60% تخفیف تمدید تخفیف کلیه دوره های مکتب تی وی برای شما به مدت محدود ...
بررسی غلط املایی در ایندیزاین

بررسی غلط املایی در ایندیزاین

تاریخ انتشار : اردیبهشت ۴, ۱۳۹۹ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۴, ۱۴۰۲ نویسنده : پشتیبانی مکتب تی وی زمان مورد نیاز مطالعه : 6 دقیقه تعداد بازدید : 2.99هزار بازدید

|در این قسمت از آموزش ایندیزاین قصد داریم به بررسی املایی در ایندیزاین بپردازیم. هیچ چیز مثل اینکه متن چاپ شده دارای غلط املایی باشد مولف و یا ویراستار را شرمنده نمی کند بنابراین توصیه می شود به کمک دستور Spray Check کلمات و واژگانی که در لیست بررسی غلط املایی در ایندیزاین وجود ندارد را شناسایی و مورد بررسی قرار دهید. درصورتی که  این واژه ها واقعاً غلط تایپ شده باشند آن ها را اصلاح کرده و یا اگر غلط نبوده و یا اگر در واژه نامه نرم افزار وجود نداشته باشند آن ها را به لیست واژه های موجود در آن اضافه کنیم.

دوره رایگان آموزش ایندیزاین در نیم ساعت

دوره رایگان آموزش ایندیزاین در نیم ساعت

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره رایگان ایندیزاین در نیم ساعت را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.  





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

البته به دلیل نبود یک واژه نامه فارسی سازگار با محیط برنامه این دستور بیشتر برای بررسی غلط املایی در ایندیزاین در واژگان لاتین به کار می رود و واژه های فارسی تماماً در داخل نرم افزار مشکل دار معرفی می شوند برای تصحیح اشتباهات تایپی از منوی Edit  زیر منوی Spelling گزینه Check Spelling انتخاب کنید. می توانید از کلید های ترکیبی Ctrl+Iهم برای باز کردن کادر محاوره ای  Check Spelling استفاه کنید. برای مطالعه بیشتر در مورد بررسی غلط املایی در ایندیزاین میتوانید به سایت  adobe نیز سر بزنید.

 

بررسی غلط املایی در ایندیزاین از منوی Edit در زیر منوی Spelling

آموزش بررسی غلط املایی در ایندیزاین

با این کار کادر محاوره ای Check Spelling باز می شود. همین طور که می بینید در بررسی غلط املایی در ایندیزاین یک سری از لغات که احتمال خطا در آن ها وجود دارد نمایش داده می شود مثلا عبارت  In Design اسمی است که برای این نرم افزار استفاده شده که برای فرهنگ لغات زبان انگلیسی نا شناخته است ولی غلط املایی هم محسوب نمی شود بنابراین اگر که لغتی به عنوان غلط املایی شناخته شده باشد ولی ما مطمئن باشیم که آن غلط املایی نیست می توانیم  بر روی دکمه  Skipبرای اینکه نرم افزار از اصلاح آن صرفه نظر کند کلیک کنیم .

 

 کادر محاوره ای Check Spelling و بررسی غلط املایی در ایندیزاین با زدن skip

آموزش ایندیزاین

دوره نرم افزار ایندیزاین از صفر تا صد

ایندیزاین نرم افزار حرفه ای و محبوب از شرکت ادوبی است که در روند چاپ و تولید سند های متنی و گرافیکی کاربرد دارداز این رو افراد زیادی به سمت آموزش ایندیزاین جذب می شوند. ایندیزاین با شاخص های صفحه آرایی خود یک استاندارد جهانی در صنعت چاپ و طراحی به شمار می رود. این برنامه با کنترل خطاهای احتمالی مانع ...

%60 تخفیف
485.800 تومان
194.320 تومان
بررسی و خرید دوره

گاهی اوقات ممکن است عبارتی وجود داشته باشد که در کل سند چندین بار تکرار شده باشد برای این منظور به جای Skip روی گزینه Ignore All کلیک می کنیم تا در کل سند از این عبارت صرف نظر شود و اگر بخواهیم در هیچ سند دیگری از این عبارت غلط املایی  گرفته نشود باید آن را به فرهنگ لغت نرم افزار اضافه کنیم پس برای این منظور روی گزینه Add  کلیک می کنیم با این کار لغات به دیکشنری اضافه می شود و کلمه بعدی که دارای غلط املایی است نمایش داده می شود البته یک روش دیگر هم برای چک کردن کلمات وجود دارد مادر اینجا روی دکمه Done کلیک می کنیم تا کادر بسته شود.

 

گزینه Ignore All برای بررسی غلط املایی در ایندیزاین

حالا از منوی Edit به زیر منوی Spelling و گزینه Dynamic Spelling را انتخاب می کنیم  در این روش خیلی راحت می شود متوجه شد کلمات اشتباه چاپ شده یا نه،

 

بررسی غلط املایی در ایندیزاین با گزینه Dynamic Spelling در منوی Edit در زیر منوی Spelling 

ابتدا بزرگ نمایی را روی کادر متنی با زدن کلید های + و Ctrl زیاد می کنیم می بینید که زیر کلماتی که احتمال خطا برای آن ها وجود دارد یک خط قرمز کشیده شده است مثلا در کلمه  expad اشتباه تایپی وجود دارد می توانیم هم به صورت دستی اصلاح کنیم یا اینکه روی آن کلمه و یا لغت اشتباه کلیک کنیم آن را اصلاح کنیم و یا اینکه روی آن کلیک راست کنیم و از بین کلمات پیشنهادی توسط  خود نرم افزار املایی درست را انتخاب کنیم.

 

بررسی غلط املایی در ایندیزاین با کلیک راست روی لغت

به غیر از خطوط زیگزاگی قرمز رنگ خطوط سبز رنگ هم دیده می شود که نشان می دهد مشکل دیگری غیر از بررسی غلط املایی در ایندیزاین وجود دارد معمولا مشکلات گرامری با خطوط سبز نمایش داده می شوند مثلا اگر در یک متن انگلیسی حرف اول کلمه ای و یا جمله ای با حرف بزرگ نباشد زیرآن خط سبز کشیده می شود.  مثلا دراینجا کلمه ی aut چون یک کلمه در ابتدای  یک پاراگراف است باید حرف اول آن با حرف بزرگ نوشته شود بنابراین نرم افزار زیر آن را با خط سبز رنگ زیگزاگی مشخص کرده است.

 

 کابرد خط سبز رنگ زیگزاگی در بررسی غلط املایی در ایندیزاین

می توانیم با انتخاب کلمه آن را اصلاح کنیم مشاهده می کنید پس از اصلاح آن خط زیگزاگی سبز رنگ حذف می شود همچنین کلمه nam مواردی هم وجود دارد که به اشتباه شناسایی می شوند که می توانیم آن ها را در کادر محاوره ای Preferences  مشاهده کنیم با زدن کلید های ترکیبی Ctrl+K کادر محاوره ای Preferences  را باز می کنیم.

 

گزینه Preferences دربررسی غلط املایی در ایندیزاین

به قسمت Spelling می رویم در قسمت Find  مواردی که قابل بررسی غلط املایی در ایندیزاین است لیست شده که بررسی غلط املایی در ایندیزاین شامل غلط های املایی،کلمات تکراری، عدم رعایت  شروع کلمات وجملات با حروف بزرگ در قسمت پایین کادر هم می توانیم رنگ خطوط زیگزاگی را تغییر دهیم.

 

گزینه Find در بررسی غلط املایی در ایندیزاین

نکته ای که باید در بررسی غلط املایی در ایندیزاین رعایت شود این است که گاهی اوقات کلماتی از زبان های دیگر ممکن در متن وجود داشته باشد و In Design آن ها را به عنوان غلط املایی در نظر بگیرد مثلا در اینجا یک کلمه وجود دارد که به زبان ایتالیایی نوشته شده کلمه Catalogo  در اینجا به زبان ایتالیایی درست تایپ شده ولی In Design آن را به عنوان غلط املایی در نظر می گیرد.

 

بررسی غلط املایی در ایندیزاین برای کلمه های زبان دیگر

برای رفع این مشکل ابتدا کلمه را انتخاب می کنیم با دو بار کلیک بر روی کادر متنی سپس با درگ کردن کلمه را انتخاب می کنیم در کنترل پنل روی حرف A کلیک می کنیم تا به تنظیمات کاراکترها دسترسی پیدا کنیم در کادر مربوط به زبان و یا Language زبان را  روی گزینه Italian  قرار می دهیم مشاهده می کنید که خط  زیگزاگی قرمز رنگ از زیر کلمه Catalogo برداشته شد.

 

بررسی غلط املایی در ایندیزاین و رفع مشکل زبان هایی که نرم افزار برای لغت نمی تواند شناسایی کند

اما هنوز یک خط سبز رنگ وجود دارد که دلیل آن کوچک بودن متن اول این کلمه است که با اصلاح کردن آن این مشکل بر طرف می شود.

 

رفع خط سبز در کلمه Catalogo با برزگ کردن حرف اول این کلمه و بررسی غلط املایی در ایندیزاین

یک ترفند دیگر هم می خواهیم در این قسمت به شما آموزش دهیم مثلا ما در قسمتی از متن یک آدرس اینترتی داریم که به عنوان بررسی غلط املایی در ایندیزاین شناسایی شده اما از آن جایی که مطمئن هستیم که آدرس درست است برای همین بخشی که به عنوان غلط شناسایی می شود را انتخاب می کنیم سپس در قسمت کاراکتر در کنترل پنل  وارد تنظیمات زبان می شویم بخش زبان را روی گزینه No Language قرار می دهیم چون این آدرس جزو قواعد زبان شناسی به  شمار نمی آید In Design متوجه می شود که نیازی به بررسی املایی ندارد

 

 بررسی غلط املایی در ایندیزاین با گزینه No Language

در این آموزش به بررسی غلط املایی در ایندیزاین با استفاده کادر محاوره ای Check Spelling پرداختیم. همچنین به رفع مشکل غلط املایی در کلماتی به زبان دیگر مانند ایتالیایی پرداخته شده است.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها