70% تخفیف تمدید جشنواره نوروز 1403 برای شروعی تازه
ترفندهای کورل دراو

ترفندهای کورل دراو

تاریخ انتشار : مرداد ۵, ۱۴۰۰ تاریخ به روز رسانی : مرداد ۹, ۱۴۰۲ نویسنده : پشتیبانی مکتب تی وی زمان مورد نیاز مطالعه : دقیقه تعداد بازدید : 5.47هزار بازدید

در این مقاله آموزش کورل به بررسی 8 تا از ترفند های کاربردی کورل دراو برای بهره‌وری بهتر از این برنامه خواهیم پرداخت. کورل نرم‌افزاری گرافیکی برای پیاده‌سازی طراحی‌های شماست. با استفاده از ترفندهایی که در ادامه گفته می‌شود از کارایی این نرم‌افزار بهتر استفاده خواهید کرد.

ترفند اول) ایجاد اشکال پیچیده با ابزار Polygon

اولین ترفند از ترفندهای کورل دراو میگوید برای طراحی چندضلعی‌ها استفاده از ابزار polygon بسیار کاربردی است. برای مثال می‌توانید با یک پنج‌ضلعی ساده اشکال متفاوتی ایجاد کنید.

ابتدا کلید ctrl را نگه‌دارید و با این کار نسبت ابعاد آن را محدود کنید. سپس بعد از فعال کردن ابزار shape روی یکی از رأس‌ها کلیک کنید و به سمت داخل بکشید با تکرار این روند قادر خواهید بود ستاره رسم کنید.

ترفند اول از ترفندهای کورل دراو

می‌توانید بدون نگه‌داشتن ctrl روند را تکرار کنید و اشکال جدیدی ابداع کنید.

آموزش سریع ایلوستریتور

دوره رایگان ایلوستریتور در نیم ساعت

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره رایگان ایلوستریتور در نیم ساعت را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.  





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

ترفند دوم) تراز کردن

از طریق گزینه object می‌توانید به منوی Align and Distribute دسترسی پیدا کنید. این منو شامل گزینه‌هایی برای تراز کردن هست. همچنین می‌توانید از کلیدهای میانبر L،R،T و B برای Align left/right/Top/Bottom استفاده کنید.

ترفند دوم از ترفندهای کورل دراو

ترفند سوم)  docker Transform

docker Transform بیشتر از حرکت و چرخش اجسام امکاناتی را در اختیار ما قرار می‌دهد. به این صورت که با انتخاب یک شی، می‌توانید موقعیت مختصات شی را جابجا کنید، سپس گزینه Apply را انتخاب کنید. به‌طور مثال مختصات افقی را به‌اندازه 0.5 به سمت راست جابجا کنید.

ترفند سوم از ترفندهای کورل دراو

ترفند چهارم) محاسبات ریاضی طرح را به کورل بسپارید

به این ترفند جالب از ترفندهای کورل دراو توجه کنید.می‌توانید در هنگام واردکردن اندازه‌ها جمع دو عدد 2.5 +1.5 را به‌جای حاصل یعنی 4 بنویسید و محاسبات را بر عهده کورل بگذارید. همچنین می‌توانید واحدهای اندازه‌گیری را تغییر دهید و محاسبات تبدیل را به کورل بسپارید.

حتی با استفاده از این ترفند کورل دراو می‌توانید یک مستطیل در ابعاد دلخواه بکشید و برای ساخت مستطیل دوم با نصف اندازه قبلی فقط تقسیم‌بر 2 را وارد کنید تا مستطیل دوم رسم شود.

ترفند چهارم از ترفندهای کورل دراو

ترفند پنجم)  Navigator and Nano-Preview

اگر در حین طراحی روی بخش کوچکی از یک سند، zoom کرده‌اید و می‌خواهید به قسمت دیگری بروید، نیاز نیست مجدداً بزرگنمایی را کوچک کنید. کافی است روی نماد Navigator در پایین سمت راست کلیک کنید.

سپس با نگه‌داشتن کلیک چپ و تا رسیدن به نقطه مدنظرتان درگ کنید. همچنین می‌توانید کلید N را بزنید تا Nano-Preview نمایش داده شود و روی نقطه مقصد کلیک کنید.

ترفند پنجم از ترفندهای کورل دراو

ترفند ششم) دسترسی آسان به دستورات پرکاربرد

کورل دراو این قابلیت را به شما می‌دهد که برای استفاده از ابزارهای پرکاربرد نیاز به هر بار پیدا کردن و انتخاب آن نداشته باشید. مثلاً بجای اینکه از طریق منو View به Grid بروید تا به document grid برسید می توانید با نگه‌داشتن Ctrl + Alt دسترسی سریع داشته باشید.

ترفند هفتم) ساخت پالت رنگ اختصاصی

در پایین قسمت پالت ها علامت + را انتخاب کنید و رنگ‌های موردعلاقه خودتان را اضافه کنید.

ترفند هفتم از ترفندهای کورل دراو

آخرین ترفند کورل دراو) ساخت کادر دور عکس سریع

طبق آخرین ترفند از آموزش ترفندهای کورل دراو به‌منظور ایجاد کادر دور تصویر مستطیل شکل، آن را انتخاب کنید؛ و هم‌زمان که دومرتبه روی ابزار Rectangle کلیک می‌کنید، Shift را نگه‌دارید. اکنون می توانید رنگ و سبک کادر را تغییر دهید.

ترفند آخر از ترفندهای کورل دراو

آموزش کورل

آموزش نرم افزار کورل دراو از مقدماتی تا پیشرفته

با استفاده از نرم افزار کورل می توان تصاویر وکتور های با کیفیت با گرافیک برداری را خلق کرد تا هیچ آسیبی به کیفیت و ابعاد تصویر وارد نشود. در این دوره ی آموزش کورل همراه با آموزش نقاشی دیجیتال شما هم قدم با استاد مجرب دوره می توانید بر روی فایل های تمرینی و پروژه های واقعی کار کنید و این نرم افزار را ...

%70 تخفیف
736.000 تومان
220.800 تومان
بررسی و خرید دوره

آموزش طراحی تابلو led ثابت در نرم افزار کورل

نرم افزار کورل نرم افزار گرافیکی است که قابلیت‌های زیادی دارد. در این مقاله از آموزش کورل به آموزش طراحی تابلو led ثابت در نرم افزار کورل خواهیم پرداخت. طبق روال مقاله‌های مکتب تی وی ،ما در این آموزش نیز یک پروژه عملی را پیاده‌سازی می‌کنیم تا با روند کار بهتر آشنا شوید. می‌توانید با این مقاله قدم‌به‌قدم پیش بیایید.

آموزش طراحی تابلو led ثابت در نرم افزار کورل

نرم افزار طراحی تابلو ال ای دی

نرم افزار طراحی تابلو ال ای دی، نرم افزار کورل دراو هست که معمولا این کار را با افزونه LED TOOL برای ساخت تابلو‌های ال ای دی انجام می‌دهند. با این افزونه شما میتوانید خیلی سریع و چند کلیک ساده چیدمان و طراحی تابلو ال ای دی خود را انجام دهید.

در ادامه مراحل پیاده‌سازی آموزش طراحی تابلو ثابت با کورل دراو را خواهید دید.

مرحله اول) ایجاد فایل جدید و اضافه کردن متن

از طریق File و سپس New یک پروژه جدید برای طراحی تابلو ال ای دی ثابت در کورل ایجاد کنید و متن خود را وارد کنید. تنظیمات مربوط به متن مثل فونت را به‌دلخواه تغییر دهید. بعدازاین مرحله ابعاد فایلتان را با توجه به‌اندازه‌ای که قصد دارید طراحی کنید فیکس کنید. ازآنجایی‌که برای ساخت تابلو فقط به خط دور حروف نیاز داریم از منوی سمت راست متن را روی بی‌رنگ قرار می‌دهیم.

مرحله دوم) دستور weld

از منوی بالا object و سپس shaping، گزینه weld را انتخاب کنید. با این کار تمام حروف باهم یکی می‌شوند. اکنون تمام گره‌ها را با ابزار (F10) shape tool از منوی سمت چپ انتخاب کنید؛ و بعد از منوی بالا گزینه reduce nodes را بزنید تا تعداد گره‌ها کاهش یابد. هنوز هم اگر بعضی گره‌ها را نزدیک به هم می‌بینید و یا در گره‌ای ایرادی می‌بینید به‌صورت دستی آن را رفع کنید.

مرحله سوم) مشخص کردن LED ها

از نوارابزار سمت چپ برای LED ها دایره‌هایی به‌اندازه 6mm بکشید و در داخل هر دایره نیز دو دایره به‌اندازه های 0.7 mm و به فاصله 2.7 از هم بکشید. بعد از رسم، دایره اصلی و دو دایره داخل آن را انتخاب کنید و کلیدهای C و E را بزنید تا دایره‌ها در وسط قرار گیرند. در این قسمت یک LED را ساخته‌اید. از آن‌یک کپی بگیرید (Ctrl+d). اکنون با استفاده از ابزار blend بین این دو تعداد زیادی LED ایجاد کنید.

مرحله چهارم) قرار گرفتن LED ها را در مسیر

در مرحله قبل آموزش طراحی تابلو led ثابت در نرم افزار کورل دیدیم با ابزار blend تعدادی LED ایجاد کردیم. اکنون از طریق گزینه New path و سپس blend along full path،LED ها در روی خط قرار دهید.

تعداد LED هارا از منوی بالا بیشتر کنید تا کل مسیر را پوشش دهند. نهایتاً اگر مشاهده کردید LED ها به‌درستی قرار نگرفته‌اند، بعد از چرخاندن LED های شروع و پایان در راستای خط گزینه Rotate all object را انتخاب کنید تا تمام object ها در راستای خط بچرخند.

مرحله پنجم) ایجاد حاشیه دور

با نگه‌داشتن کلیدهای ctrl+ K خط را از نوشته تفکیک کنید. حال برای ایجاد حاشیه دور تابلو که به شکل حروف و به فاصله 1.5cm از آن باشد از ابزار contor کمک بگیرید. تنظیمات این ابزار را به سمت بیرون، به تعداد یک و در فاصله 15 mm قرار دهید.

مرحله ششم) اضافه‌های را پاک‌کنید

در این مرحله خط نوشته، LED های اضافه و تمام دایره‌های بزرگ در LED ها پاک‌کنید. درواقع فقط دایره‌های داخلی و کادر باقی می‌مانند. برای پاک کردن راحت‌تر Cntrl+ U را نگه‌دارید تا همه را انتخاب کنید.

سپس از منوی بالا گزینه ویرایش و بعد find and replace و نهایتاً گزینه سوم (find object) را بزنید. بعدازاین finsh، find all را بزنید و صبر کنید تا کورل ادامه دهد. وقتی همه را پیدا کرد پاک‌کنید. یادتان نرود دو LED اول و آخر را نیز حذف کنید.

نکته

بهتر است تعداد LED ها مضربی از 3 باشند تا هنگام استفاده از مقاومت‌ها کار آسان‌تر باشد.

آموزش weld در کورل

در این مقاله از مبحث آموزش کورل برای شما بخش آموزش weld در کورل را خواهیم گفت. در ابتدا با تعریف weld کردن و کاربردهای آن آشنا می‌شوید و سپس تفاوت Weld،Combine و Trim را خواهیم دید.

Weld در کورل به چه معناست؟

Weld یکی از کاربردی‌ترین ابزارها در کورل می‌باشد. درواقع عملیاتی در نرم‌افزار کورل دراو است که دو شی را در خود درگیر می‌کند و این امکان را به ما می‌دهد که از شکل‌های ساده‌ای مثل دایره و مربع اشکال پیچیده‌تری رسم کنیم.

دستور weld در کورل از بیرونی‌ترین خط همه اشیا انتخاب‌شده یک‌شکل تشکیل می‌دهد. به‌عبارت‌دیگر از این دستور برای جوش دادن Object ها به هم استفاده می‌کنیم.

مثال‌هایی از کاربر دستور Weld

مثال اول که یک فلش را نشان می‌دهد همان‌طور که می‌دانید از یک مستطیل و یک مثلث تشکیل‌شده است که بعد از استفاده از WELD همپوشانی شده‌اند.

ترفندهای کورل دراو

شکل فلش یک مثال ساده از این روند بود. شما می‌توانید با همین اشکال ساده شکل‌های پیچیده‌تری بسازید.کاربرد دیگر این دستور در آموزش weld در کورل زمانی است که بخواهیم تمام اشیا انتخابی ویژگی‌های شی مقصد را بگیرند حتی زمانی که به هم متصل نباشند. کافی است آن‌ها را به‌صورت دسته‌جمعی انتخاب کنیم و روی آیکون weld کلیک کنیم.

چگونه از دستور Weld استفاده کنیم ؟

برای Weld کردن چند object ابتدا آن‌ها را در جای درستشان قرار دهید و مجموع آن‌ها را انتخاب کنید. سپس روی آیکون Weld در نوارابزار بالا صفحه کلیک کنید. همچنین می‌توانید از منوی Arrange به shaping و سپس به weld بروید.

توجه کنید که در هنگام استفاده از weld آخرین شی ای که انتخاب شود به‌عنوان object اصلی یا مقصد شناخته می‌شود. ولی اگر تمام اشیا را به‌صورت دسته‌جمعی انتخاب کنیم آن شی ای که در لایه زیرین قرار دارد به‌عنوان object اصلی شناخته می‌شود.

آموزش weld در کورل

تفاوت بین Weld،Combine و Trim چیست؟

همان‌طور که دیدید تا این قسمت از مقاله دستور weld را در نرم‌افزار کورل دراو بررسی کردیم؛ اما دستورات مشابه دیگری نیز وجود دارند که توسط کاربران با weld اشتباه گرفته می‌شوند.

با استفاده از دستور trim می‌توانید برش‌های سفارشی در object ها را ایجاد کنید. از طریق منوی arrange نیز می‌توانید به trim مانند دستور قبلی دست‌یابید.

آموزش weld در کورل

دستور combine نیز دستوری دیگر از کورل است که می‌توانید با نگه‌داشتن کلیدهای ctrl و L به آن دسترسی پیدا کنید. کافی است همه اشیا را انتخاب کنید سپس این دو کلید را فشار دهید.این دستور منجر به ترکیب اشیا می شود.

آموزش weld در کورل

مفتخریم که تا پایان مقاله ترفندهای کورل دراو، آموزش weld در کورل و آموزش طراحی تابلو ال ای دی ثابت با کورل همراه ما بودید.

در این مقاله به آموزش Weld در کورل و مثال‌هایی از کاربرد دستور weld در کورل پرداختیم. همچنین چگونگی استفاده از دستور weld در کورل را شرح دادیم. همچنین تفاوت بین Weld،Combine و Trim را بررسی کردیم.

دیدگاه کاربران

۴ دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نرگس سادات
نرگس سادات
1 سال قبل

عالی بود کلی چیز یاد گرفتم

masoud
masoud
10 ماه قبل

سلام
در مورد محاسبه، برای من تقسیم رو انجام نمیده. علامت اعشار اعداد به جای نقطه، بک اسلش هست یعنی به این شکل :
۳/۸cm و وقتی با بک اسلش میخوام تقسیم رو انجام بدم مقدار بعد از بک اسشلش رو به مقدار اصلی بصورت ممیز اضافه می کنه. چکار باید بکنم؟