70% تخفیف تمدید جشنواره نوروز 1403 برای شروعی تازه
خطوط راهنما در نرم‌افزار ایندیزاین

استفاده از خطوط راهنما در نرم‌افزار ایندیزاین

تاریخ انتشار : دی ۳۰, ۱۳۹۸ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۴, ۱۴۰۲ نویسنده : پشتیبانی مکتب تی وی زمان مورد نیاز مطالعه : 6 دقیقه تعداد بازدید : 4.15هزار بازدید

در این قسمت از آموزش ایندیزاین به شما نشان خواهیم داد که راهنماها و یا خطوط  Guide  در مقاله استفاده از خطوط راهنما در نرم‌افزار ایندیزاین مجموعه ای از خطوط افقی و عمودی صرفا نمایشی و غیرقابل چاپ هستند که برای مرتب کردن و چینش منظم تصاویر و متون نسبت به یک مرجع دلخواه در صفحات سند به کار می روند.

نحوه استفاده از خطوط راهنما در نرم‌افزار ایندیزاین به این صورت است که با حرکت دادن یک شی تصویر یا box متن به سمت خطوط راهنما هنگامی که مرز آن به خطوطی می رسد یک سد ظرفیت و موقت جلوی حرکت بیشتر شما ، و گذشتن از خط را می گیرد.تا با این کار به شما بفهماند که به خط رسیدید ولی اگر سعی در ادامه ی حرکت لایه داشته باشید. شما را به حال  خود رها میکند و دیگر مانع حرکت شما نخواهد شد.

استفاده از خطوط راهنما در نرم‌افزار ایندیزاین

 

دوره رایگان آموزش ایندیزاین در نیم ساعت

دوره رایگان آموزش ایندیزاین در نیم ساعت

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره رایگان ایندیزاین در نیم ساعت را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.  





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

ایجاد خطوط راهنما

شما به راحتی می توانید خطوط لازم را ایجاد و یا بعد از اتمام کار و در صورت عدم نیاز به راحتی از محیط کار خارج کنید. برای ایجاد خطوط راهنما  طبق مقاله استفاده از خطوط راهنما در نرم‌افزار ایندیزاین از منوی View  گزینه Show Rulers را انتخاب کنید و یا می توانید از کلید های ترکیبی Ctrl+R  برای فعال کردن خط کش ها استفاده کنید.

استفاده از خطوط راهنما در نرم‌افزار ایندیزاین

تغییر دادن رنگ خطوط راهنما

موس را بر روی یکی از خط کش های افقی و یا عمودی برده و یک خط را با درگ کردن به صفحه بکشید در صورتی که داخل چارچوب صفحه ی سند قرار گرفته باشید. یک خط در داخل همان صفحه ایجاد خواهد شد و در صورتی که بر روی فضای Space Bar درگ کنید یک خط Guide Spread خواهید داشت.

مشاهده می کنید بر اساس مقاله استفاده از خطوط راهنما در نرم‌افزار ایندیزاین که خط Guide که بر روی Space Bar درگ میشود به صورت Spread و دو صفحه ای خواهد شد اگر در داخل چارچوب صفحه درگ کنید فقط برای همان صفحه یک خط Guide تعریف خواهد شد در حالت پیش فرض رنگ خطوط Guide ویا راهنمای خط کش به رنگ آبی فیروزه ای است اما می توانید رنگ خطوط Guide را به دلخواه تغییر دهید.

استفاده از خطوط راهنما در نرم‌افزار ایندیزاین

برای تغییر رنگ خطوط راهنما وارد منوی Layout شده و با کلیک بر روی فرمان Rulers Guides وارد کادر محاوره ای Rulers Guides شوید.

استفاده از خطوط راهنما در نرم‌افزار ایندیزاین

در بخش Colour می توانید رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید سپس بر روی دکمه OK کلیک کنید مشاهده می کنید که رنگ خطوط Guide قبلی تغییری نکرد اما اگر یک خط جدید ایجاد کنید. طبق مقاله استفاده از خطوط راهنما در نرم‌افزار ایندیزاین این خط  Guide و یا راهنما با رنگ نارنجی نمایش داده خواهد شد برای اینکه رنگ سایز خطوط Guide هم تغییر کند باید آن ها را هم انتخاب کنید می توانید با کلیک کردن بر روی خطوط Guide و نگه داشتن کلید Shift آن ها را انتخاب کنید.

استفاده از خطوط راهنما در نرم‌افزار ایندیزاین

همچنین می توانید طبق مقاله استفاده از خطوط راهنما در نرم‌افزار ایندیزاین با درگ کردن از طریق ابزار Selection Tool خطوط Guide و یا راهنما را انتخاب کنید پس از انتخاب کلیه خطوط راهنما به منوی Layout رفته و از قسمت Rulers Guides رنگ خطوط Guide را عوض کنید با کلیک بر روی صفحه خطوط Guide را عوض کنید با کلیک بر روی صفحه خطوط را از حالت انتخاب خارج کنید.مشاهده می کنید که رنگ خطوط انتخابی هم تغییر کرد.

 

آموزش ایندیزاین

دوره نرم افزار ایندیزاین از صفر تا صد

ایندیزاین نرم افزار حرفه ای و محبوب از شرکت ادوبی است که در روند چاپ و تولید سند های متنی و گرافیکی کاربرد دارداز این رو افراد زیادی به سمت آموزش ایندیزاین جذب می شوند. ایندیزاین با شاخص های صفحه آرایی خود یک استاندارد جهانی در صنعت چاپ و طراحی به شمار می رود. این برنامه با کنترل خطاهای احتمالی مانع ...

%70 تخفیف
347.000 تومان
104.100 تومان
بررسی و خرید دوره

ثابت کردن و قفل کردن محل یک خط راهنما

 در این قسمت از مقاله استفاده از خطوط راهنما در نرم‌افزار ایندیزاین برای ثابت کردن و قفل کردن محل یک خط راهنمای گزینه Guides & Grids  را از منوی View در بخش Guides & Grids می توانید انتخاب کنید وارد منوی View شوید از زیر منوی Guides & Grids بر روی فرمان Lock Guides کلیک کنید یا می توانید از کلید های ترکیبی ;+Ctrl+Alt استفاده کنید با این کار خطوط Guides قفل می شود و دیگر قابلیت انتخاب ندارد و جا به جا نخواهند شد.

استفاده از خطوط راهنما در نرم‌افزار ایندیزاین

رفتن به منوی میانبر

شما می توانید  بر اساس مقاله استفاده از خطوط راهنما در نرم‌افزار ایندیزاین با کلیک راست بر روی صفحه سند به منوی میانبر رفته و از زیر منوی Guides &  Grids به فرامینی مثل Lock Guides دسترسی داشته باشید با انتخاب ابزار Selection Tool می توانید خطوط راهنما را یکی یکی بگیرید و به محل دلخواه خود جا به جا کنید همچنین می توانید با نگه داشتن کلید Alt به تعداد دلخواه از خطوط راهنما کپی تهیه کنید می توانید خطوط راهنما را کپی کرده و به سند دیگری منتقل کنید ابتدا باید کلیه خطوط راهنما را انتخاب کنید.

استفاده از خطوط راهنما در نرم‌افزار ایندیزاین

انتخاب کلیه خطوط راهنما

می توانید از کلید های ترکیبی Alt+Ctrl+G  برای انتخاب کلیه خطوط راهنما استفاده کنید مشاهده می کنید که با زدن کلید های ترکیبی Alt+Ctrl+G کلیه خطوط راهنما در سند انتخاب می شوند سپس با زدن کلید های ترکیبی Ctrl+C خطوط راهنما را کپی کرده از طریق منوی File سند جدیدی را ایجاد کنید با زدن کلید های ترکیبی Ctrl+V خطوط راهنما در سند جدید Paste خواهند شد.

استفاده از خطوط راهنما در نرم‌افزار ایندیزاین

تکرار و کپی خطوط راهنما با فاصله یکسان

 در این قسمت از مقاله استفاده از خطوط راهنما در نرم‌افزار ایندیزاین می توانید خطوط راهنمای دلخواهی  را با درگ کردن انتخاب کنید و از طریق فرمان Step and Repeat به تعداد مشخص و با فواصل یکسان آن ها را در صفحه تکرار و کپی  کنید.

کپی کردن خطوط راهنما به تعداد مورد نظر با استفاده از گزینه ی Step and Repeat در منوی file نرم افزار ایندیزاین در استفاده از خطوط راهنما در نرم‌افزار ایندیزاین

در کادر Repeat تعداد تکرار را وارد کنید مشاهده می کنید که با زدن تیک Preview پیش نمایش آن در روی صفحه ظاهر می شود در کادر Offset اندازه فواصل عمودی و یا افقی را تنظیم کنید پس از رسیدن به اندازه دلخواه بر روی OK برای تایید فرمان کلیک کنید.

تعیین اندازه فاصله های عمودی و افقی خطوط راهنما در کادر Repeat پنجره ی Step and Repeat در ایندیزاین در استفاده از خطوط راهنما در نرم‌افزار ایندیزاین

حذف خطوط راهنما

مشاهده می کنید به این ترتیب از خطوط راهنمای انتخاب شده به تعداد دلخواه کپی بر روی صفحه ایجاد شد در حین درگ کردن موس از خط کش های افقی و یا عمودی اگر کلید Alt پایین نگه داشته شود می توانید جهت راهنمای افقی یا عمودی را عوض کنید. پس از اینکه جهت مورد نظر را انتخاب کردید می توانید کلید موس را رها کنید با استفاده از کلید های ترکیبی Alt+Ctrl+G کلیه خطوط راهنما در سند را انتخاب کنید و با زدن کلید Delete  همه ی آن ها را حذف کنید.

حذف کردن خطوط راهنمای انتخاب شده با استفاده از کلید Delete در استفاده از خطوط راهنما در نرم‌افزار ایندیزاین

بسیار مفتخریم که تا پایان مقاله استفاده از خطوط راهنما در نرم‌افزار ایندیزاین با ما همراه بودید.

ما در این مقاله روش استفاده از خطوط راهنما در نرم‌افزار ایندیزاین صحبت می کنیم. ما در این مقاله به روش کشیدن خطوط راهنما، تغییر خطوط راهنما، تکرار خطوط راهنما، حذف خطوط راهنما، تغییر رنگ خطوط راهنما، فقل کردن خظوظ راهنما و غیره می پردازیم.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها