70% تخفیف تمدید جشنواره نوروز 1403 برای شروعی تازه
ابزار های فتوشاپ

ابزار های فتوشاپ

تاریخ انتشار : اسفند ۲۲, ۱۴۰۰ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۸, ۱۴۰۲ نویسنده : پشتیبانی مکتب تی وی زمان مورد نیاز مطالعه : 42 دقیقه تعداد بازدید : 2.56هزار بازدید

فتوشاپ از محبوب ترین پلتفرم های ساخته شده شرکت ادوبی می باشد. این نرم افزار حرفه ای دست طراحان را در پیاده سازی طراحی های خلاقانه باز می گذارد. آشنایی با ابزار های فتوشاپ لازمه طراحی در فتوشاپ است. در آموزش فتوشاپ بیشتر در این باره بخوانید. در ادامه مقاله قصد داریم به آموزش ابزار روتوش spot healing Brush در فتوشاپ ، بپردازیم.

آموزش ابزار روتوش spot healing Brush در فتوشاپ

در آموزش روتوش به بررسی یکی از سریع ترین راه های ایجاد پرتره های زیباتر می پردازیم و یاد می گیرید که چگونه می توانید به صورت تأثیرگذار موارد اضافی در تصویر را از پس زمینه بردارید. در این آموزش چگونگی کار با ابزار spot healing Brush را که یکی از ابزارهای روتوش در فتوشاپ است بررسی خواهیم کرد تا پروژه هایی که  در ادامه می بینید را روتوش کنیم. این مقاله در ابتدا به صورت کلی کاربرد این ابزار روتوش عکس در فتوشاپ را بررسی می کند و سپس به صورت ویژه کاربر آن را روی چهره نشان می دهد.

در دو پروژه عملی که در ادامه مقاله آموزش ابزار spot healing brush در فتوشاپ آورده ایم همراه با ما قدم به قدم  پیش بیایید. قبل از شروع به کار بهتر است که نمای محیط کاری فتوشاپ را تغییر دهید. برای این کار اشاره گر را روی دکمه ای که در گوشه بالای سمت راست محیط برنامه قرار دارد، برده و روی آن کلیک کنید.

آموزش ابزار روتوش spot healing Brush در فتوشاپ

منوی کشویی آن باز می شود. در این منو گزینه phoograohy را انتخاب کنید. این کار مخصوصا برای زمان روتوش تصاویر، باعث می شود که همه ابزار روتوش فتوشاپ در نوار ابزار، از حالت گروه بندی خارج شده و به صورت مستقل در زیر یکدیگر قرار بگیرند و باعث دسترسی آسان تر به ابزارهای روتوش در فتوشاپ می شود.

برای روشن تر شدن موضوع این دو محیط کاری را باهم مقایسه می کنیم. اگر محیط کاری را روی Essentials تنظیم کنیم و بخواهیم ابزار healing Brush را فعال کنیم لازم است که روی گروه این ابزار کلیک کنیم و نگه داریم تا گروه ابزار روتوش عکس در فتوشاپ باز شده و بتوانیم ابزار را انتخاب کنیم. ولی در عوض با انتخاب محیط کاری phoograohy می توانیم همه ابزارهای روتوش را به صورت مستقل و جداگانه ببینیم و به سادگی با یک کلیک آن ها را انتخاب کنیم. پس می بینید که این کار انتخاب ابزار روتوش فتوشاپ را ساده تر می کند.

آموزش سریع فتوشاپ

آموزش رایگان فتوشاپ در نیم ساعت

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره رایگان فتوشاپ در نیم ساعت را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.  





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

چگونه با ابزار spot healing Brush کار کنیم

بسیار خب، حالا به سراغ قدم بعدی از مقاله آموزش ابزار روتوش spot healing Brush در فتوشاپ، برای شروع سراغ آموزش چگونگی کار با ابزار spot healing Brush که از ابزارهای روتوش در فتوشاپ است می رویم. برای این کار من یک لایه به نام Demo در این تصویر ایجاد کرده ام. ابتدا این لایه را فعال کنید تا در تصویر دیده شود. تصور کنید شکل این لایه، این دایره های کوچک آبی رنگ می باشد و ما می خواهیم از شر آن خلاص شویم. به ادامه آموزش ابزارهای روتوش در فتوشاپ توجه کنید.

آموزش ابزار روتوش spot healing Brush در فتوشاپ

برای این کار می خواهیم از ابزاری به نام spot healing Brush استفاده کنیم. در فتوشاپ این یک ابزار فوق العاده برای ترمیم مشکلات تصویر می باشد. بعد از فعال کردن ابزار وقتی اشاره گر را روی تصویر می برم، یک دایره اندازه قلم مو را به من نشان می دهد.

آموزش ابزار روتوش spot healing Brush در فتوشاپ

این اندازه را می توانید از قسمتی در نوار ابزار option تغییر دهید. از اینجا حالا یک اندازه قلم مو بزرگتر را انتخاب می کنم و تصمیم دارم که یکی از این اشیا را حذف کنم.

آموزش ابزار روتوش spot healing Brush در فتوشاپ

کمی قلم مو را با فشردن ] بزرگتر کرده و روی دایره میانی کلیک می کنم تا آن را حذف کنم. می بینید چه اتفاقی رخ می دهد؟

قلم موی بزرگ اشیای اطراف دایره میانی را نیز تحت تأثیر قرار می دهد و نتیجه کار آموزش ابزار روتوش spot healing Brush در فتوشاپ خوب نیست. برای اینکه ابزار را کمی کوچکتر کنیم، یک راه سریع برای تغییر اندازه قلم مو استفاده از کلیدهای کروشه می باشد. کروشه چپ کوچک کردن قلم مو، کروشه راست بزرگ کردن قلم مو. اگر یک قلم موی کوچک تر بردارم می توانیم روی لکه های کوچک کار کنیم ولی اگر قلم مو خیلی کوچکتر باشد، حذف زمان بیشتری می برد.

آموزش ابزار روتوش spot healing Brush در فتوشاپ

همانطور که در اینجا می بینید، اگر کمی بزرگتر از دایره کلیک کنم لکه دایره ناگهان به طور کامل و یکپارچه و بی قاعده حذف می شود. به همین روش کار را ادامه میدهم.

حالا در این قسمت از مقاله آموزش ابزار روتوش spot healing Brush در فتوشاپ می خواهیم از همین روش برای کار روی تصویر استفاده کنیم. پس ابتدا لایه Demo را حذف کنید تا موجب حواس پرتی شما نشود و بتوانیم به تصویر اصلی برگردیم. زمانی که قصد روتوش یک تصویر را دارید حتما آن را در یک لایه جداگانه انجام دهید تا زمان اشتباه، امکان برگشت داشته باشید یا شاید بخواهید برخی تغییرات را لغو کرده و به عقب برگردید. برای ایجاد یک لایه جدید یا همان لایه مستقل روی آیکون new layer کلیک کنید. سپس با دابل کلیک روی لایه جدید نام آن را به clean up تغییر دهید.

آموزش ابزار روتوش spot healing Brush در فتوشاپ

در این تصویر کاری که می خواهیم انجام دهیم نشان داده شده است. اکنون طبق مقاله آموزش ابزار روتوش spot healing Brush در فتوشاپ ،ابزار healing spot Brush را بردارید.

آموزش ابزار روتوش spot healing Brush در فتوشاپ

یکی از تنظیمات ضروری در آموزش ابزار Healing Brush Tool در فتوشاپ، فعال کردن گزینه sample All Layers در نوار ابزار تنظیم های ابزار می باشد.

آموزش ابزار روتوش spot healing Brush در فتوشاپ

این گزینه در آموزش ابزار روتوش spot healing Brush در فتوشاپ به شما امکان میدهد بتوانید نتیجه روتوش را در لایه بالایی قرار دهید. این لایه از آن جهت مفید است که وقتی ما این لایه را فعال می کنیم نتیجه روتوش در این لایه ثبت می شود و لایه اصلی تصویر دچار تغییر نخواهد شد. پس ما قصد کار روی لایه clean up را داریم .

آموزش ابزار روتوش spot healing Brush در فتوشاپ

تا اینجا مقاله آموزش ابزار روتوش spot healing Brush در فتوشاپ، ما یک لایه ایجاد کردیم و آن را تغییر نام دادیم. سپس ابزار spot healing Brush را انتخاب کردیم و گزینه sample All Layers را فعال کردیم. الان اندازه قلم موی من خیلی بزرگ است. برای حذف این بخش های کوچک مزاحم که در اینجا می بینیم، لازم است که اندازه قلم موی خود را کوچکتر کنم. این کار با فشردن کلید کروشه چپ انجام می دهیم با فشردن و نگه داشتن این کلید اندازه قلم مو کوچک تر می شود.

آموزش ابزار روتوش spot healing Brush در فتوشاپ

وقتی که برای آموزش ابزار روتوش spot healing Brush در فتوشاپ اقدام می کنیم، ابتدا باید سراغ اشیای بزرگتر برویم. شما باید همه تصویر را پیمایش کنید تا روتوش محدود به یک منطقه خاص نباشد. پس لازم است که در برخی موارد زوم کنید و با فشردن دکمه کروشه چپ قلم مو را کوچک کنید. من سعی میکنم در نهایت تصویری بسازم که در آن سوژه برجسته باشد. در این مثال پرتره ای داریم که می خواهم آن را به صورتی آماده کنم که تصویر فردی که رهبری فکری یک سازمان غیر انتفاعی را دارد و در سراسر جهان کار می کند و البته یک رقصنده نیز است را نشان دهد.

 یعنی میخواهم این تصویر را ایجاد کنم که نگاه بیننده را به سمت سوژه سوق دهم نه به شی دیگری. در تصویر همانطور که در اینجا می بینید spot healing Brush فقط برای کلیک کردن روی زواید کوچک نیست. در برخی موارد هم روی مناطق بزرگی از تصویر کلیک کرده و نقاشی می کنیم.

آموزش ابزار روتوش spot healing Brush در فتوشاپ

این روش باعث حذف این آیتم ها از تصویر می شود. حالا با آن قایق بادبانی در پس زمینه تصویر چه کنیم؟ کمی قلم مو را بزرگتر کنید و با نقاشی روی آن از دستش خلاص شوید.

آموزش ابزار روتوش spot healing Brush در فتوشاپ

در اینجا سنگی را میبینید که در قسمت انعکاس تصویر قرار دارد. پس در همان حین کار قلم مو را کوچک تر کرده و روی آن نقاشی میکنیم تا روتوش شود.

آموزش ابزار روتوش spot healing Brush در فتوشاپ

خوب همانطور که میبینید بدون نیاز به تلاش زیاد به سطح حرفه ای می رسیم. این کاری است که این ابزار برای شما انجام می دهد و به شما اجازه می دهد بتوانید تصاویرتان را به خوبی اصلاح کنید.

بخشی که طبق مقاله آموزش ابزار روتوش spot healing Brush در فتوشاپ، در تصویر روتوش کردیم یکپارچه شده و خوب به نظر می رسد. من فقط می خواهم بخش های کوچک دیگری از تصویر را ویرایش کنم. البته با یک قلم موی کوچکتر، مخصوصا وقتی که نزدیک لبه های تصویر می شوم که از جمله بخش های نگران کننده است. اگر قلم مو بزرگ باشد همان مشکلی که با آن دایره ها دیدم پیش می آید، نوعی از آمیختگی یا بیرون زدگی به شکلی غیر متعارف.

بسیار خب تا این مرحله از مقاله آموزش ابزار روتوش spot healing Brush در فتوشاپ، خیلی خوب پیش رفتیم بیایید نگاهی به آنچه که انجام داده ایم بیندازیم اگر لایه اصلی تصویر را مخفی کنیم همه روتوش هایی که انجام داده اید را در یک لایه مستقل می بینید.

آموزش ابزار روتوش spot healing Brush در فتوشاپ

همان لایه بالای تصویر به صورت کامل لایه پس زمینه را نمایش می دهد که می توانید لایه بالایی را خاموش و روشن کنید و مرحله قبل و بعد از روتوش را ببینید. در ادامه مقاله آموزش ابزار spot healing brush در فتوشاپ همراه ما باشید.

آموزش ابزار روتوش spot healing Brush در فتوشاپ

این میتواند به شما کمک کند که متوجه شوید روتوش خوب شده است یا نه؟ در این مثال مناطقی که هنوز نیاز به کار بیشتر دارد را به من نشان می دهد پس می توانم به این مناطق مراجعه کرده و با استفاده از یک قلم موی بزرگتر کار ویرایش را ادامه دهم.

آموزش ابزار روتوش spot healing Brush در فتوشاپ

من می توانم این کار را انجام می دهم چون ابتدای کار با یک قلم موی کوچک این محل را ویرایش کرده ام و به راحتی به این محل برگشته و بار دیگر ویرایش را انجام می دهم. یکی از کارهای ویژه ای که این ابزار به خوبی انجام می دهد مخلوط کردن بافت تصویر در محل ویرایش است. در پایان کار می خواهم مطمئن شوم که همه چیز خوب و طبیعی به نظر می رسد، که در این تمرین انجام شده است. در بخش دوم از مقاله آموزش ابزار روتوش spot healing Brush در فتوشاپ به طور ویژه کاربرد این ابزار را روی چهره خواهید دید.

آموزش فتوشاپ

آموزش نرم افزار فتوشاپ از مقدماتی تا پیشرفته

نرم افزار فتوشاپ از محبوب ترین نرم افزارهای شرکت ادوبی و ویرایشگری حرفه ای در آموزش ادیت عکس و همینطور آموزش نقاشی دیجیتال به حساب می آید. این نرم افزار در طراحی های گرافیکی و طراحی سایت، همچنین در نقاشی دیجیتال کاربرد دارد. در واقع امروزه بسیاری از امور گرافیکی به آموزش نرم افزار فتوشاپ و این نرم ...

%70 تخفیف
494.000 تومان
148.200 تومان
بررسی و خرید دوره

تاثیر ابزار های فتوشاپ روی چهره

در اینجا دو تصویر از یک شخص  و تاثیر ابزار روتوش صورت در فتوشاپ را می بینید. کار را با تصویر سمت چپ شروع کرده و یک لایه جدید ایجاد می کنم. نام این لایه را به Skin تغییر می دهم. می‌خواهم این خالی که در سمت راست بینی قرار دارد را حذف کنمدر ادامه بیشتر با ابزار رتوش اسپات هلینگ آشنا می شوید.

آموزش ابزار روتوش spot healing Brush در فتوشاپ

کمی تصویر را زوم می کنم. بهترین ابزار برای این کار Healing Brush است، نه Spot Healing Brush. به این دلیل که این خال به قسمت پایینی بینی بسیار نزدیک است و نیاز به دقت بیشتری دارد. بعد از فعال کردن این ابزار دقت کنید که گزینه Sample All Layers فعال باشد. برای این کار باید از یک قلم موی کوچک و ظریف استفاده کنیم.

پس من ابتدا در این بخش از آموزش ابزار spot healing brush در فتوشاپ، این تنظیم را انجام می‌دهم و در قدم بعدی مقدار Diffusion را تعیین می کنم که لبه های ابزار را نرم می‌کند. من آن را در وسط قرار میدهم. مرحله بعدی نگه داشتن کلید Alt در ویندوز و تنظیم نقطه مبدا درست در همین نزدیکی است و سپس با آرامی می توانید با نقاشی خال را حذف کنید.  مجدد Alt+Click را فشار می دهیم. پس به این صورت می توانیم به سرعت این خال کوچک را حذف کنیم.

بسیار خوب مشکل این است که گاهی اوقات چیزی شبیه این مورد را روتوش می کنید که جز دائمی صورت سوژه است و در پرتره دیگری از همین فرد آن را فراموش می کنید. به همین دلیل گاهی اوقات لازم است دو تصویر را کنار یکدیگر داشته باشید.

حالا در این یکی، یک لایه جدید ایجاد میکنیم و نام آن را به Skin تغییر میدهیم و شبیه تصویر قبلی با همان ابزار ها روتوش می‌کنیم. با فشردن کلید ] قلم مو را کمی کوچک تر می کنیم و این خال را از زیر بینی حذف می‌کنم. در ادامه سعی می کنم که کمی این بخش های روی بینی را نیز ترمیم کنم. همچنین کمی در این قسمت از صورت، حالا سراغ این خال می روم و آن را حذف می کنم.

در پایان کار این نکته را در آموزش ابزار روتوش spot healing Brush در فتوشاپ باید در نظر داشته باشم همین موارد ترمیمی را باید روی تصویر و سمت دیگر نیز انجام دهم پس به این تصویر بر می گردم و در همان مناطق که روی نمونه قبلی کار کردن روتوش را روی این نیز انجام می‌دهم تا دو نمونه یکی شود در غیر این صورت روتوش در دو تصویر یکسان نخواهد شد.

مخصوصاً اگر تصاویر را برای یک دوست یا یک کار تجاری و…. آماده می کنید. به این دلیل که وقتی تصاویر مقایسه شوند حتماً تناقض مشخص خواهد شد و به این صورت بخشی از تصویر که ناسازگار است به چشم خواهد آمد. در نتیجه، داشتن دو تصویر در کنار یکدیگر مثل این مورد به شما در روتوش کمک خواهد کرد.

در پایان، روند کار را برای روتوشی که انجام داده اید مرور میکنیم: ابتدا دو تصویر را در محیط برنامه باز میکنیم. سپس برای چیدن دو تصویر در کنار یکدیگر به منوی Windows>Arrange می رویم و فرمان up Vertical-2 را انتخاب می کنیم .

آموزش ابزار روتوش spot healing Brush در فتوشاپ

مفتخریم که تا پایان بخش آموزش ابزار رتوش اسپات هلینگ از مقاله ابزار های فتوشاپ همراه ما بودید. در بخش دوم به ابزار ادیت عکس در فتوشاپ می پردازیم.

ابزار ویرایش عکس در فتوشاپ

بعد ازعکاسی نوبت به مرحله ویرایش عکس می رسد. حتی وقتی عکسی گرفته‌اید که در نظرتان کاملاً عالی به نظر می‌رسد، همیشه جا دارد باکمی ویرایش عکس، آن را به سطح بالاتری برسانید. برای طی کردن این روند برنامه‌های متفاوتی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید کاربردی‌ترین و محبوب‌ترین این برنامه‌ها فتوشاپ است، برای کار کردن با فتوشاپ به آموزش ادیت عکس در فتوشاپ نیاز خواهید داشت. در این مقاله، ما در مورد ابزار ویرایش عکس در فتوشاپ بحث خواهیم کرد. در ادامه چند ابزار برای ادیت حرفه ای عکس در فتوشاپ خواهید دید.

آموزش ابزار روتوش spot healing Brush در فتوشاپ

در ابتدا چندابزار برای ادیت حرفه ای عکس در فتوشاپ را نام خواهیم برد که در این مسیر به شما کمک خواهند کرد.

ابزار Blur

ابزار Blur، وضوح (فوکوس) تصویر را کاهش می‌دهد. با کم کردن کنتراست رنگ پیکسل‌های مجاور این کار را انجام می‌دهد.

ابزار  sharpen

ابزار Sharpen با افزایش کنتراست پیکسل‌های مجاور، وضوح (فوکوس) تصویر را زیاد می‌کند. با این کارسبب افزایش وضوح و کنتراست در حاشیه‌ها و افزایش جزئیات در تصویر می‌شود.

ابزار Smudge

ابزار Smudge با انتشار رنگ در تصویر، پیکسل های رنگ های مربوطه را جابجا می کند. مشابه همان جلوه ای است که با زدن انگشتان روی نقاشی خیس ایجاد می شود.

روند کار همه ی ابزار های نام برده شده در بالا تقریبا به یک شکل است پس یک روند کلی را بررسی میکنیم:

مرحله 1. ابزار را از نوار ابزار انتخاب کنید.

مرحله 2. پارامترهای ابزار انتخاب شده را در پنل گزینه ها تنظیم کنید.

مرحله 3. نشانگر را وارد پنجره تصویر کنید.

مرحله 4. دکمه سمت چپ ماوس را فشار دهید و در حالی که آن را فشرده نگه دارید، مکان نما را روی تصویر حرکت دهید.

آموزش ابزار روتوش spot healing Brush در فتوشاپ

در ادامه  معرفی ابزار ادیت عکس در فتوشاپ چند ابزار کاربردی دیگر را برای ویرایش عکس در فتوشاپ، بررسی خواهیم کرد.

ابزارShadow and Highlights

با پیشرفت تکنولوژی دوربین‌ها، امروزه سایه‌ها در عکاسی به‌خوبی ثبت می‌شوند. بااین‌وجود اگر در شرایطی بودید که نور کافی برای ثبت سایه‌ها را نداشتید می‌توانید از Shadow and Highlights استفاده کنید وسایه ها را ایجاد کنید. برای استفاده از این ابزار از منوی بالا، گزینه image و سپس adjustment را انتخاب کنید و روی ابزار shadow and highlights کلیک کنید. می‌توانید تنظیمات دلخواهتان را به آن بدهید ولی بهتر است حواستان باشد با  زیاده‌روی کردن کار خود را غیرطبیعی جلوه ندهید.

ابزار های فتوشاپ

ابزار levels

از ابزار برای ادیت حرفه ای عکس در فتوشاپ می توان به ابزار levels اشاره کرد. levels ابزاری است که برای ویرایش نورپردازی عکس میتوانید استفاده کنید. میتوانید کلید ctrl وL را بگیریدو یا مثل ابزار قبل از طریق image وسپس adjustment ابزار را پیدا کنید. در عملکرد این ابزار، عدد صفر نشان دهنده رنگ مشکی و عدد 225 نشان دهنده سفید است.

ابزار های فتوشاپ

ابزار Colour Balance

از این ابزاربرای تغییر رنگ کلی تصویر استفاده می شود. اگر تصویر شما بیش از حد آبی است و می خواهید گرمتر باشد، می توانید با بالا بردن زنگ های قرمز این کار را انجام دهید. یا اگر رنگ کلی عکس خیلی سبز به نظر برسد ،می توانید با استفاده از این ابزار آن را اصلاح کنید. به این ابزار می توانید مشابه دو ابزار قبل از طریق image و adjustment دسترسی پیدا کنید و یا برای دسترسی سریعتر از کلید های ctrl  و B  کیبورد استفاده کنید.

ابزار های فتوشاپ

ابزار Hue and Saturation

از این ابزار ویرایش عکس در فتوشاپ، برای تنظیمات رنگ در فتوشاپ استفاده می شود . و بازهم از طریق image و سپس adjustment  میتوانید به آن دسترسی پیدا کنید و یا ctrl و  U  را نگه دارید.در این ابزار قسمتی که بیشتر به کارتان می آید Saturation است که شدت رنگ های تصویر را کنترل میکند.

ابزار های فتوشاپ

ابزار Vibrance

از طریق image و بعد adjustment گزینه vibrance  را انتخاب کنید.این ابزار به صورت کارامد به قسمتهایی که بیشتر نیاز به رنگ دارند رنگ می دهد.

ابزار های فتوشاپ

ابزار  Healing Brush

این ابزار در واقع  پیکسل‌های مورد نظر را به جای  پیکسل‌های قسمتی از عکس که خراب است قرار می دهد. ابتدا کلیدهای  Alt و  Option را بگیرید و سپس درنزدیکی ناحیه‌ای که می‌خواهید روتوش را انجام دهید کلیک کنید و سپس در قسمتی از عکس که می‌خواهید اصلاح شود بکشید تا تغییرات اعمال شوند.

Blending modes

ابتدا با گرفتن کلید ها  ctrl و J از لایه اصلی خود یک کپی بگیرید.اکنون از قسمت layers تنظیمات blending modes را انجام دهید. حال که با ابزار ویرایش عکس در فتوشاپ آشنا شدید برای شما در ویرایش تصاویرتان آرزوی موفقیت داریم. در ادامه مقاله معرفی ابزار های فتوشاپ با آموزش تصویری Artboard Tool در فتوشاپ و معرفی ابزار Move Tool همراه شما هستیم. در بخش بعد با کاربرد artboard در فتوشاپ آشنا خواهید شد.

آموزش تصویری Artboard Tool در فتوشاپ و معرفی ابزار Move Tool

در این بخش از مقاله ابزار های فتوشاپ میخواهیم به آموزش تصویری Artboard Tool در فتوشاپ و معرفی ابزار Move Tool بپردازیم بدین صورت که با مطالعه مقاله در انتها با نحوه کاربرد ابزار artboard در فتوشاپ آشنا خواهیم شد و همین طور کار کردن با‌ artboard را یاد خواهیم گرفت.

ابتدا در قسمت Layers قفل Background را باز می‌کنیم. حال اگر بر روی هرکدام از تصاویر یا Background کلیک کنیم Layers مربوط به همان در حالت انتخاب قرار می‌گیرد. با استفاده از کاربرد ابزار Move Tool در فتوشاپ می‌خواهیم یک کپی از تصویر موردنظر ایجاد کنیم.ابتدا کلید Alt از صفحه‌کلید را پایین نگه می‌داریم و سپس بر روی تصویر موردنظر کلیک و Drag می‌کنیم.

معرفی ابزار Move Tool

اگر بخواهیم از تصویر کپی سوم را تهیه کنیم مجدداً بر روی آن تصویر کلیک راست و Layers مربوط به تصویر اصلی را انتخاب می‌کنیم کلید Alt از صفحه‌کلید را پایین نگه می‌داریم و سپس بر روی تصویر موردنظر کلیک و Drag می‌کنیم.

اگر بخواهیم این لایه‌ها را پاک‌کنیم می‌توانیم آن‌ها را انتخاب و کلید Delete از صفحه‌کلید را بفشاریم. اگر بر روی لایه کلیک راست کنیم یک منو ظاهر می‌شود و با استفاده از گزینه‌ی Delete Layers هم می‌توانیم لایه را حذف کنیم.

در حالت پیش‌فرض گزینه‌ی Auto Select در نوار آپشن از ابزار Move Tool در فتوشاپ غیرفعال است. اگر این گزینه فعال باشد با کلیک بر روی هر تصویر لایه آن‌هم در پنل Layers انتخاب می‌شود. با غیرفعال کردن آن این امکان از ما گرفته می‌شود. (بهتر است این گزینه برای راحتی کار فعال باشد.)
در مقابل گزینه‌ی Auto Select یک لیست بازشو وجود دارد که شامل دو حالت Layers و Group است. در حالت پیش‌فرض بر روی گزینه‌ی Layers هستیم. اگر بخواهیم از گزینه‌ی Group استفاده کنیم ابتدا باید یک گروه ایجاد کنیم.

برای ایجاد گروه در نرم‌افزار فتوشاپ در پنل Layers اشاره‌گر موس را بر روی آیکون پوشه در پایین قرار داده و کلیک می‌کنیم. مشاهده می‌کنیم که در همان قسمت Layers ، Group1 ایجاد شد.

معرفی ابزار Move Tool

حال دو تصویر موجود در صفحه‌ی Preset را با کلیک و Drag به روی Group1 می‌بریم و رها می‌کنیم. و در لیست بازشو مقابل گزینه‌ی Auto Select گزینه‌ی Group را انتخاب می‌کنیم.

حال با توجه به فعال بودن گزینه‌ی Auto Select اگر بر روی یک تصویر کلیک و Drag کنیم تمامی تصاویر موجود در آن گروه باهم جابجا می‌شوند. اما اگر گزینه Layers فعال باشد با کلیک و Drag بر روی یک تصویر ،تصاویر هم‌گروه با آن جابجا نمی‌شوند. برای اینکه تصاویر را از گروه خارج کنیم بر روی Group1 کلیک راست می‌کنیم و از لیست بازشو بر روی گزینه‌ی UnGroup Layers کلیک می‌کنیم.گزینه‌ی Show Transform Controls در نوار آپشن هم برای تغییر سایز و چرخش تصاویر استفاده می‌کنیم.

ابتدا بر روی این گزینه کلیک می‌کنیم تا تیک بخورد سپس بر روی تصویر موردنظر کلیک چپ می‌کنیم و Layers مربوط به تصویر را انتخاب می‌کنیم. می‌بینیم که در اطراف تصویر یک سری گیره ظاهرشده است که می‌توانیم با استفاده از آن‌ها در تصویر موردنظر تغییر سایز ایجاد کنیم. وقتی اشاره‌گر موس را روی گیره‌های تصویر ببریم می‌بینیم که به یک فلش دو سر تبدیل می‌شود که با کلیک و Drag می‌توانیم تصویر را بزرگ یا کوچک کنیم.

اگر اشاره‌گر موس را در اطراف تصویر قرار دهیم به‌صورت یک فلش دوسر منحنی ایجاد می‌شود که با کلیک و Drag کردن می‌توانیم تصویر را بچرخانیم.

معرفی ابزار Move Tool

برای برگشتن به حالت اولیه تصویر کلید Esc از صفحه‌کلید را می‌فشاریم و برای تائید تغییر سایز و چرخش باید از کلید Enter از صفحه‌کلید استفاده کنیم البته در قسمت راست نوار آپشتن یک علامت تیک وجود دارد که از آن‌هم می‌توانیم برای تائید تغییر سایز و چرخش استفاده کنیم.

گزینه‌های Align؛ این گزینه زمانی فعال می‌شود که بیش از یک‌لایه داشته باشیم. یعنی حداقل دو تصویر در وضعیت انتخاب و فعال باشند.کلید کنترل از صفحه‌کلید را پایین نگه می‌داریم و بر روی Layers2 و Layers3 کلیک می‌کنیم تا هر دو تصویر در حالت انتخاب قرار گیرند. مشاهده می‌کنید که گزینه‌های مربوط به Align در نوار آپشن فعال‌شده‌اند.

معرفی ابزار Move Tool

  • گزینه‌ی Align left edges، هم ترازی را برای لبه‌های سمت چپ انجام می‌دهد.
  • گزینه‌ی Align horizontal center، هم ترازی را در مرکز افقی انجام می‌دهد.
  • گزینه‌ی Align right edges، هم ترازی را برای لبه‌های سمت راست انجام می‌دهد.
  • گزینه‌ی Align Top edges، هم ترازی را برای لبه‌های سمت بالا انجام می‌دهد.
  • گزینه‌ی Align horizontal center، هم ترازی را در مرکز عمودی انجام می‌دهد.
  • گزینه‌ی Align bottom edges، هم ترازی را برای لبه‌های سمت پایین انجام می‌دهد.
  • با استفاده از گزینه‌ی AotuAlign Layers ، می‌توانیم متقارن سازی دو یا چند تصویر را انجام دهیم.

و با استفاده از ابزارهای آخر  می‌توانیم زمانی که در محیط سه‌بعدی قرار داریم و این محیط به‌عنوان فضای کاری فعال ماست می‌توانیم تصاویر را بازکنیم و تغییراتی همچون چرخش و حرکت را بر روی آن‌ها انجام دهیم.

معرفی ابزار Move Tool

ایجاد چند صفحه در یک سند با Artboard Tool در فتوشاپ

ابتدا یک سند جدید ایجاد می‌کنیم. به‌این‌ترتیب که در منوی File بر روی زیر منوی New کلیک چپ می‌کنیم. کادر محاوره‌ای New Document ظاهر می‌شود. بر روی سربرگ Mobile کلیک چپ می‌کنیم.از Blank Document Presetها و بر روی دکمه‌ی Create کلیک چپ می‌کنیم.

ملاحظه می‌کنیم که یک Artboard1 ایجاد شد. بر روی ابزار Move Tool در فتوشاپ کلیک راست و گزینه Artboard Tool در فتوشاپ را انتخاب می‌کنیم. در زیر Menu Bar تنظیمات مربوط به آرت بورد در فتوشاپ را مشاهده می‌کنیم.

با استفاده از ابزار Add New Artboard می‌توانیم چندین صفحه را در یک سند ایجاد کنیم.اشاره‌گر موس را بر روی Add New Artboard قرار می‌دهیم و با کلیک و Drag می‌توانیم Artboard2 را ایجاد کنیم.

آموزش تصویری Artboard Tool

با استفاده از لغزنده‌ی پایین به سمت راست حرکت می‌کنیم. و در قسمت بالای فضای خالی کلیک می‌کنیم و Artboard  3 را در اندازه دلخواه ایجاد می‌کنیم.

آموزش تصویری Artboard Tool

درصورتی‌که بخواهیم در سمت راست یک Artboard جدید ایجاد کنیم می‌توانیم بر روی Add New Artboard (علامت + داخل یک دایره) کلیک کنیم و برای ایجاد Artboard جدید در پایین هم نیز بر روی Add New Artboard که در پایین آخرین Artboard وجود دارد کلیک کنیم تا Artboard های جدیدی در این سند ایجاد کنیم و تصاویر را قرار دهیم. سپس عملیات ویرایش را بر روی این Artboard ها در این سند ایجاد کنیم.

ازینکه تا انتها بخش آموزش تصویری Artboard Tool در فتوشاپ از مقاله ابزار های فتوشاپ مارا همراهی کردید و متوجه شدید آرت بورد در فتوشاپ چیست و کاربرد artboard در فتوشاپ چیست و همین طور آموزش ابزار move tool در فتوشاپ را مورد بررسی قرار دادید، سپاس گذاریم. به بخش بعدی یعنی بزرگنمایی در فتوشاپ توجه کنید.

پنج روش برای بزرگنمایی پیوسته در فتوشاپ

تا الان دیدیم که چگونه می‌توانید به‌طور گسترده در داخل یک تصویر از ۲۵% به ۳۳٫۳% تا ۵۰% و… زوم کنید. اما برای داشتن کنترل بیشتر بر روی زوم کردن در فوتوشاپ باید چه کرد؟ اگر بخواهید به‌طور پیوسته زوم کنید چه؟ خب فتوشاپ یک برنامه بسیار بزرگ است که روش‌های مختلفی برای زوم کردن دارد که ما در این قسمت پنج روش را بیان خواهیم کرد.

1.  کلیک کردن و نگه‌داشتن ابزار زوم

برای انجام این روش ابزار زوم را انتخاب کنید. می‌توانید کلیدهای ctrl + spacebar  یا کلید z را گرفته و نگه‌دارید. برای این روش کافی است که مثلاً کلید z را نگه‌داشته سپس کلیک کرده و نگه‌دارید. می‌بینید که به‌صورت پیوسته زوم می‌کند. زمانی که به‌اندازه موردنظر بزرگنمایی رسیدید می‌توانید دکمه ماوس و بعد آن کلید z را رها کنید تا به ابزاری که قبل ان داشتید با آن کار می‌کردید برگردید.

برای خارج شدن از حالت زوم کافی است که دکمه کلید alt را گرفته و کلیک کنید و آن را رها نکنید. می‌بینید به‌طور پیوسته از حالت زوم خارج می‌شود. وقتی بازهم به انداز موردنظر خود از آن حالت خارج شدید فقط کافی است دکمه alt و بعد از آن دکمه ماوس را رها کنید. در این روش زوم کردن در فوتوشاپ به‌طور پیوسته اما آهسته صورت می‌گیرد.

2.  کشیدن به راست و یا چپ برای زوم یا به‌اصطلاح scrubby

در این روش ابتدا دکمه z یا ctrl + spacebar را فشار داده و نگه‌دارید و سپس کلیک کرده و ماوس را بکشید به سمت راست تا زوم شود. این‌گونه بزرگنمایی عکس در فتوشاپ خیلی سریع اتفاق می‌افتد. برای اینکه از حالت زوم خارج شوید کافی است که دوباره کلید z یا ctrl + spacebar را فشار داده کلیک کرده و به سمت چپ ماوس را بکشید. در این روش نیاز به گرفتن کلید alt و یا opt درمک نیست.

یک نکته‌ای که هست بعد از فشار دادن و نگه‌داشتن دکمه z یا ctrl +spacebar زمانی که می‌خواهید کلیک کنید بلافاصله بعد کلیک کردن ماوس را به سمت موردنظر خود بکشید زیرا اگر چنین نکنید مانند روش قبلی به‌طور آهسته زوم خواهد کرد. با رها کردن دکمه z یا ctrl + spacebar به ابزاری که قبل آن داشتید استفاده می‌کردید بدخواهید گشت.

3.  نشانه‌گذاری یک منطقه خاص

خب ابتدا دکمه z را گرفته و سپس به نوار گزینه که در بالای صفحه است بروید. جعبه چکی در سمت راست نوار گزینه وجود دارد (scrubby zoom) که به ما اجازه می‌دهد بتوانیم با کشیدن ماوس به سمت را یا چپ سریع زوم کنیم یا از حالت زوم خارج شویم؛ که این گزینه بسیار جدید است و حدود ۱۰ سال پیش اضافه‌شده است و جایگزین marquee zoom شد.

خب این چک باکس را خاموش می‌کنیم. سپس دوباره برمی‌گردیم سراغ عکس. یادمان باشد کلید z را باید نگه‌داشته باشید. روی نقطه موردنظر کلیک کرده و بکشید می‌بینید که مستطیلی با خط‌های نقطه‌چین ایجاد می‌شود. به‌محض رها کردن ماوس می‌بینید که درست در همان نقطه که دورش مستطیل کشیدیم زوم می‌شود.

پس از آن با رها کردن کلید z به ابزار قبلی که استفاده می‌کردید بازگردد. حال برای خراج شدن از حالت زوم کافی است دوباره کلید z را فشار داده و جعبه scrubby tool را روشن کنید و بر روی عکس کلیک کرده و آن را به سمت چپ بکشید تا از حالت زوم خارج شود.

4. برای لپ‌تاپ‌ها و تبلت ها با کمک انگشتان

این روش برای لپ‌تاپ و تبلت ها طراحی‌شده است که با انگشت صورت می‌گیرد. با کشیدن انگشتان بر روی صفحه و جدا کردن آن‌ها از هم زوم می‌شود و با نزدیک کردن انگشتان از حالت زوم خارج می‌شود.

5.  گرفتن دکمه alt/opt و تنظیم زوم با موس در فتوشاپ

اگر که دکمه alt و یا opt را در مک بگیرید و هم‌زمان اسکرول کنید به سمت بالا زوم می‌شود و اگر به سمت پایین زوم کنید از حالت زوم خارج می‌شود.

در واقع اگر بخواهیم دقیق تر بیان کنیم  مشکل برخی از این روش ها این  است که روی آن ها کنترل زیادی نمیشود داشت. زمانی که از آن ها استفاده می کنیم تنها در وسط عکس زوم می شود. ولی اگر بخواهیم در نقطه دیگری در عکس زوم شود چه باید کرد؟ یک روش برای زوم در نقاط دیگر عکس این است که از ابزار زوم، که در پایین نوار سمت چپ صفحه نمایش است استفاده کنیم. اگر بر روی آیکون آن نگه دارید فیلم کوتاهی در کنار آن نمایش داده می شود.

ابزار Zoom در فتوشاپ

اگر عکس شما تغییرات ذخیره نشده دارد و میخواهید آن تغییرات را از بین ببرید تا به حالت اولیه عکس برگردید کافیست به منوی file رفته و دستور revert را انتخاب کنید.ولی اگر عکس شما تغییرات ذخیره نشده نداشته باشد دستور revert برای شما به رنگ خاکستری خواهد بود.

ابزار Zoom در فتوشاپ

شما اگر بخواهید می توانید دوباره آن تغییرات را با رفتن به منوی edit و انتخاب دستور undo revert که دارای میانبر صفحه کلید ctrl + z و یا cmd + z در مک است برگردانید.

ابزار Zoom در فتوشاپ

اما اینجا ما این تغییرات را  نمی خواهیم. پس دوباره به منوی edit می رویم و دستور step forward را انتخاب می کنیم که دارای میانبر صفحه کلید shift + ctrl + z و یا shift + cmd + z در مک است.

ابزار Zoom در فتوشاپ

جالب است بدانید که هیچ برنامه دیگری غیر از فتوشاپ دارای این قابلیت نیست که تغییرات را از بین ببرد و دوباره بشود به این راحتی آن ها را بازگرداند. خب اکنون با کلیک کردن بر روی آیکون زوم آن را انتخاب می کنیم و بعد از آن تنها بر روی نقطه ای از عکس که می خواهید زوم شود کلیک کنید.

با هر بار کلیک کردن مقداری بزرگنمایی میشود و هر زمان که خواستید از حالت زوم خارج شوید کافی است کلید Alt و یا Opt را در مک گرفته و روی عکس کلیک کنید. (Alt or Opt + click) اگر به نوار بالای صفحه توجه کنید زمانی که تنها کلیک می کنید علامت روی زوم کردن است ولی تا کلید alt یا opt فشار داده می شود آیکون از زوم خارج می شود.

ابزار Zoom در فتوشاپ

واضح است که ابزار زوم بسیار مفید است ولی قطعا شما نمی خواهید به طور دائم برای زوم کردن بین ابزار ها جابه جا شوید. به عنوان مثال دارید از ابزار قلم مو استفاده می کنید و نقاشی می کنید و لازم دارید برای انجام جزئیات بیشتر زوم کنید. اگر بخواهید به صورت دستی این کار را بکنید باید از ابزار قلم مو خارج شوید و به ابزار زوم بروید سپس دوباره بعد از انجام زوم به ابزار قلمو بازگردید.

می بینید که وقت گیر است. برای جلوگیری از وقت تلف کردن می توانید از میانبر صفحه کلید آن استفاده کنید. شما می توانید به ابزار مستطیل مارکیس بروید. اولین دفعه که وارد فتوشاپ شوید این ابزار انتخاب شده است. این ابزار یک کمان نمای نازک و ساده است. خب حال برای بزرگنمایی عکس در فتوشاپ می توانید ctrl + spacebar و یا cmd + spacebar در مک را فشار دهید و سپس در ناحیه ای که می خواهید کلیک کنید.

برای خارج شدن از حالت زوم کافی است کلید های alt + spacebar و یا opt + spacebar را بگیرید و کلیک کنید. کمی این میانبر های صفحه کلید زیاد شدند ولی مطمئنا با یادداشت کردن و تمرین، آن ها را می توانید به خاطر بسپارید. این میانبرهای صفحه کلید در lllustrator وInDesign نیز کار می کنند. ولی اگر فکر می کنید که این ها کمی عجیب و زیادند راه دیگری نیز هست. هر یک از ابزار ها دارای میانبرهای خاص خود هستند که در زیر انیمشن آن ها وجود دارد.

برای ابزار زوم z است و برای ابزار مستطیل مارکیس m است. برای استفاده از آن نیاز به فشار دادن ctrl یا cmd در مک نیست. فقط کافی است دکمه میانبر آن ابزار را فشار دهید. اگر دکمه z  را فشار داده و نگه دارید حالت پرواز را به می دهد و تا کلید Z را رها کنید به ابزاری که داشتید از آن استفاده می کردید بر میگردد.

برای خارج شدن از حالت زوم تنها کافیست کلید z را همراه با alt یا opt در مک بگیرید و کلیک کنید و تا کلید z را رها کنید به ابزاری که در حال استفاده از آن بودید باز خواهد گشت. دقت کنید اگر این دو کلید z و alt را همزمان بگیرید ممکن است ابزار زوم هنگ کند. باید زمان بندی درستی در گرفتن این دو کلید داشته باشید.

نحوه زوم تصاویر در photoshop و واردکردن اندازه زوم در فتوشاپ

زمانی که برای اولین بار عکسی را داخل فتوشاپ باز می‌کنید فتوشاپ به‌طور خودکار آن را مقیاس می‌دهد؛ بنابراین شما عکس را در داخل مستطیلی می‌بینید که در وسط آن تصویر است و در اطراف آن‌ یک کادر خاکستری تیره است که نسبت به مقیاسی که فتوشاپ برای آن عکس در نظر می‌گیرد آن کادر خاکستری بزرگ‌تر و کوچک‌تر می‌شود. مثلاً برای این تصویر اگر نگاه کنید در عنوان عکس در بالا سمت چپ صفحه‌نمایش بزرگنمایی تصویر در فتوشاپ را ۲۵% زده است.

این عکس دارای چهار پیکسل است، در واقع ما چهار پیکسل به‌صورت افقی و چهار پیکسل به‌صورت عمودی داریم؛ که در حقیقت ما این پدیده را ۱۶ پیکسل می‌بینیم. به این معنی که هر پیکسل از این تصویر از رنگ‌های مختلفی تشکیل‌شده است؛ که درواقع یک بلوک ۱۶ پیکسلی است که هر بلوک دارای یک رنگ است. حال تنها برای بزرگنمایی عکس در فتوشاپ کافی است به منوی view رفته و فرمان zoom in را انتخاب کنید. فرمان میانبر صفحه‌کلید زوم کردن ctrl + + و در مک cmd + + است.

زوم کردن در فوتوشاپ

با یک‌بار زوم کردن از ۲۵% به ۳۳٫۳% خواهیم رسید.

زوم کردن در فوتوشاپ

وقتی تا این مقدار زوم می‌شود پیکسل‌های آن ۳*۳ خواهند بود یعنی ۳ پیکسل عمودی و ۳ پیکسل افقی خواهند داشت. به‌عبارت ‌دیگر ۹ پیکسل است. اگر دوباره زوم کنید مقدار زوم به ۵۰% خواهد رسید که دو پیکسل به‌صورت عمودی و دو پیکسل به‌صورت افقی خواهد بود درمجموع می‌شود چهار پیکسل. اگر بازهم زوم کنید به ۶۶٫۶% می‌رسد و با دوباره زوم کردن به ۱۰۰% خواهد رسید که دقیق‌ترین حالت از این عکس است. البته این مقادیری که گفته شد برای هر عکسی متفاوت است.

احتمالاً متوجه شده‌اید که ما داریم در مرکز این تصویر زوم می‌کنیم. همان‌طور که می‌بینید مرکز تصویر را با این x قرمز مشخص کرده‌ایم. اگر همین‌طور به فشار دادن ctrl + + و یا cmd + + ادامه دهیم بعدازاین دیگر با هر بار زوم کردن ۱۰۰% بزرگنمایی می‌شود.

زمانی که به این نقطه می رسیم دیگر ما وضوح تصویر نخواهیم داشت بلکه پیکسل‌های تصویر را خواهیم دید؛ و با هر بار زوم کردن پیکسل‌هایی بزرگ‌تر می‌شوند؛ و آن + قرمز را هرچه بیشتر زوم می‌کنید به‌صورت بلوکی می‌بینید. می‌توانید تا جایی زوم کنید که کادر سفیدرنگ اطراف پیکسل‌ها را مشاهده کنید.

زوم کردن در فوتوشاپ

حال اگر بخواهید از حالت زوم خارج شوید به منوی view بروید و zoom out را انتخاب کنید. برای خارج شدن از حالت زوم ما میانبر صفحه‌کلید ctrl + – و cmd + – در مک را داریم.

زوم کردن در فوتوشاپ

پس اگر این دکمه‌ها را فشار بدهیم از حالت زوم خارج می‌شویم. همچنین شما با رفتن به منوی view و انتخاب fit on screen و یا استفاده از میانبر صفحه‌کلید آن ctrl + 0 و یا cmd +0 در مک عکس را به‌اندازه‌ای کنید که تنها یک نوار باریک در اطراف عکس خاکستری تیره باشد.

زوم کردن در فوتوشاپ

به این موضوع توجه داشته باشید که نسبت زوم افزایشی یا کاهشی همیشه به همین ترتیب است. ۱۰۰%, ۶۶٫۷%, ۵۰%, ۳۳٫۳%, ۲۵%, ۱۶٫۷%, ۱۲٫۵%… همچنین می‌توان با رفتن به منوی view و انتخاب ۱۰۰% از منو و یا استفاده از میانبر صفحه‌کلید ctrl + 1 و یا cmd + 1 در مک به‌راحتی به زوم ۱۰۰% برسید.

زوم کردن در فوتوشاپ

دوباره یادآوری می‌کنم که با این روش‌های بزرگ و کوچک کردن عکس در فتوشاپ صرفا در وسط تصویر زوم داریم.

خلاصه آنچه درباره زوم در فتوشاپ آورده شد

action mac Pc
zoom in cmd + + Ctrl + +
 zoom out cmd + – Ctrl + –
۱۰۰%  cmd + 1 Ctrl + 1
fit on screen cmd + 0 Ctrl + 0

مفتخریم که تا انتهای بخش ابزار Zoom در فتوشاپ از مقاله ابزار های فتوشاپ همراه ما بودید. در این مقاله بزرگ کردن عکس در فتوشاپ و استفاده از ابزار Zoom در فتوشاپ را دیدید و با ویرایش عکس با ابزار های مقدماتی فتوشاپ آشنا شدید. علاوه بر این ها آموزش روتوش عکس با Spot Healing Brush در فتوشاپ را نیز آموزش دیدید.

نقاشی با ابزار براش در فتوشاپ

خب اکنون می‌خواهیم با آموزش ابزار Brush Tool در فتوشاپ قسمت‌های سفید اسب را درست کنیم. با فشار دادن دکمه backspace و یا  delete در مک از این لایه brushwork خلاص شوید. ولی اگر لایه را حذف کنید و سپس ابزار قلم‌مو را انتخاب کنید می‌بینید که نمی‌شود روی صفحه نقاشی کنید پس ما کلید ctrl + z و یا cmd + z را فشار می‌دهیم تا لایه بازگردد. سپس به سراغ ابزار مستطیل مارکیس می‌رویم اطراف خطی که روی صفحه می‌خواهیم پاک‌کنیم یک مستطیل می‌کشیم سپس با فشار دادن دکمه backspace و یا delete در مک آن خط را می‌توانید پاک‌کنید.
ابزار خط کش در فتوشاپ
خب اکنون به سراغ سم‌ها می‌رویم تا آن‌ها را مشکی کنیم. روی آن‌ها زوم می‌کنیم. سپس ابزار قلم‌مو را انتخاب می‌کنیم اگر مکان نمای شما بسیار بزرگ بود می‌توانید با کلیک راست کردن بر روی صفحه و کم کردن size اندازه قلم را کوچک کنید. شما می‌توانید با کلیک کردن و کشیدن در قسمت سایز نیز مقدار آن را کم یا اضافه کنید همچنین برای اینکه در هر بار کشیدن ۱۰ عدد کم شود می‌توانید کلید shift را گرفته و سپس کلیک کنید و بکشید تا به مقدار دلخواه خود برسید و با فشار دادن enter و یا return در مک تغییرات را بپذیرید.
ابزار خط کش در فتوشاپ
سپس شروع کنید به کلیک کردن بر قسمت‌های سفید سم حواستان باشد به‌طور مداوم نکشید ممکن است که از محدوده‌ای که در حال کشیدن هستید خارج شوید.
کار دیگری که می‌توانید انجام دهید بر روی ابزار قلم‌مو این است که اگر به نوار گزینه در بالای صفحه توجه کنید گزینه‌ای به اسم smoothing است که می‌توانید درصد آن را تغییر دهید.
ابزار خط کش در فتوشاپ
اگر شما شروع بکشیدن خطوطی روی تصویر بکنید می‌بیند که خط تا حدودی صاف است ولی نه به‌اندازه کافی پس با فشار دادن دکمه ctrl + z و یا cmd + z در مک به عقب برگردید. سپس ارزش smoothing را افزایش دهید حال دوباره خطوطی را رسم کنید می‌بینید که بسیار خطوط صاف‌تر شده‌اند. خب دوباره ctrl + z و یا cmd + z را می‌گیریم تا این خطوط پاک شوند.
حال شما می‌توانید خطوط صاف را نیز نقاشی کنید با کلیک کردن و گرفتن کلید shift و سپس کلیک کردن در نقطه‌ای دیگر شما خط صافی را می‌توانید بکشید. شما می‌توانید این کار را بارها و بارها انجام دهید. با گرفتن ctrl + z و یا cmd + z در مک می‌توانید آن‌ها را حذف کنید.
ابزار خط کش در فتوشاپ
می‌توانید با این روش و یا تنها با کشیدن ساده تمام سفیدی‌های اسب را برطرف کنید. در قسمت بعدی می‌خواهیم نشان دهیم چگونه همه پیکسل‌های سفید بر روی اسب را مشاهده کنید تا بتوانید آن‌ها را برطرف کند.

صاف کردن با ابزار خط کش در فتوشاپ

خب حال می‌خواهیم را دیگری برای صاف کردن تصویر استفاده کنیم که کنترل ما در آن بیشتر است. در این قسمت می‌خواهیم به ابزار eye dropper می‌رویم و روی آن کلیک می‌کنیم تا منویی از آن خارج شود. از آن لیست ابزار ruler را انتخاب می‌کنیم.
ابزار خط کش در فتوشاپ
اکنون اگر به مکان نمای موس خود دقت کنید شبیه ابزار straighten در فتوشاپ است. از این ابزار برای اندازه‌گیری فاصله و زاویه استفاده کنید بگذارید به شما نشان دهیم:

در اینجا کافی است از سمت چپ تا سمت راست‌خطی در راستای افق تصویر بکشید مقدار زاویه را در بالای صفحه می‌توانید در نوار گزینه ببینید. اکنون زاویه آن ۲٫۶ است. شما می‌توانید اکنون زوم ۱۰۰% نیز بکنید با فشار دادن ctrl + 1 و یا cmd + 1 در مک.

سپس می‌توانید با فشار دادن کلید h به ابزار hand رفته و با کلیک کردن به نقطه دلخواه خود از تصویر بروید که ما در اینجا به نقطه شروع خط در سمت چپ تصویر می‌رویم. با رها کردن دکمه h ما باز به ابزار ruler بازخواهیم گشت.
می‌توان با کلیک کردن بر روی ابتدای خط ruler را جابه‌جا کنید و به همان اندازه که می‌خواهید حرکت دهید می‌توانید آن را بالا یا پایین ببرید؛ اما اکنون ما در نقطه درست قرار می‌دهیم. باز با کمک کلید h به سمت راست صفحه می‌رویم. خط ما کمی از جایی که باید باشد دور است پس در جای درست قرارش می‌دهیم.

این‌گونه ما نتایج دقیقی را به دست خواهیم آورد. خب اکنون ctrl + 0 و یا cmd + 0 را می‌گیریم تا تصویر به‌اندازه صفحه شود.
اکنون اگر به پانل لایه‌ها توجه کنید تنها لایه background است؛ اما اگر به نوار گزینه برویم و با اسفتاده از straightten layer لایه را اصلاح می‌کنیم. با کلیک بر روی آن ما یک تصویر صاف خواهیم داشت پس‌روی آن کلیک می‌کنیم؛ و این با یک‌لایه مستقل به پایان می‌رسد.
ابزار خط کش در فتوشاپ
حال برای از بین بردن پیکسل‌های سفیدرنگ اطراف تصویر به ابزار crop می‌رویم و مرز برش را تنظیم می‌کنیم. توجه کنید که دوگزینه‌ای که در نوار گزینه هست خاموش باشد. حال تنها کافی است کلید enter و یا return را در مک فشار دهید تا تغییرات پذیرفته شود.
ابزار خط کش در فتوشاپ
حال می‌توانید کلید shift + f را بزنید تا تصویر تمام صفحه شود سپس زوم کنید. این بود کار هایی که نیاز است انجام بدید تا با دقت بیشتری تصویر را صاف کنید با کمک ابزار ruler و ابزار crop در فتوشاپ cc

استفاده از محتوای آگاهانه محصول Content-Aware

فتوشاپ ابزارهای بسیار مفید مانند ابزار crop را دارد. ما می‌خواهیم در این قسمت محتویات ابزار Content Aware را توضیح بدهیم. در اینجا قابی راداریم که در فیلم قبلی ایجاد کردیم. به نظر خیلی خوب است ولی کامل نیست. هنوز اگر تغییراتی در آن ایجاد کنیم این عکس می‌تواند بهتر نیز شود. مثلاً غواص هنوز کمی مایل به چپ است و یا باید در کنار چیزی که در دست غواص سمت راست است کمی اگر فضا باشد بهتر است. پس‌کاری که در اول کار می‌خواهیم بکنیم این است که تصویر را بیشتر بچرخانیم. سپس قسمت‌های روشن را با استفاده از تکثیر سایر مناطق موجود آن فضای خالی را پرکنیم.
خب پس جلو می‌رویم و تصویر اصلی از آن غواص را میاوریم. سپس باری دیگر ابزار crop را انتخاب می‌کنم، می‌توانیم از کلید c نیز استفاده کنیم. می‌بینید که مرز برش ظاهر می‌شود و در قسمت نوار گزینه‌ها هنوز هم نسبت ابعاد مرز برش ۸ در ۷ است.
حال مکان نمای موس را از مرز برش خارج کرده و تا به حالت چرخش درآید سپس با موس کلیک کرده و آن را به سمت راست حرکت داده تا تصویر بچرخد. حال به‌اندازه‌ای که مناسب است تصویر را می‌چرخانیم و گوشه‌های آن را می‌کشیم تا قسمت زیری عکس نیز دیده شود.
خب اکنون لازم است که به نوار گزینه بروید و می‌بینید که دو جعبه چک وجود دارد یکی برای پیکسل‌های خرده شده و حذف‌شده است (delete cropped pixel) و دیگری جعبه محتوای آگاه است (content aware) که می‌تواند مناطق خاج از تصویر را پر کند. جعبه چک content aware را روشن کنید و سپس کلید enter و یا return را فشار دهید.استفاده از محتوای آگاهانه محصول Content-Aware
کمی طول می‌کشد سپس می‌بینید که ما یک نتیجه عالی راداریم؛ اما هنوز هم کامل نیست ما در قسمت بعدی به شما دو راه برای bloopers content aware یاد خواهیم داد.
استفاده از محتوای آگاهانه محصول Content-Aware

مشکلات content aware در فتوشاپ

خب در این قسمت می‌خواهیم دو راه برای رفع مشکلات ابزار content aware در فتوشاپ معرفی کنیم. می‌خواهیم اشکالاتی که در قسمت قبل بر روی عکس بعد از استفاده از content aware به وجود آمد را رفع کنیم. مثلاً در عکسی که ما بر روی آن کار می‌کردیم در کنار باله غواص و یا در قسمت بالا سمت چپ تیرگی‌هایی وجود دارد که می‌خواهیم آن‌ها را رفع کنیم.
با نگه‌داشتن کلید z و کلیک کردن در نقطه دلخواه می‌توانید در آنجا زوم کنید. اگر دقت کنید در قسمت پایین سمت راست مرزی تار بین قسمتی که توسط content aware ایجادشده با قسمت اصلی عکس وجود دارد.

کاری که ما می‌خواهیم انجام بدهیم این است که این مرز را از بین ببریم به کمک ابزاری به نام spot healing brush. اگر این ابزار به‌طورکلی در جعبه‌ابزار دیده نمی‌شود تنها لازم است روی آن کلیک کنید تا فهرستی باز شود و در آن این ابزار را انتخاب کنید.
مشکلات content aware در فتوشاپ
بر روی دایره‌ای که در سمت چپ نوار گزینه وجود دارد کلیک کنید تا بتوانید سایز قلم‌مو را به‌اندازه دلخواه و موردنیاز خود تغییر دهید سپس کلید enter و یا return در مک را فشار دهید.
مشکلات content aware در فتوشاپ
می‌بینید که با کلیک کردن مقداری تصویر آن قسمت که کلیک کرده‌اید تار می‌شود. ما چند ناحیه را این‌گونه تار می‌کنیم تا آن ناحیه طبیعی‌تر به نظر برسد. حال اگر از حالت زوم دربیاید می‌بینید که کمی آن قسمت صاف‌تر و طبیعی‌تر است ولی هنوز کمی تیرگی در کنار باله غواص وجود دارد.
خب در قسمت بالا سمت چپ تصویر ما ستون تاریکی وجود دارد که می‌توان آن را با استفاده از ابزار dodge برطرف کرد. اگر آن را نمی‌بینید روی آن کلیک کنید تا منویی از آن خارج شود و آن را انتخاب کنید.
مشکلات content aware در فتوشاپ
سپس به نوار گزینه بروید و روی دایره‌ای که در سمت چپ آن قرار دارد کلیک کنید تا سایز براش را به‌اندازه دلخواه خود تغییر دهید. سپس بر روی exposure که در نوار گزینه است کلیک کنید و مقدار آن را در اینجا ۱۵% انتخاب می‌کنیم که برای این تصویر مناسب است. حال آن را روی قسمت تاریک می‌کشیم و بالا پایین می‌کنیم تا قسمت تیره از بین برود. تصویر عالی نخواهد شد ولی از قبل بهتر خواهد بود.
مشکلات content aware در فتوشاپ
حال اگر دوباره به گوشه پایین سمت راست تصویر برگردید خواهید دید که در قسمتی که با کمک content away پرشده در قسمت پایین‌تر از باله غواص کمی مشکلات دارد. پس ما به منوی image می‌رویم و سپس دستور canvas size را انتخاب می‌کنیم. اول مطمئن شوید که جعبه چک relative روشن باشد. سپس جلو بروید و واحد اندازه‌گیری را به pixel تغییر دهید. سپس می‌خواهیم اندازه عرض را -۲ وارد می‌کنیم. سپس همان‌گونه که دایره در وسط است روی ok کلیک کنید.مشکلات content aware در فتوشاپ
پیام هشداری برای شما میاید تنها کافی است روی proceed کلیک کنید تا تغییر اعمال شود. می‌بینید که آن مشکلی که داشت برطرف می‌شود.
اکنون shift + f را بگیرید تا به حالت تمام صفحه برود. من می‌خواهم توسط پانل navigator زوم کنم پس موس را به سمت راست صفحه می‌برم تا پانل ظاهر شود. سپس روی navigator کلیک می‌کنم. حواستان باشد که از روی پانل موس خود را تکان ندهید زیرا اگر از روی پانل خارج شود کل صفحه ناپدید می‌شود. با دو بار کلیک کردن بر روی گوشه پایین سمت چپ پانل navigator می‌توانید اندازه زوم سفارشی خود را وارد کنید.
مشکلات content aware در فتوشاپ
حال که زوم را انجام دادید می‌توانید مکان نمای موس خود را از روی پانل بردارید تا پانل ناپدید شود.
این بود دو راه مختلف برای حل مشکلات content away در فتوشاپ cc. دو راه حل دیگر نیز ما در قسمت بعد معرفی خواهیم کرد.

رفع مشکلات (content-aware)

در این قسمت راه دیگری برای جبران محتوای بلادرنگ Content Aware خواهیم داشت. خب اکنون ما عکسی داریم که کامل نیست و باید قسمت‌هایی از تصویر را حذف و قسمت‌هایی را اضافه کنیم. برای این کار می‌توانید از content away crop استفاده کنید.
خب ابزار برش را انتخاب کرده و یا از میانبر صفحه‌کلید آن یعنی c استفاده کنید. می‌بینید که هنوز نسبت اعداد ما همان هشت در هفت است. من این ابعاد را نمی‌خواهم پس‌روی clear در نوار گزینه کلیک کنید و گزینه delete cropped pixel خاموش و گزینه content away روشن است.
canvas size در فتوشاپ
حال پیش می‌رویم مرز برش را به مقداری که لازم است وسیع می‌کنیم؛ و از قسمت بالا کوتاه می‌کنیم و از قسمت پایین می‌کشیم تا در زیر کوسه فضای بیشتری به وجود بیاید.
canvas size در فتوشاپ
خب اکنون می‌توانید با فشار دادن enter ویل return در مک این تغییرات را بپذیریم. در ابتدا به نظر نمی‌رسد چیزی اتفاق نیافتاده باشد؛ اما اگر کمی صبر کنید تغییرات را مشاهده خواهید کرد. اگر نگاه کنید در گوشه پایین سمت راست تصویر دچار مشکل می‌شود که خب ما ترجیح می‌دهیم این مشکل نباشد.
ابزار spot healing brush را انتخاب می‌کنیم اگر سایز براش مناسب نبود تغییر سایزدر فتوشاپ با رفتن به نوار گزینه و انتخاب آیکون دایره‌ای شکل می‌توان سایز را به‌اندازه دلخواه تغییر داد.

روی آن قسمتی که مشکل‌داریم می‌کشیم می‌بینیم که برطرف نشد و قسمتی از گوشه به آن ناحیه منتقل شد که ما نمی‌خواهیم. می‌بینید که حتی با استفاده از spot healing brush هم به‌طور کامل این مشکل برطرف نمی‌شود. پس ctrl + z و یا cmd +z را بگیرید تا تصویر به حالت اول برگردد.

سپس دوباره به ابزار crop بروید این دفعه قصد دارم همه‌چیز را با تغییر ارتفاع تصویر شروع کنم اول از بالا تا جایی که مناسب است مرز برش را آورده و سپس مرز برش پایینی را تا مقدری که نیاز است افزایش دهید.

پس این دفعه ما از عرض تصویر کم نمی‌کنیم. حال دوباره اطمینان حاصل کنید که گزینه content away روشن باشد و سپس کلید enter و یا return را در مک فشار دهید. کمی بعد می‌بینید که تغییر اعمال می‌شود و به نظر عالی میاید و مشکلی ندارد.
خب اکنون باز لازم است به ابزار crop رفته و یا تنها دوباره بر روی تصویر کلیک کنید این دفعه عرض تصویر را به مقداری که می‌خواهید کاهش دهید. این دفعه نیازی به روشن بودن کادر content away نیست پس آن را خاموش‌کنید و کلید enter و یا return را در مک فشار دهید تغییر اعمال خواهد شد.
canvas size در فتوشاپ
حال اگر در مورد شفافیت‌های پایین سمت چپ تصویر نگران هستید به منوی image بروید و دستور canvas size را انتخاب کنید.
canvas size در فتوشاپ
در ابتدا اطمینان حاصل کنید که relative روشن باشد سپس واحد اندازه‌گیری را به پیکسل تغییر داده و مقدار عرض و ارتفاع را -۲ بگذارید تا تمام اطراف عکس را در برگیرد سپس بر روی ok کلیک کنید.
canvas size در فتوشاپ
سپس proceed را انتخاب کنید. حال باید عکس خیلی بهتر شود و می‌توان عکس را با فشار دادن دکمه‌های shift + f به حالت تمام صفحه درآورید و کمی زوم کنید.
این بود راه دیگری برای حل مشکلات content away با استفاده از ابزار برش در فتوشاپ و canvas size در فتوشاپcc.

ما در این مقاله به پنج روش برای بزرگنمایی پیوسته در فتوشاپ می پردازیم. روش های بزرگنمایی متفاوت در دستگاه های مختلف را در این مقاله همراه تصویر بیان می کنیم. همین طور کلید های میانبر برای زوم را هم بیان و آموزش می دهیم.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها