می بینم، دوست دارم ویدیویی در مورد آن ببینم که ویدیوی واقعی محصول را ترکیب کرده و تصویر اطلاعات را ارسال می کند.

3. User interface (UI) animation (انیمیشن رابط کاربر (UI))

این یک مهارت خوب است که به شما امکان می دهد مدل ها و عکس های سلفی خود را متحرک کنید تا وضوح و وضوح بیشتری برای تیم ایجاد کنید.

از گرافیک متحرک می توان برای نمایش لیست های زیادی از محتوا و انیمیشن ها استفاده کرد تا دیگران درک بهتری از کاربر داشته باشند.

این ویژگی همچنین می تواند در محصولات تحویل عکس گنجانده شود ، زیرا باعث تبلیغ محصول ، یک برنامه یا یک برنامه ما می شود.

این نمونه بازیگران فیلم بیشتر برای برقراری ارتباط بین طراحان و سازندگان (برنامه ها) برای درک بهتر محصول دنبال می شود.

Logos .4 (لوگو ها)

این مدل واقعاً می تواند به ایده آل بودن برند شما کمک کند. متحرک سازی آرم بسیار سرگرم کننده است و این مدل موشن گرافیک می تواند باعث جذابیت بیشتر برند و ایجاد نشاط به برند شود.

نمونه های زیادی از آرم های انیمیشن در شبکه وجود دارد که می تواند الهام بخش باشد.

5. ICONS ( آرم ها)

خوب ، راه دیگری که می تواند صفحه نرم افزار یا برنامه را قدرتمندتر کند، استفاده از انیمیشن در آیکون ها است.

وقتی روی یک دکمه کلیک می کنید و حرکتی ایجاد می شود، این باعث می شود برنامه پویاتر باشد. آیکون های انیمیشن زیادی در شبکه وجود دارد که می تواند منبع الگویی برای یک پروژه موشن گرافیک باشد.

امروزه با کمک SVG (بردار گرافیکی) و فایل های CSS می توان بدون حتی کند شدن سرعت سایت ، انیمیشن های جذابی را برای سایت ها و برنامه ها ایجاد کرد.

6. Titles(عناوین)

می توان گفت یکی از مبانی شکل گیری موشن گرافیک ساخت عناوین فیلم بود. عناوین زیادی از فیلم ها و مجموعه های تلویزیونی را مشاهده می کنید که با استفاده از موشن گرافیک ساخته شده اند.

7. Infographics (اینفوگرافیک)

شما می توانید نمودارها ، عناصر و نمودارها را در یک اینفوگرافیک متحرک کرده و مهمترین آنها را برجسته کنید. همچنین می توانید به مخاطب بفهمانید که ابتدا کدام قسمت را بخواند.

ساخت انیمیشن برای اینفوگرافیک های تعاملی یک اصل است و حرکت گرافیکی می تواند اینفوگرافیک شما را با ثبات تر کند.

همچنین می توانید برخی از بخش های اینفوگرافیک را به فیلم های توضیحی پیوند داده و به بیرون لینک دهید تا اطلاعات بیشتری به مخاطب ارائه دهید.

8. Presentations

در ارائه مقالات و سخنرانی ها، نرم افزارهایی مانند PowerPoint ، Keynote و Perzi می توانند از قدرت حرکت گرافیکی استفاده کرده و متن و عکس را جابجا کنند. همچنین می توان انیمیشن را به مفاهیم و نمودارها اضافه کرد. اینها ارائه و انتقال بهتر مفهوم را بهبود می بخشد.

9. Broadcast graphics (برودکستینگ)

برودکستینگ یا گرافیک پخش نوعی حرکت گرافیکی است که شما در اخبار، رویدادهای ورزشی و استودیوهای خبری زنده بسیار مشاهده می کنید.

از زیرنویس های زنده شبکه گرفته تا نمایش نام و مکان در اعلانات خبری ، می تواند در این گروه قرار بگیرد و هر روز تعداد زیادی از این تصاویر متحرک را مشاهده می کنید.

10. GIFs(گیف ها)

می توانید بگویید که عکس های GIF در دسته تصاویر گرافیکی قرار نمی گیرند. اما ممکن است و من فکر می کنم یکی از مدل های خوب حرکت گرافیکی قدیمی ست. اگر یک فایل gif به درستی ایجاد شده باشد ، می تواند وظایف یک موشن گرافیک را انجام دهد ، به عنوان مثال ، یک gif خوب در شبکه های اجتماعی به خوبی مدیریت می شود و همچنین می تواند در ارائه پست کمک زیادی کند.

درآمد و بازار کار موشن گرافیک

درآمد و بازار کار موشن گرافیک  چگونه است؟ موشن گرافیک چیست و در چه حوزه‌هایی استفاده می‌شود؟ ابزارهای مورد نیاز در ساخت موشن گرافیک چیست؟ حقوق موشن گرافیست به چه عواملی بستگی دارد؟ بازار کار موشن گرافیک به چه صورت است؟ درآمد طراحی موشن گرافیک چقدر است؟ در دنیای اینترنت یکی از حوزه‌های موردتوجه در بین مشاغل مختلف موشن گرافیک است. برای مطالعه بیشتر در مورد موشن گرافیک میتوانید به سایت ویکی پدیا مراجه نمایید.

استفاده از موشن گرافیک از سال 2014 رشد قابل‌ملاحظه‌ای را داشته است. افراد زیادی در این حوزه مشغول به فعالیت هستند و هرساله طرح‌ها و ایده‌های جدیدتری برای استفاده از آن مطرح می‌شود.

یکی از سؤالات متداول افرادی که به تازگی آموزش موشن گرافیک را شروع کرده اند، درباره این حوزه بازار کار و میزان حقوق موشن گرافیست است. در ادامه این مقاله در مورد درآمد و بازار کار موشن گرافیک صحبت خواهیم کرد. اما قبل از هر چیز بهتر است با دنیای موشن گرافیک آشنا شوید.

معنای موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک را در تعریفی ساده چنین بیان می‌کنیم: جان بخشیدن به تصاویر ثابت و بی‌روح. این جان بخشیدن و به حرکت درآوردن با استفاده از افکت‌های متنوع صوتی و تصویری قابل‌اجرا می‌باشد.

یک طراح موشن گرافیک با استفاده از ایده‌های جذاب و کارآمد سعی در جان بخشیدن به تصاویری دارد که شاید برای کاربران در نگاه اول جذابیتی نداشته باشند و این هنر طراح است تا با به‌کارگیری ابزارهای گوناگون تصاویر بی‌روح را طوری کنار هم بچیند تا پیامی را به‌خوبی منتقل کند.

ابزارهای ساخت موشن گرافیک

امروزه ویدیوها بسیار پرطرفدار هستند و کاربران  دنیای اینترنت ساعت‌های زیادی را در YouTube ، Instagram و Aparat می‌گذرانند پس آنچه می‌تواند برای یک طراح موشن گرافیک مهم واقع شود آزادی عمل در استفاده از اجزای گرافیکی، تصاویر رو رنگ‌هاست. چراکه هرچه به این موارد بیشتر پرداخته شود طرح را جذاب‌تر و گیراتر می‌کند.

طراح موشن گرافیک با استفاده از انواع اجزای گرافیکی، تصاویر و رنگ‌ها طرح موردنظر را پیاده می‌کند. آنچه قابل‌توجه است آن است که این کار نیازی به هزینه‌های زیادی برای فیلم‌برداری، نورپردازی، صدابرداری و … ندارد، درنتیجه می‌تواند جایگزین مناسبی برای ویدیوهای قدیمی و کلاسیک باشد.

طراح با توجه به بودجه در نظر گرفته‌شده برای این کار از ابزارهای گوناگونی استفاده می‌کند که معروف‌ترین آن‌ها  ادوبی انیمیت و افترافکت هستند همچنین ایلوستریتور، انیمیشن‌های ۲ بعدی و ۳ بعدی، فتوشاپ ابزارهای گرافیکی دیگری هستند که در این زمینه می‌تواند به طراح کمک کند. با این ابزارها حقوق موشن گرافیست و بازار کار موشن گرافیک بالا میرود

درآمد و بازار کار موشن گرافیک:

در مورد درآمد و بازار کار موشن گرافیک تفاوت زیادی در درآمد افراد مبتدی و متخصصان باتجربه وجود دارد ، اما این نباید شمارا ناامید کند چراکه در صورت پیشرفت درآمد بی‌نظیری را خواهید داشت. اگر شما به‌عنوان فریلنسر کار می‌کنید، میزان درآمد شما با توجه به تجربه و مهارت شما تعیین می‌شود، این مورد هم خوب است و هم بد.

چراکه یک فریلنسر وقت بیشتری دارد زیرا از راه دور کار می‌کند، اما ثبات وجود ندارد و ممکن است گاهی قرارداد خوبی پیدا نکند. اما آنچه در اینجا مطرح است بحث تجربه و مهارت است و همان‌طور که واضح است هرچه تجربه و مهارت بیشتر باشد میزان درآمد و بازار کار موشن گرافیک نیز بالا خواهد رفت.

اما اگر تازه‌کار هستید نگران نباشید که درآمد شما از این حوزه پایین خواهد بود چراکه فاکتور دومی که در تعرفه درآمد از موشن گرافیک مؤثر واقع می‌شود فن بیان و توانایی بازاریابی درگرفتن پروژه می‌باشد. افراد بسیاری در این زمینه مشغول به فعالیت هستند اما ازآنجاکه فن بیان مناسبی در این زمینه ندارند نمی‌توانند درآمد کافی و قابل‌توجهی را کسب کنند.

معنای موشن گرافیک چیست؟

مهم ترین عاملی که شما برای رسیدن به درآمد و بازار کار موشن گرافیک میتوانید طی کنید این است که در مرحله اول یک دوره آموزشی استاندارد را برای آموزش موشن گرافیک در نظر بگیرید و در مرحله بعدی سعی بر تکمیل هرچه بیشتر پورتفولیوی خود داشته باشید.

به این صورت شما خواهید توانست رفته به رفته با ساخت نمونه کارهای قوی تر در رزومه خود و ارائه و ترویج آنها در رسانه های مختلفی مانند اینستاگرام درآمد خوبی را در این زمینه به واسطه پروژه ها و پرداختی های مناسب، عاید خود نمایید.

حقوق موشن گرافیست و هزینه ساخت موشن گرافیک:

در زیر به درآمد موشن گرافیک و بازار کار موشن گرافیک در حال حاضر در ایران میپردازیم و البته نکته قابل توجه این است که این میزان حقوق موشن گرافیست که رقم پرداختی کارفرما به ازای موشن گرافیک ها محسوب میشود میتواند بسته به آن کارفرما و سطح کاری شما متفاوت باشد:

لوگو متحرک (زمان: ۳۰ ثانیه) 50,000,000 ریال
بنر متحرک تبلیغاتی _ سایت (زمان: ۳۰ ثانیه) 20,000,000ریال
فلت موشن _ اینفو متحرک (زمان: ۶۰ ثانیه) 40,000,000 ریال
بسته برنامه تلویزیون کامل

 

(شامل:طراحی لوگو، عنوان بندی شروع و انتها ورود برنامه، جداکننده ها، زیرنویس، پس زمینه متحرک)

200,000,000ریال
گرافیک متحرک _ آگهی تبلیغاتی (زمان: ۳۰ ثانیه) 50,000,000ریال
عنوانبندی فیلم و سریال (زمان:۶۰ ثانیه) 100,000,000ریال

تعرفه ساخت موشن گرافیک

ممکن است برایتان سؤال ایجاد شده باشد که تعرفه طراحی موشن گرافیک چگونه محاسبه می‌شود. چرا قیمت شرکت‌های مختلف در ساخت موشن گرافیک متفاوت است؟ این هزینه‌ها بر چه اساس و معیارهایی محاسبه می‌شود؟ تعرفه انواع موشن گرافیک و تبلیغات به چه میزان است و آیا تعرفه خاصی برای این منظور در نظر گرفته شده است؟ چگونه آموزش موشن گرافیک را شروع کرده و بطور حرفه ای جلو ببریم؟

هزینه موشن گرافیک همیشه آنقدر نیست که همگان فکر می‌کنند. شما می‌توانید نتایج خوبی را با قیمت مناسب شاهد باشید. اما اینکار نیازمند مدیریت درست پروژه می‌باشد. موشن گرافیک که یکی از ابزارهای مهم در رسانه‌های تصویری می‌باشد درواقع یک ویدئوی کوتاه است که از به حرکت در آمدن المانهای گرافیکی ساخته می‌شود.

حتماً به یاد دارید در کودکی بازی را تحت عنوان سایه بازی انجام می‌دادید، در واقع شما پیامی را از طریق به حرکت در آوردن سایه‌ها منتقل می‌کردید. موشن گرافیک نیز همین کار را انجام می‌دهد. انتقال پیام با کمک ابزارهای گرافیکی.

نحوه محسابه هزینه موشن گرافیک

کاربردهای موشن گرافیک

  • تبلیغات و برندسازی
  • سینما و تلویزیون
  • طراحی وب
  • شبکه های اجتماعی
  • آموزشی
  • هنرهای دیجیتالی
  • بازی ها

درادامه این مقاله نحوه محاسبه قیمت موشن گرافیک تبلیغاتی و نحوه قیمت گذاری آن را توضیح خواهیم داد. ساخت موشن گرافیک نیازمند توانایی‌هایی می‌باشد که در تعیین میزان هزینه موشن گرافیک تاثیرگذار است.

توانایی های طراح موشن گرافیک

  • ایده پردازی با ذهنی باز و خلاق
  • آشنایی و تسلط بر انواع نرم افزارهای موشن گرافیک
  • تجربه در استفاده از سبک های مختلف این حوزه
  • دستگاه های ضبط ویدئو، تصویربرداری و ضبط صدا

عوامل موثر در تعرفه ساخت موشن گرافیک

  • نوع سناریو درخواستی
  • استفاده از موزیک یا گوینده
  • زمان
  • تجهیزات و نیروی انسانی به کار گرفته شده
  • نوع و هدف موشن گرافیک درخواستی

عوامل تعیین کننده در هزینه موشن گرافیک

دانلود کتاب موشن گرافیک pdf

آموزش motion graphic pdf در دنیای امروز، بهترین راه برای انتقال اطلاعات به ذهن و چشم مخاطبان استفاده از تصاویر ساده در رنگ های جذاب و سرگرم کننده، ترکیب عناصر و ایجاد یک سیستم جالب است که روند هدف را به مردم منتقل کند.در این مقاله به معرفی دانلود کتاب موشن گرافیک pdf پرداختیم. در واقع، برای انتقال اطلاعات به مشتریان و افرادی که از کالایی بازدید میکنند یا معرفی یک اثر و غیره، استفاده از تصاویر سرعت انتقال بسیار بالاتری نسبت به عکس دارد.

بنابراین استفاده از اشکال و تصاویر جذاب و ساده به همراه اطلاعات خلاصه می تواند روش بسیار مهمی برای تبلیغات و آموزش باشد. آموزش موشن گرافیک در این راه به شما کمک خواهد کرد.

ساده ترین و قدیمی ترین راه برای این کار استفاده از Power Point است که به طور گسترده ای در بین کاربران استفاده می شود. اما جدیدترین، جذاب ترین و حرفه ای ترین روش برای این کار ایجاد موشن گرافیک توسط آموزش از طریق کتاب موشن گرافیک است که می تواند در برنامه های مختلف پیاده سازی شود.

کاربرد کتاب موشن گرافیک در چیست؟ pdf موشن گرافی چیست ؟

کتاب موشن گرافیک در تمام پلت فرم های دیجیتال استفاده شده است. از استفاده های تجاری تا برنامه های تلویزیونی و فیلم ها و سینما ها و برنامه های موبایل و وب سایت ها، از موشن گرافیک استفاده میشود و یک شکل از رسانه مدرن در عصر امروزی است که بسیار کاربردی می باشد. ما در دنیای دیجیتال زندگی میکنیم برای همین از تصاویر متحرک در رسانه های بسیار زیاد مانند شبکه های اجتماعی و همین طور تبلیغات و …  استفاده میشود.

بر حسب نوع تصاویری که خلق میکنید، میتوانید در ساخت فیلم هالیوود یا ساخت برنامه های موبایل شرکت داشته باشید. Adobe After Effects و بسیاری از نرم افزاهای موشن گرافیک دیگر در این زمینه بسیار دقیق و حرفه ای عمل میکنند. اما مسئله این است که استفاده از نرم افزار برای همه آسان نیست و برای یادگیری نرم افزار آموزش و تمرین زیادی لازم است.

برای موشن گرافیک یکی از راه های پیشنهادی مطالعه کتاب موشن گرافیک است که افراد خبره در این حوزه آنها را تدوین کرده اند.اگر به دنبال دانلود کتاب افترافکت موشن گرافیک هستید تا موشن گرافیک بطور حرفه ای بیاموزید فایل ضمیمه شده شما را در این راه راهنمایی خواهد کرد.

دانلود کتاب آموزش موشن گرافیک pdf

دانلود کتاب موشن گرافیک pdf

دانلود کتاب آموزش motion graphic pdf اطلاعات کامل و دقیقی را برای افراد علاقه مند به این حوزه ارائه خواهد کرد. مفتخریم که با مقاله معرفی کتاب موشن گرافی همراه ما بودید. در این مقاله به صورت  رایگان جزوه موشن گرافیک pdf را در اختیارتان قرار دادیم. در ادامه به دانلود رایگان کتاب موشن گرافیک دسترسی پیدا کنید.

دانلود موزیک برای موشن گرافیک

از اواسط دهه 1970 به بعد ، موزیک ویدیوها نقش مهمی در بازاریابی موسیقی جدید داشتند، MTV  با راه اندازی آن در سال 1981 اولین موج را رهبری کرد در حالی که در دهه 1980 و 1990 تلویزیون اصلی ترین راه را تلویزیون می دانستند. آموزش موشن گرافیک نیز رفته رفته به لیست افراد علاقه مند به این حوزه افزوده شد.

معنای موشن گرافیک چیست؟

دانلود موزیک مخصوص موشن گرافیک

اینترنت اکنون به پلتفرم غالب تبدیل شده است و YouTube جایگزین MTV به عنوان پخش کننده اصلی شناخته شده است.

با تکامل محیط ویدئو کلیپ، تکنیک های تولید شده نیز تکامل یافته اند و این در هیچ کجا مشهودتر از استفاده روزافزون از موشن گرافیک نیست. افزایش موشن گرافیک در کلیپ ها (تولید شده در انواع برنامه ها، از افترافکت تا مایا) به چندین عامل مربوط می شود. یکی از این عوامل فناوری ای است که دستیابی به نتایج حرفه ای را بیش از هر زمان دیگری آسان می کند.

از موشن گرافیک به طور گسترده ای در تبلیغات، تلویزیون و حتی فیلم ها استفاده می شود. اما یک مکان که موشن گرافیک واقعاً می تواند بدرخشد، دنیای موسیقی ویدیوها است.

اگر به دنبال دانلود موزیک برای موشن گرافیک هستید فایل pdf ضمیمه شده به شما در این راه کمک شایانی خواهد کرد.

دانلود موزیک برای موشن گرافیک

شما همچنین میتوانید برای دانلود موسیقی موشن گرافیک به سایت‌های رایگانی که موسیقی در اختیار کاربران خود می‌گذارند بروید و از آن جا برای خود موزیک دلخواه خود را دانلود کنید و استفاده کنید.

بعضی از سایت‌های دانلود موزیک موشن گرافیک:

این سایت ها برای دانلود آهنگ تیزر موشن گرافیک، موسیقی پس زمینه موشن گرافیک، موسیقی بی کلام موشن گرافیک میتواند مورد استفاده قرار بگیرد.

سایت‌های اینچنینی بسیار در فضای اینترنت هستند که بعضی از آن‌ها نیاز به خرید اشتراک دارید، بعضی از سایت‌ها هم خدمات محدود رایگانی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

توجه داشته باشید که این سایت‌ها استفاده از آن‌ها رایگان هست ولی حتما باید حق و حقوق سازنده در پروژه شما حفظ بشود. شما باید اسم سازنده و سایتی که از آن دانلود کرده‌اید را حتما در پروژه ذکر کنید.

خیلی ممنون از اینکه تا پایان مقاله موشن گرافیک چیست؟ با ما همراه بودید. امیدواریم مواردی که در این مقاله برای شما بیان کردیم کلیتی را در مورد کار موشن گرافیک چیست به شما داده باشد.

دانلود رایگان کتاب موشن گرافیک

در زیر به تعرفه درآمد از موشن گرافیک در حال حاضر در ایران میپردازیم و البته نکته قابل توجه این است که این میزان حقوق موشن گرافیست که رقم پرداختی کارفرما به ازای موشن گرافیک ها محسوب میشود میتواند بسته به آن کارفرما و سطح کاری شما متفاوت باشد:

  • لوگو موشن ( در بازه زمانی ۳۰ ثانیه) : 5 میلیون تومان
  • بنر متحرک تبلیغاتی _ سایت (در بازه زمانی۳۰ ثانیه) : 2 میلیون تومان
  • فلت موشن _ اینفو متحرک (در بازه زمانی ۶۰ ثانیه) : 4 میلیون تومان
  • ساخت یک مجموعه کامل با هدف پخش در تلویزیون و… (شامل طراحی لوگو، عنوان‌بندی شروع و انتها ورود برنامه، جداکننده‌ها، زیرنویس، پس‌زمینه متحرک) : 20 میلیون تومان
  • موشن گرافیک ویژه آگهی تبلیغاتی (در بازه زمانی ۳۰ ثانیه) : 5 میلیون تومان
  • عنوان‌بندی فیلم و سریال (در بازه زمانی ۶۰ ثانیه) : 10 میلیون تومان

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها