70% تخفیف تمدید جشنواره نوروز 1403 برای شروعی تازه
ایده پردازی تا طراحی لوگو

از ایده پردازی تا طراحی لوگو به همراه نکات و اصول طراحی آن

تاریخ انتشار : اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۰ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۸, ۱۴۰۲ نویسنده : پشتیبانی مکتب تی وی زمان مورد نیاز مطالعه : 49 دقیقه تعداد بازدید : 3.52هزار بازدید

طراحی لوگو خلاقانه یکی از پیش نیازهای فروش یک برند موفق است. چراکه باعث می شود لوگوی محصول تکراری و خسته کننده به نظر نرسد و نظر مخاطبان زیادی را به خود جلب کند.

بنابراین بهتر است طراحان گرافیک این نکته را در نظر داشته باشند هرچه ایده شما جدیدتر و خلاقانه تر باشد، در افزایش تقاضا کار و میزان درآمد شما تاثیر به سزایی خواهد گذاشت. در این مقاله  از ایده پردازی تا طراحی لوگو  و به این که چگونه لوگو طراحی کنیم می پردازیم.

اما آنچه میتواند دغدغه شما باشد آموزش ایده پردازی لوگو  و مراحل طراحی لوگو است. در این مقاله از سری مقالات آموزش طراحی لوگو در وهله اول سعی در آموزش ایده پردازی طراحی لوگو به نحوی که به خلق طرح هایی نو و بدیع ختم شود داریم و در مرحله دوم مراحل طراحی لوگو خوب را بیان می کنیم. در واقع در این مقاله خواهید دید چگونه لوگوی خوب طراحی کنیم و روش اصولی پردازی و خلاقیت در طراحی چگونه است.

چگونه طراح لوگو شویم ؟ چه مراحلی را برای تبدیل شدن به یک طراح لوگو حرفه ای باید پشت سر گذاشت؟ آیا طراح لوگو شدن آسان است؟ طراحی لوگو چگونه است؟ طراحی لوگو یکی از مشاغلی است که در بین طراحان دنیای گرافیک دنبال کنندگان بیشماری دارد.

دلیل این تقاضا را میتوان آن دانست که هر کسب و کاری چه کوچک چه بزرگ نیازمند داشتن لوگو مخصوص به خودش است تا محصول و خدمتش را به خوبی به افراد بشناساند و طرفداران زیادی را به خود جلب کند. در نتیجه این تقاضا، رقابت نیز در این حوزه کاری روز به روز افزایش میابد و این مسئله که چگونه طراح لوگو شویم برای خیلی از افرادی که قصد ورود و یا پیشرفت در این حوزه طراحی لوگو را دارند مهم شده است

در ادامه این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت برای تبدیل شدن به طراح لوگو چه مراحلی را باید پشت سر بگذاریم. در ابتدا چیستی لوگو را به طور مختصر توضیح خواهیم داد تا با اهمیت فراوان لوگو بطور کامل آشناشوید.

آموزش سریع ایلوستریتور

دوره رایگان ایلوستریتور در نیم ساعت

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره رایگان ایلوستریتور در نیم ساعت را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.  





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

لوگو چیست؟

لوگو نمادی از سازمان است که از متن و تصاویر تشکیل شده است و هدف و ماموریت مشاغل را مشخص می کند. یک لوگو خوب نشان می دهد که یک شرکت چه کاری انجام می دهد و برندشان چه ارزشی دارد.  طراحی لوگو در واقع ایجاد یک برند بصری مناسب برای یک شرکت است. بسته به نوع لوگو، یک لوگو معمولاً از یک نماد یا مارک تجاری و لوگو همراه با یک خط نشان تشکیل می شود.

امروزه که همه چیز خیلی سریع پیش می رود، شما زمان کمتری برای تحت تأثیر قرار دادن مشتریان خود دارید. بنابراین این کار باید به روشی بسیار شیک انجام شود. اگر طراحی لوگو به خوبی انجام شده باشد، با انتقال پیام برند شما، داستان شرکت را نیز روایت می کند. به روشی که به برقراری ارتباط عاطفی با مخاطبان هدف کمک می کند. در ادامه به نکات کلیدی در طراحی لوگو میپردازیم.

یک لوگو مسئول معرفی یک سازمان یا شرکت از طریق یک تصویر است. لوگو باید به آسانی قابل تشخیص و درک باشد. لوگوها معمولاً شامل نمادها یا متن هایی به سبک خاص یا هر دو هستند. این موارد معمولاً توسط گرافیست ها با مشورت با متخصصان بازاریابی شرکتی طراحی می شوند.

چگونه طراح لوگو شویم

چگونه یک طراح لوگو شویم؟

چگونه طراح لوگو شویم ؟ چه مراحلی را برای تبدیل شدن به یک طراح لوگو حرفه ای باید پشت سر گذاشت؟ آیا طراح لوگو شدن آسان است؟ طراحی لوگو چگونه است؟ طراحی لوگو یکی از مشاغلی است که در بین طراحان دنیای گرافیک دنبال کنندگان بیشماری دارد.

دلیل این تقاضا را میتوان آن دانست که هر کسب و کاری چه کوچک چه بزرگ نیازمند داشتن لوگو مخصوص به خودش است تا محصول و خدمتش را به خوبی به افراد بشناساند و طرفداران زیادی را به خود جلب کند. در نتیجه این تقاضا، رقابت نیز در این حوزه کاری روز به روز افزایش میابد و این مسئله که چگونه طراح لوگو شویم برای خیلی از افرادی که قصد ورود و یا پیشرفت در این حوزه طراحی لوگو را دارند مهم شده است.

برای تبدیل شدن به طراح لوگو فقط کافیست چند روش ساده را در پیش بگیرید تا در این حوزه به موفقیت فوق العاده ای برسید.

1. اصول طراحی آرم را بیاموزید

اولین قدم برای طراح لوگو شدن شناخت اصول این حوزه است. اما این اصول چیست؟ یک طراح لوگو باید ایده پردازی و خلاقیت زیادی در طراحی بکار ببرد. علاوه بر این اصل، طراح لوگو باید درک درستی نسبت به محصول و خدمت برندی که قصد طراحی لوگو را برای آنها دارد و همچنین چگونگی پاسخ جمعیتی به برخی از نمادهای برجسته و محبوب ایجاد شده، داشته باشد.

طراحان لوگو وظیفه انتقال بسیاری از ایده ها (غالباً پیچیده) را در یک بسته ساده و غالباً غیرکلامی دارد. بهترین لوگوها تأثیر فوری را بر روی هر کسی که آن را ببیند ایجاد می کنند و طراحان لوگو مسئول ایجاد پاسخ دقیق هستند. از نظر فنی، یک طراح لوگو باید هم با طراحی گرافیکی و هم بر نرم افزاری که برای ایجاد آن استفاده شده تسلط داشته باشد.

این معمولاً به معنای دانش کافی در نحوه کارکردن با نرم افزارهای Adobe Illustrator و Photoshop ،Coral Draw ،Jeta Logo Designer ،Apple Motion و سایر نرم افزارهای گرافیکی / لوگو است. همراه با این دانش فنی، این حوزه نیازمند توجه فراوان به جزئیات میباشد.

یکی از اصولی که باید در هر حوزه ای و بخصوص طراحی گرافیک مدنظر گرفت این است که شما بعنوان یک طراح لوگو موظف هستید دیدگاه خودتان را به طور دقیق و کامل برای مشتریان ارائه دهید. این امر را باید به نحوی انجام دهید تا برای مشتری چشم اندازی کامل از کارتان ایجاد کنید.

اگر به دنبال این هستید که چگونه طراح لوگو شویم باید گفت حوزه طراحی لوگو می تواند یک زمینه چالش برانگیز باشد و قطعاً برای همه مناسب نیست.

2. مفاهیم رسمی، روش ها، تئوری و تکنیک را یاد بگیرید

اشتیاق در زمینه طراحی لوگو امری ضروری است، به خصوص اینکه بعضی اوقات مجبور خواهید شد مشتریانی را که سعی در خدمت رسانی به آنها دارید تحمل کنید. البته استعداد و اشتیاق فقط شما را تا اینجا به یاری خواهد کرد. در برخی موارد، داشتن مدارک رسمی در این حوزه بسیار حیاتی خواهد بود.

از نظر تأییدیه های رسمی، مدرک طراحی گرافیک تا حد زیادی در اطمینان از موفقیت یک طراح لوگو کمک خواهد کرد. علاوه بر این، دانش و مهارت کافی در نرم افزار طراحی گرافیک، مانند Adobe Illustrator، ضروری است. مهارت های دیگری که بسیار مفید خواهد بود شامل درک کافی از تایپوگرافی و همچنین توانایی تفکر مداوم در خارج از چارچوب است،

مدرک کسب و کار یا ارتباطات می تواند بسیار مفید باشد، زیرا شما باید مشتریان خود و موقعیت آنها را در بازار درک کنید. شاید مهمترین “گواهینامه” نمونه کارهای چشمگیری باشد که توانایی های شما را از طریق دستاوردهای شما به نمایش می گذارد.

چگونه طراح لوگو شویم

3.یک نمونه کار قوی ایجاد کنید

پس از دریافت مدرک، ایجاد یک نمونه کارها قوی مهمترین راه تبدیل شدن به طراح لوگو است. نمونه کارهای قوی ثابت می کند که شما قادر به انجام کارهایی هستید و در واقع این کار را برای مشتریان انجام داده اید (احتمالاً راضی).

ایجاد یک نمونه کار قوی ممکن است دشوار باشد، اما ارزش دارد که برای این مرحله مهم وقت بگذارید. ساختن لوگو شخصی نیز مهم است. مانند نمونه کارها، نام تجاری شخصی شما به شما کمک می کند هنگام تعامل با مشتری های احتمالی یا مشتریان فعلی اعتماد به نفس پیدا کنید.

دیدگاهی که در مورد نام تجاری آنها دارید به اشتراک بگذارید. یک لوگو شخصی دقیقاً مانند یک لوگو تجاری کار میکند به این معنا که از نظر مشتری یا چشم انداز شما به شما مشروعیت بیشتری می بخشد.

سرانجام، به یاد داشته باشید که شبکه سازی کنید! فرصت های زیادی در دنیای وب وجود دارد – از برنامه طراحی گرافیک در دانشگاه گرفته تا مشاغل سطح ابتدایی، کارآموزی و حتی شرکت در رویدادهای صنعتی. شبکه سازی یک روش عالی برای ساخت نمونه کارها است زیرا شما می توانید برای یک عضو خانواده یا دوست خود که در یک کسب و کار کوچک یا سازمانی دیگر که عضو هستند، یک لوگو رایگان ایجاد کنید.

نکته اصلی این است که خلاق باشید و خارج از چارچوب فکر کنید. مراحل ذکر شده ابتدایی ترین مراحل در تبدیل شدن به یک طراح لوگو شناخته میشود. اگر قصد دارید به یک طراح لوگو حرفه ای تبدیل شوید، فرقی نمیکند چه مبتدی باشید چه باتجربه، آموزش طراحی لوگو صفر تا صد این حوزه را به شما آموزش خواهد داد.

آموزش ایده پردازی لوگو

به 4 گام موثر که در ادامه مقاله از ایده پردازی تا طراحی لوگو آورده ایم توجه کنید. این مقاله یک راهنمای جامع ایده پردازی برای طراحی لوگو حرفه ای به حساب می آید.

4 گام موثر در شروع ایده پردازی لوگو

1.      بیان ایده ها

برای خلق لوگوهای جذاب سعی کنید هر ایده ای که در ذهنتان میگذرد را بیان کنید. برای ایده پردازی هیچگاه سعی نکنید خود را سانسور کنید و آنچه در ذهنتان است را بیان نکنید.

2.      شروع به نوشتن کنید

ایده هایتان را از ایده پردازی تا طراحی لوگو روی کاغذ بنویسید. هر ایده ای را که فکرش را میکنید بنویسید فرقی نمیکند خوب باشد یا بد. حتی بدترین ایده های تاریخ میتواند به شما در خلق ایده هایی نو کمک کند. پس بدون فکر به کیفیت ایده فقط آن را بنویسید.

3.      انتخاب زمان ایده پردازی

همه افراد در طول روز حالات روحی و روانی متفاوتی را در خود احساس میکنند. یکی از این حالات زمان اوج ایجاد خلاقیت در طراحی لوگو است. این حالت برای هر فردی میتواند متفاوت باشد. گاهی 5 دقیقه قبل از خواب گاهی در طول روز بین ناهار خوردن یا صبح زود هنگام صبحانه. این زمان را پیداکنید و سعی کنید زمان درستی را برای خود برگزینید تا به خلق ایده هایی نو برسید.

4.      به ایده ها فرصت دهید

پس از تهیه لیستی از ایده هایتان سعی کنید برای مدتی به آن سر نزنید. آنچه پس از این رخ خواهد داد بی شک شگفت انگیز خواهد بود. کافیست امتحان کنید.

آموزش ایده پردازی لوگو در ایده پردازی تا طراحی لوگو

از شناخت کامل برند دریغ نکنید

شما بعنوان طراح لوگو باید درک کاملی از اهداف و ماموریت برند موردنظر داشته باشید. مقاله از ایده پردازی تا طراحی لوگو با معرفی چند قدم که در ادامه معرفی خواهد کرد به شما کمک خواهد کرد تا دید جامعی از برندتان بدست آوردید.

قدم 1. تهیه لیستی از صفات و ویژگی های برند

صفاتی که برندتان را به خوبی معرفی از ایده پردازی تا طراحی لوگو میکنند فهرست کنید. این صفات میتوانند منجر به خلق ایده هایی نو شوند. با ۳۰ ایده اولیه کارتان را شروع کنید تا به چند ایده طراحی لوگو محدود برسد که بیانگر برندتان هستند.

قدم 2.  ویژگی های برند دلخواهتان را بنویسید

دلتان میخواهد برندتان چگونه به نظر برسد؟ نوآور و مدرن یا قابل اعتماد و مطمئن؟ تهیه تصویری از ایده آل ترین حالتی که دلتان میخواهد برندتان را به دیگران معرفی کنید ترسیم کنید. چرا که این تصویر اطلاعات بسیاری درمورد برندتان به شما خواهد داد.

قدم 3. تهیه لیستی از احساس نهایی مخاطب

میخواهید احساس نهایی مخاطبانتان پس از دیدن برندتان چگونه باشد؟ آن را بنویسید. این لیست به شما در تعیین ماموریت و هدفتان کمک خواهد کرد.

قدم 4. تهیه لیستی از مکان هایی که قصد دارید لوگو را بکارببرید

فهرستی از مکان هایی که قصد دارید لوگویتان را بزنید تهیه کنید. وبسایت؟ اقلام بازاریابی؟ محصولات شرکت؟ کدام؟

مطمئن شوید لوگویتان در تمامی رسانه های به خوبی بکار رود.

آموزش ایده پردازی لوگو در ایده پردازی تا طراحی لوگو

شناخت عناصر تاثیرگذار با کمک تابلوی الهامات

در راه آموزش ایده پردازی لوگو پس از شناخت دقیق برند زمان آن رسیده است که طراحی را آغاز کنید تا داستان برند شروع شود. اما طراحی را چگونه آغاز کنیم؟ از چه طرح هایی میتوانیم الهام بگیریم برای شروع طراحی لوگو؟

بهترین راه برای الهام گیری و شروع ایده پردازی تا طراحی لوگو  ایجاد یک تابلو از برندهای مشابهی است که محصول یا خدمتی مشابه شما ارائه میدهند.

1. شناخت نوع و رنگ لوگوها

در ایده پردازی تا طراحی لوگو باید بدنانید از چه رنگ و نوع لوگویی در این حوزه بیشتر استفاده شده است؟ این تابلو به شما کمک میکند تا لوگوهایی را که در این حوزه بیشتر مورد استفاده قرار گرفته اند بشناسید. نوع لوگو میتواند انتزاعی، نمادین، نوشتاری، طرح حیوانات یا … باشد. رنگ هایی که در ساخت لوگوها بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند رنگ های آبی و قرمز هستند.

2. شناخت سبک لوگو

سبک لوگو هویت یک برند را معرفی میکند. سبک لوگو میتواند کلاسیک و قدیمی، مینیمال و رسمی باشد.

3. نرم افزار طراحی لوگو

نرم افزار‌های زیادی در دنیا برای ساخت لوگو وجود دارد که هرکدام از آنها ویژگی‌های خاص خود را دارند. معمولا طراحان از چندین نرم افزار برای ساخت لوگو استفاده میکنند. تعدادی از نرم افزارهای مطرح دنیا عبارت‌اند از: Adobe Illustrator، CorelDRAW، Adobe Photoshop. شما میتوانید برای دانلود نرم افزار طراحی لوگو حرفه ای برای ویندوز 10 به سایت‌های دانلود مانند دانلود‌ها یا سرزمین دانلود بروید و این نرم افزار ها را دانلود نمایید.

4. انتخاب فونت

یکی از عناصر تاثیرگذار فونت است. چرا که معرف موضوع و لحن عناصر اصلی میباشد. فونت هایی که معمولا بولد هستند لحنی جدی دارند، فونت های گرد لحنی دوستانه و انواع دیگر فونت ها به همین شکل عمل خواهند کرد.

5. افراد را درگیر ایده ها کنید

اگر صاحب و یا کارمند یک کسب وک ار هستید از افراد مختلف بخواهید ایده هایشان را از ایده پردازی تا طراحی لوگو با شما مطرح کنند. هر فرد ایده ای منحصر به فرد دارد که میتواند در این راه کمک فراوانی به شما کند.

اگر فریلنسر هستید نیز میتوانید از دوستان، خانواده، اقوام و یا گروه های اجتماعی بخواهید تا ایده هایشان را در این راه به شما بگویند.

ایده پردازی کار بسیار دشواری نیست اما به تنهایی میتواند در موفقیت و یا عدم موفقیت شما موثر واقع شود. تمامی مراحل ذکر شده در بالا به شما در آموزش ایده پردازی لوگو کمک زیادی خواهد کرد. به بخش دوم مقاله از ایده پردازی تا طراحی لوگو توجه کنید.

چگونه لوگوی خوب طراحی کنیم ؟

چگونه لوگوی خوب طراحی کنیم ؟ آیا شما طراحی لوگو را راحت می دانید؟ احتمالاً باید در این مورد بیشتر فکر کنید. ایجاد یک هویت بصری برای یک برند چیزی فراتر از قرار دادن نام تجاری در یک چهارچوب مربع گونه است. از آنجاکه لوگوها اولین برداشتی هستند که یک شرکت در ذهن مخاطب ایجاد میکند، طراحان لوگو نیز مشتریان زیادی دارند.

برداشت اولیه مخاطب از اینرو دارای اهمیت میباشد که میتواند بر درک مشتری از نام تجاری، تصمیم خرید و نگرش کلی نسبت به محصول تاثیرگذار باشد. پس چگونه لوگوی خوب طراحی کنیم ؟ در ادامه مقاله از ایده پردازی تا طراحی لوگو به ویژگی های یک لوگوی خوب و مراحل طراحی لوگو جذاب خواهیم پرداخت.

برای طراحی یک لوگوی خوب ابتدا بهتر است ویژگی هایی که میتواند یک لوگو را عالی جلوه دهد بررسی کنیم.

ویژگی های لوگوی خوب

در اینجا پنج ویژگی از یک لوگو عالی و چند نمونه ذکر شده است. در ادامه 5 ویژگی چگونه لوگو طراحي كنيم که در عین حال حرفه ای باشد را خواهیم دید.

1. ساده

لوگو های ساده لوگوهایی هستند که افراد به محض دیدن می توانند آنها را تشخیص دهند و بیشتر از همه به خاطر بسپارند.

2. مقیاس پذیر

یک لوگو عالی باید به اندازه کافی ساده باشد تا بتوان بر ابعادش افزود یا از ابعادش کاست و همچنان خوب به نظر برسد.

 3. فراموش نشدنی / تأثیرگذار

یک لوگو عالی باید تأثیر بگذارد. شما می خواهید توجه بیننده را به خود جلب کرده و یک تأثیر مثبت بگذارید.

 4. همه کاره

یک لوگو عالی باید در هر دستگاه وب و هر نوع ماده چاپی به همان اندازه خوب به نظر برسد.

 5. مربوط

یک لوگو عالی باید مربوط به حرفه شما باشد. لوگو باید دارای معنایی مربوط به کاری که انجام میدهید باشد.

حال که با ویژگی های یک لوگوی خوب آشنا شدید، نوبت به آن است به موضوع اصلی مقاله بپردازیم و بررسی که چگونه لوگو طراحي كنيم ؟

چگونه لوگو خوب طراحی کنیم ؟ از ایده پردازی تا طراحی لوگو

چگونه لوگوی خوب طراحی کنیم؟

بخاطر داشته باشید که تسلط شما بر ابزارهای طراحی گرافیک به تنهایی نمی تواند به ایجاد یک لوگوی عالی منجر شود برای طراحی لوگو خوب به چند مهارت که در ادامه مقاله از ایده پردازی تا طراحی لوگو به آن اشاره میشود نیازمندید.

1.     برندشناسی

لوگو یک تصویر است که معرف برند شماست. در نظر داشته باشید لوگو در معرض دید مخاطبان قرار خواهد گرفت. سعی کنید اهداف و ماموریت های برندی را که قصد طراحی لوگو برای آن دارید به خوبی بشناسید. مطالعه و بررسی برندهای مشابه می تواند به شما کمک کند اما مراقب باشید عینا از آنها الهام نگیرید. هر طراحی باید اورجینال بوده و مستقیما به مشخصات منحصر بفرد برند اشاره داشته باشد.

2.     طراحی منحصربه فرد

میلیون ها برند در جهان وجود دارد و هر برندی می خواهد خود را از دیگر متمایز سازد. به همین دلیل است که هر برند لوگو خاص خود را دارد. به عنوان یک طراح لوگو ، انتظار می رود که خارج از چارچوب فکر کنید، ایده های منحصر به فرد ارائه دهید. به جای کپی کردن لوگوهای دیگر، تلاش کنید از لوگوهای قدیمی لوگوهای جدید خلق کنید.

3.     رنگ شناسی

از اصول مهم در ایده پردازی در طراحی لوگو رنگ شناسی است. در مورد شخصیت برند، شما باید به تمام جنبه های تصویری که ایجاد می کنید، نگاه کنید. رنگ های روشن ممکن است مورد توجه مردم قرار بگیرند، اما در حال حاضر ممکن است بی ادبانه به نظر برسند. هر رنگ معنای متفاوتی دارد و می تواند ظرافت را به پیام شما اضافه کند. در ادامه مفاهیم تعدادی از رنگ ها را بررسی خواهیم کرد.

قرمز : پر انرژی و خیره کننده

نارنجی : خلاق

زرد : آفتابی

سبز : رشد و ارگانیک

آبی : حرفه ای و طبی و آرام و قابل اعتماد

بنفش : معنوی و عاقل

مشکی : معتبر و قدرتمند

سفید : ساده و تمیز و خالص

صورتی : بامزه و طناز

قهوه ای : تاریخی و ثابت

4.     موفقیت فوری و آنی را فراموش کنید

هیچ لوگویی در زمان کوتاه محبوب و به یادماندنی نمیشود. لوگوی برندهای مشهوری چون نایکی، آئودی و… با صرف زمان ماندگاری خود را حفظ کرده اند. به یاد داشته باشید حتی اگر از طرح های زیبایی نیز استفاده کنید بازهم موفقیت و ایجاد محبوبیت لوگوی شما زمان بر است. عوامل ذکر شده از ایده پردازی تا طراحی لوگو را دست کم نگیرید.

5.     منابع آنلاین را فراموش نکنید

امروزه از آنجا که منابع موجود در دنیای وب به آسانی در دسترس است، میتوانید از منابع و اطلاعات و ایده هایی فراوانی که در دنیای وب موجود است برای تحقق طراحی لوگویی عالی و به یاد ماندنی استفاده کنید. در ادامه چندین سایت درمورد ایده برای طراحی لوگو به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید از آن ‌ها برای ایده‌های جدید کمک بگیرید.

1. Logospire

یکی از سایت‌های بسیار عالی برای یافتن ایده و ایده پردازی سایت Logospire است. این سایت بیش از صد‌ها بلکه‌ هزاران نوع مختلف از لوگو را دارد که بسیار زیبا و ایده های خلاقانه برای طراحی لوگو هستند.

2. Dribbble

سایت Dribbble یکی از سایت‌های فریلنسری و آنلاین کار برای طراحان گرافیک هست که در آن طراحان سراسر جهان رزومه‌ی خود را به نمایش می‌گذارند. این سایت حتی یک سایت رایگان طراحی لوگو هم دارد که میتوانید از آن برای طراحی لوگوی خود استفاده کنید.

3 Logolounge

یکی دیگر از سایت‌های بسیار عالی برای ایده های طراحی لوگو است که به صورت روزانه بروزرسانی می‌شود. همچنین این سایت هر مدتی مقاله ای درمورد طراحی لوگو منتشر می‌کند.

4. LogoTalks

LogoTalks یک سایت ایده طراحی لوگو عالی دیگر است که حتی شما می‌توانید طرح‌های طراحان ایرانی را هم در آن ببینید. از دیگر سایت‌های حوزه لوگو و طراحی حتی برای ایده گرفتن برای طراحی لوگو، می‌توانید به دو مورد زیر مراجعه کنید.

5. Logopond

6. Designspiration

طراحی لوگو حرفه ای با موبایل

اگر شما کامپیوتر مناسب برای اجرای نرم‌افزار های طراحی مانند فتوشاپ و ایلوستریتور نیست، میتوانید از گوشی‌تان برای ساخت یک لوگو حرفه‌ای کمک بگیرید. در ادامه به معرفی چند نرم افزار طراحی لوگو حرفه ای اندروید و آیفون به شما معرفی میکنیم.

تعداد برنامه‌های ساخت لوگو با موبایل بسیار هستند و هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. هر طراحی با توجه به سلیقه‌ی خودش ممکن است با یک یا چندین نرم افزار طراحی کار کند.

1. DesignEvo

طراحی لوگو حرفه ای اندروید

اولین برنامه طراحی لوگو حرفه‌ای در موبایل در این لیست، DesignEvo است. این یک برنامه بسیار ساده و راحت برای استفاده میباشد که انواع کاربران اعم از مبتدی تا حرفه‌ای می توانند از آن استفاده کنند و برای برند خود یک لوگو زیبا و حرفه‌ای طراحی کنند. این برنامه برای سیستم عامل اندروید و آیفون موجود هست و شما می‌توانید آن را دانلود کنید.

2. Canva

یکی دیگر از بهترین برنامه‌های ساخت و طراحی لوگو به صورت حرفه‌ای برنامه Canva است. Canva یک برنامه ویرایشگر همه چیز است. در آن شما میتوانید از فیلم گرفته تا عکس را ویرایش و به شکل دلخواه خود درآورید.

طراحی لوگو حرفه ای اندروید

3. Adobe Illustrator Draw

برنامه ایلوستریتور دراو همانطور که از اسم آن مشخص است برنامه مخصوص موبایل ایلوستریتور است. این برنامه حرفه‌ای برای ساخت و طراحی در موبایل است. شما در این برنامه همه چیز را از صفر و به دلخواه خود درست می‌کنید.

طراحی لوگو حرفه ای اندروید

آموزش طراحی لوگو

آموزش طراحی لوگو در ایلوستریتور

لوگو نشان دهنده هویت یک برند می باشد. به تعبیر دیگر از آن به عنوان امضای برند می توان نام برد.  از آن جایی که اولین تصویر از برند را احتمالا لوگوی آن در ذهن مخاطب می سازد؛ طراحی لوگو اهمیت بسیار زیادی برای شخص یا شرکت صاحب برند خواهد داشت. لوگو ها انواع مختلفی دارند و طراحی آن ها نیز نیازمند رعایت ...

%70 تخفیف
353.000 تومان
105.900 تومان
بررسی و خرید دوره

در این‌ مقاله به سه مورد از بهترین نرم افزار ‌های ساخت و طراحي لوگو با ايفون و اندروید پرداختیم. در ادامه با طراحی لوگو حرفه ای با فتوشاپ همراه ما باشید.

طراحی لوگو حرفه ای با فتوشاپ

در این قسمت به طور خیلی ساده به طراحی یک لوگو ساده می‌پردازیم تا شما با مراحل طراحی لوگو در فتوشاپ آشنا شوید.

در قدم اول یک پروژه جدید در نرم افزار فتوشاپ ایجاد کنید. ( میتوانید از کلید میانبر [Ctrl] + N استفاده کنید.) نام پروژه خود را همراه طول و عرض وارد کنید. به طور مثال می توانید برای سایز طراحی لوگو 1000 در 1000 پیکسل وارد کنید(این سایز طراحی لوگو فقط به عنوان نمونه آورده شده است.) رنگ پس زمینه خود را انتخاب کنید، برای این پروژه ما کد رنگ 8A7139 را انتخاب کردیم.

طراحی لوگو حرفه ای با فتوشاپ

قدم دوم : یک لایه جدید درست کنید یا ابزار فونت را انتخاب کنید و روی عکس بکشید که این کار خودکار لایه‌ای را درست میکند. سپس سایز فونت و فونت را انتخاب کنید و جمله یا شعار خود را بنویسید. سپس نوشته خود را انتخاب کنید و رنگ آن را به دلخواه تغییر دهید(این کار را قبل نوشتن متن هم میتوانید انجام دهید.) برای این پروژه ما کد رنگ عکس زیر را انتخاب کردیم.

طراحی لوگو حرفه ای با فتوشاپ

فتوشاپ ابزار‌های بسیاری برای طرح دادن به متن در اختیار ما می‌گذارد. در ادامه ما از این ابزار برای استایل دادن به متن خودمان استفاده می‌کنیم. پیشنهاد ما این است که با این ابزار بازی کنید تا با آن آشنا شوید و شکل و استایل مورد نظرتان را بدست بیاورید. دوبار بروی لایه متن کلیک کنید تا پنجره Layer Style باز شود یا هم روی لایه راست کلیک کنید و به Blending Options بروید و از آنجا Layer Style را انتخاب کنید.

طراحی لوگو حرفه ای با فتوشاپ

قدم سوم این است که یک عکس برای شکل لوگوی خود انتخاب کنید. ما چون ایده‌ی ما درمورد قهوه و کافه هست یک عکس مربوط به آن را انتخاب میکنیم و آن را در فتوشاپ باز میکنیم. عکس خود فنجان را بدون پس زمینه با استفاده از ابزار Quick Selection Tool انتخاب می‌کنیم و روی آن راست کلیک میکنیم و گزینه Layer via Copy را انتخاب میکنیم.

این کار قسمتی را که ما انتخاب کردیم را در یک لایه جدید کپی می‌کند. حالا آن لایه ایجاد شده را بگیرید و به پروژه لوگوی خود بکشید.

طراحی لوگو حرفه ای با فتوشاپ

قدم چهارم: در ادامه مراحل طراحی لوگو، شروع به دستکاری لایه‌ها و ساماندهی لایه‌ها و تغییر آن ها بکنید. به عنوان مثال سایز عکس لوگو را تغییر دهید، جای متن را تغییر دهید، رنگ‌ها را تغییر دهید، آنقدر به تغییر لایه‌ها و دستکاری آنها بپردازید تا لوگو دلخواه شما بوجود آید.

طراحی لوگو حرفه ای با فتوشاپ

در قدم آخر مراحل یادگیری طراحی لوگو هم از فایل خود خروجی بگیرید و از لوگو برند خود استفاده کنید.

اصول طراحی لوگو تایپ

یک لوگو تایپ و تایپو گرافی بسیار خوب می‌تواند برای کار و برند شما موفقیت‌هایی کسب کند. هر فونتی ویژگی‌ها و شخصیت مخصوص خودش را دارد. انتخاب یک فونت مناسب با هویت کاری و ویژگی‌های کاری شما میتواند در رسایی و رساندن پیام شما در لوگو بسیار کمک کند در حالی که انتخاب فونت نامناسب باعث از دست رفتن مخاطبین شما میشود.

در ادامه این مقاله به اصول طراحی لوگو میپردازیم و به شما توضیحاتی درمورد انتخاب فونت مناسب و طراحی آن میدهیم.

1. اصول اولیه را یاد بگیرید

قبل از طراحی لوگو تایپ، بهتر است که اصول اولیه تایپوگرافی را یاد بگیرید. یعنی بدانید که تفاوت‌های انواع حروف چاپی (serif, sans serif, script, monospace, display و …) را متوجه شوید، اندازه ها در تایپوگرافی به چه صورت هستند و از این موارد.

اگر تایپوگرافی برای شما راحت نیست، ادغام آن با لوگو برای شما چالش بسیار سختی خواهد بود. اگر در مبحث تایپوگرافی تازه کار هستید، زمان بگذارید و آن را یاد بگیرید. همه چیز آن را تجزیه تحلیل کنید، از فونتی که انتخاب میشود، تا اندازه، و سلسله مراتب تایپوگرافی (typography hierarchy).

زمانی که مطمئن شدید همه چیز را فرا گرفتید و آماده برای وارد کردن متن به لوگو شدید، خود را با لوگو‌های مختلفی که در دنیا وجود دارند و در آن ها از متن استفاده شده است آشنا کنید و آن ها را شناسید.

اصول طراحی لوگو تایپ

2. درمورد مخاطبینتان فکر کنید.

شناخت مخاطبین و انتظارات آنها کلید خلق یک لوگو تایپ یا هر لوگوی دیگر است. اگر مخاطبین شما از شما یک حس یا انتظاری دارند، شما باید بر اساس آن لوگو تاپ خود را طراحی کنید.

اگر شما برای یک برند جدید لوگو طراحی میکنید، باید ارزش‌های آن برند را بشناسید و بفهمید که مخاطبین از آن برند با ارزش‌هایش، چه چیزی را انتظار دارند. اگر شما برای یک برند قدیمی لوگو جدید میزنید، نباید مخاطبینی که با لوگو قبلی آن برند را میشناسند فراموش کنید.

3. از مدهای روز دوری کنید.

همانطور که در قسمت اصول طراحی لوگو گفتیم، مدهای روز شاید در ابتدا شما را برای مدتی مطرح کند ولی در بلند مدت حس از مد افتاده را به مخاطب میدهد و باعث از دست رفتن مخاطب میشود و این حس را به مخاطب میدهد که محصولات این برند هم از مد افتاده و دیگر بدرد نمیخورند. پس بهتر است که چیزی طراحی کنید که از مدهای روز دور باشد و از آنها الهام نگرفته باشد.

به عنوان مثال برند جیپ (Jeep) از سال ۱۹۶۳ هیچ تغییری نکرده و بعد از ۵۰ سال هنوز که هنوز است از همان لوگو قدیمی استفاده میکند.

اصول طراحی لوگو تایپ

4. سادگی طراحی

همانطور که قبلتر گفتیم سادگی یکی از مهم ترین ویژگی های یک لوگو است به طوری که لوگوهای ساده را میتوان در هر جایی استفاده و چاپ کرد. لوگو شما نیازی نیست حتما مینیمالیست باشد. ولی میتواند از اصول مینیمالیستی استفاده کند، و آن حذف هر گونه جزئیات اضافی در طراحی است.

5. ادغام لوگو با عکس و ایکون

بعضی از لوگو تایپ ها ممکن است فقط از یک متن تشکیل شده باشد، بعضی ها هم در طرح لوگو عکس یا ایکونی را ادغام میکنند. مطمئن شوید که استایل تایپوگرافی شما با استایل عکس و ایکون شبیه باشد. به طور مثال اگر از فونتی سنتی استفاده میکنید، عکس و ایکونی که استفاده میکنید هم باید حسی سنتی به مخاطب بدهد و برعکس.

اصول طراحی لوگو تایپ

طراحی لوگو در کورل

Corel Draw یکی از قوی‌ترین نرم‌افزارها در حوزه گرافیک برداری است. با کمک گرفتن از این نرم‌افزار قادر خواهید بود برای مجموعه‌ها و شرکت‌ها لوگوی اختصاصی طراحی کنید و به‌صورت حرفه‌ای در این مسیر کسب درآمد داشته باشید. در این مقاله از سری آموزش کورل به آموزش مبحث طراحی لوگو در کورل خواهیم پرداخت و طبق روال یک پروژه عملی را بررسی خواهیم کرد تا با روند کار بیشتر آشنا شوید.

آموزش کورل

نکات شروع طراحی لوگو با کورل

رعایت نکات زیر باعث می‌شود به‌صورت حرفه‌ای طراحی لوگو را انجام دهید.

  • بهتر است هدف شما از برندتان در نگاه اول به بیننده منتقل شود.
  • مخاطب خود را بشناسید و مطابق سلیقه جامعه هدفتان، طراحی کنید.
  • به روانشناسی رنگ‌ها و shape ها در حین طراحی توجه کنید.
  • لوگویی ماندگار طراحی کنید تا سال‌ها بعد که به لوگوی شما نگاه می‌کنند هنوز هم زیبا به چشم آید.
  • طراحی شما باید منحصربه‌فرد باشد. کپی کردن ارزش کار شمارا پایین می‌آورد.
  • تایپو گرافی را دست کم نگیرید.

چرا کورل دراو برای طراحی لوگو مناسب است؟

در ادامه این مقاله آموزش طراحی آرم با کورل، بررسی خواهیم کرد طراحی لوگو در کورل چه مزیت‌هایی نسبت به سایر نرم‌افزارهای گرافیکی مثل فتوشاپ و ایلستریتور دارد که باعث محبوبیت این برنامه در بین کاربران شده است.

  • نوع فایل خروجی کورل دراو برخلاف فتوشاپ برداری است. این امر سبب شده در هنگام خروجی گرفتن با تغییر سایز کیفیت تصویر افت نکند.
  • سادگی محیط کورل دراو طراحی لوگو با این برنامه را برای افراد تازه‌کار آسان‌تر از سایر برنامه‌ها کرده است.
  • برنامه‌های corel draw و Illustrator تشابه زیادی با یکدیگر دارند. با توجه به سلیقه کاربر هردوی این برنامه‌ها می‌تواند گزینه مناسبی در طراحی لوگو باشد

مراحل طراحی لوگو به صورت قدم به قدم در کورل

مراحل طراحی لوگو در کورل را گام‌به‌گام در یک پروژه عملی بررسی خواهیم کرد. هر مرحله را هم‌زمان با ما پیش بیایید. توجه داشته باشید که این‌یک پروژه تست است و در آن سعی شده توجه روی نکات نرم‌افزاری که به آن نیاز دارید باشد. برای اطلاعات بیشتر در حوزه طراحی لوگو می‌توانید به آموزش طراحی لوگو مکتب تی وی مراجعه کنید.

1.  فایل جدید ایجاد کنید

برای شروع کار آموزش طراحی لوگو با کورل دراو، در ابتدا از طریق گزینه File یک صفحه جدید بازکنید و سایز موردنظر خود را انتخاب کنید. A4,A6 سایزهای مناسبی برای فایلی که می‌سازید می‌باشد. همچنین می‌توانید از داکیومنت های از پیش تعیین‌شده خود نرم‌افزار کورل استفاده کنید.

2. پیاده‌سازی طرح اولیه

در دومین مرحله آموزش طراحی لوگو با corel draw، با استفاده از نوارابزار سمت چپ و از طریق گزینه Ellipse Tool و یا نگه‌داشتن F7 دایره اولیه را رسم کنید. می‌توانید ابتدا با نگه‌داشتن کلید Ctrl و کلیک روی صفحه و سپس رسم دایره سایز آن را در سایز دلخواه قرار دهید. از منوی بالا و از طریق گزینه Object Size که در Property Bar است قادر خواهید بود سایز را تغییر دهید.

نکات

  1. با توجه به پروژه خود برای هم‌مرکز کردن دایره‌های تودرتو می‌توانید دایره‌ها را انتخاب کنید و کلیدهای C و E کیبورد را نگه‌دارید. با این روش چند شی را می‌توانید هم‌مرکز کنید.
  2. اگر به چند دایره در پروژه نیاز داشتید می‌توانید از روی یک دایره کپی کنید تا دایره‌های هم‌اندازه و یک‌شکل ایجاد کنید.
  3. با نگه‌داشتن کلید کنترل در رسم دایره صفحه‌کلید می‌توانید بیضی را دایره کنید.
  4. برای یکسان تغییر دادن سایز دایره به‌صورت افقی و عمودی، در قسمت Object Size ابتدا گزینه Lock Ratio را انتخاب کنید.

3. اضافه کردن خطوط طرح اصلی

به منظور طراحی لوگو در کورل برای رسم خطوط ابتدا نیاز به فعال کردن Freehand Tool و یا نگه‌داشتن کلید F5 دارید. سپس روی نقطه‌ای که می‌خواهید خط را ازآنجا شروع کنید و بعد روی نقطه پایانی مدنظرتان کلیک کنید. برای قرار گرفتن خط در مرکز دایره، با نگه‌داشتن کلید space (فعال کردن Pick Tool) و سپس با انتخاب هم‌زمان خط و دایره با نگه‌داشتن کلید نوبت، E (عمودی) و C(افقی) را نگه‌دارید. با طی کردن این مراحل خطی که ایجاد کرده‌اید در مرکز دایره قرار می‌گیرد. می‌توانید تعداد خطوطی که لازم دارید را ایجاد کنید. در این پروژه دایره را به 4 قسمت تقسیم کرده‌ایم.

 4. نحوه رنگ کردن طرح

برای رنگ کردن هر قسمت از طرح از طریق Property و سپس color pallete رنگ موردنظر را انتخاب کنید.

5. اضافه کردن جزئیات بیشتر

می‌توانید شکل‌های بیشتری در کار خود وارد کنید. با توجه به سلیقه خودتان و کمک از ابزارهای طراحی نرم‌افزار کورل مشابه روال قبل طراحی کنید.

تبدیل عکس به لوگو در کورل

شاید شما عکسی داشته باشید که بخواهید آن را به لوگو تبدیل کنید. ما در ادامه مقاله به شما راهی برای تبدیل عکس به لوگو در کورل آموزش می‌دهیم.

در اولین مرحله شما باید عکس خود را به وکتور تبدیل کنید. شاید با خودتان بگویید که چرا؟ دلیل آن این است وقتی عکس به وکتور تبدیل میشود، و زمانی که بخواهید آن را بزرگ یا کوچک کنید کیفیت عکس تغییری نخواهد کرد.

تقریبا تمام عکس‌هایی که در اینترنت میبینید از نوع عکس شطرنجی یا Raster هستند یا به عبارت ساده تر، عکسی که از پیکسل تشکیل شده است.

در ادامه به شما تبدیل عکس شطرنجی به وکتور را آموزش میدهیم تا عکس شما به لوگو تبدیل شود.

1. فایل خود را در کورل باز کنید.

از طریق File > Import عکس خود را به نرم افزار وارد کنید.

2. Outline Trace

از طریق راه  Bitmaps > Outline Trace را باز کنید و در صفحه باز شده گزینه Logo را از گزینه‌ Type of Image انتخاب کنید.

از این طریق تنظیمات Power Trace را فعال میکند.این یک راه حل عالی برای تبدیل عکس به وکتور است. قسمت سمت راست که میتوانید پیش نمایش عکس خود را ببینید، و قسمت سمت چپ میتوانید تنظیمات مربوط به وکتور را مطابق میل خود تغییر دهید تا وکتور مورد نظرتان بوجود آید.

چون لوگو نیاز به کیفیت بالایی دارد، تنظیمات Details را تا آخر بالا میبریم. در این تنظیمات میتوانید کار‌های مختلفی از جمله حذف پس زمینه، یا ادغام چند قسمت از عکس را با هم انجام دهید.

سطح کیفیت عکس را با زوم کردن روی عکس ببینید و مطمئن شوید که به چیزی که در نظر داشته‌اید، رسیده اید.

تغییر رنگ لوگو در کورل: در قسمت Colors میتوانید رنگ‌های عکس خود را تغییر دهید. در این قسمت رنگ‌های موجود در عکس را تشخیص داده شده و میتوانید با کلیک بر روی هر کدام آن‌ها را تغییر دهید.

3. مقایسه عکس اصلی با وکتور

بعد از اینکه تغییرات را انجام دادید، آن‌ها را با هم مقایسه کنید تا از تغییراتی که انجام دادید مطمئن شوید. اگر وکتور شما نیاز به تغییر دارد با استفاده از کلید میانبر Ctrl + U تغییرات لازم را انجام دهید یا حتی دوباره به قسمت Power Trace رفته و تنظیمات آنجا را دستکاری کنید و بعد از برای تبدیل آن به یک وکتور یکدست از کلید میانبر Ctrl + G استفاده کنید.

4. فایل نهایی را ذخیره کنید.

بعد از اینکه به نتیجه دلخواه خود رسیدید، زمان برای ذخیره فایل میرسد.

به مسیر File > Save As بروید و فایل خود را به یکی از فرمت های CDR، AI، EPS، SVG یا PDF ذخیره کنید. و در اینجا تبدیل عکس به لوگو در کورل تمام می‌شود.

ساخت لوگو برجسته آنلاین

طراحی لوگو برای شناسایی برند شما ضروری است. لوگو شرکت اولین چیزی است که مشتری هنگام برخورد با آن شرکت جدید میبیند، بنابراین مهم است که شما قبل از هرچیز لوگو ایجاد کنید.

از این رو بسیاری از افراد به سراغ نرم افزارهای طراحی لوگو میروند. اما آنچه برایشان مشکل ساز است عدم دانش کافی در استفاده از این نرم افزارهاست.

بهترین راه حل طراحی و ساختن لوگو آنلاین است. یعنی شما از سایت هایی که طراحی لوگو آنلاین برایتان انجام میدهند استفاده کنید.

در ادامه این مقاله به معرفی 8‌ سایت برای طراحی و ساختن لوگو آنلاین خواهیم پرداخت تا شما بتوانید لوگوهایتان را در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت بسازید.

چرا ساخت لوگو برای تجارت مهم است

1. جلب اعتماد مشتریان

با ساختن لوگو حرفه ای بین مشتریان خود اعتماد ایجاد کنید. به عنوان مثال، اگر مشتری مورد نظر شما یک جوان باشد، لوگوی شما نباید مانند فروش آن به بزرگسالان باشد.

این کار به عوامل مختلفی بستگی دارد مانند انتخاب درست رنگ ها و فونت ها که تاثیر زیادی بر احساسات و جلب نظر مشتریان میگذارد.

2. مشخص کردن هویت شما

یکی از دلایل موفقیت لوگو نایک این است که نشان دهنده فعالیت های نایک است. لوگو خود را بر روی محصول حک کنید تا هویت خود را نشان دهد. به مشتریان خود نشان دهید شما چه کسانی هستید و خدمات و محصولات شما چیست.

3. شما را از رقبایتان جدا می کند

استفاده از یک لوگو با ظاهری حرفه ای یکی از بهترین روش ها برای برجسته شدن است. شجاعت متفاوت بودن را داشته باشید.

4. باعث وفاداری به برند تجاری می شود

تاثیر طراحی لوگو را میتوانید در وفاداری و افزایش فروش محصولاتتان ببینید.

5. مخاطبان شما انتظار دارند

ما اپل ، IBM و Nike را در دنیا می شناسیم و انتظار داریم هر شرکتی با طراحی لوگو آنلاین مناسب، حرفه ای به نظر برسد. طراحی، توسعه و نگهداری فروشگاه تجاری بدون لوگو غیرممکن است.

ساخت لوگو برجسته آنلاین

8 سایت برای طراحی و ساختن لوگو آنلاین

در ادامه میخواهیم بهترین سایت ساخت لوگو رایگان را به شما معرفی کنیم.

1. Hatchful

اگرچه لوگو نباید پیچیده باشد، اما ارزش آن را دارد که کمی فکر و تلاش کنید. به حداکثر رساندن کارایی با استفاده از این ابزار به شما این امکان را می دهد که بیشتر بر مدیریت کسب و کار خود تمرکز کنید.

طراحی و ساخت لوگو برجسته آنلاین با استفاده از Hatchful کاملاً ساده است و به شما امکان می دهد لوگو خود را با توجه به تنظیمات مدنظرتان سفارشی کنید.

فقط کافیست فضای کسب و کار خود را انتخاب کنید، سپس یک سبک بصری انتخاب کنید تا به سازنده لوگو از تنظیمات شما اطلاع دهد.

Hatchful اکنون انواع لوگوها را برای انتخاب شما ایجاد می کند. لوگو را متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید و آن را به دلخواه ویرایش کنید. شما می توانید با قلم، رنگ، آیکون و طرح بازی کنید تا از نتیجه راضی باشید.

2. Zyro

طراحی لوگو برجسته به کمک سایت Zyro به شما کمک می کند ایده های خلاقانه خود را به واقعیت تبدیل کنید. شما می توانید از یک نماد گرفته تا اندازه و متن، هر عنصر از لوگوی خود را شخصی سازی کنید.

شما می توانید در چهار مرحله ساده لوگوی خود را بصورت رایگان طراحی کنید. برای استفاده از این لوگو ساز تنها کاری که باید انجام دهید این است که نام تجاری خود را وارد کنید، الگویی را انتخاب کنید و سپس لوگو خود را سفارشی کنید تا از نتایج راضی باشید.

3. Ucraft

Ucraft یک شرکت طراحی وب است که نرم افزار رایگان را به سازندگان لوگو عمومی ارائه می دهد. با استفاده از انواع نمادها، اشکال و متن، یک لوگو ایجاد کنید. با کمک این لوگو ساز می توانید در کمتر از ده دقیقه ساخت آرم برجسته خود را تمام و صادر کنید.

4. Vectr

Vectr مانند نسخه ابتدایی GIMP است. برای استفاده از این سایت طراحی و ساختن لوگو آنلاین نیازی به تجربه طراحی ندارید، اما بدانید که کمی پیشرفته تر از گزینه های ذکر شده در بالا است.

نکته جالب در مورد این برنامه این است که شما می توانید بصورت آنلاین کار کنید یا این برنامه را به صورت رایگان در رایانه خود بارگیری کنید. حتی شامل ویرایش مستقیم است تا بتوانید با یک تیم همکاری کنید یا پیشرفت خود را به اشتراک بگذارید.

5. لوگو ساز آنلاین canva

ممکن است شما با Canva به عنوان ابزاری برای رسانه های اجتماعی آشنا باشید، اما می توانید از آن برای طراحی و ساخت لوگو برجسته آنلاین نیز استفاده کنید.

شما برای شروع نام شرکت خود را وارد می کنید و برای سفارشی سازی جستجوی لوگوی خود به چند سوال ساده پاسخ می دهید. شما میتوانید از این سایت و سایتهای دیگر برای طراحی لوگو آنلاین شاپ و همچنین طراحی لوگو حرفه ای رایگان هم استفاده کنید.

ساخت لوگو برجسته آنلاین

6. Adobe Spark’s Logo Maker

لوگوی ساز Adobe Spark به شما امکان می دهد بدون هیچ گونه هزینه ای لوگو تجاری خود را بسازید. با کمی جذابیت و کمی علم، می تواند گزینه های خلاقانه متنوعی را برای لوگوی جدید شما به نمایش بگذارد.

7. DesignEvo

این سایت که یکی از برترین سایت ها در طراحی و ساختن لوگو آنلاین شناخته میشود به شما امکان می دهد از بین 10 هزار الگو برای احیای یک لوگو منحصر به فرد و خیره کننده انتخاب کنید.

پس از ایجاد تغییرات، می توانید پیش نمایش لوگو را مشاهده کنید. این ابزار همچنین به شما امکان می دهد تا طرح ها را در فضای ابری ذخیره کنید، بنابراین می توانید در هر زمان از هر مکان و هر دستگاهی به آنها دسترسی داشته و آنها را طراحی کنید.

8. logonomy

بهترین سایت برای طراحی و ساختن لوگو آنلاین در بین سایت های فارسی است. سایر سایتهای مشابه فقط ترجمه شده اند و از بسیاری از قلمهای فارسی پشتیبانی نمی کنند.

شما می توانید بدون نیاز به دانش طراحی لوگو و آشنایی با نرم افزار طراحی لوگو آنلاین و فقط وارد کردن نام و نام تجاری خود ، تنها در چند مرحله یک لوگوی حرفه ای ایجاد کنید.

در این سری از مقالات آموزش طراحی لوگو سعی کردیم بهترین سایت طراحی لوگو رایگان را به شما معرفی کنیم. شما میتوانید در این سایت ها به ساخت لوگو آنلاین مذهبی هم بپردازید فقط در نظر داشته باشید که

  • از رنگهای مربوط به رویداد های مذهبی استفاده کنید
  • اندازه لوگو مذهبی معمولا بزرگ هستند زیرا که آن‌ها را برروی بیلبورد و اندازه های بزرگ چاپ میشوند.
  • از فونت هایی که معمولا برای ساخت برند و جذاب هستند استفاده نکنید.

آموزش ساخت لوگوی برجسته

آموزش ساخت لوگوی برجسته

حتما لوگوهای برجسته را در فضای اینترنت دیده‌اید و شاید دوست داشته باشید آن را یاد بگیرید. ما در این مقاله به آموزش ساخت لوگوی برجسته در فتوشاپ در سری گام های ساده مپردازیم که شما میتوانید از آن برای طراحی هایتان استفاده کنید.

ساخت افکت برجسته

در اولین مرحله برجسته كردن لوگو در فتوشاپ، تکستچر پس زمینه خود را بازکنید که این تکستچر در این مقاله تکستچر کاغذ است. لوگو‌، متن یا هرچیز دیگه ای که میخواهید را پیست (Paste) کنید و گزینه paste as pixels را بزنید. (از کلید میانبر CTRL+V استفاده کنید و به صورت اتومات paste as pixels انجام میشود.)

طراحی لوگو برجسته

مطمئن شوید که لوگو یا متن شما در اندازه مناسب و در جای خود قرار گرفته است.

ساخت لوگو برجسته

پیکسل های این لایه را از طریق راست کلیک کردن برروی عکس لایه و انتخاب Select Pixels، انتخاب کنید. راه دیگر این است که کلید کنترل را نگه دارید و روی عکس لایه کلیک کنید.

برجسته كردن لوگو در فتوشاپ

برروی لایه پس زمینه کلیک کنید و کلید های میانبر Ctrl+C را بزنید. لایه جدیدی ایجاد کنید و و چیزی که کپی کردید را در آن (Ctrl+V) جای گذاری کنید. این کار به شما کپی از متن یا لوگوی شما با ظاهری مانند عکس پس زمینه میدهد.

برجسته كردن لوگو در فتوشاپ

روی لایه جدید دوبار کلیک کنید تا صفحه Layer Style باز شود. بعد تنظیمات Bevel & Emboss را انتخاب کنید. تنظیمات را بر اساس عکس زیر تغییر دهید.

تغییر تنظیمات برای برجسته كردن لوگو در فتوشاپ

سپس تنظیمات Inner Shadow را هم فعال کنید و تنظیمات را تغییر دهید.

تغییر تنظیمات Inner Shadow برای برجسته كردن لوگو در فتوشاپ

در ادامه گزینه Gradient Overlay را فعال کنید و دوباره مثل قبل تنظیمات را مطابق عکس زیر تغییر دهید. شما از کرادیانت (Gradient) سیاه و سفید باید استفاده کنید پس به یاد داشته باشید که gradient editor (برروی جعبه مستطیل شکل حلوی gradient کلیک کنید) را باز کنید و رنگ‌ها را کاملا سیاه و سفید برای بهترین نتیجه قرار بدهید. ( برای سیاه R:0, G: 0, B:0 و برای سفید R:255, G:255, B:255 مقادیر را اینگونه قرار دهید)

تغییر تنظیمات Gradient Overlay برای برجسته كردن لوگو در فتوشاپ

به قسمت Drop Shadow بروید و مثل گذشته تنظیمات را مطابق عکس زیر قرار دهید. بعد از آن، روی OK کلیک کنید تا تغییرات نهایی شود.

تغییر تنظیمات Drop Shadow برای برجسته كردن لوگو در فتوشاپ

لایه جدیدی برای منبع نور ایجاد کنید. روی این لایه کلیک کنید و کلید کنترل را نگه دارید و روی لایه لوگو کلیک کنید. این کار باعث انتخاب لایه نور میشود که شبیه لوگو شماست.

ساخت یک لایه نور برای ساخت لوگوی برجسته در فتوشاپ

ابزار Paint Bucket را انتخاب کنید و داخل قسمتی که انتخاب شده را سفید کنید. (از کلید میانبر G هم میتوانید استفاده کنید)

ساخت لوگوی برجسته در فتوشاپ

با استفاده از کلید‌های پیکان‌دار سمت راست کیبوردتان، قسمتی که انتخاب شده را چهار پیکسل به راست و دو پیکسل پایین بیاورید. هر بار زدن کلید های پیکان دار یک پیکسل قسمت انتخاب شده را جابه‌جا میکند.

جابه‌جایی قسمت انتخاب شده با استفاده از کلید‌های پیکان‌دار روی کیبورد طراحی لوگو برجسته در فتوشاپ

از منوی بالا مسیر Select > Modify > Feather را بروید تا ابزار feathering برای شما باز شود. Feather Radius را ۲ پیکسل قرار دهید و روی OK کلیک کنید.

برجسته كردن لوگو در فتوشاپ

وقتی کار ابزار تمام شد، کلید Delete روی کیبورد را بزنید تا بیشتر پیکسل های سفید غیر از تعداد کمی در عکس حذف شوند.

زدن کلید Delete برای حذف پیکسل‌های سفید در برجسته كردن لوگو در فتوشاپ

opacity این لایه را روی ۲۰ درصد بگذارید.

کاهش opacity تا ۲۰ درصد برای برجسته كردن لوگو در فتوشاپ

عکس شما آماده است فقط آنرا ذخیره کنید.

نتیجه کار در برجسته كردن لوگو در فتوشاپ

ساخت لوگو موشن آنلاین

در ادامه این مقاله قصد داریم چندتا از سایت‌های ساخت لوگو موشن آنلاین را به شما معرفی کنیم. این سایت‌ها استفاده از آن ها رایگان بوده فقط یکسری محدودیت‌هایی برای نسخه رایگان خود گذاشته اند.

1. Renderforest

سایت Renderforest یک سایت رایگان برای ساخت لوگو موشن آنلاین است که شما میتوانید از آن به صورت رایگان با استفاده از قالب‌های متنوعی که در آن گذاشته شده، به طراحی لوگو موشن خود بپردازید و از آن در آخر خروجی بگیرید. محدودیتی که این سایت برای قسمت رایگان خود در نظر گرفته این است که ویدیو را با کیفیت 360 برای دانلود در اختیار شما میگذارد و همچنین لوگوی خود سایت هم در گوشه ای از آن گذاشته میشود.

2. Motionden

یکی دیگر از سایت‌های خوب برای ساخت لوگو موشن آنلاین سایت Motionden است. این سایت بیش از ۲۰۰ قالب رایگان برای استفاده وحود دارد. شما فقط نیاز دارید وارد سایت شوید و در آن ثبت نام کنید، قالب دلخواهتان را انتخاب کنید، لوگویتان را آپلود کنید، تغییراتی اگر نیاز دارد در آن اعمال کنیدو لوگو ی شما آماده میشود. شما در این نسخه زایگان فقط ۶ تغییر میتوانید انجام دهید و همانند سایت قبلی کیفیت ویدیو پایین و واترمارک سایت برروی ویدیو قرار خواهد گرفت.

3. Make Web Video

این سایت هم همانند دیگر سایت‌ها استفاده از آن رایگان با کلی قالب‌های جذاب و متنوع که لوگو موشن شما را بسیار خاص و جذاب میکند. محدودیت های این سایت هم مانند سایت‌های قبل است

4. Animaker

سایت Animaker میتوان گفت یک سایت ساخت انیمیشن است که در آن میتوانید علاوه بر ساخت لوگو متحرک آنلاین رایگان، انیمیشن های جذابی هم بسازید.

5. Canva

سایت کانوا هم که همه با آن آشنایی دارند. شما در سایت کانوا میتوانید از کار‌های گرافیکی تا ساخت لوگو موشن آنلاین رایگان در آن طراحی کنید. ساخت لوگو موشن در سایت کانوا بسیار با جزئیات تر نسبت به سایت های دیگر است.

نکات مهم در طراحی لوگو

در اینجا نکات طراحی لوگو ذکر شده است که هر طراح و مشتری باید قبل از شروع روند طراحی لوگو آنها را در نظر بگیرد.

1.      نیازها و اهداف تجارت را بررسی و تجزیه و تحلیل کنید

قبل از طراحی لوگو تجاری، شما باید یک تحقیق جامع در مورد اهداف تجاری انجام دهید. یکی از این راه ها از طریق پرسشنامه برند تجاری یا تماس تلفنی است. برداشت از برندی که ایجاد می کنید باید منعکس کننده اخلاق و اهداف آن باشد.

2.      به طرح های مدشده اعتماد نکنید

به مدهای موجود در دنیای طراحی گرافیک زیاد توجه نکنید. این مدها در حال رفت و آمد هستند و ماندگاریی ندارند. گرچه مهم است که از آخرین مدها مطلع شوید، اما نباید به آنها کاملاً اعتماد کنید.

3.      ابتدا در نظر داشته باشید که لوگوی خود را به صورت سیاه و سفید ایجاد کنید

انتخاب پالت رنگی مناسب در ابتدای پروژه برای طراحان و مشتریان طاقت فرسا است، زیرا انتخاب رنگهای خاص بیشمار است. به همین دلیل، می توان در ابتدای پروژه به رنگ سیاه و سفید طراحی و سپس به رنگ دلخواه تغییر داد.

4.      به مقیاس پذیری توجه کنید

در دسته نکات مهم در طراحی لوگو، مفهوم مقیاس پذیری نقش مهمی دارد. لوگو خود را به موارد تبلیغاتی مانند پست های شبکه های اجتماعی، کارت های بازرگانی، پوسترها و حتی بیلبوردها اضافه کنید تا لوگو شما در همه این اندازه ها کار کند.

5.      بیرون از چارچوب فکر کنید

هدف لوگو تمام شده شما باید به یادماندنی باشد و به ارزش ها و زیبایی های تجاری شما مربوط باشد. نوآور باشید و متفاوت فکر کنید تا زمانی که بتوانید چیزی را ابداع کنید که واقعاً جدید است. چیزی کاملاً ابتکاری طراحی کنید.

نکات مهم در طراحی لوگو

6.      برای مینیمالیسم تلاش کنید

داشتن یک لوگو منحصر به فرد به معنای پیچیدگی ظاهری آن نیست. پیچیدگی چیزی است که باید از آن اجتناب شود و برای این منظور، باید به مفهوم مینیمالیسم وابسته باشید. ایده های خود را مجسم کنید و فقط عناصر طراحی را اضافه یا حذف کنید که سادگی را به طراحی لوگو شما اضافه میکنند.

از حداقل پالت رنگ استفاده کنید و اشکال، نمادها، سبک های قلم و نمادهایی را انتخاب کنید که درک پیام تصویری شما را بیش از حد گیج کننده نمی کند. هرچه عناصر بیشتری به لوگوی خود اضافه کنید، پیچیده تر می شود.

7.      لوگو خود را در رسانه های مختلف بررسی کنید

در حالی که مقیاس پذیری مورد نیاز نقش زیادی در موفقیت لوگو دارد، شما باید مطمئن شوید که رسانه های خود را بررسی کنید. لوگو روی کارت ویزیت یا بروشور با لوگو موجود در وب سایت متفاوت خواهد بود.

از آنجا که تفاوت زیادی بین سیستم عامل های دسکتاپ، موبایل وجود دارد، ظاهر آن را در وب سایت، موبایل، بسته بندی چاپی بررسی کنید.

8.      لوگو شما به یک مفهوم اصلی احتیاج دارد

آنچه لوگو را قدرتمند می کند معنایی است که به آن منتقل می شود. یک لوگو باید بتواند پیام، ارزش ها و چشم انداز یک برند خاص را منتقل کند. طراحی لوگو باید منحصر به فرد و به یادماندنی باشد، با داشتن یک ایده اصلی با یک پیام ساده تا کارهای شما را نشان دهد.

9.      از موفقیت دیگران درس بگیرید

شما همیشه می توانید از کار طراحان دیگر الهام بگیرید. از دیگران که موفق هستند بیاموزید، از آنها الگوبرداری کنید و آنچه را که انجام داده اند بهبود ببخشید. الهام گرفتن در ایده پردازی برای ایده های جدید بسیار مهم است.

10.   قوانین را زیر پا بگذارید

لوگوها نیازی به نماد ثابت ندارند، به شرطی که به اهداف و اخلاق تجاری مربوط باشد، می توانند هر چیزی را که می خواهند سازگار کنند و تغییر دهند.

اصول طراحی لوگو

اصول طراحی لوگو بسیار ساده و آسان هستند. طراحی لوگو در این زمانه قسمتی از تجارت است. لوگو باید بتواند هویت کار شما را در خود بازتاب دهد. در ادامه به اصول طراحی لوگو می‌پردازیم.

1. ساده بودن

سادگی یکی از ویژگی‌های اصلی طراحی لوگو است. در دنیای پر از لوگوهای خاص و ساده، لوگوی پر از جزئیات، باعث سردرگمی و حواس پرتی مشتری و مخاطبین شما می‌شود. لوگو شما باید بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند و بتواند پیام شما را از طریق لوگو دریافت کند. همانطور که گفتیم، لوگو باید بتواند هویت و کار شما را هم در خود بازتاب دهد و رسیدن به این هدف از طریق سادگی لوگو چندین برابر سریعتر خواهد بود.

شرکت‌های مختلفی از این ویژگی به صورت بسیار عالی استفاده کردند و لوگویی طراحی کردند که کامل پیام خود را به مخاطب ارسال میکند، به عنوان مثال لوگو شرکت نایکی بهترین مثال برای این مورد است.

2. معنی رنگ‌ها را یاد بگیرید.

رنگ‌ها نقش اساسی را برای معرفی کار شما ایفا میکنند. یادگیری اینکه هر کدام از رنگ ها چه معنی دارند میتواند در طراحی یک لوگو منحصر به فرد به شما کمک کنند. هر کدام از رنگ ها یک نوع از احساسات ما را بر انگیخته میکنند. برای مثال میتوانیم به سراغ رنگ صورتی برویم. رنگ صورتی لطافت را همراه خود دارد و برای محصولاتی که مخاطب آن‌ها خانم ها هستند کاربرد دارند.

یا رنگ سبز نماد ایمنی، صلح، دانش و سلامتی است. هر کدام از رنگ ها روانشناسی خود را دارند، یادگیری آن‌ها برای طراحی‌های شما بسیار مفید خواهد بود، آنها را فراموش نکنید.

3. به یاد ماندنی بودن

لوگو شما باید چیزی باشد که در ذهن مخاطب نفوذ کند و در همان لحظات اولیه آشنایی با لوگو شما تاثیر خود را در ذهن مخاطب بگذارد. در بین تمامی نماد‌ها و لوگو های مختلف، لوگوی شما باید در برجسته باشد، باید در بین بقیه رقبای شما بیشتر جلب توجه کند. لوگوی پپسی، کوکاکولا، مک دونالد، توییتر، دیجی کالا در این مورد بسیار موفق بوده‌اند.

4. متنوع و کاربردی بودن

لوگوی که شما طراحی میکنید قرار است در جاهای مختلف مانند: کارت ویزیت، بنر، تابلو های تبلیغاتی و خیلی جاهای دیگر چاپ شود. لوگو شما باید ظرفیت این را داشته باشد که در همه جا تاثیر خود را در هر اندازه ای بگذارد. لوگو باید در هر اندازه ای جزئیات آن دیده شود و از کیفیت آن کم نشود.

5. لوگو باید دائمی باشد.

لوگو نباید چیزی باشد که هر دو سال یک بار تعویض شود. اینکار باعث از دست دادن مشتریان وفادار شما میشود. لوگو باید مدرن و وابسته به زمان نباشد. استفاده از مد‌های روز که بعد از مدتی قدیمی میشوند و به اصطلاح از مد می‌افتند فقط به ما زحمت اضافه میدهد.

پنج تا ازاصول اولیه طراحی لوگو را در این مقاله توضیح داده شد. امیدواریم که از این اصول برای طراحی‌های لوگو خود استفاده کنید.

نکات مهم در طراحی لوگو

نتیجه گیری

کمپین های بزرگ تجاری و تبلیغاتی یک شبه ایجاد نمی شوند. نکات مهم در طراحی لوگو در ایجاد لوگویی مهم است که نه تنها برای ایجاد هویت بصری برند شما کارساز است بلکه به شما در اداره یک تجارت موفق نیز کمک می کند.

شما با پیروی از مقاله نکات طراحی لوگو حرفه ای، می توانید یک لوگو عالی بسازید که رشد برند شما را به دنبال دارد.

درآمد طراحی لوگو

درآمد طراحی لوگو به چه میزان است؟ طراحی لوگو چیست؟ لوگو چیست؟ این سوالات بسیار در ذهن مخاطبان ایجاد میشود شایگان به ذکر است تقریباً هر فروشگاه، رستوران یا صاحب شرکت بزرگ دارای یک لوگو است که نشان دهنده حوزه تجارتی آنها است. در واقع، گاهی اوقات، لوگو یک شرکت از نام آن آشناتر است.

برای طراحی لوگو به یک هنرمند خلاق نیاز است که آموزش طراحی لوگو را کامل آموخته باشد تا ماهیت هویت شرکت را با یک نماد یا نمایش گرافیکی ساده به نمایش بگذارد. یک طراح لوگو، یک متخصص در رسمیت شناختن فوری عمومی یک مارک تجاری از طریق یک علامت یا نماد بصری ساده است. در ادامه این مقاله طراحی لوگو را معرفی خواهیم کرد و همچنین کسب درآمد از طراحی لوگو را بررسی خواهیم کرد.

طراحی لوگو چیست؟

لوگو یک گرافیک، نماد، امضا یا نمادی است که توسط کسب و کارها، سازمان ها و افراد برای بدست آوردن شناخت فوری استفاده می شود. زیر مجموعه ای از طراحی گرافیکی، لوگوها عناصر کلیدی هستند که مردم آنها را شناسایی می کنند – به کوکا یا پپسی فکر کنید ، یا “f” در یک جعبه آبی که فورا شما را به یاد فیسبوک می اندازد. مرغ آبی برای توییتر یا ربات سبز برای اندروید چطور؟ اینها همه نمونه های خوبی از آیکون ها هستند که بلافاصله قابل شناسایی هستند و بنابراین موثر واقع میشوند.

بنابراین، یک طراح لوگو، یک علامت شناسایی، نماد، امضا را ایجاد می کند که یک کسب و کار، شرکت، سازمان را به گونه ای شناسایی می کند که به یاد ماندنی واقع شود. طراحی خوب لوگو معمولاً به تلاش تیمی، از جمله مشتری، تیم بازاریابی، مدیران، مدیران هنری و غیره نیاز دارد

طراحان لوگو خلاق، هنرمند و دارای قدرت تخیل خوبی هستند. آنها مهارت های طراحی قوی، همچنین تمایل به یادگیری تکنیک ها و مهارت های جدید دارند. آنها به تنهایی یا در یک محیط تیمی خوب کار می کنند. طراحان لوگو می توانند چیزی بیش از یک شکل ساده چوبی ترسیم کنند. آنها دانش کاملی از کار بر روی Adobe Illustrator و سایر نرم افزارهای طراحی دارند. آنها مجموعه ای از هزاران فونت بر روی کامپیوتر خود و همچنین چندین فونت دست ساز دارند

محیط کار طراح لوگو

طراحان لوگو معمولاً در دفاتر یا استودیوهایی کار می کنند که به رایانه و جدول رسم دسترسی دارند. گاهی اوقات، طراحان برای ملاقات با مشتریان سفر می کنند یا در طول مراحل طراحی در جلسات اعضای تیم و مدیران شرکت می کنند. برخی از طراحان لوگو به طور مستقل در خارج از دفتر خانه خود کار می کنند. در حقیقت، از هر پنج طراح یک نفر خود اشتغالی دارد، اما بیشتر آنها در شرکت های طراحی، آژانس های تبلیغاتی، روابط عمومی، برای یک روزنامه محلی، شرکت های انتشاراتی یا چاپگر کار می کنند.

درآمد طراحی لوگو

کسب درآمد از طراحی لوگو

طراحی لوگو کاملا خلاقانه است و بنابراین طراحی لوگو سفارشی ممکن است برچسب قیمتی نداشته باشد. به همین دلیل درآمد از طراحی لوگو از فردی به فرد دیگر متفاوت است. به عنوان مثال، در کشور ما، ایران، بسته به خلاقیت، تجربه و نمونه کارهای طراح گرافیک، قیمت طراحی لوگو از 50،000 تا 10 میلیون تومان هزینه دارد. کار طراحی لوگو متقاضیانی جهانی دارد، اگر شما بتوانید در طراحی لوگو خبره شوید میتوانید به کسب درآمد دلاری از طراحی لوگو هم برسید.

راه های کسب درآمد از طراحی لوگو هم بسیار زیاد است، از طراحی لوگو برای مغازه ها و کسب و کار‌های کوچک تا شرکت‌های بین المللی و تولید‌کنندگان محتوا. تقریبا هر کسی که صاحب کسب و کاری است نیاز به لوگو دارد تا بتواند کار خود را گسترش دهد و با شرکت‌های دیگر رقابت کند. بنابراین راه‌های کسب درآمد از طراحی لوگو کم نیستند شما باید کوچک شروع کنید تا بزرگ شوید.

  1. سعی کنید یک صفحه در فضای مجازی داشته باشید و کار‌هایتان را در آن آپلود کنید تا رزومه‌ی بشود.
  2. سعی کنید با افراد دیگر در فضای مجازی تعامل کنید و در فضای مجازی به تولید محتوا بپردازید
  3. در صفحات مجازی دیگران به تبلیغ بپردازید.
  4. سعی کنید همیشه رقبا را رصد کنید و کار‌های آن‌ها را تجزیه تحلیل کنید.

این‌ها نکات ساده‌ای و مختصری برای شروع کار شما در درآمدزایی از طراحی لوگو بود. درآمد طراحی لوگو بسته به زمان و کاری که شما در طراحی میکنید تغییر میکند و ثابت نیست.

در طی مراحل خلق لوگو منحصر به فرد و خلاقانه در وهله اول سعی در آموزش ایده پردازی طراحی لوگو داشته باشید. به نحوی که به خلق طرح هایی نو و بدیع ختم شود و در مرحله دوم مراحل طراحی لوگو خوب را فرا گیرید. اینگونه است که اصولی طراحی کرده اید.

  1.  بیان ایده ها
  2. شروع به نوشتن کنید.
  3.  انتخاب زمان ایده پردازی
  4.    به ایده ها فرصت دهید

4 گام موثر در شروع ایده پردازی لوگو هستند.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها