60% تخفیف تمدید تخفیف کلیه دوره های مکتب تی وی برای شما به مدت محدود ...
معرفی بهترین ابزارها برای طراحی ui،ux

معرفی بهترین ابزارها برای طراحی ui،ux

تاریخ انتشار : مرداد ۸, ۱۴۰۱ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۸, ۱۴۰۲ نویسنده : مهرآفاق نارویی زمان مورد نیاز مطالعه : 15 دقیقه تعداد بازدید : 738 بازدید

طراحی UI و UX دو جنبه کاملا متفاوت از طراحی نرم افزار محسوب می شوند و همچنین ارتباط بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند. تمرکز UI و علاقه مندان به آموزش Ui بر طراحی رابط کاربری نرم افزار شما و نحوه تعامل کاربر با آن می باشد و UX اکثرا در زمینه تجربه کاربر در هنگام استفاده از نرم افزار است. نرم افزار طراحی ui ux ابزارهای لازم برای طراحی اسکلت نرم افزار، ماکت های لازم، نسخه های اولیه و … را در اختیار طراح قرار می دهد.

تمرکز اصلی نرم افزار طراحی UX بیشتر بر روی کاربر و تجربه او از محتوا است. توسط این ابزارها می توان ساختار معماری اطلاعات و همچنین جریان کاربر در داخل نرم افزار را برنامه ریزی کرد. ابزارهای UX به طراح کمک می‌کنند تا تأثیر نرم‌افزار بر تجربه کاربر را روشن ترببینند. در این مقاله میخواهیم به معرفی بهترین ابزارها برای طراحی ui،ux و اینکه نرم افزار طراحی رابط کاربری چیست، همچنین تفاوت ui و ux و مقایسه ui و ux و درنهایت تفاوت طراحی رابط کاربری با تجربه کاربری، بپردازیم. برخی از این نرم افزارها برای طراحی UI و UX به طور همزمان استفاده می شوند.

شروع طراحی رابط کاربری با نرم افزار Adobe Xd

شروع طراحی رابط کاربری با نرم افزار Adobe Xd

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره شروع طراحی رابط کاربری با نرم افزار Adobe Xd را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه در کیف پول خود دریافت نمایید.





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

طراحی رابط کاربری چیست ؟ ( معنی ui )

درواقع همه آگاه هستیم که UI و UX مفاهیم متفاوت دارند، اما ممکن است برخی افراد بعضی مواقع این دو مفهوم را به اشتباه به جای هم به کار ببرند،به همین دلیل در ابتدا بپردازیم به پاسخ سوالاتی از قبیل، معنی ui چیست؟یا اینکه طراحی رابط کاربری چیست؟ کاربرد نرم افزارهای ui چیست؟ ux چیست؟ نرم افزار طراحی ux چیست؟معنی طراحی رابط کاربری چیست؟

UI یا رابط کاربری به یک مجموعه تصویری، صفحات، تصاویر و المان‌های قابل مشاهده – مثل دکمه‌ها و آیکون‌ها و … گفته می‌شود که کاربر برای اینکه با یک دستگاه یا برنامه تعامل داشته باشد از آن‌ها استفاده می‌کند.

مفهوم نرم افزار طراحی تجربه کاربری هم آن تجربه و احساسی است که کاربر در هنگام تعامل با قسمت های مختلف از محصولات و سرویس‌های یک شرکت (قبل از استفاده، هنگام استفاده و بعد از آن) می تواند داشته باشد، می باشد.

هرچندکه UI جزئی از UX به حساب می آید ولی اگر توجه کنید مشاهده خواهید کرد که تجربه کاربری یا UX با توجه به پیشرفت‌های UI بدست می آیند؛ به این دلیل که باید جایی برای تعامل کاربران وجود داشته باشد تا بتوانند تجربه کنند و تجربه آن‌ها چه مثبت، چه منفی و چه خنثی باعث تغییر احساس کاربر شود.

درادامه بحث معرفی بهترین ابزارهای رابط کاربری ui وهمچنین نرم افزارهای مناسب برای طراحی ui،ux بررسی نماییم.

معرفی بهترین ابزارها برای طراحی ui،ux

در این مقاله قصد داریم که به معرفی چندین مورد از بهترین ابزارهای مناسب برای طراحی ui،ux بپردازیم تا به این مورد برسیم که نرم افزار طراحی رابط کاربری چیست ؟ برای ایجاد تجربیات دیجیتال بهتر و اینکه ابزارهای طراحی UX چیست ، و همچنین بهترین برنامه های طراحی رابط کاربری ،بپردازیم . همچنین ویژگی‌های کلیدی هر کدام را بیان خواهیم کرد و به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی ابزارهایی را شناسایی کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت داشته باشند.

ابزارهای طراحی UX و UI به سرعت در حال پیشرفت هستند. از انجام تمرینات اولیه طراحی تا کار بر روی محصول نهایی، هر مرحله از فرآیند طراحی و توسعه محصول در حال حاضر توسط طیف وسیعی از ابزارها انجام می شود. از استارت‌آپ‌های روزمره گرفته تا شرکت‌های بزرگ، توسعه محصول یک فرآیند ضروری برای اجرا است. این بدان معنی است که استفاده از ابزار مناسب برای کار نیز بسیار ضروری است.

برای اینکه شما قادر باشید به راحتی ابزاری را که برای طرح های شما بهترین کارایی را دارد، بیابید، فهرستی از بهترین ابزارهای طراحی UX/UI در سال 2022 ایجاد کرده ایم.

تفاوت ui و ux ، مقایسه ui و ux

یک تشبیه وجود دارد که من دوست دارم از آن برای توصیف بخش های مختلف یک محصول (دیجیتال) استفاده کنم:

اگر محصولی را مانند بدن انسان تصور کنید، استخوان ها نشان دهنده کدی هستند که به آن ساختار می دهد. اندام ها طراحی UX را نشان می دهند: اندازه گیری و بهینه سازی در برابر ورودی برای پشتیبانی از عملکردهای زندگی. طراحی UI نمایانگر لوازم آرایشی بدن است. ارائه او، حواس و واکنش های او.

اما اگر هنوز گیج هستید نگران نباشید! شما تنها فرد نیستید!

همانطور که راهول ورشنی، یکی از خالقان Foster.fm می گوید:

“تجربه کاربر (UX) و رابط کاربری (UI) برخی از گیج‌کننده‌ترین و استفاده نادرست‌ترین اصطلاحات در زمینه ما هستند. UI بدون UX مانند نقاشی است که بدون فکر روی بوم نقاشی می‌کشد؛ در حالی که UX بدون UI مانند قاب یک مجسمه بدون فکر است. کاغذ کاغذی روی آن است. یک تجربه محصول عالی با UX شروع می شود و پس از آن UI است. هر دو برای موفقیت محصول ضروری هستند.”

اگر جایی برای یک قیاس بیشتر دارید، Dane Miller تفاوت ui و ux را کاملاً خلاصه می کند:

“رابط کاربری زین، رکاب و افسار است. UX احساسی است که وقتی می توانید سوار اسب شوید.”

-دان میلر، توسعه دهنده وب

درک این نکته مهم است که UX و رابط کاربری دست به دست هم می دهند. شما نمی توانید یکی را بدون دیگری داشته باشید. با این حال، برای اینکه یک طراح UX باشید، نیازی به داشتن مهارت های طراحی UI ندارید، و بالعکس – UX و UI نقش های جداگانه ای با فرآیندها و وظایف جداگانه هستند!

تفاوت ui و ux

آموزش Adobe XD و مباحث Ui Ux از صفر تا صد

آموزش Adobe XD و مباحث Ui Ux از صفر تا صد

نرم افزار ادوبی ایکس دی پلتفرمی محبوب از شرکت ادوبی است که  در پیاده سازی طراحی های ui  ux نقش کلیدی دارد. از قابلیت های مهم این نرم افزار در کنار ویژگی های منحصر به فرد آن در طراحی، میتوان به اشتراک گذاری پروتوتایپ تکمیل شده با همکاران و کارفرما و همچنین هماهنگی با سایر نرم افزار های شرک ادوبی مانند ...

%60 تخفیف
1.113.000 تومان
445.200 تومان
بررسی و خرید دوره

تفاوت طراحی رابط کاربری با تجربه کاربری

در فرآیند ساخت یک هتل جدید، معمار هدف و ساختار کلی هتل را در نظر می گیرد و سوالات مهم کاربر محوری مانند: ما چه می سازیم؟ چرا آن را می سازیم؟ این را برای چه کسی می سازیم؟

سپس ساختار و چیدمان هتل را بر اساس آن نقشه می‌کشیدند و توجه ویژه‌ای به سفری که مهمانان برای حرکت در اتاق‌های مختلف طی می‌کردند، داشتند.

با وجود پایه های معماری، یک طراح داخلی برای تزئین و مبله آن وارد عمل می شود. آنها نه تنها بر این تمرکز می کنند که مطمئن شوند هتل خوب به نظر می رسد و فضای خاصی ایجاد می کند. آنها همچنین اطمینان حاصل می کنند که مهمانان تمام عناصر کاربردی مورد نیاز برای جابجایی و استفاده از هتل را دقیقاً همانطور که معمار در نظر داشته است – با در نظر گرفتن همه چیز از درها و دستگیره های در گرفته تا قفسه حوله ها و شیرهای حمام در اختیار دارند.

این بسیار شبیه به نحوه کار طراحان UX و UI متفاوت اما هماهنگ است. طراح UX معمار است، با در نظر گرفتن تجربه کلی یک محصول، و طراح UI متخصص داخلی است که مسئول ظاهر نهایی، احساس و عملکرد رابط محصول است.

با در نظر گرفتن این موضوع، می‌توانیم تفاوت طراحی رابط کاربری با تجربه کاربری را به صورت زیر خلاصه کنیم:

UX در مورد تجربه کلی و تأثیری است که بر کاربر می گذارد. UX خوب و UX بد چیزهای ملموسی نیستند. در عوض، آنها نتیجه یک محصول یا خدمات کلی هستند که واضح، شهودی و آسان برای استفاده در مقابل گیج کننده، درهم و برهم و خسته کننده است. رابط کاربری با یک جنبه بسیار خاص از کل تجربه سر و کار دارد: طراحی رابط هایی که شخص برای تعامل با یک محصول دیجیتالی استفاده می کند.
UX به شدت مملو از تحقیق، تجزیه و تحلیل و درک نیازهای کاربر است. رابط کاربری نیز بر روی کاربر متمرکز است، اما عمدتاً با طراحی بصری و تعاملی سروکار دارد. UI مسلماً رشته هنری‌تر از این دو است، در حالی که UX بیشتر در مورد حل مشکلات است.
UX یک اصطلاح بسیار گسترده است که انواع تجربیات و تعاملات انسانی را در بر می گیرد، مانند ورود به کتابخانه برای امانت گرفتن کتاب، استفاده از یک برنامه یا وب سایت برای رزرو پرواز یا حتی رفتن به دندانپزشک. طراحی رابط کاربری تنها به محصولات و تجربیات دیجیتال اشاره دارد، زیرا طراحی رابط های کاربر – نقطه تماس بین انسان و رایانه است.

تفاوت طراحی رابط کاربری با تجربه کاربری
معرفی بهترین ابزارها برای طراحی ui،ux 16

بهترین برنامه های طراحی رابط کاربری و نرم افزار طراحی ux

Sketch(طرح) : پلت فرم طراحی دیجیتال

Adobe XD: راه حل طراحی رابط کاربری/UX برای وب سایت ها، برنامه ها و موارد دیگر

Balsamiq: نرم افزار وایرفریمینگ سریع، کارآمد و سرگرم کننده

Figma: ابزاری برای طراحی رابط مشترک

InVision: طراحی محصول دیجیتال، گردش کار و همکاری

Marvel : پلتفرم طراحی برای محصولات دیجیتال

Axure: نمونه های اولیه Ux، مشخصات و نمودارها در یک ابزار

Framer: ابزار نمونه سازی برای تیم ها

UXPin: یک ابزار طراحی رابط کاربری و نمونه سازی

FlowMapp: ابزار UX برای طراحی وب

1. Sketch

بهترین برنامه های طراحی رابط کاربری

Sketch به عنوان یک ابزار طراحی صرفا بصری برای محصولات مبتنی بر وب شروع به کار کرد و اکنون یکی از محبوب ترین ابزارهای طراحی در سراسر جهان است. این نرم‌افزار همچنین یکی از محبوب‌ترین طراحان رابط کاربری است که با طراحی UX شروع کرده‌اند، و با توجه به رابط بصری آن، به راحتی می‌توان دلیل این محبوبیت را فهمید. قابلیت آن در ایجاد رابط های زیبا، آباعث شده است که یک رقیب ثابت برای Figma برای طراحی محصول تبدیل شود.

از زمان آغاز به کار، تا حال حاضر، شروع به افزودن عملکردهای اضافی، از جمله ویژگی های همکاری بلادرنگ و ابزارهای نمونه سازی کرده است، و همچنین به طور یکپارچه با افزونه های شخص ثالث تلفیق می شود.

اگرچه این سیستم عامل بر دنیای طراحی در macOS حکمرانی می کند، اما فقط در یک سیستم عامل موجود است—بنابراین کاربران لینوکس و ویندوز باید به دنبال روشی دیگر باشند.

Sketch روی: macOS کار می کند.

2. Adobe XD

ابزارهای مناسب برای طراحی ui،ux

XD نرم افزار طراحی رابط کاربری ادوبی است که بر روی نمونه سازی محصولات، برنامه های موبایل و وب سایت ها تمرکز دارد. این ابزار طراحی در زمینه ایجاد نمونه های اولیه کامل، از جمله گردش کار، تولید عناصر، انتقال متحرک، سایر عناصر پویا و غیره در اختیار طراحان قرار می دهد. مزیت استفاده از ابزاری از مجموعه ابزارهای Adobe این است که آنها، بدون شک، کاملاً با یکدیگر ادغام می شوند. و در حالی که ابزارهایی مانند فتوشاپ، به‌ویژه، در سطح بالاتری از طیف قیمت‌گذاری قرار دارند، شرکت‌های بزرگ‌تر بسته Creative Cloud را وسوسه‌انگیز می‌دانند، زیرا بسیاری از محصولات با هم در دسترس هستند، مانند Illustrator و InDesign.

Adobe XD روی ویندوز و macOS کار می کند.

3. Balsamiq

معرفی بهترین ابزارهای رابط کاربری ui

Balsamiq تا مدتی یک ابزار پیشرو در صنعت بوده است و دلیل آن نیز کاملا قابل فهم است. طراحی دستی، طراحان UX/UI را مجبور می‌کند تا قاب‌های سیمی خود را در سطح بسیار بالایی از وفاداری نگه دارند. این به آنها اجازه می دهد تا به طور کامل بر روی عملکرد و جریان کاربر تمرکز کنند و در عین حال جنبه های بصری را به حداقل برسانند.

این ابزار طراحی به عنوان یکی از ساده ترین ابزارها شناخته شده است، حتی برای طراح رابط کاربری که دانش فنی زیادی ندارد نیز به راحتی قابل استفاده می باشدو به کاربران اجازه می دهد به سرعت ماکت ایجاد کنند و در عین حال برای طراحان آیکون ها و ابزارهای کافی فراهم می کند تا آنها ایده های خود را بدون ایجاد مشکلی در صفحه ارائه دهند. قیمت مقرون به صرفه آن همچنین باعث می شود که Balsamiq مورد علاقه ی تیم ها و شرکت های کوچکی که تازه شروع به کار کرده اند،باشد.

Balsamiq روی: مرورگر، macOS و ویندوز کار می کند.

4. Figma

ابزارهای مناسب برای طراحی ui،ux

Figma یکی از محبوب ترین ابزارهای طراحی است. این نرم افزار ابری امکان طراحی و ساخت نمونه های اولیه با ویژگی‌های فوق‌العاده را فراهم میکند. این نرم افزار همچنین برای ایجاد وایرفریم و سایر محصولات مانند تابلوهای مودبورد نیز قابل استفاده است. این نرم افزار همچنین برای ایجاد وایرفریم و سایر محصولات مانند مودبرد نیز قابل استفاده است. چیدمان این نرم افزار بسیار بزرگ است و امکان قرار دادن چندین طرح در یک پروژه و مقایسه ان ها را فراهم می کند.

یکی از مزایای بزرگ Figma ویژگی‌های مشترک آن است که به چندین کاربر امکان می‌دهد همزمان بدون نیاز به دانلود فایل‌ها، تغییرات طراحی را انجام دهند. عملکرد مرورگر آن به این معنی است که هر کسی می تواند از Figma در سیستم عامل های مختلف استفاده کند. در نهایت، Figma به طور یکپارچه با ابزارهایی مانند Maze، Zeplin و Confluence ادغام می شود و Figma را به گزینه ای عالی برای طراحی همه چیز، تبدیل می کند.

Figma روی: مرورگر، macOS و ویندوز کار می‌کند.

5. InVision

ابزارهای مناسب برای طراحی ui،ux

InVision یک ابزار طراحی همه جانبه است که تمرکز آن بر ارائه یک تجربه کاربری پیشرو می باشد. با Invision، یک طراح UX/UI می‌تواند از طرح کلی شروع کرده و با همکاری در طراحی اولیه، وایرفریم‌ها و نمونه‌های اولیه و در نهایت به ویژگی‌های تحویل طراحی خود برسد. استفاده از یک پلتفرم واحد که کاربران را از طوفان فکری اولیه به سمت توسعه و پیشرفت می برد، بسیار مفید است. از میان تمامی ویژگی های مطرح شده ، ابزار نمونه سازی InVision چند قدم جلوتر است. کاربران می توانند نمونه های اولیه تعاملی خود را که به طور خودکار بر اساس دستگاه و جهت گیری، همراه با همتایان خود تنظیم می شوند، ایجاد کنند . در کنار این InVision Studio – طراحی دیجیتال مستقل و ابزار UX جدید است. InVision Studio مجموعه ای چشمگیر از ویژگی هایی مانند ابزارهای ترسیم برداری، طرح های تعاملی و انیمیشن های داخلی را ارائه می دهد.

InVision روی: macOS و Windows کار می کند.

6. Marvel

ابزارهای مناسب برای طراحی ui،ux

Marvel یک ابزار طراحی یکپارچه است که ابزارهای طراحی و قاب سیمی، از نمونه سازی تا آزمایش کاربر را ارائه می دهد. استفاده از این نرم افزار فوق العاده آسان است و همچنین این ابزار برای نمونه سازی سریع و طراحی رابط های کاربری ساده و موثر بسیار عالی عمل می کند.

در حالی که Marvel ابزارهایی برای هر مرحله از فرآیند طراحی دارد، تمرکز اصلی آن بر روی نمونه سازی است. کاربران می توانند ژست ها را اعمال کنند، طرح ها را وارد کنند، عناصر صفحه را اضافه کنند، و هر کار دیگری را که برای ایجاد سریع نمونه های اولیه کاربردی نیاز دارند، انجام دهند. اگرچه به پیچیدگی سایر ابزارهای این لیست نیست، اما برای طراحان و توسعه دهندگان جدیدی که به دنبال ابزاری هستند که بتواند آنها را به سرعت راه اندازی کند، انتخاب بسیار مناسبی است.

Marvel در حال کار بر روی: برنامه های مرورگر، iOS و اندروید است.

7. Axure

ابزارهای مناسب برای طراحی ui،ux

Axure زمینه را برای ایجاد وایرفریم ها و نمونه های اولیه lo-fi فراهم می کند که استفاده از آن آسان است و همچنین عملکرد آن را نیز به خطر نمی اندازد. این نرم افزار به کاربران اجازه می دهد تا به سرعت نمونه های اولیه را با تعاملات مبتنی بر داده بدون نیاز به استفاده از هیچ کدی ایجاد کنند.

Axure افزودن ویژگی‌هایی که ممکن است مدتی طول بکشد، مانند پانل‌های پویا، انیمیشن‌ها و تعاملات گرافیکی، را آسان می‌کند. و مانند سایر ابزارهای نام برده در این لیست، Axure به چندین طراح اجازه می دهد تا به طور همزمان روی یک فایل پروژه کار کنند.در واقع نتیجه نهایی، تولید سریع نمونه های اولیه با عملکرد خوب است، اگرچه قیمت بالای آن باعث جذابیت بیشتر برای شرکت ها می شود.

Axure روی ویندوز و macOS کار می کند.

8. Framer

ابزارهای مناسب برای طراحی ui،ux

Framer که قبلا با نام Framer X شناخته می شد، ابزاری فوق العاده برای کار بر روی طراحی صفحه نمایش و نمونه سازی با کیفیت بالا است. Framer معروف به منحنی یادگیری است، زیرا برای جنبه‌هایی مانند تعاملات و انیمیشن‌ها نیاز به دانش پایه از کدهای CSS و HTML دارد. با این حال، نمونه های اولیه ساخته شده با Framer تقریباً به همان اندازه به محصول نهایی نزدیک هستند که یک نمونه اولیه می تواند به آن دست یابد.
در حالی که ابزار نمونه سازی یک ویژگی اصلی Framer است، ابزارهای مختلفی از جمله قاب سیمی و طراحی بصری را نیز توسعه داده است. حتی برخی از ابزارهای اساسی تست کاربر را توسعه داده است و Framer را به ابزاری همه‌کاره و مفید با قیمتی متوسط ​​تبدیل کرده است.

Framer روی مرورگر (رایگان) و macOS (Pro) کار می کند.

9. UXPin

بهترین برنامه های طراحی رابط کاربری

UXPin ابزارهایی را برای طراحان محصول ارائه می‌کند تا خلاقیت‌های خود را از ابتدا تا انتها با تمرکز زیاد بر روی پروژه انجام دهند. نمونه های اولیه آن بسیارپیچیده هستند،که در نتیجه محصولاتی در محدوده یک محصول نهایی کارآمد ارائه می دهند.

علاوه بر این، این نتیجه نهایی را می‌توان بدون نیاز به دانستن کدنویسی توسط طراحان، حتی زمانی که تعاملات، انیمیشن‌ها و موارد دیگر اجرا می‌شوند، به دست آورد. قابلیت کشیدن و رها کردن، استفاده از این ابزار را بسیار آسان می کند، حتی در هنگام ایجاد نمونه های اولیه با کیبالا.

کاربران می توانند طرح های خود را از ابزارهای دیگر وارد کرده و آنها را یکپارچه ادغام کنند. بنابراین، هنگام افزودن عملکرد کاربر به تصاویر استاتیک، لایه ها از بین نمی روند.

UXPin روی macOS، Windows و مرورگرها کار می کنند.

10. FlowMapp

ابزارهای مناسب برای طراحی ui،ux

FlowMapp ابزارهای مختلفی را ارائه می دهد که برای کمک به طراحی UX/UI و همچنین ابزارهایی برای ارتباطات، همکاری و برنامه ریزی محتوا ساخته شده اند. FlowMapp با تمرکز بر ابزارهای UX، به طراحی UI و UX برنامه‌ها، محصولات دیجیتال و وب‌سایت‌ها با استفاده از ابزار فلوچارت آن‌ها، کمک می‌کند و حتی عملکرد تحقیقاتی کاربر را ارائه می‌دهد.

استفاده از ابزار نقشه سایت بسیار راحت است و به کاربران این امکان را می دهد که با یکدیگر همکاری کنند و صفحات جداگانه ایجاد کنند و محتوای منحصر به فرد و مقصد صفحه را برای هر کدام برنامه ریزی کنند.

در نهایت، سرویس FlowMapp به سایر سرویس‌های مفید، مانند ویژگی شخصیت‌های آن‌ها که به کاربران اجازه می‌دهد پرسونای خریدار بسازند، منشعب می‌شود. این امر FlowMapp را به گزینه‌ای قوی برای تیم‌های کوچک تبدیل می‌کند و به حفظ تیم‌ها در همان صفحه کمک می‌کند و به طور بالقوه تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد.

طراح UX معمار است، با در نظر گرفتن تجربه کلی یک محصول، و طراح UI متخصص داخلی است که مسئول ظاهر نهایی،است.UI بدون UX مانند نقاشی است که بدون فکر روی بوم نقاشی می‌کشد؛ در حالی که UX بدون UI مانند قاب یک مجسمه بدون فکر است.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها