60% تخفیف تمدید تخفیف کلیه دوره های مکتب تی وی برای شما به مدت محدود ...
آموزش ساخت خانه در یونیتی

آموزش ساخت خانه در یونیتی

تاریخ انتشار : مرداد ۳۱, ۱۴۰۰ تاریخ به روز رسانی : مرداد ۹, ۱۴۰۲ نویسنده : پشتیبانی مکتب تی وی زمان مورد نیاز مطالعه : دقیقه تعداد بازدید : 4.83هزار بازدید

یونیتی یک پلتفرم حرفه‌ای. بسیار قوی در صنعت بازی‌ سازی است. این پلتفرم کاربردی قابلیت‌ های بسیار زیادی دارد که این نرم افزار را بین بازی‌ سازان محبوب کرده است. برای ساخت اجسام در بازی‌سازی می‌توان از نرم‌افزارهای سه‌بعدی و یا خود یونیتی استفاده کرد. در این مقاله به آموزش ساخت خانه در یونیتی می‌پردازیم. برای آموزش بیشتر به سری مقالات آموزش یونیتی بروید.

ساخت اجسام در بازی‌سازی

همان‌طور که گفته شد برای ساخت اجسامی مثل خانه در بازی‌سازی دو راه وجود دارد. می‌توانید از نرم‌افزارهای سه‌بعدی مثل 3D Max استفاده کنید و یا توسط خود پلتفرم یونیتی طراحی کنید. در ادامه آموزش ساخت خانه در یونیتی، بیشتر با طراحی در یونیتی آشنا خواهید شد.

دوره رایگان اصول اولیه طراحی موشن گرافیک

دوره رایگان اصول اولیه طراحی موشن گرافیک

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره اصول اولیه طراحی موشن گرافیک را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

ابزار ساخت اشیا در یونیتی

برای ساخت اشیا و اجسامی مثل خانه می‌توانید از ابزارها در یونیتی کمک بگیرید. بدین منظور در ابتدا از طریق منوی بالایی روی گزینه Game Object کلیک کنید. سپس Ceat Empty را انتخاب کنید. منویی که باز می‌شود شامل ابزارهای مثل Cube، Sphere، Cylinder و … برای ترسیم و طراحی اجسامی مثل خانه به کار می‌آیند. در ادامه آموزش ساخت خانه در یونیتی به بررسی یکی از این ابزارها برای آشنایی بیشتر خواهیم پرداخت.

انتخاب creat empty در آموزش ساخت خانه در یونیتی

ابزار Cube

ظیق آموزش ساخت خانه در یونیتی از منوی Game Object گزینه Cube (مکعب) را انتخاب کنید. می‌توانید ویژگی‌هایی مانند سایز، محل قرارگیری و چرخش را در سه بعد روی آن اعمال کنید. از تصور خود کمک بگیرید و ببینید برای ساخت خانه یا ساختمان علاوه بر یک مکعب بزرگ چه ابزارهای دیگری به کارتان می‌آید. اگر از جسم ساده‌تر و اجزای خانه بخواهیم شروع کنیم، می‌توانید با ساخت 4 مکعب و قرار دادن آن‌ها در جای درست میز بسازید.

ابزار cube در آموزش ساخت خانه در یونیتی

کاربرد ابزار Cube

همان‌طور که گفته شد از ساخت میز توسط مکعب‌ها شروع می‌کنیم. از قسمت Hirearchy یک کپی از مکعب خود با کلیدهای Ctrl+C بگیرید و همان‌جا با Ctrl+V، paste کنید. اسم یکی از مکعب‌ها را به main (اصلی) تغییر دهید. این کار با کلیک راست روی cube در Hirearchy و انتخاب Rename انجام دهید. سایز مکعبی که به‌عنوان پایه میز در نظر گرفته‌اید را تغییر دهید.

ساخت میز در آموزش ساخت خانه در یونیتی

اکنون‌که یک‌پایه شما آماده است از روی آن در Hirearchy سه کپی دیگر بگیرید. همچنین لازم است سایز مکعب main را نیز به‌عنوان تخته اصلی میز تغییر دهید. برای این کار دو بار روی main در Hirearchy کلیک کنید تا در محیط ادیتور قابل‌مشاهده باشد و بعد با کلید R ابعاد آن را تغییر دهید.

کاربرد cube در آموزش ساخت خانه در یونیتی

اجزا را در جای مناسب خود قرار دهید و در Hirearchy هر 4 مکعب پایه را باهم انتخاب کنید و با درگ کردن آن‌ها و را کردن روی main آن‌ها را زیرمجموعه main قرار دهید، با این روش میز یک جسم با اجزای متصل‌به‌هم به‌حساب می‌آید.

شکل نهایی در آموزش ساخت خانه در یونیتی

نهایتاً برای اینکه میزی که ساختید را در پروژه خود استفاده کنید روی Create کلیک کنید و از قسمت project گزینه New Prefab انتخاب کنید. میزی که ساخته‌اید را به سمت New Prefab درگ و رها کنید. فایل میز شما در محل ذخیره پروژه قرار دارد. ممنون هستیم که تا پایان این مقاله آموزش ساخت خانه در یونیتی با ما همراه بودید.

آموزش یونیتی

آموزش نرم افزار یونیتی از صفر تا صد

یونیتی یک موتور بازی سازی قدرتمند است که به علت آسان بودن کار با آن و قدرت رندر بالا محبوبیت پیدا کرده است. از دیگر ویژگی های این نرم افزار می توان به قابلیت شخصی سازی محیط برنامه و توانایی ساخت همزمان بازی های دو و سه بعدی اشاره کرد. این نرم افزار قابلیت پشتیبانی زبان های معروف برنامه نویسی مثل c# را ...

%60 تخفیف
282.800 تومان
113.120 تومان
بررسی و خرید دوره

آموزش ساخت محیط بازی در یونیتی

چیز‌هایی که گفته شد، موارد ساده و راحت ساخت خانه و اشیا داخل خانه بود. شما می‌توانید از همین روش‌هایی که گفته شد به‌صورت ساده محیط بازی را بسازید و در آینده که در ساخت و مدل سازی شما بهتر شد می‌توانید به کار خود کیفیت ببخشید و به صورت حرفه‌ایی تر بازی خود را بسازید. فقط در نظر داشته باشید که پروسه ساخت بازی بسیار طولانی و زمان‌بر هستند، پس سعی کنید با صبر کار خود را انجام دهید.

آموزش ساخت شهر در یونیتی

ساخت شهر در یونیتی کاری بسیار سخت و زمان‌بر است که توضیح آن در این مقاله نمی‌گنجد. اگر شما در کار با نرم‌افزار unity تازه‌کار هستید، ساخت شهر در یونیتی برای شما مناسب نیست چرا که هنوز با اصول و روش‌کار در یونیتی ممکن است آشنا نباشید. برای همین به شما توصیه می‌کنم که با موارد کوچک‌تر شروع کنید. مثلا یک شهر با استفاده از ابزار Cube درست کنید.
برای همان هم سعی کنید یک خانه در ابعاد مختلف در unity بسازید و آن‌ را کپی پیست کنید به تعدادی تا چیزی مثل شهر بدست بیاورید. بعد از آن می‌توانید روی مدل‌های ساختمان یا مدل‌های رایگان unity را پیدا کنید و استفاده کنید.
مفتخریم که ما را تا آخر مقاله آموزش ساخت خانه همراهی کردید.

در این مقاله به آموزش ساخت محیط بازی در یونیتی و آموزش ساخت شهر در یونیتی پرداختیم. همچنین در این آموزش دیدیم که با استفاده از روش های ساخت خانه در یونیتی، میتوان به صورت ساده محیط بازی را ساخت.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها