60% تخفیف تمدید تخفیف کلیه دوره های مکتب تی وی برای شما به مدت محدود ...
داوینچی یا پریمیر

مقایسه: داوینچی یا پریمیر؟ و انتقال پروژه از پریمیر به داوینچی

تاریخ انتشار : اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۰ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۴, ۱۴۰۲ نویسنده : پشتیبانی مکتب تی وی زمان مورد نیاز مطالعه : 8 دقیقه تعداد بازدید : 3.3هزار بازدید

داوینچی یا پریمیر؟ کدام‌یک برای ویرایش فایل‌های ویدئویی مناسبت‌ترند؟ داوینچی چه مزیت‌هایی نسبت به پریمیر دارد؟ در این قسمت از آموزش داوینچی به مقایسه و بررسی ویژگی‌های داوینچی و پریمیر خواهیم پرداخت. در ابتدا هریک از نرم‌افزارهای داوینچی و پریمیر را با توجه به ویژگی‌هایشان معرفی خواهیم کرد.

داوینچی یا پریمیر

شروع سریع پریمیر

دوره رایگان پریمیر در نیم ساعت

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره پریمیر در نیم ساعت را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

معرفی نرم‌افزار داوینچی

Davinci Resolve یکی از قدرتمندترین نرم‌افزار درجه‌بندی رنگ و ویرایش فیلم در هالیوود است که توسط lack Magic Design طراحی‌شده است. این نرم‌افزار تخصصی در درجه‌بندی رنگ دارد. با استفاده از این نرم‌افزار حرفه‌ای، شما هزاران عملکرد و ابزار ویژه فقط رنگی دارید تا بتوانید بهترین نتیجه ممکن را از فیلم‌های خود به بهترین شکل ممکن به دست آورید.

شایان‌ذکر است که Davinci Resolve دارای سه قسمت است. قسمت اول برنامه بسیار ساده و با ویژگی‌های کم Davinci Resolve است که به Davinci Resolve Lite معروف است. مهم‌ترین ویژگی Davinci Resolve را می‌توان سرعت بی‌سابقه این برنامه دانست.

ویژگی‌های نرم‌افزار داوینچی ریزالو

  • قابلیت اصلاح رنگ و ویرایش ویدئوها
  • دارای رندر با سرعت نسبتاً بالا
  • دارا بودن ابزارهای متنوع
  • اجرای اکسریپت های خاص و ویژه
  • پشتیبانی از فرمت‌های مختلف ویدئویی مانند SD, HD, Full HD, 2K, 4K
  • سازگاری با نسخه‌های مختلف ویندوز

آموزش داوینچی

آموزش داوینچی ریزالو از صفر تا صد

از داوینچی می توان به عنوان حرفه ای ترین نرم افزار تدوین غیرخطی نام برد. این نرم افزار در اصلاح رنگ کاربرد دارد و درتدوین بسیاری از ویدئو های معروف نیز از آن استفاده شده است. از دیگر ویژگی های منحصر به فرد داوینچی ریزالو می توان به قابلیت ویرایش فایل های با رزولوشن 8k اشاره کرد.این مزایا موجب شده ...

موجود نیست !
بررسی دوره

معرفی نرم‌افزار پریمیر

Adobe Premiere Pro پیشرفته‌ترین نرم‌افزار ویرایش فیلم برای فیلم‌ها، تلویزیون و وب است. ابزارهای خلاقانه، ادغام با سایر برنامه‌ها و سرویس‌های Adobe و قدرت Adobe Sensei می‌توانند به شما کمک کنند تا فیلم‌ها را در یک‌روند کاری بی‌نظیر تنظیم کنید؛ بنابراین، می‌توانید فیلم‌ها را در هر مکان و هر دستگاهی ضبط و ویرایش کنید. Premiere Pro به شما امکان می‌دهد فیلم‌ها و فایل های دیداری را ویرایش کنید. (تصویر و صدا دارای آهنگ‌های ویرایش جداگانه هستند، حتی برای ویرایش حرفه‌ای و مدیریت فرآیند.)

ویژگی‌های نرم‌افزار پریمیر

  • دسترسی فایل‌های باکیفیت بالا
  • قابلیت ویرایش صدا و گرافیک
  • فایل خروجی قابل‌استفاده برای رسانه‌های مختلف
  • قابلیت ویرایش چندین عکس و فیلم به‌صورت هم‌زمان
  • قابلیت افزودن عنوان به فیلم‌ها
  • دارای فیلترهای متفاوت

دوره کامل نرم افزار ادوبی پریمیر از صفر تا صد

دوره کامل نرم افزار ادوبی پریمیر از صفر تا صد

ادوبی پریمیر پرو غول دنیای ویرایش ویدیو یا تدوین به شمار می رود که برای افراد از ساخت کلیپ های خانگی گرفته تا تولیدات بزرگ در هالیوود جذابیت دارد. با کمک آموزش پریمیر می توانید کارهایی مثل ویرایش تصاویر با کیفیت و ابعاد بالا، پشتیبانی از فرمت های متفاوت، مدیریت حرفه ای تایتل، اصلاح رنگ و نور حرفه ...

%60 تخفیف
659.400 تومان
263.760 تومان
بررسی و خرید دوره

داوینچی یا پریمیر

برنامه پریمیر روی سیستم‌عامل‌های ویندوز مک قابل‌دستیابی اما داوینچی را علاوه بر موارد مذکور می‌توان روی سیستم‌عامل لینوکس نیز نصب کرد. جدول زمانی که برای پریمیر صرف می‌شود تقریباً برابر با جدول زمانی به‌دست‌آمده از داوینچی می‌باشد.

نرم‌افزار پریمیر دارای رابط کاربری عالی باقابلیت شخصی‌سازی کردن پنجره‌ها می‌باشد و در مقابل داوینچی می‌تواند هم‌زمان در چندین مونیتور اجرا شود. برای مدیریت فایل‌ها داوینچی قابلیت مدیریت آسان پروژه‌های پیچیده برای پلتفرم‌های مختلف اما پریمیر مدیریت پروژه‌های ساده‌تری نسبت به داوینچی دارد.

نتیجه‌گیری

در کلام آخر برای مقایسه داوینچی با پریمیر، به طور کلی بخواهیم صحبت کنیم، DaVinci Resolve بدون شک یک برنامه عالی است و به دلیل آنکه دارای نسخه رایگان است به‌طور خودکار برنده این رقابت است. برای ویراستاران تازه‌کار، DaVinci می‌تواند کارهای زیادی انجام دهد.

برای اینکه بتوانید به‌خوبی از این نرم‌افزار استفاده کنید، باید بدانید که می‌خواهید به‌عنوان ویرایشگر فیلم چه‌کاری انجام دهید. اگر می‌خواهید از DaVinci استفاده کنید، دوره آموزشی داوینچی می‌تواند شمارا در مسیر ایجاد ترکیب‌های خیره‌کننده و جلوه‌های بصری در کمترین زمان ممکن قرار دهد.

Premiere Pro یک برنامه بسیار کاربرپسندتر است و Adobe تلاش زیادی کرده است تا این نرم‌افزار را برای مبتدیان راحت‌تر و کاربر پسندتر کند. رابط کاربری و گردش کار Premiere به این معنی است که شما می‌توانید در عرض چند دقیقه ویرایش کرده و قطعات کامل را به‌مرور کشف کنید.

سیستم مورد نیاز نرم افزار داوینچی

یکی از مسائلی که در هنگام نصب داوینچی ریزالو باید آن را مدنظر داشته باشیم ” سیستم موردنیاز برای نرم‌افزار داوینچی” است ازآنجایی‌که نرم‌افزار داوینچی قادر به انجام کارهای متنوعی است انتخاب یک سیستم مناسب برای داوینچی را دشوار می‌کند.

به‌طور مثال اگر شما از بخش ویرایش صوتی استفاده می‌کنید به سیستم متفاوتی نسبت به زمانی که از بخش تغییر رنگ یا افکت‌های ویدیویی آن استفاده می‌کنید، نیاز دارید.

 پس در این بخش راجع به اینکه سیستم مورد نیاز داوینچی ریزالو حداقل باید دارای چه امکاناتی را باشد تا داوینچی ریزالو را روی آن نصب کنیم و به نتیجه مطلوب برسیم صحبت خواهیم کرد. و قبل از آموزش داوینچی ،حداقل ویژگی های سیستم مورد نیاز برای  نرم افزار داوینچی را بررسی می کنیم. 

سیستم مورد نیاز برای داوینچی

سیستم موردنیاز برای  نرم‌افزار داوینچیCPU

اکثر نرم‌افزارهای ویرایش فیلم و صدا مانند داوینچی برای عملکرد رندرینگ با سرعت‌بالای خود به پردازنده‌های قدرتمندی نیاز دارند زیرا بیشتر بخش‌های آن‌ها روی سی پی یو اجرا می‌شوند. پس می‌توانید از پردازنده‌های نسل جدید intel یا AMD کمک بگیرید.

حافظه سیستم مورد نیاز داوینچی ریزالو

شما می‌توانید یکی از حافظه‌های M.2 NVME PCI-E یا SSD M.2 را برای سیستم خود انتخاب کنید  اگر به دنبال سرعت بالاتر هستید حافظه‌های NVME برای شما گزینه مناسب‌تری است. بااین‌حال بهتر است قبل از خرید حافظه جدید، از سازگاری مادر بورد خود با استانداردهای NVME اطمینان حاصل کنید.

همچنین حداقل حافظه RAM موردنیاز برای کارکردن با برنامه داوینچی 32 گیگابایت است

کارت گرافیک سیستم موردنیاز برای  نرم‌افزار داوینچی

می‌توانید از کارت گرافیکی‌های AMD یا NVIDIA یا… با توجه به نیازتان انتخاب و استفاده کنید

حال به‌طور پیشنهادی و جزئی‌تر حداقل ویژگی‌های سیستم موردنیاز را با توجه به اینکه چه سیستم‌عاملی دارید بررسی می‌کنیم

حداقل سیستم موردنیاز نرم‌افزار داوینچی روی ویندوز

  1. استفاده از ویندوز 10 به‌روزرسانی شده
  2. حافظه حداقل 16 گیگابایتی برای سیستم و حافظه حداقل 32 گیگابایتی زمان استفاده از Fusion
  3. کارت گرافیک‌های NVIDIA، AMD یا Intel ورژن GPU Driver
  4. نصب Blackmagic Design Desktop Video، نسخه 10.4 و یا نسخه‌های قبل‌تر از آن به‌منظور استفاده از توابع آن و افزایش کارایی کارت گرافیک
  5. نصب RED Rocket-X Driver
  6. نصب RED Rocket Driver

حداقل سیستم موردنیاز نرم‌افزار داوینچی روی مک

  1. استفاده از سیزدهمین نسخه اصلی مک (MacOS Sierra) نسخه 10.12
  2. حافظه حداقل 16 گیگابایتی برای سیستم و حافظه حداقل 32 گیگابایتی زمان استفاده از Fusion
  3. کارت گرافیک NVIDIA
  4. نصب Blackmagic Design Desktop Video، نسخه 10.4 و یا نسخه‌های قبل‌تر از آن به‌منظور استفاده از توابع آن و افزایش کارایی کارت گرافیک
  5. نصب RED Rocket-X Driver
  6. نصب RED Rocket Driver
  7. نصب CUDA Driver نسخه 8

انتقال پروژه از پریمیر به داوینچی

داوینچی ریزالو به‌تنهایی  ابزارهای مناسبی برای ویرایش است ولی اگر شما می‌خواهید از ابزارهایی مثل پریمیر در کنار آن برای تکمیل ویرایشتان استفاده کنید نیاز به انتقال پروژه از پریمیر به داوینچی را دارید، به‌عنوان‌مثال می‌توانید ویرایشتان را  در پریمیر انجام دهید و سپس برای تنظیم کردن رنگ آن از داوینچی کمک بگیرید، این فرایند انتقال پروژه بین داوینچی و پریمیر با پسوند xml  انجام‌پذیر است.

همچنین می‌توانید وقتی تنظیمات رنگ را در داوینچی انجام دادید پروژه را برای ادامه تغییرات و ویرایش به پریمیر منتقل کنید.این روند نیز بدون نیاز به پلاگین قابل انجام است. در این قسمت از آموزش داوینچی‌ می خواهیم مراحل انتقال پروژه از پریمیر به داوینچی و همچنین از داوینچی به پریمیر و به طور کلی انتقال پروژه از پریمیر به داوینچی را بررسی کنیم.

انتقال پروژه بین دو نرم افزار پریمیر و داوینچی

در ابتدای انتقال پروژه بین premiere و davinci، فایل موردنظرتان را درنرم افزار پریمیر بازکرده و  ویرایش‌های لازم را روی عکس اعمال کنید.

انتقال پروژه از پریمیر به داوینچی

پس از اعمال ویرایشات روی تصویر در قسمتclip ،کلیلک راست کنید (اگر این گزینه فعال نبود آن را فعال کنید) . گزینه Generate 3D LUT (CUBE) را انتخاب کنید. اکنون آن را در مسیر دلخواه ذخیره کنید.

فعال کردن گزینه Generate 3D LUT (CUBE) برای انتقال پروژه از پریمیر به داوینچی

از قسمت color برنامه پریمیر به بخش creative  بروید وهمان لات ذخیره‌شده را اعمال کنید. برای بقیه تصاویر هم همین مراحل را طی کنید.

اعمال لات ذخیره شده در بخش Creative انتقال پروژه از پریمیر به داوینچی

نهایتاً از قسمت file گزینه export و سپس گزینه final cut pro XML را انتخاب کنید. در مسیر دلخواهتان ذخیره کنید.

انتخاب final cut pro XML از منوی file گزینه export انتقال پروژه از پریمیر به داوینچی

اکنون برای انتقال فایل به برنامه داوینچی، این برنامه را بازکرده و از بخش Edit به قسمت media pool بروید. روی آن کلیک راست کنید time line و سپس import را انتخاب کنید. گزینه XML را بزنید و بقیه مراحل را تائید کنید.

کلیک راست کردن برروی فایل و انتخاب timeline سپس انتخاب import انتقال پروژه از پریمیر به داوینچی

توجه کنید که اگر در طی مراحل کار تصویریا موسیقی از پروژه Import نشده باشد می‌توانید از ترفند زیر استفاده کنید

یک ترفند در ارتباط بین پریمیر و داوینچی

همان تصویر یا موسیقی را در قسمت import ،media pool  کنید و در قسمت edit روی آن تصویر یا موسیقی کلیک راست کرده و Find in media pool را بزنید.

یک ترفند در ارتباط بین پریمیر و داوینچی

حال که با ارتباط premiere و davinci تا حدودی آشنا شدید برعکس آن آسان تر خواد بود.

انتقال پروژه از داوینچی به پریمیر

از قسمت deliver روی render settings کلیک کنید و آن را روی Premiere XML قرار دهید و مسیر دلخواهتان را انتخاب کنید.

انتقال پروژه از داوینچی به پریمیر

بعد از اتمام روند رندر وارد پریمیر شوید و همان فایل را ایمپورت کنید.

ایمپورت فایل در پریمیر برای انتقال پروژه از داوینچی به پریمیر

به‌طور خلاصه به توضیح یک روش انتقال فایل از پریمیر به داوینچی می‌پردازیم:

  • رندر/ فیلم نهایی را با رزولوشن کامل import کنید
  • از Adobe Project Manager برای “جمع‌آوری پرونده‌ها و کپی در مکان جدید” استفاده کنید (برای اطمینان از اینکه همه‌چیز برای پروژه کنار هم است)
  • برای هر تایم لاین داشته باشید export- final cut pro XML
  • برای هر تایم لاین داشته باشید Export- EDL

مفتخریم که تا انتهای مقاله انتقال پروژه بین دو نرم افزار پریمیر و داوینچی همراه ما بودید. در این مقاله با ارتباط بین پریمیر و داوینچی آشنا شدید.

در این مقاله به آموزش انتقال پروژه از پریمیر به داوینچی پرداختیم. همچنین یک ترفند در ارتباط بین پریمیر و داوینچی را معرفی کردیم.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها