70% تخفیف تمدید جشنواره نوروز 1403 برای شروعی تازه
استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام

تاریخ انتشار : اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۰ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۸, ۱۴۰۲ نویسنده : پشتیبانی مکتب تی وی زمان مورد نیاز مطالعه : 23 دقیقه تعداد بازدید : 2.44هزار بازدید

مهم ترین بخش دیده شدن در اینستاگرام تولید محتوا است و از این رو است که اکثر علاقه مندان به بازاریابی اینستاگرام علاقه مند به آموزش تولید محتوا در اینستاگرام نیز هستند. تولید محتوای خوب باعث می شود کاربران زیادی از صفحه شما بازدید کنند و دنبالتان کنند.

باید اینقدر در تولید محتوا قوی عمل کنید و استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام را بشناسید تا کاربرانی که به صورت اتفاقی با یکی از پست های شما مواجه می شند نظرشان جلب شود و برای دیدن بقیه محتواها وارد پیجتان شوند و حتی به دیگر کاربران نیز معرفی تان کنند. برای اینکه با تولید محتوای اینستاگرامی بیشتر آشنا شوید به آموزش تولید محتوا در اینستاگرام بروید.

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام

آموزش سریع فتوشاپ

آموزش رایگان فتوشاپ در نیم ساعت

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره رایگان فتوشاپ در نیم ساعت را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.  





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

چه محتوایی از دید اینستاگرام مناسب است؟

محتوایی که تولید میکنید باید از دید کاربران جذاب باشد شما باید جامعه هدفتان را بشناسید و مناسب و در شان انها محتوا مفید تولید کنید. اینستاگرام دارای الگریتمی است که اگر شما طبق این الگوریتم پیش روید صفحه خوبی خواهید داشت. همچنین باید در انتشار محتوا به کیفیت آن توجه کنید. محتوای شم از هر نوع تصویری، صوتی و. باشد لازم است کیفیت مطلوبی داشته باشد.

برای اینکه طبق الگوریتم اینستاگرام پیش روید و صفحه پر بازدیدی داشته باشید نیاز است که استراتژی خوبی برای تولید و انتشار محتوا درحساب اینستاگرامتان به کار گیرید.

منظور از استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

وقتی در مورد استراتژی تولید محتوا برای اینستاگرام صحبت میکنیم در واقع منظور این است که در ابتدا هدف تان را تعیین کنید و برای رسیدن به آن هدف برنامه ریزی کنید و کاربران را به سمت محتوای خود بکشانید. شما چه هدفی از فعالیت در اینستاگرام دارید؟ هدفتان فروش است و یا معرفی خودتان یا به عبارتی برند کردن خودتان؟

در ادامه مواردی از استراتژی های تولید محتوا در اینستاگرام را نام میبریم تا با دیدی جدید تولید محتوا کنید.

هدف خود را تعیین کنید

قصد شما از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟ هدف‌های بلند مدت شما استراتژی شما را در طول مسیرتان مشخص میکنند.

مخاطبین شما چه کسانی هستند؟

شناخت مخاطبین یکی از راه‌های اصلی و استراتژی های اثر گذار برای رسیدن به اهدافتان است. هرچه شناخت شما از مخاطبینتان بیشتر باشد، سرعت شما در رسیدن به اهدافتان بیشتر و قوی تر میشود.

به کاربران کیفیت و ارزش بالای کارتان را نشان دهید.

اینستاگرام پلتفرمی مناسب برای این است که بتوانید به مخاطبان ارزش واقعی کارتان را نمایش دهید. شما می توانید با تولید محتوای تصویری با کیفیت از محصول یا خدمتتان به مخاطب اطمینان دهید که از کیفیت بالایی برخوردارید. میتوانید با استفاده از قسمت هایلایت های استوری و یا دسته بندی پست ها در اینستاگرام محتوایتان را دسته بندی کنید.

از کاربرانی که تجربه کار با شما را داشته اند استفاده کنید

یک استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام این است که از نظرات مثبتی که کاربران در تجربه کار با شما به دست آورده‌اند تولید محتوا کنید و به رضایت آن‌ها را برای دیگر کاربران به نمایش بگذارید. با نشان دادن تجربه مساعد کاربران واقعی، اعتماد بیشتری جلب می‌کنید. پس از محتوای واقعی (real) نیز استفاده کنید.

یک داستان برای محتوایتان بسازید

برای محتوایی که می‌سازید یک سناریو داشته باشید. اگر محتوایتان مجموعه عکس یا ویدئو یا سری پادکست‌ها است فرقی نمی‌کند فقط باید آن‌ها را طبق یک سناریو منتشر کنید. حتی می‌توانید در قسمت کپشن محتوای متنی خود را داستان وار بنویسید. و یا استوری هایی با سناریو مشخص منتشر کنید.

تولید محتوای منظم داشته باشید

بهتر است ساعت‌هایی را که کاربران بیشتری از اینستاگرام استفاده می‌کنند و امکان بازدید پیج شما بالاتر می‌رود را پیدا کنید و در آن ساعت‌ها و در روزهای مشخص محتوا منتشر کنید.

همچنین می‌توانید بعد از انتشار پستتان آن‌ها در استوری به صورتی که نظر مخاطب را جلب کند و پستتان رجوع کند قرار دهید. زیرا استوری ها بازدید بالاتری دارند. می‌توانید برای این کار از استیکر ها و یا گیف ها ی پست جدید استفاده کنید. پس برای انتشار پست ها و محتواهایتان همیشه برنامه‌ریزی داشته باشید و از قبل بدانید چه چیزی را امروز قرار است منتشر کنید.

از تبلیغات در اینستاگرام استفاده کنید

برای تبلیغ کردن خودتان در اینستاگرام می‌توانید از قابلیت promote اینستاگرام استفاده کنید و یا هزینه‌ای را به پیج هایی که بازدید بالا دارند بپردازید تا آن‌ها شمارا در پیج خودشان تبلیغ کنند. همچنین می‌توانید در کمپین‌ها و مسابقات شرکت کنید تا تعداد فالورهایتان بالا برود.

نتیجه کار خود را چک و آنالیز کنید

اگر پیج بیزینسی دارید متوانید از طریق خود برنامه اینستاگرام و به‌صورت کاملاً رایگان نتایج عملکرد خود را ببینید و محتوایی که تولید کرده‌اید را تحلیل کنید. اینستاگرام اطلاعاتی مثل کاربران صفحه شما به تفکیک جنسیت و سن، تعداد فالور ها، نرخ کلیک و… را در اختیار شما قرار می‌دهد.

دید اولیه جذابی ایجاد کنید

اولین قسمت‌هایی از صفحه شما که کاربر هنگام ورود می‌بیند و تصمیم می‌گیرد در صفحه شما زمان بیشتری بماند یا خارج شود بیو، پروفایل و آخرین پست‌ها هستند. پس در انتخاب این موارد دقت کند تا کاربر را در صفحه‌تان نگه‌دارید و فرصت آشنایی بیشتری به او بدهید.

از تگ‌ها و هشتگ‌ها استفاده کنید

از امکانات اینستاگرام مثل تگ موقعیت، تگ فروشگاه، هشتک‌ها و … برای بیشتر دیده شدن استفاده کنید. استفاده از هشتک‌ها به کاربر این امکان را می‌دهد تا راحت‌تر در موردی موضوعی جست‌وجو کند.

با استفاده از موارد بالا که ذکر شد، به تدوین استراتژی تولید محتوا اینستاگرام مخصوص خودتان بپردازید.

قرارداد تولید محتوای اینستاگرام

با بیشتر شدن فعالیت مشاغل در اینستاگرام، قرداد تولید محتوا و پروپوزال تولید محتوا در اینستاگرام هم از اهمیت بیشتری برخوردار میشوند. ما در این مقاله به طور خلاصه به نکاتی درمورد قرارداد تولید محتوای اینستاگرام و پروپوزال تولید محتوای اینستاگرام اشاره میکنیم.

اول باید به فرآیند فروش به طور خلاصه بپردازیم. فرآیند فروش یعنی روش و رویه‌ی فروش است و شامل قسمت‌هایی مانند: تعریف مشتری، اطلاعات مشتری، معرفی محصول و … می‌شود. فرآیند فروش ممکن است از هر شرکتی و بسته به نوع کالا و خدمات متفاوت باشد.

بعد از فرآیند فروش به پروپوزال میرسیم. پروپوزال یکی از مراحل اصلی قرارداد و فرآیند فروش است. پروپوزال می‌تواند ایده‌های پیمانکار را برای مشتری مشخص کند و باید بر سر متن پروپوزال با هم به توافق برسندو یک سری از موارد محرمانه داخل پروپوزال را حفظ کنند و بعد از اینکه به یک طرح جامع بین مشتری و پیمان کار رسیدید، پروپوزال به قرارداد تبدیل می‌شود.

در تنظیم پروپوزال و قرارداد باید یکسری نکات رعایت شود که رعایت این نکات به فرآیند فروش شما کمک بسیاری خواهد کرد و این نکات شامل

  • تحلیل مسائل مشتری: این مورد یعنی پیمانکار باید مشتری و نیاز‌هایش را تحلیل کند و مطابق با آن پیش برود.
  • محدوده کاری: شامل وظایفی است که پیمانکار باید برای مشتری انجام بدهد که خود این بخش به قسمت‌های کوچکتری مانند: زمان ارسال پست در اینستاگرام، انتخاب کلمات کلیدی، تحلیل و گزارش و … می‌شود
  • بند‌های قرارداد اینستاگرام: که بین مشتری و پیمانکار بسته می‌شود و پایه و اساس آن در پروپوزال است. این قسمت از اجزای کوچکتری مانند: هزینه‌ها، روش‌های پرداخت صورت‌حساب، نحوه کار، و نحوه فسخ قرار داد میشود.

این موارد تنها بخش کوچکی از قرارداد تولید محتوای اینستاگرام و پروپوزال تولید محتوای اینستاگرام میباشد و برای اطلاع دقیق و کامل از این موارد می‌توانید به سایت‌های تخصصی در این زمینه بروید.

هزینه تولید محتوای اینستاگرام

با توجه به مواردی که گفته شد حال میرسیم به تعرفه تولید محتوا برای اینستاگرام. این موارد در بین شرکت‌های فعال در این حوزه متفاوت می‌باشد و تصمیم انتخاب این شرکت‌های در دست شما است. تعیین هزینه‌ها به موارد مانند میزان تجربه و تخصص کارشناس، حجم کار و زمان لازم برای انجام کار بستگی دارد.

هزینه تولید محتوا همانطور که گفته شد از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است ولی اگر بخواهیم محدوده‌ای برای آن در نظر بگیریم از ۱ میلیون شروع و تا حدود پنج میلیون و یا بیشتر افزایش می‌یابد.

ایده تولید محتوا در اینستاگرام

به نظر شما راه موفقیت افرادی که در اینستاگرام به محبوبیت رسیده‌اند چیست؟ در شروع کار خود چه ایده تولید محتوا برای اینستاگرام داشته‌اند؟ می‌دانید که اینستاگرام در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی میان کاربران فضای مجازی پیداکرده است. اصلی‌ترین راه پیشرفت و دیده شدن در این برنامه تولید محتوای باکیفیت است.

شاید در شروع کار هنوز نتوانسته باشید نیاز مخاطبت خود را بشناسید و یا هنوز ایده تولید محتوا برای اینستاگرام ندارید. ما در این مقاله سعی داریم به شما در این مسیر کمک کنیم. چندتا از  بهترین ایده های تولید محتوای اینستاگرام را بررسی خواهیم کرد و به‌طور جزئی‌تر در ” آموزش تولید محتوا در اینستاگرام ” ساخت محتوا برای صفحه اینستاگرامی تان را آموزش می‌دهیم.

ایده تولید محتوا برای اینستاگرام

چند ایده کاربردی تولید محتوا برای اینستاگرام

چه در ابتدای کار هستید و یا چه در موقعیتی که هیچ ایده جدیدی برای ادامه کارتان ندارید در این مقاله ایده های مختلف برای تولید محتوا به شما کمک خواهند کرد. این ایده ها برای پیج‌های فروشگاهی، ناخن و بلاگری مفید میباشد.

محتوای مناسبتی تولید کنید

با توجه مناسبت‌های متفاوت که در تقویم می‌توانید آن‌ها را بیابید برای صفحه اینستاگرام خود محتوا تولید کنید.

نقل‌قول کنید

اگر فکر می‌کنید خودتان هنوز آماده نوشتن محتوا نیستید می‌توانید از سخنان افراد برجسته جامعه در حیطه‌های علمی، انگیزشی و… نقل‌قول کنید.

محتوای آموزشی بسازید

اگر دستی در هنر دارید یا به علمی احاطه دارید و یا هر موضوعی که فکر می‌کنید می‌تواند مخاطب را موردتوجه قرار دهد می‌توانید محتوای آموزشی تولید کنید. هرچند لازم نیست صفحه شما فقط آموزشی باشد می‌توانید در حوزه کاری خود محتوای آموزشی مرتبط نیز قرار دهید.

برندتان را معرفی کنید

یکی از ایده برای تولید محتوا اینستا میتواند آشنایی با برندتان باشد. اگر کسب‌وکار سنتی داشته‌اید و یا می‌خواهید کسب‌وکار آنلاین راه بیندازید می‌توانید برای معرفی آن و برند سازی خودتان از اینستاگرام استفاده کنید. این کسب‌وکار می‌تواند فروش یک محصول و یا معرفی یک خدمت باشد.

معرفی آثار دیگر

می‌توانید به معرفی فیلم، موسیقی، یا کتاب بپردازید. با این کار به افزایش سطح فرهنگی جامعه نیز کمک کرده‌اید.

تعامل با مخاطبان

می‌توانید یک محتوا باعنوان ” جواب به سؤالات پرتکرار ” بسازید و یا از باکس‌های پرسش ویا نظرسنجی در اینستاگرام استفاده کنید و مستقیماً با کاربران در ارتباط باشید.

محتوای خبری

می‌توانید با انتشار اخبار به‌روز و داغ بازید صفحه خود را بالا ببرید.

محتوای مبتنی بر تجربه

از تجربه حضور خود در مراسمات یا رویدادها محتوا تولید کنید و آن را نشر دهید. همچنین می‌توانید اگر محصولی می‌فروشید و یا خدمتی ارائه می‌دهید از تجربه و نظر کاربرانی که با شما همکاری داشته‌اند محتوا تولید کنید اتفاقاً با روش تولید محتوا از تجربیات واقعی نظر و اعتماد دیگر مخاطبان را بیشتر جلب می‌کنید.

مسابقه برگزار کنید

می‌توانید مسابقاتی در پیج خود برگزار کنید و مخاطب را به صفحه خود بکشانید. این مسابقات می‌توانید به‌صورت IGTV ویا LIVE باشند.

آنچه مخاطب نمی‌بیند

شما می‌توانید ازآنچه پشت دوربین شما اتفاق می‌افتد و مخاطبان قادر به دیدن آن‌ها نیستند محتوای تصویری یا متنی تولید کنید.

تست کردن محصولات دیگران و نقد و بررسی آن‌ها

می‌توانید محصولات آرایشی، غذایی، بهداشتی و … را تست کنید و نظرتان را از استفاده آن‌ها با مخاطان به اشتراک بگذارید.

زندگی واقعی شما

این روزها خیلی در صفحات اینستاگرامی شاهد نشر روزمرگی‌های بلاگر ها هستیم. شما نیز می‌توانید از اتفاقاتی که در طول روز تجربه کرده‌اید محتوا تولید کنید و در پست یا استوری منتشرشان کنید.

حال اگر ایده تولید محتوا برای اینستاگرام را پیداکرده‌اید در مسیر تولید آن به نکات زیر توجه کنید.

  • محتوای شما باید با توجه به نیاز مخاطب باشد و بهتر است از محتوای نامربوط به صفحه خودتان استفاده نکنید.
  • از محتواهای دیگر صرفاً کپی نکنید و آن را در صفحه خود نشر دهید به عبارتی حق کپی‌رایت را رعایت کنید.
  • محتوای شما باید از کیفیت بالایی برخورد باشد.
  • به‌طور پیوسته محتوا تولید کنید و اینکه در بازه زمانی طولانی‌مدت فعالیتی نداشته باشید مانع پیشرفت صفحه شما می‌شود.
  • در ساعت مشخص و برنامه‌ریزی‌شده محتوای خود را در صفحه‌تان نشر دهید.

تقویم محتوایی اینستاگرام

در این قسمت از آموزش تولید محتوا در اینستاگرام می‌خواهیم به شرح تقویم محتوایی اینستاگرام بپردازیم. همان‌طور که در مقاله استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام ذکر کردیم برای دیده شدن در اینستاگرام نیاز است برای تولید محتوای خود استراتژی داشته باشید. از کاربردی‌ترین این استراتژی‌ها می‌توان به تقویم محتوایی اینستاگرام اشاره کرد.

تقویم محتوایی اینستاگرام

منظور از تقویم محتوایی اینستاگرام چیست؟

همان‌طور که می‌دانید جلب‌توجه مخاطب برای پیشرفت صفحه اینستاگرام شما الزامی است. پس قبل از هر تصمیم‌گیری مشخص کنید که آیا این تصمیم شما روی کاربران صفحه‌تان تأثیر مثبتی خواهد داشت یا خیر. نظر شما چیست اینکه کاربران بدانند شما در چه روزها و زمان‌هایی محتوا منتشر می‌کنید آن‌ها را خشنود می‌کند؟ پاسخ درست این سؤال بله است.

شما باید از یک نظم مشخص در انتشار محتوا پیروی کنید. با این کار مخاطب خود را آماده دریافت محتوا  می‌کنید. درواقع تقویم محتوا اینستاگرام در حل این مسئله به شما کمک خواهد کرد. با استفاده از این جدول زمان‌بندی می‌توانید زمان انتشار پست‌ها، فراموش نکردن مناسبت‌ها و برنامه‌های مهم و… را مدیریت کنید.

این تقویم تولید محتوا برای اینستاگرام حاوی چه اطلاعاتی است؟

  • جزئیاتی مثل‌اینکه تولید محتوا بر عهده کیست. برای صفحاتی که چند ادمین دارند اهمیت به سزایی دارد.
  • در چه زمان‌هایی محتوا تولید و منتشر شود.
  • چه مناسبت‌ها و وظایفی در پیش رو است.
  • چه نوع محتوایی باید تولید شود.

چند ابزار که می‌توانید جایگزین تقویم کاغذیی کنید

شما می‌توانید تقویم محتوایی اینستاگرام را روی کاغذ پیاده‌سازی کنید. اما راه‌حل آسان‌تر این است که ابزارهای کمکی استفاده کنید. ابزارهایی مثل Google Sheet، Google Calendar، Microsoft Office Excel می‌توانند مفید باشند.

همچنین برای مدیریت تصمیماتتان می‌توانید از ابزارهایی مثل تسکولو، Trello و Asana استفاده کنید. انتخاب با خودتان است که از تقویم کاغذی استفاده کنید یا از ابزارهای بالا کمک بگیرید.هر روشی که برای تقویم خود انتخاب می‌کنید تفاوتی ندارد اصل کار بر یک‌رویه است که به توضیح آن خواهیم پرداخت.

طراحی تقویم محتوایی اینستاگرام

  1. در ابتدا محتواهایی که تا به امروز تولید و منتشر کرده‌اید را ارزیابی کنید. با این کار برای تولید محتواهای بعدی آماده می‌شوید. به این صورت که از محتوای تولیدشده که بازخورد خوبی داشته‌اند در آینده کمک بگیرید و از تجربه‌های ناموفق درس عبرت بگیرید.
  2. هدفتان را مشخص کنید و متناسب با آن تولید محتوا کنید.
  3. فکر می‌کنید چه محتواهایی موردتوجه کاربران شما خواهد بود؟ می‌توانید از تجربیات قبلی استفاده کنید و یا کلمات کلیدی را پیدا کنید و حول آن‌ها تولید محتوا کنید. محتواهای خود را دسته‌بندی کنید. به‌طور مثال دسته‌هایی مثل مسابقات، تبلیغات، محتوای آموزشی، تعاملات و فروش ایجاد کنید.
  4. برای هر دسته یک روز از هفته را در نظر بگیرید.

علاوه بر مراحل بالا اضافه کردن چند نکته خالی از لطف نخواهد بود.

نکات زیر را در هنگام طراحی این تقویم برای اینستاگرام در نظر داشته باشید

  • از مناسبت‌ها غافل نشوید. مناسبت‌ها را پیدا کنید و در تقویم محتوایی خود یادداشت کنید.
  • برنامه شما بهتر است منعطف باشد تا محتواهایی که‌ترند شده‌اند را هم بتوانید لحاظ کنید.
  • یادتان نرود محتویات قدیمی ترهم می‌توانند به‌روزرسانی شوند و دوباره منتشر شوند.
  • وظایف افراد را در تقویم مشخص کنید. انجام هر قسمت بر عهده چه عضوی از گروه شما است.
  • تقویم خود را هرچند وقت یک‌بار بررسی کنید و تغییرات لازم را اعمال کنید.

در پایان این پست برای شما دانلود نمونه تقویم محتوا اینستاگرام را قرار دادیم. امیدواریم که مورد استفاده شما باشد. به آخر مقاله رفته و از کادر مخصوص به دانلود تقویم محتوایی اینستاگرام بپردازید.

آموزش تولید محتوای اینستاگرام

دوره تولید محتوا اینستاگرام از صفر تا صد

امروزه بیشتر از ثلث جمعیت ایران در اینستاگرام حضور دارند و از این رو حضور کسب و کار برای معرفی محصولات و خدمات خود در این محیط از اهمیت فراوانی برخوردار شده است. به نوعی که از یک مغازه کوچک گرفته تا یک هولدینگ بزرگ تولید محتوای مستمر در این شبکه اجتماعی داشته و فرآیند بازاریابی خود را در آن پیش ...

%70 تخفیف
677.000 تومان
203.100 تومان
بررسی و خرید دوره

اپلیکیشن تولید محتوا اینستاگرام

همان‌طور که در دوره آموزش تولید محتوا در اینستاگرام ذکر کردیم. تولید محتوا در اینستاگرام اصلی‌ترین قدم دیده شدن در اینستاگرام است. تولید محتوا جذاب و مفید می‌تواند کاربر را به سمت صفحه شما جذب کند. اگر به اینستاگرام سرزده باشید .

احتمالاً پیج های زیادی را که از دید بصری به نظرتان جذاب آمده‌اند دیده‌اید. فقط کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید. می‌توانید به کمک اپلیکیشن تولید محتوا اینستاگرام و یا نرم افزار تولید محتوا اینستاگرام ظاهری جذب‌کننده برای صفحه خود بسازید. در ادامه به معرفی و شرح چندین اپلیکیشن ونرم افزار تولید محتوا اینستاگرام می‌پردازیم.

اپلیکیشن تولید محتوا اینستاگرام

ازآنجایی‌که در اینستاگرام قابلیت انتشار محتواهای تصویری، متنی، صوتی و… رادارید، احتمالاً برنامه‌های ویرایش عکس، ویرایشگر های ویدئو، صدا و…در طی روند کار به شما کمک به سزایی خواهند کرد. علاوه بر آن می‌دانیم که شما قادرید محتوای های خود را از طریق بخش‌های مختلفی مثل استوری، هایل‌هایت هاو پست در اینستاگرام منتشر کنید.

برای اجرای خلاقیت بیشتر و هارمونی در کارتان می‌توانید از برنامه‌هایی که قالب آماده برای قسمت‌های مختلف اینستاگرام دارند استفاده کنید و بازدید صفحه خود را بالا ببرید. با توجه به نوع فعالیت خود در اینستاگرام، اینکه برای پیج شخصیتان می‌خواهید یا برای معرفی محصولتان ، می‌توانید طراحی‌ها و سلیقه‌های متفاوت را با کمک این برنامه‌ها پیاده سازی کنید.

در ادامه تولید محتوا اینستاگرام با گوشی این برنامه هارا دسته‌بندی‌شده برای شما شرح می‌دهیم تا راحت‌تر انتخاب کنید.

اپلیکیشن برای ویرایش عکس

  • برنامه‌هایی مثل Canva، Snapseed،Picart و VSCO در ویرایش حرفه‌ای عکس از طریق تلفنتان به شما کمک خواهند کرد. این برنامه‌ها در سرتاسر جهان محبوبیت پیداکرده‌اند. مزیت مهمی که آنهارا متمایز کرده است رایگان بودن اکثر قابلیت‌های آن ها است. اگر به برنامه‌های ادوبی مثل فتوشاپ نیز مسلط هستید می‌توانید در ویرایش عکس‌هایتان استفاده کنید. با استفاده از این برنامه‌ها می‌توانید سایز عکس موردنظر را بعد از ادیت در ابعاد پست، استوری و … تغییر دهید.
  • با استفاده از برنامه No Crop And Square نیز می‌توانید بدون اینکه عکس را کراپ و برش دهید آن را در سایز پست ویا استوری خود منتشر کنید.
  • اپلیکیشن PicMonkey برای ویرایش چهرهِ و remini برای بالا آوردن کیفیت عکس‌های قدیمی و کم کیفیت استفاده می‌شوند.

اپلیکیشن برای ویرایش ویدئو

  • برنامه‌هایی مثل Inshot، Vivavideo، Imovie نیز برای ویرایش کلیپ‌ها و فیلم‌هایتان کمکتان خواهد کرد. این برنامه‌های ویرایشی نیز رایگان و قابل دسترسی در ایران هستند.
  • اپلیکیشن lumen نیز می‌تواند شمارا در تبدیل متن به ویدئو کمک کنند.
  •  نرم‌افزار Kinemaster  می‌تواند شمارا برای زیرنویس گذاشتن و یا اضافه کردن متن زیر ویدئوها کمکتان کند.
  • برنامه CapCut نیز برای حذف پیش‌زمینه فیلم‌ها بدون اینکه از پرده سبز استفاده کنید به کار می رود.

اپلیکیشن برای ویرایش محتوای متنی

  • اپلیکیشن App for type دارای تعداد تنوع فونت بالایی است و برای تایپوگرافی و تولید محتوا استوری اینستاگرام برنامه خوبی است. از مهم‌ترین مزیت‌های این برنامه می‌توان به‌اضافه کردن دست خط خودتان به‌عکس ها اشاره کرد.
  • Speech Texter می‌تواند صدای شمارا تبدیل به متن کند و سرعتتان را در تولید محتوا چند برابر کند.

اپلیکیشن برای ویرایش محتوای صوتی

  • Super Sound ویرایشگر صوتی قدرتمند و رایگان درگوشی‌های اندرید است. می‌توانید محتوای صوتی را برش دهید، صدا را تغییر دهید و …
  • از برنامه دیگر برای ویرایش محتوای صوتی Lexis Audio Editor را میتوان نام برد. می‌توانید نویزهای محیط را کم کنید و فرمت فایلتان را تغییر دهید.

دیگر برنامه‌هایی کاربردی

برنامه‌هایی مثل ساخت لوگو ازجمله Designevo و حتی Canva و یا برنامه‌هایی که برای ساخت تیزرهای تبلیغاتی استفاده می‌شوند مثل quik، pixaloop و video AdKing نیز درروند مدیریت صفحه اینستاگرامتان کمکتان خواهد کرد. در مورد هشتک گذاری نیز اپلیکیشن های متفاوتی وجود دارند ازجمله in Tags، Hashto و Auto hashtags.

از تمامی اپلیکیشن های بالا می‌توانید در انتشار پست و استوری استفاده کنید؛ اما به‌طور اختصاصی چند برنامه در طراحی استوری های اینستاگرام معرفی می‌کنیم.

اپلیکیشن تولید محتوا برای استوری اینستاگرام

از Mostory می‌توانید برای ساخت استوری های متحرک استفاده کنید. Story lab و poster maker و دیگر برنامه‌هایی که در گوگل پلی پیدا خواهید کرد نیز دارای قالب‌های متنوعی برای تولید محتوا هستند.برای دسته بندی و هارمونی در هایلایت ها نیز متوانید از برنامه های گوگل پلی استفاده کنید.

نرم افزار های حرفه ای کامپیوتری برای تولید محتوا اینستاگرام

حال که تصمیم گرفته‌اید حرفه‌ای‌تر ادامه دهید می‌توانید از نرم‌افزارهایی که برای ادیت استفاده می‌شنوند کمک بگیرید. پرکاربردترین این نرم‌افزارها فتوشاپ،پریمیرو افترافکت هستند.

  • فتوشاپ
    هنوز هم وقتی بحث ادیت و ویرایش عکس می‌شود نرم‌افزارهای ادوبی زبان زد هستند. برای کار با نرم‌افزار فتوشاپ نیاز به آموزش دارید. و باکمی تمرین در مهارت خود می‌توانید عکس‌های خود را ویرایش کنید.
  • پریمیر
    نرم‌افزار پریمیر نیز از دیگر خدمات شرکت ادوبی است. از این نرم‌افزار در ویرایش فیلم‌ها استفاده می‌شود.
  • افترافکت
    یکی از نرم افزار تولید محتوا اینستاگرام که در ایجاد جلوه‌های بصری و موشن گرافیک استفاده می‌شود افترافکت است. شرکت سازنده آن ادوبی است و از قدرتمندترین نرم‌افزارهای ساخت انیمیشن و جلوه‌های سینمایی در جهان است. افتر افکت با نرم‌افزارهای دیگر ادوبی که نام بردیم هماهنگی دارد.

تولید محتوا برای پیج لباس

با رشد تکنولوژی . همینطور افزایش دسترسی افراد جامعه به فضای اینترنت، خیلی از کارهای روزمره ی انشان ها مانند خرید کردن به وسیله ی اینترنت انجام می‌شود. خرید آنلاین روزبه‌روز افراد بیشتری را به سمت خود می‌کشاند. در این مقاله ما به آموزش تولید محتوا برای پیج لباس خواهیم پرداخت.

همان‌طور که در مقاله کسب درآمد از تولید محتوا اینستاگرام گفتیم راه دیده شدن در اینستاگرام تولید محتوای باکیفیت است.

پس اگر می‌خواهید یک کسب‌وکار اینترنتی مثل فروش آنلاین پوشاک را شروع کنید و به درآمد بالایی از کسب و کارتان برسید، این مقاله کمکتان خواهد کرد. ما در این مقاله از سری آموزش تولید محتوا در اینستاگرام به ایده برای تولید محتوا پیج لباس خواهیم پرداخت.

تولید محتوا برای پیج لباس

اگر در ابتدای کار هستید

اگر فقط تصمیم گرفته‌اید که فروش اینترنتی در حوزه پوشاک داشته باشید مرحله بعدی شناخت نیاز مخاطبانتان است. بهتر است در ابتدا جزئیات بیشتری را مشخص کنید.

می‌خواهید در چه بخشی از فروش پوشاک فعالیت کنید؟ لباس بچه‌گانه؟ زنانه؟…وقتی از تصمیم نهایی مطمئن شدید در آن حیطه شروع به تولید محتوا کنید. توجه کنید که در ابتدای هر کاری سختی‌هایی وجود دارد پس بهتر است تا زمانی که به شناخت کامل از نیاز مخاطب برسید کمی صبور باشد.

شناخت نیازهای مخاطبان

اگر در اینستاگرام صفحه تجاری دارید، اینستاگرام اطلاعاتی از مخاطبان شما به‌صورت کاملاً رایگان در اختیارتان خواهد گذاشت. اطلاعاتی مثل سن مخاطبان، جنسیت مخطبان شما و… شما در مسیر تولید محتوا برای پیج لباس راهنمایی خواهند کرد.

درواقع شما با این اطلاعات می‌توانید مخاطب و نیازهایش را بشناسید و در راستای جلب نظر و سلیقه آن‌ها محتوا تولید کنید. مثلاً اگر بدانید در حوزه پوشاک زنانه ای که فعالیت دارید، کاربرانتان در رده سنی 25 تا 30 سال هستند محتوای متفاوتی نسبت به گروه‌های سنی 50 سال نیاز است که تولید کنید.

آیا لازم است که به‌صورت پیوسته محتوا تولید کنید؟

میدانید که تولید محتوا در اینستاگرام اهمیت زیادی دارد حال اگر شما درزمینهٔ پوشاک فعالیت می‌کنید باید بدانید تولید محتوا برای پیج لباس اهمیت دوچندان دارد زیرا مخاطب شما نیاز دارد قبل از خرید اطمینان حاصل کند و خود را در آن لباس تصور کند. پس برای فروش بیشتر نیاز است محتوای باکیفیت و پیوسته تولید کنید.

چه محتوایی برای صفحه شما مناسب است؟

محتوایی مناسب است که نیاز کاربران صفحه شمارا برطرف کند. پس این سوال را از خود بپرسید مخاطبان شما چه انتظاری از یک صفحه فروش لباس دارند؟ چه ویژگی‌هایی آن‌ها را مجاب و وسوسه به خرید می‌کند؟ یا اگر شما جای آن‌ها بودید چه انتظاراتی داشتید.

بهتر است از محتواهای تصویری استفاده کنید. هرچقدر کیفیت محتوایی که برای پیج لباس خود تولید می‌کنید بالاتر باشد نظر مخاطب را بیشتر جلب می‌کند و بیشتر کمک به ایده برای پیج پوشاک شما میکند.

چند نکته مهم در تولید محتوا در زمینه پوشاک

  1. اصلی‌ترین دغدغه کاربران هنگام خرید لباس این است که سایز لباسی که می‌خرند اندازه آن‌ها نباشد. برای رفع این نیاز بهتر است اندازه‌های دقیقی از لباس را در توضیحات مربوط به آن بنویسید و یا به کاربران هنگام خرید مشاوره بدهید. همچنین اگر قابلیت این رادارید که سایز هارا تغییر دهید و یا سفارش شخصی‌سازی‌شده بگیرید آن را ذکر کنید.
  2. جزئیاتی مثل جنس پارچه، کاربرد، قیمت و… را حتماً در تولید محتوای خود بیاورید. توجه داشته باشید که هرچقدر به کاربر اطلاعات بیشتری بدهید تجربه خرید لذت‌بخش‌تر و مطمئن‌تری خواهد داشت.
  3. به سؤالات کاربران با روی خوش پاسخ بدهید. هیچ‌کس برای بار دوم سراغ فروشنده‌ای که اخلاقیات را نمی‌شناسد نمی‌رود.
  4. از زاویه‌های مختلف عکس بگیرید. عکس‌ها باید در نور مناسب گرفته شوند و کاملاً به محصولی که می‌فروشید شباهت داشته باشند. پس بهتر است عکس‌هایتان را خیلی روتوش نکنید.
  5. محیط عکاسی شما بهتر است خلوت و تک‌رنگ باشد تا فوکوس مخاطب روی معرفی محصول شما برود.
  6. برای معرفی بیشتر محصول می‌توانید از آن ویدئوهای کوتاه بگیرید.
  7. برای بیشتر دیده شدن صفحه خود از تبلیغات در فضای مجازی استفاده کنید.

از این موارد می‌توانید برای ایده تولید محتوا برای پیج شال و روسری هم استفاده کنید.

ایده برای پیج لباس

  • با توجه به مناسبت‌هایی که در پیش روی شماست محتوای مناسبتی تولید کنید. به‌طور مثال اگر نزدیک به شب یلدا هستیم می‌توانید بیشتر روی لباس‌هایی که در رنگ‌های قرمز و یا سبز هستند تأکید کنید.
  • می‌توانید از اکسسوری برای جذابیت بیشتر در کنار فروش لباس‌های خود استفاده کنید.
  • می‌توانید از ایده فروش لباس‌های ست استفاده کنید. ست مادر دختری، ست اعضای خانواده و…
  • در کنار فروش، محتوای آموزشی تولید کنید. مثلاً در مورد اینکه چه رنگ‌هایی به چه پوستی می‌آیند ویاچه لباسی مناسب اندام‌های گلابی و سیب است و…
  • برای شروع می‌توانید از پیج های فروش دیگر ایده بگیرید ولی عیناً کپی نکنید.
  • هرچقدر خلاقیت بیشتری به خرج دهید و صفحه زیباتری بسازید مخاطب بیشتری نیز جذب می‌کنید. پس به هارمونی صفحه خود توجه کنید.

 ایده تولید محتوا برای پیج لباس کودک

همان طور که در ابتدا مقاله گفته شده بود با رشد تکنولوژی . همینطور افزایش دسترسی افراد جامعه به فضای اینترنت، خیلی از کارهای روزمره ی انسان ها مانند خرید کردن به وسیله ی اینترنت انجام می‌شود و افراد خرید های خود را از طریق وب سایت ها و صفحات پیج اینستاگرام انجام می دهند.

چند مورد که در صفحات پیج کودک باید رعایت شود تا مخاطب خرید بهتر و آسان تری داشته باشد نکات زیر است:

  • جدول سایز بندی مناسب برای سنین مختلف برای راهنمایی والدین
  • استفاده از لباس ها در طرح های متنوع برای تمامی سلیقه ها
  • به کار گیری رنگ های متفاوت
  • ادمین فعال برای پاسخ گویی به سوالات احتمالی کاربران

تولید محتوا پوشاک زنانه

بانوان همیشه دوست دارند در مجالس، زیبا و خاص به نظر برسند و نسبت به آقایان تمایل بیشتری در بروز بودن و خاص بودن لباس هایشان دارند. با توجه به اینکه خیلی از کارهای روزمره ی انسان ها به وسیله ی اینترنت انجام می‌شود وجود پیج هایی که ایده های خاص و نابی در آنها به کار رفته از اهمیت بالایی برخوردار است.چند نکته در مورد تولید محتوا پوشاک زنانه که به بازدید بیشتر صفحه کمک میکند موارد زیر میباشد:
  • نشان دادن مد روز در جاهای مختلف دنیا
  • پیشنهاد استایل‌های خاص مناسب هر قشر مانند دانشجویان و کارمندان و …
  • به کار گیری رنگ های مختلف برای همه سلیقه ها
  • نحوه ست کردن لباس
  • معرفی لباس های ارزان‌قیمت اما جذاب و خاص
  • پوشش مراسم‌های مد و فشن
  • ادمین فعال برای پاسخ گویی به سوالات احتمالی کاربران

تا اینجا مقاله آموختیم که برای تولید محتوا در مورد لباس چه نکاتی را رعایت کنیم تا مخاطب بیشتر جذب شود. ازینکه تا انتها مقاله استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام، ایده تولید محتوا برای اینستاگرام و همین طور تقویم محتوایی اینستاگرام و ایده تولید محتوا پوشاک زنانه همراهی نمودید سپاس گزاریم.

در این مقاله با اپلیکیشن تولید محتوا اینستاگرام مانند اپلیکیشن برای ویرایش عکس و ویدئو، اپلیکیشن برای ویرایش محتوای متنی و صوتی و اپلیکیشن تولید محتوا استوری اینستاگرام آشنا شدیم. همچنین پرکاربرد ترین نرم افزار های حرفه ای کامپیوتری برای تولید محتوا اینستاگرام را نام بردیم. در ادامه ایده تولید محتوا برای پیج لباس کودک و تولید محتوا پوشاک زنانه را بررسی کردیم.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها