60% تخفیف تمدید تخفیف کلیه دوره های مکتب تی وی برای شما به مدت محدود ...
آموزش ادیت عکس طبیعت در فتوشاپ

آموزش ادیت عکس طبیعت در فتوشاپ

تاریخ انتشار : اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۰ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۸, ۱۴۰۲ نویسنده : پشتیبانی مکتب تی وی زمان مورد نیاز مطالعه : 7 دقیقه تعداد بازدید : 4.05هزار بازدید

عکس‌هایی که در فضای بازمی‌گیرید بسته به شرایط محیطی مثل نور، احتمالاً به ادیت نیاز خواهند داشت. فتوشاپ ابزاری که در ادیت این نوع عکس‌ها می‌تواند به شما کمک کند. ما در این مقاله آموزش ادیت عکس به آموزش ادیت عکس طبیعت در فتوشاپ خواهیم پرداخت. در ادامه این مقاله یک پروژه را ادیت خواهیم کرد تا به‌صورت واقعی با آموزش ادیت عکس طبیعت در فتوشاپ آشنا شوید.

آموزش ادیت عکس فضای باز در فتوشاپ

آموزش سریع فتوشاپ

آموزش رایگان فتوشاپ در نیم ساعت

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره رایگان فتوشاپ در نیم ساعت را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.  





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

ابتدا تصویر خود را در فتوشاپ باز کنید.

روی لایه پس‌زمینه (background layer) کلیک راست کنید و گزینه duplicate layer را انتخاب کنید. با این کار اگر مرتکب اشتباهی در فرایند ویرایش شدید و یا اگر از نتیجه راضی نبودید می‌توانید به لایه اصلی برگردید.

آموزش ادیت عکس فضای باز در فتوشاپ

فیلتر Camera Raw

اکنون از منوی بالا گزینه filter و سپس Camera Raw filter را انتخاب کنید. تنظیمات زیادی وجود دارد که مطابق میلتان می‌توانید آن‌ها را دست‌کاری کنید. مراقب باشید زیاده‌روی در هر قسمت می‌تواند عکس شمارا غیرطبیعی جلوه دهد و موجب شود ادیت شما غیرحرفه‌ای به نظر برسد.

آموزش ادیت عکس فضای باز در فتوشاپ

گزینه temperature می‌تواند به‌عکس شما گرمی و یا سردی ببخشد. ما می‌خواهیم تناژ عکس را گرم تر کنیم. با گزینه exposure به سوژه و پس‌زمینه می‌توانید رنگ بیشتری ببخشید. contrast را افزایش دهید. به همین منوال بقیه گزینه‌ها را مطابق سلیقه خود کم یا زیاد کنید.

آموزش ادیت عکس فضای باز در فتوشاپ

ابزار curves

از قسمت پایین روی آیکون adjustment کلیک کنید. سپس گزینه curves را بزنید. در قسمت لایه‌ها یک‌لایه جدید ایجاد می‌شود، با جابجا کردن خط مورب روی نمودار می‌توانید به‌عکس جلوه بدهید.

یادآوری می‌کنم که افراط در این فرایند باعث غیرطبیعی شدن ادیت شما خواهد شد. ما در این ویرایش این خط راکمی به سمت پایین و کمی به سمت راست برده‌ایم. این فرایند را تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب برسید. می‌توانید ا ابزار brush استفاده کنید و فقط روی سوژه تغییرات را اعمال کنید.

آموزش ادیت عکس فضای باز در فتوشاپ

ابزار vibrance

در این قسمت از آموزش ادیت عکس طبیعت در فتوشاپ ،از طریق گزینه adjustment گزینه vibrance را انتخاب کنید. با این ابزار می‌توانید به‌عکس بیشتر رنگ بدهید.

آموزش ادیت عکس فضای باز در فتوشاپ

ابزار color balance

از گزینه adjustment به قسمت color balance بروید. در تنظیمات این ابزار می‌توانید سایه‌ها و هایلایت ها را تغییر دهید و یا در رنگ کلی عکس ،تغییر ایجاد کنید.تا اینجای کار تقریبا بیشتر مسیر را از آموزش ادیت عکس طبیعت در فتوشاپ رفته اید.

آموزش ادیت عکس فضای باز در فتوشاپ

در آموزش ادیت عکس طبیعت در فتوشاپ و ادیت عکس در فضای باز در فتوشاپ  چند نکته قابل ذکر است. در هر مرحله که احساس نیاز کردید می‌توانید تنظیمات قبلی را نیز تغییر دهید. همچنین با برداشتن آیکون چشم در هر لایه و گذاشتن آن می‌توانید تنظیمات قبل و بعد لایه را مقایسه کنید.

علاوه بر این می‌توانید تمام لایه‌های ویرایشی که ایجاد کرده‌اید را باهم بگیرید و از منوی بالا گزینه layers را انتخاب کنید و group layers را بزنید تا ادیت شما در یک گروه قرار گیرد.

آموزش ادیت عکس فضای باز در فتوشاپ

آموزش ادیت عکس در فتوشاپ از صفر تا صد

آموزش ادیت عکس در فتوشاپ از صفر تا صد

ادیت تصاویر در واقع تمام ویرایش هایی به حساب می آید که روی عکس های خام به منظور بهبود کیفیت و افزایش زیبایی بصری پیاده می شود. فتوشاپ ابزاری است که به کمک افراد و ادیتور ها آمده تا در روند ویرایش عکس ها به آن ها کمک کند. در واقع اگر تا حدودی با نرم افزار حرفه ای فتوشاپ آشنایی دارید خواهید دید که روند ...

%60 تخفیف
280.000 تومان
112.000 تومان
بررسی و خرید دوره

5 تکنیک در آموزش ادیت عکس فضای باز در فتوشاپ و عکس طبیعت در فتوشاپ

تکنینک هایی که در ادامه آموزش ادیت عکس طبیعت در فتوشاپ ذکر می‌شنود نکاتی هستند که در روند ویرایش عکس‌هایی که از منظره و طبیعت می‌گیرید کمکتان خواهند کرد. به یاد داشته باشید که برای گرفتن نتیجه بهتر از ادیت عکس طبیعت برای فتوشاپ بهتر است عکس هارا در فرمت RWA بگیرید.

نور مستقیم از خورشید

هنگام انجام عکاسی از طبیعت، عکس‌برداری مستقیم از خورشید یک فرآیند دشوار است، اما اغلب می‌تواند نتایج زیبایی به همراه داشته باشد. یکی از اصلی‌ترین چالش‌هایی که با آن روبرو هستیم، تابش عدسی از خورشید است.

برای برطرف کردن این چالش هنگام عکاسی بهتر است در دو حالت عکس بگیرید. یک حالت عکس از منظره و حالت دوم مشابه عکس اول باشد با این تفاوت که انگشت خور را جلوی نور قرار داده‌اید.

آموزش ادیت عکس طبیعت در فتوشاپ

عکس دوم را روی عکس اول قرار دهید؛ و از قسمت منوی پایین گزینه ماسک را فعال کنید. ابزار brush را انتخاب کنید و با opacity صد درصد و سایز مناسب رو قسمت‌هایی که نیاز است بکشید.

طلوع و غروب آفتاب

با طی کردن مراحل زیر در ادیت عکس طبیعت در فتوشاپ می‌توانید به طلوع و یا غروب در عکس خود رنگ ببخشید. ابتدا یک‌لایه جدید ایجاد کنید. سپس ابزار brush را انتخاب کنید و مقدار opacity آن را به 100 درصد برسانید.

در نوار سمت چپ روی رنگ پیش‌زمینه کلیک کنید و رنگ قسمتی از عکس که غروب را نشان می‌دهد به‌عنوان پیش‌فرض انتخاب کنید. با براش ناحیه‌ای که غروب را نشان می‌دهد رنگ کنید. blend mode را روی حالت soft light و یا Overlay بگذارید و opacity را تغییر دهید.

آموزش ادیت عکس طبیعت در فتوشاپ

از gradient mask استفاده کنید.

با استفاده از gradient mask می‌توانید تغییرات بزرگی در ادیت عکس طبیعت در فتوشاپ ایجاد کنید. مثلاً آسمان را عوض کنید. برای عوض کردن آسمان تصویرتان باید عکسی که گرفته‌اید و عکس آسمان موردنظرتان را در فتوشاپ بازکنید.  از گزینه‌های پایین ماسک را انتخاب کنید.

اکنون از نوار سمت چپ گزینه gradient و سپس گزینه paint bucket tool انتخاب کنید و آن را روی linear gradient بگذارید؛ موس را روی عکس بگذارید و بکشید حالات مختلف را بررسی کنید تا ببینید کدام حالت باب سلیقه شما است.تا اینجای آموزش ویرایش عکس طبیعت در فتوشاپ را باهم پیش رفتیم ،با اجرای این مسیر میتوانید تغییرات بزرگی در عکستان ایجاد کنید.

آموزش ادیت عکس طبیعت در فتوشاپ

Orton Effect

با استفاده از افکت orton می‌توانید تصویر خود را رؤیایی و جادویی کنید. مثل تصاویری که در بعضی فیلم‌ها می‌بینیم و این حس جادویی بودن را به ما منتقل می‌کند.

آموزش ادیت عکس طبیعت در فتوشاپ

enhance

در عکس طبیعت برای فتوشاپ بهتر است جزئیات را  بیشتر کنید.این کار را زیرکانه انجام دهید.نیاز نیست برای همه قسمت های عکس این کار را انجام دهید.

آموزش ادیت عکس طبیعت در فتوشاپ

با توجه به تکنیک هایی که در آموزش ادیت عکس طبیعت در فتوشاپ یاد گرفتید.می توانید ویرایش حرفه ای تری داشته باشید و از عکس های خام تصاویری خارق العاده خلق کنید. اکنون که این تکنیک ها را فرا گرفتید نوبت به پیاده سازی یک پروژه عملی فرا رسیده است. با ما در این پروژه همراه باشید.

آموزش فتوشاپ

آموزش نرم افزار فتوشاپ از مقدماتی تا پیشرفته

نرم افزار فتوشاپ از محبوب ترین نرم افزارهای شرکت ادوبی و ویرایشگری حرفه ای در آموزش ادیت عکس و همینطور آموزش نقاشی دیجیتال به حساب می آید. این نرم افزار در طراحی های گرافیکی و طراحی سایت، همچنین در نقاشی دیجیتال کاربرد دارد. در واقع امروزه بسیاری از امور گرافیکی به آموزش نرم افزار فتوشاپ و این نرم ...

%60 تخفیف
691.600 تومان
276.640 تومان
بررسی و خرید دوره

آموزش ویرایش عکس طبیعت در آموزش ادیت عکس طبیعت در فتوشاپ

مراحل ادیت عکس طبیعت در فتوشاپ را با ما قدم به قدم پیش بیایید تا شانس پیاده ساری یک پروژه عملی را داشته باشید.تصویر زیر عکس خامی است که قرار است ویرایش های لازم روی آن صورت پذیرد.

آموزش ویرایش عکس طبیعت در فتوشاپ

تنظیمات Camera RAW

اگر فرمت تصویر شما فرمت عکس خام باشد، هنگامی که در فتوشاپ تصویر را باز می کنید مطابق تصویر زیر در محیط Camera RAW باز می شود.

  • می توانید با تیک زدن گزینه Enable profile corrections در منو lens corrections اصلاحات لنز را تا حدودی به صورت خودکار انجام دهید. همچنین با انتخاب auto از قسمت basic تنظیمات را به صورت اتوماتیک به عکس برگردانید. مانند شکل زیر

آموزش ویرایش عکس طبیعت در فتوشاپ

  • بعد از تنظیمات خودکار می توانید مطابق با سلیقه و دانش خودتان تغییرات بیشتری در عکس ایجاد کنید. به طور مثال با استفاده از گزینه temperature گرما یا سرما به عکس ببخشید و تناژ رنگ ها را تغییر دهید. و یا با کمک  Exposure نوردهی تصویر را اصلاح کنید.
  • در این قسمت در فتوشاپ خواهید دید تصویر به قسمت های   black، white و shadows، highlights  تقسیم می شود. با تغییر هر کدام از این بخش ها می توانید اصلاحات را پیاده کنید. دقت فرمایید زیاده روی در امر ادیت عکس باعث غیر طبیعی شدن تصویر شما می شود و خوشایند نخواهد بود.
  • زیاد کردن saturation باعث افزایش یکنواخت غلظت رنگ می شود و تفاوت vibrance با آن این است که  قسمت هایی از تصویر غلظت رنگ بیشتری پیدا می کنند که رنگ بیشتری داشته باشند.
  • از دیگر تنظیمات این بخش اعمال گرادیانت روی تصویر است. می توانید در جهتی مثل تصویر زیر فیلتر را اعمال کنید.

آموزش ویرایش عکس طبیعت در فتوشاپ

اگر میخواهید بقیه ویرایش را در محیط فتوشاپ انجام بدید در همین مرحله open image را انتخاب کنید و خواهید دید تصویر در میط فتوشاپ باز خواهد شد.

ممنونیم که با آموزش ادیت عکس طبیعت در فتوشاپ ما را همراهی نمودید.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها