70% تخفیف تمدید جشنواره نوروز 1403 برای شروعی تازه
تنظیمات عکس در ایندیزاین

تنظیمات عکس در ایندیزاین + screen mode ایندیزاین

تاریخ انتشار : بهمن ۱, ۱۳۹۸ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۴, ۱۴۰۲ نویسنده : پشتیبانی مکتب تی وی زمان مورد نیاز مطالعه : 32 دقیقه تعداد بازدید : 8.84هزار بازدید

در این سری مقالات آموزش ایندیزاین به بررسی تنظیمات عکس در ایندیزاین و screen mode ایندیزاین و فیت کردن گرافیک‌ها در فریم در برنامه ایندیزاین خواهیم پرداخت.

کیفیت نمایش تصاویر Display Performance در تنظیمات عکس در ایندیزاین

برای تغییر عملکرد نمایش یک تصویر ابتدا در زیر منوی View در قسمت Display Performance  گزینه Settings ، Allow Object-Level Display را انتخاب کنید.

 

تنظیمات عکس در ایندیزاین

 

تصویر وارد شده به سند را انتخاب کنید در اینجا با استفاده از ابزار Selection Tool بر روی تصویر کلیک کنید. می بینید که تصویر به حالت انتخاب درآمده است سپس به منوی Object بروید و در زیر منوی  Display Performance یکی از گزینه های موجود را انتخاب کنید.

می توانید با انتخاب گزینه ی High Quality Display تصویر را در بهترین حالت نمایش دهید با انتخاب گزینه Fast Display  تصویر شما به صورت یک کادر خاکستری نمایش داده می شود این حالت برای اسناد پرتصویر مناسب است و از این طریق می توانید به راحتی میان صفحات خود بدون اینکه با کندی مواجه شوید گشت گذار کنید با انتخاب گزینه Typical Display یک نمای کم کیفیت و سبک طبق تنظیمات پیش فرض از تصویر ارائه می شود تا برای نمایش سریع صفحات دچار مشکل نشوید.

با انتخاب گزینه High Quality Display  کیفیت یا Resolution واقعی تصویر نمایش داده می شود برهمین اساس در صورت انتخاب این Mode نمایش احتمالا جست و جو میان صفحات اسناد سنگین و طولانی کمی کند خواهد شد.

 

انواع گزینه های قابل انتخاب در  Display Performance در تنظیمات عکس در ایندیزاین

 

دوره رایگان آموزش ایندیزاین در نیم ساعت

دوره رایگان آموزش ایندیزاین در نیم ساعت

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره رایگان ایندیزاین در نیم ساعت را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.  





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

برای تعریف و تغییر تنظیمات عکس در ایندیزاین پیش فرض برای نمایش کلیه تصاویر به منوی Edit  رفته از زیر منوی Preferences گزینه Display  Performance  را انتخاب کنید.

 

گزینه Display Performance از زیر منوی Preferences در تنظیمات عکس در ایندیزاین

 

روی لیست Default View کلیک کرده و یکی از حالات نمایش موجود را انتخاب کنید برای اینکه قادر به تنظیم نحوه ی نمایش تک تک تصاویر به دلخواه باشید باید گزینه Preserve Object-Level Display Settings  را تیک بزنید و فعال کنید.

در قسمت Adjust view settings می توانید عملکرد نمایش تصاویر را بسته به نوع آن ها پیکسلی ، برداری و یا شفاف به دلخواه تنظیم کنید با کلیک کردن بر روی دکمه OK کادر را تایید کنید.

 

تنظیم نحوه ی نمایش تک تک تصاویر به دلخواه

در ادامه مقاله تنظیمات عکس در ایندیزاین و screen mode ایندیزاین و فیت کردن گرافیک‌ها در فریم در برنامه ایندیزاین خواهیم داشت:

در نرم افزار InDesign تنظیمات زیادی وجود دارد که می توانید از طریق آن ها بفهمید که سند به چه صورت چاپ خواهد شد شما می توانید اسناد خود را در Mode Normal طراحی کنید و در Mode Preview حالت قبل از چاپ آن را مشاهده کنید.

برای دسترسی به Mode های نمایشی می توانید از سه روش استفاده کنید روش اول به منوی View رفته واز زیر منوی Screen Mode ،Mode نمایشی مورد نظر خود را انتخاب کنید در حال حاضر Mode Normal  فعال است با کلیک بر روی Preview به  Preview Mode یا پیش نمایش قبل از چاپ بروید.

 

 تغییر مدهای نمایشی در گزینه ی تنظیم screen mode ایندیزاین در تنظیمات عکس در ایندیزاین

روش دوم استفاده از نوار اجرااست که با کلیک بر روی گزینه Screen Mode در نوار اجرا می توانید به  Mode های نمایشی دسترسی پیدا کنید مجددا Mode Normal  را از این طریق انتخاب کنید.

 

تغییر مد های نمایشی با استفاده از گزینه Screen Mode در نوار اجرا

 

روش سوم استفاده از نوار ابزار در قسمت پایین نوار ابزار گزینه  Screen Mode قرار گرفته چند لحظه کلیک موس را نگه دارید تا زیر مجموعه آن باز شود حالا می توانید بر روی Mode نمایشی مورد نظر خود کلیک کنید.

 

تنظیمات عکس در ایندیزاین + screen mode ایندیزاین

 

همچنین می توانید با استفاده از کلید میانبر W به Mode نمایشی Preview رفته و با زدن مجددا آن به نمای Normal برگردید دقت کنید در Mode نمایشی Normal خطوط راهنما و یا لبه های فریم ها را مشاهده می کنید.

در صورتی که در Mode نمایشی Preview این خطوط راهنما و لبه ها دیده نمی شوند واین بیانگر این این است که این خطوط چاپ نخواهند شد. لبه های فریم ها فقط زمانی نمایش داده می شوند که بر روی آنها کلیک کنید.

 

تفاوت مدهای نمایشی preview و normal

 

در Preview Mode هم امکان جا به جایی فریم ها وجود دارد اگر از منوی Edit و از زیر منوی Preferences گزینه interface را انتخاب کنید.

 

گزینه interface از زیر منوی Preferences در ایندیزاین

 

وارد بخش تنظیمات رابط کاربری می شوید می توانید با برداشتن تیک Highlight Object Under Selection Tool کاری کنید که دیگر در نمای Preview لبه های فریم ها مشخص نباشند اما این کار توصیه نمی شود.

بهتر است که این لبه ها در نمای Preview قابل مشاهده باشد در نمای Preview در صورتی که در یک جای خالی کلیک کنید مجددا لبه فریمی که فعال کرده بودید مخفی می شود وبا رفتن مجددا بر روی فریم ها و کلیک کردن بر روی آن ها مجددا می توانید لبه  فریم ها را مشاهده کنید.

 

مشخص نبودن لبه های فریم ها با غیر فعال کردن گزینه ی Highlight Object Under Selection Tool

 

یکی دیگر از نماها،نمای Presentation است که می توانید با استفاده از روش های گفته شده آن را فعال کنید همچنین می توانید با استفاده از کلید های ترکیبی Shift+W  به نمای Presentation بروید.

 

نمای Presentation در ایندیزاین

 

 در این حالت همه چیز پنهان می شود و سند در یک صفحه سیاه رنگ نمایش داده می شود و اگر سند چند صفحه ای باشد با کلیک بر روی صفحات می توانید به صفحات بعدی بروید همچنین می توانید با نگه داشتن کلید Shift  وکلیک به صفحات قبلی برگردید با کلید Escape هم می توانید از این نما خارج شوید.

 

ظاهر نرم افزار ایندیزاین با رابط کاری presentation

آموزش ایندیزاین

دوره نرم افزار ایندیزاین از صفر تا صد

ایندیزاین نرم افزار حرفه ای و محبوب از شرکت ادوبی است که در روند چاپ و تولید سند های متنی و گرافیکی کاربرد دارداز این رو افراد زیادی به سمت آموزش ایندیزاین جذب می شوند. ایندیزاین با شاخص های صفحه آرایی خود یک استاندارد جهانی در صنعت چاپ و طراحی به شمار می رود. این برنامه با کنترل خطاهای احتمالی مانع ...

%70 تخفیف
347.000 تومان
104.100 تومان
بررسی و خرید دوره

در ادامه مقاله تنظیمات عکس در ایندیزاین و screen mode ایندیزاین و فیت کردن گرافیک‌ها در فریم در برنامه ایندیزاین خواهیم داشت:

شفاف کردن پس‌زمینه تصاویر در ایندیزاین

در این آموزش ایندیزاین می‌خواهیم به شما آموزش دهیم که چطور یک قسمت از تصویرTransplant یا شفاف می‌شود به‌عنوان‌مثال یک عکسPSD را می‌خواهیم وارد محیط In Design کنیم یک عکسی که با فرمت فایل‌های فتوشاپ است برای این منظور وارد منوی File شوید و دستور Place را اجرا کنید.

 

وارد منوی File شوید و دستور Place را اجرا کنید

 

در مسیر ذخیره‌سازی فایل‌ها، فایل PSD موردنظر را انتخاب کنید وبر روی دکمهOpen کلیک می‌کنیم.

 

فایل PSD موردنظر را انتخاب کنید وبر روی دکمهOpen کلیک می‌کنیم

حالا با درگ کردن به‌وسیله موس کادر تصویر را به‌اندازه دلخواه ترسیم می‌کنیم می‌توانید با استفاده از ابزار Selection Tool کمی تصویر را جابه‌جا کنید دقیقاً در محل موردنظر قرار بدهید.

حالا چیزی که ما در این قسمت لازم داریم یک عکس بدون پس‌زمینه است همان‌طور که می‌بینید تصویر دارای پس‌زمینه است به عبارت دیگر می‌خواهیم پس‌زمینه Transplant یا شفاف شود.

 

ایجاد پس‌زمینه Transplant یا شفاف

قبلاً این افکت به‌وسیله دستورClipping Path انجام می‌شد اماIn Design می‌تواند به‌صورت دیگری هم این کار را انجام دهد بر روی عکس‌ها به گونه کار کند تا به نتایج بهتری دست پیدا کند برای اینکه بتوانید این مطلب را بهتر درک کنید اول روش قدیمی Clipping Path را امتحان می‌کنیم کلید Alt را نگه می‌داریم و بر روی عکس دو بار کلیک می‌کنیم.

برای اینکه بتوانیم با کمک ویژگی Edit Original عکس را در نرم‌افزار فتوشاپ بازکنیم می‌توانید به‌جای اینکه کلید Alt را نگه‌دارید و بر روی تصویر دو بار کلیک کنید، بر روی تصویر یک کلیک راست انجام دهید.

از منوی میانبر بازشده فرمان Edit Original را انتخاب کنید چون این فایل یک فایل PSD فتوشاپی است بلافاصله نرم‌افزار فتوشاپ بازخواهد شد و امکان ویرایش آن در نرم‌افزار Photoshop فراهم می‌شود .

همچنین گزینهEdit With هم وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید که توسط چه نرم‌افزاری فایل را ویرایش کنید مثلاً نرم‌افزارIllustrator یا خود نرم‌افزارIn Design یا نرم‌افزارPhotoshop یا اینکه می‌توانید از قسمت Other نرم‌افزار دیگری را برای ویرایش تصویر انتخاب کنید.

 

انتخاب یک نرم افزار برای برای ویرایش تصویر در ایندیزاین

با نگه‌داشتن کلید Alt بر روی تصویر دو بار کلیک می‌کنیم تا فایل در محیط نرم‌افزار فتوشاپ باز شود حالا به پنل Paths می‌رویم بر روی گزینه My Outline کلیک می‌کنیم و آن را انتخاب می‌کنیم می‌بینید که یک خط مرزی یا Outline بین تصویر و پس‌زمینه وجود دارد با استفاده از ابزار Zoom کمی روی تصویر کلیک می‌کنیم تا حالت Zoom in اتفاق بیفتد تا شما بهتر بتوانید خط مرزی پس‌زمینه و تصویر را ببینید.

 

مشاهده دقیق تر خط مرزی پس‌زمینه و تصویر

In Design می‌تواند این مسیر را داخل عکس تشخص دهد حالا دوباره به In Designبرمی‌گردیم از منوی Object زیر منوی Clipping Path گزینه Options انتخاب می‌کنیم حالا از منوی Type گزینه Path Photoshop را انتخاب می‌کنیم.

از این طریق می‌توانید مسیری را که از طریق فایل فتوشاپ درون In Design مشخص کردیم انتخاب کنیم شما می‌توانید از چند مسیر Path و انتخاب یکی از آن‌ها با عنوان Clipping Path استفاده کنید اما ما در اینجا فقط یک مسیرMy Outline راداریم حالا بر روی دکمهOK کلیک می‌کنیم.

 

از منوی Object زیر منوی Clipping Path گزینه Options انتخاب می‌کنیم

می‌بینید که پس‌زمینه به‌طور کامل برداشته شد حالا با زدن دکمه‌های Ctrl+ + کمی بزرگ‌نمایی را افزایش می‌دهیم اگر که ابزارDirect Selection Tool فعال باشد شما می‌توانید خط مرزی را در اطراف تصویر مشاهده کنید که می‌بینید با خطوط و نقاط قهوه‌ای‌رنگ مشخص‌شده ابزارSelection Tool را انتخاب می‌کنیم اگر که بزرگ‌نمایی را بیشتر کنیم و کمی صفحه را جابه‌جا کنیم با نگه‌داشتن کلیدSpace Bar می‌توانیم صفحه را جابه‌جا کنیم.

مشاهده می‌کنید که لبه‌های تصویر خیلی Sharpe به نظر می‌رسد و خیلی دندانه‌دندانه است و حالت نرم ندارد Clipping Pathمی‌تواند بهتر از این هم عمل کند ولی به نظر راه خوبی نیست چون رسم این خطوط مرزی گاهی پیچیده است.

 همچنین می‌بینید که خیلی Sharpe به نظر می‌رسد و هرچه بزرگ‌نمایی را بیشتر کنیم Sharpe بودن مسیر بیشتر نمایان می‌شود که خودش دلیل کافی است برای اینکه از این روش استفاده نکنیم بنابراین می‌خواهیم یک تکنیک بهتر برای انجام این کار استفاده کنیم.

 

عملکرد Clipping Path در ایندیزاین

حالا با زدن کلیدهایCtrl+ – بزرگ‌نمایی را کاهش می‌دهیم یک‌بار دیگر عکس را با نگه‌داشتن کلید Alt و دو بار کلیک بر روی آن در محیط نرم‌افزار Photoshopباز می‌کنیم این بار از Path استفاده نمی‌کنیم و به‌جای آن به سربرگ Channels می‌رویم برای اینکه مسیر دورهم حذف شود در قسمت پنل Path بر روی قسمت بیرونی یک کلیک می‌کنیم به‌این‌ترتیب مسیر از دور تصویر ناپدید می‌شود.

به پنل Channels می‌رویم در این سربرگ یک کانال از پیش طراحی‌شده به نامAlpha1 وجود دارد برای انتخاب این کانال و Load کردن آن دکمه Ctrl را نگه می‌داریم و روی آن کلیک می‌کنیم همان‌طور که مشاهده می‌کنید خط‌چین‌های در اطراف تصویر انتخاب‌شده ظاهر می‌شود.

 

معرفی پنل Channels در ایندیزاین

 

و نشان می‌دهد که این مسیر Load شده شما می‌توانید این کار را از طریق گزینه‌های پایین هم انجام دهید درواقعLoad Cannels Az Selection با کلیک بر روی آیکون Load Cannels Az Selection می‌توانید کانال Alpha را در حالت انتخاب قرار دهید.

حالا در پنل Layers این کانال انتخابی را به یک ماسک تبدیل می‌کنیم درواقع یک ماسک با لبه‌های نرم ما برای این کار به منویLayer می‌رویم و از زیر منوی Layer Mask گزینهReveal Selection را انتخاب می‌کنیم.

 

به منویLayer می‌رویم و از زیر منوی Layer Mask گزینهReveal Selection را انتخاب می‌کنیم

 

اگر با فتوشاپ کارکرده باشید حتماً با این گزینه‌ها و صفحات شطرنجی آشنا خواهید بود نمای شطرنجی نشان‌دهنده شفاف یاTransplant بودن این قسمت‌هاست یعنی هیچ آیتمی در این قسمت‌ها وجود ندارد و تصویر در پشت این قسمت دیده خواهد شد.

حالا Document را از منوی File ذخیره می‌کنیم بر روی فرمان Save کلیک می‌کنیم بعد از ذخیره کردن هم فایل را می‌بندیم حالا در محیط In Design گزینه Clipping Pathرا غیرفعال می‌کنیم برای این منظور به منوی Object می‌رویم و از زیرمنوی Clipping Path Options را انتخاب می‌کنیم در منوی Type گزینهNone را انتخاب می‌کنیم سپس بر روی دکمه OK کلیک می‌کنیم.

 

در منوی Type گزینهNone را انتخاب می‌کنیم

اگر این کار را انجام ندهیم هر دو حالت را باهم خواهیم داشت و ممکن است که نتیجه مطلوب حاصل نشود ممکن است که در برخی از موارد هر دو حالت مشابه باشند ولی وقتی‌که بزرگ‌نمایی انجام شود تغییرات را حس می‌کنید و می‌بینید که لبه‌های مسیر خیلی نرم‌تر و هموارتر هستند با زدن کلیدهای Ctrl+ + کمی بزرگ‌نمایی را افزایش می‌دهیم.

نکته دیگری که می‌خواهیم به آن اشاره‌کنیم این است که به‌صورت کلی خوب است که متن روی افکت Transplant باشد مثلاً اگر که ما می‌خواهیم آن را در قسمت دیگری از صفحه قرار دهیم بهتر است که متن در روی آن قرار بگیرد با استفاده از ابزار Selection متن را انتخاب می‌کنیم برای حرکت دادن متن به سطح بالاتر از منوی Object زیر منویArrange گزینه‌یBring to Front را انتخاب می‌کنیم اجرای این فرمان باعث می‌شود که متن به بالاترین سطح منتقل شود.

اگر متن روی یک صفحه تیره‌ای قرار بگیرد و متن هم‌رنگ تیره‌ای داشته باشد به‌خوبی دیده نمی‌شود و باید متن را به قسمت دیگری از تصویر جابه‌جا کنید دلیل این کار علاوه بر بهتر خوانده شدن متن این است که گاهی متن در اطراف افکت Transplant see ،Bold تر و ضخیم‌تر می‌شود.

 برای اینکه این اتفاق نیفتد بهتر است که متن روی افکت و عکس قرار بگیرد In Design می‌تواند این ویژگی را برای فایل‌های Photoshop ،PDF وAdobe Illustarator تشخیص بدهد و اجرا کند این ویژگی یکی از ویژگی‌های پرکاربرد In Design است و امکان افزودن تصاویر زیبا را به In Design فراهم می‌کند.

 

شفاف کردن پس‌زمینه تصاویر

در ادامه مقاله تنظیمات عکس در ایندیزاین و screen mode ایندیزاین و فیت کردن گرافیک‌ها در فریم در برنامه ایندیزاین خواهیم داشت:

 

فیت کردن گرافیک‌ها در فریم در برنامه ایندیزاین

در این مقاله از آموزش ایندیزاین به فیت کردن گرافیک‌ها در فریم در برنامه ایندیزاین خواهیم پرداخت. به‌طورمعمول هنگام جای گرفتن تصاویر در داخل کادرها یا تصویر بزرگ‌تر از کادر و یا کادر بزرگ‌تر از تصویر برنامه In Design با ارائه دستورات تناسب Fitting در منوی Object شمارا قادر می‌سازد که به‌راحتی کادر را Fit تصویر کنید و یا تصویر را دقیقاً هم‌اندازه کادر متناسب با ارتفاع کادر متناسب با طول کادر و یا در مرکز کادر قرار بدهید. به طور مثال در این قسمت می‌خواهیم یک فریم گرافیکی را در یک قسمت از صفحه ایجاد کنیم.

 

ایجاد یک فریم گرافیکی در صفحه ایندیزاین

 

و یک تصویر را با دستور Place در آن جایگزین کنیم. کمی با استفاده از کلیدهای Ctrl و + بزرگ‌نمایی را بر روی صفحه زیاد می‌کنیم سپس با نگه‌داشتن کلید SpaceBar زمانی که ابزار تبدیل به ابزارHand می‌شود کمی صفحه را جابه‌جا می‌کنیم. در ادامه بیشتر با فیت کردن گرافیک ها در فریم Frame Fitting در نرم افزار ادوبی ایندیزاین آشنا می شوید.

 

جابه جا کردن صفحه در ایندیزاین

کاربرد فرمان Place در فیت کردن گرافیک‌ها در فریم در برنامه ایندیزاین

از نوار ابزار، ابزار Rectangle Frame را انتخاب می‌کنیم و  طبق مقاله فیت کردن گرافیک‌ها در فریم در برنامه ایندیزاین در قسمت موردنظر فریم گرافیکی دلخواه را ترسیم می‌کنیم پس از ترسیم فریم گرافیکی به منوی فایل می‌رویم و فرمان Place را اجرا می‌کنیم. می‌توانید از کلیدهای ترکیبی Ctrl+D هم استفاده کنید.

 

استفاده از ابزارRectangle Frame در ایندیزاین

 

در مسیر ذخیره‌سازی فایل‌ها فایل موردنظر را انتخاب می‌کنیم و بر روی دکمه Open کلیک کنید. می‌بینید که نتیجه مطابق با میل شما نیست و تصویر در کار یا فریم گرافیکی Fit نشده و درحالی‌که ابزار Selection Tool انتخاب شده است روی فریم گرافیکی دو بار کلیک کنید یا اینکه می‌توانید با بردن نشانگر موس به مرکز کادر زمانی که نشانگر تبدیل به یک علامت دست می‌شود بر روی آن کلیک کنید تا تصویر در داخل کادر انتخاب شود.

حال می‌بینید که فریم قهوه‌ای‌ رنگ که مربوط به تصویر است در داخل کادر انتخاب‌ شده کمی بزرگ‌نمایی را با زدن کلیدهای Ctrl و – کم کنید تا بتوانید بهتر مشاهده کنید. به ادامه مقاله فیت کردن گرافیک‌ها در فریم در برنامه ایندیزاین توجه کنید.

کاهش بزرگنمایی صفحه ایندیزاین

رفتن به منوی Object

این فریم مربوط به تصویر است که می‌بینید که از فریم گرافیکی خیلی بزرگ‌تر است حالا می‌خواهیم شمارا با یکی از ویژگی‌های کارآمد برنامه برای Fit کردن عکس بافریم بعد از Im Port کردن آن و تطبیق تصاویر در ایندیزاین آشنا کنیم. همان‌طور که گفته شد اسم این ویژگی Fitting است که می‌توانید آن را از منوی Object فراخوانی کنید به منوی Object بروید و وارد زیر منوی Fitting شوید.

5ویژگی مختلف منوی Fitting در تطبیق تصاویر در ایندیزاین

در این بخش از مقاله فیت کردن گرافیک‌ها در فریم در برنامه ایندیزاین به شرح  5 گزینه منو fitting می پردازیم.

1. گزینه Fill Frame Proportionally

این گزینه باعث می‌شود که تصویر با رعایت نسبت ابعادی به‌گونه‌ای تغییر اندازه پیدا کند که تمام فضای کادر اشغال شود در این حالت ممکن است که بخشی از تصویر هم در خارج از کادر قرار بگیرد گزینهFrame Proportionally Fill را انتخاب می‌کنیم.

 

انتخاب گزینهFrame Proportionally Fill

همان‌طور که در آموزش فیت کردن گرافیک‌ها در فریم در برنامه ایندیزاین  مشاهده می‌کنید تصویر با رعایت نسبت ابعادی فریم را پر کرد درحالی‌که بخشی از آن در خارج از فریم قرارگرفته و Crop شده با زدن کلیدهای ترکیبی Ctrl+Z عملیات انجام‌شده را لغو می‌کنیم.

مجدداً به زیرمنوی Fitting می‌رویم این بار بر روی کادر کلیک راست می‌کنیم و به زیر منوی Fitting از این طریق دسترسی پیدا می‌کنیم. بنابراین می‌توانیم از طریق کلیک راست هم به فرامین Fitting دسترسی داشته باشیم.

2. گزینه Fit Content Proportionally

با انتخاب این گزینه تصویر با رعایت نسبت ابعادی بزرگ یا کوچک می‌شود درواقع مقیاس عکس را طوری بالا و پایین می‌برد تا بتواند درون فریم Fit شود و درعین‌حال مطمئن شود که هیچ قسمتی از عکس Crop نشده باشد در این حالت هم تناسب طول و عرض همان‌طور که گفته شد هنگام بزرگ یا کوچک شدن عکس حفظ می‌شود و عکس The Frame نخواهد شد.

 

نحوه دسترسی و عملکرد فرامین Fitting در ایندیزاین

 

طبق این تصویر از آموزش فیت کردن گرافیک‌ها در فریم در برنامه ایندیزاین به‌ همین ترتیب داخل کادر Fit می‌شود و بخش‌هایی از کادر هم خالی باقی‌مانده کلیدهای Ctrl+Z را می‌زنیم و عملیات انجام‌شده را لغو می‌کنیم مجدداً به زیر منوی Fitting می‌رویم.

3. گزینه Fit Frame to Content

این گزینه باعث در آموزش فیت کردن تصاویر در ایندیزاین می‌شود که اندازه فریم با سایز فعلی تصویر منطبق با آن تغییر کند که در این مثال فریم باید خیلی بزرگ شود چون اندازه تصویر بزرگ است ما این فرمان را اجرا می‌کنیم می‌بینید که کادر دقیقاً هم‌اندازه تصویر می‌شود و اندازه آن خیلی بزرگ می‌شود عملیات انجام‌شده را لغو می‌کنیم. در دو گزینه نهایی از این بخش مقاله فیت کردن گرافیک‌ها در فریم در برنامه ایندیزاین همراه ما باشید.

 

اندازه فریم در ایندیزاین با سایز فعلی تصویر منطبق با آن تغییر کند

 4. گزینه Fit Content to Frame

گزینه چهارم از این بخش مقاله فیت کردن گرافیک‌ها در فریم در برنامه ایندیزاین، گزینه Fit Content to Frame می باشد. با اجرای این فرمان برعکس فرمان قبلی تصویر دقیقاً هم‌اندازه کادر می‌شود حتی اگر باعث شود این تغییر بدون حفظ تناسب انجام شود می‌بینید که با اجرای این فرمان تصویر دقیقاً هم‌اندازه کادر می‌شود و نسبت ابعادی آن‌هم به هم می‌خورد و کمی عکس The Frame خواهد شد.

 

فرمان Fit Content to Frame که باعث هم اندازه شدن تصویر با کادر میشود

5. گزینه Center Content

با انتخاب این گزینه فیت کردن تصاویر در ایندیزاین، تصویر در قسمت مرکزی فریم قرارمی گیرد ما در این قسمت می‌خواهیم گزینه Fit Content Proportionallyرا انتخاب کنیم با انتخاب این فرمان‌ همان‌طور که قبلاً مشاهده کردید تصویر با رعایت نسبت ابعادی و متناسب با کادر بزرگ یا کوچک می‌شود حالا می‌بینید که در این قسمت کمی فضای خالی در اطراف فریم باقی‌مانده چون همان‌طور که گفته شد این ویژگی عکس را Crop نمی‌کند.

 

قرار دادن تصویر در قسمت مرکزی فریم

 

برای اینکه فریم هم با عکس Fit شود می‌توانیم این بار فرمان Fit Frame to Content اجرا کنید با کلیک راست وارد زیر منوی Fitting می‌شویم و فرمان Fit Frame to Content را اجرا می‌کنیم ملاحظه می‌کنید که عکس و فریم دقیقاً هم‌اندازه شدند گاهی اوقات می‌بینیم که موقع جابه‌جایی و سریع کار کردن فریم عکس انتخاب می‌شود و داخل فریم جابه‌جا می‌شود در اینجا اجرای فرمان Center Content به کار می‌آید.

در اینجا بر روی فریم کلیک راست می‌کنیم و از زیر منوی Fitting،فرمان Center Content را انتخاب می‌کنیم می‌بینید که با اجرای این فرمان عکس مجدداً به مرکز فریم منتقل می‌شود حالا می‌خواهیم یک نمونه دیگر از Fit کردن را به شما آموزش دهیم.

مثلاً فرض کنید فریمی در قسمت دیگری از صفحه ترسیم‌شده کمی صفحه را با نگه‌داشتن دکمه SpaceBar جابه‌جا می‌کنیم با زدن کلیدهای ترکیبی Ctrl+D فرمان Place را اجرا می‌کنیم تصویر جدید را انتخاب می‌کنیم و بر روی دکمه Open کلیک می‌کنیم.

 

جابه جایی تصویر قبل و وارد کردن تصویر جدید داخل ایندیزاین

 

درحالی‌که ابزار Selection Tool انتخاب است بر روی کادر کلیک راست می‌کنیم از زیر منوی Fittingفرمان Frame Proportionally Fill را انتخاب می‌کنیم حالا می‌بینیم که عکس فریم را پر می‌کند حتی اگر مقداری از آن بیرون برود می‌بینید که در اینجا بخشی از قسمت بالا و پایین عکس Crop شده اما اگر که بخواهیم عکس دیگری را در این فریم قرار بدهیم چه اتفاقی می‌افتد یا اگر که بخواهیم اندازه فریم را تغییر بدهیم چه اتفاقی می‌افتد.

 

فرمان Frame Proportionally Fill در ایندیزاین

آموزش تطبیق خودکار در ایندیزاین

کمی اندازه فریم را تغییر می‌دهیم مثلاً آن را بزرگ‌تر می‌کنیم حالا اگر که قرار باشد که هر دفعه فرمان را اجرا کنیم برای اینکه بتوانیم تصویر را در داخل فریم Fit بکنیم این کار خیلی خسته‌کننده است In Design در این حالت یک ویژگی در اختیار کاربران قرار داده است به نام Auto-Fit که با زدن تیک این گزینه به‌طور خودکار تصویر بافریم Fit می‌شود.

بنابراین هر بار که اندازه فریم تغییر کند به‌صورت خودکار اندازه تصویر بافریم بر اساس آخرین وضعیت Fit می‌شود برای اینکه گزینه Auto-Fit را به آن دسترسی داشته باشیم بر روی فریم کلیک راست می‌کنیم و به زیر منوی Fitting می‌رویم گزینه Frame Fitting Options را انتخاب می‌کنیم.

 

گزینه Frame Fitting Options در ایندیزاین در فیت کردن گرافیک‌ها در فریم در برنامه ایندیزاین

 

مشاهده می‌کنید که در کادر محاوره‌ای Frame Fitting Options در قسمت بالا گزینه Auto-Fit قرارگرفته این گزینه را تیک می‌زنیم وبر روی دکمه OK کلیک می‌کنیم.

 

فعال کردن گزینه Auto-Fit در فیت کردن گرافیک‌ها در فریم در برنامه ایندیزاین

 

مجدداً فرمان Frame Proportionally Fill را مطابق فیت کردن گرافیک‌ها در فریم در برنامه ایندیزاین انتخاب می‌کنیم حالا اگر که کادر را تغییر اندازه بدهیم می‌بینید که با تغییر اندازه کادر به‌صورت خودکار اندازه تصویر هم بر اساس آخرین وضعیت که همان گزینه Fill Frame Proportionally بود تغییر می‌کند و تنظیم می‌شود.

 

به‌صورت خودکار اندازه تصویر بر اساس آخرین وضعیت تغییر میکند در فیت کردن گرافیک‌ها در فریم در برنامه ایندیزاین

 

حالا اگر که عکس را عوض کنیم بازهم می‌بینید که فریم را پر می‌کند برای این منظور به منوی فایل می‌رویم و فرمان Place را اجرا می‌کنیم تصویر جدید را انتخاب می‌کنیم درحالی‌که گزینه Replace Selected Item تیک خورده و فعال است بر روی دکمهOpen کلیک می‌کنیم می‌بینید که عکس فریم را به‌صورت خودکار پر می‌کند بنابراین این حالت به‌خصوص هنگام Layout کردن سریع سندها وTemplates ها خیلی کاربرد دارد.

واردکردن گرافیک‌ در نرم افزار ادوبی ایندیزاین

در این آموزش ایندیزاین به شما چگونه واردکردن گرافیک‌ در نرم افزار ادوبی ایندیزاین را نشان می‌دهیم و خواهید دید که چگونه می‌توانیم به کمک دستورPlace تصاویر ساخته‌شده با نرم‌افزارIllustarator فایل‌های فتوشاپی،Pdf و یا تصاویری با فرمت Jpg ،EPF ،Tif را که در سیستم موجود است به داخل صفحه In Design بیاورید. درواقع با نحوه درج تصویر در ایندیزاین آشنا خواهید شد.

کاربرد فرمان place در واردکردن گرافیک‌ در نرم افزار ادوبی ایندیزاین

روش اصولی واردکردن تصاویر در InDesign (place graphics در نرم افزار ایندیزاین) استفاده از فرمان Place است برای دسترسی به این فرمان به منوی فایل بروید و فرمانPlace را اجرا کنید.می‌توانید از کلیدهای میانبرCtrl+D هم برای اجرای کردن فرمان Place استفاده کنید.

 

اجرای کردن فرمانPlace در ایندیزاین

 

با اجرای فرمان Place طبق مقاله واردکردن گرافیک‌ در نرم افزار ادوبی ایندیزاین کادر محاوره‌ای Place باز می‌شود که شما باید در این کادر مسیر ذخیره‌سازی فایل‌های تصویری موردنظر خود را بازکنید بر روی فایلی که در اینجا با فرمت Illustarator است کلیک کنید فایل 1.ai را انتخاب می‌کنیم دقت کنید که این گزینه‌ها تیک نخورده باشد بر روی دکمه Open کلیک می‌کنیم.

 

کادر محاوره‌ای Place در ایندیزاین

 

فایل‌های Illustarator به‌راحتی توسط ایندیزاین Import می‌شود بعد از انتخاب عکس و کلیک بر روی Open برنامه عکس را Import می‌کند وهمان‌طور که مشاهده می‌کنید نشانگر موس تغییر شکل پیدا می‌کند و به نشانگر Place تبدیل می‌شود.

مهم است که قبل ازPlace کردن وضعیت نشانگرPlace را چک کنید برای اینکه اطلاعاتی را در مورد اینکه چه اتفاقی قرار است بیفتد را به ما می‌دهد در حال حاضر نشانگر شبیه یک علامت چرخان مارپیچ که نشان می‌دهد فایل یک فایلAcrobat یا Illustarator است.

در این بخش از واردکردن گرافیک‌ در نرم افزار ادوبی ایندیزاین ، گوشه‌ی نشانگر Place دوتا خط‌چین مستقیم وجود دارد که به این معنی است که موقعِ کلیک کردن یک فریم جدید ایجاد می‌شود.

اما اگر که آن را به داخل یک فریمی که از قبل ترسیم‌شده ببرید مثل فریمی که ملاحظه می‌کنید می‌بینید که نشانگرPlace تغییر شکل پیدا می‌کند و به دو تا پرانتز خط‌چین تبدیل می‌شود که نشان می‌دهد که تصویر با یک کلیک در داخل فریم قرار می‌گیرد.

کلید Space Bar را نگه‌دارید تا نشانگر موس تبدیل به ابزار Hand شود تا بتوانید با درگ کردن کمی صفحه را جابه‌جا کنید به قسمت خالی از صفحه بروید با کلیک و درگ یک فریم جدید ایجاد کنید و عکس را در داخل آن قرار دهید حالا می‌توانید آن را در جای دقیق خودش قرار دهید ابزار Selection Tool را انتخاب کنید. در ادامه مقاله واردکردن گرافیک‌ در نرم افزار ادوبی ایندیزاین همراه ما باشید.

 

ایجاد فریم جدید و وارد کردن تصاویر در ایندیزاین

 

و شما می‌توانید به‌راحتی فریم آبی را بگیرید و درگ کنید و آن را در جای درگ خودش قرار دهید حالا مجدد به منوی File بروید و فرمان Place را اجرا کنید می‌توانید کلیدهای ترکیبی Ctrl+D را هم برای باز کردن کادر محاوره‌ای Place فشار دهید گزینه Replace Selected Item را تیک بزنید و فعال کنید باید دقت کنید که اگر قصد دارید که تصویر داخل کادر انتخابی را با یک تصویر جدید جایگزین کنید.

پس حتماً باید فریم آن انتخاب‌شده باشد ملاحظه می‌کنید که بر روی صفحه فریم انتخاب است و تیک گزینه Replace Selected Itemهم فعال است حالا تصویری که می‌خواهید جایگزین کنید را انتخاب کنید و بر روی گزینه Open کلیک کنید. نتیجه را در ادامه مقاله واردکردن گرافیک‌ در نرم افزار ادوبی ایندیزاین دنبال کنید.

 

گزینه گزینهReplace Selected Item و جایگذین کردن تصاویر در ایندیزاین

 

ملاحظه می‌کنید که تصویر قبلی در مقاله واردکردن گرافیک‌ در نرم افزار ادوبی ایندیزاین حذف شد و تصویر جدید جایگزین تصویر قبلی شد حالا وارد سندی که قبلاً باز کردید و در قسمت بالای نرم‌افزار فعال است شوید و مجدد فرمان Place را اجرا کنید.

یکی از تصاویری که فرمت JPG دارند را انتخاب کنید و تیک گزینه Replace Selected Item راهم بردارید مشاهده می‌کنید که هیچ فریمی هم بر روی صفحه قرار نگرفته هیچ فریمی فعال نیست حالا بر روی دکمه Open کلیک کنید نشانگر موس تبدیل به نشانگر Place می‌شود.

حال اگر که یک کلیک انجام دهید یعنی فقط یک کلیک چپ‌روی صفحه انجام دهید فریمی به‌اندازه تصویر ایجاد می‌شود تصویر در داخل آن قرار می‌گیرد حالا می‌توانید با درگ کردن تصویر آن را درجای موردنظر قرار دهید با استفاده از ابزار Selection Tool تصویر را به محل موردنظر خود آن ببرید مشاهده می‌کنید که تصویر کمی از اندازه صفحه بزرگ‌تر است.

 

ایجاد فریمی به‌اندازه تصویر در ایندیزاین

 

اگر که بخواهید تصویر را کوچک‌تر کنید با نگه‌داشتن کلید Alt+Shift می‌توانید اندازه فریم را از گوشه‌ها نسبت به مرکز تغییر دهید و کوچک‌تر کنید اما ملاحظه می‌کنید که فقط اندازه فریم آبی‌رنگ تغییر می‌کند تصویر داخل آن تغییر اندازه نمی‌دهد اگر که بخواهیم هم‌زمان با کوچک‌تر شدن فریم تصویر هم‌تغییر کند و متناسب با فریم کوچک و یا بزرگ شود باید کلیدهای Ctrl+Shift را نگه‌دارید.

و چنانچه بخواهید این کار نسبت به مرکز انجام شود باید Alt+Ctrl+Shift را باهم نگه‌دارید ملاحظه می‌کنید که هم‌زمان تصویر و فریم نسبت به مرکز تغییر اندازه می‌دهد سپس آن را با استفاده از ابزار Selection Tool جابه‌جا کنید و در محل موردنظر خود آن قرار دهید. به ادامه مقاله واردکردن گرافیک‌ در نرم افزار ادوبی ایندیزاین توجه کنید.

 

تغییر اندازه هم‌زمان تصویر و فریم نسبت به مرکز در برنامه ایندیزاین

 

در این مرحله از مقاله واردکردن گرافیک‌ در نرم افزار ادوبی ایندیزاین (place graphics در نرم افزار ایندیزاین) حالا می‌خواهیم با روش دیگری تصویر دیگری را به داخل In Design وارد کنیم ابتدا پنجره My Computer را بازکرده و مسیر ذخیره‌سازی فایل‌های تصویر در این قسمت بازشده حالا می‌توانید تصویر موردنظر را انتخاب کنید و به‌وسیله درگ کردن و کشیدن آن به داخل سند In Design کارPlate را انجام دهید.

می‌بینید که به‌محض ورود نشانگر به داخل سند شکل آن تغییر می‌کند و تصویر به‌صورت خودکار در کنار آن قرار می‌گیرد می‌بینید که به این صورت تبدیل شد حالا می‌توانید کلیک را درگ کنید و تصاویر را به این صورت Place کنید.

 

وارد کردن تصاویر به داخل In Design

 

در واردکردن گرافیک‌ در نرم افزار ادوبی ایندیزاین می‌بینید که نمی‌توانید آن را به هراندازه که می‌خواهید دربیاورید درواقع طول و عرض کادر متناسب با اندازه تصویر تغییر می‌کند حالا می‌خواهیم تصویر دیگری را در صفحه بعدی وارد کنیم با فشردن کلیدهای Alt+PgDn به صفحه بعدی می‌رویم می‌بینید که فریم‌های گرافیکی خالی در صفحه وجود دارد که باید با تصاویر موردنظر پر شوند حالا می‌خواهیم کلیه فریم‌ها را به‌صورت هم‌زمان پرکنیم.

 

پر کردن کلیه فریم‌ها را به‌صورت هم‌زمان در ایندیزاین

 

place graphics در نرم افزار ایندیزاین

فرمان Place را در این مرحله از مقاله واردکردن گرافیک‌ در نرم افزار ادوبی ایندیزاین، اجرا کنید با زدن کلیدهای Ctrl+D به مسیر ذخیره‌سازی تصاویر بروید و در آنجا تصاویر موردنظر را انتخاب کنید با نگه‌داشتن کلید Ctrl تصاویری که می‌خواهید در داخل فریم‌ها قرار دهید را انتخاب کنید.

سپس بر روی دکمه Open کلیک کنید همه‌ی نمونه‌های انتخابی به نشانگرPlace اضافه می‌شود و می‌بینید که کنار نشانگر Place تعداد عکس‌هایی که Place شده نمایش داده می‌شود که در اینجا تعداد عکس‌ها6 تا است و در داخل یک پرانتز کوچک شما عدد 6 را در کنار نشانگر Place مشاهده می‌کنید.

برای حرکت بین تصاویر چون می‌بینید که اولین تصویر این است و ممکن است که بخواهید در کادر بالا اولین تصویر را قرار دهید ولی درواقع تصویری که قرار است در این کادر قرار بگیرد این تصویر نباشد و اگر بخواهید آن را جابه‌جا کنید با تصاویر دیگر برای اینکه بتوانید بین تصاویر حرکت کنید و آن‌ها را تغییر دهید می‌توانید از کلیدهای جهتی صفحه‌کلید استفاده کنید با زدن کلید سمت چپ می‌بینید که به آخرین تصاویر می‌روید و می‌توانید با زدن کلید سمت راست به تصویر بعدی منتقل شوید.

بنابراین پس‌ازاینکه تصویر موردنظر را طبق واردکردن گرافیک‌ در نرم افزار ادوبی ایندیزاین انتخاب کردید می‌توانید روی فریم موردنظر یک کلید انجام دهید تا تصویر در داخل فریم قرار بگیرد و همین‌طور ادامه دهید تا فریم‌ها پر شوند مثلاً برای هر فریم یک تصویر قرار بگیرد بعد با کلیدهای جهت‌نما تصاویر را تغییر دهید بر روی هر فریم انجام دهید تا آخر اگر که بخواهید تصویری را که در داخل فریم است با تصویری که در داخل فریم دیگر است جایگزین کنید.

می‌توانید کلید Alt را نگه‌دارید و مجدد بر روی فریم کلیک کنید می‌بینید که عمل جایگزینی انجام شد عکس قبلی حذف شد و عکس جدید جایگزین عکس قبلی شد پس با نگه‌داشتن کلید Alt و کلیک مجدد بر روی فریمی که حاوی عکس است شما می‌توانید تصویر جدید را جایگزین تصویر قبلی کنید حالا می‌خواهیم چند تصویر دیگر را هم به‌صورت Grids کنار هم قرار دهیم.

 

قرار دارن تصاویر به‌صورت Gridsکنار هم در محیط ایندیزاین

 

مجدد طبق واردکردن گرافیک‌ در نرم افزار ادوبی ایندیزاین به منوی File بروید و فرمان Place را اجرا کنید چهارتا تصویر را انتخاب کنید با نگه‌داشتن کلید Ctrl چهار تصویر را انتخاب کنید بر روی دکمه Open کلیک کنید در اینجا عرض اهمیتی ندارد و فقط ارتفاع مهم درحالی‌که دکمه موس را پایین نگه می‌دارید و کلید جهتی بالا را فشار می‌دهید.

می‌بینید به این صورت دکمه سمت چپ موس را نگه‌دارید و کلید جهتی بالا را یک‌بار بزنید اگر دو بار بزنید یک ستون با سه فریم خواهید داشت اگر دو بار دیگر هم‌فشار دهید یک ستون با چهار فریم خواهید داشت.

بنابراین از کلید جهتی بالا برای اضافه کردن فریم‌ها به‌صورت عمودی استفاده می‌شود اگر که کلید جهتی سمت راست را فشار دهید این فریم به یک Gridsبا دو ستون تبدیل می‌شود و کلید جهتی سمت چپ برای بازگشت به حالت تک‌ستونی می‌تواند استفاده شود کلید جهتی سمت پایین هم می‌تواند مجدد تعداد فریم‌هایی داخل ستون را کاهش دهد.

طبق مقاله واردکردن گرافیک‌ در نرم افزار ادوبی ایندیزاین می‌بینید که با زدن کلید جهتی سمت پایین دیگر شما یک ستون‌ دارید اگر که کلید جهتی سمت بالا را مجدد بزنید یک ستون با دو فریم دوباره بزنید.

یک ستون با سه فریم بار دیگر یک ستون با چهار فریم کمی اندازه آن را افزایش دهید و به‌این‌ترتیب دکمه موس را رها کنید مشاهده می‌کنید که هم‌زمان تصاویر در داخل فریم‌هایی که به این صورت تنظیم شد قرار گرفت و Place شد. در ادامه بیشتر با مراحل درج تصویر در ایندیزاین آشنا می شوید.

 

واردکردن گرافیک‌ها در برنامه ایندیزاین

 

در مورد تنظیم اندازه‌های تصاویر در مقاله واردکردن گرافیک‌ در نرم افزار ادوبی ایندیزاین چون می‌بینید که تصاویر در داخل فریم‌ها Fit نیستند و هم‌اندازه با اندازه فریم‌ها نیستند.

مثلاً تصویری که در داخل فریم Fit نشده و هم‌اندازه با این فریم نیست در مورد تنظیم اندازه‌های تصاویر در آموزش‌های بعدی خواهیم گفت روی PaceBar کلیک کنید تا همه‌ی آیتم‌ها از حالت انتخاب خارج شود مجدد به منوی File بروید و فرمان Place را اجرا کنید.

حالا یک فایلPDF را انتخاب کنید در اینجا یک فایلPDF چندصفحه‌ای داریم می‌تواند یک فایلIllustarator باشد که چندین Artbird دارد یا می‌توانید یک فایل Psdفتوشاپ باشد که از لایه‌های مختلف تشکیل‌شده گزینه Show ImPort Options را تیک بزنید سپس بر روی دکمه Openکلیک کنید. به مرحله بعد از مقاله واردکردن گرافیک‌ در نرم افزار ادوبی ایندیزاین توجه کنید.

 

کاربرد گزینه ی گزینهShow ImPort Options در ایندیزاین

 

طبق واردکردن گرافیک‌ در نرم افزار ادوبی ایندیزاین ، این کار باعث می‌شود که کادر محاوره‌ایPDF Place باز شود که در این قسمت شما می‌توانید پیش‌نمایش صفحات را در داخل Preview ببینید با کلیک بر روی آیکون موردنظر به صفحه بعدی بروید با کلیک کردن بر روی آیکون دیگر به آخرین صفحه و با کلیک کردن بر روی این آیکون به اولین صفحه برگردید.

بنابراین با این آیکون‌ها می‌توانید صفحات را به سمت جلو و عقب مرور کنید و در قسمت پیش‌نمایش آن‌ها را ببینید و انتخاب کنید در قسمت Pages می‌توانید مشخص کنید که کدام صفحات Place شود و در داخل In Design قرار بگیرد.

در حالت پیش‌فرض وارد کردن گرافیک در ایندیزاین، گزینه Previewed Page تیک دارد که درواقع نشان می‌دهد که صفحه‌ای در حال حاضر در قسمت Preview نمایش داده می‌شود تنها همین صفحه در داخل In Design ، ImPort می‌شود اما طبق واردکردن گرافیک‌ در نرم افزار ادوبی ایندیزاین اگر گزینهAll تیک بخورد می‌توانید کلید صفحات PDF را به داخل InDesign ببرید و اگر که گزینه Range را انتخاب کنیدRange صفحات مشخصی را در این قسمت تعیین کنید.

مثلاً بگوییم که در صفحه 1 تا 10 و صفحه20 با کلیک بر روی دکمه OK می‌بینیم که صفحات 1تا 10 و صفحه 20 داخل In Design Place خواهد شد گزینه Previewed Page را انتخاب کنید یا می‌توانید گزینه Range را مشخص کنید اما Range کمتری را مشخص کنید.5 تا1 حالا بر روی دکمه OK کلیک کنید.

 

انتخاب گزینه Previewed Page در ایندیزاین

 

می‌بینید که نشانگر موس تبدیل می‌شود به نشانگر Place شما می‌توانید صفحات جدید را درپنل Pages به‌این‌ترتیب اضافه کنید و حالا با اضافه صفحات جدید به‌این‌ترتیب آن‌ها را در صفحه درگ کنید و قرار دهید و به همین ترتیب صفحات را در داخل صفحات InDesign وارد کنید.

همان‌طور که ملاحظه می‌کنید اندازه صفحات با سایزی که برای این سند In Design بازشده یکسان نیست به همین دلیل موقع درگ کردن می‌بینید که اندازه آن بزرگ‌تر از سایز صفحات می‌شود.

شما می‌توانید برای آوردن تصاویر به محیط سند InDesign طبق مقاله واردکردن گرافیک‌ در نرم افزار ادوبی ایندیزاین آن‌ها را به‌وسیله موس بگیرید و با Drag and drop داخل سند Place کنید و یا اینکه مستقیماً از درون محیط نرم‌افزارهایی مثل فتوشاپ یاWord یا Illustarator آن‌ها را کپی کنید و داخل InDesign ، Paste کنید اما توصیه می‌شود که از کپی Paste استفاده نکنید بلکه فایل‌ها را ذخیره کنید و با استفاده از فرمان Place آن‌ها را به داخل اسناد InDesign وارد کنید.

 

آوردن تصاویر به محیط سند In Design

 

پیش نمایش در ایندیزاین

روش های آسان و کاربردی نحوه ی پیش نمایش در ایندیزاین را میدانید؟ در این مقاله با ما همراه باشبد تا این روش ها را برای شما شرح دهیم.

نگاهی به نرم افزار ایندیزاین:

Adobe InDesign CC یک نوع نرم افزار کامپیوتری است که توسط Adobe ساخته شده و در صنعت تبلیغات رومیزی ، چاپ و صفحه آرایی استفاده می شود. نرم افزار InDesign (Adobe InDesign CC) برای نوشتن و ویرایش متون و ایجاد و ویرایش غیر مستقیم فایل های تصویری استفاده می شود. وظیفه اصلی نرم افزار InDesign این است که متون و عناصر گرافیکی را در یک قالب کنار هم قرار دهد. در این مقاله از مبحث آموزش ایندیزاین به طریقه ی پیش‌نمایش در ایندیزاین میپردازیم.

مشاهده سند در حالت ارائه برای پیش نمایش در ایندیزاین

در حالت ارائه، رابط InDesign کاملاً پنهان است و سند کل صفحه را پر می‌کند. این حالت برای ارائه ایده‌های طراحی به مشتریان روی لپ‌تاپ به خوبی کار می‌کند.
یک نکته: شما نمی‌توانید اسناد را در حالت ارائه ویرایش کنید، اما می‌توانید در هر حالت صفحه دیگر تغییراتی ایجاد کنید.

چگونه سند خود را به حالت ارائه یا presentation دربیاوریم؟

1. روی دکمه Screen Mode در پایین پنل Tools کلیک کرده و نگه دارید و Presentation را انتخاب کنید.

2. پس از مشاهده سند، Esc (Escape) را فشار دهید تا از حالت ارائه خارج شوید. سند در حالت قبلی خود یعنی Normal نمایش داده می‌شود.
3. برای مشاهده سند بدون کمک طرح‌بندی، از منوی Screen Mode در نوار برنامه، Preview را انتخاب کنید.
View> Actual Size را انتخاب کنید تا سند در اندازه خروجی آن مشاهده شود.
4. فایل> ذخیره را انتخاب کنید.

تبریک می‌گویم! شما تور InDesign را تکمیل کرده‌اید.

برخی از روش های آسان برای پیش‌نمایش در ایندیزاین:

1. کلید “W” را روی صفحه‌کلید خود فشار دهید.

 

مشاهده سند در حالت ارائه

 

با فشردن W روی صفحه‌کلید خود، بین “Preview” و “Normal” در InDesign جابجا می‌شوید.

2. از طریق منوی View تغییر دهید

 

منوی View

 

اگرچه کلیک بر روی W ساده‌ترین راه  برای پیش نمایش در ایندیزاین است، اما ما می‌خواهیم نحوه دسترسی به منوی View را به شما نشان دهیم، زیرا احتمالاً در InDesign تازه‌کار هستید. از منوی View، می‌توانید تغییرات دیگری در ظاهر سند خود روی صفحه ایجاد کنید.

(گزینه مهمی که باید به آن توجه داشته باشید عملکرد نمایش است که میزان سرعت پردازش را برای نمایش پیش‌نمایش سند در رایانه شما تغییر می‌دهد. تنظیم پایین‌تر، تصویر شما را تارتر می‌کند، اما برای مثال نمایش آن آسان‌تر است.)

• به View در نوار ابزار بالا بروید.
• به حالت صفحه بروید.
• پیش‌نمایش یا عادی را انتخاب کنید.

روش دیگری برای پیش‌نمایش در ایندیزاین استفاده از پنل پیش‌نمایش است. اگر بر روی یک سند تعاملی کار می‌کنید، می‌توانید از پنجره پیش‌نمایش (جدید!) برای نمایش انیمیشن و تعامل برای انتخاب فعلی، گسترش فعلی یا کل سند استفاده کنید.

اگر می‌خواهید سند تعاملی را در مرورگر خود بررسی کنید، می‌توانید آن را از پنجره پیش‌نمایش بازکنید. اگر نمای پیش‌نمایش دقیقاً همان چیزی نیست که می‌خواهید، می‌توانید گزینه‌های کلی و پیشرفته را در کادر محاوره‌ای Preview Settings تنظیم کنید تا آن را تغییر دهید.

برخی از گزینه‌ها شامل اندازه، پس‌زمینه، تعامل و رسانه، شکاف صفحه، نرخ فریم و وضوح تصویر، فشرده‌سازی و کیفیت است.

استفاده از سند پیش‌نمایش در ایندیزاین:

1. آبجکت خود را انتخاب کنید یا گسترش یا سند (تعاملی) را که می‌خواهید پیش‌نمایش دهید نمایش دهید.
2. پانل پیش‌نمایش را انتخاب کنید.
3. روی منوی Window کلیک کنید، به Interactive اشاره کنید و سپس روی Preview کلیک کنید.
4. روی دکمه حالت پیش‌نمایش در پانل کلیک کنید: تنظیم حالت انتخاب پیش‌نمایش، تنظیم پیش‌نمایش حالت گسترده یا تنظیم پیش‌نمایش سند حالت.
5. برای پخش پیش‌نمایش، روی دکمه پیش‌نمایش Play در پانل کلیک کنید.
6. برای پاک کردن پیش‌نمایش در ایندیزاین، روی دکمه Clear Preview در پانل کلیک کنید.

 

استفاده از سند پیش‌نمایش

 

7. برای تنظیم تنظیمات پیش‌نمایش در ایندیزاین، روی منوی Options کلیک کنید، روی Edit Preview Settings کلیک کنید، در سربرگ General و Advanced گزینه‌های موردنظر خود را انتخاب کرده و سپس روی Save Settings کلیک کنید.

 

تنظیمات پیش‌نمایش

 

8. برای آزمایش در مرورگر خود، روی منوی Options و سپس روی Test in Browser کلیک کنید.

 

ازینکه تا انتها مقاله تنظیمات عکس در ایندیزاین و screen mode ایندیزاین و فیت کردن گرافیک‌ها در فریم در برنامه ایندیزاین، وارد کردن گرافیک در indesign، آموزش پیش نمایش در ایندیزاین همراه ما بودید سپاس گذاریم.

فایل‌های Illustarator به‌راحتی توسط ایندیزاین Import می‌شوند.بعد از باز کردن کادر محاوره‌ای Place، باید مسیر ذخیره‌سازی فایل‌های تصویری موردنظر خود را بازکنید و بر روی فایلی که در اینجا با فرمت Illustarator است کلیک کنید. سپس بعد از انتخاب عکس و کلیک بر روی Open برنامه عکس راImport می‌کند و نشانگر موس تغییر شکل پیدا می‌کند و به نشانگر Place تبدیل می‌شود. مهم است که قبل از Place کردن وضعیت نشانگر Place را چک کنید.

دیدگاه کاربران

۲ دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
علی
2 سال قبل

عالی بود خیلی مطالب جالبی داشتی هرروز سایت شما رو بررسی میکنم.