60% تخفیف تمدید تخفیف کلیه دوره های مکتب تی وی برای شما به مدت محدود ...
آموزش ابزار کاربردی expand در نرم افزار ایلوستریتور

آموزش ابزار کاربردی expand در نرم افزار ایلوستریتور

تاریخ انتشار : اردیبهشت ۴, ۱۳۹۹ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۴, ۱۴۰۲ نویسنده : پشتیبانی مکتب تی وی زمان مورد نیاز مطالعه : 3 دقیقه تعداد بازدید : 4.59هزار بازدید

همان طور که می دانید نرم افزار ایلاستریتور برنامه ای محبوب در ترسیمات برداری ساخته شده شرکت ادوبی است. در این قسمت از آموزش ایلوستریتور می خواهیم در مورد آموزش ابزار کاربردی expand در نرم افزار ایلوستریتور صحبت کنیم وگام به گام با ما هم آموزش این ابزار را پیش برویم.

آموزش سریع ایلوستریتور

دوره رایگان ایلوستریتور در نیم ساعت

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره رایگان ایلوستریتور در نیم ساعت را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.  





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

تجزیه مسیرها با فرمان Expand در نرم افزار ادوبی ایلستریتور

ابزار expand در ایلوستریتور کاربرد های زیادی دارد.برای expand کردن یک شکل به شیوه زیر در آموزش expand در ایلوستریتور عمل می کنیم.  در ابتدا با ابزار flare بخشی از آرت بورد را که میخواهید تجزیه کنید به صورت انتخاب در آورید. سپس می توانید از طریق منوی object به گزینه expand در ایلوستریتور دسترسی پیدا کنید.

آموزش ابزار کاربردی expand در نرم افزار ایلوستریتور

بعد از کلیک بر روی این فرمان و اجرای آن کادری باز می شود که در این بخش از مقاله آموزش ابزار کاربردی expand در نرم افزار ایلوستریتور، گزینه های آن را با هم بررسی میکنیم.

کادر expand با گزینه های کاربردی درآموزش ابزار کاربردی expand در نرم افزار ایلوستریتور

 همان طور که مشاهده می کنید به صورت پیش فرض گزینه های object ، fill و stroke فعال هستند.

دوره نرم افزار ایلوستریتور از صفر تا صد

دوره نرم افزار ایلوستریتور از صفر تا صد

برنامه ایلوستریتور که تقریبا می توان از آن به دلیل وکتور بودن به عنوان محبوب ترین برنامه طراحی گرافیک نام برد، امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از این برنامه به منظور طراحی لوگو ، کارت ویزیت، اینفو گرافیک آموزش نقاشی دیجیتال و دیگر طراحی های گرافیکی می توان استفاده کرد. خلق تصاویر در ...

%60 تخفیف
926.800 تومان
370.720 تومان
بررسی و خرید دوره

گزینه object

در ادامه مقاله آموزش ابزار کاربردی expand در نرم افزار ایلوستریتور بخش object را توضیح می دهیم. اگر قسمت انتخاب شده تصویر شما از نوع ترکیبی باشد با کمک این گزینه میتوانید آن را به موضوعات فرعی و مجزا تبدیل کنید که در تشکیل موضوع اولیه نقش داشتند. منظور از دستورات های ترکیبی عبارت اند از مدل هایی که با دستورهای مثل blend و یا envelope distor ترسیم شده باشند.

هم چنین symbol ها و شعله ها را هم میتوانید با این فرمان مانند تصویر به اجزای فرعی آنها تبدیل کنید. اگر موضوعات شما به صورت گروه شده باشند  روی آن کلیک راست کنید و روی ungroup کلیک کنید  (shift+ctrl+g) تا از حالت گروه خارج شود. با اجرای دستور expand در ایلوستریتور میتوانید بخش های شکل را به صورت مجزا انتخاب کنید.

تبدیل کردن شکل های ترکیبی به فرعی و کاربرد گزینه های دیگر expand درآموزش ابزار کاربردی expand در نرم افزار ایلوستریتور

میتوانید طبق مقاله آموزش ابزار کاربردی expand در نرم افزار ایلوستریتور از این شکل برای مردمک چشم استفاده کنیم به این ترتیب که اجزای اضافی را حذف میکنیم. با نگه داشتن کلید shift چندیدن بخش را با هم انتخاب کنید.

پاک کردن اجزای اضافی شکل درآموزش ابزار کاربردی expand در نرم افزار ایلوستریتور

گزینه  exoand fill

 بخش بعدی در آموزش expand در ایلوستریتور گزینه fill است. یک ابجکت بدون stroke ترسیم میکنیم و داخل آن را با یک پترن پر میکنیم و بعد در حالی که آبجکت فعال است فرمان expand و سپس در کادر محاوره ای فقط گزینه fill را فعال میکنیم و آن را اجرا میکنیم. به این ترتیب میتوانید با اجرای فرمان ungroup آن را از حالت گروه شده خارج کنید پترن داخل آن را جدا کنید

فرمان ungroup برای خارج کردن پترن داخلی شکل در آموزش ابزار کاربردی expand در نرم افزار ایلوستریتور

با دو بار کلیک کردن روی بخش و وارد شدن در محیط ایزوله میتوانید آن را جدا کنید حالت بعدی stroke است که این گزینه خط دور را از رنگ درونی موضوع جدا میکند فقط بایستی قبل جدا سازی آن را ungroup هم کنید. به ادامه مقاله آموزش ابزار کاربردی expand در نرم افزار ایلوستریتور توجه کنید.

جدا کردن خط دور از رنگ درونی در حالت stroke درآموزش ابزار کاربردی expand در نرم افزار ایلوستریتور

در مورد symbols هم آموزش expand در ایلوستریتور به همین صورت خواهد بود.

کاربرد symbols  که خط دور را از رنگ درونی موضوع جدا میکنددرآموزش ابزار کاربردی expand در نرم افزار ایلوستریتور

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها