60% تخفیف تمدید تخفیف کلیه دوره های مکتب تی وی برای شما به مدت محدود ...
تفاوت کورل دراو و ایلوستریتور

تفاوت کورل دراو و ایلوستریتور

تاریخ انتشار : شهریور ۱۵, ۱۴۰۱ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۸, ۱۴۰۲ نویسنده : فائزه محمدی زمان مورد نیاز مطالعه : 10 دقیقه تعداد بازدید : 641 بازدید

در این مقاله از مقالات آموزش کورل دراو و آموزش ایلوستریتور می خواهیم تفاوت کورل دراو و ایلوستریتور را ببینم که چه فرق هایی دارند.

تفاوت بین کورل دراو و ایلوستریتور چیست

CorelDRAW در مقابل Adobe Illustrator

تفاوت کورل دراو و ایلوستریتور

اگر در صنعت طراحی گرافیک کار می‌کنید، فکر می‌کنم با CorelDRAW و Adobe Illustrator، دو نرم‌افزار محبوب طراحی، کاملاً آشنا هستید. هر دو برنامه برای ایجاد نقشه ها و گرافیک های برداری خوب هستند.

اما تفاوت در چیست؟ کدامیک بهتر است؟ (تفاوت corel و illustrator)اینها سؤالاتی است که بسیاری از طراحان (دقیقاً مانند من و شما) هنگام پایان دوره آزمایشی رایگان دارند.

در این مقاله، من برخی از نظرات خود را در مورد CorelDRAW و Adobe Illustrator با شما به اشتراک خواهم گذاشت.

اگر شما هم مانند من یک کاربر مک هستید، حدس می‌زنم از قبل با آنچه Adobe Illustrator است آشنا هستید، درست است؟ به طور خلاصه، این نرم افزار طراحی برای ایجاد گرافیک برداری، طرح اولیه، پوستر، لوگو، فونت، ارائه و سایر آثار هنری است. این برنامه مبتنی بر برداری برای طراحان گرافیک طراحی شده است.

از طرف دیگر، CorelDRAW مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای طراحی و ویرایش تصویر است که طراحان برای ایجاد تبلیغات آنلاین یا دیجیتال، تصاویر، محصولات طراحی، طراحی چیدمان‌های معماری و غیره از آن استفاده می‌کنند.

ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید چه کسی کجا برنده می شود.

آموزش سریع ایلوستریتور

دوره رایگان ایلوستریتور در نیم ساعت

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره رایگان ایلوستریتور در نیم ساعت را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.  





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

تفاوت کورل دراو و ایلوستریتور

نمودار مقایسه سریع

در زیر نمودار مقایسه سریعی وجود دارد که اطلاعات اولیه هر یک از این دو برنامه را نشان می دهد.

تفاوت کورل دراو و ایلوستریتور

CorelDRAW در مقابل Adobe Illustrator: مقایسه تفصیلی

در بررسی مقایسه ای زیر، تفاوت ها و شباهت ها را در ویژگی ها، سازگاری، قیمت، رابط کاربری، منحنی یادگیری و پشتیبانی بین Adobe Illustrator و CorelDRAW مشاهده خواهید کرد.

توجه: CorelDRAW چندین نسخه مختلف دارد. در این بررسی منظورم CorelDRAW Graphics Suite 2021 است.

تفاوت کورل دراو و ایلوستریتور

آموزش کورل

آموزش نرم افزار کورل دراو از مقدماتی تا پیشرفته

با استفاده از نرم افزار کورل می توان تصاویر وکتور های با کیفیت با گرافیک برداری را خلق کرد تا هیچ آسیبی به کیفیت و ابعاد تصویر وارد نشود. در این دوره ی آموزش کورل همراه با آموزش نقاشی دیجیتال شما هم قدم با استاد مجرب دوره می توانید بر روی فایل های تمرینی و پروژه های واقعی کار کنید و این نرم افزار را ...

%60 تخفیف
1.030.400 تومان
412.160 تومان
بررسی و خرید دوره

مقایسه کورل و ایلوستریتور

1. ویژگی ها

Adobe Illustrator به طور گسترده توسط متخصصان طراحی گرافیک استفاده می شود. CorelDRAW همچنین یک برنامه طراحی محبوب است که بسیاری از طراحان برای طراحی چاپ، طراحی و حتی طراحی صنعتی از آن استفاده می کنند.

هر دو برنامه به شما این امکان را می دهند که با استفاده از ابزارهای قدرتمند خود، نقاشی های دست آزاد و گرافیک های برداری ایجاد کنید. در CorelDRAW، ابزار Live sketch با یک تبلت طراحی واقعاً یک طراحی واقعی واقعی را ایجاد می کند که تقریباً شبیه طراحی دستی با قلم و کاغذ است.

تفاوت کورل دراو و ایلوستریتور

در Adobe Illustrator، با استفاده از ترکیب ابزار قلم، مداد، ابزار صاف و قلم مو، می‌توانید نقاشی‌هایی با دست آزاد ایجاد کنید. در این مورد، CorelDRAW برنده می‌شود، زیرا یک ابزار در مقابل چهار در ایلاستریتور است.

با این حال، برای گرافیک های برداری و تصاویر، Adobe Illustrator انتخاب بهتری است. شما می توانید کارهای زیادی با اشکال، فونت ها و رنگ ها انجام دهید.

تفاوت کورل دراو و ایلوستریتور

ابزار شکل ساز و ابزار قلم مورد علاقه من برای ایجاد آیکون هستند. شما به راحتی می توانید اشیاء را در Illustrator ویرایش کنید، در حالی که من احساس می کنم CorelDRAW استانداردتر است که آزادی زیادی برای کشف خلاقیت نمی دهد.

برنده: تساوی. هر دو برنامه دارای ویژگی های ایجاد طراحی شگفت انگیز هستند. برای طراحی با دست آزاد، شاید CorelDRAW را بهتر دوست داشته باشید. اگر بیشتر با برندسازی و لوگو کار می کنید، Adobe Illustrator مکان مناسبی است.

2. سازگاری و یکپارچگی

سرانجام CorelDRAW آن را برای کاربران مک در دسترس قرار داده است. خبر خوب! بنابراین اکنون هر دو Adobe Illustrator و CorelDRAW روی ویندوز و مک کار می کنند. در واقع CorelDRAW در لینوکس نیز موجود است.

CorelDRAW یک نسخه وب آنلاین دارد که در آن می توانید نظر بدهید و پروژه ها را ویرایش کنید، که یک عملکرد بسیار جالب برای ویرایش های ساده است. ایلاستریتور یک نسخه ساده برای آیپد راه اندازی کرده است که به شما امکان می دهد حتی زمانی که در تعطیلات هستید بدون لپ تاپ کار کنید.

وقتی صحبت از یکپارچه سازی برنامه ها می شود، شکی نیست که Adobe Illustrator برنده است. اگر از نسخه Illustrator CC استفاده می‌کنید، می‌توانید به راحتی روی پروژه‌های خود در برنامه‌های مختلف مانند InDesign، Photoshop و After Effects کار کنید. همچنین می توانید فایل های PDF را در Adobe Illustrator باز و ویرایش کنید.

بیش از 20 برنامه در Creative Cloud وجود دارد و همه آنها با یکدیگر سازگار هستند. میدونی چیه؟ Illustrator CC با Behance، پلتفرم شبکه خلاق مشهور جهانی، یکپارچه شده است، بنابراین می توانید به راحتی کارهای شگفت انگیز خود را به اشتراک بگذارید.

برنده: Adobe Illustrator. اگرچه CorelDRAW با دستگاه های لینوکس نیز سازگار است، Adobe Illustrator هنوز از مزیت یکپارچه سازی برنامه ها برخوردار است.

3. قیمت گذاری

برنامه های طراحی گرافیک حرفه ای ارزان نیستند و می توانید انتظار داشته باشید که سالانه چندین صد دلار هزینه کنید.

Adobe Illustrator چندین گزینه قیمت گذاری دارد، اما همه آنها برنامه های مبتنی بر اشتراک هستند. می توانید آن را با حداقل 19.99 دلار در ماه (همه برنامه های CC) یا برنامه پیش پرداخت سالانه معمولی 239.88 دلار در سال دریافت کنید.

تفاوت corel و illustrator

CorelDRAW گزینه طرح سالانه را نیز دارد که 249 دلار در سال یا 20.75 دلار در ماه است. اگر بخواهید از طرح اشتراک سالانه استفاده کنید، در واقع گرانتر از Adobe Illustrator است.

اما یک گزینه خرید یکباره (499 دلار) را ارائه می دهد که می تواند بسیار عالی باشد. زیرا فقط یک بار باید پرداخت کنید و می توانید برای همیشه از برنامه استفاده کنید.

تفاوت corel و illustrator

هنوز در حال مبارزه هستید؟ خوب، همیشه می توانید قبل از بیرون کشیدن کیف پول خود، آنها را امتحان کنید.

Adobe Illustrator یک دوره آزمایشی رایگان 7 روزه ارائه می دهد، اما می توانید یک دوره آزمایشی رایگان 15 روزه از CorelDRAW دریافت کنید که به شما امکان می دهد نرم افزار را حتی بیشتر کاوش کنید.

برنده: CorelDRAW. اگر به برنامه سالانه نگاه کنید، درست است، تفاوت چندانی ندارد. اما اگر قصد دارید نرم افزار را برای استفاده طولانی مدت نگه دارید، گزینه خرید یک بار از CorelDRAW یک گزینه عالی است.

4. منحنی یادگیری

Adobe Illustrator که به عنوان یک برنامه طراحی حرفه ای بالغ شناخته می شود، منحنی یادگیری بسیار بالایی دارد. با این حال، هنگامی که آن را درک کنید، می توانید به راحتی از برنامه استفاده کنید. و صادقانه بگویم، یادگیری بیشتر سازها آسان است، فقط باید تمرین زیادی داشته باشید تا در آنها خوب باشید.

CorelDRAW نسبتاً مبتدی‌تر است، بنابراین برخی از افراد آن را به طراحان گرافیک مبتدی توصیه می‌کنند. بسیاری از ابزارها از پیش پیکربندی شده یا پیش‌فرض هستند و راهنمای درون‌برنامه در پنل راهنمایی نیز به شما کمک می‌کند. این برنامه یادگیری را برای شما آسان تر می کند.

تفاوت corel و illustrator

از سوی دیگر، Illustrator هیچ راهنما در پنجره سند ندارد و ابزارها به اندازه CorelDRAW برای استفاده آماده نیستند. بنابراین شما باید همه چیز را از ابتدا ایجاد کنید. در واقع، این چیز بدی نیست، زیرا می توانید خلاقیت و بهره وری خود را از این طریق بیشتر کشف کنید.

برنده: CorelDRAW. اگر یک طراح گرافیک جدید هستید و به عنوان یک سرگرمی طراحی گرافیک انجام می دهید، CorelDRAW گزینه بدی نیست زیرا منحنی یادگیری کمتری دارد و می توانید سریعتر آن را مدیریت کنید. اگرچه تصویرگر بودن کار غیرممکنی نیست، اما می تواند چالش برانگیز باشد و به صبر و فداکاری زیادی نیاز دارد. و نسخه های جدیدتر ابزارها را ساده می کنند.

5. رابط کاربری

بسیاری از طراحان رابط کاربری ساده و تمیز CorelDRAW را دوست دارند زیرا کار با آن آسان است، درست مانند کار بر روی کاغذ سفید. من نمی توانم به آن نه بگویم، اما پیدا کردن ابزارهای مورد استفاده برای من گیج کننده است.

تفاوت corel و illustrator

و اگر مثل من سال‌ها از Adobe Illustrator استفاده می‌کنید، گیج‌تر خواهید شد، زیرا نام‌گذاری و موقعیت ابزارها متفاوت است و رابط کاربری کاملاً متفاوت است. برای مثال، مدتی طول کشید تا پالت را پیدا کنم (که در حاشیه سمت راست است).

و به نظر من ویرایش سریع در CorelDRAW کمتر راحت است زیرا بسیاری از ابزارها و تنظیمات پنهان هستند. برخلاف Adobe Illustrator، پنجره های پانل برای ویرایش گرافیک و متن بسیار راحت هستند.

تفاوت corel و illustrator

برنده: Adobe Illustrator. درست است که CorelDRAW رابط کاربری تمیزتری دارد، اما باید بگویم که Adobe Illustrator برای ویرایش گرافیک کارآمدتر است و با کلیک روی شی پنل مربوطه ظاهر می شود. و همیشه می توانید تعیین کنید که کدام پانل ها نمایش داده شوند.

6. پشتیبانی

هر دو برنامه دارای بخش چت زنده استاندارد و سؤالات متداول در مراکز کمک/پشتیبانی خود هستند.

CorelDRAW پشتیبانی ایمیل را ارائه می دهد، اما در واقع، شما می توانید یک سؤال را به صورت آنلاین ارسال کنید، یک شماره کارت دریافت کنید و شخصی از طریق ایمیل با شما تماس بگیرد. آنها شماره کارت شما را برای کمک بیشتر می خواهند. و میانگین پاسخ سه روز طول می کشد.

با این حال، تیم‌های پشتیبانی ایمیل کاملاً ثابت هستند، در پیگیری خوب هستند و می‌خواهند مطمئن شوند که مشکل شما حل شده است.

در واقع، از مرکز انجمن/سؤالات متداول یا سایر منابع آنلاین سریعتر از چت زنده کمک دریافت خواهید کرد. مگر اینکه خوش شانس باشید، به سختی از طریق چت زنده کمک فوری دریافت می کنید.

دستیار مجازی Adobe Illustrator یکسری سؤالات خودکار را برای شما ارسال می کند، اگر باز هم راهنمایی دریافت نکردید، می توانید روی «نه» کلیک کنید، و شما را به یک شخص واقعی متصل می کند و با یک نماینده صحبت می کنید.

تفاوت corel و illustrator

من هم سعی کردم از طریق چت زنده با هم تماس بگیرم، اما مجبور شدم در صف منتظر بمانم. اگر خوش شانس باشید، می توانید فورا کمک بگیرید. اگر نه، می توانید صبر کنید یا سوال را تایپ کنید و منتظر بمانید تا کسی با ایمیل با شما تماس بگیرد، که به نظر من بسیار ناکارآمد است.

برنده: Adobe Illustrator. من تقریباً به آن تساوی دادم زیرا دریافتم پشتیبانی غیر خودکار نیز بسیار دردسرساز است، اما انجمن پشتیبانی Adobe واقعاً به من کمک کرد بسیاری از مشکلات را حل کنم. خوب، پشتیبانی چت زنده از Illustrator کمی بهتر از CorelDRAW است.

دوره نرم افزار ایلوستریتور از صفر تا صد

دوره نرم افزار ایلوستریتور از صفر تا صد

برنامه ایلوستریتور که تقریبا می توان از آن به دلیل وکتور بودن به عنوان محبوب ترین برنامه طراحی گرافیک نام برد، امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از این برنامه به منظور طراحی لوگو ، کارت ویزیت، اینفو گرافیک آموزش نقاشی دیجیتال و دیگر طراحی های گرافیکی می توان استفاده کرد. خلق تصاویر در ...

%60 تخفیف
926.800 تومان
370.720 تومان
بررسی و خرید دوره

قضاوت نهایی

به طور کلی برنده Adobe Illustrator است، سازگاری، رابط کاربری و پشتیبانی بهتری دارد. اما همه چیز به شما بستگی دارد. گردش کار روزانه شما چیست؟ بودجه شما چقدر است؟ آیا ترجیح می دهید روی یک رابط کاربری تمیز کار کنید یا ابزارهایی در دست دارید؟

اگر در طراحی گرافیک تازه کار هستید، شروع کار با CorelDRAW آسانتر است زیرا منحنی یادگیری کمتری وجود دارد و خود برنامه بصری تر است. شما می توانید اکثر کارهای اولیه طراحی گرافیک و طراحی شماتیک را در CorelDRAW انجام دهید.

Adobe Illustrator برای متخصصان طراحی گرافیکی که وکتور، طرح های پیچیده یا تصاویر را ایجاد می کنند عالی است. و اگر زیاد با برندینگ، لوگو و غیره کار می کنید. Illustrator انتخاب شماست.

هر دو برنامه دارای گزینه طرح سالانه هستند، اما CorelDRAW یک گزینه خرید یک بار نیز ارائه می دهد که اگر قصد دارید برنامه را برای استفاده طولانی مدت نگه دارید، بسیار عالی است.

هنوز نمی توانید تصمیم بگیرید؟ آزمایشی رایگان را امتحان کنید و ببینید کدام یک را بهتر دوست دارید. امیدوارم ابزار مناسبی برای کار خلاقانه خود پیدا کنید. با موفقیت!

بسیار ممنونیم که ما را در بررسی تفاوت corel و illustrator همراهی کردید.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها