70% تخفیف تمدید جشنواره نوروز 1403 برای شروعی تازه
مدیریت صفحه جدید در فتوشاپ

مدیریت صفحه جدید در فتوشاپ

تاریخ انتشار : خرداد ۵, ۱۳۹۸ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۴, ۱۴۰۲ نویسنده : پشتیبانی مکتب تی وی زمان مورد نیاز مطالعه : 6 دقیقه تعداد بازدید : 3.97هزار بازدید

گاهی اوقات ما نیازی به ویرایش تصاویر نداریم بلکه می خواهیم که یک پروژه جدید به آن اضافه کنیم اگرچه نحوه باز کردن صفحه جدید در فتوشاپ  کار آسانی است اما بسیاری از افراد ممکن است درباره آن اطلاعی نداشته باشند ما در در این مقاله نحوه ایجاد کردن و مدیریت صفحه جدید در آموزش فتوشاپ را گام به گام به شما اموزش می دهیم .

آموزش سریع فتوشاپ

آموزش رایگان فتوشاپ در نیم ساعت

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره رایگان فتوشاپ در نیم ساعت را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.  





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

نحوه ایجاد کردن و مدیریت صفحه جدید در فتوشاپ

بر روی منوی File کلیک می‌کنیم و از زیر منوی بازشده با استفاده از دستور New  یا کلید میانبر Ctrl+N یک صفحه‌ی جدید ایجاد کنیم.که کادر محاوره‌ای new document در فتوشاپ باز می‌شود.

مدیریت صفحه جدید در فتوشاپ

با استفاده از کادر محاوره‌ای new document در فتوشاپ در مقاله نحوه ایجاد کردن و مدیریت صفحه جدید در فتوشاپ می‌توانیم یک سند جدید یا یک صفحه جدید ایجاد کنیم. در کادر محاوره‌ای new document در فتوشاپ سربرگ Recent در وضعیت فعال قرار دارد. در این کادر محاوره‌ای سندهایی که اخیراً ایجادشده را هم می‌توانیم ببینیم.در سمت راست کادر هم می‌توانیم جزییات مربوط به یک سند را ایجاد کنیم. که در قسمت اول آن اسم صفحه‌ یا سند را می‌نویسیم.

در کادر متنی Width می‌توانیم عوض صفحه و در کادر متنی Height هم می‌توانیم ارتفاع صفحه را مشخص کنیم. و با استفاده از کادر جلوی Width مشخص می‌کنیم که واحد اندازه‌گیری Width  و  Height چه چیزی باشد. همچنین با استفاده از Orientation مشخص می‌کنیم که صفحه در حالت افقی یا عمودی قرار داشته باشد.

در کادر عددی Resolution  به معنای درجه وضوح تصویر می‌توانیم عدد 72 را برای کارهای مانیتوری و عدد 300 را برای کارهای چاپ تایپ کنیم و با استفاده از لیست بازشوی مقابل آن می‌توانیم واحد اندازه‌گیری را تعیین کنیم.

در ادامه مقاله مدیریت صفحه جدید در فتوشاپ :

مدیریت صفحه جدید در فتوشاپ

در ناحیه Color mode  تنظیمات مربوط به رنگ را اعمال می‌کنیم. برای انتخاب رنگ پس‌زمینه هم می‌توانیم از گزینه‌های موجود استفاده کنیم و یا هم می‌توانیم روی مربع جلوی آن کلیک کنیم و رنگ دلخواه را انتخاب و تائید  کنیم.

مدیریت صفحه جدید در فتوشاپ

در آخر هم‌روی کلید Create  کلیک می‌کنیم تا صفحه‌ی جدید در محیط کار باز شود.

ذخیره‌سازی یک صفحه به‌عنوان preset در نرم‌افزار

 در ادامه مقاله نحوه ایجاد کردن و مدیریت صفحه جدید در فتوشاپ بر روی منوی File  کلیک می‌کنیم و از زیر منوی بازشده گزینه‌ی New  را انتخاب می‌کنیم تا کادر new document در فتوشاپ باز شود. در ناحیه Preset Details اشاره‌گر موس را بر روی فلش سمت راست قرار می‌دهیم و کلیک می‌کنیم. مشاهده می‌کنیم که کادر تغییر پیدا کرد و می‌توانیم Save Document Preset  را انجام دهیم. در قسمت پایین هم می‌توانیم تنظیمات مربوط به عرض ، ارتفاع ، درجه وضوح تصویر و رنگ پس‌زمینه را انجام دهیم.

مدیریت صفحه جدید در فتوشاپ

نام سند را 1600*900 ذخیره می‌کنیم و عرض آن را 1600 و ارتفاع آن را هم 900 قرار می‌دهیم. سپس بر روی دکمه Preset  Save کلیک می‌کنیم. در سربرگ Save مشاهده می‌کنیم که یک الگو با عرض 1600 و عرض  900 مشاهده می‌کنیم.

مدیریت صفحه جدید در فتوشاپ

بر روی دکمه Create  کلیک می‌کنیم تا سند ایجاد شود. مجدداً بر روی سربرگ File کلیک می‌کنیم و گزینه New  را انتخاب می‌کنیم در کادر محاوره‌ای new document در فتوشاپ بازشده اگر بر روی گزینه Save  کلیک کنیم مشاهده می‌کنیم که یک الگوی از پیش تعریف‌شده وجود دارد. برای حذف سند از پیش تعیین‌شده هم کافی است با اشاره‌گر موس بر روی سطل زباله کلیک کنیم.

آموزش فتوشاپ

آموزش نرم افزار فتوشاپ از مقدماتی تا پیشرفته

نرم افزار فتوشاپ از محبوب ترین نرم افزارهای شرکت ادوبی و ویرایشگری حرفه ای در آموزش ادیت عکس و همینطور آموزش نقاشی دیجیتال به حساب می آید. این نرم افزار در طراحی های گرافیکی و طراحی سایت، همچنین در نقاشی دیجیتال کاربرد دارد. در واقع امروزه بسیاری از امور گرافیکی به آموزش نرم افزار فتوشاپ و این نرم ...

%70 تخفیف
494.000 تومان
148.200 تومان
بررسی و خرید دوره

نحوه ایجاد کردن و مدیریت صفحه جدید در فتوشاپ

در ادامه میخوام به صورتی دقیق و به بیانی ساده شیوه ایحاد صفحه و برخی از ابزار های آن را به شما آموزش دهیم.

ایجاد یک صفحه جدید در نرم افزار:

بر روی منوی File کلیک می کنیم و از زیر منوی باز شده با استفاده از دستور New یا کلید میانبر Ctrl+N یک صفحه ی جدید ایجاد کنیم. که کادر محاوره ای new document در فتوشاپ باز می شود.

کادر New Document برای مدیریت صفحه جدید در فتوشاپ

با استفاده از کادر محاوره ای New Document می توانیم یک سند جدید یا یک صفحه جدید ایجاد کنیم.و طبق مقاله مدیریت صفحات در فتوشاپ در کادر محاوره ای new document در فتوشاپ سربرگ Recent در وضعیت فعال قرار دارد. در این کادر محاوره ای سند هایی که اخیرا ایجاد شده را هم میتوانیم ببینیم.

ایجاد جزئیات مربوط به یک سند:

در این بخش از مقاله  نحوه ایجاد کردن و مدیریت صفحه جدید در فتوشاپ در سمت راست کادر هم میتوانیم جزییات مربوط به یک سند را ایجاد کنیم. که در قسمت اول آن اسم صفحه یا سند را می نویسیم. در کادر متنی Width می توانیم عرض صفحه و در کادر متنی Height هم می توانیم ارتفاع صفحه را مشخص کنیم. و با استفاده از کادر جلوی Width مشخص می کنیم که واحد اندازه گیری Width  و  Height چه چیزی باشد. همچنین با استفاده از Orientation مشخص می کنیم که صفحه در حالت افقی یا عمودی قرار داشته باشد.

در کادر عددی Resolution  به معنای درجه وضوح تصویر می توانیم عدد ۷۲ را برای کار های مانیتوری و عدد ۳۰۰ را برای کار های چاپ تایپ کنیم و با استفاده از لیست بازشوی مقابل آن می توانیم واحد اندازه گیری را تعیین کنیم.

تعیین ابعاد و کیفیت سند در حال ایجاد در مدیریت صفحه جدید در فتوشاپ

لطفا به قسمت بعدی مقاله  نحوه ایجاد کردن و مدیریت صفحه جدید در فتوشاپ توجه کنید.

تنظیمات مربوط به رنگ در ناحیه Color mode:

در ناحیه Color mode  مقاله نحوه ایجاد کردن و مدیریت صفحه جدید در فتوشاپ تنظیمات مربوط به رنگ را اعمال می کنیم. برای انتخاب رنگ پس زمینه هم می توانیم از گزینه های موجود استفاده کنیم و یا هم می توانیم بر اساس مقاله مدیریت صفحات در فتوشاپ روی مربع جلوی آن کلیک کنیم و رنگ دلخواه را انتخاب و تایید کنیم.

انتخاب رنگ دلخواه برای پیش زمینه سند در مدیریت صفحه جدید در فتوشاپ

در آخر هم روی کلید Create  کلیک می کنیم تا صفحه ی جدید در محیط کار باز شود.

ذخیره سازی یک صفحه به عنوان preset در نرم افزار :

 در ادامه مقاله نحوه ایجاد کردن و مدیریت صفحه جدید در فتوشاپ بر روی منوی File کلیک می کنیم و از زیر منوی باز شده گزینه ی New را انتخاب می کنیم تا کادر new document در فتوشاپ باز شود. در ناحیه Preset Details اشاره گر موس را بر روی فلش سمت راست قرار میدهیم و کلیک می کنیم. مشاهده می کنیم که کادر تغییر پیدا کرد و می توانیم Save Document Preset  را انجام دهیم. در قسمت پایین هم می توانیم طبق مقاله مدیریت صفحات در فتوشاپ تنظیمات مربوط به عرض ، ارتفاع ، درجه وضوح تصویر و رنگ پس زمینه را انجام دهیم.

ذخیره تنظیمات به عنوان پریست در مدیریت صفحه جدید در فتوشاپ

نام سند را Untitled-1 ذخیره می کنیم و عرض آن را ۱۶۰۰ و ارتفاع آن را هم ۹۰۰ قرار می دهیم. سپس بر روی دکمه Preset  Save کلیک می کنیم. در سربرگ Save مشاهده می کنیم که یک الگو با عرض ۱۶۰۰ و عرض  ۹۰۰ مشاهده می کنیم.

مدیریت صفحه جدید در فتوشاپ

بر روی دکمه Create  کلیک می کنیم تا سند ایجاد شود. مجددا بر روی سربرگ File کلیک می کنیم و گزینه New را انتخاب می کنیم در کادر محاوره ای باز شده اگر بر روی گزینه Save کلیک کنیم مشاهده می کنیم که یک الگوی از پیش تعریف شده وجود دارد. برای حذف سند از پیش تعیین شده هم کافیست با اشاره گر موس بر روی سطل زباله کلیک کنیم.

بسیار مفتخریم که تا پایان مقاله مدیریت صفحه جدید در فتوشاپ با ما همراه بودید.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها