0
09151637530

تنظیمات مانیتور بخش Program برنامه پریمیر

نحوه گرفتن عکس از تصویر ویدئو مانیتور بخش Program برنامه پریمیر

در این مقاله آموزش پریمیر میخواهیم برخی از تنظیمات مربوط به مانیتور بخش Program برنامه پریمیر را مورد بررسی قرار  دهیم به عنوان مثال درصورتی‌که بخواهیم در مانیتوری که در ناحیه Program پنجره پریمیر قرار دارد یک عکس تهیه کنیم لازم است از دکمه Export Frame استفاده کنیم با استفاده از این دکمه در مانیتور Program می‌توانیم با تغییراتی که بر روی فیلم ویدئویی انجام دادیم یک عکس تهیه کنیم مثلاً ما در ویدئوی انتخابی یکسری تغییراتی را انجام می‌دهیم.

حالا می‌خواهیم از ویدئو یک عکسی تهیه کنیم در هر مرحله از کار که باشیم فرقی نمی‌کند می‌توانیم با کلیک بر روی دکمه Export Frame یک عکس تهیه کنیم لغزنده را در یک‌حالتی قرار می‌دهیم با کلیک بر روی دکمه Export Frame یا کلید میانبر آن یعنی Ctrl+Shift+E در کادری که برای ما نشان داده می‌شود در ناحیه Name می‌توانیم یک نام تایپ کنیم مثلاًAmoozesh.it باشد فرمت آن را تعیین می‌کنیم مثلاً GPJ

بعد باید مشخص کنیم که کجا تصویر را ذخیره کنیم که خود درایو E را انتخاب می‌کنیم بعد از شما می‌پرسد این عکسی که تهیه کردید می‌خواهی در Import پنجره Project هم نشان داده شود اگر بخواهیم نشان داده شود با تیک آن را فعال می‌کنیم درصورتی‌که بخواهیم نشان داده نشود تیک را غیرفعال می‌کنیم بر روی دکمه OK کلیک می‌کنیم

نحوه گرفتن عکس از تصویر ویدئو مانیتور بخش Program برنامه پریمیر و ذخیره آن اگر به پنجره درایو E برگردیم می‌بینیم عکسی که تهیه کردیم از آن قسمت در درایو E ذخیره‌شده است و اگر کلیک راست کرده وProperties را انتخاب کنیم فرمت عکس هم برای ما درج می‌شود.

عکس گرفته شده از مانیتور در پریمیر

کاربرد و عملکرد Mark in وMark Out در مانیتور بخش Program برنامه پریمیر

می‌خواهیم بدانیم Mark in وMark Out در مانیتور Program چه کاربردی دارند Mark in و Mark Out همان کاری انجام می‌دهند که دکمه‌های Mark in و Mark Out در مانیتور Source صورت می‌گیرد یعنی دو قسمت از فایل را برای ما علامت‌گذاری می‌کنند و مشخص می‌شود دو بازه زمانی مثلاً ما می‌خواهیم بین دو بازه را در نظر بگیریم مثلاً می‌خواهیم آن را حذف کنیم و هر کار دیگری که می‌خواهیم بین دو بازه انجام دهیم می‌توانیم با استفاده از Mark in و Mark Out آن دو بازه را مشخص کنیم.

برای مشخص کردن لازم است لغزنده را در آن نقطه قرار دهیم با کلیک بر روی دکمه Mark in نقطه اولیه برای ما مشخص می‌شود و با قرار دادن لغزنده در قسمت ثانویه و کلیک بر روی Mark Out یا فشردن کلید O از صفحه‌کلید می‌توانیم نقطه انتهایی را مشخص کنیم در این صورت مشخص شد که این بازه را انتخاب کردیم و یا حتی می‌توانیم برای اینکه انتخاب بازه دقیق‌تر شود در پایین کادر Program زمان دقیق آن را انتخاب می‌کنیم مثلاً زمان 1 دقیقه را تایپ می‌کنیم و بازه‌های دیگر را همه 0 قرار می‌دهیم با کلیک بر روی Enter 1دقیقه برای ما انتخاب شد وقتی‌که بازه 1 دقیقه را انتخاب کردیم لغزنده به نقطه 1 دقیقه رفت

انتخاب یک بازه دقیق با استفاده از Mark in وMark Out با کلیک بر روی Mark in می‌بینیم که دقیقاً علامت Mark in در آن بازه قرار گرفت اگر بازه 1دقیقه و 20ثانیه را تایپ کنیم لغزنده در نقطه 1دقیقه و 20ثانیه قرار گرفت با کلیک بر روی Mark Out آن نقطه مجدد برای ما انتخاب می‌شود .

با این کار می‌توانیم خیلی راحت آن بازه‌ای که می‌خواهیم انتخاب کنیم بر روی آن بازه می‌توانیم عمل حذف انجام دهیم می‌توانیم از دستور Cut استفاده کنیم آن را برش دهیم و با استفاده از ابزارهای دیگر Marker گذاری کنیم یا هر کار دیگری که می‌خواهیم انجام دهیم می‌توانیم در آن بازه خدمات خود را کارهایی که می‌خواهیم روی آن فایل انجام دهیم را در آن بازه انجام دهیم.

کاربرد و عملکرد Mark in وMark Out در مانیتور بخش Program برنامه پریمیر

کاربرد و عملکرد Lift وExtract در مانیتور بخش Program برنامه پریمیر

در این قسمت از آموزش می‌خواهیم در رابطه با کاربرد دو گزینهLift وExtract صحبت کنیم و اینکه این دو گزینه چه کاربردی دارند اگر در منوی تایم لاین برنامه پریمیر فایلی قرار بدهیم مثلاً یک فایل ویدئویی و صدا قرار می‌دهیم همچنین یک تصویر انتخاب می‌کنیم و طول تصویر را زیاد می‌کنیم لغزنده را جابه‌جا کرده و یک بازه را مشخص می‌کنیم با استفاده از دو ابزار Mark in و Mark Out را انتخاب می‌کنیم.

بعد از انتخاب بازه بر روی Extract کلیک می‌کنیم که ببینیم چه اتفاقی می‌افتد با کلیک بر روی Extract می‌بینیم که هیچ اتفاقی نمی‌افتد چون در هیچ‌کدام از کلیدهای سمت چپ قسمت تایم لاین مشخص نکردیم که منظورمان کدام Track است حداقل باید یکی از این گزینه‌ها برای ما فعال باشد یکی که فعال باشد تغییرات بر روی آن اعمال می‌شود در این قسمت V1 را انتخاب می‌کنیم

گزینه Extract در پریمیر با کلیک بر روی Extract می‌بینیم که تغییرات برای ما اعمال شد می‌خواهیم بدانیم آن تغییرات چی بود آن بازه‌ای را که انتخاب کردیم برای ما حذف شد و کل فایل‌ها چسبیدن به هم بعد از حذف آن قطعه فایل، کلید Ctrl+Z را می‌زنیم تا فایل‌ها به حالت اولیه برگردند اما این بار کلید Lift را می‌زنیم که ببینیم چه اتفاقی می‌افتد با کلیک کردن روی Lift چون در اینجا V1 برای ما انتخاب‌شده بود فقط V1برای ما قطع می‌شود

گزینه Lift در برنامه پریمیر یعنی آن قسمتی که انتخاب کرده بودیم جدا شد اما بااینکه ویدئو بود فقط قسمت ویدئو آن چون انتخاب کرده بودیم جدا شد و قسمت صوت آن همچنان باقی‌مانده است. مجدد کلید Ctrl+Z را می‌زنیم تا به حالت قبلی خود برگردد و این بار A2 را انتخاب می‌کنیم و مجدد روی Lift کلیک می‌کنیم و می‌بینیم که بازه و Trackکه انتخاب کرده بودیم آن قسمت برای ما برش خورد و جای آن قطعه‌ای که انتخاب کرده بودیم برای ما خالی ماند

از این عملکرد می‌توانیم زمانی استفاده کنیم که یک بخش از فایل را نمی‌خواهیم با استفاده از Mark in و Mark Out علامت‌گذاری می‌کنیم و برای خارج کردن آن از دو دکمه Lift یا Extract استفاده می‌کنیم.

کاربرد و عملکرد Lift وExtract در مانیتور بخش Program برنامه پریمیر  

عملکرد و کاربرد Marker در مانیتور بخش Program برنامه پریمیر

می‌خواهیم بدانیم منظور ازMarker در قسمت مانیتور Program چه کاربردی دارد اگر فایلی را داشته باشیم فرقی نمی‌کند ویدئویی باشد تصویر یا صوت باشد بعدازاینکه روی فایل‌ها ویرایشی اعمال کردیم و بخواهیم روی قسمت‌های مختلف فایل توضیحاتی بنویسیم یا اینکه مثلاً با همکار خود در رابطه با آن فایل بحث می‌کنیم یا در رابطه با آن تصمیماتی می‌گیریم می‌توانیم برای قسمت‌های مختلفی برای کسی یادداشت بنویسیم یا اینکه کارهایی که خود ما می‌خواهیم روی یک فایل ویدئویی انجام دهیم و در حافظه ما نمی‌ماند می‌خواهیم قسمت‌های مختلف آن را بگوییم که هر قسمت چه‌کاری انجام می‌دهد و هر کاری که می‌خواهیم بکنیم.

می‌توانیم آن را با استفاده از Marker یادداشت‌گذاری کنیم اگر لغزنده را در هر قسمت که قرار دهیم چه لغزنده مانیتور را حرکت دهیم چه لغزنده تایم لاین را فرقی نمی‌کند بعد از قرار دادن لغزنده در قسمت مناسب با کلیک بر روی Add Marker یا کلیک بر روی حرف M از صفحه‌کلید می‌توانیم یک Marker ایجاد کنیم با دابل کلیک کردن روی Marker کادری برای ما نشان داده می‌شود در قسمت Name می‌توانیم برای Marker یک نام اضافه کنیم مثلاً ویرایش را تایپ می‌کنیم در قسمت Time به ما می‌گوید چه بازه‌ای مشخص‌شده و می‌گوید که تا چه بازه‌ای می‌خواهد این Marker باشد.

یعنی یادداشت تا چه زمانی برای شما پخش شود می‌توانیم هر بازه‌ای را تایپ کنیم یا اینکه با دابل کلیک کردن آن را تایپ کنیم و با کشیدن کلیک چپ‌روی بازه می‌توانیم بازه را افزایش و یا کاهش دهیم در قسمت Comments متن یادداشت خود را می‌نویسیم در قسمت Options می‌توانیم برای Marker یکرنگی را انتخاب کنیم یک رگی را انتخاب می‌کنیم و وقتی‌که Marker گذاری کردیم روی Marker ما اعمال می‌شود اگر قرمز را انتخاب کنیم با Marker گذاری رنگ قرمز برای ما اعمال می‌شود حال اگر Marker ما متن یا تصویر یا آدرس وب‌سایتی باشد می‌توانیم در قسمت‌های مشخص‌شده قرار دهیم درصورتی‌که از Marker پشیمان شده باشیم می‌توانیم بر روی دکمه Delete کلیک کنیم تا Marker حذف شود و با کلیک بر روی دکمه OK ، Marker را ثبت می‌کنیم

ایجاد یک Marker در مانیتور بخش Program برنامه پریمیر و برای اینکه بخواهیم Marker که قراردادیم را حذف کنیم روی Marker دابل کلیک می‌کنیم یا اینکه می‌توانیم روی Marker کلیک راست کنیم و با انتخاب Edit Marker آن را ویرایش می‌کنیم با انتخاب Clear All Marker می‌توانیم تمام Marker هایی که مشخص کردیم را حذف کنیم و Clear Selected Marker می‌توانیم چند Marker را انتخاب کنیم و برای حذف آن از Clear Selected Marker استفاده کنیم

جهت افزودن Markerهم از Add Marker استفاده می‌کنیم و اگر بخواهیم Marker را حذف کنیم روی Marker کلیک راست کرده و Clear All Marker را انتخاب می‌کنیم و می‌بینید Marker که ایجاد کرده بودیم با ویژگی یادداشتی که بود حذف شدند و در حال حاضر روی فایل هیچ Marker نداریم.

عملکرد و کاربرد Marker در مانیتور بخش Program برنامه پریمیر
مشاهده تمام دوره های پریمیر
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *