60% تخفیف تمدید تخفیف کلیه دوره های مکتب تی وی برای شما به مدت محدود ...
آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی‎

آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی

تاریخ انتشار : خرداد ۱۲, ۱۴۰۰ تاریخ به روز رسانی : بهمن ۳۰, ۱۴۰۲ نویسنده : پشتیبانی مکتب تی وی زمان مورد نیاز مطالعه : 12 دقیقه تعداد بازدید : 23.25هزار بازدید

اگر به هنر نقاشی دیجیتال نقاشی دیجیتال برای اندروید و یا ios علاقه داربد و قصد دارید با استفاده از  تلفن همراه خودتان این کار را انجام دهید، ما در این مقاله آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی را به شما آموزش خواهیم داد. اگر با آموزش نقاشی دیجیتال آشنا هستید حتما میدانید این حوزه در زمینه های مختلف شغلی بسیار پرکاربرد است. نقاشی با گوشی لمسی برای اندروید را شما با استفاده از نرم افزارهای مختلفی مانند فتوشاپ و ایلستریتور میتوانید انجام دهید. اما اگر امکان دسترسی به این نرم افزارها را ندارید با استفاده از تلفن همراه نیز این امکان در سطحی مقدماتی تر برای شما فراهم آمده است.

آموزش سریع فتوشاپ

آموزش رایگان فتوشاپ در نیم ساعت

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره رایگان فتوشاپ در نیم ساعت را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.  





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

مزایای آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی

امروزه نرم افزار و اپلیکیشن های زیادی در زمینه نقاشی دیجیتال با گوشی وجود دارد. انواع اپلیکیشن های نقاشی، هنری و طراحی برای علاقه مندان ارائه شده است.  بعضی از آنها برای طراحان مناسب هستند و بعضی برای نقاشان گرافیکی و همچنین برنامه های اختصاصی برای افرادی که به کار طراحی دستی و مدلسازی سه بعدی میپردازند طراحی شده است. اپلیکشن ها این امکان را برای شما راحت تر کرده اند. در ادامه مزایای آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی را مرور خواهیم کرد تا اهمیت این کار برایتان روشن شود.

  • مقرون به صرفه بودن
  • اعمال تغییرات به راحتی و بدون نیاز به دانش فراوان
  • جبران خطاها در کمترین زمان و تحویل فوری
  • امکان استفاده از رنگ های متفاوت
  • وجود انواع سبک های نقاشی

آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی

برای آموزش کامل این حوزه تصمیم گرفتیم با اپلیکیشن های نقاشی دیجیتال با گوشی به طور کامل آشنایی پیدا کنید. اما پیش از معرفی برنامه نقاشی با گوشی لمسی برای اندروید قصد داریم به تلفن های هوشمندی بپردازیم که مسیر نقاشی دیجیتال با گوشی را هموارتر کرده اند.

آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی

معرفی گوشی های هوشمند در نقاشی دیجیتالی

امروزه تعداد زیادی از گوشی های هوشمند قابلیت طراحی نقاشی دیجیتال برای اندروید و ios را دارند. در واقع بسیاری از اهالی هنر به منظور ثبت ایده های آنی خود از این قابلیت گوشی های همراه بسیار راضی هستند. گوشی های سری نوت سامسونگ و برخی از سری های موتورولا و LG نیز قابلیت نقاشی دیجیتال با قلم را دارند. قلم لمسی مزیت بزرگی برای آنها به حساب می آید.

  1. Samsung Galaxy Note Series:
    • این سری از گوشی‌ها دارای قلم S Pen هستند که حساسیت فشار و نواحی لمس بالا را فراهم می‌کند.
    • نمایشگرهای AMOLED با کیفیت بالا برای نمایش رنگ‌ها با وضوح بالا.
  2. Apple iPhone Pro Series:
    • ایفون‌های Pro با قابلیت ProMotion دارای نمایشگرهای با فرکانس تازه‌سازی 120Hz هستند که در تجربه نقاشی دیجیتال بهبود می‌دهند.
    • Apple Pencil به عنوان ابزار نقاشی برای این گوشی‌ها مناسب است.
  3. Google Pixel Phones:
    • Pixel ها از قلم فشارحساس Pixel Pen پشتیبانی می‌کنند که ابزار خوبی برای نقاشی و اسکچ کردن است.
    • دوربین‌های با کیفیت برای گرفتن تصاویر و استفاده در نقاشی دیجیتال.
  4. Huawei Mate Series:
    • گوشی‌های Mate از M-Pen پشتیبانی می‌کنند که قابلیت حساسیت به فشار را دارد.
    • نمایشگرهای بزرگ با رزولوشن بالا.
  5. OnePlus Phones:
    • گوشی‌های OnePlus با نمایشگرهای Fluid AMOLED کیفیت تصویر عالی را ارائه می‌دهند.
    • قابلیت اتصال به ابزارهای نقاشی دیجیتال از طریق Bluetooth.

قلم های لمسی نسبت به گذشته پیشرفت چشمگیری داشته اند. از دیگر مولفه های تاثیر گذار در نقاشی دیجیتال با گوشی می توان به صفحه نمایش گوشی ها اشاره کرد. به طور کلی ظرافت و سرعت قلم و تسلط بیشتر بر صفحه نمایش میتوانند عواملی با تاثیر مستقیم روی طراحی شما باشند. اکنون که با سخت افزار آشنا شدید به معرفی نرم افزار و برنامه نقاشی با گوشی لمسی می پردازیم. ابزار های نام برده شده از بهترین برنامه های نقاشی دیجیتال اندروید و همچنین نرم افزار نقاشي ديجيتال براي ios هستند.

معرفی اپلیکیشن های طراحی و برنامه نقاشی دیجیتال در گوشی

1.    ArtFlow: Paint Draw Sketchbook

اولین ابزاری که در آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی معرفی می شود ArtFlow خواهد بود. ابزارهای گوناگون زیادی مانند براش ها، جعبه رنگ، مداد و ..  را دارد و امکان خلق آثار هنری را برایتان فراهم میکند. کارکردن با این نرم افزار آسان خواهد بود. از معایب این برنامه میتوان محدود بودن ابزار های کمکی آن را نام برد. برای دانلود برنامه نقاشی دیجیتالی حرفه ای روی لینک آن کلیک کنید.

کاربرد ArtFlow در آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی

برای کار کردن با این اپلیکیشن ابتدا باید طرح اولیه را ترسیم کنید، بدین منظور قلم را انتخاب کرده و در سایز متناسب طراحی اولیه را رسم کنید. اگر در ادامه ی طرحی از قبل پیاده شده کار می کنید نیز می توانید از ابزار قلم با ضخامت مناسب استفاده کنید. مانند تصویر زیر:

مرحله اول آرت فلو در آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی

همچنین می توانید طراحی خود را در لایه های متعددی انجام دهید تا اعمل و بازگردانی تغییرات آسان تر باشد. در سمت چپ تصویر بعدی مقاله آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی، لایه ها مشخص شده اند. همچنین در سمت راست، پالت رنگ ها را به منظور رنگ آمیزی طرح خواهید دید.

artflow در آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی

از دیگر قابلیت های این برنامه در آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی می توان به تغییر رنگ پس زمینه تصویر نیز اشاره کرد. مانند تصویر زیر:

مرحله سوم از artflow در آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی

Hue و Saturation نیز قابل تغییر هستند. توجه کنید زیاده روی در اعمال این گونه تغییرات از زیبایی بصری پروژه شما می کاهد.

مرحله چهارم آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی با artflow

بعد از اتمام پروسه طراحی می توانید در پروژه را در فرمت های png یا jpg ذخیره کنید و به اشتراک گذارید.

مرحله نهایی artflow در آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی

اهمیت artflow در آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی را مشاهده کردید و همانطور که در تصویر زیر مرور می کنیم قابلیت های این نرم افزار قابل چشم پوشی نیست.

artflow در آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی

2.   Sketch Master – Cartoon Photo

اگر به دنبال ترسیم یا ویرایش طرح های حرفه ای هستید و یا قصد دارید برنامه ای به منظور آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی خود پیدا کنید به ویژگی های این اپلیکیشن دقت کنید. این برنامه در عین سادگی ابزار های متعدد و مفیدی را در اختیارتان خواهد گذاشت. از ویژگی های این نرم افزار به افکت های جذاب، ابزارهای سایه زدن و و ابزار های قلم گوناگون اشاره کرد.

همانطور که ذکر شد در کنار ابزار های طراحی، ابزار های ویرایشی نیز در این برنامه تعبیه شده اند. می توانید تصاویر خود را به نقاشی تبدیل کنید و یا با افکت های کارتونی و خیره کننده از آن تصویری دیگر بسازید. در صورت نیاز با کمک ابزار های ویرایشی می توانید روشنایی و کنتراست را تغییر دهید. برای دانلود برنامه نقاشی با گوشی لمسی مدل کارتونی روی لینک کلیک کنید.

Sketch Master در آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی

بعد از نصب اپلیکیشن می توانید از گزینه دوربین عکسی بگیرید و یا از گالری تصویری را که قبلا گرفته اید انتخاب کنید. پس از انتخاب تصویر مورد نظر مطابق شکل زیر از شما میخواهد تغییرات اولیه مانند چرخش و کراپ را اعمال کنید.

اپلیکیشن اسکچ مست در آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی

در ادامه آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی، مرحله بعدی اصلاحاتی در جهت کارتونی کردن عکس مانند تصویر بعدی در اختیارتان قرار داده می شود. با کشیدن زبانه به چپ یا راست تغییرات کم یا زیاد کنید.

آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی

3.    dotpict – Easy to Pixel Arts‏

اگر هدفتان از آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی خلق  آثار هنری پیکسلی است این برنامه برای شما مفید خواهد بود.

 dotpict در آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی

بعد از نصب این اپ از طریق آیکون مداد در منوی پایین و سپس گزینه new یک پروژه خالی ایجاد کنید. زمانی که از شما خواسته شد سایز پیکسلی مورد نظر را وارد کنید.

dotpict در آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی

اکنون برای طراحی با انتخاب یک پیکسل شخص و کشیدن در امتداد آن خطوط را ایجاد کنید. می توانید رنگ هر پیکسل را نیز تغییر دهید.

dotpict در آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی

می توانید برای دیدن جزئیات بیشتر زوم کنید و طراحی را ادامه دهید.

4.    ibis Paint X

این برنامه نقاشی دیجیتال برای اندروید کاربردی بیش از 140 براش، مداد، قلم های جوهردار، ماژیک و … را در اختیارتان میگذارد. امکان استفاده لایه پشتیبان، مانند فتوشاپ، از مزایای این اپلبکیشن محسوب میشود. این ابزار نرم افزار تبدیل عکس به نقاشی دیجیتال اندروید و ایفون است و امکان بارگذاری فیلم از نقاشی را به شما می دهد. پس از دانلود و نصب برنامه اگر قرار است از روی تصویری نقاشی را پیاده کنید، عکس مورد نظر را از طریق آیکون دوربین در لایه مورد نظر اضافه کنید. می توانید لایه ها را بعد از اضافه کردن تصویر نیز جابه جا کنید.

ibis Paint X در آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی

اکنون طبق آموزش نقاشی با گوشی لمسی در آغاز کار با برنامه نقاشی دیجیتال ibis paint x می توانید ابزار brush را امتحان کنید و بر روی خطوط طرحتان مانند تصویر ولی با جزئیات بیشتر بکشید. برای رسم ناحیه مو می توانید مطابق شکل گزینه force fade  را انتخاب کنید. در ادامه بیشتر با آموزش نقاشی دیجیتال چهره با گوشی آشنا می شوید.

ibis-Paint-X آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی

بعد از اتمام رسم خطوط کادر می توانید لایه تصویر را با زدن آیکون چشم کنار لایه بردارید و مجدد با آف کردن گزینه force fade فضای داخلی کادر مو را پر کنید.بعد از این مرحله مجدد لایه تصویر را فعال کنید. با تغییر رنگ براش می توانید هایلایت در تصویر ایجاد کنید.

ibis-Paint-X آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی

5.      Lean How to Draw

این برنامه بهترین کلکسیون آموزشی برای آموزش نقاشی دیجیتالی با گوشی است و برای بهبود مهارت طراحیتان میتوانید از این برنامه استفاده کنید. برای آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی این اپلیکیشن بسیار کاربردی خواهد بود. کار با برنامه در 3 سطح مبتدی، متوسط، پیشرفته خواهد بود. سطح مقدماتی روی شکل های ابتدایی و ساده و فیگور ها تمرکز دارد، سطح دوم یا متوسطه روی آناتومی فیگور ها و سطح پیشرفته در رابطه با عضله های ساختار است.

Learn How to Draw Full 1.29 در آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی

6.    MediBang Paint – Make Art‏

این برنامه دیجیتالی سبک امکان خلق طرح را با براش، فونت و … برایتان آماده کرده است. و از قابلیت ذخیره سازی فضای ابری نیز پیشتیبانی میکند. این برنامه دارای حجم کمی است و بین کاربران محبوبیت دارد. از مزیت های این برنامه به قابلیت پشتیبانی بسیاری از فرمت های تصویر مثل jpeg و png می توان اشاره کرد. با دسترسی به اینترنت قابلیت های بیشتری از این برنامه نقاشی دیجیتال را خواهید دید. این برنامه برای خلق آثار خارق العاده و نقاشی دیجیتال با گوشی مناسب خواهد بود.

 MediBang Paint – Make Art‏ در آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی

7.      Paper One

این برنامه دارای قلموهای واقعی با استایل های متفاوت است و به شما در خلق آثار بینظیر کمک خواهد کرد. این نرم افزار توسط Colorfit ساخته شده است. paper one  از کاملترین برنامه های آموزش نقاشی با گوشی لمسی به حساب می آید. از دیگر ویژگی های این برنامه به موارد زیر اشاره می شود:

  • قابلیت امضا کردن در انتهای نقاشی
  • توانایی اضافه کردن متن
  • ویژگی اشتراک گذاری نقاشی

PaperOne در آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی

8.   Sketch

در این اپلکیشن شما قادر خواهید بود فونت و استیکرهای زیادی را به عکس هایتان اضافه کنید. و به کمک براش های گوناگون به طرحتان جلوه دهید. اسکچ تولید شرکت سونی است و حتی در گوشی های فاقد قلم این شرکت نیز می توانید با آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی بدون قلم طراحی کنید. این برنامه این امکان را به شما می دهد تا برای طراحی جزئیات و ریزه کاری روی تصویر زوم کنید.

Sketch در آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی

9.      Autodesk Sketchbook

اگر به دنبال بهترین برنامه برای طراحی های با کیفیت حرفه ای در زمینه آموزش نقاشی دیجیتالی با گوشی هستید این برنامه بسیار به شما کمک خواهد کرد. امکان زوم  2500 ‌برابر از مزایای اصلی این برنامه به شمار میرود. فضای کاری زیادی را در اختیارتان میگذارد که این امر برای گوشی همراه با صفحه نمایش کوچک بسیار کاربردی است. از دیگر ویژگی های آن به حاشیه نویسی به منظور یاداوری می توان اشاره کرد. این برنامه ساخت استدیو اتدسک است. احتمالا اسم این برند را درکنار اتوکد شنیده باشید.

اسکچ بوک در آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی

10. Simple Draw: Sketchbook‏

این بخش از آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی به معرفی simple draw میپردازیم. این برنامه کاملا متن است و رنگ های قابل سفارش را در اختیارتان قرار میدهد. اگر میخواهید فورا چیزی را بکشید و کاغذ در اختیارتان نیست، نقاشی دیجیتال با برنامه sketchbook بسیار کاربردی است. طرحتان را ذخیره کنید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید. برای آموزش نقاشی دیجیتال در فتوشاپ این برنامه بسیار کاربردی خواهد بود.

مقاله آموزش نقاشی دیجیتال در گوشی

11.  Infinite Painter‏

این برنامه با وجود دارا بودن بیش از 80 براش متنوع امکان تغییر در براش ها را نیز در اختیارتان قرار داده است. امتیاز این برنامه در گوگل پلی نزدیک 4 از 5 است و محبوبیت بالایی دارد. این نرم افزار  امکان ذخیره فایل در فرمت های jpeg، PNG، PSD را دارد. از ویژگی های آن می توان به طراحی نقاشی های کیفیت HD، حساسیت براش ها به فشار دست و امکان ساخت بی نهایت لایه اشار کرد. به 5 برنامه بعدی در آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی توجه کنید.

 Infinite Painter‏ در آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی

12.  Adobe Illustrator Draw

این برنامه معرفی شده در آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی که نسخه موبایلی نرم افزار  Adobe Illustrate premiumمیباشد، رایگان بوده و با این وجود هیچ امکانی را از برنامه اصلی حذف نکرده است. ابزارهای با کیفیت بالایی که این نرم افزار دارد در خلق نتایج فوق العاده بسیار کاربردی خواهد بود. طراحی در این برنامه به صورت برداری است و می توانید در لایه های متعدد طراحی کنید و امکان دسترسی مجزا به هر لایه را داشته باشید. از دیگر ویژگی های محبوب این اپلیکیشن گرفتن خروجی متناسب با برنامه فتوشاپ است.

نقاشی با گوشی لمسی

13.   RoughAnimator

اگر به دنبال ساخت انیمیشن ها هستید این برنامه که ساخت WeirdHat بسیار ساده و در عین حال دارای طرح های حرفه ای برای ساخت انیمیشن ها میباشد. درواقع از کاملترین و محبوب ترین برنامه ها در حوزه خود است. از ویژگی های بارز این برنامه به قابلیت اجرای پیش نمایش، هماهنگ کردن صدا و تصویر و ادیت در طول تایم لاین نام برده می شود.

مانند تمامی اپلیکیشن های معرفی شده در بالا این برنامه را نیز از گوگل پلی میتوانید دانلود کنید. در ادامه آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی، به معرفی اپلیکیشن های نقاشی دیجیتال در گوشی های اندرویدی و ios‌ میپردازیم.

RoughAnimator در آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی

14.   Concepts

این برنامه از طرح های برداری استفاده میکند. با کمک این برنامه میتوانید به ایده پردازی، کشیدن طرح های خلاقانه، ایجاد نقاشی های رنگی زیبا بپردازید. این برنامه به شما امکان اضافه کردن یاداشت ها و کشیدن نقشه مسیر را نیز می دهد. محبوبیت این برنامه موجب شده طراحان شرکت هایی مثل دیزنی و اپل نیز برای پیاده سازی آنچه در ذهنشان میگذرد از این مدل کمک بگیرند.

15.   Tayasio Sketches

آخرین برنامه معرفی شده در آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی اپ Tayasio Sketches است. این اپلیکیشن به تنهایی بعنوان بخشی از هنر تلقی میشود. سادگی لایه های این برنامه و طراحی هوشمندانه ابزارها این اپلیکشن را بسیار جذاب تر میکند. در این اپلیکیشن رابط کاربردی و ترکیبی از ابزارها بصورت یکپارچه در صفحه نمایش داده میشود.

16.   Affinity Designer

تمرکز ما در این مقاله بر روی آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی بود منتها این نرم افزار مخصوص کاربران مک و آیپد است، نوعی برنامه هنری برداری است و برای تمامی قابلیت هایی که برای آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی به دنبالش هستید مناسب خواهد بود.

نقاشی با گوشی لمسی

برای آموزش کشیدن نقاشی دیجیتالی با گوشی میتوانید از هریک از اپلیکیشن های معرفی شده در بالا بسته به نیاز خود استفاده کنید. تا پایان مقاله یاد گرفتید چگونه نقاشی دیجیتال بکشیم با گوشی و با بهترین برنامه نقاشی دیجیتالی با گوشی آشنا شدید.

همانطور که در مقاله آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی آورده ایم می توانید از طریق اپل استور نسخه ی ios هر کدام از اپلیکیشن های نام برده شده را دانلود کنید. سپس به کمک آموزش طراحی دیجیتال با گوشی داده شده با اپلیکیشن مورد نظر کار کرده و طراحی را به نحو احسن انجام دهید.

به منظور نقاشی دیجیتال برای اندروید ابتدا بهتر است قابلیت های گوشی خود را بشناسید. اگر تلفن شما از سری نوت سامسونگ و نسخه هایی از فبلت سونی و ال جی است احتمالا دستتان در طراحی بازتر خواهد بود. برای طراحی نقاشی دیجیتال مقاله آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی را مطالعه کرده و از طریق لینک های گوگل پلی قرار داده شده اپلیکیشن مورد نظرتان را دانلود کنید و به کمک آموزش کار با آن حرفه ای طراحی کنید.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها