60% تخفیف تمدید تخفیف کلیه دوره های مکتب تی وی برای شما به مدت محدود ...
آموزش ساخت بازی انلاین با unity

آموزش ساخت بازی انلاین با unity

تاریخ انتشار : مرداد ۱۹, ۱۴۰۰ تاریخ به روز رسانی : مرداد ۹, ۱۴۰۲ نویسنده : پشتیبانی مکتب تی وی زمان مورد نیاز مطالعه : دقیقه تعداد بازدید : 4.93هزار بازدید

یونیتی امروزه یک نرم افزار بسیار قدرتمند در زمینه ی بازی سازی به شمار می آید. این نرم افزار در بین کاربران محبوبیت بسیاری پیدا کرده است.

در این مقاله آموزش یونیتی قصد داریم به آموزش ساخت بازی انلاین با unity بپردازیم.درواقع مبحث ساخت بازی های آنلاین خود نیازمند گذراندن یک دوره آموزشی مجزا و کامل است،ما در این مقاله به معرفی کلیات این عرصه خواهیم پرداخت.

سپس مراحل ساخت یک بازی فرضی را به اختصار مرور می کنیم وبه دو روش که می توان بازی های آنلاین ساخت  را بررسی می کنیم.

دوره رایگان اصول اولیه طراحی موشن گرافیک

دوره رایگان اصول اولیه طراحی موشن گرافیک

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره اصول اولیه طراحی موشن گرافیک را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

روش اول) استفاده از پلتفرم گیم سرویس

روش اول و روش آسان تر در آموزش ساخت بازی انلاین با unity، این است که از پلتفرم ایرانی و آسان گیم سرویس استفاده کنیم.در ابتدا در این سایت با وارد کردن مشخصات خود ثبت نام کنید.

برای ساخت بازی نیاز به خرید اشتراک خواهید داشت.از طریق شارژ حساب میتوانید هزینه ها را مشاهده کنید.هزینه سرویس دهی در این برنامه با توجه به نیاز شما متفاوت می باشد.

آموزش ساخت بازی انلاین با unity

اگر برای ساخت بازی در این پلتفرم به مشکل خوردید می توانید از قسمت مستندات آن به صفحه آپارات گیم سرویس منتقل شوید.در این صفحه ویدئو های آموزش ساخت بازی انلاین توسط گیم سنتر قابل رویت هستند.

روش دوم) آموزش ساخت بازی به صورت اصولی

روش دوم آموزش ساخت بازی انلاین با unity به این صورت است که سازنده بازی های آنلاین بایدبه طوراصولی متخصص برنامه نویسی وب و… باشد .همچنین این روش نیاز به خرید هاست دارد.

در ادامه به طور خلاصه مراحل ساخت یک بازی فرضی را مرور می کنیم.این بازی از این قرار است که چندین بازیکن قادر خواهند بود به یک بازی بپیوندند تا به دشمنانی شلیک کنند که به طور تصادفی ایجاد می شوند.

مراحلی که برای ساخت بازی فرضی ما باید انجام شود:

  • ایجاد پروژه و وارد کردن دارایی ها
  • پس زمینه
  • مدیر شبکه
  • Ship Movement
  • Spawn Positions
  • Shooting Bullets
  • Spawning Enemies
  • Taking Damage

آموزش یونیتی

آموزش نرم افزار یونیتی از صفر تا صد

یونیتی یک موتور بازی سازی قدرتمند است که به علت آسان بودن کار با آن و قدرت رندر بالا محبوبیت پیدا کرده است. از دیگر ویژگی های این نرم افزار می توان به قابلیت شخصی سازی محیط برنامه و توانایی ساخت همزمان بازی های دو و سه بعدی اشاره کرد. این نرم افزار قابلیت پشتیبانی زبان های معروف برنامه نویسی مثل c# را ...

%60 تخفیف
282.800 تومان
113.120 تومان
بررسی و خرید دوره

از کجا شروع کنیم

طبق مقاله آموزش ساخت بازی انلاین با unity؛ در ابتدا برای ساخت بازی انلاین با unity ، باید یک پروژه یونیتی جدید ایجاد کنید و همه اسپریت های موجود را از طریق کد منبع وارد کنید.

به ایت منظور ، فایلی با اسم Sprites بسازید و همه sprites را در این پوشه کپی کنید. Unity Inspector آنها را به طور خودکار به پروژه شما وارد می کند.

آموزش ساخت بازی انلاین با unity

دو نکته کاربری آموزش ساخت بازی انلاین با unity

  • پس زمینه(back ground) : مشابه تصویر،در این قسمت باید Render روی Screen Space – Camera باشد. سپس ، UI Scale Mode آن را روی Scale With Screen Size تنظیم کنید. با این کار ، تصویر در پس زمینه ظاهر می شود و نه در مقابل سایر اشیاء.

اموزش ساخت بازی انلاین با unity

  • مدیر شبکه: برای داشتن یک بازی چند نفره ، ما به GameObject با اجزای NetworkManager و NetworkManagerHUD نیاز داریم.

اموزش ساخت بازی انلاین با unity

در این مقاله دو روش ساخت بازی انلاین با unity که عبارتند از: استفاده از پلتفرم گیم سرویس و آموزش ساخت بازی به صورت اصولی را بررسی کردیم. همچنین دو نکته کاربردی آموزش ساخت بازی انلاین با unity را معرفی کردیم.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها